Clara (Ute Wahlmann)

Andzia9 interjúja Julius 2010

Andzia9: Elmondanál valamit rólad? Menny idős vagy? Hova valósi vagy? Mit csinálsz?

Clara: 49 éves vagyok és Kassel, Germanyben lakom. Tanárként dolgozom egy gimnáziumban.

Andzia9: Magvan valamelyik az eredeti TR játékokból? Melyik a kedvenced?

Clara: Az összes eredeti TR játék megvan és kedvenceim TR 3 és TR 5 (Chronicles), ami meglepőnek látszik mivel sok TR játékos nem nagyon szereti a Chroniclest.

Andzia9: Milyen volt első alkalmad TRel?

Clara: TR 3vel kezdtem és azonnal imádtam az atmoszférát a játékban.

Andzia9: Mi a kedvenc pillanatod TR játékokban?

Clara: Sok pillanat van amit szeretek - szóval nem tudom megmondani melyik a legjobb. De általánosságban azt mondhatom hogy mindig élvezem a pillanatokat mikor Lara belép egy új nagy külső területre amit egy flyby szekvencia mutat be és érzelmes zene.

Andzia9: Miért döntöttél úgy készítesz szerki pályákat?

Clara: Mikor először láttam screenshotokat a level editorból (ami akkor volt mikor TR 5al játszottam és ránéztem a képekre a storyboardból) nagyon kiváncsi voltam és lenyűgözött hogyan készültek a pályák. De soha nem gondoltam volna hogy lehetséges lenne építeni őket bármi program írói tudás nélkül. Persze ott volt ez a további CD ami TR 5al jött, de gondoltam nem lenne semmi értelme számomra belenézni. Aztán, egy nap, böngésztem az Interneten egy programért hogy javítsa a TR 1 grafikáját PCre. Így, megismertem Laraslevelbase.org'ot és trle.net'et és először olvastam szerki pályákról. Azóta csak szerki pályákkal játszom, de további 6 hónapba telt mielőtt én magam megpróbáltam újraépíteni a tutorial pályát a manualt használva hogy megértsem a pálya építés alapjait.

Andzia9: Honnan veszed az inspirációdat?

Clara: Első pályámra Ice Age're, az objektumok inspiráltak amiket le lehet tölteni TRSearch.org'ról. Végigböngésztem az ottani listán és ellenfeleket és más objektumokat választva jött az ötlet a storyhoz. De most általában valódi helyek inspirálnak (p.l. Clara's Home, Lost in Sand és a jelenlegi pálya sorozat The Jerusalem Project) vagy filmek (I Know What You Did, Lara Croft: I am Legend) vagy tündérmesék (minden pálya az Advent Calendarhoz). És meg kéne említenem hogy általában szeretem az ijesztő pályákat. Ezért építettem Lara's Nightmare't és I Know What You Did'et, például.

Andzia9: Vannak kedvenc pillanataid szerkijeidről?

Clara: Mhhh... lényegében, még mindig tetszenek a végső cutscene'k Ice Age 2ról, I Know What You Didről, Lara's Nightmare'ről és különösen I am Legend'ről. :o)

Andzia9: Látom hogy 'The Jerusalem Project'et Mashával építed. Elmondanál valamit erről a játékról?

Clara: The Jerusalem Project egy csapat project Masha, Spongebob és én. Masha ötlete volt csinálni egy játékot a Zsidók történelméről, szóval elkezdett építeni egy pályát a második Zsidó Templomról amit Herod épített miután Solomon Templomát lerombolták a Babyloniak. Megkért hogy csatlakozzak projectjéhez, de mivel nem nagyon érdekel az ősi architektúra (ami a pálya építést illeti), kitaláltam egy történetet a játékhoz ami a jelenben is játszódik. Spongebob, aki máris nagyon jó munkát végzett objektumok készítésével pályáinkhoz, szintén részt vett a pálya építésben, mikor feltűnt hogy projectünk növekszik. A story a jelenben kezdődik Negev Sivatag helyszinén (Spongebob építette) ahol Lara és Zip meg kéne találjanak egy időgépet ami a múltba viszi őket Herod Templomához (Masha építette) ahol Lara a híres Szövetség Ládáját akarja keresni. De hogy az időgép működjön meg kell találnia három kristályt amik a jelenkori Jerusalem Régi Városában (én építettem) vannak elrejtve különböző helyeken. A játék során Lara meg fogja látogatni három fontos vallás szent helyeit: Herod Temploma a múltban (Zsidó), A Szent Sír Temploma (Keresztény) és a Szikla Kupola (Muslim) a jelenben.

Andzia9: Meg tudod mondani mikor lesz befejezve ez az új project?

Clara: Reméljük hogy a játék kész lesz Április 2011ben - de nincs garancia. :o)

Andzia9: Milyen messze jutottál új projecteddel?

Clara: Nem vagyok biztos Spongebob pályájában, de az én négy pályám a jelen Jerusalemről már kész van, és pillanatnyilag a játék utolsó pályájának munkájával vagyok elfoglalva ami catacombákban játszódik a Szikla Kupola alatt. És persze lesz egy végső cutscene amit még nem kezdtem el. Masha pályái (Herod Temploma és Jerusalem ősi városa) már majdnem kész vannak ami az architektúrát illeti. De még sok munka van velük a játékmenet szempontjából, cutscene'ek és így tovább.

Andzia9: Lesznek új ellenfelek, új objektumok?

Clara: Igen, persze. Spongebob megint nagyszerü munkát végzett ott :o) De lesz néhány 'jó, öreg barát' is - nagyon gyakran általunk szerkesztve speciális igényeinkhez.

Andzia9: Tervezel építeni új szerki pályákat később - egyedül vagy valaki mással?

Clara: Mhhh... még nem tudom. Általában csak azzal a pályával foglalkozom amit jelenleg építek.

Andzia9: Van ötleted miről szólhat?

Clara: Néha gondolok rá hogy csinálok egy pálya sorozatot amit a '24' TV show inspirált. Szerintem jó szórakozás lenne újraépíteni a CTUt és lecserélni Jack Bauert Larára. :o)

Andzia9: Gondoltál rá valaha hogy csinálsz pályákat DXTRe3D használatával?

Clara: Mielőtt első szerki pályámat csináltam gondolkoztam melyik editor lenne a legjobb számomra és úgy döntöttem az eredetit használom. Ma a munka az eredeti editorral sokat fejlődött - mivel Pyuaumch feltalálta TREPt és Paolone aki kifejlesztett egy teljesen új enginet (TRNG) - és boldog vagyok a korábbi döntésemmel. Szóval sok új featuret használhatok pályáimon.

Andzia9: Egyik szerki pályádon van egy új karakter - Clara. Gondoltál rá valaha hogy csinálsz szerkiket más játszható karakterekkel mint Kurtis, Amanda, Doppelganger?

Clara: Clara nem igazán új karakter - tulajdonképpen, ez csak egy másik Lara, akit TRSearch.org'on találtam, és őt választottam mert rövid, szőke coffja van, mint néha nekem is. :o) Nem akarok senki más fő karaktert használni kivéve Larát, de gyakran használok különböző karaktereket akik elkisérik - mint Sam, a kutya, I am Legendben vagy Zip The Jerusalem Projectben.

Andzia9: Clara's Homeról: Ez az otthon tényleg létezik? Úgy értem szobák, kertek, vagy mindez fikció?

Clara: Mikor Clara's Homeot építettem igazán próbáltam a lakásom másolni, a házat, amiben van, és a kerteket körülötte. De nem építettem meg minden házat az egész szomszédságban, szóval a környezet kicsit üresnek látszik. Talán egy authentikus fotóból készült háttért kellett volna használnom mint "Lost in Sand"ben. Amúgy azt kell mondjam hogy az igazi lakásom sokkal kissebbnek látszik, például a fürdőszoba. A játékban hatalmasnak látszik, mert a szobát muszáj felosztani kockákra a level editorban. És ha azt akarod hogy Lara el tudjon menni a mosdó és a kád között, hagynod kell egy kockát a két objektum között. Így a szoba nagyobb lesz a játékban mint a valódi életben.

Andzia9: Részt fogsz venni BtBben idén vagy egy nap?

Clara: Nem tudom - valószinüleg nem, mivel személy szerint nem tetszik az ötlet hogy fix waddal, tga'val és audiofileokkal dolgozzak. Mikor pályákat építek nagyon gyakran adok hozzá objektumokat és textúrákat később. Azonfelül azt hiszem az audiofileoknak kell illeni az atmoszférához, és nem fordítva.

Andzia9: Fogsz újra építeni Karácsonyi pályákat?

Clara: Igen persze. Remélem fogok tudni építeni egyet idén.

Andzia9: Családod és barátaid játszottak valaha szerkieiddel?

Clara: Apám egyszer megpróbált játszani Lost in Sandel, de feladta néhány perc után mert nem tudott megbirkózni Lara irányításával. De keresztgyerekeim szoktak játszani velük. A Karácsonyi pályákra ők a betatesztereim.

Andzia9: Vannak kedvenc szerkieid más készítőktől?

Clara: A legelső szerki pálya amivel valaha játszottam Bibi Poque The Ringje volt. Ez még mindig a kedvenceim közé tartozik. De sok újabb pályát is szeretek, mint Dark Death Silent Vill-Demoját vagy teme9 The Mysteryjét és persze Trix A Time Odysseyját vagy Titak Himalayan Mysteries'ét.

Andzia9: Kerültél érintkezésbe más szerki építőkkel? Találkoztál valakivel a valódi életben?

Clara: Évente egyszer a trle.net és Laraslevelbase.org sok tagjával találkozom a nemzetközi TR találkozón. És azonfelül meglátogatom Mashát és családját évente kétszer és néha találkozom Zickenalarm'al és Christoph'al (illyaine) és meglátogattam Tinkát néhány éve.

Andzia9: Elolvasol minden véleményt munkádról vagy ignorálod őket?

Clara: Szerintem minden pálya építő akar visszajelzést. Persze elolvasom az összes reviewt pályáimra és gyakran olvasok reviewkat más pályákról is.

Andzia9: Mi okozta a legnagyobb problémákat pálya építésben számodra?

Clara: Mikor elkezdtem a pálya építést számomra nagyon nehéz volt elképzelni hogyan építsek különleges architektúrát - például egy szobát amit lehet látni kintről és Lara be is léphet. Nem tudtam hogy lennie kell 'üres' szobáknak eme szoba körül hogy látható legyen kivülről. A manual nem mindig segítőkész itt. De ma már fordítva van: nehezen tudom elképzelni hogy egyszer problémáim voltak ezzel. :o)

Andzia9: Hogy találsz időt projecteid készítésére?

Clara: Az idő mindig probléma. Még ha van is időm dolgozni pályáimon, néha nem vagyok olyan hangulatban hogy csináljam. Általában hétvégéken építek, de pályáimra az ötletek gyakran éjjel jönnek mielőtt elalszok vagy korán reggel mielőtt felkelek.

Andzia9: Van olyan szerki készítő akire felnézel?

Clara: Igen, persze. Például Piega, Titak, Psiko, Trix, és és és....

Andzia9: Melyik szerkidet tartott legtöbb ideig megépíteni?

Clara: Eddig Lara Croft: I am Legend tartott a legtöbb ideig, de The Jerusalem Project tovább fog.

Andzia9: Milyen más érdeklődéseid vannak TRt kivéve?

Clara: Nagyon szeretek olvasni. És nagyon érdekelnek a poltikai, kultúrális és szociális témák.

Andzia9: Nagyon köszönöm ezt az interjút!

Fordította: Akci