.....................................................................

Jungle Ruins 3

Készítő: George Maciver (George M) -- Todd Shurtz -- Scott Ginn 

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a george_maciver_scott_ginn_todd_shurtz_jungle_ruins3.zip-et, majd másold az audio könyvtárból, egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat. Indítsd ott el a start_me.exe-t, és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold őket az audio könyvtárba. Másold a data könyvtárból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indulhat is ez a gyönyörű karácsonyi kaland.

Story:

Lara nem egyszer járt már a dzsungelben. De soha nem úgy, mint most. A bennszülötteken valami különös, mániákus és eszelős félelem vett erőt, ahogy egy ismeretlen de hihetetlenül gonosz erő közelít feléjük. A tábor körül csendes moraj mesél egy fehér nő szelleméről, aki vissza fog térni, hogy megöljön mindenkit. Ám az egyik bennszülött nem hisz a suttogásnak. Felkeresi a falu vén bölcsét, aki azonban hisz a nő visszajöttében, de szerinte nem azért jön, hogy végezzen  falu népével, hanem hogy segítsen nekik megmenekülni az igazi fenyegetés elől.

Egy napon a hitetlen bennszülött hangokat hall az ég felől, és keresztülrohan a falun, hogy megnézze, mi az. Először félelem tölti el. De amikor meglátja a fehér nőt leereszkedni az égről, úgy dönt, odamegy hozzá, hogy megkérje, segítsen a faluja megmentésében, és felajánlja a saját segítségét mind ama zavaros rejtély megoldásában, amivel csak találkozik küldetésén.

Eképpen kezdődik Lara egyik legrémisztőbb kalandja, egy kutatás, ami visszavezeti őt egy helyre, ahol már járt azelőtt - egy helyre, ahol szembetalálja magát a gonosszal, és egy utolsó kihívással (legalábbis ezen a helyen - Wyc).

Review:

Kezdhetnénk azzal, hogy Te jól választottál, mert egy nagyszerű szerkesztett pálya által kalandozhatsz a Készítők jóvoltából. Visszatérünk a régi részek élményeihez, megint felidéződik a TR1 és TR3 hangulata, a visszatérés nagy élményt ad. A kihívások fokozatosan erősödnek, nagyon adagolva vannak. Amikor már úgy látszik, hogy minden rendben van, na ekkor kezdődnek a gondok. Eleinte könnyen megy minden, mivel van helyi ismerettel rendelkező bennszülött idegenvezetőnk, aki segíti Lara tevékenységét, sőt óvja is Őt. Elintéz több ellenfelet, segít a tovább haladásban, szeret időnként eltűnni. A Készítők tartogatnak bőven meglepetéseket is, amik nem szokványosak. Pl. megismerkedhetünk a régi idők élővilágával, amelyek nem mindig barátságosak. Semlegesíteni kell a démoni T. Rex-et, amihez be kell barangolni a tájat, gyűjtögetni, és megdolgozni azért, hogy ismét lehessen segíteni a rászorulókon! A ragadozó nem lőhető ki hagyományos fegyverekkel, ez a baja a bennszülötteknek is. Kell az Ősök, és mindenképpen Lara segítsége. Itt a medipack-ek nevei is megváltoznak. A Kismedi = Healing Herb, míg a Nagymedi = Healing Plant , de a leírásban marad az eredeti megnevezés. Vannak új mozgások, amik visszaköszönnek a korábbi részekbő, mint például a korláton való lengés. (Jani)

Leírás:

1 Return to the Lost Caves /először/

Mentések--Savegames:

Helikopterrel érkezünk a barlanghoz. Ne moccanjunk meg. J Nézzünk szét az invertoriban, láthatjuk, hogy a medipack-ek virággá változtak. Vegyük elő a távcsövet, és láthatóvá válik előttünk 1 Kismedi. Menjük tovább, a bejátszás mutatja, hogy idegenvezetőt kapunk, egy bennszülött személyében, aki gyílkolássza a Raptorokat.

Kövessük Őt, aki közben a fáklyájával ténykedik., kérésére toljuk be a követ. Útközben balra fáklyát vehetünk fel. Nemsokára megtámad egy Raptor. Valamelyik kőről lőjünk bele néhányat és szaladjunk a szemben lévő tóba, várjuk meg, míg a barátunk legyőzi a dinót. Meggyújtja a következő éghetőt, láthatjuk, hogy egy rácsos útakadály megnyílik. Jussunk oda, háttal ugorjunk a ferde részre, kapjuk el a szemben lévő sziklát, húzzuk fel magunkat, ugorjunk hátra. A lapos részen forduljunk balra, nekifutásos ugrással a szemben lévő lámpatartókon lendüljünk át, kapjuk el a kislétrát. Irány a kötél. Jussunk át rajta, a kerítéses rész után ugorjunk le és menjünk körbe a tó melletti sziklapárkányon. A vízesés szélén levő ferde kőre ugorjunk át, kapaszkodjunk meg és oldalazzunk balra.

Ugorjunk át a létrára, feljutva jussunk át a vízesés tetejére, onnan nekifutással ugorjunk át az elkerített rész tetejére és miénk az 1. Titkoshely. Lőszert, medit és a koponyát kapjuk meg. Jussunk vissza a létramászás tetejére. Nézzünk le a létra irányában, félúton a sziklák között látható egy tekerős kapcsoló. A sarokról szökkenjünk hátra, majd helyből ugrással essünk le a kapcsoló mellé. Kicsit gyakorolva megy. Tekerjük meg, így a barlang plafonjánál az útakadály megszűnik. Másszunk fel újra a létrán, és a peremről helyben ugrással kicsit jobbra a szikla mögé az újabb létrákhoz. Fent csimpizzünk át a kapcsolóhoz, amivel nyitjuk a nagy ajtót. Jussunk le és az ajtónál mentsünk. Denevérhorda ront ránk, futkározzunk össze-vissza. Menjünk vissza a bezáródott ajtó felé és középtájon vegyük fel a medit.

Haladjunk tovább, az idegenvezetőnk már meggyújtotta az újabb falikart. Gondolkozzunk el, hogy miért állhat pont ott, esetleg távcsövezhetünk a továbbhaladási irány felé. Tehát akkor sikerült kikerülni a tüskés gömböket. :)

A vezetőnk megállt, mert újabb segítségre szorul Larától. Szemben egy sötét járat van, onnan kétszer is ki fogunk jönni. Balra másszunk fel a legmagasabb kőtömbre. Vegyük észre a tüskéktől hemzsegő terület felett az újabb vízszintes pálcát, amelyről tovább tudunk ugrani a kötélre. Jussunk oda, és lendüljünk a farácsra. forduljunk meg és a szemben lévő sziklán megtávcsövezhetjük a lerántható falikart. Menjünk be balra a járatba, és a csúszásból ugorjunk át a tüskék felett a túloldalra. Forduljunk meg, ahonnan elugrottunk, annak a tömbnek az oldalán lehúzható kar van. Jegyezzük meg. Viszont lenézve látjuk, hogy a tüskék között rés van, és ott van a 2. titkoshelyben a Secret Skull. Másszunk fel, ugorjunk vissza, kapaszkodjunk fel, és máris lecsúszhatunk a haverhoz. Nincs más teendőnk, hogy újra a kötélre pattanjunk, és megfordulva lengjünk a korábban szemrevételezett lerántható karhoz. Kicsit sérülünk, de jutalmunk a Fáklya csomag, és a bejátszás mutatja, hogy a titkoshelynél felzáródott a fal, és elérhető a kar. Forduljunk háttal a tüskés szakadéknak, és oldalazzunk végig, húzódzkodjunk fel, ugorjunk hátra és jussunk el a karig. A hatása, hogy elkészül a híd az idegenvezetőnknek, aki az újabb falikart meggyújtja, és a kőarc félrecsúszik. Ha a hídon csak utána megyünk, akkor komótosan ballag, de ha elfutunk mellette, akkor ő is begyorsul. Ez intő példa, így engedjük illedelmesen előre. Eredmény: a következő raptort elintézi helyettünk. Bonyolult helyre érkezünk. Útközben egy karikában végződő liánt látunk. Jegyezzük meg, hogy hová megy a bennszülött. Húzzuk meg a karikát, kinyílt egy ajtó, mégpedig a falra merőleges irányban, a lefelé vezető barlang jobb oldalán levő párkányon. Bent egy kígyó igyekszik elnyerni a tetszésünket, de inkább ugorjunk fel az első kőtömbre, ahonnan kényelmesen lelőhetjük a csúfságot.

Szaladjunk végig a fák ágain, és a létrán ereszkedjünk lefelé. Valami szörnyűséges, vérfagyasztó állati hangot hallunk Nem kell nyugtalankodni, ez csak egy elefánt nagyságú Triceratops. Meg különben sem ér el, így vegyük fel a Fáklyát és a Caves Keyt

Ne várakoztassuk vezetőnket jussunk el hozzá. Elágazáshoz érünk, vezetőnk balra haladt, de menjünk jobbra, majd újabb elágazás van, itt jobbra menve a dinót rendezzük le. A kőgolyó mellől biztonságos. A barlang végében nagymedit vehetünk fel., az ajtót egyenlőre nem tudjuk kinyitni. Menjünk vissza majd jobbra. A farácson átnézve lőszert és medit láthatunk, de ezt csak később vehetjük fel. A sarokban Kismedi van.

Útközben megnézhetjük a üvöltöző sárkánygyíkot, a párkány alatti barlang végén levő rácsos ajtónál. Mit mondjak? Mintha mérges lenne.

Használjuk a kulcsot, és kövessük kísérőnket, aki rövidesen faképnél hagy. Szaladjunk utána, a következő barlangrész elején a szakadékot átugorva Kismedit vehetünk fel. Lent a mélyben egy tekerős kapcsoló van.

Ugorjunk vissza, menjünk oda, ahol a bennszülöttünk elhagyta a barlangot. Forduljunk a barlang vége felé, töltsük fel magunkat energiával és ugorjunk lentre a legmagasabb kőre. Jobb felé mászható falak vannak, jussunk át és máris a tekerős kapcsolónál vagyunk. A haver előtt kinyílik az ajtó, amely a következő pályára vezet, de még van itt dolgunk.

Menjünk vissza oda, ahova leestünk, majd bal felé, a létrán át eljuthatunk egy lapos helyre, ahol repülősárkánygyíkkal küzdhetünk meg. A lenyúló szikla alatt, a falhoz simulva életerővesztés nélkül legyőzhetjük a Pteranodont. Essünk bele a vízbe és a középen levő oszlopnál a víz alatti kart húzzuk. A dolgunk az, hogy ússzunk el a terem másik végében levő oszlopig és tőle balra gyorsan kapaszkodjunk ki a sarkon, mert két vízikígyó (anakonda) jelenik meg. Az ártalmatlanításuk nem fontos. Nézzünk szét. Láthatunk egy létrát, ott fogunk kijutni. Inkább a másik irányban lévő kőre ugorjunk fel, jobb felé láthatjuk a tartón levő tüzet. A tartókaron lendüljünk át, és a szemben lévő fali kart rántsuk le. Az oszlopnál felemelkedik a rács, másszunk fel rá és ugorjunk a balra lévő kerítés fel, majd tovább a szemben lévő járatig. Eljutunk a kötelekhez, lendüljünk át rajtuk és a hosszas küszködés után örülhetünk a fáklyának. Ha netalán a balra lévő kőhídra tévednénk, akkor jutalmul denevérek támadnak meg. Ússzunk vissza oda, ahol kimásztunk a vízbe, irány a létra, másszunk fel. Haladjunk egyenesen, a középső oszloptól jobbra, a zöld golyónál fogunk kimászni, de most balra menjünk a sötét járat végibe. Lőszert és nagymedit vehetünk fel a fa tövében. Ide még vissza fogunk térni, a kaput kinyitva, de akkor nagyon sietős lesz a dolgunk, és nem nagyon lesz időnk a tárgyakkal foglalatoskodni. Irány vissza a zöld golyó.

Másszunk fel a mellette levő sziklára és megfordulva kapjuk el a peremet, csimpizzünk körbe, a lapos zöld résznél kapaszkodjunk fel. Ott vagyunk, ahol a bennszülött elhagyott minket. Menjünk a vízesés felé, majd balra a párkányon eljutunk a járatba, ahol eltűnt a haver. Átjutunk a következő pályára.

(Elmaradt 1 zöld és 1 sárga kulcslyuk valamint a két zöld golyó mögötti rész, mivel vissza fogunk jönni.)

2. The Caves of Water

Mentések--Savegames:

A bennszülött faképnél hagy minket. A szép terembe érünk, menjünk balra a pirosas járatba. A vízesésnél lőjük le a kígyót, majd balra a fali leránthatós kart használjuk. Menjünk be a mellette levő medencés terembe, a sarokban vegyük fel a fáklyát, utána az előbb kinyitott 3. Titkoshelyen vegyük fel a lőszert, a fáklyát és a medit.

Jussunk ki a kezdőponthoz és menjünk a jobbra levő nagy terembe. Balra szemközt látunk egy járatot, még hagyjuk, mert a bent levő másik ajtó zárva van, de jegyezzük meg a helyét. Ha látni akarjuk a bennszülöttünket, akkor menjünk balra levő másik terem végibe, de felesleges volt ezen utunk, mert nem tudunk hozzá ugrani. Menjünk inkább a szemben lévő vízesés felé, másszunk fel balra az oszlopok között.

Jobbra a falon van valami koponya, ez egy kapcsoló, amihez kulcsot kell majd szereznünk.

Készüljünk fel a harcra. A medencék túloldalán, a lépcsőkön menjünk le. Megjelenik két harcos. Csak a mellkasukon sérülnek, és utálnak lápcsőt mászni. Használjuk ki a lustaságukat. Utánuk vegyük fel a lőszert, húzzuk meg a kart. A kinyílt ajtón menjünk be, balra a hátsó sarokban vegyük fel a Nagymedit, majd a Vooden Mask-ot.

Essünk le a szemben lévő vízesésénél, majd kapaszkodjunk fel a vízből, menjünk balra, mert jobbra menve nagy esélyünk van a vizet újból megtapasztalni. Ha feljutottunk, akkor láthatjuk, hogy 1 nagy mélység van előttünk, Mielőtt lecsúsznánk nézzük szét. Jobbra van a kijárat, amit kintről nem érhettünk el. Viszont balra, az oszlom mögött láthatunk a plafonon kapaszkodót. Ott fogunk visszajönni, alatta csússzunk le, balra leghátul húzzuk mek a kapcsolót, Bejátszás jön, ami a korábban jelzett, nem kell meglátogatni járat belső ajtóját nyitja.

Szaladjunk el a sík terepen a jobbra lévő fali betevőhelyhez és tegyük be az első Fa Álarcot.

A korábban meghúzott kapcsolótól nem messze ugorjunk fel a sziklákra, csimpi át, majd a megnézett magas gomb túloldalán a sarokban másszunk fel a létrán, át a járaton megyünk, és lecsúszunk. Jussunk el a korábban megnézett bejárathoz, ahol kinyílt a túlsó ajtó, a hídon átmenve máris a tett helyszínén vagyunk. Égés van 2 helyen, közte az újabb koponya. Máris Öt felejtsük el. A jobb sarokban lévő rácsos koponyát óvatosan a bejárat melletti szürke lapra kell tologatással, húzogatással eljuttatni. Közben a tüskék hatástalanítódnak. Többször körbe kell menni. Ne feledd, a sarkokon át lehet szaladni! Ha megvan a végső rátolás, akkor az egyik tűz kialszik. Rá kell lépni, és a korábban - bizonyára észrevetted - látható, szinte felette levő rács lenyílt. Felmászva felvehetjük az újabb Vooden Mask-ot. A bejátszás mutatja, hogy újabb ajtó nyílt ki, ahol a kedves bennszülöttünk elosont. Mivel a rács mögöttünk bezárul, így essünk le a korábban látott vízbe. De egyúttal a lerántható falikart kapjuk el. Így visszatérve a tologatós terembe, a tűz kialudt, így miénk a 4. titkoshelyen a 3. Secret Skull.

A kőhídon áthaladva ugorjuk át a tüskés szobát, csússzunk le. Ki kell jutni a nagy vizes teremnek szemben lévő részére, azaz a vízesés mellől balra végigugráljuk a terepet. Kiértünk a kezdő helyre, ahol jobbra kinyílt a bennszülöttünk sétálása után bezárult ajtó. (Kezdéskor szemben van.) Keressük meg a manust, míg gyújtogat, addig vegyük fel a teremben jobbra szemben a puskalőszert. Egy újabb ajtót nyit ki, és megáll. Mi menjünk be a következő medencés terembe, jobboldalról ugorjunk be az újabb Vooden Maskhoz. A medence mellet egy majomarcos kapcsoló van, jobbra a járat legvégén felvehetjük a Monkey Key-t. Nyomjuk a majom szájába, kinyílt a víz alatt egy ajtó. Ússzunk egyet, a kanyar után jobbra haladva kiérünk egy kis terembe, aminek a bal oldalán kapaszkodjunk fel a járatba. Kis vízeséshez érünk, de nem lesz nyugtunk, mert egy Raptor feni ránk a fogát. Kintről intézzük el. Menjünk és jön még egy. Szégyen a futás, de hasznos Vegyük fel az újabb Vooden Mas-ot, és végre megvan a Shotgun is.

Essünk le, a pálya első titkoshelyéhez jutottunk vissza. Menjünk ki a kezdőponthoz, haladjunk tovább egyenesen, menjünk a vízesésen keresztül jobbra, essünk le a vízbe. A vízesésnél jobbra a vízalatt találunk egy lejáratot, gyújtsunk fáklyát és ússzunk le. Rögtön jobbra levő beugróban van az 5. Titkoshely, jutalmul Lőszert kapunk a puskához. A barlang végén van egy rács, ott folyik el a víz. Ússzunk a felszínre és kikapaszkodva jussunk el oda, ahova az első maszkot behelyeztük. Tegyük mellé a többi hármat is. Jobbra, kinyílt az újabb ajtó.

Bemenve oszlopokkal teli termeket látunk. Legvégén, van két tüzes tetejű oszloplátható, az egy mászható. Másszuk fel a sarkára, szemben van a másik. A tűz kialszik a másikon. Na most mindenképpen mentsünk. Ha szétnézünk, akkor balra és jobb felé oszlopos árkádok vannak. Na ezek mögött 2-2 kapcsoló található, de hátul. Most nagyon gyorsnak kell lennünk. Úgy ugorjunk át az éppen nem lángoló oszlopra, hogy egy kicsikét odébb legyünk a sarkától (irányítsuk a levegőben Larát). Ferde futásos hosszú ugrással kapjuk el az adott szemben lévő peremet és húzzuk meg az adott 2 kapcsolót. Ugorjunk vissza a központi tűzhöz, csimpi át a megfelelő pozícióba, és ugrás a másik oldalra. Ott is húzzuk meg a másik két kapcsolót.

A bejátszás mutatja az 5. titkoshely ajtajának bezáródását a vízesés mellet, és látható a korábban szemrevételezett zöld ajtó.

Megemelkedett a vízszint, és az oszlopok között középen a kinyílt a plafonon egy újabb járat. Kapaszkodjunk ki a saroknál és máris miénk a következő 6. Titkoshelyl a 4. Secret Cull.

Ússzunk el párhuzamosan a Wooden Maskok mellet, és nem sokára a barlang plafonjánál kikapaszkodhatunk. Haladjunk tovább és a felugrás után vegyük fel a Skull Key-t. Kiérünk a pálya kezdő helyszínéhez, menjünk a zöld ajtóhoz, ami automatikusan kinyílik. Jobbra siessük, át a szemben lévő vízesésen, és ahol felkészültünk a 2 harcossal való viadalra, az árkádok alatt, a zöld ajtót nyitó koponyánál használjuk az előbb megszerzett kulcsot. Ugráljunk körbe a sziklákon (nehogy leesünk arra a részre, ahol korábban úszkáltunk, mert csak az F6 segít), menjünk be a nyomasztó vágatba, és átjutunk a következő pályára.

3. The Temple of the Snake Stone

Mentések--Savegames:

Csússzunk le, rögtön egy nem túl bizalomgerjesztő hang fogad Minket. Vegyük fel a Fáklyát és a Kismedit. Ugorjunk fel, és a következő kanyar után ijedjünk meg jól. Csússzunk le a lejtőn, majd a kőről tovább egyenest. Egy hatalmas sziklakertbe érünk. Nézzünk széjjel. Balra a túloldali barlangban kapcsolók vannak, szemben a koponyás, ide fogunk nemsokára jönni. Jobbra a túloldalt is vannak kapuk, meg egy oldaljárat. A középső hegyvonulaton Kismedit vehetünk fel.

Menjünk a nézelődés helyéről lecsúszva jobbra, oldalra a csontvázhoz. Először a Kismedit vegyük fel, és mentsünk. Utána vegyük fel a Scul Key-t és rohanjunk, ugráljunk az előbb leírt helyre, mert bogarak lepnek meg. Használjuk a kulcsot, és kapaszkodjunk fel a kinyílt ajtónál. Szemben velünk van egy égő disznófej. Szaladjunk végig a folyosón, nem törődve a hangokkal. A végén gyújtogatásra váró disznófejek vannak. Menjünk balra, kússzunk tovább, másszunk. itt van néhány disznófej. (jobbra a folyosó végén vízfeltöltésre vár egy medence.) Szemben az oszlopok mögött balra ráakadunk a Fáklyára. Kis nehézség következik. Vissza kell mennünk az égő disznófejhez. Mentsünk. Be kell dobni a fáklyát a kúszórésbe, de nehogy az előtte levő árokba dobjuk, ott felvenni és guggolásból tovább dobálni.

A meggyújtott fáklyával a kúszórés bejárata melletti disznófejet gyújtsuk. Kinyílik az emeleten egy ajtó, ha megfordulsz, akkor láthatod fent. Dobjuk el a cuccot, és a szemben levő disznófejet lőjük ki, és vegyük fel a Stake nevű tárgyat. Haladjunk át a kedvenc kúszórésen, kiérve jobbra az oszlop mögött semmisítsük meg a következő disznófejet és vegyük fel a Boar's Head-ot.

Haladjunk jobbra, a medence felett ugorjunk a két karóhoz. Kombináljuk az előző két tárgyat és helyezzük a karók közé. Mellettünk kiemelkedik egy kőtömb, kapaszkodjunk fel az emeletre. Kiérünk a kinyitott ajtó felé, ugorjunk a bejárata melletti kőtömb mellé, a hídról kecsesen átugorva vegyük fel a Lőszert, majd visszaugorva a kis teremben húzzuk meg a kart. Alattunk feltöltődik vízzel a terület. A kőhíddal szemben a zöld terület végén kinyílt az ajtó. Az ólálkodó Raptort már a kőhídról lőhetjük kispisztollyal. Takarékoskodjunk a puskalőszerrel. Ha elosont, ugorjunk át a zöldre, mutassunk be neki egy testcselt, és ugorjunk vissza kőhídra, hogy kényelmesen lőhessük. Essünk le a vízbe, és jussunk el oda, ahol a karót és a disznófejet kombináltuk. A medencét ússzuk át, és a hátsó termecskében menjünk a tűzhöz, amely kialszik és felvehetjük az Eye-t. Kinyitódik egy aranyszínű ajtó. A medencében húzzuk meg a víz alatti kart, újabb ajtó nyílt ki. Másszunk ki a kőtömbhöz, és jussunk vissza a volt Raptoros zöld területhez. Egy kis vizes teremhez érünk. Itt nyílt ki az egyik ajtó A bejárattól balra húzzuk meg a vízalatti kart, kiemelkedik egy kőtömb, másszunk a terembe és a 7. Titkoshelyen felvehetjük az 5. Secret Skull-t.

Itt végeztünk, újból essünk le a vízbe és a hol bejöttünk a hosszú folyosó végén (itt gyújtottuk meg a fáklyát közeledtünkre kinyílik az ajtó. Szaladjunk egyenesen, a nagy terem túlsó sarkába a kinyílt ajtóhoz. Lőjük le a kisdínókat, ahonnan jöttek, Nézzük meg a nagy terem túlsó végét, egy zárt ajtót találunk. Keressük meg a T. Rexet. Ne lövöldözzünk rá, mert karcolásmentes. Kinyílik az eddig zárt ajtó, felvehetjük az Eye-t. A nagydarab ellenfelünk elszelelt. A bejárattól nem messze a sarokban levő oszlopról Kismedit vehetünk fel.  Jussunk ki a sziklás kinti terepre, és ugorjunk fel a balra lévő tömbre, mivel egy Raptor kellemetlenkedik. Menjünk vissza oda, ahol a bogarak előtt használtuk a kulcsot. Attól jobbra van a Raptor kapcsoló, kombináljuk a szemeket és használjuk a Raptor's Eyes-t.

Lent kinyílik a nagy ajtó. Egy nagy teremben vagyunk, lenézve láthatunk egy vizes medencét és sok lávát, meg tüzek égnek mindenfelé. A bejárattól jobbra kapaszkodjunk fel a kőtömbökön a kerítéses részhez és húzzuk meg a kart. A bejátszás mutat egy zöld területet, amely a terem túlsó jobb felén van. Másszunk vissza le, ugorjunk át a keresztben levő hídra, onnan a szemben lévő platformra. Álljunk szembe a zöld résszel, a széltől egyet lépjünk hátra és ugrás. Vegyük fel a Kismedit. Ereszkedjünk le, és oldalazzunk a rés segítségével körben a sziklánál, leghátul leereszkedhetünk, mert ott víz van.

Másszunk be. Jegyezzük meg a Raptoros kapcsoló is, és a szürke kapcsolót toljuk meg. Kiemelkedik egy tömb, az előbbi zöld területnél. Bentebb a medence túloldalán lőszert vehetünk fel. Ússzunk egyet a résben, a következő medencében láthatjuk, hogy nem elég magas a víz a kapcsolóhoz. Menjünk ki, oldalazzunk, és a nagy teremben a medence melletti oszlopon levő látra segítségével másszunk fel, jussunk el a megemelkedett kőtőmhöz, és egy szinttel magasabbra kapaszkodjunk fel. Középen, az oszlopról ugorjunk eggyel feljebb és a 8. Titkoshelyen felvehetjük a Nagymedit.

Nézzünk széjjel. Két helyen tűz ég és szemben kapcsoló van. Jussunk el oda, de még ne használjuk. Szaladásból essünk le a mellette levő tűzhöz és vegyük fel az Eye-t. Essünk le a medencébe, és újra jussunk el a kapcsolóhoz. Mentsünk, mert időre futás jön. Kapcsolás után azonnal forduljunk meg, ugorjunk át a középső hídra, onnan a balra levő oszlopon felnyílt rácsra kapaszkodjunk fel és közben mentsünk ismét máshova. Ugyanis a szemben az alsó tűz mögött cuccok vannak. A második rácsról oldalt fordulva essünk a tűz mögött levő 9. Titkoshelyre. Vegyük fel a Nagymedit és a Shotgunt.

A tüzet átugorva a szembeni hídra jutunk. Nincs más dolgunk, mint a kapcsolóhoz ismételten eljutni.

Most tovább ugorva vegyük fel az újabb Eye-t. Kicsit nehéz, de be kell ugorni a medence sarkához. Haladjunk vissza, ahol szoktunk oldalazni, keressük meg a Raptoros kapcsolót, kombináljuk a szemeket és helyezzük be a Raptor's Eyes-t. Mögöttünk megemelkedik a vízszint, és a baloldalt levő résen beúszva megtaláljuk a következő szürke kapcsolót. A magasban kiemelkedik egy kőtömb. Szaladjunk oldalazni, másszunk fel az oszlopon, átugorva a keresztben levő hídra megláthatjuk, hogy a régebben kiemelkedett kőtömb mögött emelkedett ki a következő, Segítségével feljutunk a legfelső szintre.

A szint túlsó sarkában van egy kapcsoló. Előtte mentsünk, mert időre futás következik. Bent vár szeretettel négy kisdínó. A sarokban Shotgun található. Mielőtt kapcsolnánk, vegyük használatba a Shotgunt és mentsünk. Cél, hogy a szint szembeni oldalánál kinyílt ajtót időben elérjük, ahol Raptor feni ránk a fogát. Ha ügyesek vagyunk, bejutva a döghöz és csináljunk bent egy harci fordulót, akkor újból kinyílik a bejárati ajtó, és faképnél hagyjuk a lassan múlt időben levőt. Kintről kispisztollyal lerendezhető, bár egy kicsit sokáig tart. Visszaugorva, balra vegyük fel a Nagymedit.

Újabb időrefutás következik. Kifelé egyenesen egy kőtömbről ugorhatunk a bejárathoz. Bent óvatosan, mert középen lávás a terület. A kapcsolás után a színt átlósan szemben lévő most kinyílt ajtóját vehetjük célba. Ha a sarkakat átugorjuk, akkor hamarabb odaérünk.

A terem tele van tűzzel. A sarkon sétáljunk el, középfelé a tüzek között átugorhatunk. Újból sétáljunk a saroknál és essünk le a vízbe. Vegyük fel a Snake Stone tárgyat.

A kapcsolót meghúzva, a bejátszás mutatja, hogy az elszelelt bennszülött előkerül egy rejtekajtóból, imádkozik, és megnyílik az újabb nagykapu. Úgy be van dőlve, hogy legszívesebben … .De elhagytunk egy Secret Skull-t menjünk át a sziklás terepen arrafelé, ahol a T. Rex-el megküszködtünk. Láthatunk egy oszlopot, mellette a fa az ágának mintázata eltér a többiekétől. Az oszlop alacsonyabb oldalától kell mellette levő részre ugrani, majd a alacsonyabb terület másikfelére. Onnan már felugorhatunk az oszlopra. Kapjuk el a fa ágát, húzódzkodjunk fel. Nézzünk szét, a hátunk mögött van a keresett tárgy. Tehát a feladat körbeugrálni a fákon. Néha kicsit nehéz, de azért van a távcsövünk. Vegyük fel a 10. Titkoshelyen a 6. Secret Skull-t. A fa gallyának oldaláról essünk le e ferde sziklára és keressük meg a bennszülöttet. Kövessük Őt, egy nagy vízhez érünk, köszönjünk el. Átúszás után a következő pályára lépünk.

4. Return to the Lost Caves másodszor

Mentések--Savegames:

Visszatérünk az első pályára. Beomlik mögöttünk a barlang és nemsokára kinyílik előttünk az ismerős ajtó Jegyezzük meg a jobbra levő a zöld követ, keressük meg azt a liánt, amit lehúztunk, menjünk balra lefelé, s máris ott vagyunk a Triceratops barlang ajtajának kapcsolójánál. Most hátborzongató feladatok következnek. Helyezzük be a Snake Stone-t és futás a zöld kőhöz. A feladat az, hogy eléállva a dinónak ellökessük a követ. Vigyázzunk, mert nagyot sérülhetünk. Az utolsó pillanatban ugorjunk el oldalra. Odébb csúszott a kő, szabaddá vált a kapcsoló. Használjuk, kinyílt az újabb ajtó. Jobbra kell haladni, ahol régen a kapu mellett, a fa tövében felvettük a Lőszert és a Nagymedit. Az út lefelé vezet, a barlang alján szemben van velünk a munkaterület. Cél itt is, hogy a másik zöld követ is odébb lökethessük. Ez kicsit nehezebben megy, valószínűleg okosodik a dög. Vegyük fel a Bronze Key-t. A vízeséssel ellentétes irányban szaladjunk körbe, hogy a középen levő oszlophoz kerülhessünk. Ugorjunk át és használjuk a kulcsot. Kinyílt a zöld kő melletti ajtó. Lépjünk be.

Egy kis mászkálás után a járat végén ugrándozás lesz. Elsőre nehéznek hat, de könnyű ez. Egy ferde kőre felkapaszkodunk, teljesen jobbra oldalozunk. Felhúzzuk magunkat, hátraugrás a mögöttünk levő ferdére, ugrás, de úgy, hogy jobbra irányítjuk közben Larát. Kapaszkodjunk meg a magasabb szikla szélén, és ismét oldalazzunk jobbra. Újabb hátraugrás és máris stabil helyen vagyunk. Menjünk be a mögöttünk levő helyre és vegyük fel a Silver Key-t. Menjünk vissza gyötrelmeink színhelyére. A fenevad lesben áll, tehát igyekezzünk. A vízesést jobbról kerüljük meg és az ajtó mellett használjuk a kulcsot. Lépjünk be, és nemsokára átérünk a következő pályára.

Return to the Lost Caves /másodszor/

Visszatérünk az első pályára. Beomlik mögöttünk a barlang és nemsokára kinyílik előttünk az ismerős ajtó Jegyezzük meg a jobbra levő a zöld követ, keressük meg azt a liánt, amit lehúztunk, menjünk balra lefelé, s máris ott vagyunk a Triceratops barlang ajtajának kapcsolójánál. Most hátborzongató feladatok következnek. Helyezzük be a Snake Stone-t és futás a zöld kőhöz. A feladat az, hogy eléállva a dinónak ellökessük a követ. Vigyázzunk, mert nagyot sérülhetünk. Az utolsó pillanatban ugorjunk el oldalra. Odébb csúszott a kő, szabaddá vált a kapcsoló. Használjuk, kinyílt az újabb ajtó. Jobbra kell haladni, ahol régen a kapu mellett, a fa tövében felvettük a Lőszert és a Nagymedit. Az út lefelé vezet, a barlang alján szemben van velünk a munkaterület. Cél itt is, hogy a másik zöld követ is odébb lökethessük. Ez kicsit nehezebben megy, valószínűleg okosodik a dög. Vegyük fel a Bronze Key-t. A vízeséssel ellentétes irányban szaladjunk körbe, hogy a középen levő oszlophoz kerülhessünk. Ugorjunk át és használjuk a kulcsot. Kinyílt a zöld kő melletti ajtó. Lépjünk be.

Egy kis mászkálás után a járat végén ugrándozás lesz. Elsőre nehéznek hat, de könnyű ez. Egy ferde kőre felkapaszkodunk, teljesen jobbra oldalozunk. Felhúzzuk magunkat, hátraugrás a mögöttünk levő ferdére, ugrás, de úgy, hogy jobbra irányítjuk közben Larát. Kapaszkodjunk meg a magasabb szikla szélén, és ismét oldalazzunk jobbra. Újabb hátraugrás és máris stabil helyen vagyunk. Menjünk be a mögöttünk levő helyre és vegyük fel a Silver Key-t. Menjünk vissza gyötrelmeink színhelyére. A fenevad lesben áll, tehát igyekezzünk. A vízesést jobbról kerüljük meg és az ajtó mellett, használjuk a kulcsot. Lépjünk be, és nemsokára átérünk a következő pályára.

5. Temple of the Shiva

Mentések--Savegames:

Óvatosan essünk le. Balra valami rács látható, majdcsak használható lesz később. Menjünk tovább, egy nagykapuhoz érünk. Balra kapaszkodjunk fel a második tömbre. Ugorjunk át szembe. A kapu feletti tömb mozgatható, húzzuk meg. A párkány szélén oldalazzunk a megüresedett helyre, onnan a plafonon csimpizzünk át a kapcsolóhoz. Kinyílik a nagykapu. Mindenfelé Shiva szobrok vannak. Az uras medencében vegyük fel az első Shiva Head-t, átellenben, a zöld részen a Kismedit. Menjünk át a következő nagyterembe. Balra és a lépcső aljafelé van 1-1 Shiva Head.

Helyezzük készletbe a Shotgunt. A teremből jobbra menve szemben és ballra az emeletről lőnek a harcosok. A balra levőnél kapcsoló és tárgy van. A csontvázat a fejénél fogva húzzuk el, mert takarja a Shotgun-t. Az egyik szobor színe másabb, később biztos gondjaink lesznek vele. A földhányásnál ugorjunk fel a szobor mellé. Kicsit macerás, nekem hátraugrással ment. Gyakoroljunk, mivel többször ide vezet az út. Ugorjunk tovább balra, az ajtó becsukódik és vegyük fel a Gold Key-t. Menjünk le a lépcsőn, (balra van egy járat, de most hagyjuk ki.) és használjuk. A új terem hátsó sarkában van létra, de még zárva van. Négy sarokban mozgatható szobrok vannak, húzzuk, toljuk a jelekre. Lenyílik az akadály, és máris felmászhatunk a létrán. Különös szerkezetet látunk. A rácsos tömbből kiáll egy rúd, a terasz végén meg izék vannak. J Toljuk a tömböt a pálya végére, és a rögzítők helyére kattannak. Kell is a rögzítés, mert Lara a rúdon fog lengeni, ami hajlító igénybevételnek teszi a szerkezetet. Közben kialudnak lapokon levő tüzek, viszont középen működésbe lép egy időszakosan működő. Másszunk le, a szemben lévő kőtömbről jussunk fel a kialudt lapra. Szemben vagyunk a rúddal, már csak időben át kell lendülnünk, nehogy a tűz megégessen. A folyosó végén másszunk fel és kiérünk a korábbi harcunk színhelyének emeletére, vegyük fel a negyedik Shiva Head-t, és kapcsoljunk. Nyilvánvaló, hogy lent a korábban megnézett Shiva szobor megelevenedik. és aktívak lettek a tűzköpő, melyek előtt alig látható tömbök jelentek meg. Finoman, kapaszkodva essünk le, és hagyjuk faképnél az óriást. A víznélküli medencéből vegyük fel vele a harcot kispisztollyal. Menjünk vissza a kedvenc földhányásunkhoz, majd jussunk el a tűzköpő mellé, mert szélen nem éget. Ugráljunk át a második halvány tömbre, csimpaszkodjunk át a másik oldalára, és ugorjunk be a jobbra levő emeleti részre, menjünk ki a nagyterembe. Láthatunk 2 négyzetes talapzaton álló fejnélküli Shiva szobrot, sétáljunk be eléjük, és helyezzük fel a Shiva Head-t. Bejátszás mutatja a száraz medencét. Ugyanezt tegyük meg a másik nagyteremben is az ottani szobrokkal, az emeleten. Megtelik a medence vízzel, ugorjunk bele, és húzzuk meg a kart. Kinyílik alul a rács.

Kisebb labirintusba keveredünk. A második beugrónál haladjunk balra, a kis teremben a plafonon levő járatba. Húzzuk meg a kapcsolót. Ússzunk vissza, és vegyünk levegőt. Merüljünk alá, és most egyenesen ússzunk, be a kinyitott ajtón át. Egy oszlop van előttünk, amely mögött a plafonon megtaláljuk az újabb kart. Újból kiúszunk levegőért. Ússzunk újból az első kapcsoló irányában, ahol szemben, nem alul a kinyílt ajtón át újabb terembe érünk, másszunk ki. Kétfelé lehet menni, remélem a zsákutcát választottad. :)

Előttünk 1 rács, kétoldalt tűzköpők vannak. Négykézláb kerüld ki a tüzet mindkét oldalt, és húzd meg a kapcsolókat, a rács kinyílt. A kisalagútból egy nagy terembe érünk, társaságunk több Shiva szobor. Menjünk a legtávolabbihoz. Megelevenedik kettő, 1 nyílván a hátad mögött. Szaladjunk vissza a kisalagútba, és onnan lőjük őket kispisztollyal. Fa védekeznek, akkor tegyük el. Maguk után hagyják a Righ Scimitar-t és a Silver Key-t. Ahol megelevenedett az első, a terem végén, ott húzzuk meg a kart, kinyílik az ajtó, amely a Gold Key felvételénél becsukódott. (Ahol a két bennszülöttel harcoltunk.) A kisalagútnál másszunk fel és használjuk a kulcsot. A járat végén visszajutunk a lépcsőhöz, ahol egy harcos lő minket. Menjünk balra a kedvenc földhányásunkhoz, csinpizzünk a peremen a tűz alatt, és menjünk be a kinyílt ajtón. Láthatunk 1 lenyílt ajtót a padlón. Balra kőtologatás a feladatunk. Húzzuk ki a tömböt, DE MÉG NE toljuk rá a távolabbi mintás lapra. (THX OBig, Ő jött rá, hogy milyen sorrendben kell tologatni a kőtömböket.) Ahonnan kihúztuk a tömböt mögötte, levő másikat toljuk ki a híd túlsó oldalára. (A lényeg az, hogy nem szabad a Fáklyához vezető ajtót kinyitni a kapcsolóval, mert különben nincsen meg a titkoshely, így kettő, azaz a kulcs, használatával a koponya.) Essünk le jobbra a vízbe. A folyosó legvégén a sötétben rántsuk le a falikart, Mellettünk kinyílt az ajtó. Menjünk be. Megelevenedik egy Shiva szobor. Végezzünk vele (ha védekezik, akkor tegyük el a kispisztolyt, ezután lőhető!), vegyük fel a 11. Titkoshely-en a Secret Key-t, meg a Kismedit.

Jussunk vissza az első kőtömbhöz és toljuk rá a mintás lapra, a padlóajtó felnyílik. A kő helyén a plafonon zárt rács van. A benti tömböt toljuk rá rácson keresztül a másik mintás lapra. Nem messze felnyílt 1 rács, és feltárul egy folyosó, ezt még hagyjuk. A hídnál felnyílt egy rács, arról a korábban kitolt kőtömböt toljuk be a mintás lapra. Bent, a feltárult folyosónál is felnyílt a padlóajtó, az ottani kőtömböt húzzuk meg. a hídról ugorjunk balra és az ottani követ is nyomjuk be. Egy kapcsoló bukkan elő, ami a terem, ahonnan jöttünk, oszlopánál a plafonon kinyitja ajtót.

Jussunk vissza az oszlophoz, kapaszkodjunk fel az emeletre, és vegyük fel a Fáklyát. A cuccal menjünk vissza a vizes részen kinyitott ajtóig. A fáklyával, hátraugrással jussunk be a terembe be. Keressük meg a tüzet és gyújtsuk meg a fáklyát. Kifelé menet csak óvatosan, mert a lefelé levő kőre rálépve becsukódik a bejárat, és életre kell a másik Shiva szobor. Intézzük el. Ezután az emeleten kinyílt ajtónál kapcsoljunk. Vegyük fel a Left Scimitar-t, és ne feledjük felvenni a korábban eldobott fáklyánkat, mert még szükség van rá.

Meg kell gyújtani az égőket, fenn a Fáklya lelőhelyén, és a híd két oldalán, Hátraugrással magasabbra lehet ugrani. Nézzük meg, hogy a fáklya lelőhelyéhez vezető úton a magasabb pontról, az alacsonyabb plafon helyszínéhez fel lehet ugrani. Kinyílik a kisebb medencében az ajtó, ami mögött  kapcsoló is van. Meg kell húzni, hallani lehet, hogy lenyílott 1 platform. Na ekkor rontottad el. Ugyanis a kapcsoló meghúzása előtt a hídon való kőtömböt újra mozgatni kell, rá kell tolni a rácsra, amiről betoltuk a ferde kőtömb mellé. Na most húzzuk meg a kapcsolót! A tömb leesik az a vizes medencébe, és más dolgunk nincs, minthogy az eltérő színű lapra rávonszoljuk. Újabb ajtó nyílt ki, megtalálható ezen a szinten, ahol a Fáklyával hátast ugortunk a Shiva szobrokhoz.  Csússzunk le. Egy szörnyű helyre érkeztünk.

Láva és tüzet fúvó sárkányfejek mindenfelé, az egyik oszlopon ég a tűz. A lávából kiemelkedő lapokon ugráljunk végig, a terem túlsó felén húzzuk meg a kapcsolót, elalszik az oszlopon a tűz, és igyekezzünk vissza. A terem bal oldalán is van kapcsoló, oda kell eljutni. Ugorjunk Ctrl-al, így az első oszlop szélébe kapaszkodhatunk, mikor a tűz elalszik ( vagy nagyon a sarkára ugrunk az oszlopoknak), akkor kapaszkodjunk fel, és helyből ugrással haladjunk tovább. Vagy igen pontosan az oszlop sarkára, mert ott nem ér el a tűz. A lukacsos tetejű oszlopon oldalazzunk balra, és mikor lehet húzzuk fel magunkat, és levegőben megfordulva ugorjunk át a kapcsoló felé, és kapjuk el a peremet. Kinyitjuk a terem végében levő ajtót. A szélről helyből ugrással kapjuk el az oszlop peremét, oldalazzunk a kinyitott ajtó felé, jókor kapaszkodjunk fel és levegőben való átfordulással ugorjunk, és kapjuk el az utolsó platform szélét. Mentsünk. Nagyon rövid időnk van a beugrásra, mikor a sárkány tüzes lehelete kezd alább hagyni, máris kapaszkodjunk fel, és rögtön ugorjunk be a járatba. Haladjunk tovább, az utunkba eső tömb hátsó oldalán a kapcsolót húzzuk meg, és felmászhatunk a pálya legelején látott oldalsó ajtón.

Szaladjunk el a lépcsőig, és tőle balra használjuk a Secret Key-t. Bejutunk a 12. Titkoshelyre. Vegyük fel a 7. Secret Skull-t a lőszert és a fáklyát. A lépcső felett levő Shiva szoborra helyezzük fel a két kardot. Essünk le a lépcsőre, haladjunk tovább a lengéses terembe. Kinyílt a nagykapu. Helyezzük készenlétbe a Shotgunt, ugrálunk a lapokon tovább, lőjük le a harcosokat. Mindkét oldalon kúszónyílások vannak. Jussunk be a jobboldaliba és vegyük fel a Fáklyát. Dobáljuk ki a kúszónyíláson. Emlékszünk még a kedvenc földhányásunkra. Na ott, a tűzfújónál lehet meggyújtani. Jussunk vissza oda, a hol felvettük a fáklyát. Gyújtsuk meg a falikart, a szobrot toljuk a mintás lapra. Kint felnyílt egy rács. Ezt ismételjük meg a szemközti kúszórésnél is. A sarki kőtömbről ugorjunk a felnyílt rácsra. Potyogós padlók következnek, kapjuk el a peremüket, és jussunk el a túlsó sarokban lévő kapcsolóig (a Shiva szobrok akadályoznak, de az előttük lévő platform használható), ugorjunk a bejárathoz. A feladatot a másik sarokban levő kőtömbnél is ismételjük meg. Kinyílt a terem végén levő ajtó.

6. Return to the Lost Valley

Mentések--Savegames:

Essünk le a vízbe, ússzunk az áramlással együtt. Egy vízesés után hatalmas barlangba kerülünk. A parton egy farkas siet üdvözlésünkre. Jobbra kapaszkodjunk fel a sziklákon., a vízparton vegyük fel a Kismedit. Vigyázzunk, nehogy beleessünk a vízbe, mert rögtön a farkas hullájához jutunk vissza. Ugráljunk a zöld ajtóig, lőjük szét a mellette levő hengert. Kinyílt az ajtó, kellemes farkasvonyítás kísér utunkon. Újból kiérünk a folyóhoz. Jobbra a pirosas helyen lőjük ki az újabb hengert. A barlang végén kinyílik az újabb ajtó, ugráljunk oda. Nagy hatalmas barlangba érünk, elsőre teljesen üresnek hat. A középső oszlop túloldalán másszunk fel, ugráljunk a második kőre, és az oszlopon levő falikart rántsuk le. Nini, újra megjelent az idegenvezető bennszülött és kinyitja nekünk a folyó melletti, tehát a kis folyosónál talált zöld ajtóval szemköztit. Bemenve fehér színű mérges lepkék (Hihi) támadnak meg. Ugrálva szaladgáljunk a fa körül, így lefáradnak. A hátsó sarokban húzódzkodjunk fel a ferde kőre, és ugorjunk hátra. Feljutunk a körfolyosóra. Lehet látni, hogy a túloldalt fel lehet kapaszkodni a fa ágára. Útközben Lara nagyon bámul. Másszunk fel, találkozunk ismét a lepkékkel, mivel kedvelik Larát. Fenn látjuk a fának a virágát, és két tartót is, amibe majd kell pottyantanunk trágyát. Ezeket jegyezzük meg. Namost menjünk vissza oda, a fa mellé, ahol Lara bámult. A fa oldalán a kapcsolót rántsuk le (Megjegyzés: Itt jól mellé lehet ugrani, mivel a kamera látképe változik. Vegyük elő a jól megszokott távcsövünket.). A bejátszás mutatja, hogy a farkaskalandunknál kinyílt az ajtó. Essünk a vízbe.

Bemenve egy darabig, a magasban pirosos a sziklát látunk, ide fogunk visszajönni. Jobbra menve a kapu után három farkas támad meg. A teremben jobbra Kismedi van, középtájon a gömbölyű 1. Dino Dung felvétele után (valakit megsérthettünk, a hangból ítélve) a helyi faunát képviselő lepkék újból megtámadnak. Ne hagyjuk ott a Hey Rayders! -t sem, amelyen üzenet van. Ez utóbbit a menüből kiválasztva a Ctrl-al elolvashatjuk (pl. van valahol végtelen töltény a Revorverhez. De ez még messze van.).

Menjünk vissza a piros sziklához. Jobbra Kismedit vehetünk fel. Továbbmenve kiérünk a völgybe, ahol egy Raptor kellemetlenkedik, amely mérget is juttathat belénk, mivel keveset mos fogat. Vegyük fel az újabb 2. Dino Dung-t. A bal vízesés mellett Kismedit fedezünk fel.

Továbbmenve a másik vízesés után jobbra másszunk be az első lyukon. A járat végén kapaszkodjunk fel a sziklákon, de még ne menjünk be a tüzes területre. Forduljunk meg, mivel szemben zöldes kúszórés van. Ugorjunk oda, bent felvesszük a 13. Titkoshelyen. a 8. Secret Skull-t. jussunk vissza az előbbi helyre, a magasba. Több tűz ég. A vízben balra a járatban húzzuk meg a kart. Kapaszkodjunk ki, az első tűz kialudt. Mentsünk, mert jó kis móka következik. Úgy ugorjunk oda, hogy utána helyből kell tovább ugrándozni, és kevés az idő. A terem túlsó oldalán, az oszlopon másszunk fel és vegyük fel a Revorver-t. Jussunk ki a barlangból (akár ki is úszhatunk), és a pálma mellett vegyük fel a Nagymedit. Haladjunk tovább a völgyben. Találkozunk egy trónon ülő csontvázzal, akinek nagy szerepe lesz később. Kicsit továbbmenve jobbra fel tudunk kapaszkodni egy kőtömbre. Ugráljunk tovább, és feljutunk a templom tetejére. Jobbra lenézve zöldes barlang van, de mielőtt leugornánk a tető túlsó felén Revorver Lőszer vár minket (ha elfogy a Revorver lőszered, akkor itt úja megjelenik a lőszer, csak fel kel mászni érte. Mentsél egyet, és próbáld ki, lődd el az összes töltény, és máris ott van az újabb lőszer. Ne felejtsd el visszatölteni az előbbi állást, hogy megmaradjon az eddig begyűjtött.), amire rövidesen nagy szükség lesz. Menjünk a templom széléhez, ugorjunk hátra egyet és lépjünk még kettőt. Bent Raptor vár minket, négy lövés kell csak a dögnek, takarékoskodjunk a lőszerrel, vagy ha elfogyott, akkor irány a tető. Vegyük fel a 3. Dino Dung-t.

Csússzunk ki, a templom másik felén Kismedi virít. Vegyük fel a 4. Dino Dung-t. Megint meglepnek a mérgező lepkék, ugrálva fussunk el előlük. Menjünk vissza a legutóbbi vízeséshez, annak bal oldalán másszunk fel a korláthoz, ugorjunk át a résbe. Revorvert vegyük elő, mert itt is Raptor leselkedik Ránk. Hátul húzzuk meg a kapcsolót, kinyílik az első vízesés melletti ajtó. Egy nyugodt barlangtúra vár ránk. Újból a vízeséstől nem messze vagyunk, ugorjunk a jobbra levő oszlopra. Vegyük észre a kapaszkodó rést, ami az oldalt levő létrához vezet, ugorjunk be a vízzuhatag barlangjába, majd a zárt ajtó után vegyük fel a Laser-Sight-ot. Menjünk kicsit tovább, a bejátszás mutatja, hogy mit kell kilőnünk. Kombináljuk össze a Revorverrel a lézertávcsőt és pontosan célozzunk a szembeni, alig látható hordóra. Kinyílik a korábban elmellőzött ajtó, ahol toljuk meg a kart. A kinyílt bambuszajtó a pályának teljesen a másik végében van.

Megyünk kertészkedni. Emlékszünk még az első farkas utáni barangolásra? Na oda kell menni, teljesen leghátulra. Először ahhoz a teremhez, amelyiket már meglátogattunk, ahol a fán lévő falikart rántottuk le. A ferde kőre felkapaszkodva, hátraugrunk, és másszunk fel a fa ágára. A kosaras tartókba helyezzük el a dínó trágyákat. A virág szépen kinyílik, és felvehetjük az 1. Jungle Skull-t (ha nem sikerül felvenni, akkor jussunk a virág átellenes oldalához, mivel a levelek akadályozhatnak.). Jussunk le, ugorjunk át a zöld ajtóhoz, majd a folyó felett, és a kinyitott terembe érünk. A balra levő középső tömbről ugorjunk fel a fán lévő létrára, és oldalazzunk körbe Ne kapaszkodjunk fel teljesen, mert leesünk, hanem ugorjunk hátra a kis platformra. Természetesen lepkék lepnek meg. Helyezzük a két tartókosárba a dinó trágyát.

A virág kinyílik, ugorjunk át a fa középső ágára és felvehetjük a 2. Jungle Skull-t. Oldalazzunk a másik ágról a létrához, és másszunk le. A kijáratnál álljunk meg, és észrevehetjük a víz alatt, a sarokban a Nagymedit. Ugorjunk oda, vegyük fel a vizivirágot. Jussunk vissza a völgybe. A leszakadt hídnál baljóslatú zene kezdődik. Nagyon gyorsnak kell lenni, gyorsfutás közben szaladás ugrálásokkal, míg feltöltődünk. Nem más, mint maga, a sérthetetlen T. Rex döngő lépteivel üldözi Larát. El kell érni a völgy legvégében levő templomot. Essünk be a vízbe, jobbra ússzunk a járaton keresztül, a végén emelkedjünk fel a felszínre. A korábban begyűjtött koponyákat helyezzük fel a csontvázakra. A templomtól jobbra (kifelé menet) kinyílt a zöld ajtó, A T. Rexet kicselezve jussunk be a folyosóra (a terepen való szaladásból ugorjunk fel a kapu előtti sziklára, és másszunk fel), vágtassunk végig a kis barlangban, a szétesett hídon ugorjunk át, essünk le a lyukba. Hosszú folyosókon kell átrobognunk. A végén óvatosan essünk le. Egy szobor mellé érkezünk. a szobor túloldalán van egy kúszónyílás. Bent megtaláljuk az utolsó titkoshelyet, és a 14. Titkoshelyen. a 9. Secret Skull-t. Kijutva és jobbra menve találkozunk egy repülő Pterosaurussal. Ő se kímél minket.

A terem végében mozgassuk meg a kapcsolót, megjelenik a régen látott bennszülöttünk, aki segít a továbbhaladásban, menjünk a zöld ajtó felé, és lőjük le a farkast. A teremben balra vegyük fel a 3. Jungle Skull-t. A vezetőnk kinyitja a hátsó templom eddig zárt ajtaját. Haladjunk tovább egyenesen, ismerős területre jutunk, vágtassunk át a völgyön a templomhoz és helyezzük fel a koponyát. A képsor mutatja, hogy, hogy a csontváznál vár a vezetőnk, aki, odaértünkkor meggyújtja és hatalmas elektromos kisülés lesz. Mögöttünk kinyílt az ajtó, kövessük vezetőnket. Bent fekszik a T. Rex az előző áramütéstől kábulta. Vezetőnk a másik mágus csontvázából is kicsiholja a következő áramot, így a démoni sérthetetlen vadállat kimúlik. Kinyílik a vízesés mellett (ahol a Kismedit felvettük) az utolsó bambuszajtó.

Vegyük fel a Rex Tooth of Power emléktárgyat. Hatására a vezetőnk elkezd össze-vissza szaladgálni, és nem hajlandó vezetni minket. Biztos megsértődött. Mindenesetre követi Larát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy biztosan elmegyünk. A bambuszajtó után egy nem nehéz labirintusba jutunk. Hátul bal felé már vár a helikopter. Ezzel vége ennek a csodálatos résznek.

Jani

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.