Tutorialok-Menü:

Horizont Köd

Eredeti leírást készítette George Maciver. (Original tutorial by George Maciver)

Ezzel a lehetõséggel, nagyon szép effektek készíthetõk. Nem csupán köd, de akár homokvihar is szimulálható vele. :)

Példák:

Titak - Himalayan Mysteries


wdavid - Tomb Raider - Mythology

Ahhoz, hogy mûködjön a köd, szükséged lesz egy HORIZONT objectre a WAD fájlodban és aktiválva a scriptedben.

Horizon =ENABLED

Azonban itt jön a változás, ugyanis ehhez az effekthez TR3 típusú horizont szükséges. Az teljesen mindegy, hogy milyen TR3 horizontot szerzel be, úgyis át lesz textúrázva.

Íme egy-egy példa mindkét horizont típusra:

TR3

TR4

Egy TR3 típusú horizont, melyet használhatsz: http://www.trsearch.org/Items/3005

Nyisd meg a csomagban található valamelyik horizontot és másold át a saját WAD fájlodba és írd felül. Mentsd el a változást.

Az én pályámban látható ködöt fogjuk most itt megcsinálni, de persze más színt is meg lehet adni értelem szerûen =)

Nyisd meg a WAD fájlodat Strpix-ben és keresd meg a horizontot.

Válaszd ki valamelyik textúráját és az "Export" gombra nyomva mentsd el valahova.

Az elmentett bmp képet nyisdmeg Paint-ben.

Keresd meg a neked tetszõ színt a palettán.
Vagy egyéni színt csinálsz magadnak a: Színek->Színek szerkesztése->Egyéni színek definiálás>>> menüsoron végighaladva
Beállítod a szín RBG kódján ami jelen esetben Vörös:236 Zöld: 255, Kék: 249, ahogy azt a kép is mutatja

Ezután a kiválasztott színnel teljesen befested a textúrát. Sehol ne maradjon folt, különben a játékban látszani fog.

Strpix-ben a horizont egyik textúráját válaszd ki, majd Importáld rá az általad átszínezett textúrát (Kiválasztod, majd "Import" gomb)
Ezzel teljesen szinezd ki a horizontot, majd mentsd el a WAD-ot.

Most jön a scriptelés =)

A következõ sort illeszd be a pályád scriptjébe (a [Level] sor alá)

FOG= 236,255,249

Mint látod, itt meg kell adni azt az RGB szín kombinációt amivel elõzõleg Paint-ben kiszínezted a textúrát.

A példában látható még két további parancs is.

FogRange= 10,25
LevelFarView= 90

Az elsõvel a ködöt lehet állítani, hogy hol kezdõdjön és meddig tartson.
Valamint a második a látótávolságot határozza meg. Ez akkor jön jól ha nagy tereken lehet kalandozni.
Errõl bõvebben a Reference panelban találsz leírást NGCenter-ben.


FONTOS!!!

Amennyiben horizont ködöt használsz a játékban kikapcsolva kell lennie a Volumetrix FX effektnek. Ezt a Readme fájlban érdemes megemlíteni. Ha be van kapcsolva nem lesz köd a pályán.

Erre egyszerû megoldás, ha a következõ sort is beilleszted a scriptbe, ahogy az én példámon is látod.

ForceVolumetricFx= DISABLED


Egy hiba elõfordulhat...
A köd fura hatással van az átlátszó textúrákra, például vízre és olyan tárgyakra melyek félig vagy teljesen átlátszóak.

Íme egy példa:

Azonban a következõ parancs hozzáadásával a probléma kiküszöbölhetõ

Customize= CUST_FIX_WATER_FOG_BUG, ENABLED

Így néz ki a hozzáadott paranccsal

Elrontani igazából nem lehet, de kérlek mielõtt elkezded készíts biztonsági másolatot a WAD fájlodról =)

Az utolsó két kép a Skribblez.com-ról származik :)

Hát ennyi lenne a horizont köd :mrgreen: Egyszerû mégis nagyszerû :)

 

By wdavid