.....................................................................

The Experiment 3 (Part1) - Under the Moonlight

Készítő: Bojrkraider Homepage

Letölthető: Innen

Csomagold ki a bojrkraider_the_experiment3_1_under_the_moonlight.zip-et. Másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, majd indítsd ott el a start_me.exe-t, és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba.Ha kész, másold oket az audio könyvtárba. A data mappában található fájlokat másold be a data könyvtárba, A trle mappában található többi fájlt pedig másold be a trle könyvtárba (fõkönyvtár). Indítsd el a tomb4.exe-t, a kaland indításához.

Story:

Larát felbérelték, hogy felfedezzen egy bányát, ami hatalmas barlangokhoz vezette őt, ahol egy elfeledett törp településre bukkant. Kutatása során rájött, hogy a fő feladat megtalálni az Arany Táblákat, egy ősi törp kincset. Ám amikor megtalálja őket, hirtelen megjelentek a törpök és követelték, hogy adja át nekik az Arany Táblákat. Lara, mint általában, most is úgy dönt, hogy inkább menekülőre fogja a kinccsel együtt. Így beleugrott egy földalatti folyóba és az áramlat egy nyílt tóba sodorta... (Fordította: Lacek)

Review:

Nem igazán tudok rangsorolni, mert mindegyik nagyszerű kaland, de talán ez a legjobb darabja az eddigi Experiment pályáknak. Egy kis malom áll a völgyben, itt és a hegyek barlangjaiban kell keresgélnünk azokat a tárgyakat, amelyek segítségével végül hazajutunk. Sok ügyességi feladatot, nehéz fejtörőket kell megoldanunk, csapdákat kerülgetnünk, és persze nem hiányozhatnak a készítőtől megszokott egyedi ötletek, különleges mozdulatok és tárgyak sem. Kötelező sérülések is vannak, ezért nem sikerült medi nélkül végigvinnem a pályát. A játékmenet nem lineáris, bármerre indulhatunk a völgyben, miután megszereztük a revolvert a lézercélzóval. Három titkot szedhetünk össze, és ha mind megvan, akkor megkapjuk a külön jutalmat is, ahogy a korábbi pályákon.

Ellenségünk csupán két katona és egy sasmadár, a végén pedig egy helikopter, de könnyű elbánni vele.

A történet éjszaka játszódik, de nincs sötét, ez a félhomály pont megfelel. Nagyon passzolnak a hozzáadott hangok is, különösen tetszett a mindvégig hallható zene.

Remek kaland volt, ajánlom mindenkinek, annál is inkább, mert a folytatás Budapesten lesz.

Leírás:

1. Under the Moonlight

Secret1-2-3:

Mentések-savegames:

A tóból indulunk, ahová az előző pályán érkeztünk. Mielőtt kimásznánk, vegyük fel a tó aljáról a rózsát (a Rose for Dworfina), ami kiesett Lara zsebéből a nagy ugrás során. Menjünk ki a vízből, jobbra fel tudunk kapaszkodni az egyik sziklára, innen hátrafordulós ugrással pedig a szemben lévőre. Oldalazzunk végig, hátraugrás, majd essünk le. A második nyílásba ereszkedjünk le, és szökkenjünk át a sodró víz felett. Még ne csimpaszkodjunk fel a plafonra, először ugorjunk át balra, és a nyúljunk be a lyukba a falon. Ez lesz a leginkább jellemző nyitó vagy kapcsoló a pályán. Most csimpaszkodjunk a plafonon, amíg lehet. Egy zárt rács mögött flare-t és a crowbar-t látjuk. Ugorjunk ide, nyúljunk be a résbe, mire leereszkedik a platform. Másszunk ki rajta, végezzünk a katonával, majd vissza az első nyílásba, most már itt is hozzáférünk a kapcsolóhoz. Függeszkedjünk el az immár nyitott rácshoz, vegyük fel a flare-t, és persze a crowbar-t is. A folyosón át kijutunk az erdőbe.

Óvatosan csússzunk le. Induljunk a malom irányába, az előtte folyó kis vízbe bukjunk le, és keressük meg az 1. titkot.

Menjünk tovább egyenesen, és ahol az út elágazik, ott balra. Egy kis tóba érünk. A benne fekvő kart használjuk a crowbar-ral, mire hátrébb kinyílik egy csapóajtó. Ezzel azonban még nem vagyunk készen, a csapóajtó melletti sziklán látunk még egy kart, ami faágnak álcázza magát. A ferde kőre háttal felugorva kapjuk el a peremet, és toljuk meg a kart. Ezzel működésbe hozzuk ugyan a karókat a gödörben, de már tudunk időzíteni, hogy mikor szaladhatunk át felettük. Nyúljunk be a lyukba, de mindjárt ugorjunk is félre, mert első körben tüzet okádik. Ha csendesedik a tűz, gyorsan vissza, és vegyük ki a malom kulcsát (a Key).

Menjünk a malomhoz, bent szedjük össze a muníciót, mert a revolverre és a lasersight-ra helyenként szükség lesz. Kifelé menet még egy katona támad, őt rendezzük le.

Itt a malomnál lesz még bőven teendőnk, de először szerezzük meg a csillagokat.

Induljunk el felfelé az erdőben. A malomkerék után, a nagy szikla alatt találunk egy lejtőt, csússzunk le. Nézzük végig a bejátszást, Lara elveszíti az előző részben nehéz munkával megszerzett táblákat, a régész ott terem, és megkaparintja őket. Ugorjunk át szembe a csúszós kövekre, és innen a lyukba. Kimászva felvehetjük az 1. Star-t. Essünk vissza a medencébe, és a réseken át ússzunk ki. Másszunk felfelé a barlangban, és visszajutunk a völgybe.

Gázoljunk be a kis patakba, ahová az elején érkeztünk. A falból kiálló horog mellett (ezek egyébként útjelzők, máshol is látunk majd) kapaszkodjunk fel a peremre, oldalazzunk jobbra, és a háromszögletű platformról ugorjunk be a barlangba. Jobbra induljunk, a kapcsolóval elindítunk egy követ, ami a töri az utat előttünk, de azért ugorjunk félre előle.

Menjünk le oda, ahová a kő esett. Balra keressük meg a rést, és célozzuk be a barna szerkezetet a fogaskerék mellett. A kapu után forduljunk jobbra, lent húzzuk meg a kart, gyorsan másszunk fel a tömbre, és ugorjunk a piros kapcsoló mellé. Ezzel még nem kell foglalkoznunk. Szaladjunk lefelé, nyomunkban útnak indul egy újabb kő. A feladat az, hogy érjük el a lenti kúszórést, mielőtt a szikla kilapítana. (A kő még fent kicselezhető: forduljunk szembe vele, szökkenjünk hátra, és rohanjunk vissza a piros kapcsoló mellé. Így kényelmesen lesétálhatunk, viszont a kő és a karók közötti szűk résben egy kis energiát veszítünk.) Vegyük magunkhoz a 2. Star-t, és menjünk fel. Használjuk a piros kart, mikor visszakerül alapállapotba, akkor emelkedik fel a tömb, gyorsan pattanjunk rá, és ugorjunk ki.

Menjünk ismét felfelé az erdőben. A vízeséssel szemközti oldalon másszunk fel a sziklára, ugorjunk át jobbra, majd a peremen kapaszkodva csimpaszkodjunk szintén jobbra. A nyílásból egy nagyot kell ugranunk, közben kanyarodjunk balra. Másszunk fel a háromszögletű platformra. Lőjük le a madarat, majd ugorjunk a nyílás fölé, ahonnan jöttünk. Innen kis ugrás a falon lévő résbe, és ereszkedjük le a létrán. Még a kúszórésben guggolva lőjük le a fogaskerék melletti zöld szerkentyűt, és így már biztonságban lemászhatunk a 3. Star-ért.

Jussunk vissza a peremre, és most ugorjunk egy nagyot a fehér virágágyás mellé, ahol meg tudunk állni. Oldalra szökkenve csússzunk le a kövön, kapjuk el a létrát, és kapaszkodjunk át a harmadikra. A résben leljük a 2. titkot.

Megint menjünk vissza felfelé. A sziklafal aljában egy barlang van, annak a végében pedig egy másik vízesés. Csüngjünk le, essünk lejjebb, és kapjuk el a kapaszkodórést. A barlangban egy sziklapárkányra érünk. Át kell ugranunk a fal mögé. A két lepotyogó platform után kapjuk el a nyílás szélét. A kapcsolóval egy újabb platformot emelünk fel alattunk. Most következik az első nagy esés, töltsük fel előtte az energiánkat, ehhez egy medit is kapunk.

A következő teremben a két lejtős fal között pattogva kell átjutnunk a túloldalra, de ebben három szikla akadályoz. Trükk nincs, a feladat kivitelezhető, csak jól kell időzíteni az ugrásokat. Odaát a leszakadó padlólapok alatt karók vannak, csak a jobb felső sarok biztonságos. Ugorjunk hát ide, nyúljunk be a lyukba, majd gyorsan másszunk ki. A plafonon csimpaszkodva haladjunk tovább. A ferde sziklákon ugrálva jussunk fel a fahídra. Fent találjuk a Silver Mechanism Key-t, de előbb még rúgjuk be a repedezett falat, mert mögötte van a kapcsoló, ami kiiktatja a csapdát. Másszunk fel, és visszaérünk a malomhoz.

Induljunk megint felfelé, és másszunk fel a nagy sziklára. A kis fehér tartóban helyezzük el az imént szerzett kulcsot. Lent, a szikla egyik oldalán egy kúszórés rejtőzik a növényzet mögött, másszunk be, és le a lyukba. A kis szobrot toljuk a bejárat felőli (keleti) oldal középső padlólapjára. A kinyíló ajtó mögött szedjük fel a 4. Star-t. Helyezzük el a csillagokat a foglalatokban, a következő kis teremben pedig ugorjuk át a sötét sávot, különben nyakunkba szakad a plafon. Vegyük el az első Piece of Little Wheel-t.

Menjünk vissza a malomhoz. Toljuk félre a szekrénykét a sarokból, húzzuk meg a kart, és kint beindul a malomkerék. Mögötte találunk egy háromszögletű nyílást a földön, amit most már elöntött a víz. Ússzunk be, és egy kis tóba érkezünk. Másszunk fel a párkányra, ahol egy állványt és egy kapcsolót látunk. Ez utóbbit még hagyjuk, előbb jussunk fel a hosszabbik fahídra. A végében kapjuk el a rés szélét, másszunk be. Balra egy benyúlós kapcsolót találunk, hatására szemből útnak indul egy kő, a kis állvány kigyullad, és láthatóvá válik egy crowbar-os kapcsoló. Ezen kívül még működésbe lép egy másik szikla is az alsó szinten, ennek helyén vehetjük majd fel a fáklyát, de ez nem ilyen egyszerű. Ugorjunk a crowbar-os kar mellé, és ügyeskedjünk úgy, hogy a gördülő kő a fáklyát ábrázoló képen álljon meg. Ha nem sikerül, a kar másik oldaláról újraindíthatjuk. Ha minden rendben, akkor lent vegyük fel a fáklyát, majd a lángnál gyújtsuk meg. Dobjuk el a párkányon, ahol a kő gurulgatott még az imént, húzzuk meg a kapcsolót, ugorjunk át, kapjuk fel a fáklyát, pattanjunk fel a fahídra, és a felcsapódott platformon végigszaladva ugorjunk a nyílásba. Mindez persze időre megy, úgyhogy szedjük a lábunkat. Égessük el a kötelet, és megválhatunk a fáklyától. A kúszórés után essünk le. Húzzuk félre a csontvázat, vegyük el tőle a Hammer-t. A sziklák segítségével jussunk fel. Rúgjuk be a falat, és miénk a második Piece of Little Wheel. A résben nyúljunk a lyukba, mert ez nyitja a kijáratot, de egyúttal a csapdákat is aktivizálja. Ha kiértünk, még keressük meg az egyik beugróban a medit, aztán hagyjuk el a barlangot. Itt sem úszhatjuk meg nagy esés nélkül.

Akkor most következik a malom. Először álljunk a malomkerék mögé, az akciógomb megnyomására Lara felkapaszkodik. Hozzuk működésbe a kart, mire valahol fent felcsapódik egy platform. Másszunk le, és induljunk arra, ahol a csapóajtó volt korábban. Útközben keressük meg a kivágott fa rönkjét. Erről ugorjunk fel a sziklára, fussunk végig, ugorjunk, amíg a sziklafalból kiálló platformra érünk. Innen ugorjunk át a fára, másszunk le a belsejébe a létrán. A kapcsoló a malom előtti egyik liftet üzemelteti. Másszunk fel, de ne essünk még le, hanem jussunk át az imént felcsapott platformra. Ugorjunk a sziklára, nyúljunk be a résbe, és kinyílik a malom teteje. Ugorjunk át ide, és vegyük fel a 3. titkot. És most bezsebelhetjük a jutalmat az összes titok megszerzéséért. Útközben azért toljuk a ház mellett a farönköt az imént felemelt liftre. Menjünk a kis pocsolyába, amit a kamera mutat. Tegyük a korsóba Dworfina rózsáját (a menüből válasszuk ki). Nézzük a képet, hallgassuk a zenét, közben szedegessük össze a fegyverarzenált.

Ha kigyönyörködtük magunkat, vissza a fa odvába, és eresszük le a liftet. A másik lift kapcsolóját a házban találjuk, a szemközti polc tetején. Ügyeskedjük erre a rönköt, aztán toljuk be a házba. Az összeillesztett fogaskereket tegyük a helyére, és beindul a fűrész. Toljuk alá a rönköt, mire az fát aprít nekünk. Szedjük össze a deszkákat (Boards), és akár máris kombinálhatjuk a kalapáccsal, ami azt jelenti, hogy a híd folytonossági hiányaihoz eszkábálunk pótlást.

Vegyük az irányt a híd felé. Ehhez el kell jutnunk arra a háromszögletű platformra, ahol korábban a sassal hadakoztunk, csak most a másik irányba ugorjunk el. Mielőtt a hídra lépnénk, legyen kéznél az irányzékkal felszerelt revolver is, mert majd gyorsan kell cselekednünk. A hídra lépve felbukkan a semmiből egy helikopter, és ha sokáig tátjuk a szánkat, bizony belénk ereszt néhány sorozatot. Fussunk hát a hídon, úgy nagyjából a közepéig, ahol a két lepotyogó darab után még meg tudunk állni. Itt egyszerre egy hosszabb deszka is leszakad, itt kell elhelyeznünk a pótlást. Előbb azonban még célozzuk be a helikopter propellerjének tengelyét, hogy ne alkalmatlankodjon. Ha megjavítottuk a hidat, akkor egy nagy ugrással a túloldalon teremhetünk.

Vegyük balra az irányt. A háromszögletű szikláról ugorjunk el, csússzunk le, majd kapjuk el a peremet. Balra oldalazva fel tudunk állni. Itt tehetünk még egy kis kitérőt. Ugorjunk a lejtős szikla mögé balra, ugyan nem látjuk, de egy kúszórés található ott. Bent pedig Dworfina üzenetét olvashatjuk a falon, de remélhetőleg ezen már túl vagyunk. A hegy túloldalán essünk le jobbra, és lefelé haladva véget ér a pálya.

2. Home Again

Mentések-savegames:

Az ágy melletti tárolóból vegyük ki a kulcsot. Szemben, az ablakban találjuk a hozzá való kulcslyukat, ami aktivizálja a kandallóban a létrát. A fürdőszobában, a kádban egy vödör vár arra, hogy megtöltsük vízzel, nyissuk hát ki a csapot. Zuhanyozhatunk is, ha kedvünk támad, de ennek nincs funkciója. A vizet öntsük a tűzre, és másszunk fel a létrán. A padláson keresztül eljutunk a számítógépet rejtő titkos szobába, itt olvassuk el Lara e-mailjeit, és szörföljünk vele a neten. Kiderül, hogy Budapestre kell mennie az elveszett kincsért.

Judit

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.