.....................................................................

Levelbase Advent Calendar 2005 - Once Upon a Time

Készítő: Nadine L. (Horus) Homepage

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a nadine_lannte_horus_once_upon_a_time.zip-et. Másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, majd indítsd ott el a startme.exe-t, és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold őket az audio könyvtárba. Másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indulhat is a kaland. A bonus.zip-ben egy szép karácsonyi kép van, de azt csak akkor tudod megnézni, ha megszerezted az összes secretet, és meglátod a játék végén a kódját. :)

Review:

Gyönyörű, három pályás kalandot készített nekünk Horus karácsonyi ajándékként. A csomagba belecsempészett még egy plusz meglepetést is, amit bonus.zip néven találunk, de a hozzá való jelszót csak akkor kapjuk meg, ha minden titkot összeszedünk.

Larát, Kurtis is végigkíséri az úton, jobbára csak ácsorog, amíg Lara megkeresi a továbbjutáshoz szükséges kulcsokat, karokat, de néhány esetben bizony Lara is Kurtis segítségére szorul. Még próbaképpen se lőjünk Kurtis-re, mert attól agresszívvá válik, lökdösődni kezd, és a továbbiakban nem hajlandó tenni a dolgát. Ekkor pedig csak a visszatöltés segít.

Az első pálya egy rövid bemelegítés, egy-két feladatot kell megoldani, kapukat nyitogatni. A második pálya már igazi kihívás fejtörőkkel, ügyességi feladatokkal, és itt már a titkok is jobban el vannak rejtve. Három fogaskereket kell megtalálnunk, amelyeket majd a harmadik részben hasznosítunk, ahol is egy kis faluban bolyongunk, igazi karácsonyi hangulatban. A játékmenet nem lineáris, sokat kell össze-vissza szaladozni, mire minden szükséges tárgyat begyűjtünk, de igazi nehézséget a titkok felkutatása jelent.

Csodaszép a textúra, a helyszínek, és a hozzáadott hangok (különösen a horkolás) is remekek, meg persze Kurtis is telitalálat.

Ajánlom mindenkinek ezt a gyönyörű karácsonyi kalandot.

Leírás:

1. Viking Village (Day)

Secret 1-2-3:

Mentések--Savegames

A kandalló mellett húzzuk meg a kart, és a tűz helyén egy kis medit vehetünk fel. Menjünk át a másik terembe, közben látunk egy bezárt vázát. Az egyik oszlopon másszunk fel a padlásra, és nyomjuk meg a gombot, ezzel kiszabadítjuk a vázát. Mielőtt lemennénk, figyeljük meg a mintás padlólapokat, mert ezek alá kell helyezünk a vázákat. A bezárt vázánál nézzünk a fejünk fölé, mert egy résben megtaláljuk az első titkot. Ha végeztünk a tologatással, menjünk át a nyitott kapun.

Ugorjunk a hordók mögé, és húzzuk meg a kapcsolót, mert ez a következő titok egyik kulcsa. Továbbmenve találkozunk Kurtis-szel, aki végig kísér bennünket ezen a nagyszerű kalandon. Mielőtt utána mennénk, nézzünk le a kis házakhoz. Az egyik oldalán egy lerántható kart találunk, és a hóember mögötti nyílásból felvehetjük a második titkot.

Menjünk vissza folyosóra, ahol a hordók voltak. Kurtis a saját kapcsolójával már kinyitotta a kaput. Balra újabb kapcsolót találunk, és belépünk egy terembe, ahol egy függőhíd van. Először fussunk le a lépcsőn, és a szárnyas ló mögött nyomjuk meg a gombot, ez nyitja a híd végében az ajtót. Menjünk ide. A dobozok fölött rántsuk le a kart, ez nyitja a szemközti szobát, ahol szintén húzzuk meg kart, és így már feljutunk a terem tetejére, ahol kinyithatjuk a kaput. Útközben, a hordós szobában flare-t vehetünk fel. Menjünk le, és Kurtis-szel együtt hagyjuk el a termet.

A kőfallal szemben egy kis hóbucka van, álljunk a csúcsára, és kicsit jobbra tartva, helyből ugrással kapaszkodjunk fel a falra. Máris miénk a harmadik titok. A ház mögött gomb segítségével mehetünk tovább.

Balra csússzunk le a jégen. Ereszkedjük eggyel lejjebb, majd forduljunk meg. Ugorjunk be a kis résen jobbra. Bent találunk egy nagy medit, és a kapukulcsot. Másszunk le egészen, szedjük össze a hógolyókat, majd kapaszkodjunk vissza a kapuhoz, és engedjük be Kurtist. Kövessük őt a barlangba. Húzzuk meg kart, majd a továbbiakban Kurtis mutatja, hogy merre kell csimpaszkodni, ugrálni tovább. Ha leesünk a vízbe, ott egy kis medit szerezhetünk. A híd végén két kapcsoló, az egyiket Lara, a másikat Kurtis húzza meg, és ezzel el is értük a pálya végét.

2. Home of the Valkyries

Secret 1-2-3:

Mentések--Savegames

Induljunk el jobbra, ahol a harcos hölgyet látjuk. Útközben lőjük szét a dobozokat, hátha rejtenek valamit, és szedegessük össze a hógolyókat is.

Egy medencéhez érünk, körülötte négy ló szobor. Szemben a tovább vezető út van, egyelőre zárva. Forduljunk jobbra. Menjünk be az építmény alá, ahol árad be a fény. A lyukon kapaszkodjuk fel, és a guggoló leányzó mellől elugorva kapjuk el a tető szélét. Az erkélyen vegyük fel a Snowball Catapult-ot. Menjünk be az épületbe az erkély alatt. A második medence egy keskeny résében keressük meg a Lasersight-ot. Kimászva, a rácsnak háttal célozzuk meg a kék angyalt a mennyezet alatt. A feltáruló kapu mögött vegyük fel az első fogaskereket.

Vissza a medencés térre, és menjünk be a szemközti folyosóra. A hívogató hölgy mögött másszunk be a függöny alatt, és a kúszórés végén vegyük magunkhoz a fáklyát. Dobjuk be a kúszórésbe, másszunk be utána, vegyük fel, dobjuk le a földre. A függöny alatt ugyanígy juttassuk át. Fussunk vissza a fáklyával egészen a folyosó elejére, és balra, a nyitott kis folyosón találunk tüzet. Ezt az ajtót még nem tudjuk kinyitni, mert nincs crowbar-unk. Menjünk vissza, és ki a temetőbe. Mindenekelőtt lőjük szét az egyetlen szétlőhető keresztet, ez szabaddá teszi az utat az egyik titokhoz, de majd csak később tudjuk felvenni, valamint nyissuk ki a kaput a falon lévő gombbal, hogy könnyebben tudjunk közlekedni. Gyújtsuk meg a fali fáklyát, és a saját fáklyánkkal együtt ugorjunk a felemelkedett tömbre, és onnan végig a tetőn. A sarokban lobbantsuk lángra a farakást, és a lent kinyílt teremben, egy dobozban megtaláljuk a crowbar-t.

Menjünk vissza a pálya elejére, ahonnan indultunk (ahol a holló köröz a torony körül), és a létrán másszunk fel az erkélyre. Feszítsük ki az ajtót, és nyomjuk meg mögötte a gombot. Lent menjünk be az új terembe, itt is van egy gomb, majd egy újabb ajtó, itt ugorjunk a vízbe. A fejünk felett mindjárt húzzuk meg a kart, vegyük fel a flare-t, és ússzuk tovább a kis résen. Közben egy helyen levegőt is vehetünk. A világos ajtót kézzel nyissuk ki. Itt Kurtis-re vagyunk utalva, meg kell várnunk, hogy kinyissa nekünk a víz alatti rácsot. Az üvegen keresztül látjuk, hogy mikor ér oda. A medencében az oszlop mögött keressük meg a kart.

Másszunk fel a létrán, és hátraszaltóval feljutunk a párkányra. Itt is meg kell várnunk Kurtis-t, figyeljük a padlón lévő rácson keresztül, ő nyitja a kaput magának is, és nekünk is. Lőjük szét a dobozokat, az egyik mögött egy kulcslyuk van.

A folyosó végén egy kis szobába érkezünk, az ajtó bezáródik mögöttünk. Az egyik emelvényen felvehetjük ugyan a kulcsot, de még ki is kell jutnunk. Először emeljük fel az egyik tömböt a karral, amit a váza mögött látunk. Toljuk rá a vázát, majd eresszük le. A kulcsos emelvény alatti lyukba toljuk be a vázát, így most már leúszhatunk a víz alá, és a karral a másik tömböt is felemelhetjük. Juttassuk vissza a vázát a tömbre, és toljuk a szürke padlólapra. Most már kinyílik az ajtó, ha a közelébe megyünk. Használjuk a kulcsot, és működésbe lép a lift. Kurtis már ott várakozik. Ugorjuk le hozzá, és liftezzük fel vele. Menjünk be a kinyílt folyosón, feszítsük fel az ajtót, majd húzzuk meg a kart. Kurtis útközben elveszítette a kulcsát, azt még meg kell keresnünk. Menjünk vissza, le a létrán, majd le a lift alá. Itt menjünk be a kapun. A bal oldalon ereszkedjünk le, és a folyosón, egy lyukban megtaláljuk a Kurtis Key-t. Vissza Kurtis-hez, és nyissuk ki az ajtót. A havas tetőn keresztül ugráljunk el Kurtis kapcsolójáig, így ő is utánunk jön, és varázsol nekünk egy kötelet, aminek segítségével feljutunk a bejárat feletti kapcsolóhoz. Mielőtt lemennénk, nézzünk körül, és az egyik tetőn felfedezhetünk egy hollót, az első titkot. Lent menjünk be a nyitott ajtón, használjuk a gombot, így most már valamelyik kis medencén át bejuthatunk a jég alá. Keressük meg a kart, mire leereszkedik középen a rács, és miénk a második fogaskerék. Ússzunk ki, és a másik kapu mögött ereszkedjünk le a lyukon, így visszajutunk a kiinduló pontra.

Keressük meg azt a kis folyosót, ahol a tüzet vettük a fáklyához. Feszítsük ki az ajtót, de mielőtt a vízbe ugrunk, a Snowball Catapult-tal lőjük szét a dobozokat, mert az egyik rejti a második titkot. A víz alatt ússzunk be a kis folyosóra, majd az első lyuknál másszunk ki. Nyomjuk meg a gombot, majd ússzunk át a másik lyukhoz, és itt is tegyük ugyanezt. Ússzunk vissza a medencébe, és át a nagykapun. Másszunk ki, és az egyik oszlopon keressük meg a létrát. Ugorjunk át a szemközti oszlopra, és a plafonon csimpaszkodjunk el a nyílásig. Másszunk fel, a folyosó végén pedig le a létrán. Egy nagy vizes terembe érünk, jó kis ugróiskola következik. Először kapaszkodjunk át a létra bal oldalára, és innen hátraszaltókkal, a ferde platformokról való ugrásokkal és kapaszkodásokkal jussunk el a terem másik végébe, fel a kúszórésbe. Kapaszkodjunk végig a következő kúszóréshez, innen már egyenes talajra érünk. A plafonon csimpaszkodva jussunk el szembe. Itt ismét fel a létrán. Két láncot látunk. Ereszkedjünk le a bal oldalin, utána a másik szélsőn fel, toljuk meg a kart, majd másszunk le, és a középső láncon ereszkedjünk egészen le. Jussunk le, és itt felvehetjük a harmadik fogaskereket. Mielőtt kimennénk, keressük meg a kaput, amit korábban a kereszt szétlövésével nyitottunk ki, itt rejtőzik a harmadik titok.

Most már mehetünk a kijárathoz, Kurtis is ott vár a liftnél. Szálljunk be, és liftezzünk át a következő pályára.

3. Viking Village (Dusk)

Secret 1: Secret 2: Secret 3:

Mentések--Savegames

Kurtis rögtön faképnél hagy bennünket, de hagyjuk, hadd menjen, majd utolérjük. A sarokban, a dobozok között flare-t találunk. Ha lelőjük a hóembereket, kapunk még hógolyó-muníciót. Fussunk le a folyosóra. Balra fel a lépcsőn, és az ágy mellett, a ládát szétlőve, vegyük fel a Scepter-t.

Vissza a folyosóra, Kurtis itt vár. Az elágazásnál menjünk ki a szabadba, és kövessük Kurtis-t. Nyissuk ki mindkét ajtót. Menjünk be a jobb oldalin a kandallós szobába, itt több tennivaló is akad. Először a karácsonyfa mögé ugorjunk fel, rántsuk le a csapóajtót. Fent az egyik díszdobozban megtaláljuk a Scepter párját, a Star-t. A karácsonyfával szemben másszunk fel a dobozokra, és jobbra lent vegyük fel a pincekulcsot. A szobában van még egy ajtó, de azt majd később.

Most menjünk vissza a szabadba (Kurtis addig ácsorog itt, amíg a kandallós szobában fel nem megyünk a lépcsőn), és vissza ahhoz az elágazáshoz, ahonnan jöttünk. Forduljunk balra, és fel a karácsonyfához. Az utunkba kerülő ajándékdobozokat lőjük szét, hátha rejtenek valamit. Valamelyik lyukon másszunk egy szinttel feljebb. Az adventi koszorú felett kapaszkodjunk fel az egyik gerendára, és találunk egy kulcsot. Menjünk tovább az üvegfolyosón, és a másik karácsonyfa alatt, az egyik dobozból vegyük ki a kis játékautót. Induljuk el lefelé a lépcsőn, de útközben ugorjunk fel a mennyezetre függesztett adventi koszorúra, mert innen felmászhatunk a padlásra, ahol megleljük az első titkot.

Másszunk le, és tovább a lépcsőn a pincébe. A nem kulcsos ajtót nyissuk ki, és tegyünk egy pár lépést jobbra. Az épület sarkán álljunk úgy, hogy lássuk fent a kis üvegfolyosót. A Snowball Catalpult-tal célozzuk meg az oroszlánfejet, a folyosó felett, kicsit jobbra. Menjünk vissza az emeletre, az asztalon fekvő adventi koszorúig, keressük meg a kis folyosót, ahol már kinyílt az ajtó. Az új szobában menjünk egészen le, feszítsük ki a faajtót, és máris miénk a második titok.

Vissza a pincébe, és menjünk le a csapóajtón. A kulccsal nyissuk ki a rácsos ajtót. Itt leljük a kisautó felhúzó kulcsát. Másszunk ki, és a másik kulccsal nyissuk ki az ajtót. Itt az egyik szobába be tudunk jutni, a ládából vegyük fel a keresztet.

Menjünk vissza a kandallós szobába, és nyissuk ki az ajtót. Lent egy sötét folyosó van. Ahol nem ég a beugróban fáklya, az egyik ferde platform fölé tudunk ugrani, mögötte pedig az az ajtó vár, aminek a kereszt a kulcsa. Kapaszkodjunk fel a létrán, és a Scepter-t, kombinálva a Star-ral, helyezzük el az állványon.

Fussunk ki az udvarra, be a másik ajtón, és itt is nyissuk ki a benti ajtót. Először is lőjük le a falról a szoborfejet, és vegyük magunkhoz a harmadik titkot. Menjünk ki a kertbe, ahol a befagyott tavacskát látjuk. A rács mögött újabb ajtó, majd bent még három, de szerencsére csak a jobb oldali nyitható. E mögött még három ajtót látunk, de csak az egyiket tudjuk felfeszíteni. Vegyük fel a Tavern Key-t.

Vissza a kandallós szobába, és jobbra menjünk fel a lépcsőn az emeletre. Az egyik ajtó mögött a horkoló úriembert húzzuk félre, mert rajta fekszik egy csempén (Marble Tile), amire szükségünk lesz. Az üres palackok közül halásszuk ki az egyetlen használhatót, egy kis medit. A másik ajtó mögött flare-t találunk.

A Tavern Key-t használjuk az ajtónál. Ha megvan mind a kilenc hollónk, akkor itt tudjuk elhelyezni őket. Közben halljuk, hogy mellettünk sorban nyílnak a kapuk. Fussunk le a lépcsőn, és olvassuk le a falról Horus ajándékának jelszavát.

Menjünk Kurtis után a folyosón. Lőjük ki az ablakot, és ugorjunk le a kertbe. A folyosó végén tegyük helyére a Marble Tile-t.

Bent álljunk a mintás padlólapra, a rés elé. Húzzuk fel a kisautót, és engedjük be a résen, így már be tudunk menni a kis szobába. A csapóajtón keresztül egy szinttel feljebb jutunk. Ugorjunk át a felfüggesztett dobozra. Először lőjük le a falról az oroszlánfejet, majd forduljunk meg, és kapaszkodjunk fel a második emeletre. Húzzuk meg a kart a sarokban, és a padlón felemelkedik egy tömb. Vissza a dobozra, és ugorjunk a bal oldali sarokba, a párkányra. Feszítsük fel az ajtót (a mögötte lévő már nyitva van az oroszlánfej jóvoltából), és nyomjuk meg a gombot. Ennek hatására kint a két rács felhúzódik. Ereszkedjünk le innen, és a könyvespolc mellett másszunk fel. A kisautót engedjük el, és az, az ágy alatt átbújva kinyitja nekünk az ajtót. Vegyük fel a fáklyát, és a lépcső tetején gyújtsuk meg. A fáklyával együtt ugorjunk fel a másik nyitott rácshoz. Bent helyezzük el a falon a fogaskerekeket, aztán gyújtsunk be a kandallóba. A lépcső tetején kinyílt a kapu, Kurtis már előre is ment, és vele együtt hagyjuk el ezt a remek pályát.

Judit

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.