Víz készítése
Készítsünk egy szobát.
Majd jelöljük ki azt a részt ahova a vízet szeretnénk
készíteni.
Itt látható:
Ezután kattintsunk a New Tunnel gombbra.
Ok ozzuk le a ablakot majd
kész az alsó szoba,menjünk vissza a felsőbe.
Kész az ajtó a két szoba között.
A bal felső kis térképen kattintsunk a fekete helyre(ajtó)
majd az alsó gombok közül nyomjuk meg a Toggle Opacity 2-t.
Ekkor ez történik:
Eltűnik a fehér lyuk.
Kapcsoljuk be a gombok közül(alul) a Face editet,a transparentet,és
a double sided et.
Majd ahol az fehér lyuk volt így kezdjük el textúrázni
azt a helyet.
Ezután menjünk le az alsó szobába,nyomjuk meg a normal gombot a térkép alatt addig amíg nem water lesz kiírva.
menjünk vissza a felső szobába majd nyomjuk meg a draw doors gombot ekkor ezt kell látnunk:
Ezzel majdnem kész vagyunk,
még animálnunk kell a víz texturáját.
Menjünk a textúra ablak alatti Animation Ranges gombra.
Ekkor keressük meg a víz textúrákat,majd jobb klikkel húzzuk őket egybe
valahogy így:
Aztán alul ki van írva hogy DEFAULT kattolj rá,
ekkor lejön egy lista számok vannak ott,
az a textúra animálásának gyorsasága.
Válaszd a 6 ost(nem kötelező ezt).
Ekkor kattints az Assign gombra majd bal oldalon a OK gombra.
Mentsük a projectünket és lehet merülni a vízbe
Jó tudni
Mikor vizet rakunk egy pályába, az nem csupán álló víz lehet, hanem
beállíthatjuk, hogy hullámozzon is, továbbá, hogy a víz feletti szobában a
vízfelület tükröződése látható legyen
ezt egyszerű elérni
Ahogy a fenti képen láthatod az R betű be van
kapcsolva ami a "Reflection" megfelelője,
ez kapcsolja be a tükrőződést, a mellette lévő szám
(jelen esetben 1)a tükröződés erősségét állítja
A vizes szoba beállítása a következő:
A pirossal jelölt szám a hullámzást állítja az
1es nyugodt vízfelületet jelent, ami nem hullámzik, a 2,3 illetve a 4es érték egyre erősebb hullámzást generál
FONTOS:
A Tükröződésnek (R a felső szobában) és a hullámzásnak
(pirossal jelölt szám a vizes szobában) meg kell egyezni, különben adódhatnak
gondok
Készítette: Crash82