.....................................................................

The Experiment 1 – Italian Alps V.2

Készítő: Bojrkraider Homepage

Letölthető: Innen

Csomagold ki a .zip-et. Másold az audio könyvtárból az audio könyvtárba. A data mappában található fájlokat másold be a data könyvtárba, A trle mappában található többi fájlt pedig másold be a trle könyvtárba (fõkönyvtár). Indítsd el a tomb4.exe-t, a kaland indításához.

Story:

A történetre menet közben fog fény derülni. De kezdésként: Lara "vakáción" van. Élvezi a kis új úszómedencéjét. Aztán megjelenik a komornyik és közli, hogy a telefon csöng, de nem tudja felvenni, mert Lara aktiválta a küldetés-ház mód kapcsolóját, ami a házat kiképzőpályává változtatja. De Larát nem érdekli. A telefon kitartóan csörömpöl, ezért végül úgy dönt, mégiscsak felveszi. Miután teljesíti a fejtörőket, visszakapcsolja a házat normál-lakó-ház módba. A telefonvonal túloldalán egy közismert archeológus beszél, aki elmondja, hogy problémái vannak az ásatása helyszínén, ami az olaszországi Alpok hegyláncai mögött található. A munkások találtak egy elrejtett bányát, és sikerült valahogy az áramot is visszakapcsolni, így a lámpák már működnek. De ezután már nem akarnak ott dolgozni. Nem érzik túl jól magukat a bánya bejáratának környékén. Arról számolnak be, hogy hirtelen félelem, és rossz érzések kerítik hatalmukba őket, ha a közelébe mennek. És ő maga is ezt érezte. Ismeri Lara történetét, és különös kalandjait. Ezért megkérdezi, van-e kedve felderíteni a bányát, és megtalálni a kellemetlen érzés forrását, mert szeretné folytatni az ásatást. Elmagyarázza, hogy tudja ő, milyen bután hangzik ez az egész, de Larának már voltak küldetései, amik úgyszintén hihetetlenek. Nos, Lara vakáción van, persze, de kalandozó természete nem... Meglátogatja a telefonálót, kap némi információt, és egy kulcsot is a bányához. A régész lezárta hogy többet biztos ne menjen be senki. Lara a helyszínen van, de nincs szerencséje. A kulcs egy baleset folytán beleesik a vízbe, és most nem találja. Bárhogy is, nem szándékozik megtenni az egész visszautat egy apró kulcsért. Talán van egy azokban a kunyhókban. Ha mégsem, még mindig visszamehet.

Review:

Ezzel a résszel kezdődik az Experiment kaland igazán. Az elején találkozunk a régésszel, akinek a hívására Lara a bányához érkezik. Megkapja tőle a bánya kulcsát és egy kocsit is, hogy a hegyeken át megközelíthesse az ásatás helyszínét.

Az első pályán az ásatásra igyekszünk, majd az útközben elvesztett bányakulcs helyett kell másikat találnunk. A második pályán a bányában bolyongunk, feladatunk a továbbvezető utat elzáró lift beindítása, ehhez egy-két helyen robbantanunk is kell. A bánya tulajdonképpen egy labirintus, néhány órányi bóklászás után akár ki is ismerhetjük magunkat benne. A készítő mellékelt egy bányatérképet a csomaghoz, ez hasznunkra lehet.

Ellenségünk igazán nincs is, bár egy-két mérges lepkével és denevércsapattal találkozunk, de lőni nem tudunk rájuk, egyetlen fegyverünk a türelem, megvárni, amíg odébbállnak. Négy titkot vehetünk fel a kaland során, Bojrkraider szokásához híven ezek nem egyszerűen csak muníciót vagy egyéb tárgyat jelentenek, hanem némi pluszt is kapunk, ha megszerezzük mindet.

Leírás:

The Excavation Site:

Secret 1-2:

Mentések--Savegames:

Az üvegajtón át menjünk a lifthez. Bent az irodában beszélgessünk el a régész úrral, közben vegyük magunkhoz a kikészített bányakulcsot, a szekrényből pedig a slusszkulcsot.

Pattanjunk be a dzsipbe. A hegyoldalon autózzunk végig, közben vigyázzunk a lepotyogó sziklákkal. Hajtsunk át a kis folyón, aminek következtében sajnos elveszítjük a bányakulcsot. Álljunk meg a kerítés előtt.

A kis erdő végében egy kunyhó áll, útban felé a fák között, jobbra keressük meg a fáklyát, hogy később már ne kelljen. A kunyhó előtti mélyedésben egy növény egy doboz gyufát rejt. Szedjük fel a lábtörlőt, alóla pedig a kunyhó kulcsát. Bent az asztalon hever a fűrész. A tűzhely melletti csapóajtó alatt találjuk a shotgunt, a felső csapóajtó mögött pedig az olajos kannát.

Menjünk a kerítéshez, másszunk át. Az olajjal feltöltött fűrésszel lazítsuk ki a hatalmas farönköt, amit így már ki tudunk húzni. Forduljunk balra, a kis sötét barlangban vegyük magunkhoz az újságpapírt.

Vissza a kunyhóba, a papír és a gyufa kombinációjával rakjunk tüzet a kandallóban, és gyújtsuk meg a fáklyát. Menjünk vele a kis barlangba, égessük el a kötelet, és a kar megtolva, szabaddá válik az út a kocsi előtt.

Hajtsunk el a kapuig, hagyjuk el a járművet. A kaput kézzel kinyithatjuk. A legkisebb házikó egyik ajtaja mögött flare-t találunk. Menjük át a következő kerítés mögé, jobbra, amerre Lara nagyon bámul, fel tudunk ugrani a dombra. Fussunk végig rajta, ugrás a két oszlopra, és egy nyíláshoz érünk. Lent induljunk balra. A karós szakadéknál ugorjunk át szembe, majd innen a fatörzsekre. A házikó tetején csapóajtót találunk, lent pedig a másik bányakulcsot.

Ne menjünk még le, hanem vissza a kis barlangba. Ugorjunk át oda, ahol a sziklatörmeléket látjuk. Lőjük szét a követ, szökkenjünk át a lejtőkön a karós gödrök felett. Az egyik oszlop oldalán fel tudunk mászni, hátraszaltóval pedig a plafon alatt húzódó párkányra jutunk. Ismét lőjünk bele az utat eltorlaszoló sziklába, és haladjunk tovább. A lecsúszás végén ugorjunk balra, hogy lehetőleg ne a karók között landoljunk. Szedjük össze a crowbar-t, ez az 1. titok.

Menjünk vissza a kis házakhoz, feszítsük fel a másik kettőt, az egyikben nagy medit, a másikban a kincseskamra kulcsát találjuk.

Menjünk beljebb az ásatási területen, balra az első ajtó rejti a 2. titkot, egy arany rózsát.

A másik ajtó pedig a bánya bejárata, itt érünk át a következő pályára.

The Lost Mine:

Secret 3-4:

Mentések--Savegames:

A bánya egy négy szintből álló labirintus, nem könnyű kiigazodni benne.

Van egy alternatív út lefelé, a liftaknában a tüskéken keresztül a létra gyors elengedéseivel is le lehet jutni, ekkor nyitva lesz az alsó szint végében a lávás gödörben egy nyílás, ha a "rendes" úton jössz ez zárva lesz. A gödör mászható faláról hátraugorva lehet odajutni. A falon gratulációt olvashatsz amiért megtaláltad ezt az útvonalat, a ládából az uzit és lõszert vehetsz fel. Azonban egy bug van a pályán, ha erre jössz, késõbb ahol a rózsákat a helyükre teszed, ne csússz le, mert ott lesz elzárva az út. A pálya korábbi verziójában ez a bug nem áll fenn, és akkor a crossbow-t találod az uzi helyén. (Akci)

A bejárattól balra ne is próbálkozzunk, itt csak denevértámadás érhet. Középen majd egy titok lesz, de csak később jutunk hozzá. Induljunk hát jobbra. Itt két ovális kör van egymás mellett, ha kijutunk a másodikból, forduljunk balra. Leérünk a második szintre. Jobbra látunk egy sötét folyosót, benne a liftakna, ami itt még karókkal tűzdelt, tehát veszélyes, de kiindulópontnak tökéletes. Induljunk el a liftakna elől, az elágazásnál forduljunk balra, majd egy tüskés gödörhöz érünk. Ugorjunk át felette, fussunk kicsit előre, amikor a zajt halljuk, a karók visszahúzódnak. Menjünk vissza a lyukhoz, lent lőjük ki a falat, és kússzunk be. Itt muszáj sérülnünk, mert egy csapat denevér éled fel. Várjuk meg, míg feloszlanak, aztán használjuk a kart, ami a tovább vezető utat lezáró rácsot iktatja ki. Forduljunk jobbra ott, ahol a rögzített kameraállásban kell mozognunk, még ha nem is látjuk az utat. (Ez a rögzített kamera még kétszer meg fog jelenni, a későbbiekben ezeknél kell majd elhelyeznünk a dinamitokat.)

A harmadik szinten vagyunk. Jobbra találjuk a liftaknát, itt már le tudunk ereszkedni a negyedik szintre. Jobbra van az irányító szoba. Kerüljünk a bal oldalára, ahol a piros fényt látjuk. Szökkenjünk fel a csúszós sziklára, és kapjuk el a létrát. Hátraugrás közben forduljunk meg, markoljuk meg a peremet, és oldalazzunk jobbra, amíg fel tudunk mászni. Itt egy gödörben találjuk a detonátor kártyát rejtő ládát. Menjünk be a házacskába, szedjük össze a detonátort, a kinyíló ajtó mögött pedig a dinamitokat. Ezt a dobozt ne lőjük le, mert csúnya vége lesz.

Először menjünk vissza a második és harmadik szint határához, ahol a rögzített kamerából láttuk Larát. A kicsit eltérő színű fal előtt használjuk az egyik dinamitot. A többit Lara automatikusan elvégzi. Az újonnan robbantott folyosón keressük meg az aknát, csüngjünk le, és essünk egy kapaszkodóval lejjebb. A résben, egy kis dobozban találjuk az első biztosítékot. A második szinten két helyen is robbantanunk kell. A kiindulópont legyen ismét a liftakna. Forduljunk rögtön jobbra, az elágazásnál egyenesen, a kanyar után robbantás. A második biztosíték felvétele után menjünk még tovább, toljuk be a tömböt, és megleljük a 3. titkot. Vissza a liftaknához. A második elágazásnál jobbra induljunk. Itt egy tömböt kell robbantanunk, nem falat, és felvehetjük a harmadik biztosítékot.

Vigyük a biztosítékokat az irányítóba, és helyezzük el őket a három szerkezetben. Kinyílik az ajtó, mögötte toljuk meg a kart, mire a lift felmegy, alatta tovább lehet jutni.

Előbb még azonban jussunk vissza az első szintre, a bánya bejáratához. A középső járatban, az egyik csontváz alól vegyük fel a 4. titkot, egy újabb arany rózsát. Menjünk vissza az előző pályára, keressük meg a lépcsőt, és helyezzük el a két állványon a rózsákat. Balra kinyílik egy rejtekajtó. A falon lévő ábra egy másik pálya (Experiment 2) egyik titkának megoldását mutatja. Essünk le, itt is jegyezzük meg, milyen kép van a falon, közben még egy kis muníciót is összeszedhetünk. Ereszkedjünk lejjebb, a liftakna közelében kötünk ki. Ugorjunk le, és a barlangban haladjunk lefelé a nyílásig, ahol a vizet látjuk. Egy cseppkövekkel zsúfolt barlangba érünk. A bal oldalán elég sötét van, gyújtsunk valami fényt, hogy észrevegyük a kúszórést. Használjuk a kart, amivel kisebb földrengést okozunk. Menjünk visszafelé, másszunk fel az első barlangba, és rögtön szemben meglátjuk a nagy sárga oszlopot, amire kapaszkodjunk is fel. A három ábra közül arra kell állni, amelyiket a titkos hely falán láttuk, a másik kettő csapda. A helyes képre lépve újabb földrengést idézünk elő. Másszunk le a lenti barlangba, és a cseppkövek között menjünk el egészen a végébe. A jobb sarokban, a piros fényeknél leesve ér véget a kaland.

Judit


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.