Tüköreffektek
A következő tutorialban a tükröződésekről fogok írni. Ezeket képekkel szemléltetem, hogy minél
érthetőbb legyen. A projekt készítése alatt a TRNG 1.2.2.6-ot
használtam.
A projektemben mindig az 0-ás szoba, ahol szabadon mászkálhatunk. Az 1-es
szoba pedig mindig maga a tükrözött szoba. Így értelemszerűen ha nálad az előbbi 75-ös szoba, utóbbi 76-os, akkor azt írd a scriptedbe.
1. rész:
Fali tükör
A fali tükörnél készítsünk egy szobát, textúrázzuk be, helyezzünk el
világításokat, stb. Viszont egy falat hagyjunk egyelőre textúrázatlanul.
(Azt a falat, ahova a tükröt szeretnénk.) Most másoljuk le a szobát, és
tükrözzük a textúrákat (ctrl + bal egér gombbal
lehetséges ez). Ha kész van, akkor kapcsoljuk össze a tükörszobánkat az eredeti
szobával a még textúrázatlan falon keresztül.
Ekkor ezt kapod:
Na most, az eredeti szobánknak a falon lévő ajtaját
jelöld ki a szerkesztőablak bal felső sarkában lévő térképen a fekete rész
segítségével. (Egyszerűen csak rákattintasz a bal egérgombbal.) Ekkor a szerkesztő
panelen benyomod a Toggle Opacity gombot.
Ha megvan, akkor ezt látod:
OK. Na most nincs más dolgunk, mint hogy letextúrázni
ezt a felületet. De nem akárhogy: amikor textúrázol, akkor a szerkesztőpanelen
használd a Transparent gombot. Na most textúrázd le. Ekkor így fog kinézni:
Rendben, ezzel meg is volnánk. Most jön a könnyebb rész.
Belépsz a NG_Centerbe, majd az aktuális pályádhoz mész. Beírod vagy bemásolod a
következőket, de persze a te pályád szerint:
MirrorEffect= 0, 1, MIR_EAST_WALL
Jelentések:
0: Az én projektemben az a szoba, ahol szabadon járkálhatok.
1: Maga a tükörszoba, ahol Lara tükörképét látni szeretnénk.
MIR_NORTH _WALL: A tükrözött szobám elhelyezkedése az eredeti szobához
képest. Ide többféle lehetőségeket lehet írni, attól függ, hogy északra,
keletre, délre vagy nyugatra van az eredetitől a tükrözött szoba. (MIR_EAST_WALL,
MIR_SOUTH_WALL, MIR_WEST_WALL.)
Na akkor most Buildeljük a
scriptet és a pályánkat is. Ha minden igaz, akkor ezt kell kapnod, mert
működött a tutorial:
Igen ám, de még mindig nem tökéletes látványilag. Ajánlatos betenni pár shadow bulb-ot a tükrözött szoba
végébe, hogy így nézzen ki:
Hát mindjárt jobb, nem?! De.
Na akkor ezzel meg is volnánk, most jöjjön a
tükörpadló.
2. rész:
Tükörpadló
Tulajdonképpen ugyanazt a folyamatot kell elvégezni, mint az első részben, a
fali tükörnél. De azért pár képpel szemléltetem a lépéseket.
Tehát ugye megvan a szobánk, másoljuk, majd az összes textúráját megfordítjuk,
mert ugye tükörkép lesz. Ha megvan, akkor összekapcsoljuk az eredeti szobát az
alatta levő tükrözött szobával. Ekkor ezt kapjuk:
Na most, itt is a bal felső sarokban kijelöljük a
térképen található fekete ajtót a bal egérgomb segítségével. Amint megvan,
akkor katt a Toggle Opacity-re,
majd kezdjük el Transparent gomb benyomásával
textúrázni a padlót.
Ekkor ezt kapjuk:
Rendben, na a nehezén megint túl vagyunk. Akkor most
ideje a NG_Center-be lépni, majd a pályádhoz menni és bemásolni, vagy beírni
ezt a szöveget. (Ismételten leírom, hogy ez az én projektem szerint van!)
MirrorEffect= 0, 1, MIR_FLOOR
Jelentések:
0: Az én projektemben az a szoba, ahol szabadon járkálhatok.
1: Maga a tükörszoba, ahol Lara tükörképét látni szeretnénk.
MIR_FLOOR: Ezt használjuk mindenképpen, ha a padlón szeretnénk magunkat
viszontlátni.
OK, na akkor most Buildeljük a scriptet és a pályánkat is. Ha minden igaz, akkor ezt kell kapnod, mert
működött a tutorial:
Jól van, ügyesek vagyunk, megy ez. De
még mindig nem az igazi… így az alattunk lévő szoba padlójára tegyünk pár shadow bulbot, hogy még szebb
legyen a padló tükröződésének hatása… ha megvan, akkor már meg lehetünk
elégedve a végeredménnyel:
Ha bármi kérdésed van, írj privát üzenetet.