Horizont Köd
Eredeti leírást készítette George Maciver. (Original tutorial by George Maciver)
Ezzel a lehetõséggel, nagyon szép effektek készíthetõk. Nem csupán köd, de akár homokvihar is szimulálható vele. :)
Példák:
Titak - Himalayan Mysteries
wdavid - Tomb Raider - Mythology
Ahhoz, hogy mûködjön a köd, szükséged lesz egy HORIZONT objectre a WAD fájlodban és aktiválva a scriptedben.
Horizon =ENABLED
Azonban itt jön a változás, ugyanis ehhez az effekthez TR3 típusú horizont szükséges. Az teljesen mindegy, hogy milyen TR3 horizontot szerzel be, úgyis át lesz textúrázva.
Íme egy-egy példa mindkét horizont típusra:
TR3
TR4
Egy TR3 típusú horizont, melyet használhatsz: http://www.trsearch.org/Items/3005
Nyisd meg a csomagban található valamelyik horizontot és másold át a saját WAD fájlodba és írd felül. Mentsd el a változást.
Az én pályámban látható ködöt fogjuk most itt megcsinálni, de persze más színt is meg lehet adni értelem szerûen =)
Nyisd meg a WAD fájlodat Strpix-ben és keresd meg a horizontot.
Válaszd ki valamelyik textúráját és az "Export" gombra nyomva mentsd el valahova.
Az elmentett bmp képet nyisdmeg Paint-ben.
Keresd meg a neked tetszõ színt a palettán.
Vagy egyéni színt csinálsz magadnak a: Színek->Színek
szerkesztése->Egyéni színek definiálás>>>
menüsoron végighaladva
Beállítod a szín RBG kódján ami jelen esetben
Vörös:236 Zöld: 255, Kék: 249, ahogy azt a kép
is mutatja
Ezután a kiválasztott színnel teljesen befested a textúrát. Sehol ne maradjon folt, különben a játékban látszani fog.
Strpix-ben a horizont egyik textúráját válaszd
ki, majd Importáld rá az általad átszínezett
textúrát (Kiválasztod, majd "Import" gomb)
Ezzel teljesen szinezd ki a horizontot, majd mentsd el a WAD-ot.
Most jön a scriptelés =)
A következõ sort illeszd be a pályád scriptjébe (a [Level] sor alá)
FOG= 236,255,249
Mint látod, itt meg kell adni azt az RGB szín kombinációt amivel elõzõleg Paint-ben kiszínezted a textúrát.
A példában látható még két további parancs is.
FogRange= 10,25
LevelFarView= 90
Az elsõvel a ködöt lehet állítani, hogy hol
kezdõdjön és meddig tartson.
Valamint a második a látótávolságot határozza
meg. Ez akkor jön jól ha nagy tereken lehet kalandozni.
Errõl bõvebben a Reference panelban találsz leírást
NGCenter-ben.
FONTOS!!!
Amennyiben horizont ködöt használsz a játékban kikapcsolva kell lennie a Volumetrix FX effektnek. Ezt a Readme fájlban érdemes megemlíteni. Ha be van kapcsolva nem lesz köd a pályán.
Erre egyszerû megoldás, ha a következõ sort is beilleszted a scriptbe, ahogy az én példámon is látod.
ForceVolumetricFx= DISABLED
Egy hiba elõfordulhat...
A köd fura hatással van az átlátszó textúrákra,
például vízre és olyan tárgyakra melyek félig
vagy teljesen átlátszóak.
Íme egy példa:
Azonban a következõ parancs hozzáadásával a probléma kiküszöbölhetõ
Customize= CUST_FIX_WATER_FOG_BUG, ENABLED
Így néz ki a hozzáadott paranccsal
Elrontani igazából nem lehet, de kérlek mielõtt elkezded készíts biztonsági másolatot a WAD fájlodról =)
Az utolsó két kép a Skribblez.com-ról származik :)
Hát ennyi lenne a horizont köd :mrgreen: Egyszerû mégis nagyszerû :)
By wdavid