.....................................................................

Passage To Mu Part IV : The City

Készítő: Michael Bender (Tony Tomb)

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a michael_bender_passage_to_mu4.zip-et, majd másold az audio könyvtárból, egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat. Indítsd ott el a start_me.exe-t, és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold őket az audio könyvtárba. Másold a data könyvtárból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indulhat is a kaland.

Story:

Amikor legutóbb láttuk Larát, éppen átutazóban volt a Mu anyaföldjének számos területén, hogy végül elérje Mu Chaka város környékét. Az úton véletlenül találkozott e világ lakóival, bár szerencsétlenségére legtöbbjük csupán meg akarta enni. Néhány ereklyét is felfedezett, de sajnos legtöbbjükre szükség volt, hogy továbbjuthasson a mostani helyére. Lara sok furcsa kék kristályt is látott vad helyszínek földjéből kinőni, de ugyanígy azoknak a fantasztikus építményeknek a
belsejében is melyeket átvizsgált; mintha csak ápolnák őket. Larának úgy tűnt, hogy ezek a kristályok nem csak a Mu technológia forrásai, hanem a planétán lévő élet okai is. Mostanra Larának elege lett a Mu világból. Bár lenyűgöző volt, a figyelme teljesen arra irányult, hogy visszajusson a Földre és a reménye, hogy megtalálja a technológiát, ami hazaviszi, az előtte lévő városban, Mu Chakában van. (fordította: Lacek)

Review:

1. City of Mu Chaka: Egy elhagyatott kastélyban kalandozunk, amit csupán vaskalapos lovagok őriznek. Célunk a Mu Chaka megszerzése. Fantasztikus ötlet volt, hogy Lara feltöltődik energiával, villog a hasa, sőt, ha visszamegyünk jobbra, a másik területre, rossz felé akkor még villámokat is szór. Még ha más szerepe lett volna ennek, még fantasztikusabb lett volna. Ilyen ötleteket látva tudom, hiába a Legend rengeteg poligonszáma, az új motor, a szép textúra, mégis, a rajongók sosem fogynak ki ötletekből. Ha csalódok is majd a Legendben, az ilyen pályákban sosem. Amikor egy-egy készítő, évente kidob egy ilyen pályát, akkor ott mit csinál az a rengeteg ember éveken át? Hol a rengeteg ötlet? Különösebb nehézség nincs ezen a pályán, amolyan bemelegítő. A textúra nagyon szép.

2. Citadel, run run: Ez egy piszok pálya. Több napot eltöltöttem vele, mire sikerült medipack nélkül végigvinni. Nem is a lovagok akadályoztak, hanem a rengeteg kalapácsos isten. A feladatokat ezeknek a zaklatása közben kell megoldani. Fogaskerekeket kell megforgatni, ezeket elég háromszor meghúzni, és érintő kapcsolókra rálépve, a kinyílt ajtók mögött, gömböket szétlőve jutunk tovább. Fent a kis teraszon bizony elakadtam, csak akkor jöttem rá a feladat, és az ajtó nyitjára, amikor kínomban nekifutásból nekiugrottam a zárt ajtónak. És akkor nyílt ki. :) Nagyon szép a textúra, nagyon tetszett az utolsó teremben is a festmény a falon. A kalapácsos isteneket azonban utálom. :)

3. Cistern: Egy több emeletes ciszternában kalandozunk. Túl nehéz feladat nincs a pályán, kicsit levezető ez az előző pályához. Ellenségek, tüskés szörnyek, kígyók, és a 3. részből már ismert, mérgező, nagy mutáns szörnyetegek. A feladat inkább megtalálni a továbbvezető utat, felfedezni a második Mu Chaka-t. Kell még több kulcs, és egy Mask is. Vigyázni kell, van, ahol nem eshetünk a vízbe. Van egy időre futás is, de nem nehéz. Azonban célszerű először megölni az akadályozókat. :)   A pályához remekül illik a textúra. Érdekes pálya volt. Két secretet találtam.

4.Innercity, Mu Sanctuary: Nagyon szép ennek a pályának a textúrája. Virágoskertek, szökőkutak, medencék, gyönyörű épületek között kalandozunk. Az ellenségek nem veszélyesek, de eddig nem látott, alakok, gladiátorok. Van, amelyek csak a mellükön sérülnek, mint a lovagok, és vannak lándzsások, akiket könnyebb megölni. Több kulcsot kell megtalálni, és van pár időre rohanás is a pályán. Nem túl nehéz a pálya, így nem veheti el a kedvét senkinek. Fontos megtalálni a virágos kertben a  Flower Stem-et, és egy medencében a Flower Head-et. Van a pályán tömbtologatás is, lényeg, hogy a baloldali sarokban van a továbbjutás. Utána is, karokkal, emelünk fel tömböket a magasba, hogy a helyére tolhassuk. Van olyan kar is, amit újra meg kell húzni. Remek pálya volt, remek feladatokkal csodálatos helyszínekkel. Secretet nem találtam a pályán sajnos, pedig többször is végigvittem. :)

5.Temple of Mu Chaka: Eszméletlenül szép ennek a pályának a textúrája. Olyan festmények borítják néhol a falat, hogy még a nehézségeket is feledteti. Mert bizony vannak. Van jó pár időre megoldandó feladat, és bizony egy kis hiba is elég, hogy ne sikerüljön. Még egy bika is nehezíti a dolgunkat, amivel négy táblát kell betöretni, céltáblául kínálva magunkat. Két secretet találtam a pályán, bizony az egyiket jól eldugta a készítő, a mozgó gömb mögé. :) Megszerezzük a pályán a 3. Mu Chaka-t, és az időre futás közben 3 Ancient Key-t is fel kell vennünk. A harmadiknál észrevettem egy hibát, miután felvettük a key-t, és szétlőttük a gömböket, és meghúztuk a kart, nem baj ha kigyulladnak az égők, mert visszaugorva a lecsúszós részre, kialszanak, és kényelmesen átmehetünk a termen. :) Az ellenségek csupán lándzsás harcosokból állnak, akiket egy-egy tömbről kényelmesen levadászhatunk. Gyönyörű pálya volt, de nem könnyű. :)

6.Sylvan Lake: Ez a pálya is gyönyörű. Egy sziklás völgyben, egy tó partján kalandozunk. Lemegyünk a tó mélyére, itt van talán az egyedüli nehezebb feladat, a két kar, és persze a secret megkeresése, miközben két éhes cápa zaklat. Pár tűzfújón is át kell jutni, de nem nehéz ez a pálya, kicsit levezeti az előbbi nehézségeit. Fontos a híd alatt megtalálni a pálya végén a Mu Mask-ot, hogy egy teleporttal elhagyhassuk a pályát. A cápákon kívül a végén egy kalapácsossal is találkozunk, de akkor már nincs vele gond, csak be kell futni előle a templomba.

7.Southern Observatory: Ez a szint utolsó pályája. Egy sokemeletes központi torony körül kalandozunk egy teremben. Meg kell találni az utat. Két kart is meg kell húzni, az egyiknél a kúszórést is felfedezni. Ott egy időre menő feladat is vár. Meg kell szereznünk a két Mu Mask-ot, majd a torony tetején, kúszórésekben mászkálva a Blue Orb-ot. A kúszóréseket többször is meg kell látogatni. A végén bejutunk az irányító központba. Ha mindkát Mask-ot a helyére tettük, akkor látjuk is, hova kell tologatni a bolygókat. Utána már csak az Energy Cell-t kell megszerezni, és elhagyhatjuk a pályát. Ellenségek csupán darazsakból állnak, és pár kalapácsos, de egyik sem jelent veszélyt. Remek kaland volt, fantasztikus helyszínekkel, ragyogó textúrákkal és hozzáadott hangokkal. Nagyon tetszettek az eddig nem látott ellenségek. Némelyik pálya bizony nem könnyű, de túl nehéz sem, így nem fogja kedvét szegni senkinek. Medipackot nem használtam fel egyet sem, ez bizony néha megnehezítette a dolgomat. Jöhet a folytatás. :)

Leírás:

1. City of Mu Chaka:

Mentések--Savegames:

Menj le balra a lépcsőn, majd jobbra, hátul, egy kis udvarban a kis medence jobb oldalán, menj az ajtó felé, kinyílik előtted. Mássz fel a tömbre, majd onnan ugorj át az emeletre, és húzd meg a kart. Menj vissza a lépcső felé, és jobbra kinyílt a rács. Öld meg a két kalapos lovagot, és menj fel balra a lépcsőn. Mássz fel az emeletre, és a folyosó végén állj szembe a falnak, ugorj hátra, és kapd el a tető peremét. Egy fordulásos, (+END) hátra ugrással kapd el a szemközti tetőt, és balra csimpizve felmászhatsz. A kúszórésben lőszert találsz. Nekifutásból ugorj a szemközti fali karhoz, és rántsd le. Leesve menj ismét az emeletre, juss el a túloldalra, de most csimpizz tovább balra,, és a sarkon mássz fel. Ugorj fel az átjáróba, majd a túloldalon balra, a párkányra. Ott egy nekifutásos ugrással a szemközti párkány peremét kapd el, de a kapaszkodást csak a legeslegutolsó pillanatban nyomd meg, akkor sikerülni fog.

Menj körbe a folyosón, és szemben úgy ugorj a háztetőre, hogy hátrafelé lecsúszva elkaphasd a peremet. Egy fordulásos ugrás, és a másik háztető peremét kapod el, majd teljesen balra csimpizve, a sarkon felmászva, a szoborhoz ugorhatsz, és felveheted a City Key-t. Ugorj a vízbe, szemben mássz ki a partra, és bemenve a kinyílt ajtón lőszert vehetsz fel, és a kart is told meg. Irány vissza a vízen, majd a létrán át, egészen a lépcsőkig, és ott, az oszlopos árkádokkal szemben, jobbra, egy tömb lement a falban. Felmászva felveheted a Roof Key-t. Irány vissza a pálya legelejére, fel a lépcsőkön, majd balra bemenve a kis terembe, nyisd ki az ajtót a kulcsoddal. Bent medipackot, lőszert, és a Laser Sight-ot találod, és a sarokban egy időkapcsolós padlólapot.

Állj szembe vele, és az END-el megpördülve lépj rá, majd rohanás ki, a lépcső előtt balra, a karzatra, és be az első kinyílt rácson. Húzd meg a kart, és irány vissza az időkapcsolóhoz. Rálépve most rohanj a második kinyílt rácshoz. Ott is húzd meg a kart, majd megint időkapcsoló következik, és a harmadik kinyílt rács mögött, felmászva a kiemelkedett tömbre, felveheted a Brass Key-t, amivel a lépcsők alján, az oszlopos árkádok alatt nyithatod ki az ajtót.

Menj be, figyeld meg jobbra a létrát, de ez majd később. Húzd meg az összes kart, és irány vissza a kis udvar, a kis medencével. Ugorj a vízbe, ússz át a megállt fúrók alatt balra, és kimászva, vedd fel a fáklyákat, majd húzd meg a kart a falon. Ússz vissza, és a fúróknál most balra ússz. Ússz át középen, és Lara feltöltődik energiával. A bal sarokban felúszva, meghúzhatsz egy kart az egyik oszlop mögött, és medipackot, meg egy újabb Brass Key-t is találsz. Ússz vissza egészen a kis udvarba, lődd le a két kalapost, és a három karos teremben, mássz fel a létrán, és ugorj hátra az emeleti folyosóra.

Lődd le a kalapost, majd jobbra a másik kis teremben lőszert, fáklyákat találsz, szemben vele, pedig nyisd ki az ajtót. Öld meg a két kalapost, told a két szobrot a sarokba, és bemenve a kinyílt ajtón, vedd ki a szarkofágból a Mu Chaka-t. Mögötte a kart is húzd meg. Kimenve, az előtérben balra, kinyílt az ajtó. Háttal csússz le a tetőn, csimpizz teljesen jobbra, és egy fordulásos ugrással, előre felé balra is irányítva a másik, egyenesebb tetőn landolsz. Vedd fel a fali beugróban a lőszert, és menj be a kinyílt ajtón a kis szobába. Tedd a baloldali falon levő foglalatba a City Key-t, és bemenve a folyosóra a következő pályára értél.

2. Citadel, run run:

Mentések--Savegames:

Menj előre, és egy gyönyörű, márványpadlós terembe értél. Az ám, csakhogy csalóka a látvány. Nem minden padlólapra léphetsz. Menj előre, középen hármat, és figyeld, merre jön a lovag. Ha megfigyelted, végezz vele, és menj a szemközti karhoz és húzd meg. Elárulom, ha sétálsz, akkor sem esel le, kis türelemmel végigmehetsz a termen. Menj most vissza a pálya eleje felé, és be balra a megnyílt falon. Ott is egy kart találsz, ami egy újabb termet tár fel, az első kartól jobbra. Menj oda, öld meg az újabb lovagot, és húzd meg a kart. Irány vissza, az első karhoz, ott jobbra, egy újabb márványpadlós terembe érsz. Még az átjáróban végezz a lovaggal, és húzd meg a kart. Megint vissza a pálya eleje felé, egy újabb folyosó nyílt meg. Keresd meg az újabb kart a falon, és naná hogy húzd meg. Ugorj fel a fali mélyedésbe, vedd fel a lőszert, és a túloldalon, jobbra menve állítsd vissza a kart a falon. Most vissza, a fali beugróba, onnan az oszlopra, a járatba, és balra megtalálod az 1. Ancient Key-t, jobbra pedig egy kart tolhatsz meg. Vissza az előző karhoz, és ismét húzd meg. A lovaggal persze végezz. Menj az első karhoz, jobbra, és a mási nagy teremben megnyílt egy kis ajtó, ami a szabadba, egy kis térre vezet.

Eohanj egyenesen a kerékhez, annak bal oldalához, és tekerj rajta hármat. Annyi elég, mert közben egy kalapácsos isten zaklat, és fogy az erőd. Rohanj, és juss be a lassan becsukódó ajtón szemben, majd a folyosó egy kis terembe vezet. Először vedd fel a lőszert, majd told meg a kart, rohanj el az újabb kalapácsos mellett, ugrás át a gödrön, és elkapva a túloldalt mássz fel, majd csússz le a lejtőkön, és a létrán mássz le.

Ebben a teremben is egy kalapácsos zaklat. Lent a sarkokon négy mintás padlólapot találsz, amik egy-egy ajtót nyitnak fent, de csak rövid időre, és az ajtók mögött, egy-egy gömböt kell szétlőni. Tehát lépj rá valamelyikre, kapaszkodj fel az emeletre, de a tűzfújó mellett éppen, akkor nem éget, és a pengék sem érnek el. Fordulj a gömb felé, és lődd szét. Így tegyél mind a néggyel, de a medipackot se hagyd ott, és bemászhatsz a felnyílt rács mögé a kis folyosóra. Szemben a falon egy rés van. Kapd el, csimpizz jobbra, körbe a termen az oszlopra, majd onnan ugorj át a folyosóra, ami egy újabb terembe vezet. Szemben egy fali rés van, ugorj fel oda, vedd fel a lőszert, és megpihenhetsz, ott nem ér el az újabb kalapácsos. Ebben a teremben is egy fogaskereket kell megtekerni, majd berohanni a sarokban az ajtó mögé. A terem elején lőszert is találsz.

A következő teremben sem könnyű a feladat. Ott is egy kalapácsos isten zaklat, ráadásul a lovagot is meg kell ölnöd, mert nála van a Mu Mask, amit a foglalatába helyezve kinyílik az ajtó. Az oszlopok mögött medipackot találsz, és ott biztonságban is vagy. Ha sikerült, felérsz egy teraszra. A kis medencét átugorva, felkapaszkodva a túloldalon medipackot találsz, és a tersz jobb oldalán is, lőszerrel együtt. És itt jön egy feladat, amire nagyon nehezen jöttem rá. Kimenve a terasz szélére, szemben, a fák mögé, egy zárt ajtót találsz a túloldalon. De vajon mi nyithatja. Hát semmi, csak a közelséged. Erre úgy jöttem rá, hogy kínomban egyenesen nekiugrottam. Tehát tedd azt te is. Nekifutásból ugorj, közben nyomd a kapaszkodást, mert mire odaérsz, elkaphatod a peremét, és bemászhatsz a kis terembe. Vedd fel a 2. Ancient Key-t, és menj le a földszintre, és most már nyisd ki az ajtót.

Elértél a pálya utolsó termébe. Itt sem könnyű a feladat. Bemenve, jobbra egy medipackot, majd továbbmenve lőszert találsz. A nagyteremben 4 kart találsz, ami oszlopokat emel fel, amiken keresztül feljutsz az emeletre. Persze nem könnyű feladat, mert naná hogy itt is egy dög kalapácsos zaklat közben. Ha sikerült, kapaszkodj fel az oszlopokon keresztül az emeletre, vedd fel a medipackot és a Revolver-t, és told meg a kart. Lent a teremben kinyílt a nagykapu. Mássz le, és bemenve ess le a mély aknába, és a következő pályára értél.

3. Cistern:

Secret 1: Secret 2:

Mentések--Savegames:

Egy medencébe esel be. Mássz ki a partra, vedd fel a fáklyákat, és menj tovább a parton. Egy szörnyike fog rádtámadni, de a kis vízbe állva kényelmesen lelőheted. Menj jobbra, végig a fal mellett, mássz le a létrán, és öld meg a kígyókat a vízben.. Ugorj át a szemközti oldalra, ugord át a kis kerítést, és menj be a kristályok barlangjába. Ott is egy szörnnyel találkozol, lődd le, és lődd szét a sötét kristályokat is, mert az egyikben egy medipackot találsz. Mássz fel jobbra, az oszlopra, onnan ugorj át a szemközti sziklára, és ott is ugrálj, egészen a járatig, ami egy újabb medencébe vezet. Mássz ki a partra, vedd fel a fáklyákat, és lődd le a kígyót a vízben. Ugorj a vízbe, balra lőszert vehetsz fel, és a zárt ajtó előtt, fent a plafonon egy kart húzhatsz meg. Ússz át az ajtón, a folyosókon, és megtalálod a Gate Key-t, majd visszaérsz a nagymedencébe, ahol a létrán lemásztál.

Mássz most fel, majd jobbra menj, és jobbra, átugorva a korlátot, az oszlop túloldalán, kinyithatod a falon a rácsot. Ugorj át, és az elágazásnál jobbra menj. Úgy csússz le, hogy közben ugorj balra, a platformra. Véletlenül se ess a vízbe, mert véged van. :) Kapaszkodj fel balra a tömbre, majd a fal mellé állva, kapd el a létrát a plafonon. Két karhoz tudsz csimpizni, majd lerántva őket, csúszás közben ugorj mindig hátra. Mindig vissza kell térned a kiindulási tömbre. Ha lerántottad mindkettőt, most a tömbről szembe ugorj át, majd jobbra, juss el a kinyílt rácshoz, és told meg a kart. Most a másik oldalra juss el, és a folyosó végén mássz fel a létrán, majd a folyosó egy újabb terembe vezet. Jobbra egy időkapcsolós padlólapot találsz, de még ne lépj rá. Menj egyenesen, és ugorj fel balra a fali átjáróba. Mikor meglátod a szörnyeket, fuss vissza, és kellő távolságból, akár felugrálva megölheted őket. Közben láthatod a teremben, szemben a zárt ajtót, oda kell majd eljutnod, közben a tüskés gödröt is átugorva. Ha végeztél a szörnyikkel, menj vissza az időkapcsolóhoz, és juss be az ajtó mögé. Balra medipackot, jobbra pedig az 1.Ancient Key-t találod. Menj most vissza, egészen a létrához, de nem kell lemásznod, csak futás közben ess le a másik járatba, és visszaérsz a főterembe. Mielőtt visszaugranál az oszlophoz, ahol a kulcsot használtad, nézz le a perem alá. Már látod a secretet. Ugorj hát át, és kapd el az alattad levő üreget, és bemászva lőszert találsz, az 1.secret-ben. Ess a vízbe, mássz ki, és fel a létrán, és most balra indulj el, ott nyílt ki a következő rács.

Ugorj a jobb oldali lecsúszós oszlopra, majd kapd el a másik oszlop peremét, és mássz fel. Ugorj át a túloldalira, és onnan tovább a lecsúszó részen keresztül a másik egyenesre. Lődd le a vízben a kígyókat, hátha a vízbe esel, majd ugorj tovább, és a végén, egy folyosó egy nagy, emeletes terembe vezet. De előtte, mielőtt kimennél, fordulj vissza, és ugorj át a fal melletti oszlopra, és felkapaszkodva a résbe megtalálod a Mu Char-t a 2.secret-ben. Most már kimehetsz a folyosón. Menj balra, de az oszlop után rohanj vissza, és felkapaszkodva a falra, lődd le a két szörnyit. Nyisd ki az ajtót, és bent told meg a kart. Rohanj vissza a falra, mert egy újabb szörnyi kerül elő. Végezz vele, és ugorj a vízbe. Mássz ki a fáklyánál, vedd fel, majd nézz körül. A vízben egy kart látsz. Húzd meg, és ússz be a járatba. Egyenesen ússz, a baloldali folyosó visszavisz a főterembe. Kimászva a partra, mássz fel a létrán, majd ugorj hátra a hídra. Ugorj a lőszerhez, vedd fel, és ugorj vissza. Menj körbe a hídon, vedd fel a fáklyákat, és a falon egy kúszórést találsz. Mássz át rajta, és egy vizes terembe érsz.

A vízben, középen tüskék vannak, de a fal mellett úszva felveheted a túloldalon a lőszert. Ússz vissza a kis párkányra és mássz be a következő résbe a falon. A folyosó végén, ugorj át jobbra a korláton, és jobbra felkapaszkodva a falra, felveheted az újabb Gate Key-t. Ugord át a korlátot, de vigyázz a tüskékre, és térj vissza a fő terembe. Ugorj át a hídon, és most a másik irányba, a lépcsőkhöz ugorj át. Jobbra tedd a foglalatba a kulcsodat, és ugorj be a kis vízbe. Egy terembe úszol be. Jobbra, a másik járatba beúszva, kimászva a folyosóra, húzd meg a kart. Leengedted a vizet, az előző teremben. Menj oda vissza, és lődd szét az összes, sötét színű kristályt, ezzel kiemelve egy tömböt. Menj vissza a karhoz, húzd meg, és ússz vissza a terembe, ahol a kulcsot használtad. Ugorj át a kiemelkedett tömbre, majd felmászva felveheted a 2.Mu Chaka-t.

A vízen keresztül juss vissza a főterembe, a lépcsőnél jobbra menj, mert a sötét falban kinyílt egy ajtó. Ugorj át oda, és húzd meg a kart. Most a terem túloldalán nyílt ki egy rács a falban. Juss oda, és visszaérsz a pálya legelejére, csak egy emelettel magasabban. Ugorj a létrára, és mássz fel. Ugorj át a szemközti oldalra, és a folyosón megtalálod a Mu Mask-ot. Ess a vízbe, menj ki és a lenti medencébe is ugorj. A szemközti járatba beúszva érsz fel az emeletre. Mássz fel a létrán, ugorj hátra a hídra, és jobbra menve, megtalálod a Mask foglalatát. Tedd bele, a tömbről vedd fel a lőszert, és a Shotgun-t és menj a terem túloldalára, át a kinyílt rácson.

Mássz fel a létrán, egy fordulásos, (+END) hátraugrással kapd el a platformot, majd felmászva juss fel a következőre, és felmászva a létrán a következő pályára lépsz.

4.Innercity, Mu Sanctuary:

Mentések--Savegames:

A folyosó végén rántsd le a csapóajtót, és Gyönyörű ez a pálya, már itt is láthatod. Gyönyörű medencék, szökőkutak, virágoskertek, épületek. Menj le a lépcsőn, a rácsoknál balra, át a folyosón. Öld meg a gladiátort, és menj ott is balra, majd jobbra, fel a lépcsőn. A létrával szemben, egy kúszórést találsz. Kússz át rajta, majd ott is lesz egy másik rés, aminek a végén, egy kart húzhatsz meg. Irány vissza a létra, és mássz fel. Fent egy újabb gladiátor fogad, de ez csak a mellén sérül, mint a lovagok. Végezz vele, és jobbra menve, a virágoskert bal sarkában vedd fel a Flower Stem-et, a virág szárát. Ha továbbmész az emeleten, egy fali beugróban lőszert, és a hosszú folyosón egy újabb gladiátort találsz. De a feladat, hogy menj vissza, le a létrán, ki a szobából, és jobbra a kinyílt ajtón át egy kis térre érsz egy medencével. Közben öld meg az újabb gladiátort. A medence közepén megtalálod a Flower Head-et, a virágot. Menj ki, és a kinyílt ajtónál jobbra, meglátod a zöld szárat. A virágok felöl állva illeszd össze a szárat a virággal, és tedd oda. Menj visszafelé, be balra a létra felé, és most továbbmenve egy ablakba ugorhatsz fel. Háttal csússz le a tetőn, és balra csimpizve, a sarkon felmászhatsz, és átugorhatsz a szemközti platformra. Onnan a nyitott ablakba, és a teremben revolver lőszert találsz.

Találsz a sarokban egy rácsos, tolható tömböt is.- Told hát be teljesen, és egy mozgatható tömbökkel teli kis terembe jutottál. Itt a tömböket úgy kell tologatnod, hogy a bal sarokban van a továbbvezető út. Rendezgesd tehát a tömböket, a baloldali falról, a jobb oldali falra, és sikerülni fog. Menj be a folyosóra, mássz le a létrán, és egy emeletes terembe érsz. Találsz itt egy kart, illetve lent a földszinten még egyet, ezek tömböket emelnek fel, ezek segítségével juttathatod fel a rácsos köveket a magasba. Tehát lent, a földszinten told, húzd körbe a tömböt, rá a liftre. Az emeleten húzd meg a kart, és a felemelkedett tömböt ráhúzhatod a jelzett padlólapra. Most a földszinten húzd meg a kart, és még feljebb emelkedik a tömb. Ott hátul, a kis folyosón told mos rá, a jelre. Megnyílt azon a szinten egy fal, és ráhúzhatsz egy másik tömböt a jelre. Az első karnál tudsz továbbmenni, az elhúzott tömb mögé. Fent a kis teremben mássz fel a tömbre, rántsd le a csapóajtót, de még ne mássz fel, inkább húzd meg a kart a falon, és menj vissza az előző terembe. Ott, az első emeleten a sarokban emelkedett fel egy tömb, amin keresztül feljutsz a következő emeletre, de előbb, a földszinti kapcsolót állítsd vissza. Fent tolj egyet a tömbön, és menj vissza, ahol lerántottad a csapóajtót, és felveheted az Ancient Key-t. Irány vissza, a legfelső emeltre. Most húzd ki, és told rá a tömböt a másik jelzett padlólapra, és felemelkedik egy tömb azon a szinten, amin keresztül átugorhatsz fent a fali résbe, és felmászhatsz a létrán.

Öld meg a gladiátort, és felértél egy már ismerős helyre. Ezen a szinten találtad a virág szárát. Menj végig balra a karzaton, mássz le a létrán, és menj vissza a pálya legelejére, mert ott nyithatod ki a rácsot a kulcsoddal. Öld meg a gladiátort, menj egyenesen, és a váza mellett a baloldalon, told be a piros kárpittal takart tömböt. Menj visszafelé, jobbra, majd balra, megnyílt ott egy átjáró, és egy újabb kárpittal takart tömböt tolhatsz be. Kifelé menet szemben nyílt most meg az átjáró, és felkapaszkodhatsz az emeletre. Indulj el a tömbökön ugrálva jobbra, és felveheted a  Sanctuary Key-t. Menj vissza az emeletre, és tovább ugorva jobbra, mindjárt használhatod is az oszlopon levő kulcslyukban. Menj ki, majd balra, az oszlopos árkádok alatt, a sarokban lehúzódott egy tömb. A folyosó, egy terembe vezet, ahol golyók gördülnek ide-oda.

Juss át a termen, a jobb sarokban levő folyosóhoz, ami egy tűzokádó árokhoz vezet. Van ugyan egy létra a plafonon, de javaslom, ne használd. A fal mellől, nekifutásból ugorj amikor kialszik a tűz, és gyorsan kapaszkodj fel, ez a legjobb út. Kiérsz, a pálya elejére. Balra, nézd meg a szemközti falat. Egy rést látsz. Kapd el a peremét, mássz át rajta, és a kis teremben felveheted a Mu Mask-ot. Két kart is találsz ott. Először húzd meg a baloldalit, ez egy rácsot nyit ki. A jobb oldalinál ments egyet, mert időre megy a feladat. Húzd meg, rohanj, ugorj át a túloldali platformra, és ugorj fel a kinyílt rácshoz, és fuss be mögé.

Visszaérsz ismét az emeletre. Menj jobbra, öld meg a lándzsás fickót, és menj be a szobába, ahonnan kijött. Húzd ki a baloldali tömböt, és húzd meg a kart mögötte. Kiint az árkádok alatt, kinyílt egy rács. Menj oda, majd balra menj, és egy időkapcsolós padlólapot találsz. Lépj rá, és rohanj balra, be a terembe, ugorj fel a felemelkedett tömbre, de egy fordulásos ugrással, (+END), mert csak az innenső platformra tudsz felmászni. Vedd fel a lőszert, és tedd a foglalatába a Mask-ot. Ugorj át a túloldalra, és be a kinyílt ajtón.

Egy terembe érsz, ahol lent kristályokat látsz, szemben azonban ott van a teleporter. De ahhoz, hogy feljuss oda, a terem baloldalán levő kart meg kell húznod. Először azonban lődd szét a teremben a négy gömböt. Utána két gladiátor is zaklat, így végezz velük, húzd meg a kart, és felmászva a kiemelkedett tömbön keresztül, belépve a spirálba, a következő pályára lépsz.

5.Temple of Mu Chaka:

Secret 3/1-3/2-4:

Mentések--Savegames:

Vedd fel a Mu Chaka-t, és ess le az oszlopról. Két lejárat is van, mindegy melyiken próbálkozol. Lényeg, hogy középen, háttal állj a falnak, ugorj hátra a lecsúszós részre, majd előre ugorva kapd el a rudat, és csússz le rajta. Menj ki az épület elé, és be balra. A lépcsőn felmenve, jobbra az erkélyen lőszert találsz. Menj vissza, és a lépcsővel szemben, jobbra a sarokban fáklyákat vehetsz fel. Nézz fel a sötét falra. Egy rést találsz, amiben egy lengő gömb van. A szétlőhető vázákhoz felállva, felugorva szét is lőheted, ha nem kell a secret. De inkább onnan, ahol a fáklyák voltak, egy ferde nekifutásos ugrással kapd el a rés peremét, mássz be, lődd szét a gömböt, és balra lőszert, medipackot találsz a 3.secret-ben. Lent, a lépcsők mellett kinyílt a rács, menj be.

Öld meg a két lándzsást, és jobbra, felugorva az ablakba, medipackot, és a Laser Sight-ot veheted fel. A lejtő előtt ments egyet, mert időre fog menni a feladat. És nem is lesz könnyű. Én így oldottam meg: Három lépést hátráltam a lejtő előtt, majd egy ugrás a lejtőre, és a lejtő végén egy újabb ugrással pont a kulcshoz estem le. Felvettem az 1.Ancient Key-t, majd jobbra fordultam, és egy ugrással a kapcsolónál voltam. Meghúztam, END-el megpördültem, jobbra irányítva egy kis gyorsfutás, de csak annyit, hogy felugorhassak a folyosóra, és a folyosó végén egy ugrással elkaptam a plafon létrát. Csimpiztem a lecsúszós rész főlé, ráestem, és itt is a végén ugrottam, hogy pont a kulcshoz essek. Felvettem a 2.Ancient Key-t, balra fordultam, ugrás a kapcsolóhoz, meghúztam, END-el megpördültem, és futás, de gyorsfutás az átjáróba, az utolsó pár padlólapot már átugrottam, így megúsztam.

Itt már menthetsz egyet, és egy kicsit megpihenhetsz. Rohanj, de gyorsan, fel az emelkedőn, és mielőtt szétlapítana a golyó, fuss be jobbra, a kis folyosóra. Vedd elő a Revolver-t, és illeszd össze a lézercélzóval. Kapaszkodj fel a lecsúszós részre, de teljesen a jobb oldalán, és úgy csússz le, hogy mindjárt ráugorj a rácsra. Gyorsan lődd szét a három gömböt, majd húzd meg alattad a kart. Rohanás a 3.Ancient Key-ért, és rohanás szemben a másik karhoz. Ha sikerült gratula. :) De elárulom, itt van egy furmány, ha így nem sikerül, próbáld így: Csússz le a terembe, vedd fel a kulcsot, ugorj rá a rácsra, lődd szét a gömböket, és húzd meg alattad a kart. Eddigre meggyulladnak a tüzek, de oda se neki. Ugorj át vissza a kis tüzek felett a lecsúszós részre, és érdekes módon, kialszanak a tüzek, így már simán átszaladhatsz a termen, és meghúzhatod a másik kart, ami egy rácsot nyit ki a pálya legelején, a két vizesgödör egyikében.

Kapaszkodj fel a résbe, és visszaérsz a pálya elejére. Öld meg a két lándzsást, menj be balra, és ugorj a jobb oldali kis vízbe. Egy teremben mászol ki, de mielőtt lecsúsznál, megint ments egyet, mert most sem lesz könnyű a dolgod. Csússz le a lejtőn, és rohanj jobbra. Rohanj ahogy csak tudsz, megint jobbra, és a szemközti falon levő táblánál fordulj meg. Ezt a táblát kell széttöretned a közben kiszabadult bikával, mégpedig úgy, hogy a legutolsó pillanatban oldalt ugrasz. Ha előbb teszed ezt, nem töri össze, ha később, meghalsz. :) És ezzel nincs vége. Most rohanj vissza, és pont szemben a megnyílt ajtón bemenve, töresd szét a másodikat is. Megint rohanás vissza, közben jobbra látsz egy nyitott rácsot, de ez később, itt a secret lesz. A sarkon megint jobbra fordulva, balra nyílt meg egy terem ajtaja. Ott is van két tábla, azokat is szét kell töretned, menj a szoba másik oldalán továbbmenve, mássz fel a létrán. Mássz fel a következőn is, a tömbökön is, és egy hatalmas, kristályokkal teli terembe értél. Most ne menj itt tovább, menjünk vissza a létrákon át a bikához. De az már eltűnt, így könnyebb dolgunk lesz

Menj tehát vissza, ahol lecsúsztál a bikához, és előtte, balra látsz egy folyosót, aminek le van szakadva a padlója. Sebaj. Nem is akarunk bemenni. Ugorj hátra, mert alatta egy kúszórés van, kapd el annak a peremét, és mássz be. Szemben, lemászva egy gödörbe, egy kart húzhatsz meg. Mássz vissza a résbe, és menj tovább jobbra, és beérsz a leszakad padlójú folyosó másik oldalára egy kis terembe. Húzd meg a falon mind a két kart, a másik falon levőt nem kell, nincs már bika. :) Felemelkedtek a tömbök a folyosón. Menj kifelé, de a közepénél balra, mássz be a résbe, és a végén megkapod a medipackot, és a Mu Crystal-t a 4.secret-ben. Most már visszamehetsz a kristályos terembe.

Ess a vízbe, ússz be balra a résen, és leúszva egy terembe, a plafonon húzd meg a kart. Irány vissza a terembe, öld meg a lándzsást, mássz fel a létrán, és most már átjutsz a túloldalra, mert a tűzfújók szünetet is tartanak. Ne felejtsd el, amíg csak a peremen kapaszkodsz, nem égetnek. Vagyis mindig mássz fel, futás, ugrás a következő peremét elkapva. Így átjutsz. Rohanj ki a teraszra, fel jobbra, a tömbre, onnan kényelmesen levadászhatod az újabb lándzsást. A vázát szétlőve lőszert kapsz. Kapaszkodj körbe a fali résben, és megkapod a Blue Orb-ot. Kapaszkodj vissza, és a sarokban mássz le a rúdon, majd a lépcsővel szemben, nyisd ki vele az ajtót.

Nem, nem tologatni kell a tükröket. :) Én is azt hittem első látásra, de nem. Lődd szét a vázákat, az egyikben medipackot, a másikban a Fáklyá-t találod. Menj vissza a rúd felé, ahol lemásztál, és gyújtsd meg. Irány vissza a terem, és gyújtsd meg a két égőt, a szétlőtt vázáknál. A legutolsó oszloptól ugorj és kapd el a felső szint peremét, majd balra mássz fel a létrán. A létra végéről ugorj hátra, és egy gyönyörű terembe értél, ahol elhelyezheted a 3 Ancient Key-t. Mássz le a létrán, és a három kiemelkedett oszlopon át, ugorj a terem túloldalán levő létrára, és mássz fel.

Fent, a tetőn, tedd a 3 Mu Chaka-t a kis kúpokra, és beomlik a tető. A tető elejénél találsz egy-egy tömböt, amire felugorva átugorhatod a beomlott kupolát, és a vízbe esel. Ússz végig a járaton, és a következő pályára léptél.

6.Sylvan Lake:

Secret 5:

Mentések--Savegames:

Menj le a vízpartra. Ugorj jobbra, az oszlopok alatti ferde részre, és csimpizz balra a sarokig, ott felmászhatsz. Ugorj fel az oszlopok közé, és egy doboz fáklya a jutalmad. Menj vissza a vízpartra, és most a másik irányban indulj el a szikláknál. Ahol legördül a kő, ott nézz fel, és balra, a sziklafalon, egy rést találsz. Kapaszkodj fel, és medipackot találsz. Ugorj a vízbe, és ússz le a mélybe, át a járaton, és egy barlangba érsz. Vigyázz, a cápák rég nem ehettek. :)

Ússz rögtön balra, be a résen, és levegőt vehetsz. Ide nem követnek a dögök. Ússz most vissza a barlangba, és ússz jobbra, de csak kicsit, majd felfelé, és a fenti barlangban is rántsd le a kart a plafonon. Irány vissza a levegővételi hely felé, és jobbra, majd egyenesen, a sarokban is találsz egy kart a mennyezeten. Rántsd le azt is. Menj vissza levegőért, ha kell közben is. Az utolsó karnál most ússz felfelé, de a következő szinten keresd meg a rést, és beúszva medipackot, lőszert, és a Shotgun-t találod az 5.secret-ben. Ússz most tovább felfelé, és egy erkélyen mászol ki a vízből. Húzd meg a kart az egyik oszlopon, és ugorj a vízbe. Kerüld el a leszakadó sziklát, és ússz vissza a cápák közé a barlangba. Jobbra ússz, a barlang végébe, és ott is jobbra, át az alagúton, és egy kis teremben mászol ki a vízből.

Vedd fel a medipackot, és ugorj a létrára. Kapaszkodj jobbra, középre, és egy fordulásos, (+END) hátra ugrással kapd el a platformot. Mássz fel, és ugorj a következő létrára. Mássz fel azon is, és egy újabb fordulásos ugrással, egy folyosóra érsz. Húzd meg a kart, ezzel egy hidat aktivizálsz, és csússz le a következő terembe. Itt, a tűzfújós oszlopokon kell átjutnod a túloldalra. Ne felejtsd el, ha a sarkokon mászol fel, nem éget a tűz. Ha sikerült, egy kar meghúzásával, felemeled a vízszintet. Most már megölheted a cápákat, és a vízbe ugorva, húzd meg a platform felső részén a kart. Mássz is fel a platformra, a fal mellett, a szélén, és menj be a kinyílt ajtón. Mássz fel a létrán, és felérsz egy emelettel feljebb a teremben. Ugorj jobbra, amikor kialszik a tűz, perdülj meg, futás, ugrás a karhoz. Amikor kialszik ott is a tűz, húzd meg, és oldalugrással a vízben leszel. Újra mássz ki, fel a létrán,, de most jobbra indulj el, és a terem végében, mássz fel a létrán, és az előtted kinyíló ajtón átmenve visszaérsz a kis tóhoz.

Menj körbe a sziklákon, át a hídon, húzd meg jobbra a kart, és menj át a másik lenyílt hídon is. Ahogy átérsz, mássz fel jobbra a falra, és mássz le a létrán, mert ott találod meg a Mu Mask-ot. Mássz vissza, és a templom előtt, lemenve az üvegpadlóra, húzd meg a kart. Fent a várfal sarkában lenyílt egy csapóajtó. Mássz le a létrán, és mindig balra menve, húzd meg az első, majd továbbra is balra haladva a második kart is. Most már a foglalatába teheted a Mask-ot. Visszafelé húzz egyet a karokon, így elhagyhatod a kis labirintust.

Mássz fel a létrán, de vigyázz, fent egy kalapácsos fogad. Rohanj be a templomba, ott balra, belépve a teleportba, a következő pályára lépsz.

7.Southern Observatory:

Mentések--Savegames:

Menj előre, a rács kinyílik előtted, és egy többemeletes terembe értél. Ugorj át szembe a központi toronyra, majd onnan tovább a szemben levő, most még zárt rácshoz. Fordulj jobbra, ugorj tovább a fal melletti platformra, és menj egészen körbe, egészen a zárt ajtóig. Közben két darázs is fog zaklatni. Az ajtónál is ugorj tovább, a lecsúszós részre, kapd el a peremét, és úgy ess le. Ha a leeséskor, az utolsó pillanatban megnyomod az END-et, akkor mindig egy picivel kevesebbet fog sérülni. Itt így semmit. :) Vedd fel a lőszert, majd nekifutásból ugorj, most visszafelé, a fal melletti platformra. Onnan ugorj át szembe a toronyra, és kapaszkodj le egy emeletet. Szemben, ugorj át a fáklyákhoz, és vedd fel, majd irány visszafelé. Most jól nézz körül. Az egyik sarokban, lejjebb egy emelettel, ahol a fáklya ég, ott van egy szélesebb platform. Oda kell nekifutásból leugranod, majd jobbra menve az oszlopokon, eljutsz az érdekes karig, és megtolhatod, ezzel kinyitva a rácsot, fent a magasban.

A karral pont szemben, a csövek alatt, a csíkos fal előtt is látsz egy kart. Mássz le a földszintre, és a toronynál mássz fel a létrán. Minden emeleten van egy kicsit magasabb padlólap, arra állva felkapaszkodhatsz mindig egy emelettel feljebb. Juss el a karhoz, és told meg. Jobb ha mentesz egyet, mert időre megy a feladat. Balra, a sarokban, a csövek mögött egy kúszórést találsz. Mássz át rajta, és a túloldalon lemászva, indulj el jobbra az oszlopokon. Vigyázz, ne ess le, mert megégsz. Futás, ugrás, majd balra kanyar, és megállás nélkül ugrás a következőre. Onnan egy helyből ugrással a másikra, de úgy, hogy jobbra, a fal mellett érj oda, és egy oldalra ugrással fent is vagy a beugróban, és felveheted az 1.Mu Mask-ot. Állj a korlát mellé, de oldalt, és egy oldalra ugrással lent is vagy. Mássz ki a résen, egy emelettel lejjebb esve lőszert vehetsz fel. Pont feletted, a magas oszlopon, amin egy ferde, a végén lecsúszós rész is van, kinyílt egy ajtó. Mássz le a földszintre, és juss fel a magasba, hogy át tudj ugrani oda. Menj be a kinyílt ajtón, és megvan a 2.Mu Mask.

Ugorj vissza a központi toronyra, és most menj egészen fel, a pálya elejei szintre, és menj be a kinyílt rácson. A folyosó végén kigyullad egy tűz a karral szemben. Menj ott balra, kapaszkodj fel a kúszórésbe, a túloldalon, lemászva, kerüld meg a tömböt, fel a létrán, és jobbra menve, kapaszkodj fel a plafon létrára. Kapaszkodj egészen a szemközti kúszórésig, majd elkapva a peremét, bemászva, egy mélyedésben egy gombot nyomhatsz meg. Ez kioltja a tűzet akarnál. Menj hát oda vissza, és húzd meg. Irány vissza az előző kúszórésbe. Mássz át, és ahol felmásztál a létrán, most lenyílt egy csapóajtó. Mássz fel oda, és a kúszórésben balra indulj el, amíg egy gombot nem találsz. Közben a fáklyákat is vedd fel. Nyomd meg a gombot, majd vissza a kúszórésbe, de jobbra tarts, mert egy újabb út nyílt meg, ahol egy kék, körmintás padlólapra rálépve nyitod meg a továbbvezető utat. Mássz vissza a résbe, és balra tartva, mássz le a lement rácsra, és onnan, nekifutásból ugorj át a túloldalra, és felveheted a Blue Orb-ot. Csússz le, és menj ki a központi toronyhoz.

Juss le teljesen a földszintre, és a teleporttól jobbra egy kis sarokszobában tedd a foglalatába a Blue Orb-ot, ezzel kinyitva a következő ajtót. Mássz is fel a toronyban a második emeletre, ugorj a fal melletti párkányra, ez már ismerős lehet a pálya elejéről. Mássz fel a kinyílt ajtóhoz, és menj be a folyosón.

Mielőtt rálépsz a padlólapra, ami egy időkapcsoló, ments egyet. Lépj rá, rohanás ki, ess le egy emeletet, Fordulj jobbra, ugorj fel a kis, ferde oszlopra, onnan tovább a másikra, és futás, ugrás a kinyílt ajtó előtti platformra. Rohanj be a lassan bezáruló ajtón.

Lemászva a kis terembe, vedd fel az akkumulátort, az Energy Cell-t. Menj ki, háttal csússz le a lejtőn, és a generátor házra jutsz. Mássz le a róla, és tedd a helyére. Most fel kell jutnod, a központi oszlopon, ismét a magasba, egészen, a pálya elejére, és ismét el kell indulnod, a kinyitott rácsnál jobbra a platformokon át, ahol, az elején a darazsakkal találkoztál. Egészen, a kinyílt ajtóig. Közben vigyázz, a lehulló kövekre, a kalapácsos istenre, és a darázsra. Ez utóbbit nyírd ki. Beérsz a pálya legelejére, de az emeletre.

Ugorj át szembe, majd hátraugorva, elkapva a peremet, csimpizz balra, és a sarokban felmászva, nyomd meg a gombot. Csimpizz vissza, ugorj vissza a másik oldalra, és onnan ugorj jobbra a megnyílt átjáróba. Mássz fel balra az oszlopra, és pár nekifutásos ugrás után, elérsz a kinyitott ajtóhoz, ami egy terembe vezet.

Menj át a termen, majd a következőben, balra, a párkányra felugorva nyomd meg a gombot. Menj vissza az előző terembe, be a jobbra kinyílt rácson. A karzat alatt jobbra menve, ugorj a baloldal9n levő párkányra, majd a felemelkedett rácson keresztül juss a két karhoz, és told meg. Fordulj meg, és a központi falra kapaszkodj fel, ott egy rés van. Csimpizz balra, majd felmászva kiugorhatsz a teremből. Menj most balra, mássz fel a karzatra, tedd a két Mask-ot a foglalatokba, és a gombot is nyomd meg. Figyeld meg a képet, mert a bolygókat, a kis szobrokat ennek megfelelően kell majd tologatni. Menj vissza a belső terembe, felnyíltak az ajtók, és húzd, told a bolygókat az azonos színnel jelzett padlólapokra. Az átlátszó padló alatt is látod hova kell eljuttatni őket. Ha sikerült, felemelkedett egy rács a sarokban, és rajta keresztül felérsz az emeletre.

Nyomd meg a gombot a folyosó végén, ez felemel egy rácsot a terem közepén. Helyből ugorj rá, majd a túloldalra juss el nekifutásból elkapva a peremet, és felmászva nyomd meg azt a gombot is. Irány vissza a rácsra, és az egyik oldalon, szintén két oszlop közé feljutva megtalálod az újabb Energy Cell-t. Ess le a terembe, menj be a kinyílt ajtón, jobbra tedd a generátorba az akkumulátort, és fuss végig a termen. Siess, mert egy kalapácsos jelenik meg mögötted. Balra fuss bele a teleportba, és vége is ennek a fantasztikus, ragyogó kalandnak.

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.