Tutorialok-Menü:

Kamera Beállítások:

Ebből a leírásból megtanulhatod az alapokat, hogy hogyan is készíts repülő kamerát a pályádba.
A képek a Tomb Raider Mythology-ból vannak, továbbá TRNG-ben készültek.

~ Érdemes tudni

A kamerákat különböző módon lehet beállítani, melyeket OCB kódokkal tehetünk meg.
A kamerát kiválasztva a szerkesztőben, lenyomva az O gombot be is jön a kis panel.

Így néz ki:


- SEQ: a kamera sorozatszáma (ez flyby kamera esetén fontos, mert ezzel különíthetőek el az egyes kamera sorozatok)

- NUM: a kamera száma (flyby kameránál). Minden egyes kamera elemnél növekszik az értéke (1,2,3, stb.)

- TIMER:
Kameraidőzítő, flyby kameránál speciális funkciók állíthatóak be ezáltal.

- SPEED:
A kamera sorozat sebessége állítható be itt

- ROLL: Repülés közben elforgatja a kamerát
pozitív érték az óra járásával megegyező irányba forgatja a kamerát
negatív érték az óra járásával ellenkező irányba forgatja a kamerát

- FOV: A kamerák látómezője állítható ezzel

A panel alján látsz számokat is melyeknek megvan a funkciója:

0 - A sorozat kezdete Lara lesz.
1 – Nem használt
2 – Végtelen ciklus
3 – Lara kamerájának nyomában
4 – Először Larát veszi célba mielőtt elindulna
5 – Lara aktuális mozgását veszi célba
6 – Visszafordul Larához a végén
7 – A sorozatban kijelölt kamerára ugrik (Timer mezőbe írandó a kamera száma, plTimer: 6”)
8 – Kamera megállítása (Timer mezőbe kell beírni, 300 X másodercek száma. Pl.: 3mp=900)
9 – Kikapcsolja a nézés billentyű megszakító hatását
10 – Kikapcsolja Lara irányítását
11 – Bekapcsolja Lara irányítását
12 – Nem használt
13 – Nem használt
14 – Beindít egy nehéz (Heavy) triggert
15 - Nem használt

Ez vonatkozik az összes kamerára, persze vannak amelyek csak a Flyby kamera esetén használhatóak.

Három kamera típust használhatsz, melyeket a szerkesztő „Effect” menüjében találsz:

- Camera
- Fixed Camera
- Flyby Camera

~ Camera

Ez a fajta camera a „legegyszerűbb”. Hatása a nézés billentyű lenyomásával, illetve fegyver elővételekor megszűnik. Csak addig működik, míg Lara a kioldót tartalmazó mezőkön tartózkodik.

~ Fixed camera


Ez a kamera, hasonló az előzőhöz, de inkább olyan helyen alkalmazzák, ahol azt szeretnék, hogy a kamera akkor is Larát mutassa, ha fegyver van nála. Szintén csak addig működik, míg Lara a kioldót tartalmazó mezőkön tartózkodik.

~ Flyby Camera (magyarul: repülő kamera)

Nagyon nagyot dobhat a játék hangulatán egy-egy ilyen repülő kamera. Lehet a pálya elején, közben vagy akár befejezésnél is használható. Jól használható, például arra, hogy megmutassuk a játékosnak, hogy esetlegesen merre kellene haladnia, vagy csak szimplán egyik helyről a másikra átrepülve, azt ahogy kinyílik egy ajtó.

A szerkesztőben ezt a kamerát forgatni, illetve az irányát változtatni az ALT+ kurzor gombok segítségével tudod (ha tartod mellé a SHIFT gombot nagyobb léptékkel fordul/mozog)


PÉLDA:

Egy példát mutatok a flyby kamerára, melyet az egyik Tomb Raider: Mythology trailerben láthattatok.




A kamera sorozatban 11 kamera van, amely egy kapcsoló meghúzásával indul, kezdésnek Larát mutatja, a végén 3 másodpercre megáll, aktiválva egy Heavy triggert ami kinyit egy ajtót. Ezeket, ebből egyszerűen meglehet tanulni és akár saját pályába is átrakható.

Helyezd el tetszőlegesen a kamerákat, a kapcsolót, a kinyitni kívánt ajtót és persze Larát a pályán.

A kameráknál van olyan beállítás, ami állandó van, ami változik.

Az utolsó kamera kivételével mindre állíts be a lentieket.

SEQ: 0
TIMER: 0
ROLL: 0
FOV: 80
SPEED: 1

A sorozatban 11 kamera van így állítsd be a NUM mezőben az összes kamera számát az elsőtől az utolsóig, hogy a számok növekedjenek. Tehát az elsőnél NUM:1, míg az utolsónál NUM:11.

- Most a gombok lenyomása következik ezzel is újabb effekteket adva a kamera sorozatnak.

- Az ELSŐ kameránál:

4 (Először Larát veszi célba mielőtt elindulna)
6 (Visszafordul Larához a végén)
9 (Kikapcsolja a nézés billentyű megszakító hatását)
10 (Kikapcsolja Lara irányítását)

Tehát a kapcsoló meghúzása után a kamera először Larát nézi (4) aztán indul tovább. A kamera sorozat a nézés gombbal nem szakítható meg (9), továbbá Lara nem irányítható ez idő alatt (10)

- A 2-10 számú kamerák esetében:

6 (Visszafordul Larához a végén)
9 (Kikapcsolja a nézés billentyű megszakító hatását)
10 (Kikapcsolja Lara irányítását)

- Az UTOLSÓ azaz 11es kameránál.

SEQ: 0
TIMER: 0
ROLL: 0
FOV: 80
SPEED:1
TIMER: 900 (3 másodpercig állni fog)

A gombok beállítása pedig

6 (Visszafordul Larához a végén)
8 (Kamera megállítása…)
9 (Kikapcsolja a nézés billentyű megszakító hatását)
10 (Kikapcsolja Lara irányítását)
14 (Beindít egy nehéz (Heavy) triggert)

Így a kamera megfog állni 3 másodpercre a beállított irányba nézve (8), aktiválva a Heavy triggert (14) mely kinyitja az ajtót és ezután visszaugrik Larához (6).
Ezalatt sem nézelődni (9) sem Larát irányítani nem lehet (10)

Az ajtó kinyitásához simán készítünk egy triggert a képen látható módon és a kamera alá helyezzük.


Továbbá a kapcsolónál egy SWITCH triggert ami a kamerát aktiválja.

Remélem sikerül mindenkinek elkészíteni, amennyiben nem, a segítségkérő Topicban kérdezzen nyugodtan

By wdavid