Kamera Beállítások:
Ebből a leírásból megtanulhatod az alapokat, hogy hogyan is készíts repülő 
  kamerát a pályádba.  
 
  
  A képek a Tomb Raider Mythology-ból vannak, továbbá TRNG-ben 
  készültek.
  
  ~ Érdemes tudni
  
  A kamerákat különböző módon lehet beállítani, melyeket 
  OCB kódokkal tehetünk meg.
  A kamerát kiválasztva a szerkesztőben, lenyomva az O gombot be is jön a kis 
  panel.
  
  Így néz ki:
   
 
  
  - SEQ: a kamera sorozatszáma (ez flyby kamera 
  esetén fontos, mert ezzel különíthetőek el az egyes kamera sorozatok)
  
  - NUM: a kamera száma (flyby kameránál). Minden 
  egyes kamera elemnél növekszik az értéke (1,2,3, stb.)
  
  - TIMER: Kameraidőzítő, flyby kameránál speciális 
  funkciók állíthatóak be ezáltal.
  
  - SPEED: A kamera sorozat sebessége állítható be itt
  
  - ROLL: Repülés közben elforgatja a kamerát
  pozitív érték az óra járásával megegyező irányba forgatja a kamerát
  negatív érték az óra járásával ellenkező irányba forgatja a kamerát
  
  - FOV: A kamerák látómezője állítható ezzel
  
  A panel alján látsz számokat is melyeknek megvan a 
  funkciója:
  
  0 - A sorozat kezdete Lara lesz.
  1 – Nem használt
  2 – Végtelen ciklus
  3 – Lara kamerájának nyomában
  4 – Először Larát veszi célba mielőtt elindulna
  5 – Lara aktuális mozgását veszi célba
  6 – Visszafordul Larához a végén
  7 – A sorozatban kijelölt kamerára ugrik (Timer 
  mezőbe írandó a kamera száma, pl „Timer: 
  
  8 – Kamera megállítása (Timer mezőbe kell beírni, 
  300 X másodercek száma. Pl.: 3mp=900)
  9 – Kikapcsolja a nézés billentyű megszakító hatását
  10 – Kikapcsolja Lara irányítását
  11 – Bekapcsolja Lara irányítását
  12 – Nem használt
  13 – Nem használt
  14 – Beindít egy nehéz (Heavy) triggert
  15 - Nem használt
  
  Ez vonatkozik az összes kamerára, persze vannak amelyek 
  csak a Flyby kamera esetén használhatóak.
  
  Három kamera típust használhatsz, melyeket a szerkesztő „Effect” 
  menüjében találsz:
  
  - Camera
  - Fixed Camera
  - Flyby Camera
  
  ~ Camera
   
 
  Ez a fajta camera a „legegyszerűbb”. Hatása a nézés billentyű lenyomásával, 
  illetve fegyver elővételekor megszűnik. Csak addig működik, míg Lara a kioldót 
  tartalmazó mezőkön tartózkodik.
  
  ~ Fixed camera
   
 
  Ez a kamera, hasonló az előzőhöz, de inkább olyan helyen alkalmazzák, ahol azt 
  szeretnék, hogy a kamera akkor is Larát mutassa, ha fegyver van nála. Szintén 
  csak addig működik, míg Lara a kioldót tartalmazó mezőkön tartózkodik.
  
  ~ Flyby Camera (magyarul: repülő kamera)
   
 
  Nagyon nagyot dobhat a játék hangulatán egy-egy ilyen repülő kamera. Lehet a 
  pálya elején, közben vagy akár befejezésnél is használható. Jól használható, 
  például arra, hogy megmutassuk a játékosnak, hogy esetlegesen merre kellene 
  haladnia, vagy csak szimplán egyik helyről a másikra átrepülve, azt ahogy kinyílik egy ajtó.
  
  A szerkesztőben ezt a kamerát forgatni, illetve az irányát változtatni az ALT+ 
  kurzor gombok segítségével tudod (ha tartod mellé a 
  SHIFT gombot nagyobb léptékkel fordul/mozog)
  
  
  PÉLDA:
  
  Egy példát mutatok a flyby kamerára, melyet az egyik 
  Tomb Raider: Mythology 
  trailerben láthattatok. 
  
  
  
  
  A kamera sorozatban 11 kamera van, amely egy kapcsoló meghúzásával indul, kezdésnek 
  Larát mutatja, a végén 3 másodpercre megáll, aktiválva egy Heavy triggert ami kinyit egy ajtót. 
  Ezeket, ebből egyszerűen meglehet tanulni és akár saját pályába is átrakható. 
   
 
  
  
  Helyezd el tetszőlegesen a kamerákat, a kapcsolót, a kinyitni kívánt ajtót és 
  persze Larát a pályán.
  
  A kameráknál van olyan beállítás, ami állandó van, ami változik.
  
  Az utolsó kamera kivételével mindre állíts be a lentieket.
  
  SEQ: 0
  TIMER: 0
  ROLL: 0
  FOV: 80
  SPEED: 1
  
  A sorozatban 11 kamera van így állítsd be a NUM mezőben 
  az összes kamera számát az elsőtől az utolsóig, hogy a számok növekedjenek. 
  Tehát az elsőnél NUM:1, míg az utolsónál NUM:11.
  
  - Most a gombok lenyomása következik ezzel is újabb effekteket adva a kamera 
  sorozatnak.
  
  - Az ELSŐ kameránál:
  
  4 (Először Larát veszi célba mielőtt elindulna)
  6 (Visszafordul Larához a végén)
  9 (Kikapcsolja a nézés billentyű megszakító hatását)
  10 (Kikapcsolja Lara irányítását)
  
  Tehát a kapcsoló meghúzása után a kamera először Larát nézi (4) aztán indul 
  tovább. A kamera sorozat a nézés gombbal nem szakítható meg (9), továbbá Lara 
  nem irányítható ez idő alatt (10)
  
  - A 2-10 számú kamerák esetében:
  
  6 (Visszafordul Larához a végén)
  9 (Kikapcsolja a nézés billentyű megszakító hatását)
  10 (Kikapcsolja Lara irányítását)
  
  - Az UTOLSÓ azaz 11es kameránál.
  
  SEQ: 0
  TIMER: 0
  ROLL: 0
  FOV: 80
  SPEED:1
  TIMER: 900 (3 másodpercig állni fog)
  
  A gombok beállítása pedig
  
  6 (Visszafordul Larához a végén)
  8 (Kamera megállítása…)
  9 (Kikapcsolja a nézés billentyű megszakító hatását)
  10 (Kikapcsolja Lara irányítását)
  14 (Beindít egy nehéz (Heavy) triggert)
  
  Így a kamera megfog állni 3 másodpercre a beállított irányba nézve (8), aktiválva 
  a Heavy triggert (14) mely 
  kinyitja az ajtót és ezután visszaugrik Larához (6). Ezalatt sem nézelődni (9) sem Larát irányítani nem lehet (10)
  
  Az ajtó kinyitásához simán készítünk egy triggert 
  a képen látható módon és a kamera alá helyezzük.  
 
  
   
 
  
  Továbbá a kapcsolónál egy SWITCH triggert 
  ami a kamerát aktiválja.
  
  Remélem sikerül mindenkinek elkészíteni, amennyiben nem, a segítségkérő Topicban kérdezzen nyugodtan
By wdavid