.....................................................................

Benjamin George White (B. Howaito)

A riportot készítette 2009-ben: Ian Smith (Marksdad) Angol változat:

Marksdad: Mondj egy kicsit magadról. Név; kor; foglalkozás.

B.Howaito: Nevem Benjamin White. 19 éves vagyok és diáknak kéne lennem Septembertől. Játszottam minden konzol Tomb Raider játékkal és szerettem mindet, beleértve Angel of Darknesst. Bár kedvencem Tomb Raider 2 kellene legyen; 8 éves voltam és lógtam a suliból hogy játszhassak vele.

Marksdad: Aha! Abból amit elmondtál feltételezem hogy a) szünet éved van és b) Művészetet fogsz tanulni...? Mi fog történni pálya építéseddel mikor Egyetemre mész?

B.Howaito: Igen, szünet évben vagyok; szügségem volt szünetre az oktatástól egy ideig! Bár nem Művészetet tanulok, az csak egy hobbim... igazából Angolt és Spanyolt tanulok. Nem olyan izgalmas mint a Művészet... azt hiszem mikor az Egyetemre járok pálya építésem folytatódni fog, de sokkal lassabb ütemben; olyan építő vagyok aki éjjel dolgozik, és ez nem lesz lehetséges ha tanulok!

Marksdad: A szokásos kérdés - mikor és hogyan kezdett érdekelni a szerkesztett pálya építés?

B.Howaito: Először akkor kezdett érdekelni a pálya szerkesztés miután megvásároltam Tomb Raider Chroniclest a PCre. Mindig élveztem a sorozatot és a gondolat hogy megcsinálhatod a saját pályád fantasztikusnak látszott! Bár igazán nehéz volt elkezdeni vele. Még csak... 12 vagy 13 voltam, és ignoráltam a tutorialt... még mindig nem készítettem el azt a tutorial pályát.

Marksdad: Test Level és The Fatal Deathtrap. OK, jó érzékkel ignoráljuk az elsőt (hacsak van valamid amit el kell mondanod róla!); a második egy újabb 'nincs kiút' pálya; hasonló stílusú Robert LaChapelle 'Travelling'jéhez. Nagyon sajátos. Mindazonáltal, nem tarthatott tovább néhány percnél megépíteni. Feltételezem még mindig kisérleteztél a LEal és igazából nem volt komoly?

B.Howaito: Nos, miután játszottam Lara in a Box'al, úgy látszott a legtöbb embert frusztrálta hogy semmit sem tudott csinálni, nyilván. Hogy őszinte legyek, igazán akartam készíteni egy variációt erre az agyonhasznált formulára, szóval gondoltam 'csapda a dobozban', elhelyezni Larát egy reménytelen szituációban ahol ha a golyók nem érik el a lángok fent igen! Bár nem lett valami jó... Szóval, igen! Komoly voltam! Kisérleteztem, nagyon is...

Marksdad: Cartoon World. Reviewmban azt írtam 'tipikusan gyagyás'. Ez fair és pontos jellemzés?

B.Howaito: Ah, nos, akkoriban jött ki azt hiszem egy új Silent Hill játék vagy nemsokára jött (nagy fan voltam), és emulálni akartam más világok benyomását a Tomb Raider Pálya Szerkesztésen keresztül. Így, Lara ártatlanul átmegy egy vonat állomáson, mindent lezárva talál és egy más helyen találja magát,... de rosszul textúrázott. Egyáltalán nem szándékoztam cartoon kinézetet adni neki. Tulajdonképpen, azt hiszem hogy mikor elküldtem a pályát Michaelnek elfelejtettem címet küldeni vele, szóval Mr. Prager nevezhette el 'Cartoon World'nek. A folytatás így lett nevezve hogy megelőzze a zavart! Az öngyilkos esés a végén igazából egy psychológiai lépés Larának hogy átkerüljön a valódi világba... Semmi köze nem volt a tényhez hogy épp akkor tanultam meg hogyan használjak pálya vége triggereket néhány pályával azelőtt...

Marksdad: Return to the Cartoon World. Még több ugyanabból de remek szórakozás, ha olyan hangulatban vagy. Reviewmban azt írtam 'egy zavaros elme produktuma'. Ez pontosan reflektál rád mint személyre?

B.Howaito: Nem hiszem hogy elmém különösebben zavaros, de amit én viccesnek tartok talán nagyon furcsa valaki másnak. Bár nem látom mi a gond ezzel a pályával. Az egész teljesen normálisnak látszik. Leszámítva a nő gyilkosokat férfi hanggal azt hiszem... azt hiszem ez volt az első alkalom hogy custom kosztűmöt használtam Larának. Valaki más mesh-ét használtam, és egyszerüen a szineken textúráztam.

Marksdad: Igen, pontosan mi van ezzel a visszatérő motívummal, gonosz hatalomra-öltözött nők férfias hanggal?

B.Howaito: A nők férfi hanggal egy újabb hiba a részemről. Nem adtam hozzá női katona hangokat. Mikor a reviewkat olvasom, úgy látszott az emberek viccesnek találták, szóval újra használtam. Különben is, lehet hogy férfik? Egy gentleman soha nem jeleníti meg egy lady halálát a képernyőn!

Marksdad: A 2 Dr Who kaland (Abnormally Odd Apartment és Venizian Venice). Az jön le rajongó vagy? Ezek olyan fajta pályák amikről úgy tűnik hogy határozott terv nélkül készültek; egyszerüen a vágy hogy csinálj valami szórakoztatót a TARDIS koncepcióval...?

B.Howaito: Szerettem a Doctor Who epizódokat a hatvanas és hetvenes évekből, de nem vagyok rajongója a mostani sorozatnak. Azt hiszem akkoriban kezdődött az új sorozat mikor a pályát építettem, és mivel a zene tetszett azt gondoltam: 'ez jól hangzana mint nyitó téma egy pályán'. És onnan gyűrűzött ki... különben is, megengedett hülye ellenfeleket és idétlen színhelyeket az 'álom' kifogás nélkül.

Marksdad: A második pályán, úgy tűnik belenyúltál Lara 'futás' animációjába. Szándékosan néz ki olyan viccesen amilyen lett?

B.Howaito: Felfedeztem az animáció szerkesztő featuret WADmergerben, de nem találtam megfelelő módosítani valót. Szóval azt gondoltam 'cseszd meg' és megcsináltam hogy Doctor Lara furcsán járjon, hozzáadva az erényövet hogy megmagyarázza miért.

Marksdad: Mortualia de Rigor: a fejlődés határozott jelei! Ami megmaradt bennem erről az a Sárkány finálé. Soha nem sikerült feljuttatnom Larát a létra tetejére anélkül hogy meggyulladna. Volt rá trükk?

B.Howaito: Mortualia de Rigor első kisérletem volt egy komoly pályára; egy tipikus dungeon haladással, úgymint a (nagyon) lineáris útvonal és a boss a végén. Hogy őszinte legyek nem tudtam hogy a sárkány legyőzhetetlen mikor elhelyeztem a pályán... gondoltam Lara meg tudja ölni! Ez mutatja mennyit beta teszteltem...

Marksdad: Ahh, a jó öreg beta-teszt problematika! Szóval, te magad csinálod? Ez nem jó, tudod; mert hajlamos vagy csak olyan helyekre menni ahova tudod hogy menni kell!

B.Howaito: Nem, be kell vallanom beta-tesztelés nem olyasmi ami nagyon érdekel. A hozzá legközelebbi dolog amit csináltam végigjátszom a pályát ahogy érzésem szerint a játékos tenné. Ami megmagyarázza a fagyásokat korábbi pályáimon.

Marksdad: The Larson adventures #1. Az első rendben volt de nem ment el odáig hogy kellően szürreális legyen; tulajdonképpen, a readme valószinüleg a legambíciózusabb elem! Ez fair állítás?

B.Howaito: Hmm, azt hiszem Alice's Adventures Underground volt az eszemben akkor (innen a fehér királynő, és gomba evés a storyban), szóval belépni egy másik világba ötlete volt a szándékom, de csak szépre akartam csinálni a pályát. Bár kicsit többet kellett dolgoznom rajta, igazán elkapkodtam! Azt hiszem fair azt mondani inkább a storyra fókuszáltam mint a játékmenetre. Amit valószinüleg úgysem olvas el soha senki!

Marksdad: The Larson adventures #2. A második kaland (Erdő Ketyegő) elérte célját hogy vizuálisan túllőjön a célon. Tetszett az Állóórák Dali-féle képtára a faágakon! Ez a kép még az építés kezdete előtt jött?

B.Howaito: Nem igazán emlékszem miért tettem csomó órát mindenhova... csak arra emlékszem hogy elkezdtem építeni egy erdős tipusú pályát, és akartam valamit hogy különbözzön egy átlagos erdőtől, szóval belapátoltam egy órát vagy kettőt. Általában igazán nem csinálok pálya tervet... csak véletlenszerüen csinálok szobákat és remélem hogy jó lesz.

Marksdad: Pictures in the Dark. Ezt végig élveztem és úgy éreztem ez messze a legkidolgozottabb kalandod. Igazam van azt gondolva hogy BtBnek volt szánva?

B.Howaito: Igen, Pictures in the Dark a Back to Basics 2009 versenyre volt szánva, de egyszerüen nem találtam elég időt hogy befejezzem a határidőre. Bár reméltem, szóval annyi erőfeszítést tettem bele amennyit tudtam! Boldog vagyok hogy élvezted!

Marksdad: Észrevettem hogy kiterjedten használod Mike Oldfield zenéjét néhány pályádon (legutóbbid nagyon is ugyanazt a nevet viseli mint egyik kompozíciója). Rajongó vagy (ahogy én!)..?

B.Howaito: Igen! Masszív Mike Oldfiel rajongó vagyok; mindig hallgatom a zenéjét mikor új pályákat építek. Remélem egy nap építek egy pályát ami Hergest Ridge-en játszódik. Jó tudni hogy vannak más rajongók is!

Marksdad: Hergest Ridge? Talán felderíthetne néhány barlangot alatta, és aztán kijön és harcol az Irish Wolfhound'al (Bootleg) és elmenekül egy Vitorlázóval?

B.Howaito: Ez jó story! Mindig is bele akartam venni a vitorlázóernyő objektumot egy pályába. Jó gyakorlás is lenne objektum készítésre, az ellenfélről; habár én most nem tudnék egy ilyen storyt csinálni! Ez az ötleteid ellopása lenne! Talán csak azt csinálom hogy Lara úgy viselkedik mint Mike Oldfield verőembere és megpróbálja kinyírni Szűz fejét! Előbb utána kell néznem hogy ez legális-e...

Marksdad: Ha számít, úgy gondolom Ommadown a legjobb Album ami VALAHA készült; de szoktam hallgatni Tubular Bellst (1) legalább egyszer egy hónapban.

B.Howaito: Igen, egész egyetértek veled hogy Ommadown egyike Mike Oldfield legjobb munkáinak, én magam különösen kedvelem az első rész végét, de semmit nem tudok gyűjteni belőle pályát csinálni. Még a cím is láthatóan csak annyit jelent 'bolond'.

Marksdad: Na mindegy, visszatérve a témára; Összes pályád közül, melyik a kedvenced és az ugyanaz amire a legbüszkébb vagy?

B.Howaito: Hát, azt kellene mondjam a Doctor Who in the Venizian Venice. Ha csak mert élveztem a bemutatás készítésének érzését...

Marksdad: Azon építők egyike vagy akiknek nagyon individuális és sajátos 'hangja' van. Ez reflektál karakteredre a valódi életben?

B.Howaito: Hogy őszinte legyek, nem igazán tudnám megmondani! Humort találok ahol más nem (ellenség kutyák beszélnek miután megölted őket); élvezem a Tomb Raider pályákat ahol abszolút nincs nehézség sem zavar; és élvezek pályákat csinálni tisztán azért hogy az embereket mosolyra késztessem, nem hogy kihívást állítsak eléjük sem azért hogy emlékezzenek rá miután befejezték. Levonhatod a saját következtetésed ebből!

Marksdad: Ez a Tomb Raider pálya-építés egy érdekes filozófiája; főleg mert teljesen ignorálja a pálya értékelés fontosságát (egy kiemelt téma, ami legyőzött néhány 'komoly' építőt)

B.Howaito: Azt mondod hogy rosszul reagáltak a szörnyű reviewkra? Azt hiszem nehéz lehet azt olvasni hogy mindenki utál valamit amit csináltál miután olyan hosszan dolgoztál rajta, de vigaszt találhatsz a tényben hogy eleve végigbírták a pályádat.

Marksdad: Tehát, mik a következő a pálya-építő hírek?

B.Howaito: Jelenleg egy shooter pályán dolgozok; ki kell törnöm a kapcsoló, ajtó, kulcs, ajtó formulából. Szóval építek egy nagy várost ahol Lara levadászik mindent egy nagy, rossz, hangulatban.

Marksdad: Sok ilyen témájú volt már de biztos vagyok benne hogy te, ha bárki, képes leszel beletenni saját magasan individuális csavarodat a koncepcióba. Igazán nagyon szépen köszönöm hogy találtál időt erre a dumálásra!

Fordította: Akci


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.