.....................................................................

South America

Készítő: Luis Martins (JediMaster) Homepage

Letölthető: South America 1: The Lost Empire South America 2: The Old Cistern South America 3: The Hidden Valley South America 4 - The Forgotten World

SouthAmerica 5: The Water Kingdom South America 6: The Secret Gold Mine South America 7: The Wiraqocha Myth

Install:

Csomagold ki a zip-eket, mindháromból a data-ban és audio-ban levőket az editor azonos nevű könyvtáraiba másold; vigyázat, az egyik, a 013.wav kétszer is szerepel, az 5-7 pályákhoz levőt az 5-ödik pályára érve másold be. A load.bmp, english.dat és script.dat file-okat az editor főkönyvtárába másold, javaslom hogy az 5-7 pályákhoz való dat-okat használd, így késöbb azokhoz már nem kell nyúlni. Inditsd a játékot, new game, és válaszd The Lost Empire-t.

Story:

Dél-Amerika 2002 "Perui Felföld"

Lara Croft legutóbb 1996-ban járt Dél-Amerikában, most 6 évvel később visszatért.

Szándéka az volt hogy meglátogassa korábbi régészet professzorát és barátját, aki az előző expedición is vele tartott. Azonban érkezésekor azt kellett tapasztalnia hogy a professzor eltűnt. De Lara az őslakóktól megtudja hogy utoljára a felföldön, a régi romoknál látták. Meséltek továbbá egy elveszett birodalomról, amely néhány mérföldre volt Vilcabambától, és a mérhetetlen kincsekről, amiknek még mindig ott kell lenniük. Eltemetve és elfeledve, egy nagyon ősi és feltáratlan civilizáció birodalma rejtőzik. Lara barátja ezt a helyet kereste egész életében, és most - minden jel szerint - megtalálta. Természetesen Lara kapja a hátizsákot és elindul felderíteni a területet. Talál egy már megtisztított járatot, a professzor nyilván erről a helyről tűnt el. Alig lép a járatba, csapdák lépnek működésbe és a kijárat lezárul. Azt kell látnia hogy későn érkezett, sírrablók már rátaláltak a helyre. Lara csak a professzor holttestét találja, naplója, amit mindig magánál hordott, nincs meg. Ki tette ezt? Sírrablók, őrök, vagy valamilyen teremtmények? Annyi megválaszolatlan kérdés. Larának most keresztül kell jutnia ezen az elveszett világon, életben maradni, hogy megoldja a rejtélyt. De nem Lara az egyetlen, aki eljutott idáig. Nincs egyedül.

Itt kezdődik az új kaland.

Review:

Nagy, gyönyörű pályák, sok nehéz ugrással és csapdával. A készítő stílusa tisztán észrevehető, képes végig fenntartani a felszültséget. Néhány objectum, és textúrák a TR1-ből valók. Az első pályán, egy csodálatos helyszínen kalandozunk egy piramis körül. Két kulcsot kell megtalálnunk a következő pályákhoz, ahol a két Golden Vraeus-t szerezzük meg. A második pálya lineális, ez különösen emlékeztetett a TR1-re. A harmadikon vannak a legnehezebb időre menő feladatok és csúszások. A negyedik pálya első részén sok a megszokott oda-vissza mászkálás, hogy megtaláljunk ékköveket, csillagokat és kulcsokat, a vége fele már lineálisabb. Néhány tárgy neve Ignition Key, ez az egyetlen negatívum. Egyébként szuper pálya, a feladatok képzeletgazdagok, és változatosak. Az ellenségek dinosaurus félék, és pár denevér, akik mindig a legrosszabbkor zaklatnak, létrákon vagy mikor csapdákon jutunk át. Újjabb remekelés JediMaster-től.

Imádom ahogy a pályáit felépíti, folyton ébernek kell lennünk, alig van olyan hely ahol nyugodtan mászkálhatunk, mindig van valamilyen nehezítés amit teljesíteni kell, főleg csapdák és ugrások. Néhány ellenség is nagyon jól lett elhelyezve, például a kis pókok akik egy kúszójáratban támadnak. Szép munka. The Water Kingdom pálya tetszett a legjobban, de persze az egész nagyszerű. Köszönet a 15órányi remek raiding-ért, 15secret-et találtam.

Elöljáróban még ennyit: sajnos sehol nem találtam hivatalos információt arról hogy hány secret van a pályákon, ezért a 15-ön felül amit találtam, nem kerestem még. Így lehet hogy továbbiak várnak felderítésre.

1 The Lost Empire

Secret 1: Secret 2: Secret 3-4:

Mentések--Savegames:

Mássz fel a járatba és csússz le, ugorj az omladozós platformra és fuss tovább a csúszra, innen ugorj a következő omladozósra, onnan tovább szembe és vedd fel a flare-eket. Fordulj meg és csússz tovább, ugorj az omladozósra lendületböl ugorj tovább és leérsz a vízbe. Ahogy kimászol, szemben told be a kockát ameddig lehet, igy bejutsz az 1.secret-be ahol nyilakat és flare-eket találsz. Forditsd figyelmed a másik kockára és azt is told be, az itt talált kapcsolóval nyitod a továbbvezető ajtót. Menj be rajta és az elágazásnál balra, ugorj az omladozósra és felugorva a plafonlétrára haladj tovább. A csúszósról ugord át a csapdát és beesel egy medencébe.

Itt agresszív szitakötőkkel találkozol. A medencében a három járat egyikében kismedit találsz, a másikba mikor beúszol egy crocodil támad, a partról elintézheted, majd vissza a járatba és húzd meg a kapcsolót. Menj be a kinyílt ajtót, csimpizz, ugorj el a kapcsolóig és told át. Az idevezető folyosón nyílt ki a másik ajtó, ahol bemenve ugord át a csapdát, a kúszójáratban tovább és felveheted a Crowbar-t, majd vedd használatba a kapcsolót, és irány a harmadik vizi járat. A crocit csald ki magad után a medencéhez, majd vissza a járatba és mássz ki az egyetlen helyen ahol tudsz. Nézz fel, az a kapcsoló a cél, szemböl tudsz ráugrani, útközben vedd fel a töltényeket, majd tovább a vizi járatban. A nagy medencébe érve mássz ki a partra és nyugtasd meg a szitakötőt. A jobb oldali falon van egy kúszórés, ez a medencébe vezető másik járattal van összeköttetésben, itt tárat és töltényt találsz. A másik falon told félre a kockát és kapcsolj, a rövid bejátszás megmutatja hova menj. Itt ugorj az oszlopra, majd fel és juss keresztül a csapdákon. A túloldalon omladozósra érkezel le, gyorsan ugorj valamelyik platformra, majd az egyik vázát szétlőve hozzáférhetővé teszed a kapcsolót. Csimpizz oda, húzd meg, és menj a kinyílt ajtóhoz, útközben kűzdj meg két farkassal.

Megérkeztél a pálya fő helyszinére, derítsd fel a terepet, némelyik gödörben tüzes csapda van, és időnként farkasok támadnak, ezekre nem térek ki külön.

Jobbra a sarokba fel tudsz ugrani a piramisról, itt balra lent a gödörben flare-t vehetsz fel, majd ugorj a létra elé és fenn nyilakat.

A piramis tetején kapcsolj, mutaja hova menj, elöbb még nyírd ki a szitakötőt. Miután beértél balra uzi tárat találsz az istálló túlsó sarkában a kúszórésben, jobbra dettó, és told be a kockát, itt az Uzi-t és a Golden Key-t veheted magadhoz. A hozzá való kulcsluk a piramis mellett van, ahogy innen kimész balra. Amint bemész az ajtón egy maci próbál vacsorának nézni. Balra a váza nyilakat rejt, tovább balra a sarok után a zárt ajtóval szembe állva a palánk mellöl fel tudsz ugrani egy kúszórésbe. Kövesd a járatot, intézd el a zümit, jobbra a kockán tárat találsz, a távolabbi két kocka tolható, a sarkokba a más szinű padlólapokra kell tolnod. Amint az első a helyére kerül, a másiknál leállnak a tüskék. A kinyíló ajtó mögött felveheted a Fáklyá-t, a kinti teremben az egyik fali fáklya ég a másik nem; a feladat adott. Így kinyílik az egyik csapóajtó, ahol lemászva a kapcsoló nyitja a másikat, a flare-eket se hagyd ott. A másiknál lemászva nyithatod az ajtót ami elött felugrottál. Juss oda vissza, de még ne menj be, elöbb ki kell kapcsolni a csapdát. Jobbra a másik palánk mögött kússsz be egy kismediért, majd tovább a járat tulsó sarkánál ugorj fel egy platformra, ahonnan ugorj az omladozósra, majd fuss be a 2.secret-be ahol töltényeket vehetsz fel. Juss le és a terem kinti részének innenső végén mássz fel a beugróba és tiéd a Revolver.

Menj ki a nagyterembe, a jobb oldalon a piramis túlsó szélénél egy beugróban töltényeket vehetsz fel a kúszórésben, innen nem messze a patak tetején uzi tárat, meg még egyet az egyik istálló szerű beugróban a kúszórésben. Ezzel pont szemben, a bejárat felöli falon újabb kúszórés és töltények. Az egyik medencében is van egy tár, a mellette levő járaton leúszva töltényt és kapcsolót találsz, utóbbi a középső nagy medence alján nyit egy ajtót. Itt két járat is van, az egyik már eleve nyitva volt, először ezen ússz be és a vázát kilőve felveheted a Lasersight-ot. Most jön a másik járat amit nyitottál, a szokásos kroki majd zümi után, célzott lövéssel lődd szét a csontokat a medence alján, meg a szobor mögötti beugróban is, és így már nem tüzes a létra. A másik oldali szobor mellől ugorj be a járatba, és töltényeket vehetsz fel, a létra oldalán ugyanitt kismedit. Mássz fel, de csak a létra tetejéig, és innen ugorj hátra; ha felmész, a platform lecsukódik. Ugorj tovább az omladozósra, majd a túloldalra, innen a fenti omladozósra és fuss a biztonságos talajra, a vázából flare-hez jutsz. Az utolsó platform stabil, tolj kettőt a kockán és magadhoz veheted az első 1.Ignition Key-t. Told a kockát jobbra a beugróba és feltárul a 3.secret ajtaja, ahol utánpótlást vehetsz fel.

Menj vissza az ajtóhoz a piramis mögött, és most már kilőheted a csontokat a láván, így leállnak a tüskék és leránthatod a csapóajtót. Fenn jó időzítéssel juss át a tűzköpőn és a tüskéken, vedd fel a nyilakat és kússz be szobába, ahol a kockát 4 jelölt padlólapra kell tolnod, hogy kikapcsold a csapdákat és felvehesd a 2.Ignition Key-t idefenn. A lentit nem tudod felvenni, de mögötte a gödörben az uzi tárat igen.

A nagyteremben, a másik irányban ismét egy macival találkozol, a zöld kis vízben a váza tárat rejt. Továbbmenve a kétszárnyú ajtó felé a bal oldali járatból fel tudsz jutni a felső szintre, ugorj a csúszra, kapaszkodj balra és hátra szaltó, majd fel a létrán. Fenn használhatod a kulcsokat, a közelebbi mögötted a fenti járatban nyitja az ajtót, menj be és juss el a kapcsolóig, útközben a jobbra látsz egy tolikockát, told be néhányszor és kifoszthatod a 4.secret-et. Kapcsolj és menj be a kinyílt ajtón, lődd le a zümit, és ugorj át szembe, amint felkapaszkodsz újabb zümi támad. Vedd fel a nyilakat és juss le az alsó szintre, nézz be a fali fülkékbe, egyben flare, kettőben töltények várják, hogy felvedd őket, ahol deszka van, azt szétlőheted, itt a Shotgun. A középső struktúrán is van egy ilyen szétlőhető, ugorj fel a kapcsolóhoz, használd, majd ugorj át szembe. Balra a sarokban a felső szinten, bekúszva töltényekhez jutsz, majd ugorj fel a csúszós fölötti vízszintes részre és innen be a kinyílt ajtón, ahol felveheted a Bronce Key-t. Safety drop-ból csússz le, akkor nem sérülsz, csak a másodikról ugorj, szemben mássz be a járatba, és a kúszórésben újabb töltények várnak. Menj az ajtóhoz amit a kulcs felvétele nyitott, és visszajutsz a nagyterembe, juss újra fel.

A másik oldalon is tedd a helyére a kulcsot, egy ajtót nyit a közelben, menj be, és balra ugorj fel a kúszórésbe. Vedd fel a töltényt, és a résben lődd szét a csontokat, így a másik irányban elaludt a tűz. Ugorj-csimpaszkodj el az első biztonságos platformig, innen lődd ki a deszka ajtót, majd jó időzítéssel juss át a tűzön, tüskéken, újabb csúszás, ugrás és létrázás után ugorj jobbra és kapd el a peremet, kapaszkodj körbe az oszlopon és bemászhatsz egy adag töltényért. Vissza a létra tetejére - az oszlop ebből az irányból is mászható - és ugorj a másik irányba. A következő létra jobb oldaláról ugorj hátra némi lőszerért a vázából, majd vissza a létrára, kapaszkodj körbe a sarkon, és innen ugorj az csúszra, majd további ugri - bugri után felveheted a Silver Key-t. A kúszójárat felett megszünt a tűz, egy újabb terembe vezet, közben nyilakat is találsz. Amint végeztél a zümikkel, a bejárat alatti beugróból magadhoz szólíthatod a Crossbow-t, majd a túloldali járatban csimpizz el a kapcsolóhoz, ami a nagyterembe visszavezető ajtót nyitja. Itt is van egy létra, ne zavarjon, hogy a járat, bezárul mögötted, vedd fel a töltényeket és mássz fel.

Középen a hídról ugorj a vázához, ami kismedit rejt, majd valamelyik oldalon juss a középső tetőre, itt az egyik vázában flare-t találsz, közben több zümmögővel is meggyűlik a bajod. A jobb oldalon kicsit előrébb a kígyószobor mellől átugorva a vázábol uzi tárat vehetsz fel. Menj a másik oldalra és ugorj a füves csúszra, csimpizz jobbra, majd ugorj fel a kulcslukhoz. Nyisd ki az ajtót a kulccsal, fel a lépcsőn, és csússz le a következő pályára.

2 The Old Cistern

Secret 5:

Mentések--Savegames:

Ugorj a létrára, oldalazz a vízszintes platformra, mássz fel rá és vedd fel a tárat. A csúszrol ugorj le jobbra, lődd ki az akadály és ess be a medencébe, gyorsan mássz ki, mert két crocodil is feni rád a fogát. A vizben az egyik vázát ki tudod lőni hogy nyilakhoz juss. Több vizalatti járat is van, kezdjük a bejárathoz legközelebbivel; ahol ki tudsz mászni, a vázából kismedit zsákmányolhatsz, a következő medencében még egy croci őrködik, csald ide vissza hogy a partról végezhess vele. A medencében két kart kell meghúzni hogy kinyíljon egy ajtó. A következő víz alatti járat, ahogy innen kijössz jobbra van, az elágazásnál jobbra egy kart találsz ami egy oszlopot emel fel a medencében, balra az 5.secret-et. Vegyél fel mindent és irány a harmadik járat a sarokban, a kapcsolóval nyisd az ajtót, közben egy hyperakív denevér zaklat, ezekből még lesz egypár, nem írom le őket. Az oszlopról már el tudsz ugrani a kapcsolóhoz, majd gyere ugyanide vissza és be a kinyílt ajtón. Háttal csússz le és kapaszkodj el balra, húzd meg a kapcsolót, meg az átlósan szemben levőt, a másik kettő alá van tüskésítve, vedd fel a töltényt és juss el a kinyitott ajtóhoz, útközben egy újabb krokival gyűlik meg a bajod.

Drótkötelezz be a terembe és csússz le, ugorj a platformokra, csak az első kettő omladozós. Ugorj a létrára és mássz fel az erkélyre a kapcsolóhoz, a túloldalon is van egy. Miután mindkettőt használatba vetted megtelik vízzel a terem, és hozzáférsz a karokhoz az erkélyek mögött, mire kinyílik a továbbvezető ajtó. Ahol kijössz a vízből az egyik vázából, lőszert vehetsz fel, felugrásból lődd ki az ajtót és kapcsolj. Csimpizz át a szoba másik sarkába, innen ess a csúszra, és ugorj a kapcsolóra, majd be a vízbe, ahol kismedit és flare-t találsz. Mélyebben három járat vezet, a jobb oldaliban a csapdákon átjutva egy kapcsolót húzhatsz meg, a bal oldaliban hasonló a szitu csak bonyolultabb. Vedd fel a flare-t és ugorj a felső szintre, tolj egyet a kockán, a másikat is told be amíg lehet, kerülj a harmadik mögé a csúszós sarkát átugorva és ezt is told kétszer, így feltárul az ajtó. Menj be és húzd meg a másik kapcsolót is, a középső járatban nyílt ki az ajtó, a vázában töltényeket találsz.

Az újabb teremben középen, a jobb oldali kis kerítéssel körbevett négyzeten uzi tárat találsz. Ugorj át szembe, vedd fel a nyilakat a kerítés mögött és mássz le a létrán. Menj körbe a teremben, az egyik járatban kapcsolót találsz, rántsd le, itt egy uzi tár is van, meg a kis elkerített medencéből a flare-eket is felveheted. Még innen lődd le a lenn portyázó krokodilt, majd fürcsi. Keresd meg az egyetlen helyet, ahol kimászhatsz, vedd fel a nyilakat, és fel a kapcsolóhoz, amit a pajszerrel hozol működésbe, tovább fel a járatban, ess le és az ujabb kapcsolás után vissza a vízbe. Ússz be az alatta levő járatba és húzd meg a kart, kint megemelted a vízszintet, most már felveheted középen a nagymedit is. A bejárat mellett kinyitott ajtó mögött vedd fel a flare-t és használd a kapcsolót, hogy az egyik szobában lejjebb engedd a vizet, majd az ajtó alatt a vízben egy háromszögletű lukon beúszva húzd meg a kart, hogy az ajtót is kinyisd. Ahogy innen kiúszol, jobbra a túlsó falon levő járatba ússz be, vedd fel a töltényeket és feszítsd ki a falból az 1.Golden Star-t. Most a nagyterem szemben levő járatán ússz be, lődd ki a deszkaajtót, és be a vízbe, a túloldalon húzd meg a kapcsolót, ami kint nyitja az ajtót. Menj oda, vedd fel a nyilakat és húzd ki a kockát, így a sarok mögül betolhatod a másikat, és tiéd lehet a 2.Golden Star is. Gyere ki a nagymedencéhez, szemben mindkét oldalon találsz egy-egy faajtót, amiket a pajszerrel nyithatsz, mögöttük tolikockákat. Az egyiket told be, a másikat húzd ki, majd ismételd meg a műveletet fordítva is, így hozzáférsz mindkét csillag foglalatához, és kinyitod a továbbvezető ajtót.

Fuss le a váza mellé, és miután szétlőtted vedd fel a töltényeket, majd ess le a csúszra és kapaszkodj meg a peremében, oldalazz az omladozósra, és onnan ugorj hátra a csontok mellé, amiket lőj szét. Ugorj át szembe, vedd fel a nyilakat és kapcsolj. A vízben, a kis járatban töltényeket találsz, majd ússz le és ahol kimászol lődd szét a deszka akadályt. Tisztítsd meg a vizet az egészségre ártalmas elemektől, majd ugrálj végig a platformokon az elsőre amint rálépsz, hallasz egy ajtót kinyílni, a második egy oszlopot emel fel a vízben, amire a harmadikról ugrasz. Amint ideérsz, újabb oszlop emelkedik fel, persze mindezek csak rövid időre, úgyhogy siess. Erről az oszlopról ráugorhatsz a kapcsolóra, ami az ajtó előtt emel fel egy oszlopot, szerencsére ez a helyén marad. Tedd meg újra az utat, csak most az ajtóhoz ugorj, benn ugord át a gödröt és húzz egyet a kockán. Kinn ugorj a legújabb oszlopra, és a kocka mögött kapcsolj. A kinyílt ajtó előtt ki tudsz kapaszkodni a vízből, vedd fel a töltényeket és ugorj a csúszósra, majd tovább az omlósra, onnan fuss le balra és csússz tovább, a végén ugorj az újabb csúszósra, és innen már biztonságba érsz a vízszintes oszlopra. Balra kezdve az oszlopokon keresztül eljuthatsz a terem sarkába, ahol miután lelőtted a zümit két tolikocka, és két kapcsoló vár, előbbieket a jelölt padlólapokra tolva -az egyik a tüskék mellett van, a másik a szoba sarkában - kikapcsolod a tüzet az ajtó előtt amit az utóbbiakkal nyitsz. Juss vissza az első oszlopra és ugorj a sarokba, majd mássz le a létrán. Innen háttal ugorj jobbra a csúszra, kapaszkodj meg a végén, és balra mássz fel a platformra. Vedd fel a flare-t, ugorj be az ajtón és mássz fel a létrán.

Juss át a tűzköpőn, mielőtt lecsúsznál lődd ki a vázát a bal sarokban, hogy leállítsd a tüskéket. Juss át az akadályokon, és jobbra le a járatba. Mássz fel a létrán, a szoba túlsó sarkában, ahol az uzi tár van, ugorj a zöld padlójú járatba, és eljutsz egy újabb létrához. Ne mássz fel egész a tetejéig, és onnan ugorj hátra a csúszósokon keresztül a létráig. Oldalazz jobbra, engedd el a létrát és ugorj tovább, közben fordulj meg hogy elkaphasd a másik létrát. Oldalazz ki jobbra, még pár ugrás és elérsz egy biztonságos pontra. Ugorj be a járatba, lődd ki az akadályt és csússz le, a végén ugorj a vízszintes részre és futás a kapcsolóhoz a gödörben, majd két ugrással fenn vagy a járatban mielőtt a csapdák felnyársalnának. A golyó elől fuss be jobbra, majd fel, ahonnan kijött és kapcsolj. Most menj a másik irányba, ahogy a kereszteződésbe érsz, gyorsan csimpaszkodj le jobbra a létrára, miután a golyó elment ugorj át a gödrön és vissza az újabb golyó elől. Ahonnan legurult négykézláb kapaszkodj le és itt is kapcsolj. Kinyílt az ajtó az előző folyosó végén, cselezd ki a golyót és menj be. Az alacsonyabb helyről ugorj át szembe, told be a kockát, majd a másikat is és kapcsolj. Ugorj át szembe, és haladj tovább. Lődd ki a deszka ajtót, és egy nagy lávás terembe érsz.

Célzott lövéssel lődd szét mindkét párkányon a csontokat, ettől leállnak a tüskék, most már átugrálhatsz. Útközben zümmögők zaklatnak, vedd fel a flare-t és a csúszról ugorj a létrára. Lődd szét a ládát és kapcsolj, ezzel elárasztottad a szobát, ússz be a járatba és húzd meg a kart, mire még feljebb megy a vízszint, így a csúszós mögötti sarokban is meghúzhatsz egy víz alatti kart, ami az ajtót nyitja, ahol felveheted a 1.Golden Vraeus-t. Menj ki a teremből és le a kinyílt csapóajtón, a pálya végére érsz.

The Lost Empire folytatás

Ismét az első pályán vagy. Juss fel a tetőre és most jobbra menj, a másik kulcsos ajtóhoz, ahol már nincsenek ott a tüskék. Nyisd ki és irány a harmadik pálya.

3 The Hidden Valley

Secret 6-7:

Mentések--Savegames:

A folyosón végén háttal ereszkedj le, és csimpizz balra, majd be a kúszójáratba, lődd ki az deszka akadályt és bejutsz a 6.secret-be, ahol komoly mennyiségű utánpótlást találsz. Menj ki, és a bal oldalon csússz le, ugorj el és a levegőben balra tartva bejutsz a bal oldaljáratba, ahol a vázához ugorva és azt szétlőve töltényeket vehetsz fel. Ettől eltekintve mindegy melyik oldalon jutsz le. Amint lent vagy bejutsz a nagyterembe. Derítsd fel a terepet, több felé is elindulhatsz.

Ha balra mész, a sarokban, a vázában töltényeket találsz, középen a bal hátsó struktúrán fenn a váza uzi tárat rejt. Ezen a részen többször is felveheted a kapcsolatot a kedves bennszülöttekkel, nem írom le külön. We've come in peace :)

Balra a deszka ajtó előtt a vázában uzi tár, majd azt szétlőve, meg a kúszójáratban a másikat is, a tűzköpő mögött megtalálod a kapcsolót, ami kicsit kintebb nyit egy ajtót, ahol a jelölt padlólapokra kell tolni a kockákat, összesen hetet. Plusz még egy, amit csak azért tolsz be, hogy bejuss a tüzes gödrökhöz ahol a még zárt ajtó előtt felvehetd a Fáklyá-t, hogy meggyújtsd vele a fali fáklyát, így kinyitod az ajtót amin át az utolsó kocka is a helyére kerülhet, kinyitva a titkos hely ajtaját. Menj vissza ahol a fáklyát találtad, csak most a bal oldali járatba és kapaszkodj fel, itt egy tárat is találsz a vázában. Rántsd le a csapóajtót és menj fel, a változatosság kedvéért egy tolikocka. Körbe kell vinned a szobán abba a beugróba, ahol az újabb csapóajtót rántod le, hogy a fenti járatban a kocka mögé kerülhess. Fenn egy kapcsolót is találsz, húzd meg. Mikor a kockát a helyére tolod, lenn a kapcsoló előtt leállnak a tüskék, közben néhány másik működésbe lépett, csak hogy izgalmasabb legyen a visszaút. Végre kinyithatod az ajtót a másik járatban és felveheted az 1.Ignition Key-t, és továbbhaladva szemben tiéd a 7.secret, amit korábban nyitottál. Vegyél fel mindent és vissza a nagyterembe.

Balra elöl, a víz sarkánál van egy manuálisan nyitható csapóajtó, meg felette a vázában egy tár. Ússz le a járatba és húzd meg a kart, ami egy csapóajtót nyit kicsit odébb fent. Mikor kijössz két pteranodon támad rád. Tovább balra fenn egy fali beugróban a váza uzi tárat rejt. Ezen az oldalon farkasokkal gyűlik meg a bajod, rájuk sem térek ki külön. Szemben a bal oldali beugróban a kapcsoló nyitja a jobb oldaliban az ajtót, hogy hozzáférj át kell csimpizned a plafonon a tüzes csapdáknál. Az ajtó mögött újabb csapdák, majd ugrások és létra vár. Utóbbin csimpizz teljesen jobbra és mássz fel. Ugorj a fenti járatba, abban az irányban amerről jöttél, és az omladozóson meg néhány gőzfújón keresztül elérsz egy terembe. Lődd ki a himbi - limbit a plafonon hogy feltáruljon az egyik ajtó, majd mássz fel a létrán és kapcsolj. Ugorj a felemelkedett oszlopra, és innen időre megy a feladat, ugorj az ekkor felemelkedő oszlopra, majd a következőre és onnan a fali kapcsolóra hogy kinyisd a másik ajtót. Ismételd meg a manővert csak most középre ugorj és onnan a másik kapcsolóra, ezután még egyszer és középről ugorj a kapcsolóval felemelt oszlopra. Ugorj be a bal oldali ajtón és a csapdákon átjutva, vedd fel a 2.Ignition Key-t, majd irány a másik ajtó és visszajutsz a nagyterembe.

Balra a falon a két deszkapalánkot szétlőve két kapcsolót találsz, amik két tömböt emelnek fel nem messze. Ezek segítségével félrehúzhatod a két kockát és hozzáférsz a kapcsolókhoz, amik egy oszlopot emelnek fel a korábban nyitott csapóajtó alatt. Közben újabb röpködők zaklatnak. Mássz fel, idefenn két vázában is találsz muníciót, és kapcsolj, ekkor három pteranodon támad egyszerre. Miután leküzdötted őket vedd használatba a köteleket és juss el a foglalatokig és helyezd be a kulcsokat. A kinyílt ajtón bemenve felveheted a 2.Golden Vraeus-t. A másik ajtó is kinyílik, menj be, majd csússz le és kapd el az omladozós peremét, csimpaszkodj valamelyik oldalra, és ott kapaszkodj fel és ugorj az ajtó elé. Két kapcsoló van itt, a túlodali ajtókat nyitják, szemben a létrán juthatsz át a másik oldalra. Balra a vázában töltényeket találsz, gyújts egy falre-t, hogy észrevedd a tolikockát és tolj rajta egyet, hogy a kapcsoló előtt leálljanak a tüskék. A tárat is vedd fel, és kapcs. A jobb oldalon a vázában szintén lőszer van, itt simán kapcsolhatsz. Juss be a kinyílt ajtón, és a csúszról ugorj az egyik oldalra, és innen háttal ess a szélső csúszra, az omladozósokon keresztül juss a következő hosszú csúszósra, a végén ugord át a csapdát és ess le a gödörbe, ami visszavisz az első pályára.

The Lost Empire folytatás

Juss a kétszárnyú ajtóig és nyisd ki a kulcsaiddal, a negyedik pályára vezet.

4 The Forgotten World

Secret 8-9:

Mentések--Savegames:

Amint elindulsz előre néhány procompsognathus ront neked. A kezdőhelytől jobbra a sarokban kapaszkodj fel a kúszójáratba, amikor szünetel a tűzfújó, ugorj a csúszra. Egy laza ugróiskola után megkapaszkodhatsz a létrán, oldalazz jobbra és mikor nem ég a tűz ugorj hátra. Jó időzítéssel ugorj át a bárdon és kapd el az omlós peremét, csimpi a bal oldalára és innen ugorj be a járatba. Még két csúszóson juss keresztül és háttal ess le a következő terembe, kapaszkodj meg a peremben és oldalazz jobbra, a vízszintes platformról ugorj tovább. Kezdj balra, célzott lövéssel lődd szét a csontokat a lávában, így leáll a tűz és felveheted a Golden Key-t. Menj fel a jobb sarokba és told be a kockát, ameddig megy, majd fel a közben balra feltárult járatba és kerülj a kocka mögé. Húzd meg kétszer, majd balra is kétszer, és kinyílik a 8.secret ajtaja, a nagymedit csak guggolásból tudod felvenni. Van itt egy kapcsoló is, használd, majd vissza a kinti terembe. Amint a felső szürke padlóra lépsz, felemelkedik egy oszlop, a korábbi pályákról már ismerős feladat vár teljesítésre, a fali kapcsoló, amire ráugrasz és a secretnél levő együtt emel fel egy oszlopot középtájon, a másik kapcsoló a kijárat előttit. Juss vissza a plafonlétráig és csimpizz a kinyílt ajtóhoz, két csúszás és ugrás után elkapod a peremet, és körbe kapaszkodva feljutsz a folyosóra, a denevér pont a legrosszabbkor zaklat. Jobbra menj, lődd szét az akadályt és vedd fel az 1.Horseman's Gem-et, meg a töltényeket a vázából és a kapcsoló által megnyílik a visszaút a kezdő terembe. Közben még egy kismedit is találsz a lesüllyedt tömbön. Amint kiérsz egy pteranodon támad.

A terem alatt a kúszójárat rendszerben gránátokat és két kapcsolót találsz, az egyik, a víz alatti még nem aktuális, de a másikat húzd meg, a terem felső szintjén enged le egy tömböt. Menj a medencéhez, itt két compi próbálkozik, és a jobb oldali vázában tárat találsz, majd célzott lövéssel lődd szét a deszka akadály a vízben és ússz be. Jobbra a kapcsolóval nyitsz egy ajtót kinn, a másik irányban használd a kulcsodat, és a feltárult folyosó végén szétlőve a palánkot a kapcsoló elárasztja a kezdő terem alját vízzel. Vedd fel a nyilakat a vázából és juss vissza az ajtóhoz. Közben újabb ősröpködőt kell ártalmatlanná tenned.

Menj be a kinyílt ajtón ami bezáródik mögötted, miután elintézted a compikat vedd használatba a tolikockát. A bal sarokban levő tüskés padlóra kell tolnod, hogy felemelj egy oszlopot, a szürkékre hogy kinyisd a csapóajtót, és a korábban leállított egy-egy tüskésre hogy leállítsd a következő tüskést, remélem érthető. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a szoba minden kockájára rátolod. Amint megvagy vedd fel a töltényt a beugróból és menj fel. Ugord át a csapdát és szedd ki a falból az 1.Golden Star-t. Haladj tovább a folyosón, ahol le tudsz esni, szemben mássz be a kapcsolóhoz, majd gyere vissza és tolj egyet a kockán. Vedd fel a vázából a töltényeket és húzd meg ezt a kapcsolót is. Told be balra a kockát, ameddig megy és a kinyíló csapóajtón át visszaérsz a medencébe.

Juss át a csapdákon az újonnan kinyitott ajtó mögött, háttal ereszkedj le a létrára és oldalazz jobbra a járatba. Húzd meg a kapcsolót, majd ugorj a másik létra irányába lejtő csúszra, és juss be az emelvény mögé, ahol miután lelőtted a denevért felveheted az 1.Ignition Key-t.

Vissza a nagyterembe és jobbra a fali beugróban haladj felfelé, ess rá a csúszra, és juss be balra. Ugord át a vizet és mássz fel a létrán. Jobbra kezdve juss fel a csapdát elkerülve, fenn középen az omladozósról fel tudsz ugrani a 9.secret-be, és innen tovább a deszka ajtó felé, amit lőjj ki és ugorj be mögé. Használd a kapcsolót ami leereszti a vizet a medencéből amit idefele jövet átugrottál, juss oda vissza és kifeszítheted a falból a 2.Golden Star-t.

Menj a nagyterembe, húzd meg az immár hozzáférhető víz alatti kart a járatokban, hogy egy másik oszlopot is leengedj a felső szinten. A himbálózó bárd alatt a két középső oszlop mászható, amikor a tüskék szünetelnek, ugorj hátra és gyorsan oldalra, majd ugorj át az oszlopokra és rántsd le a fali karokat mindkét oldalon, majd gyere fel harmadszor is és be a kinyílt ajtón. Kövesd a járatot, vedd fel a tárat, a tűzcsapda után a Silver Key-t is, majd juss le a medencébe, ahol kinyílt az ajtó.

Ússz be, az újabb teremben küzdj meg a röpködőkkel, és tedd a foglalatokba a csillagokat. Az egyik a víz felett van, a másik szemben balra, lődd ki a deszka akadályt mindkettőnél. Mikor felérsz az erkélyre, jobbra célzott lövéssel lődd szét a bal oldali vázát, hogy leálljanak a tüskék. Itt a ládát szétlőve gránátokat találsz, a kinyílt ajtó mellett jobbra fenn nagymedit.

Menj be az ajtón és készülj harcra, jó néhány deinonychus és pár compi lesz ezen a területen. Jobbra elöl a piros váza negymedit rejt, vele szemben a fal mellett gránátokat találsz. Menj be az épületbe, a felső szinten az egyik vázát szétlőve töltényeket vehetsz fel. Mássz le a létrán, és a beugróban vedd fel a kismedit, majd told ide a kockát, így már ki tudod húzni a másikat és hozzáférsz mögötte a kapcsolóhoz amivel vizet csinálsz a lávából. Ússz le, az egyik irányban tárat találsz a gödörben, a másik irányban a Bronce Key-t. Gyere ki a másik oldalon, told félre a kockát, és a kulccsal nyisd ki az ajtót. Ugord át a gödröt, mássz fel a létrán, a lentebbi barna platformról szétlőheted a ládát és tiéd a Grenade Gun. Csússz, ugorj a lávás terembe, és lődd le a három pteranodont. A szobrok mögött fenn nyilakat, tárat és nagymedit találsz. Lődd szét a csontokat a láván, mire feltárul az egyik ajtó, mögötte a kapcsoló a visszautat teszi lehetővé, a Fáklyá-ra viszont most van szükség, gyújtsd meg vele az egyetlen fali fáklyát, ami nem ég, és ugorj az így kinyílt ajtóhoz hogy felvehesd a 2.Horseman's Gem-et. A bejátszás mutatja hova menj, húzd meg a kapcsolót, ez a kettőből az egyik ami a mutatott ajtót nyitja, a másik egyszerűbb. Juss vissza a kinti terembe, és menj a másik irányba. Balra a bukszusban nyilakat találsz fenn a beugróban. Menj körbe a lépcső körül és húzz egyet a kockán, most már betolhatod a másikat kintről. Néhány körbemenéssel a kockák innen-onnan megtolásához tedd szabaddá az utat a kapcsolóhoz és vedd fel a 2.Ignition Key-t.

A kinti sarokban jobbra haladva eljutsz az ajtóhoz, amit a kulcsoddal nyitsz, menj be, juss át a csapdákon és a denevéren. Jobbra tárat találsz, balra csimpizz át a láva felett és lődd szét a csontokat, hogy felemelj egy tömböt, így félre tudod tolni a kockát és bejutsz az ajtóhoz, ami az ékkövekkel nyílik. Menj be a terembe, a csúszról ugorj a középső oszlopra, innen az ekkor felemelkedőre a sarokban, ugorj fel a folyosóra, jobbra a kúszórésben flare-t találsz, tovább a gödörben töltényeket. Ugorj a kapcsolóra, és juss vissza az oszlopra a sarokban, csak most ugorj az így felemelkedő oszlopra és told be kockát, amíg lehet.

Menj be a kinyílt ajtón, még több compi és egy deinonychus. Menj a terem túlsó sarkába, a bal oldalon fel tudsz mászni egy kapcsolóhoz, ami kicsit visszább nyit egy ajtót. Itt a kúszórés után megtalálod az első ékkő foglalatát. A másik ajtó mellett ugorj a járatba, a végén van a másik foglalat, kifele menet még vedd fel a gránátokat és irány a kinyílt ajtó.

Csúszás, ugrás létrázás következik, majd egy T-rex. Miután végeztél vele told a kockát a lábnyomára, így leállnak a tüskék a kapcsolónál. Engedj vizet az aknába és ússz végig rajta. A lejtő a következő pályára vezet.

5 The Water Kingdom

Secret 10-11-12:

Mentések--Savegames:

Egyből  mély víz, úgymond. Derítsd fel a helyszínt, négy helyen tudsz kikapaszkodni, az amelyik a jobb oldali arcot ábrázoló beugró felett van egy folyosóra majd kúszójáratba vezet egy kapcsolóhoz. Itt patkányok zaklatnak, lesz még jó pár belőlük, meg denevérből is, nem írom le külön. Kapcsolj, mire kinyílik egy csapóajtó.

A másik három feljárat egy összefüggő kis folyosóra vezet, itt kismedit találsz a vázában. Mássz fel a létrán, a vázából tárat vehetsz fel, lődd szét az akadályt és létrázz el a kúszórésig, ami mögött felveheted a Golden Key-t. Lenn a folyosón kinyílt az ajtó, menj be, intézd el a crocodilokat, majd a zümmögőket és lődd ki a vízben a palánkokat mindkét oldalon. Két kar van mögöttük, az egyik felemel egy tömböt, a másik leereszt. Menj be a járatba, először a jobb oldali létrán mássz fel, a végén kapaszkodj le, csimpizz balra és ess rá az omlósra majd ugorj hátra. A vázában nyilakat találsz. A falban a járat a 10.secret-bet vezet, ugorj oda és vegyél fel mindent, majd vissza le és most a bal oldali létrán mássz fel. A kapcsolót még hagyd békén, ess rá az oszlopra és ugorj át az 1.Golden Star-hoz. Most menj vissza a kapcsolóhoz, ez rövid időre felemel egy oszlopot, amiről vissza tudsz ugrani a kijárathoz.

Ússz a csapóajtóhoz, amit korábban nyitottál, találd meg a tolikockát és told be, az ajtó amit hallasz kinyílni a víz alatti járatokból egy újjabb kijárat. A kockát a két szürke padlólapra kell rátolni, hogy a másik szobában a kapcsolóknál leálljanak a tüskék. A kapcsolók az ajtót nyitják a sarokban, itt told be a kockát, ameddig megy, ekkor leáll az egyik tüskés csapda. A másik folyosón három kockát találsz, az egyiktől szabadulj meg a kijárat irányában, a másik kettőt told a másik két szürke padlólapra, hogy leállítsd a két tüskést, az utolsó szürkénél illetve kinn az 1.The Golden Serpent-nél, amit vegyél is magadhoz, meg a flare-eket is még idebenn. Mikor a Serpent-et felveszed kinyílik egy ajtó a szomszéd szobában, menj oda és kapcsolj, a vízszint lejjebb ment.

A csapóajtón hagyd el a helyszínt, az egyik sarokban keresd meg a kapcsolót és vedd használatba, majd irány a víz. A közlekedőedények elvének súlyos megsértése forog fenn, ugyanis az egyik feljáratban megmaradt a korábbi vízszint. Ezen át, juss el egy másik feljáratban levő létráig és mássz le rajta. Jobbra a beugróban újabb kapcsoló, így már kinyílik az ajtó abban a járatban, ahová legelőször mentünk. A peremen kapaszkodva juss a kezdőhelyhez és balra menj, a körfolyosón keresd meg a tolikockát, és húzd félre, hogy a mögötte levő kapcsolóval kinyithasd az ajtót a folyosó túlfelén, ahol magadhoz veheted a 2.Golden Star-t. Juss vissza a kapcsolóhoz, amivel leengedted a vizet, és kapcsold vissza eredeti állásába. Most már eljuthatsz a kinyitott ajtóhoz.

Tedd a csillagokat a helyükre, majd jól időzítve a tűzhöz és a szeletelőhöz ugorj, és kapd el az omladózós peremét. Fuss előre a tűzfújó mellé, a sarkán nem éget, majd juss tovább a csúszra. A következő omladozósról úgy ugorj előre a csúszra, hogy közben megfordulsz a levegőben, így körbekapaszkodhatsz a peremén, és fel a váza mellé, amiben tárat találsz. Juss át az újabb csapdákon és omladozós platformokon, és beérsz egy nagy terembe.

Safety drop-ból ess a csúszósra, és azonnal ugorj, így sérülés nélkül érkezel a hídra. Az egyik szélső emelvényen zárt ajtó, a másikon tolikocka, ez utóbbi a cél, told be és félre hogy a mögötte levő kapcsolóval eláraszd a helyiséget, közben küzd le a zümiket. Öt vízi kapcsoló is van, vegyük sorra, a szemben a falon levőt mikor meghúzod megmutatja a fenti ajtót, de még zárva marad. Az alsó bal oldali járat oldaljáratában levő egy ajtót nyit fentebb, az e mögötti a szemben levő ajtót. Az alsó jobb oldali járatban levő a bal oldali felső végén nyitja a csapóajtót. A szárazföldi kapcsoló előtt ússz fel az aknába a tüskéket ügyesen elkerülve, az itteni kapcsoló köteleket ereszt le a plafonról; ezt megcsinálhatod később is mikor a tüskéket már kikapcsoltad, de akkor többször kell elárasztani - kiszárítani a termet. Anyways, ússz a kinyílt csapóajtóhoz, itt Sibériai tigrisek vannak. Keresd meg a beugróban a kockát és told be, majd balra is, a barlang végén vedd fel a Fáklyá-t, és gyújtsd meg vele kint a fali fáklyákat, az egyik leállítja fenn a tüskét, a másik a secret ajtaját nyitja. Dobj egy hátast a csúszra, így elkaphatod a peremet fent. Kockatologatós feladat következik, először oda állj, ahol a tüskék voltak és told meg azt a kockát, amelyiket meg tudod, most felnyílt az egyik palló. Menj oda és ugorj a beugróba, ahová majd a kockát tolod és mássz fel a létrán. Ismételd meg a lenti mutatványt és elkapod a peremet, oldalazz balra és fel a 11.secret-be. Vedd fel az utánpótlást és menj vissza kockákat tolni, a jelzett padlólapokra; értelemszerűen, ahogy a pallók sorban felnyílnak, az következik. Az utolsó kockát két helyre is kell tolni, a pallón állva told meg egyszer előre - ekkor leállnak a tüskék a kinti teremben a szárazföldi kapcsoló előtt - majd told a sarokba és felveheted a Bronce Key-t. A kinyíló ajtón menj ki, engedd le a vizet és húzd meg lenn a kapcsolót. Juss ismét fel és kötelezz a kinyílt ajtóhoz.

Ugorj át a láván, négykézlábból ereszkedj le és oldalazz a kúszóréshez, majd fel a létrán. Jobbra menj, ugord át a lávát és előre a kapcsolóhoz, aztán vissza és le, a gödörben told be a kockát, ekkor leáll a tüske, most már felmászhatsz és beugorhatsz az ajtón. A bejárat felett használd a fali kapcsolót, és az így felemelt tömbről kezdve ugrálj körbe a szobán. Az újabb szobában a sarokban fenn a résben lődd szét a csontokat hogy leállítsd a tűzfújót, majd húzd ki a kockát a folyosóról és told oda elé, így feltárul a 12.secret, gyűjtsd be a cuccost és a pajszerrel húzd meg a kapcsolót ahol a kocka volt. Bejátszás mutatja hova menj, kapcsolj és vedd fel a Fáklyá-t, ugorj át vele az égő fali fáklyához, gyújtsd meg, majd lobbantsd lángra vele a kötelet. Leesik a kavics és leállnak a tüskék az itteni kapcsoló előtt, most már használhatod. A gödörből, az első kapcsoló felöli oldalon tudsz kimászni, menj a kinyílt ajtóhoz és tiéd a Silver Key. Közben egy másik ajtó is kinyílik, menj oda, a vázában tárat találsz, a kapcsoló időre nyitja az utolsó ajtót.

Ess le, fuss át a csapdán, lődd le a zümit és drótkötelezz le, de az omlóson szállj le, és innen ugorj tovább. A csúszokon folyamatosan ugorva valamelyik nyíl nyomva tartásával juss előre. A következő teremben ugorj a létrás csúszra, innen két ugrás az omlós, onnan jobbra a sarokban biztos talajt érsz. Lődd ki a palánkot és ugorj-csússz át a tüzeken, míg beérsz az előző terem másik oldalára. Húzd ki párszor a kockát, hogy mögé kerülhess, és told a másikat az oszlop alá, így az elsőnél leálltak a tüskék, most már az első oszlopot is kiegészítheted és feltárul az ajtó. Csússz, ne ugorj, csak az omladozósról fuss előre és ugorj. A következő csúszásnál kapd el a létrát és mássz fel a szobába. A szobor mögött a kapcsoló időre nyitja az ajtót, mögötte a csúsz a következő pályára visz.

6 The Secret Gold Mine

Secret 13-14:

Mentések--Savegames:

A csúszról ugorj a járatba, újabb csuszi és ugrás után a szeletelőkhöz érsz, a következő elé kell ugrani, de alatta a fal a láva felett mászható, ez picit megkönnyíti az átugrást az első szeletelőn. Még néhányon juss át, a tüskés padlóról gyorsan fuss tovább és beérsz a nagyterembe.

Ugorj balra a párkányra, egy denevér zaklat, lesz még pár, nem írom le külön. A peremen lekapaszkodva csimpizz jobbra, a sarokra. Innen átugorhatsz jobbra fel a flare-hez, kicsit kanyarodj jobbra a levegőben, hogy sikerüljön az ugrás, majd tovább az oszlopokon. Jobbra ugorj fel a kapcsolóhoz, amivel a túloldalon nyitsz egy ajtót. Juss oda vissza, győzd le az Atlantiszi harcost és menj be. Jobbra fenn a beugróban, a vázában tárat találsz, balra az omlóson át egy csapóajtóhoz érsz. Nyisd ki és fenn a kar segítségével, feltöltöd kint a medencét. Ugorj a vízbe és ússz be a járaton, ahol ki tudsz jönni szemben a csúszra kapaszkodj fel és dobj egy hátast. Ugorj a kijárathoz és a szélén, állva ess le fegyverrel a kézben, lőjj és ugorj, feszítsd ki a falból a Golden Star-t, majd juss át a tüskéken és a folyosó végén nyisd fel a csapóajtót. Menj a nagyterembe, közben újabb Atlantiszival találkozol, és a perembe kapaszkodva csimpaszkodj körbe a tolikockáig, told meg és a feltáruló járat végén a csillaggal, nyisd a közeli ajtót.

Ess a csúszra, ugorj az omladozósra, innen a sarokba. Mássz fel, lődd ki az akadályt, és gyorsan keress magaslati pozíciót ahonnan lelőheted a pókokat. Az egyik ládában az oszlopon tárat találsz. A kapcsoló előtt ess le, a járatban kis pókokat és a 13.secret-et találod, miután magadhoz vetted az utánpótlást a baloldalon tudsz kikapaszkodni a gödörből. Húzd a kockát keresztül a szobán, a célpadlólap nincs jelölve, de csak egyfelé mehet, húzd – told, ameddig megy, és a kapcsoló előtt felemelkedik a padló. Áraszd el vele a kinti termet, majd a pajszerral, nyisd ki a deszka ajtót, itt újabb pókszabásúak rontanak neked. Húzd a kockát a szürke padlólapra, így a kinti kapcsoló előtt leállnak a tüskék, menj oda, vedd fel a flare-t és kapcsolj. Az ajtó a nagyterembe vezet vissza, nyírd ki az Atlantiszit.

A kisebb zárt medencében, a járatban húzd meg a kart, még egy kell hogy kinyisd a mutatott csapóajtót, ez kint van a nagymedencében a fej mintájú block túloldalán. Van még egy beugró is a medencében, ahol tárat találsz, majd ússz le a bejárat előtti járaton és fel a szobába. Miután végeztél az Atlantiszi harcossal vedd fel a kismedit a vázából. Jó időzítéssel ugorj át a tűz felett, majd tovább előre a sarokba, ahol a bukszus mögött tárat vehetsz fel. Ugorj vissza egyet, és a tüzes oszlopokon folytasd az utat, ne feledd, a szélén nem éget. Juss át a termen és be a járatba, itt kis pókok vannak meg egy kocka, amit tolj le a csapóajtóról, hogy kinyithasd. A lenti kockát told a jelzett padlókra, hogy használhasd a kulcsaidat, minek hatására kinyílik a nagyterem távolabbi sarkában az ajtó; van itt még egy kapcsoló is, ez a visszautat teszi lehetővé, közben van egy kicsit trükkös levegőben kanyarodós ugrás.

Távolabb gyere ki a vízből hogy végezhess az Atlantiszival, majd menj be a kinyílt ajtón és át a csapdákon. Kövesd a járatot, a kúszórésben pókicák zaklatnak, lesz még belőlük, már nem említem őket, majd mássz le a létrán. A kapcsoló időre nyitja a fenti ajtókat, a bal oldalin menj be, a másik csapda. Ugorj a csúszokon át a létrára, csimpizz balra, ess le, megfordulásos ugrással kapd el a létrát, amint felkapaszkodsz, azonnal ugorj a másik csúszra és onnan is tovább, csak így kapod el az omladozós peremét. A két omlóson át ugorja a járatba. Háttal csússz le, kapd el a peremet, innen ugorj hátra, így nem sérülsz. Amint leérsz szabadulj meg a póktól és lődd ki a rácsot fenn, ugorj oda és tovább egyenesen. A plafonon csimpizz át vigyázva a tűzfújóra, ugord át a másik oldalon levő gödröt is, lődd ki az újabb akadályt és elérsz a lávás teremig. Ess a csúszra és ugorj a létrára, a szélén nem éget fenn a tűz. Mögötte a gödörben kapcsolj hogy leállítsd a tüskéket a következő kapcsolónál. Ugorj a másik oszlopra és itt is kapcsolj a gödörben. Tovább az utolsó oszlopra, innen ugorj fel a sarok mögé és tovább a létrához ahol a csapóajtót nyitottad és mássz fel. A baloldalon csússz le hogy egyből az omladozósra tudj ugrani, így nem lapít szét a golyó. Haladj tovább, menj balra a folyosón, ugord át a lávát és a lenti járatban jobbra fel tudsz kapaszkodni egy kúszórésbe, ami mögött a kapcsoló leereszt egy tömböt odakinn. Ugorj a vízbe és keresd meg a kart, ez a fentebbi folyosón nyitja a csapóajtót, menj vissza oda és ugorj rá a kapcsolóra. Megnyílt a visszaút a terület kezdőhelyéhez, ahol egy újabb nagy pók vár. Az oldaljáratból juss az emelvényhez és vedd fel a 2.The Golden Serpent-et. Ess le, a ládából vedd magadhoz a flare-t, lődd szét a rácsot és az Atlantiszit, majd menj be a kinyílt ajtón.

Kövesd a járatot átugrálva a lávás gödrök felett, míg elérsz egy kilőhető rácshoz. A szobában egy Atlantisi garázdálkodik, miután megszabadultál tőle a vázát, szétlőve tárakhoz jutsz. Ugorj át a terem túlfelére, a tűzfújó mögött a rácsot szétlőve ugrálj el a kapcsolóig, ami a terem túlsó sarkában nyitja a rácsot, két Atlantiszival is meg kell küzdened mire bemehetsz rajta. Itt több golyó is szét akar lapítani, cselezd ki őket. Balra, ahonnan az első kijött van egy járat, az itteni kapcsolóval a tüskéket állítod le egy másik kapcsoló alatt, azon a lávás folyosón, ahol korábban jártál. A terem végén a létra felvezet a Fáklyá-hoz. Szerzeményeddel juss vissza abba a terembe, ahol a sinek voltak, itt tudod meggyújtani. Útközben ejtsd szerét egy kapcsolásnak, ahol a tüskéket deactiváltad, ezzel nyitod a 14.secret-et kicsit visszább. Vegyél fel mindent és az égő fáklyával, menj vissza ahol a fali fáklya volt, gyújtsd meg és menj be a kinyíló ajtón.

Juss át a csapdákon, a végén a kulcsoddal nyitod az ajtót. Ugorj az omladozósra, és előre a kapcsolóhoz. Ez a terem túlsó végén nyitja az ajtót, időre megy úgyhogy siess, a felemelkedő oszlopokon ugrálj keresztül. Amint beérsz az ajtón, oldalra ugorj a váza mellé, vedd is fel a tárat belőle, és innen ugorj az omladozósra. Ahonnan ctrl-os ugrással egyből a következő szoba bejáratába érsz, vagy a csúszra is ugorhatsz és körbecsimpizel. Bárhogy is, kűzdj meg az Atlantiszival, vedd fel a kismedit a fali fülkéből, és nyisd a kaput a Serpent-ekkel. Csússz le, vedd fel a flare-t és csússz tovább a befejező pályára.

7 The Wiraqocha Myth

Secret 15:

Mentések--Savegames:

Kezdj a barnás járatban, küzdj meg az Atlantiszival, majd a létráról ess rá a fali kapcsolóra. A felemelt oszlopról lődd ki a rácsot és ugorj oda, az omladozós alól egy tűz szellem szabadul ki. Menj ide le, a saroknál lődd le szemben az újabb Atlantiszit és négykézlábból mássz le a résbe hogy felvehesd a nyilakat és az 1.Golden Star-t. Ugorj az omlósra, lődd ki a palánkot és használd a kapcsolót, juss vissza a felemelt oszlopra és told be a kockát a szürke padlólapokra. Jobb beugró egy tömböt emel fel hogy eljuttathasd a kockát a szoba másik felére, jobb elöl a tüskét állítja le, a bal beugró csapda, a szoba túlfelén levő leenged egy tömböt és mögötte a kapcsoló felemel egyet messze innen. Vissza a vízbe és ússz a másik járatba, miután kimászol compikkal találkozol, lesznek még, nem írom le. Nyisd ki a deszka ajtót a pajszerrel, a fenti folyosókon három ládában tűz szellem van, egyben kismedi. Van itt továbbá három tolikocka, csinálj utat köztük a 2.Golden Star-hoz és a kapcsolóhoz, majd a felemelt oszlopról ugorj a fali kapcsolóra. Keresd meg a víz alatt kinyílt csapóajtót a mélyebbi járatokban.

Lődd le a katonákat, majd nyisd ki a deszka ajtót a terem végében balra, egy katona és egy tűz szellem után ugorj a szoba közepére és onnan vissza a sarokba ahol a kapcsoló felemeli az oszlopot. Csimpaszkodj vissza a bejárathoz és ugorj a csúszósokról a sarokba, majd a létráról az omlósra, innen az oszlopra és nyisd le a csapóajtót. Keresd meg a Fáklyá-t az erkélyen és gyújtsd meg a két fali fáklyát, a felső leállítja a tüskéket kint az egyik kapcsolónál, az alsó a secret-et nyitja.

Mikor kiérsz a nagyterembe újjabb katonák fogadnak, szemben mássz fel a létrán. Ne a legtetejéről ugorj hátra és még innen, célzós fegyverrel lelőheted az Atlantiszit odafenn, majd ugorj tovább a másik sarokba, fenn a vázában töltényeket találsz. Lődd ki a rácsot nem messze, és mögötte a kapcsoló feljebb emeli a vízszintet az egyik víz alatti járatban. Ugorj a fentebbi szintre, és középen ugorj át a túloldalra, a felső platform csúszós oldaláról hátal ereszkedj le, így a legkönnyebb. A baloldalon a vázában nyilakat találsz, középen hátulról fel tudsz ugrani a kapcsolóhoz miután kilőtted a rácsot, ami a terem oldalában nyit egy ajtót, alatta a vázában nagymedi lapul. A jobb oldalon kifeszítheted a falból a 3.Golden Star-t, mikor elé lépsz, egy tűz szellem jelenik meg.

Mikor a vízbe menekülsz előle ez jó alkalom arra hogy elússz a másik két, immár hozzáférhető víz alatti járatba. A korábban zárt csapóajtó a 15.secret-be vezet, vegyél fel mindent, majd irány a másik járat. Ahol az egyik párkányon nyilakat találsz, a szobába bemenve célzottan lődd szét a himbálózót odafenn, majd rohanás a vízbe a szellemek elől. A dobozt is szétlőheted még lentről, háttal ugorj a csúszra, így elkaphatod az omladozós peremét, az oszlopról ugorj át a 4.Golden Star-ért.

Vissza a nagyterembe, juss fel a kinyílt ajtóhoz és lődd le a katonát. Két tolikockát találsz itt, mindkettő mögött egy kapcsoló. A lépcső tetején levő a nagyterem egy másik kapcsolója alatt állítja le a tüskéket, a másik a felette levő ajtót mutatja,, ez ne zavarjon össze, még egy kapcsoló kell, hogy kinyisd. Ugorj át a kapcsolóhoz, ahol a tüskéket deactiváltad, az előzővel szemben nyit egy ajtót a terem oldalában. Juss oda, balra, a lentebbi erkélyre vezető lépcsőről nyílik egy kúszójárat, itt a másik kapcsolója a fenti ajtónak.

Az elágazásnál mikor bemész, az ajtó becsukódik mögötted. Ugord át a gödröket, jobbra fent a fali kapcsoló felemel egy tömböt a lávában. Csimpaszkodj balra és ugorj át a szoba másik felébe. Célzott lövéssel lődd ki a rácsot a tűzfújó mögött, fenn a járatban a kapcsoló a második tömböt emeli, a ládát szétlőve felveheted a Fáklyá-t. Ugorj le vele és gyújtsd meg a tűzfújónál, ugorj át a harmadik tömböt emelő kapcsolóhoz, majd vissza fel és égesd le a golyót tartó kötelet. Kinyílt lenn a rács, menj be, át a szeletelőkön és le a létrán. Kapaszkodj le és a peremen oldalazz jobbra, ugorj a tüzes platformra, a szélén nem éget, és tovább körbe a termen. A kapcsoló az 5.Golden Star alatt emeli fel a tömböt, így már magadhoz veheted, és irány vissza a nagyteremben fenn kinyílt ajtó.

Juss át a tüskéken és a kapcsolóval nyisd az ajtókat szemben. Tedd a csillagokat a foglalatokba és kinyílik a rács, itt egy Atlantiszival kell megküzdened majd fel a lépcsőn. Egy sprintben sérülés nélkül átfuthatsz a nyílköpőkön, keresd meg jobbra a kúszórést, a kapcsoló The Golden Serpent alatt kapcsolja ki a tüskéket, menj vissza és vedd fel, mire kinyílik, az aranyszínű ajtó.

Ugorj, kapaszkodj oda, a következő teremben ugrálj körbe, közben ejtsd szerét, hogy kinyírd az Atlantiszit, ahol volt ott tudsz lemenni, felette az erkélyen gránátokat találsz. Az alsó szinten lődd ki a palánkot jobbra, mögötte a lávás szobában húzd meg a kart hogy felemelj egy tömböt kint. Menj körbe a folyosón, a sarokban told át a kart, ez az egyik a kettőből, amivel vizet csinálsz a lávából, jegyezd meg a fali kapcsolót alatta. Menj tovább, lődd ki a másik palánkot is és ugorj be, a létra felett a kúszórésben tüskétleníted a fenti kart. Juss oda, told át és gyorsan ugorj a vízbe a szellem elől. A víz alatti kar és a fali kapcsoló együtt nyitja a rácsot, ússz be rajta.

A következő szobában újabb kommandósokkal ismerkedhetsz meg. Miután végeztél velük balra a sarokban, húzd meg a kart, még kettő kell hogy kinyíljon a mutatott ajtó, a kapcsoló előtt ugorj a csúszra, és így tudsz felmenni. Végezz a maradékkal idefenn, majd középen kapcsolj, van itt még egy adag töltény is a tömbön, innen leereszkedve a víz felett a fali kapcsoló végre nyitja az ajtót a járatban. Menj vissza fel, és ahol átugrottál középre, ott menj jobbra le. A perembe kapaszkodva oldalazz el a Bronce Key-ig. Menj fel középre, a bejárat felé nézve a baloldalon le tudsz kapaszkodni egy kúszórésbe, itt a Silver Key, feszítsd ki az ajtót és felveheted. Juss fel ismét, és a kúszóréssel szembeni járatba menj, vedd fel a nagymedit, majd küzdj meg az Atlantiszival. Told be a kockát, és rá az összes szürke padlólapra, így kinyílik a rács a medencében, ahol megtalálod a Golden Key-t. Amikor kijössz a vízből, egy katona próbálkozik. Menj az előző terem bejáratához, a víz felett ugorj az ajtóhoz és nyisd ki a Serpent-el, odabenn lődd le a katonát és használd a kulcsaidat. A felső szinten nyíló ajtó mögött a kúszórésben kapcsolod ki a tüskéket a Golden Skull alatt. Vedd fel és menj a kinyíló ajtóhoz, a csúszósra ugorj, és onnan jutsz fel.

Mássz fel, ugorj a csúszósra és balra, a füves részre, innen ugorj fel a járatba. A nagy csúszás végén a baloldalra ugorj a járathoz, újabb csuszi és beérsz egy kalapácsos istenhez. Kinyírni nem tudod, három kapcsolót kell activálnod, miközben ott liheg a nyakadba. Egy a terem közepén, egy a szétlőhető rács mögött, és egy falikar a barlangban, ugorj háttal a csúszra, hogy ráugorhass. A kinyílt ajtón hagyd el a helyiséget, csússz le, ugord át a gödröt, és a kaland végére értél.

Akci

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.