.....................................................................

Planet of the Ancients III

Készítő: Richard Szydelko (uvavoo) Homepage

Letölthető (Download): Innen (Here)

A Planet of the Ancients trilógia harmadik része. Akik játszották a II részt, biztos emlékeznek arra, hogy Larát elszállította egy nagy, idegen repülő csészealj. Ez a kaland ott folytatódik, ahol a második véget ért.

Technikai megjegyzések

A játék futtatásához szükséges, hogy a volumetric effects ki legyen kapcsolva!

Média

A játék tartalmaz renderelt FMV-t és videókat. Hogy lássad ezeket játék közben (in-game), a TRLevel Manager használata szükséges.

http://www.trlevelmanager.it/index_eng.htm Ezt megtalálod a zip-ben is.

Készült ehhez gy patch, egy javítás, amit innen letölthetsz: http://www.trlevelmanager.net/download/patch_trlm1_4_reva.exe De felesleges, betettem ezt is a zipbe, a Level Managerbe. Most már simán futnak benne a bejátszások.

Mac felhasználóknak: A videók elérhetők online is:

http://www.homepage.mac.com/uvavoo/media.html

Ajánlatos továbbá játék előtt egyszer megnyitni a Windows Mediaplayerrel valamelyik videófájlt a pálya Media könyvtárából, különben hiába futtatjuk Level Managerrel, nem látjuk a FMV-ket.

A Level Manager használata:

1. A telepítés után, nyisd meg a programot.

2. Nyisd meg a menüsorban a Preferences-t.

3. A Level Managernek tudnia kell, hol van a Level Editor könyvtár. Használd a browse gombot, hogy megjelöld. Más beállításokat nem szükséges megváltoztatni. OK, ha kész vagy.

4. Kattints a menüsorban a LEVELS/Add new level-re.

5. Egyszerűen katt az Add from file gombra, és jelöld ki a „kívánt pálya”.zip-et

6. Katt a DONE gombra, ha ez megvan.

7. A Level Manager ezután átkonvertálja az mp3 fájlokat wav-vá, és minden szükséges fájlt bemásol a Level Editor könyvtáradba. Várd meg, míg elkészül.

8. Amikor kész, klikk a PLAY gombra, és máris játszhatsz a Planet of the Ancients III-mal videóstul, FMV-stül.

Egyéb különlegességek:

Egy nagyszerű ötlet, amit rjb talált ki, kerül bemutatásra ebben a játékban.

Mégpedig a ’Magic Square’. A következőképpen működik. Ha meghalsz(!) és újratöltesz, láthatod a LOAD screen-t. Ha megtalálod azt a kockát (square-t) amelyen az adott screent készítő kamera van, hallani fogsz egy harsonaszót, és egy kis ajándékkal leszel díjazva, ami a lábadnál jelenik meg. A díj mennyisége megéri az erőfeszítést, és talán egy kis extra szórakozást is nyújt.

Titkos helyek - secretek: 10 secret található a pályán, ebből öt (egy darab minden pályán) UVAVOO! Kristály. Gyűjtsd össze mind az ötöt, és akkor egy hatodik bónuszpályán is játszhatsz.

Egyéb tanácsok: Alkalomadtán meglehetősen pulzáló fényt fogsz látni, ez egy tipp, hogy arrafelé keresd a következő (vagy majdnem következő) dolgot, amit tenned kell. Próbálj takarékoskodni a lőszerrel – a játék elején a pickupok (felvehető muníció+medpakkok) kevés ellenféllel nem véletlenül vannak így.

Jó szórakozást!

Szívesen fogadok minden visszajelzést és kommentet, az uvavoo@mac.com e-mailcímen.


Csomagold ki a richard_szydelko_planet_of_the_ancients3.zip-et. Másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, majd indítsd ott el a start_me.exe-t és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold őket az audio könyvtárba. Másold a data-ból a data, a media könyvtárt egy az egyben másold át, és a többi fájlt a TRLE főkönyvtárába, és indulhat is a kaland. A Level Manager programot is megtalálod a zip-ben, annak a kezelését leírtam feljebb.

Review:

Egy nagyszerű, reális elemekkel megtűzdelt kaland. Valóságos sci-fi kaland. :) Hiába, ahogy a Castle pályáknak Oxy a mestere, a sci-fi-nek uvavoo. Olyan ötleteket valósít meg a pályán, hogy csak lestem. Bizony ez is bizonyítja, a Fan-ok által készített pályák, nem egy esetben verik a főrészeket. Tanulhatnának tőlük a fő részek készítői. :)  Fantasztikusak a textúrák, és a hozzáadott hangok is. Igazi mestermű ez a kaland. A trilógia harmadik részében a Marson barangolunk. Komplett történettel, ezt az átvezető videók mesélik el. Soha nem lehet unatkozni, kellően változatos a környezet, a videók kezelése remekül megoldott, így nincs az örökös "melyikazakinyíltajtó" keresgélés. A feladatok szórakoztatóak, különösen a térkép alapján való ásás tetszett, és a szöveges instrukciók. 10 secret van a pályán. A mentésekben csak 8 szerepel, egyet elhagytam, egyet meg elfelejtett számolni. Felvehetünk továbbá extra tárgyakat, ha megtaláljuk azt a négyzetet, ahol a load képernyő shotja készült. Bővebben minderről a readme-ben van szó.

Megjegyzések: A magis square-k a leírásban csak említve lesznek, ugyanis ezeket megtalálni egy kis szórakozás és nem ütközik nehézségbe. :) A pontos helyüket a leírás végén találhatod meg szövegezve és képpel illusztrálva.

Leírás: Full mentések--Full Savegames:

Mars:

Intro.

A landolás után induljunk el előre. Egy katlanhoz fogunk érni. Ugráljunk át a túloldalra a bal oldalon. Menjünk a fekete monolithoz, kidobja magából a Mars Tabletet. A szöveg, ami rajta áll:

"Hogy rálelj az Arany templomkulcsra, légy biztos, hogy egy kő sem marad felfordítatlan. Az Ezüstkulcs a völgyben rejtőzik, a por alatt." 

Tehát lövögessük szét bőszen a köveket, valamelyikben lesz az aranykulcs. És persze medpakkok. A Fekete fal mögött kis medpakk, mögöttünk levő kráterben nagy medpakk. A Laposcsúcs lábánál is egy kis medpakk, tetején nagy medpakk.

Menjünk a krátertól északra. A sziklafal magasságának felénél látni fogunk egy kart. Ugráljunk el odáig, úgy, hogy a bejáratnál felmászunk a tömbre, és körbeugrálunk. Ha meghúztuk, egy vörös ufós rácsot látunk kinyílni.

Vegyük az irányt a völgybe, az utasítás szerint arra van az Ezüst kulcs. Csússzunk le és álljunk pontosan a hosszvonalának közepébe, a következő négyzeten aztán zutty, leesünk. Már a köd, vagyis inkább homok alatt vagyunk. A lyuktól előrefelé 6 lépésre, még fent, felvehetünk egy shotgunt. Nem lesz hozzá töltény a későbbiekben. Itt van a Magic Square is.

Menjünk előre, a kék ráccsal ne törődjünk egyelőre. Egy hatalmas, ködös teremhez érkezünk, és antigravitációs platformokat láthatunk, amik megsüllyednek egy kicsit a súlyunk alatt. Essünk le a jobboldalira, ugorjunk át szembe a fal mellettire. Innen hiába centizzük ki az ugrást, nem érjük el a szemközti kőpárkányt. Csak úgy tudjuk elkapni, ha előtte lelógunk a antigravitációs padlólapon, és amint felhúzódzkodunk azonnal futás és ugrás. Nyomjuk be a kapcsolót. Mindig látni fogjuk, melyik padlólap hajtóműve lép működésbe és menjünk oda. Mindig oda-vissza. A sok ugrabugra után átértünk a szemközti oldalra, és felvehetjük a Silver Temple Key-t. Valahol essünk le a padlóra, épp marad életünk, és akkor bemenve a járatba találhatunk egy secretet. A kék rácsos ajtón fogunk kijönni.

Menjünk vissza az űrhajóhoz, ugyanarra, amerre lejöttünk. Ha beállunk a csészealjunk alá, úgy, amikor elindltunk, akkor tőle jobbra lesz a kőben a Gold Temple Key és egy kis medi. Lőjük szét a többi sötét követ is a környéken, flare-t és kismedit gyűjthetünk be. Menjünk be a barlangbejáraton. Gyújtsunk flare-t, ha nem akarunk gödörbe lépni a feneketlen sötétségben. Másszunk le, ott megtaláljuk az első Uvavoo secretet az UZIval és néhány hozzávaló tárral.

Majd előre a vörös ufós rácson. Megérkezünk a templomhoz, mögötte van egy nagy medpakk.

Amikor belépünk a templomba, láthatjuk, hogy a Kiválasztottnak szentelték. Hogy ki is pontosan a Kiválasztott, hamarosan megtudjuk. Szedjük fel a mediket, majd húzzuk a Kiválasztottat ábrázoló szobrot a nagy mintás padlólapokra. Így hozzáférünk a galérián a Scrolls Actuatorhoz. Siessünk ezután a lépcsőkből kiemelkedő padlóra. Odafent a tekercsek elmesélik a Mars történetét és a Kiválasztott próféciáját.

A próféciák szerint sok eonnal később a jövőben, a Kiválasztott el fog jönni bolygónkra. Az Ő neve Lara Croft.

A bolygónk gazdag és termékeny volt. Ti Mars néven ismeritek

Egy kis figyelmeztetéssel, szembenéztünk a fenyegető katasztrófával.

A legtöbbünk elhagyta pusztulásra ítélt bolygónkat. És elhagyták a Naprendszerünket is. Azzal a  reménnyel, hogy új otthonra találnak… odakint.

Néhányunk hátramaradt. A célunk... a Genezis gép megépítése volt.

A barlangok menedékében rejtve, a felszín alatt.

Amikor felépült, hibernáltuk magunkat. Egyetlen reményünk volt, hogy a próféciák nem hazudnak, és a Kiválasztott eljön.

Valószínűleg nem éljük túl a hosszú várakozást érkezésedig.

 A Genezis program elindításához a három Elemtöltet - Víz, Föld, Levegő - találtassék meg, és helyeztessék be foglalatába.

Tégy tehát így.

Ha nem Level Managerrel futtatod a programot, akkor nézd meg itt az FMW-ket, és a képeket. . 2:meteor.wmv 3.exodus.wmv 

Menjünk be a folyosóra. A két hátsó sarokban fáklyát és kismedit, előttünk bal sarokban fáklyát, és ha felugrunk, egy secretet találunk, 4 UZI tárral. Következő teremben szedjük fel a Genesis Room Key-t, az üveget egyszerűen szét lehet lőni. Menjünk tovább, míg elénk tárul a lenyűgőző méretű Genezis-gép. A gép tövében húzzuk meg a kart, és menjünk balra a kinyílt ajtóhoz.

Aqua Domain.

Ajánlom, a lejtőn idejében ugorjunk fejest, gyönyörű látvány külső nézetben Lara vízbecsapódása. :)

Húzzuk meg az egyik szökőkút oldalán a kart a vízben. Kimászáskor figyeljünk arra, hogy tüzet képes lőni az ott kellemetlenkedő lebegő robot. Pár golyótól kipurcan. Menjünk körbe, az egyetlen kinyílt ajtóhoz. Odabent lőjük le a kis szőkőkutacskákat. Így be tudjuk tolni a ronda szürke tömböt a bal padlólapra. Ez kinyit egy rácsot, menjünk oda, de vigyázat, valahonnan előkerült még egy röpködő robotőr. Odabenn a medencefenéken vegyük fel a crowbart, és ússzunk az egyik sarokba, húzzuk meg a kart, így az előbbi szürke tömböt át tudjuk tolni a másik sarokba. Ha ez megvolt, egy cső bejárata lesz szabaddá, menjünk bele, a végén jobbra feszítsük fel a sárga ajtót. Bent vegyük fel a két flare-t és nyomjuk be a kapcsolót. Vissza oda, ahol felvettük a crowbart, feszítsük fel ott is a két ajtót. Az egyikben a kapcsolót nyomjuk be, egy speciális nyomástartó rendszert indít be, szal ahol egy sárga ajtót feszítettünk fel, ott fel tudunk úszni a felső terembe. Tegyük is meg. Vízből kimászás után láthatunk a falon két kart. Az egyiket elérjük, azt rántsuk le. A leereszthető vizű medencés teremben felemelkedik egy plató. Menjünk abba a terembe, de ne felejtsük el újra feltölteni vízzel. Ugyanazzal a gombbal kell, amivel leeresztettük (sárga ajtó mögötti 2 flare-s zug).

Csobb bele a vízbe, ússzunk be a csőbe. A végén kimászás után kerüljük meg, toljuk el a kart. Megint platókat látunk emelkedni. Menjünk is vissza és ugráljunk fel rájuk, körbe-körbe a fal mentén.

Nagy átmérőjű piros csövekkel megspékelt terembe érkezünk. A csövek nem folyamatosak, a helyére kell majd tolni a 2 darabot. Nyomjuk be az egyetlen benyomható kapcsolót. Ugorjunk át a felemelkedő platókon, húzzuk be a kart, és gyorsan álljunk rá a platóra, ami újfent emelkedni kezdett. Odafent először is, vegyük fel a flaret, kismedit, és lőjük szét a szemközti rácsokat. Nyomjuk be az egyikben a kapcsolót. A két cső közötti résbe menjünk be, vegyük fel a folyosóján levő flaret, gyújtsunk meg egyet, és bent vegyük fel a kismedit. Az oszlopon a kart meg húzzuk le. Ne menjünk még vissza, henem forduljunk balra, látunk egy kékes derengést, másszunk be a résbe. Secret :) Látunk felülről egy platót emelkedni, ugorjunk rá, és gyorsan jussunk át a túloldalra, mielőtt túl magasra megy, különben sérülés lesz a vége, ha a végső állapotában ugrunk le róla. Nagy medpakk és 4 Uzi-tár.

Menjünk vissza oda, ahol szétlőttük a rácsokat. Láthatunk 3 tömböt és mögöttük egy-egy kart. Ugorjunk fel a szélső tömbre, amely a rácsokhoz közelebb van. Ugorjunk át a szemközti kőre, és onnan a tartályok tetején található rácsokra. A végén kapaszkodjunk meg a plafonon és csimpaszkodjunk át. Újabb secret. Közben egy röpködő robot is bezavar. Most, hogy megvan a secret, viszamehetünk a tört csöves terembe, nyomjuk be a kapcsolót. Menjünk fel oda, ahol kiemelkedett egy tömb, menjünk a folyosó végére, kapcsolót be. Ez mellesleg kinyitja a maradék rácsos ajtót is. Toljuk el a kart, ami mögötte van. A két csődarabot húzzuk a helyére. Másszunk ismét fel a fenti terembe, kússzunk át a csövek alatt. Balra van egy uzi-tár. A maradék csődarabot is taszigáljuk be a helyére. Most már hozzáférünk mind a három karhoz, ami a tartályoknál van, fordítsuk el őket. Ezzel pedig még több vizet eresztettünk a szökőkutas medencébe. Menjünk a tartályok mögé, ott egy ajtó, és most pedig haláli pontos úszás következik. Nem lehet egy percre sem megállni, elakadni, különben nem lesz elég Lara levegője. Az útközben otthagyott medpakkot, UZI-tárat majd visszafele felvehetjük

Ha megvolt, ússzunk oda, ahol azt a furcsa függőleges úszást megejtettük, a sárga felfeszítősajtós terembe, és az ajtó mögött újabb secretet találunk. Lentről nem lehetett elérni ezeket, szal most tessék. Itt is van UZI :)  Majd ússzunk fel a most már nem furcsa átlátszó üvegjáratban, húzzuk meg a két cső közötti kart, ússzunk be a baloldali csőbe, ott megtaláljuk az Aerial Domain Uvavoo kristályát. Ugyanis minden pályán van egy. Ússzunk vissza a fő terembe, másszunk ki, a kerítés nem akadály. Menjünk be a hatalmas kovácsoltvas kapun. Tüzes termet látunk. Nem mindegyik oszlopra lehet ráugrani, a plafonon jelezve van, melyikre nem. Egy sötét folttal. A nagymedit sajnos ott kell hagynunk ezért. Intézzük el az ugrabugrát, 3 kapcsolót kell megnyomni a terem mindhárom oldalán. Jja, és persze tűzköpő robotőr is lesz megint. A terem kapuból való átláthatóságát megakadályozó fal tetejére is másszunk fel, és szedjük fel, amit lehet. Ha kapcsolók benyomva, akkor a másik kapunak is ki kell nyílnia.

Nna. Most pedig irány a másik kovácsoltvas kapu.

Kússzunk be, szedjünk fel mindent, amit lehet (2 kismedpakk, 1 fáklya). Az ajtó befeszítése után 3 vízesést látunk. Ahová folynak, ha lenézünk, van egy kar ott. Ne ugorjunk be, a víz nyomásától nem tudnánk kijönni. Valahogy likvidálni kell a vizet. Az egyik sarokban Uzi és a töltényei vannak, szerezzük be őket a többi mellé. Most pedig lássunk neki a feladatnak. Be a csendesvízbe, kart meghúz. Másszunk fel arra a tömbre, ami a kartól aktiválódott a földből, fel a létrán, majd ugorjunk át a vízesésre. Természetesen lecsúszunk, szal kapjuk el a peremet, csimpaszkodjunk arrébb egy kicsit, ahol fel lehet állni. Ugorjunk át a kerítés mögé. Ott húzzuk meg a kart. Menjünk le, a másik oldali vízeséshez, keressük meg a létrát. Az átellenes oldalon van, teremhelyileg és faloldalilag is, mint a másik, amin az előbb felmásztunk. Fel rajta, majomlengjünk át a plafonon a kerítés mögé, és ott is húzzuk be a kart.  Most már ki is fogunk tudni jönni a központi vizes lyukból, a víz nem folyik el odáig. Kart lehúz, plató központi teremben fel.

Szépen menjünk vissza, ugráljunk fel rájuk, induljunk el a sziklán a kék rész felé, körbe. De még mielőtt átugornánk az ajtóhoz, vegyük a fel a loadshot jutalmat. A kék részen pedig: az Aqua Cartouche! Már csak annyi a dolgunk, hogy gyorsan bemeneküljünk a kinyílt ajtón, visszafelé, a lebegőrobotizé elől.

Mars – Genesis Room

Helyezzük be a jól látható vöröses vezérlőpultba a Cartouche-ot. Másszunk fel a következő szintre. Látunk két ajtót, csak az egyik van nyitva. Ugorjunk oda át. Menjünk le a lifttel.

Terra Domain

Magic square.

Megérkeztünk a föld mélyébe. Menjünk előre a sárga alagútban, hatalmas vörös barlanghoz érünk. Nézzünk előre, a sarokban látni fogunk egy létrát, ugráljunk el odáig, másszunk fel, és húzzuk meg bent a kapcsolót. Menjünk le, de vigyázzunk, a két golyó le fog gurulni, tehát csak elég lecsúszni és megállni. (A rohangáló robotokkal ne törődjünk. Le lehet lőni őket, de teljesen felesleges.) Utána másszunk fel baloldalt a lépcsőzetes sziklán. Ugorjunk fel, és érjük el gyorsan a ránk tüzelő őrt, szedjük le. Ugorjunk át ezután az antigravitációs platform segítségével a másik kőpárkányra, szedjük le az ottani őrt is. Utána, ha az ajtóval szembeállunk, akkor balra forduljunk, ugorjunk le a sziklába vágott ösvényre (ne le oda, ahol a robotok mászkálnak!) vegyük fel az uzi-tárat, majd kövessük az ösvényt. Találni fogunk egy Uvavoo secretet a végén. Fel kell hozzá kapaszkodni és bemászni. Utána menjünk vissza az első nagy kőpárkányra, ahol telepumpáltuk egy csomó golyóval az őrt és onnan egyenesen a bal oldalon tovább végigugrálva jussunk el a kőhídra. Vár ott ránk egy robot és egy-két UZI-tár. A kőhídról ugorjunk át a világoskék oszlopokhoz. Onnan meg a drótkerítésen túlra (UZI-tárakat felvesz) és húzzuk meg a kart. Másszunk fel a kinyílt ajtóhoz, ott is húzzuk le a kart, és menjünk vissza az oszlopokhoz, csak most balra tőlük a sarokba, másszunk fel a tömbre, ugráljunk át a rácsos ajtóhoz, amit kinyitottunk még odafent. Át rajta, egy tükörfényes terembe érkezünk, amit egy robot őriz.

A rezonáló, vijjogó kristálynál forduljunk balra, menjünk be. A terem két oldalán húzzúk be a karokat, ezután menjünk be a futószalagon az alagútba és ott ugorjunk fel a kapaszkodót meg kapjuk el. Amint csimpaszkodunk át, Lara erősen balra fog nézni, azt a tárgyat, az ásólapátot, Metal Blade, vegyük fel. Innen csak a járaton keresztül tudunk visszajutni. Megint fel a futószalagra, csimpaszkodjunk végig.  Egy újabb futószalagos, lávával teli termet látunk. Menjünk végig a futószalagon, a halálfejes padlólapokat ugorjuk át. Amikor egy ajtón kéne átmennünk, ami előtt egy vastömb csapódik ki, ott tegyünk egy roll-t és azonnal menjünk vissza. Az ajtó most már kinyílt, át tudunk menni. Hagyjuk el a két prést, ugorjunk a futószalagra, onnan meg a kék padlóra. Oldalt húzzuk meg a kart. Ugorjunk tovább előrefelé, majd ugrás a létrára. Fent vegyük fel a Cyan Hall Key-t. Menjünk be a sötét kék vészvilágítású járatba, szedjük le a robotot. Másszunk le a létrán, és megint az első futószalagos teremben találjuk magunkat. Menjünk vissza a kovácsoltvas kapukhoz, (a rezgő-vijjogó bigyó mellé), az egyiket nyissuk ki a cián kulccsal. Menjünk be, a forduljunk balra, és a kék fényű teremben szedjük fel a nagy medpakkot. Utána menjünk a teleportálóhoz, villogni fog, ha megközelítettük. Indítsuk be. Szedjük le az őröket, amint egy kifekszik, feléled a másik. Nem érdemes elrohanni, álljunk gyorsan eléjük, ekkor a lövedék elszáll mellettünk és nyugodtan leszedhetjük kispisztollyal. A 4. őrt ne a falnál lőjük le, különben még rosszul ejti el a Borg Key-t, és nem tudjuk felvenni. Utána menjünk ki essünk le az egyetlen talált lyukon. Az ajtó előtt  fordítsuk el a zárban a Borg Key-t, és mögötte találjuk a Green Hall Key-t. Menjünk végig teleportáljuk vissza magunkat. Nyissuk ki a Zöld termet elzáró kaput is.

Ha beléptünk, tartsunk egyenesen előre. Négyzet alakú fémes termet látunk, középen egy oszlop körül futószalagok, és a terem mind a négy oldalán egy kapcsoló található. Nyomjuk be mindet. Ezután villogni kezd az egyik sarok, ahol a felvonható platók vannak. Ugorjunk rájuk, forduljunk a szemközti fal felé és lőjük le a beugróban található vázát. Így felemelkednek a platók, és fel tudunk mászni az oszlop tartotta emelvényre. Ott szedjük fel az ásónyelet és a Crystal Actuator-t. Menjünk vissza a zöld kristályos szobába, helyezzük be az imént megszerzett kristályaktiváló táblánkat. Látjuk, hogy a kristályok sugarat bocsátanak ki magukból, és ahol összpontosul, ott kirobbantja a plafont. Másszunk fel, ugorjunk egy megfordulásos hátraszaltót, menjünk végig a folyosón a lifthez. Miután felrobogtunk, másszunk ki a föld alól.

A videó bemutatja nekünk az elkülönített, üvegbúrával védett részt a Marson, ahol megmaradt az élet, és végül ráközelít egy sírkőhöz hasonlatos keresztre. Ez még fontos lesz a későbbiekben. Idefent intézzük el az egyetlen errefelé rohangáló robotot, és a csípőig érő kerítéssel körülvett részben vegyük fel a Pump Fuse-ot. Menjünk a furcsa kereszthez az ott lévő lyukba lógjunk le, úgy, hogy pontosan a lerántható kar fölött kapaszkodjunk. Engedjük el a peremet, kapjuk el a kart. Ha súlyunkkal lehúztuk, kinyitja a magas kerítés ajtaját. Menjünk oda, nyomjuk be a gombot. Szedjük le az új robotot, ugorjunk a medencébe, és ússzunk be az egyetlen "beúszható" helyre, ott húzzuk meg a kart. Hátraarc, és így, fésű alakban haladva húzzuk meg a karokat, az utolsónál egy kicsit időre megy a nagy kapu nyitva tartása, de nem nehéz, csak ne akadjunk el feleslegesen a falban. Odabent helyezzük be az elemet - mármint a Pump Fuse-ot - a pumpa generátorába, és szépen feltöltjük vízzel a másik lukat is, ahol lerántottuk a kart. Oda menjünk vissza, ússzunk be alul, ahová szárazon nem sikerült bemenni. Vegyük fel odabent a térképet, megmutatja, hol is kell ásni azért a valamiért, amit keresünk. Márpedig a Terra Cartouche-ot keressük. Olvassuk el a térképet, az áll rajta:

Menj a kereszthez, nyugatra tegyél meg 3 lépést, északra 12 lépést, keletre 8 lépést és északra megint 8 lépést, áss.

Nosza, ásásra fel. Lépegessük végig a térkép utasításait, iránytűnk van, ásónk is van, csak össze kell rakni. A megfelelő helyen meg ássuk ki a Terra Cartouche-ot. Milyen ideillő, a föld táblája a földben  :) Ússzunk vissza oda, ahol felvettük a térképet, és menjünk le a járaton. A futószalag szépen elszállít minket egy robot karjai közé. Vele ne törődjünk, gyorsan menjünk fel a folyosó végén levő ajtóhoz jobbra. Az ajtón túl meg forduljunk balra, vissza a Genezis gépterembe.

Mars - Genesis Room

Helyezzük be a Terra Cartouche-ot a vezérlőpultjába azon a szinten, ahol vagyunk. Utána menjünk az emelkedő platókhoz másszunk fel rájuk. A legfelső kék platóról ugorjunk vissza a Genezis-gépre és menjünk ki a felszínre. Égig érő  építményt látunk. Az bizony a lift. Szal liftezzünk fel, az utolsó Cartouche-ért.

Aerial domain.

Lépjünk ki a liftből és menjünk a tetejére. A körbevezető videóban láthattuk ott a kart, húzzuk meg. Ez kinyit egy rácsot a lift bejáratánál, oda menjünk le. Ugorjunk át a rácsokon az antigravitációs platformokig. AZ elsőnél várjuk meg, míg felemelkedik, majd ugorjunk át a másikra, ami pont egy épület alatt van. Ha megállt, rántsuk le a csapóajtót és másszunk be. Vegyük fel a nagy medpakkot, és nyomjuk be a kacsolót. Ez kinyitja a lift ki/bejárata mögötti épület ajtaját. Visszafele csak sérüléssel tudunk jutni, le kell ugrálnunk a platókról. Ha elértük az említett épületet, a második saját magunk által kézileg kinyitható ajtót nyissuk ki, hogy megnézzük, mi van bent, de ne menjünk be – majd később foglalkozunk azzal a világoskék vasajtóval. Forduljunk balra és nyissuk ki azt az ajtót és amikor ráléptünk a kőhídra, álljunk meg. Forduljunk meg és ugorjunk fel az épület tetejére, amiből épp kijöttünk. Balra a rácskerítés között felvehetünk egy UZI-tárat és kis medpakkot. De menjünk inkább egyenesen. Ezek már megviselt állapotú rácspadlózatok, lyukasak is, meg letörnek. Először is húzzuk le a kart az épület oldalán, amin keresztülmentünk, majd ugorjunk át az O alakú építményhez. Kapaszkodjunk le a létrán, másszunk keresztül a lyukon és ugorjunk rá nekifutás nélkül az alant lebegő platóra. Az felcipel annak az épületnek a szintjére, amelyik aljában lerántottuk a csapóajtót. Kerüljük meg ezt a tömböt, menjünk be az egyetlen horizontális nyílásán. Balra egy rács, előttünk egy nyitható ajtó. Nyissunk be, beljebb meg rántsuk le a csapóajtót és irány a tető. Ott szedjük le a repkedő robotot és az egyik "villany" oszlopot toljuk be a helyére, a sarokba. Így kinyílik a rács, ami mellett eljöttünk, oda menjünk be, és nyissunk be a vezétlőterembe, kapcsoljuk be az áramot. Látjuk, hogy a liftakna melletti épületke áramot kapott és kinyílt a rács egy tárgyhoz. Oda pedig a tetőn keresztül tudunk eljutni. De előbb menjünk tovább a vezérlőteremből a kinyitható ajtón túlra, ott egy kapcsoló mellett strázsál egy őr, nyomjuk be mindkettőt, egyiket golyóval, másikat kézzel.

Ha felszedtük a liftakna melletti kis tárgyat, a Silver Gate Key–t, akkor menjünk ismét a lift bejárata mögötti épülethez, csak most már a kék vasajtótól balraforduláskor ne álljunk meg, hanem menjünk végig. Lézeres épület, pár UZI- tárral bent, és mögötte egy kismedivel. A piros lézereket át kell ugrálni. A kék lézerekbe viszont, egyenként mindegyiket érinteni kell, hogy kinyíljon a mutatott ajtó. Ha ez megvan, menjünk be rajta. Vegyük fel a revolvergolyókat és nyissuk ki a csapóajtót a tetőhöz. Odafent húzzuk meg a kart a két robot eltávolítása után, vagy előtte és sipirc lefelé. Húzzuk meg azt a kart is, amit mutatott nekünk a játék, megtalálni nem lesz nehéz, mert ebben a lézeres épületben csak kettő ajtó van. És az egyiken épp kimenni fogunk a másikhoz. Ez gyönyörűen aktiválja ezt a generátorgombát is, ami ennek az egésznek a tetején van, és felvehetjük a másik cuccot is a liftakna melletti épületkéből, a Gold Gate Key-t. Most már átmehetünk a híres kék vasajtón.

A bemutató videó után ugráljunk az épülethez a lezuhanó rácsokon át. Magic Square. Menjünk a kaputól balra, és vegyük fel a revolver töltényt. A rács mögöttieket majd később. Jobb oldalt ugyanott is van 2 revolvertöltény. Illeszd be a két kapukulcsot és menj be. Balra egy rácsot lász, közvetlenül tőle balra UZI-töltény van. Menj jobbra, ugorj az oldalró kapaszkodóhoz, és csimpizz át a lézerek fölött. Jobbra egy nyitható ajtó mögött 2 revolvertöltény és 1 nagy medpakk van. Balra egy rács és egy zárt kék ajtó után a szürke ajtó kinyílik. Menjünk be, gyorsan szedjük fel a nagy medpakkot, mielőtt hozzánk érne a présgép, és menjünk tovább. Szintén egy préselő közeledik, amögött meg egy őrző. Menjünk balra, másszunk fel, szedjük le az őrző robotokat, hátul a falnál húzzuk meg a kapcsolót, előrefelé meg a lyukban nyomjuk be a kapcsolót.  Másszunk vissza oda, ahonnan feljöttünk, menjünk át a rácson (ez ugyanaz, amit ebbe az építménybe érkezéskor balra tekintve láttunk). Megint át a lézerek fölött, menjünk be a kék ajtón (kapaszkodó elengedésekor balra), másszunk le, vegyük fel a felszerelhető célzótávcsövet. Ezzel kinyílik a rács a rengeteg revolvertöltényhez, amiket korábban már megcsodálhattunk az üvegezett tető fölül is. Nyomjuk be a szoba sarkában a kapcsolót. Menjünk ki, és rögtön balra a szemközti ajtóhoz.

Nna, a másik oldalán vagyunk az építmények, menjünk jobbra-balra a széléhez, vegyük fel a muníciókat. Majd ugorjunk át a padlórácsra, amely egy kis épülethez vezet. Láthatjuk, hogy nem tudunk bemenni, áram alatt van a folyosó. Tehát likvidálni kell az áramot valahogyan. Ezért szedtük fel a rengeteg revolvergolyót, távcsöves célzással kell szétlőni az áramvezetékeket, ami az épület oldalán van, jól láthatóan. Ajánlom, a magasság beállításával ne szöszöljünk annyit, mivel ferde a vezeték, a körülbelüli magasságbeállítás után pozícionáljuk horizontálisan a célkeresztet. Ha áram kilőve, menjünk be, balra egy őr van, kapcsolót nyomjuk be, és jobboldali benyílásban is nyomjuk be a kapcsolót. Kinyílik egy rács, szabaddá téve az utunkat az épület másik oldalához, azokat az áramvezetékeket is lőjük szét. Az áramtalanítás után kapcsolók be, ajtó kinyíl, menjünk balra, és befelé az épületbe, ahol újabb próbatételnek tehetjük ki a célzóképességünket, persze hogy időre, ha nem akarjuk, hogy szétlapítson a közeledő fal. Ha sikeresen átjutottunk, húzzuk meg a kart, másszunk fel a tetőre, és vegyük az irányt a tetőkön a kinyílt ajtóhoz. Szedjük le az őrt, menjünk tovább, ugorjunk át a keresett ajtóhoz. Balra bent a szobában kapcsolót be, majd jobboldalt is be, és vegyük fel az Aerial Cartouche-t. Menjünk át a frissiben kinyílt rácson, de még nem menjünk be a liftbe,tartsunk a villogó fényhez, kapaszkodjunk fel a falra, és csimpizzünk végig. Uvavoo Kristály lesz a jutalmunk. Ezek után nyugodtan menjünk le a lifttel.

Mars – Genesis Room

Helyezzük be az utolsó Cartouche-ot, és ezzel beindítottuk a Genezis-gépet! A videóban láthatjuk, hogy új életet hozott az egykor sivár Marsra. Ugorjunk át jobboldalt az ajtóhoz.

New Mars

Ahogy kiléptünk az alagútból, jobbra láthatunk egy kulcsos rácsot. A kulcs hozzá abban a tóban van, ahol korábban völgy volt, és az ezüstkulcsot szereztük be, még a Genezis előtt. Ha kinyitottuk, jutalmunk az ötödik Uvavoo Kristály lesz. Ússzunk át a tavon, ha kimásztunk a vízből, láthatjuk, hogy a marslakók integetnek nekünk. Menjünk oda hozzájuk, az egyik mögöttük levő kőben van egy kis medpakk. Majd menjünk a kráter átellenében levő szoroshoz, át rajta, menjünk le a föld alá. A templom foglalataiba helyezzük be az Uvavoo Kristályainkat. Nézelődjünk egy kicsit, kit tisztelnek annyira. Azt mondjuk, hogy hogy kerültek ide emberek, talán egyszer megmagyarázza az istenük  :) Helyezzük be a bónusz feliratú foglalatba az utolsó megmaradt kristályunkat. Sajnos/szerencsére nem jól megérdemelt pihenést, hanem még több bonyodalmat kapunk  :) Méghozzá a trilógia előzményét. Nosza neki.

Trouble in Spaces. 

Ez a kezdet, amikor az egész elkezdődött.

Ez a speciális bónuszpálya közvetlenül a Planet of Ancients széria elejéhez visz minket.

A Lucky Lucy áruszállító űrhajó fedélzetén találjuk magunkat. Menjünk egyenesen előre, egy elkanyarodó folyosóra, annak is a végére, egy zöld szobába, közben lőjük le a fegyverest. A szobában húzzuk meg a kart, menjünk vissza a folyosó elejére, egy kék pihenőszobába lépjünk be, forduljunk jobbra, és befelé egy piros terembe. Lőjük le a fegyverest. A műszerfalon húzzuk le a kart, amihez fel kell ugrani. Menjünk vissza a kiindulópontunkba, essünk le a rácson, és kövessük a járatot. Kúszáskor először forduljunk balra, egyenesen úgyse tudnánk menni a zárt ajtó miatt. Szóval balra. Másszunk fel a létrán és kússzunk be előre is meg hátra is, a revolverért és a távcsövéért. Fölöttünk egy őr mászkál, de szerencsére nem vesz észre.:)

Most másszunk/kússzunk vissza az elágazáshoz és menjünk az eredeti irányunk szerint előrefelé. Menjünk addig, ameddig csak tudunk. Végül látunk majd egy kúszórést, fussunk ki oda. Egy automata géppuska tüzel ránk, ne törődjünk vele, másszunk be gyorsan a résen.

Miután ismét kiegyenesedhettünk, robbantsuk fel a géppuskát a tartályára célzott lövéssel, ugorjunk át a lézereken, és ajtó mellett, ahol bejöttünk, húzzuk meg a kart. Danger feliratú ajtó kinyílt, menjünk be, intézzük el a kellemetlenkedő robotot. Ugorjunk a két áramvezeték közé. Láthatjuk, hogy nem tudunk bejutni a falon levő résbe az áramtól. Ugorjunk a túloldalra, essünk le, és kapcsoljuk át az áramot a lenti vezetékekre. Most már felmászhatunk szép nyugodtan.

A kúszás után húzzuk meg balra a kart, majd menjünk a folyosó másik végébe, egyenesen előre, befelé. A dobozok előtti rácsot húzzuk le, másszunk fel, még feljebb, szedjük le a robotot, ha kedvünk tartja, de csak a kart kell meghúzni. Ez eltávolítja az egyik alattunk levő doboz fölül a rácspadlót, így fel tudjuk venni a Data Keyt róla. Menjünk ki innen, a zölden világító hologramos gépbe helyezzük be a kulcsot.

A pihenőtermen túl húzzuk le a kart, menjünk a kinyílt rácshoz, a folyosó végén, essünk le.

Szép dobozos raktárterem. És hogy ki is tudjunk jutni, robbanóanyag is van, szép piros "danger" felirattal. :) Álljunk tőle minél messzebb, és lőjünk bele, a detonáció kiszakítja a falat. Menjünk át, tegyünk meg egy U-t, szedjük fel az UZI töltényeket. Majd vissza a dobozok közé. Másszunk fel a volt robbanódoboz mellett levő 2 dobozra, előreugrás és kart lehúz. Láthatjuk az ablakon keresztül, hogy kinyílik az ajtó, ami mellett az UZI tárakért elmentünk. Oda be.

A kanyarban 2 ember őr, és egy robot fogad minket. Az üvegen keresztül láthatjuk a mentőhajó kilövőállomását. Menjünk be ezután a szűk, felfelé kanyargó folyosóra, minden fordulatot őriz egy fegyveres. A tetején is szedjük le az utolsó őrt, menjünk be a jobboldalt levő oszlopos terembe. Ugráljunk le a platókon (közben leszedhetjük az újabb felülről tüzelő őrt), húzzuk meg a kart, ami a déli oldalon van. A padlóról szedjük fel a 2 revolvertöltényt és kis medapkkot, robotot meg küldjük padlóra. Menjünk a szemközti oldalra, folyosó végén megint egy robot és 2 fegyveres őriz egy szem kart. Kart lehúz, vissza oda, ahonnan bejöttünk és egyenesen előre. Mindehol őrök… Még szerencse, hogy annyi sok revolvergolyót tudtunk összeszedni a Mars légibázisán. Szedjük le azt a kettőt is. Azt meg felejtsük el, hogy vajon hogyan teleportálódott vissza a jövőből a felszerelésünk, van és kész. :)

Kapaszkodjunk át a plafonon, majd ugorjunk át a jobb oldalra az oszlop mögé, húzzuk le az ottani kart. Ugráljunk vissza, addigra már egy őr tüzel ránk, azt szedjük le. Most kössük fel a gatyót, tele lesz őrökkel a vezérlőterem, aminek ajtaját az imént nyitottuk ki. Likvidálásuk után kapcsoljuk be a képernyőt. Menjünk ki a vezérlőteremből, az előtér másik oldalán levő ajtóhoz, húzzuk meg azt a kart.  Igyekezzünk vissza az áramos teremhez. A folyosón újabb őr rohan felénk biztos vesztébe, de ne felejtsük el felvenni, amit ránk hagyott örökül, a Data Key-t. És persze még több őr, szám szerint három, várakozik ránk az áramos teremben. Őket az előtérben állva is le lehet szedni egyenként két jól irányzott lövéssel. Micsoda remek fegyver a távcsöves revolver, nemde? :)

Csimpaszkodjunk vissza, menjünk fel, helyezzük be a Data Key-t a megfelelő helyre. Már a folyosóból látható a fekete "veszély" felirat, azaz: odabent is őrök, és persze áram. A fenti danger feliratú alatti elektromos kütyükkel teli falra adjunk le egy célzott lövést, így néhol meghibásodik az árameloszlás, és fel tudunk ugrabugrálni.

Folyosón végig, 2 robot leszed, kanyargós járatban lefelé, őrt leszed, kilövőterembe járat alján azonnal jobbra, be. Szüntessük meg a pajzsot a kar lehúzásával.

És vége.

Escape.

Magic Square-k:

Mars: Flare és medipack. A shotgun előtt az űrhajónk felé lépkedve, a két ferde szikla között van.

Aqua Domain:Nagymedi, revolver és golyók hozzá. Álljunk pontosan a kék párkánnyal szemközti oldalon a kék sziklától balra a második kockára. Ott nyomjunk egy akciót.

Terra Domain: 3 UZI-tár, 1 kis medpakk. A kőgernicen van, a kőhíddal szemben és pont a faltól 1 kockányira.

Aerial Domain: 4 revolvertöltény-doboz. Ezt a legkönnyebb megtalálni, menjünk a nagy, kerítéssel véfett előtérhez a kovácsoltfém kapu előtt. Ott az óriási épülethez eső legközelebbi sarokban van.

New Mars: revolvertöltények. Ahogy kijövünk a barlangból, a krátertől balra a kis fenti kiszögellésen vannak.

Trouble in Spaces: 3 revolver, 1 flare, 1 nagymedi. Amint kijöttünk a folyosókanyarba a pálya elején, rögtön az első kocka.

Full mentések--Full Savegames:

Thak


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.