.....................................................................

The Holy Grail

Készítő: Jens Franke (bne Lara--Daoine Sidhe)

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a jens_franke_the_holy_grail.zip-et, majd másold az audio könyvtárból, egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat. Indítsd ott el a start_me.exe-t, és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold őket az audio könyvtárba. Másold a data könyvtárból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indulhat is a kaland.

Story:

Lara a Szent Kelyhet keresi. Valóban létezik? Sok szakértő állítja, hogy ez csupán egy mítosz, amit utazók találtak ki, de talán... Jason Donovan, a híres műkincs szakértő, aki rendszeres kapcsolatban áll Larával, meghalt és végrendeletében arra kérte Larát, hogy folytassa a kutatásait. Először be kell jutnia a rejtekhelyére és megtalálni a feljegyzéseit. A hosszú Hill House-i tartózkodás, ahonnan Lara alig tudott elmenekülni, újabb ok volt, ami miatt csak most tud a feljegyzések után nézni. És itt kezdődik a történet - Lara belép Donovan titkos helyére... (Fordította: Lacek)

Review:

Csodaszép három pályás kaland a The Holy Grail. A Szent Grál nyomába eredünk Larával, de ehhez mindenekelőtt egy kőtábla két felét kell felkutatnunk. Az egyik darab egy kastélyban van elrejtve, a másik pedig Olaszországban, egy könyvtárépület csatornájában. A Szent Grált végül valahol Alexandriában találjuk meg. Nagyon tetszettek a pályák közötti átvezető filmecskék, ezek segítségével tudjuk követni a Lara útját. Az első pályán a kastélyt ostromoljuk, majd bejutás után több, helyenként nem könnyű feladatot kell végrehajtanunk. A második rész egy hatalmas és gyönyörű könyvtárban játszódik, itt először jó néhány vitrin tologatása, kapunyitó kövek megszerzése árán lejutunk a csatornába. Ellenségeink a kastélyt őrző lovagok, a csatornában pedig természetesen patkányok, sőt még néhány cápa is ide tévedt. A harmadik pályán a Szent Grált rejtő tepmplom bejáratánál, majd a templomban kutakodunk. Itt már vannak keményebb ellenfelek is, úgymint hárpiák, óriás darazsak, csontik és félistenek, de ezek is inkább csak a titkok megszerzésében próbálnak akadályozni bennünket, egyébként nem sokat lábatlankodnak, és a kapott muníció is bőven elegendő. Mindhárom pályán sok-sok csapdát kell leküzdenünk, és nagyon jellemzőek az ügyességi feladatok is. Gyönyörű a textúra, egyik pálya szebb, mint a másik. Kilenc titkot találhatunk, ezek megszerzéséhez általában külön kis utat kell bejárnunk. Nagyszerű kaland volt.

Leírás:

1.Donovan's Hideout

Secret 1-2-3:

Mentések--Savegames

Miután leszálltunk a motorról, és beléptünk a kapun, induljunk balra. Útközben egerekkel találkozunk. A kastély lábához érünk. Ugorjunk át a halálos víz felett az épület aljához. Forduljunk meg, és ugorjunk be a fal mögé. Szemben egy kapaszkodórés van a falon, oldalazzunk balra, majd a létráról hátraugorva landoljunk a peremen.  Szökkenjünk át a lejtő felett, és most két útvonal közül választhatunk:

1. A létrával szemben az ajtó kinyílt. Menjünk be, szaladjunk át a karókon. A folyosó végén, a falon találunk egy kúszórést. Másszunk át, essünk le a lejtős oszlopra, majd rögtön ugorjunk egyet előre, és egy újabb létrához érkezünk.

2. A plafonon csimpaszkodva jussunk el a létráig, közben ügyeljünk a tűzfújókra. Oldalazzunk jobbra a létrán, essünk le, ugorjunk egy nagyot, és a kapcsolóhoz érünk. Húzzuk meg, mire a tüzes padlók kialszanak, de csak pár másodpercre, úgyhogy siessünk. Ugorjunk a balra lévő, korábban tüzes platformra, innen szintén balra a következőre, majd át a lejtősre, és tovább a párkányra, a létrához.

Kapaszkodjunk el a létrán a másik platformra, ugorjunk át középre, és másszunk fel. Lőjük le a fogadásunkra érkező lovagot, majd a sarokban keressük meg a kart. Ez nyitja a híd mögött a nagy kaput. Az egyik ablakból látjuk az első titkos helyet a tetőn, lőszert és flare-t vehetünk fel. Az ablakból ugorjunk át jobbra, a magasabban lévő tetőre, ragadjuk meg a szélét, és a végében essünk le a háromszögletű peremre, itt meg tudunk állni.

Ereszkedjünk le az udvarra, és most induljunk a másik irányba. A kerítés egy darabja hiányzik, itt másszunk át. Ugyanúgy ugorjunk át a víz felett, ahogy az imént, és be a fal mögé. Nézzünk körül, a lávás vízben átlátszó tömbök lebegnek, jobbra, a sarokban pedig egy kart látunk, ide kell először eljutnunk. Ugorjunk át szembe az átlátszó tömbre, majd előre és kicsit balra a következőre. Szemben, a plafonról lógó oszlop oldalán meg tudunk kapaszkodni. Csimpaszkodjunk egészen balra, essünk le a ferde oszlopra, és ugorjunk át a peremre. Itt látunk egy kis medit, de még ég a tűz körülötte, majd később tudjuk felvenni. Jussunk el a két átlátszó tömb segítségével a fal melletti párkányra, és húzzuk meg a kart. Néhány tüzes labda és padló kialszik. Először menjünk el a kis mediért, majd ugráljunk vissza, és a terem közepén lévő láthatatlan tömbre érkezve nézzünk fel: itt kell majd felmásznunk. Előbb azonban menjünk el a titokért. Ugorjunk a következő platformra, majd innen az oszlop mögé. Itt is kialudtak a tüzek. A tömbökön ugrálva jussunk el a szoba végébe, ahol a revolver lőszert találjuk. Ugorjunk át középre, másszunk fel, majd rögtön meneküljünk el a leguruló szikla elől. A lejtő tetején forduljunk meg, kapaszkodjunk fel, és itt találjuk egy állványon a revolvert, ez a második titkos hely. A lejtő mögött ereszkedjünk le a lyukon, és az oszlop mögé érkezünk. Most már felmászhatunk az átlátszó tömbről. A kinyílt ajtó mögül egy újabb lovag támad, végezzünk vele, majd itt is húzzuk meg a kart a sarokban.

Menjünk le az udvarba, ahol a kerítés egy darabja hiányzik, fussunk a hídhoz, és lépjünk be a kastély kapuján. Egy szökőkutas terembe érünk. Mindjárt intézzük el a két lovagot, az egyik némi lőszert is hagy maga után.

Menjünk először a jobb oldali folyosóra. Mindjárt jobbra egy létrát találunk beugróban, másszunk fel. Toljuk meg a kart, majd mellőle ugorjunk át a kúszóréshez. Szedjük fel a flare-t, és forduljunk balra. A nyílásnál háttal és kapaszkodva ereszkedjünk le, különben a lávában végezzük. Húzzuk meg a kart középen, mire a két medencében az oszlopok és tömbök felváltva hol eltűnnek, hol felbukkannak. A terem jobb oldaláról induljunk. Helyből ugorjunk a legközelebbi tömbre, majd a ferdére, és ragadjuk meg a létrát. Oldalazzunk balra, le a csúszós oszlopra, és ismét kapaszkodjunk meg a létrán. Csimpaszkodjunk jobbra, megint essünk le, rögtön ugorjunk az egyenesre, és innen gyorsan a terem másik végébe. A láncok közül halásszuk ki a Two-colored Key-t. A terem másik felén jussunk vissza ugyanúgy, ahogy jöttünk. Menjünk ki a kinyílt rácson. A kis szobában vegyük fel az Orange Key 1-t, és a Two-colored Key-vel nyissuk ki az ajtókat. Mindkettő feltárul, és mindkettő a szökőkutas terembe vezet, de válasszuk a távolabbit, mert itt útközben egy kis medit vehetünk fel.

Most menjünk a szemben lévő folyosóra. A rács kinyílik a közeledtünkre. Egy hatalmas lávás terembe érünk. Mellettünk létra van a falon, először másszunk fel rajta, itt találjuk a harmadik titkos helyet. Ereszkedjünk le a létra aljára. Ugorjunk át szembe az alacsony tömbre, és innen balra a másikra, ahol a kart látjuk. A kar meghúzásával kiiktatjuk fent a karókat. Itt is választhatunk: ha az alacsony platformokon elugrálunk jobbra a falon lévő nyíláshoz, akkor a létrán felmászva, majd a lejtőn lecsúszva visszajutunk a kapuhoz. A kar mellől azonban tovább is ugrálhatunk a terem végében lévő kékesen fénylő réshez. Itt a tüskés golyós csapda után egy flare-t vehetünk fel, aztán lecsúszva, majd a lejtős oszlopokról elugorva még egy revolver lőszerrel is gazdagabbak lehetünk. Másszunk fel a létrán, ugrás közben hátrafordulva kapjuk el a lecsüngő oszlopot, kapaszkodjunk át a másik oldalára, essünk le a csúszósra, hátrafordulva kapjuk el a következő létrát, a tetején csúszunk le és ugorjunk át az oszlopra. A lebegő platformról jobbra ugorjunk be a résbe, és a létrán jussunk vissza a kapuhoz. A magas oszlopokon ugráljunk el a terem másik végébe, itt a plafonról lecsüngő, mászható oszlopok segítségével jussunk el az Orange Key 2-höz. Ha felvesszük, kinyílik a falon egy ajtó. Másszunk fel az oszlopon, innen nagy ugrás balra, a csúszósra, át a következőre, majd a lebegőre, és ugorjunk be az ajtón. A tüzes padlón szaladjunk keresztül, az állványon lőszereket találunk.

Másszunk ki a kúszórésen, lőjük le a lovagot. Használjuk a bejárattal szemben lévő kapunál a két Orange Key-t. Vegyük magunkhoz a Lasersight-ot és a lőszert. (Ha a lőszert egyelőre a helyén hagyjuk, akkor megspórolhatunk egy-két ellenséget). A lépcsőn verjük vissza a lovagok támadását. Az emeleten kinyílik két rács. A bal oldali mögött egy kart találunk, meghúzva pár másodpercre felhúzódik a szobában lévő másik rács. Siessünk oda, és vegyük fel a Blue Key-t, majd toljuk meg a kart. Menjünk a folyosón lévő másik nyitott rácshoz. Először vegyük magunkhoz a medit és a Crossbow-t, majd húzzuk meg a kart. A feltáruló ajtó mögül egy lovag ront ki, végezzünk vele, ő hagyja ránk a második Blue Key-t.

A kapunál helyezzük el a két Blue Key-t, és mögötte találjuk a Left Broken Piece-t. A kamera mutatja, hogy egy kar termett az udvar kapujánál. Menjünk ide, nyissuk ki a kaput, és hagyjuk el pályát a motoron.

2.The Last Knight

Secret 4-5:

Mentések--Savegames

Egy hatalmas könyvtárteremből indulunk. A bemutató után forduljunk balra, és mindjárt találunk egy szabálytalan lépcsőt. Fent három vitrint látunk. Figyeljük meg, hogy a padlólapok kék-fehér mintázatúak, de három rózsaszín-fehér is van köztük. Ezekre toljuk rá a vitrineket. Közben a kamera mutatja, hogy éppen melyik kaput ostromoljuk tevékenységünkkel, kétszer egy még zárt kaput látunk, a harmadik pedig kinyit egy másik feljárót. A falon van két foglalat is, egy piros és egy fehér, ide még kulcsokat kell szereznünk.

Menjünk le. A bejárattól nézve a terem végében, jobbra, a fekete falnál van a következő feljáró, amit most nyitottunk. Fent forduljunk mindjárt jobbra, toljuk meg a kart, mire ezen az erkélyen feltárul két szürke ajtó. Keressük meg őket, toljuk meg a karokat, és felhúzódik a piros és a zöld kő ketrece. A Green Gemstone-t máris vegyük magunkhoz. Mielőtt lemennénk, a két vitrint itt is helyezzük el a rózsaszín-fehér padlólapokon (megint kétszer láthatjuk a zárt ajtót).

A két földszinti vitrint húzzuk a pálmafákhoz, oda, ahol a két oszlop között a fekete-fehér padlólapokat fordítva fektették le, nem illeszkednek a padló mintázatába. Szabaddá válik a harmadik feljáró is, ez a bejárattól jobbra van. Vegyük el a Red Gemstone-t, toljuk az eltérő színű padlóra a vitrint, és most már kinyílik az ajtó.

Menjünk vissza az első erkélyre, tegyük a foglalatokba a két követ, és szaladjunk fel a második szintre. Először forduljunk jobbra, keressük meg a kart, mire valahol egy ketrec felemelkedik. Vissza a lépcsőhöz, és ugorjunk át a fahídra. Itt két helyen is át tudunk csimpaszkodni a karokhoz, húzzuk meg mindkettőt, és újabb ketrecek emelkednek fel. Menjünk vissza a lépcsőhöz, forduljunk jobbra, és a plafonon csimpaszkodjunk át a kerítés felett a negyedik karhoz. Húzzuk meg, majd ugorjunk fel a tömbjére, csúszás közben ugorjunk jobbra, a rózsaszín-fehér tetejű oszlopra. Ugorjunk át a falra, de a fekete oszlop mögött álljunk meg. Újabb mennyezeti függeszkedőhöz érünk, jussunk át a túloldalra. Itt van az az ajtó, amit az öt vitrinnel nyitottunk. Mögötte ugorjunk át balra, a vitrint most a kék-fehér padlólapon helyezzük el, és lent feltárul egy szürke ajtó. Ezt a terem végében találjuk, ahol korábban az egyik földszinti vitrin volt.

Toljuk meg a kart, erre a bejárati kapunál feltárul az egyik ajtó, mögötte újabb feljáró. Vegyük magunkhoz a Dark Gemstone-t, és jegyezzük meg a csillag alakú foglalatokat, mert később ide még visszajövünk.

Menjünk a legelső erkélyre, vegyük el a Brown Gemstone-t, majd fel a második emeletre. Újból csimpaszkodjunk át a kerítés felett, ugorjunk a rózsaszín-fehér fal tetejére, és most menjünk is el a végéig. Ugorjunk át jobbra a kúszórésbe, itt tegyük a helyére a két követ, és máris a csatorna lejáratához jutunk.

Csúszás közben ugorjunk fel, egy kis beugróban találjuk a negyedik titkos helyet. A dobozról ugorjunk fel balra a másikra, kússzunk át. Induljunk a karók felé. Ugorjunk át mellettük a következő rámpára, a falból kiálló karók ugyan kicsit megsebeznek, de ha legközelebb jövünk, már nem lépnek működésbe. A végén csússzunk le, kapjuk el a plafont, majd megint csúszás, és kapjuk el a létrát. A kúszórésből egy vízben lebegő dobozra ereszkedünk le. A medencében három cápa úszkál, lőjük le őket. (Lehet, hogy egyik-másik nem jön közel magától, ugrálással csalogassuk őket.) A karokat toljuk meg a két rács előtt. A vízből úgy tudunk visszajutni a dobozokra, hogy a medence közepén vagy szélén (attól függ, hogy melyikhez van közelebb a láda) húzódó lejtőkre felkapaszkodunk, és hátraugrunk. Az egyik kar egy pirosan fénylő folyosót nyit meg fent, a másik pedig a csatornában húzza fel a rácsokat. Ússzunk át a résen, másszunk ki a rácsokhoz, itt két kart találunk. Először a bal oldalit húzzuk meg, ez a felettünk lévő ajtót nyitja meg a falon, a jobb oldalival pedig eresszük le a vizet. Másszunk fel a létrán az ajtóhoz, és a pocsolyán, majd a vízen keresztül jussunk el a csatornába.

Másszunk ki a vízből a túloldalon. Induljunk jobbra, útközben a sötét folyosón egy medit vehetünk fel, közben patkányokkal is találkozunk. Menjünk tovább, és egy nagy víztárolóba érünk. A párkányon fussunk végig a karig (ez a szarkofághoz vezető utat teszi szabaddá). A másik karhoz egyelőre nem tudunk hozzáférni. Ugorjunk a vízbe, és a karok mögött, a lejtős peremen ki tudunk kapaszkodni.

Menjünk vissza a csatornába. Szemben a falon egy kart látunk, ennek segítségével oda tudunk visszajutni, ahová a csatornába érkezéskor lecsúsztunk, de mehetünk jobbra a víz felé is. Induljunk vissza a leeresztett medencébe. Csúszás után ugorjunk a vízbe, ússzunk előre, de siessünk, mert egy újabb cápa ered a nyomunkba. A dobozon felmászva most már elérjük a harmadik kart is a fekete állványzat előtt. Kinyílik a szürke ajtó ott, ahol a vizet leeresztettük. Ússzunk ki a vízen keresztül, ahol kimászunk, még egy kart találunk, egy a piros fényű folyosó felett tár fel egy újabb ajtót.  A kart húzzuk meg, és a karók alatti területre jutunk. Az egyik oszlopon létra van, másszunk fel.

Vissza a csatornába, a víz alatt, a pocsolyán keresztül menjünk vissza ahhoz a rácshoz, ami mögött a szürke ajtó van. Másszunk fel, végezzünk a patkányokkal. A létrákon hátraugrással, megfordulással haladjunk felfelé, ha jó úton megyünk, akkor a karók nem tudnak sérülést okozni.

A kúszórés után essünk a vízbe, és ússzunk addig, ameddig tudunk. Itt másszunk ki, ugorjunk a két kockányi lyukba, ússzunk balra, és a falon lévő rés után, egy lebegő láda tetején megtaláljuk az ötödik titkos helyet, egy medit.

A víztároló egy másik oldalán lyukadunk ki. Ahol a gőzfújót látjuk, ugorjunk át jobbra, majd megint jobbra, és a kanyar után használhatjuk a második kart is. Ez a piros folyosó végén lévő rácsot nyitja.

Menjünk vissza a leeresztett medencébe az ismert útvonalon. Másszunk fel az állványzathoz, a dobozon fel a párkányra, és a piros fényű folyosó végén vegyük magunkhoz a Star 2-t. Az állványzat mögött egy létrát látunk, ugorjunk rá, és másszunk feljebb. A jobb oldali ajtó itt nyitva van, mögötte egy üvegfal (ezt a könyvtárban már láthattuk, ha körülnéztünk) és egy időzített kapcsoló, ami a szemközti ajtót nyitja. Sprinteljünk ide, vegyük el a Star 1-t, mire az előző szobában kitörik az üvegfal, visszajuthatunk a könyvtárba.

Vigyük a csillagokat a negyedik erkélyre, ami közvetlenül a bejárat mellett van. Helyükre téve a őket, a másik ajtó is feltárul. Fussunk ide, vegyük el az állványról a Star 3-t, majd a következő kis szobában a Star 4-t. Essünk le a nyíláson, visszajutunk a csatornába. Haladjunk beljebb a párkányon, az utolsó folyosón forduljunk balra, ússzunk jobbra a vízben. Ha átérünk a nagy rács alatt, másszunk ki a bal oldalon, és egy nagy ugrással jussunk át a kapuhoz. Helyezzük el a csillagokat, a szarkofágból vegyük ki a Right Broken Piece-t, és hagyjuk el a pályát.

3.The Holy Cavern

Secret 6-7-8-9:

Mentések--Savegames

Egy kis pocsolya mellé érkezünk. Mindjárt három hárpia támad a levegőből, szabaduljunk meg tőlük. Balra, a sziklafal mögött találunk egy lyukat, ugorjunk be. Ússzunk be a vízbe, másszunk ki a túloldalán, és a hatodik titkos helyen vegyük fel az újabb Crossbow-t. Beljebb még lőszert is találunk hozzá.

Menjünk vissza, és az oszlopos udvarnál forduljunk először balra. A szakadék felett fussunk át a fahídon. Jobbra ereszkedjük le a gödör szélén, kapaszkodjunk meg. Oldalazzunk el a még zárt ajtó fölé, és másszunk le (egészen a sarokban Lara szép lassan leereszkedik, de a lábát nem tudja megvetni a falon). A másik tömbről vegyük fel a nagy medit, ez a hetedik titkos hely. A gödörben hemzsegnek a csontik, de a készítő jóvoltából egy csomó robbanós lőszerünk van a nyílpuskához, alkalmazzuk ezt ellenük. A többi sarokból még medit és lőszereket zsákmányolhatunk. Az oszlopon húzzuk meg a kart, és a feltáruló ajtón keresztül jussunk vissza a szakadék szélére.

A szemközti állványon két oszlopot látunk, az egyik a másik körül forog, elég sebesen. Ütemezzük úgy az ugrást és futást, hogy az oszlop ne sodorjon le minket. Egészen a peremtől elrugaszkodva át tudunk lendülni a következő állványra. Itt ugorjunk át a beugróba, forduljunk jobbra, végezzünk a feléledő csontival, majd ismét csináljuk végig az előbbi procedúrát. Újabb beugró, újabb csonti, és még néhány állvány után már látjuk azt a beugrót, ahol a fekvő kar van. Ugorjunk be ide, robbantsuk szét a három csontit, majd használjuk a kart. Induljunk a lépcső felé, jussunk át valamelyik mozgó oszlop mögött. Itt vigyázzunk, mert helyenként alattomos karók támadnak a falakból vagy a padlóról. Ugorjunk az újabb mozgó tömb mögé, majd a következő mögé is. Keressük meg a falon a kart, és forduljunk vissza, mert a folyosón csak csapdát találunk. Ugorjunk be a mögé a mozgó oszlop mögé, ahol egy kis rést látunk a falban, majd tovább a rács felé. A terem végében toljuk meg a kart (az oszlopos udvaron felhúzódik az egyik ketrec), majd essünk le a csapóajtón. A híd közben átrendeződött, ezen vissza tudunk térni az udvarba.

A másik irányban fussunk a gödör felé, és a rögzített kamera mutatja, hogy egy tüskés henger is útnak indult mögöttünk. Ugorjunk előre a gödör szélén, majd mindjárt hátra is, és fussunk visszafelé egy kicsit, hogy a másik henger is kényelmesen legurulhasson. Ereszkedjünk le a létrán, kapaszkodjunk be a sarkon az üregbe. Húzzuk meg a kart, mire valahol kinyílik egy csapóajtó, és másszunk ki. Ugorjuk át a gödröt. A lávás medencénél háttal csússzunk le, és a létráról elugorva és hátrafordulva ragadjuk meg a leszakadó platform szélét (a létrán látunk egy zárt ajtót, erről majd később), és innen ugorjunk az épület kapuja fölötti gerendára. Egy hatalmas lávaterembe érkezünk, a levegőben mindenütt lebegő padlólapok, és mind le is szakad, ha rálépünk. Induljunk jobbra, jussunk el a terem másik végében lévő párkányra. Az utolsóknál három óriás darázs is a nyomunkba ered. Vegyük el a lőszert, majd essünk le az imént kinyitott csapóajtón. A vízben ússzunk balra, és kimászva megtaláljuk a nyolcadik titkos helyet mindenféle tárggyal. Menjünk tovább a lépcső felé, másszunk fel a létrán, majd hátrafordulva kapjuk el a másikat. Fent fegyverkezzünk fel és csússzunk le a lejtőn. Ugorjunk egyet a ketrecbe zárt kar felé. Végezzünk az egymás után sorban feléledő félistenekkel. Az utolsó hagy ránk egy nagy medit, és mögötte a falon húzzuk meg a kart. A ketrec felhúzódik, toljuk meg a kart, és az ajtón keresztül hagyjuk el a szobát. A fali résből ereszkedjünk le, visszajutunk a lávaterembe. (A vízbe esés után úszhatunk a másik irányba is, ekkor egy kis szobába jutunk, ahol két tömböt kell elhúzni az útból, mögötte visszajuthatunk a szakadék szélére. Nálam nem működött, de állítólag az ajtónak nyitva kellene lennie a létrán, a folyosóról pedig visszajuthatunk a vízhez, majd a titokhoz és végül a félistenekhez, de ez felesleges kitérő.)

A lávaterem közepén látunk egy építményt, a falon karral, ide kell eljutnunk. (Útvonal: a párkány mellett lebegő platformot verjük le, mert csak útban van. Ugorjunk az alatta lévő lentire, de lehetőleg arccal az építmény felé fordulva, mert Lara leguggol, és korrigálni már nincs idő. Rögtön ugorjunk és kapaszkodjunk, ragadjuk meg a fejünk felett lévő szélét. Oldalazzunk egy kanyart balra, húzódzkodjunk fel, ugrás és kapaszkodás a következőre. Csimpaszkodjunk szintén egyet balra, egész a sarokig, másszunk fel, jobbra tartva ugorjunk fel a fentire, és innentől, ha futás közben jól kanyarodunk, akkor már a platformok tetején el tudunk jutni a karig.)

A kar egy időkapcsoló, a falon lévő ajtó nyílik ki pár másodpercre. Futás jobbra, át a platformra, ugrás, kapaszkodás a következőre, és az utolsónál már ne kapaszkodjunk, hanem ugorjunk be az ajtón.

Egy újabb óriási terembe érünk, oszlopok, ferde tömbök, létrák sokaságán keresztül kell körbe mennünk az újabb karig. Először távcsöves fegyverrel vadásszuk le a félistent a középen lévő építmény tetejéről, hogy később ne alkalmatlankodjon. Ugorjunk a legközelebbi oszlopra, és innen ügyeskedjük el magunkat a karhoz. (Útvonal: ugrás balra a ferde oszlopra, lecsúszás után balra tartva kapaszkodjunk meg a létrán. Csimpaszkodjunk át a túloldalára, csússzunk le, húzódzkodjunk fel, és hátraugorva, megfordulva ragadjuk meg az oszlop szélét. Ugorjunk le a ferde tömbre, majd kapjuk el a létrát. Kanyarodjunk balra, másszunk fel, újabb kanyar balra. Essünk le, és csúszás után ugorjunk hátra, megint egy oszlopra érkezünk. Forduljunk balra, ugorjunk a lenti ferde tömbre, kapjuk el a létrát. Hátrafordulva ragadjuk meg a mögöttünk lévőt, másszunk feljebb, majd újabb hátrafordulással kapjuk el a magasabbikat. Oldalazzunk jobbra kettőt, engedjük el, és rögtön fogjuk meg az alsó létrát. Újabb hátraugrás, és létra elkapás után csimpaszkodjunk megint jobbra kettőt, essünk le a ferde oszlop tetejére, és ugorjunk át a stabil tömbre. Forduljunk meg, hátraugrással dobbantsunk a lejtőn, és kapjuk el a fejünk felett lévő platformot. Ugorjunk át a hídra, a végében az újabb ferde tömbre, fogjuk meg a létrát, oldalazzunk jobbra, essünk és csússzunk le, kapjuk el a létrát, kapaszkodjunk balra, és álljunk meg az egyenes párkányon. Ugorjunk át a következő ferde oszlopra, rögtön hátrafordulás, és kapaszkodjunk meg a sokadik létrán. Másszunk balra, csússzunk le, fogjuk meg a létrát. Oldalazzunk jobbra, egy ugrás hátra, és máris a karnál vagyunk.) Vegyük fel a medit, toljuk meg a kart. Innen a lenti két ferde tömbről már gyerekjáték eljutni az ajtóig. Másszunk fel, szedjük össze a tárgyakat. A következő feladat is időre megy: a kart húzzuk meg a falon, és a kinyíló csapóajtón keresztül igyekezzünk fel a tetőre. Vegyük fel a lőszert és a homokórát. Az erre felépülő hídról ugorjunk a fali nyílásba, és újra a lávás teremben vagyunk.

A még megmaradt padlólapokon el kell jutnunk az építmény tetejére. (Útvonal: a párkányon lévő oszlopról kapaszkodós ugrással a platformra, innen átlós ugrással a következőre, futás, ugrás, guggolás után gyorsan át a jobb oldalihoz, és kapjuk el a szélét. Függeszkedjünk jobbra egy kanyart, húzódzkodjunk fel, gyorsan pördüljünk meg, és kapaszkodjunk bele a következő peremébe. Futás és ugrás a következőre, majd gyorsan eggyel lejjebb, és ragadjuk meg a következő szélét. Innen ugrás a fal melletti, végre stabil párkányra, majd a tetőre.) Húzzuk meg a kart, és a feltáruló kapu mögött használjuk a másikat is. Essünk le a csapóajtón, és most már megtolhatjuk mindkét fekvő kart az oszlopos udvarban.

Menjünk be a kapun. Másszunk le a gödör aljára, és keressük meg az egyetlen mozdítható tömböt az egyik sarokban. Mögötte találjuk a kilencedik titkos helyet. Másszunk vissza, és adjuk a szobor kezébe a homokórát, mire a gödör egyik oldala feltöltődik homokkal. Jussunk fel a homok tetejéről a fali résbe, húzzuk meg a kart. Kinyílnak a csapóajtók, és a gödör másik felét is elárasztja a homok. Ennek az új buckának a bal oldalára másszunk fel, kapaszkodjunk fel a csapóajtón, menjünk körbe, és ereszkedjünk le a másik oldalon.

A sárga állványnál helyezzük el a Stone Plate-t, a két korábbi pályán beszerzett darabokat. Az ajtó feltárul, mögötte forgó pengén nehezítik utunkat. A folyosó végén vegyük fel az állványról a Word of God-ot. Egy üvegpadlós terembe érünk, minden padlólapon betűk vannak. A következőkre ugorjunk rá sorban: I-E-H-O-V-A. (Ezt a kombinációt valószínűleg az imént felvett kőtábláról kellene leolvasni, de azon sajnos nem látszik semmi.) Ha jól ugrálunk, akkor a padlólap fényleni kezd, ha nem, azt is észrevesszük, mert a mélybe zuhanunk. Az ajtó mögött fura a kameranézet, de essünk le bátran, alattunk híd van. Az utolsó terem végében három állványon három kehely, két egyforma és egy kisebb. A kicsit vegyük el, mert a többi csapda. Egy halott lovag még megpróbál feltartóztatni, őt nem tudjuk eltenni láb alól, de nagyon lassú, úgysem ér utol. A Szent Grál elvétele után még végignézhetjük, hogy merről jöttünk, és ezzel véget is ér a kaland.

Judit


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.