.....................................................................

Jungle Ruins 1.

Készítő:George Maciver (George M) & Todd Shurtz (Raider X)

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a george_maciver_and_todd_shurtz_jungle_ruins.zip-et. Másold a data könyvtárból a data, az audio-ból az audio, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és,indulhat is a kaland.

Story:

Lara egy ősi templom-romot kutat át a dzsungelben, egy ereklyét keresve. Ám amikor megtalálja, rájön, hogy jóval több az, mint egyszerű látványosság. Ahelyett, hogy csak megtartja, úgy dönt, használni is fogja, és a veszélyekkel nem törődve továbbhalad a dzsungel mélye felé, hogy megkeressen egy elveszett tavat...(fordította:Wyc)

Review:

Nem gyalogossétára született meg ez az 5 pályás szint. Fantasztikus kalandok várnak Rád! A készítő, George Maciver mindent bedobott, annak érdekében, hogy jól megmérkőzhessél a pályákkal, Magaddal, és tárd fel mindeközben a dzsungel rejtelmeit. Hidd el, megéri letölteni a progit, és meglátod érdemes volt belekezdeni. Mármint ebbe. Jobb, mint a TR3 Jungle része, szerény tapasztalataim szerint. Ha kihagytad a Jungle Ruins 2 és 3-at, akkor haladéktalanul pótold. Tarzan, csak 1 kezdő amatőrként jellemezhető a fák közötti csekély tudásával, mivel Larának afféléket kell teljesíteni, amire még fel sem tudták készítették a majmok a csávót. Jó, rendben, nincsenek vízilovak. A Csontvázharcosok, és a T. Rex úgy fel vannak fényezve, hogy az átlagos bútorasztalos sírva kérné a továbbtanulását. Takarékoskodni kell az energiával, mint észrevehető, hogy nem osztogatják bőven a mediket. Nekem a végére elment 7 medim, bár az utolsót kihagyhattam volna. Idegesített a villogása a piros csíknak. Na a lőszerrel sem más a helyzet, tehát a kispisztoly a fő lövész hadfelszerelés. Főbb ellenségek: bennszülöttek, tigrisek, varjúk, a csalódott kígyó, csontvázharcosok (meglepnek, ha nem figyelsz), kedves Vízi szörnyek, némi Raptor, valamint Őfelsége a T. Rex. Van viszont könnyebbség. Nincsenek Pókok, biztos elvitték a rovarkutatók vizsgálatilag. A terepen többféle tüske-csapda várja a padlón az áldozatát. Van, amelyik jól észrevehető. Nade nem mindegyik. Lesd folyton a plafont (szabad térben nem fontos), mivel zöld növényzet jelzi, az alatta való, az egészségre károsítóan kevésbé járható utat. Megemlíthető az ellenségek között Lara is, mivel képes saját magát elgáncsolni! Emlékezetünk kihagyása nagyon elkerülendő, mivel tudni kell a pálya addig megtett részeit fejből. Ravasz ugrások kísértenek, és természetesen az idő is nagyon sokszor nagyon behatárolt a célbaérkezéseket. Megtekinthetők több esetben a lávák forrósága is, bár az egyik részen (?) mintha mellette be lenne fagyva a víz. De ez majd később kiderül Javaslom, hogy sokat ments, és tárod könyvtárszerkezetben a dolgaidat. Ez első pálya csak - néhány sokoldalú odafigyelésen kívül - belemelegítő, adagolják, egyre növekvően a nehézségeket. A pályákon összesen 5 Titkoshely van, kérlek találd meg ezeket, mert ez hozzátartozik a pálya hangulatához. Hogy jól érezd Magad!

Leírás:

1.Jungle

Mentések--Savegames

Egy Titkoshely van.

A bejátszásnál vegyük észre, hogy a faág mellet, ahol a majom mászkál, kapcsoló van. Egy vízesés felett vagyunk. Ha jót akarunk magunknak, akkor sok problémától mentesülünk, ha a faágon mászkáló majmot elcsendesítjük. Ugorjunk a vízbe, kerüljük el a morcos halat. A medencében az ajtó zárva van. Másszunk ki jobbra, kapaszkodjunk fel a tömbökön, a ferde kő medence felé levő részére hátraugrással jussunk el, csimpizzünk, és kapaszkodjunk fel. Ugorjunk át a faágra, a fa törzsének másik oldalán ereszkedjünk le. A sarokban van egy járat, ahol kijutunk a korábbi medence felé.

Átugorva a ferde tömböt Kismedi a jutalom. Jussunk vissza a csimpizés melletti lapos részre. Intézzük el a nézeteltérést a hallal. Ugorjunk a létrára, de ne a szélére, mert akkor nem tudunk továbbjutni. Ha jól csináltuk, akkor Lara a lábával is kapaszkodik. Csimpizzünk körbe, másszunk felfelé, majd balra. Engedjük el a létrát, és a ferde kő peremébe kapaszkodjunk meg. Oldalazzunk balra egy osztást, és felkapaszkodva és ugorva a faágon landolunk. Ha a majommal eddig nem foglalkoztál, akkor gondjaid támadnak. Húzzuk meg a kapcsolót, kinyílik a továbbjutás ajtaja a medencében.

Még ne essünk le a vízbe, hanem a kapcsolótól jobbra levő sarokban vegyük fel a Fáklyát. Ugorjunk egy jó nagyot a vízbe, hogy a vízesésnél ne a sziklára zuhanjunk le. Ússzunk át a medencében a kijárathoz. Újabb vízesésen vagyunk túl. Jobbra a kapufélén fogunk továbbmenni, de mellett felmászva vegyük fel a Fáklyát. Szusszanjunk le a kapu jobb szélénél. Egy kis medencébe jutunk, ahol újabb halacska fogad minket. Jobbra a felszínen a part mellett ússzunk körbe, kimászunk, a halacskát elintézzük. Készüljünk a további harcra. A terem bal hátsó sötét részén Tigris lapul. Hátul egy kapu van, de nincs meg hozzá a kulcsunk.

Menjünk a terem jobb sarkába, ússzunk át a fa alatt. Újból egy vízesés tetején vagyunk, ugorjunk egy fejest a vízbe. Sehol sem tudunk kikapaszkodni, de a folyó legvégén két nyílás van, ússzunk balra, és kapaszkodjunk ki. A terem bal túlsó, sötét folyosóján menjünk végig, a létrán másszunk fel. Kijutunk a folyópartra. Jobbra egy zárt terület van, onnan fogunk visszajönni. Tehát menjünk balra a parton, Szemben fel tudunk mászni a zöld tömbre, forduljunk meg és ugorjunk a ferde sziklára, a peremét elkapva. Oldalazzunk jobbra, és a sík részére kapaszkodjunk fel. Ugorjunk át kicsit jobbra tartva a faágra, onnan a következőre. Balra egy zárt ajtót látunk. Inkább ugorjunk a fa vége felől jobbra, az épületre, az erkélyrész végén húzzuk meg a kart. A hátunk mögött a nagy fa mellett kinyílt az ajtó.

A kert végén a gazosban lőjük le a ravaszkodó kígyót, mellette a nyílásba essünk, le a járat végén húzzuk meg a tömböt, a folyóban szabaddá vált egy kar. Menjünk vissza a fali kar melletti részhez, és húzzuk ki a tömböt, vonszoljuk a szabaddá vált kapun keresztül a teremben, a létra melletti más színű lapra. Szaladjunk vissza, ahonnan kihúztuk ezt a tömböt, a fatuskó mellett balra ugrálva jussunk be, essünk le a padlóajtónál. Nagy szép templomba érünk. Nézzünk szét. Szemben és jobbra fent zárt ajtót láthatunk. A tér jobb hátsó részén levő nagy fa mögé ugorjunk be, és húzzuk meg a kapcsolót. Emlékezzünk vissza a folyóparti ágról látott zárt ajtóra. Tehát irány a folyóparti ág, és ugorjunk be a szabaddá vált területre. Óvatosan essünk le, de így is sérülünk. Visszajutunk a szép templom emeletére. Balra haladva a drótkötélpályán csússzunk le, ugorjunk egyel fentebb.

Egy szimmetrikus helyre értünk. A két oldalsó folyosó végéből kihúzzuk a tömböt, és betaszigáljuk a középen levő más színű lapokra. Alattunk kinyílt a korábban megszemlélt ajtó. Csússzunk le. Mentsünk. A teremben mindenfelé mérgezett nyilak röpködnek. A bajárat jobb oldalán Kismedi, a bal oldalán Shotgun lőszer található. Óvatosan kapaszkodjunk fel, és négykézláb állásból vegyük fel a tárgyakat. Már csak az Arany Kulcs felvétele van hátra, ahol sérülni fogunk, ha nem oldalról vesszük fel. Jussunk ki a templomból újra a folyópartra. Ússzunk jobbra a bedőlt fáig. Mellette jobbra, mivel kihóztuk a tömböt elérhető a kapcsoló kar. Kinyitjuk a folyó végén a jobbra levő alagút záró fedelét. Újabb templomba érünk. Kicsit jobbra húzzuk meg a kapcsolót, felemelkedik egy tömb, jussunk fel az emeletre, vegyük fel a Fáklyacsomagot, ugorjunk át a túloldalra, másszunk ki a nyíláson. Újra dzsungelban vagyunk. Jegyezzük meg a helyet.

Csússzunk le, haladjunk balra, két tigris támad meg. Miután elfelejtettük a csíkosokat, haladjunk tovább a folyóparton, és a keresztben levő ledőlt fára ugorjunk fel. Balra haladva a növények között Kismedit vehetünk fel. Térjünk vissza a megjegyzett helyre. A bejárattól szemben szúszós rész van, úgy hogy két részből áll. Az összeérésük látható, álljunk a bal szúszós résznek a teljesen jobb oldalára. Kicsit bonyolultan írom le, de maga az ugrás is bonyolult. Csússzunk le, ugorjunk ferdén jobbra, és kapjuk el a szemben levű ferde fának a szegélyét. Oldalazzunk, amíg fel tudunk kapaszkodni. Szemben újabb fa van, aminek az ága a falhoz ár. Tehát a fal ferde részére ugorjunk át és oldalazzunk az ágig. Cél, hogy a fatörzs jobb oldalára jussunk el.

Ugorjunk tovább a következő ágra. Ha van kedvünk, akkor a bejárat felé visszamenve a sziklákon, Fáklyacsomagot vehetünk fel. Az ágról jussunk el a következő fa törzse mögé, a szikla mellé, onnan tovább balra, a sziklára. Észrevehetjük, hogy a folyó túloldalán, a templomnál kapcsoló található. Ugorjunk a következő faágra, menjünk a fa törzséhez, innen már átugorhatunk a kapcsolóhoz. Használatát követően kinyílik valahol egy ajtó. Emlékszünk még arra a helyre, ahol a kőtömböt toltuk egy másmilyen lapra, mellette egy létra volt. Oda kell visszajutni. Másszunk fel, kijutunk egy kötélcsúszdához, de még ne használjuk.

A szemben lévő fa ágáról ereszkedjünk le az alatta levő falra, és a vízesés mellett Kismedit vehetünk fel. Jussunk vissza, és csússzunk át a kötélpályán a túloldalra, oldalazzunk körbe az utunkban levő követ. A majommal ne törődjünk. Az árkádos rész túlsó felén újabb létra található, de még ne másszunk fel. Essünk le a talajszintre és a távcsővel vegyük észre a sarokban levő más színű lapot. Toljuk be és megtaláltuk az 1. Titkoshelyet. Vegyük fel a Fáklyacsomagot és a Nagymedit. Most már létrázzunk, A tetején ugorjunk hátra, haladjunk a vízesés felé. Menjünk ki a sziklák széléig, hátraszökkenéssel csússzunk le, oldalazzunk a vízeséshez, Úszás után a sötét sarokban levő ajtót a kulcsunkkal nyissuk ki, a következő pályára lépünk.

2. Jungle Temple

Mentések--Savegames

Nincs Titkoshely.

Vizes medencéhez érünk., amelyben rács és egy zárt ajtó található. Ez utóbbihoz időre való úszással jutunk be. Jobbra a sarokban ússzunk be a résen. Teljesen legalulról vegyük fel a Fáklyacsomagot, és látunk zárt ajtót is. Ússzunk vissza, vegyünk levegőt. Irány vissza, középtájon a párkány alatt újabb rés van, amelynek a végén húzzuk meg a kapcsolót, ami nyitja a legalsó ajtót, de vegyünk levegőt ismét. Jussunk vissza lentre, és mentsünk. Az újabb kapcsoló nyitja a kinti ajtót, legyünk nagyon gyorsak. Ha bejutottunk, akkor ismét egy hatalmas terembe jutunk, középen fent tudunk levegőt venni. Ne időzzünk sokat, mert harapó krokodilt kapunk társaságképpen. Forduljunk Kelet felé, ás a terem legalján ússzunk be az alagútba és a végén húzzuk meg a kart.

Kerüljük ki a Krokodilt, és vegyünk levegőt a nagy terem közepén. Továbbra is Keletre nézve a középtájon levő alagútba ússzunk be. A leghátsó ponton Kismedi lapul. Kicsit visszaúszva meglátjuk a plafonon levő kiutat. Végre kikapaszkodva megszabadulhatunk az üldözőnktől. A kis teremben húzzuk meg a falikart. Jussunk vissza a levegővétel helyére, forduljunk Dél felé. Egy hatalmas hengerszerű terembe érünk, jobbra úszva kikapaszkodhatunk. Előttünk a Fáklya, de rögtön ránk ront két bennszülött. Tegyük ártalmatlanná őket, bár egy kicsit macerás a sártól csúszós lejtőn. Menjünk vissza a Fáklyáért, és a lejtő alján gyújtsuk meg, majd jussunk vissza a tetőre, mert ott kell meggyújtani a fali égőt. De előtte mentsünk, mert bonyolult események fognak jönni.

Úgy helyezkedjünk, hogy a lejtő felé nézzünk. Használjuk a fáklyát (nehogy eldobjuk), utána teljes sebességgel szaladjunk, ugráljunk, hogy a lejtő alján a jobbra lévő ajtón időben bejuthassunk, mert időre záródik. Közben egy Tűzszellem üldöz minket. Jó kis hely ez. Az ajtón túljutva az oszlop mellet ugorjunk fel a Fáklyával, irány a terem túlsó felén az újabb meggyújtásra váró fali égő. Fáklya el. És ugorjunk a kis folyosó végén kinyílt padlóajtón a vízbe. A nyomasztó szellem kimúlik.

Jussunk vissza megpróbáltatásaink termébe, és nézzünk szét. A sarokban tűz ég, és védi a fali kapcsolót. Próbálkozhatunk a meghúzásával, és medit etetve Larába a víz felé eljutni, de, ez nem jó megoldás, mert az ajtó bezárul. Tehát a szétnézés után ugorjunk a vízbe, Vegyünk levegőt a kedvenc nagytermünkben, forduljunk Kelet felé, És ússzunk le teljesen az ismerős járatba, ahol a Krokodillal megmérkőztünk. Toljuk fel a fali kapcsolót, elalszik a tűz a korábban megtekintett helyen, a kapcsolónál. Jussunk vissza és húzzuk meg a kapcsoló, újabb ajtó nyílt ki. Ússzunk vissza a központi terembe, vegyünk levegőt, forduljunk dél felé, ússzunk abba az irányba, a nagy henger alakú teremben balra kapaszkodjunk ki. Óvatosan másszunk le, és mentsünk. A folyosó végén a terem halálos. Mindenfelé mérgezett tüskék röpködnek, ráadásul egy bennszülött is megtámad. Ha a folyosón végeztünk az ellenséggel, akkor négykézláb kússzunk át a termen.

Egy kis szakadékhoz érünk, még ne másszunk le a létrán, hanem helyből ugorva ugorjunk át a ferde kő tetejére. Forduljunk meg, és hátul csússzunk le, kapjuk el a peremet. Alattunk van a falon egy kar, azt rántsuk le, valahol kinyílt egy újabb ajtó. Ahova leérkeztünk, azt a tömböt kerüljük meg, másszunk fel a létrán, és ugorjuk át a kis szakadékot, forduljunk meg. Nekifutásos ugrással kapjuk el a felfelé menő létrát. Araszoljunk le róla jobbra, és kapjuk e mennyezeten levő kapaszkodót. Jobbra van egy elágazás, de most ne foglalkozzunk vele. Tűzfújók nehezítik a haladásunkat, csimpizzünk, a végén kapjuk el a peremet. Egy teraszra érünk, nézzünk le jobbra, szembeni épület oldalán nyílást látunk. Haladjunk balra a folyosó végén, a létrán másszunk majdnem az aljáig, ugorjunk hátra, és húzzuk meg a kapcsolót. A korábban látott nyílásnál felemelkedik egy kőtömb. Jussunk fel a teraszra, és a túloldalán másszunk le a létrán a párkányra. Nézzünk le, látunk egy zárt ajtót.

Ugorjunk át a nyílásnál levő köre, onnan a túloldali kapcsolóhoz, és mentsünk. A kacsoló használata kinyitja az ajtót, de megjelenik két tűzszellem is. Ugorjunk vissza, és a kőtömbről ugorjunk át a párkányra, onnan finoman essünk le a talajra. Irány kinyílt ajtó, essünk e vízbe, a szellemek kihűlnek. Még ne úszkáljunk, hanem kapaszkodjunk ki a vízből, és a csontváz mellől vegyük fel a Shotgunt.

Menjünk vissza a vizes terembe, a bejárattól sötétben, alul fogunk tovább úszni, de nézzünk szét. Középen egy szép piramisba zárva két tárgy látható, az oldalsó termekben obeliszkek vannak, a hegyüket kell majd a piramis felé fordítani. Tehát akkor ússzunk a bejárattól szemben, elhaladva egy lánc mellet. A víz alatt forgató karokat találunk. A másodiknál levegőt is tudunk venni. Az utolsó terem sarkánál másszunk ki és húzzuk meg a kart, amivel leeresztettük a vizet. Az első fordítót 90 fokkal az óra járásával ellentétesen, a következőt 180 fokkal, míg az utolsót 90 fokkal az óra járásával megegyezően forgassuk meg. Az obeliszkeknek a piros végüket kell a kis piramis felé nézniük. Másszunk le a létrán, és a piramis mellett húzzuk meg a láncot. A történtek után vegyük fel a Sun Disket és a Silver Key-t.

A környéken Puskalőszert is találunk. Menjünk vissza ahhoz a kapcsolóhoz, amivel leengedtük a vitet, és most árasszuk el újra a termet, hogy a szabadba kiúszhassunk. A nagy lávás terem ellenkező oldalán levő létrán jussunk vissza a mérgező nyilas terembe. Kússzunk végig a nyilak alatt, másszunk fel a létrán és essünk a vízbe. Újból a henger alakú teremben vagyunk, a túlsó végén kapaszkodjunk ki a vízből. Itt, a sáros meredek talajon mérkőztünk meg két bennszülöttel. Csússzunk le, és használjuk a kulcsot. A folyosó végén tovább csúszhatunk, a baloldalról indítsuk el Larát. Ne nyúljunk a billentyűzethez, közben megérkezünk a következő pályára.

3. The Search

Mentések--Savegames

Két Titkoshely található.

Sajnos nem kevés sérüléssel érkezünk erre a látványos pályára, tehát takarékoskodni kell az energiával, mint észrevehető nem bőven osztogatják a mediket.

Jobbra ugorjunk fel az ajtóhoz, ami automatikusan kinyílik, és mentsünk. Egy bennszülött tisztel meg minket látogatásával. Ugráljunk hátrafelé és lőjük, átugorva és megfordulva ismételjük a mutatványt. Jutalmul Kismedit kapunk. A középen levő bokorból vegyük fel a Gold Key-t. Jegyezzük meg a kaput. A bejárat melletti dombra felugorva már távozhatunk is. Újból a ferde alagútba érünk, aminek a végén Tigris látogat meg minket. Haladjunk balra, és a vízesésnél vegyük fel a Kismedit, és csodáljuk meg a halacskát. A nagy bambuszajtónál használjuk a kulcsunkat. Egy hatalmas terembe érünk. Alattunk a mélyben egy csillag mellette kapcsoló található. Ugorjunk balra, majd le a kapcsolóhoz. Másszunk fel a Fáklyacsomagért. A kapcsolás előtt mentsünk, mert igen kihegyezett időre futás következik. Kapcsolás után jobbra kapaszkodjunk fel. Úgy ugorjunk a felnyílt platformra, hogy a túlsó sarkánál átfuthassunk a párkányra. Ekkor csak egy kicsit botlik, de nem esik le. Futásból ugorjunk fel a rövidesen visszaereszkedő tömbre, és kapaszkodjunk fel. Nem nehéz.

Mentsünk, ha kiértünk az elágazáshoz. Előttünk van egy tér, de inkább a balra levő nagy zöld tömb alatt másszunk be. Az első középen levő fánál van egy dombocska, annak a legmagasabb pontjáról felugorva megkapaszkodhatunk a fa ágában. Gyakoroljuk, mert időre futás közben is szükség lesz a tapasztalatunkra. Mögöttünk van egy Kismedi, vegyük fel, hogy el ne felejtsük. Nekifutásos ugrással lóduljunk át a kőfalra, de Ctrl-t ne használjunk. Loholjunk be a fa mögötti falhoz, tapadjunk rá háttal, így a támadó Varjút kispisztollyal sérülésmentesen lelőhetjük. Felettünk van egy faág, a kiemelkedő részen, a fal mellett állva felugrással elérhető. Emlékszel még, hogy Lara a sarkoknál átszaladva nem esik le. Ezt is gyakoroljuk. A másik fáról átjuthatunk a kis templomrészhez. Rögtön mentsünk.

Több tüske fenyeget minket a két oszlop hátsó sarkán, középen a bal oszlop mellett, a szembeni ajtótól két osztásra is van. Menjünk el a bal oldali tüzes szobor mellett, a bejátszás mutatja, hogy valahol van egy kapcsoló, a mellettünk levő ajtót fogja nyitni. Később megkeressük. Rögtön mellettünk, az oszlopon is van egy kapcsoló. Mentsünk. Ha meghúzzuk, akkor a tüskék között a középen rövid időre nyitva maradó ajtó mögött felvehetünk Shotgunt és Feszítővasat. Tegyük meg. Kifelé jövet vigyázzunk a tüskékre. Jussunk vissza oda, ahol a Varjút lelőttük, és kapaszkodjunk le az épületről, kússzunk ki a nyíláson a térhez. A tár jobb hátsó sarkában van az újabb kúszórés. Kiérve könnyen lecsúszhatunk. Mentsünk. Balra a kapcsolót húzzuk meg, szökkenjünk hátra, majd ugorjunk is. Inunk szakadtából jussunk vissza, ahol a Varjút lelőttük, ugorjunk fáról-fára, és a tüskéket kerüljük el.

A jutalmunk a 2. Titkoshely, bent Puskalőszer, Nagymedi, Uzi és hozzá két adag lőszer.

Jussunk le a talajszintre, haladjunk át a téren egyenest, balra, a csúszós résznél zárva van a bambuszajtó. Tőle balra a falból húzzuk ki a tömböt, toljuk a másik oldalra. Ahol a tömb volt, amellett kiemelkedik egy másik, így elérhető a kapcsoló, amely nyitja az ajtót. Mentsünk. Ugorjunk a vízbe, a forduló után Krokodil vár minket, irány vissza, és a bejáratból lőjük le. Ússzunk, egy térre érünk. Láthatunk egy bezárt ajtót, mellette egy kaput, azután egy kúszórést. Válasszuk a középsőt, essünk le. Egy nagy barlangba érünk. Először szétnézünk. Jobbra levő helyen fogunk kezdeni, ezért most menjünk balra. Mert errefelé időre fogunk szaladni. A vízbe minél távolabb ugorjunk be, kapaszkodjunk ki, a nyíláson, utána balra gyorsan ugrálva szaladjunk, és a földnyelvről elugorva kapjuk el a következő barlang peremét. Itt is nézzünk szét. Balra az oszlop mögött a falon kapcsoló van, ide jövünk először, de még csak lazán haladva, még nem érjük el. A barlang jobb túlsó felén szintén van egy, ide fogunk időre futni, ha sikerül, akkor a középen levő csillag elérhető lesz.

Akkor kezdjük a kiindulóponttól, és menjünk jobbra. Az oldalsó barlangba érve látunk jobbra a magasban egy falikapcsolót, balra a kis oszlopon egy másikat, és a rózsaszínű oszlop mögött is van egy. Másszunk fel balra hátul a tömbök segítségével a nyílásba, onnan ugorjunk a rózsaszínű oszlop tetejére, majd nekifutásos ugrással kapjuk el a fali kapcsolót. Felemelkedik a csillagos teremben baloldalt egy tömb. Jussunk oda, és húzzuk meg a kapcsolót. Irány vissza a rózsaszínű oszlopos terem, a baloldali kapcsoló elérhetővé válik. Mentsünk. Kapcsolás után pördüljünk meg, gyorsfutás és ugrálás kombinációjával a csillagos terem túlsó kapcsolója lesz elérhető. Ha sikerült, akkor már nincs más dolgunk, mint a 1. Jungle Star kifeszítése.

Újból térjünk vissza a rózsaszínű oszlopos terembe. Az oszlop mögötti kapcsoló hatására az oszlop teteje megemelkedik, oda kell feljutnunk, de időre. Ugyan azt kell tenni, mint korábban a fali kapcsolóhoz való ugrásnál, csak az oszlop tetején 90 fokkal balra fordulva fel kell kapaszkodni. Kijutunk a nagy térre. Most menjünk a kúszórészhez, bent elágazáshoz érünk ki is feszíthetjük a fekete ajtót, és középen a nyílásban Puskalőszert vehetünk fel. Ne ugorjunk a vízbe. Menjünk ki, és a lejtős út végén balra forduljunk. Láthatunk balra egy létrát, aztán Ezüst kulcsnyílást, majd van egy kúszórés, de kár vele foglalkozni. Középen a kapcsolót mozgassuk meg, és a tömb mögött szabaddá vált az út. Haladjunk végig, és mentsünk. A régebben látott terem aljára jutunk. Megtámad egy fenevad, de nem nehéz ellenség. Át kell időnként ugrani, és kispisztollyal elintézhető. Feszítsük ki a 2. Jungle Start, és húzzuk meg a kapcsolót. Hatására egy hatalmas oszlop emelkedik ki, az oldalán létrával.

Másszunk fel, láthatjuk az ismerős helyszínen, hogy a kijáratánál felemelkedik a tömb, de a lap nem. Ugorjunk át a szembeni párkányhoz. Menjünk az oszlophoz, szökkenjünk egyet hátra, és kettő lépjünk hátra. Szaladjunk, mielőtt az oszlophoz érnénk jobbra rántjuk Larát, és ugrunk, majd balra irányítjuk a levegőben. Így megkerültük az oszlopot. Kiérünk a térre, menjünk a régi bambuszajtó felé, és másszunk be ismételten a résbe. Jobbra, ha még nem feszítettük volna ki a fekete ajtót, tegyük meg, Az oszlopok mögött ugorjunk a vízbe, és a hátsó nagy teremben jussunk ki a szabadba. Menjünk be az épületbe, helyezzük a foglalatokba a csillagokat, és a mozgatható tömböt toljuk a két szélső más színű lapra, ezután kinyílik a kőajtó, vegyük fel az Silver Kulcsot.

Mielőtt visszaugranánk a vízbe, lőjük le a Halat. Ezután kényelmesebben úszhatunk. Menjünk ki a fekete kapun, jobbra lefelé, majd balra haladjunk, keressük meg a Kulcs foglalatát. Balra a létrán másszunk fel, de óvatosan. Tüzes lapok és tüske vár minket. Balra a fal mellett haladva vegyük fel az Bronze Kulcsot. Vissza kell térni a fekete ajtóhoz, és a négy oszlop által körbevett nyíláson essünk le. Használjuk a kulcsot. Lenyílik az ajtó. Essünk le, csússzunk le, töltsük fel magunkat energiával és mindenképpen mentsünk Egy kismedim ráment. A kapcsolót használva, lenyílik alattuk az ajtó, már esés közben is nyomjuk az előre gombot, mert mozgó tüskefalba esünk. Még Lara szedelőzködik, elkezd fogyni az életerőnk. Ha nem sikerül közben elugorni a tüskefal elől, beadhatunk neki újabb medit.

Ugrálva szaladjunk el a zárt padlóajtó mellett a kapcsolóhoz. Igyekezzünk vissza a kinyílt ajtóhoz, közben vegyük fel a Puskalőszert, amely egyben a 3. Titkoshely. és ha ügyesek voltunk, akkor ugorjunk le. Hátul vegyük fel a Kismedit, Majd a talapzatáról a Jungle Gem-t. Kinyílik mögöttünk az ajtó, a vízbe még ne ugorjunk be, hanem lőjük le a durcás halacskát. A vízben még ólálkodik egy krokodil, de könnyű kikerülni, Ússzunk tovább, nem kell teljesen a végéig úszni a barlangnak, egy ferde résznél van a kivezető akna. Jussunk ki a ferde keresztfolyosóra, menjünk szembe, ahol az Silver Key-t használtuk. A fekete barlang túlsó végében kússzunk be a résen. Kiérünk az ismert helyre, ahol az első csillagot begyűjtöttük. Ugorjunk a központi oszlopra, onnan a párkányra, majd a kijáratba. Kiérünk a kezdő helyszínhez, a bejárat melletti ajtón menyünk be. Vigyázat tigrisveszély van. Használjuk a Jungle Gemet.

Egy hatalmas terembe érünk. Jobbra mászhatónak tűnik a plafon, de még nem az. Menjünk át a következő barlangba, vegyük fel a Nagymedit. Sétáljunk ki a szakadék szélére, lent láva van, de vegyük észre a túlsó oldalán a járatot, és alattunk a ferde részt. Forduljunk meg, ereszkedjünk le, és kapjuk el a ferde rész szélét, ugorjunk hátra. Nem árt, ha mentünk, mert egy bennszülött igyekszik zavarba hozni, és a területen tüskecsapdák is vannak. Találunk egy bokrot, ahol a Fáklya lapul.

A bokortól nem messze van egy talapzat és egy kialudt lábakon álló tégely. Ez utóbbi környékén helyezzük el a Fáklyát és menjünk be a járatba. Beérve a teremben látható, hogy a víz nem egészséges. A bal oldali ferde köveken ugráljunk át. Mentsünk, mert időrefutás következik. A kapcsolás után igyekezzünk a másik oldalon végigugrálni, kint vegyük fel a Fáklyát, és a tüskéket kikerülve a talapzatnál gyújtsuk meg a Fáklyát, de ha túl közel megyünk, akkor megéghetünk. Gyújtsuk meg a tégelyt, és a másik úton távozzunk a területről. Kijutunk oda, ahol a nagymedit felvettük. Gyújtogatásunk eredményeként balra felemelkedett egy tömb és elérhetővé vált az újabb kapcsoló.

Használata után menjünk vissza az előző terembe, a mennyezetlétra végén felemelkedett egy tömb, de ne menjünk közel hozzá, mert a piszok visszasüllyed. Inkább a fal mellet haladva jussunk el a mennyezetlétrához, és csimpizzünk végig, sőt tovább. Most már átugorhatunk a falhoz, és a kötélpálya segítségével átjutunk a következő pályára.

4. Discovery

Mentések--Savegames

Egy titkoshely van.

Rögtön támadás ér minket, ne törődjünk semmivel jobbra a fal mellett szaladjunk el, és a kőtömbre ugorjunk fel, simuljunk az ajtóhoz, így a varjú nem ér el bennünket. Utána már csak két tigris és egy vadkan van hátra. A sziklás tér túloldalán tovább tudunk menni. Jó sokat kell gyalogolni, a pocsolyán gázoljunk át. Hatalmas vizes teremben vagyunk, utak vezetnek össze vissza. Mentsünk és nézzünk szét. Közvetlenül előttünk a víz rózsaszínű, itt fogunk kezdeni. Szemben kicsit balra, a virágoknál és a még leeresztett tömböknél ki tudunk kapaszkodni a vízből. Balra csillag foglalat van, a másik sarokban kapcsoló, előtte tolható tömb. Több helyen tűz ég. A jobbra távoli sarokban kulcslyuk van.

Tehát legyünk a bejáratnál. Készüljünk fel a nagyon rossza. Ugye megnéztük jól, hogy hol lehet kikapaszkodni a vízből? A rózsaszínű víz mindkét oldalán befelé 1-1 járat található, mindegyikben 1-1 kapcsoló. Eddig ez még nem gond, de a kapcsolás után azonnal megjelenik 1-1 vérszomjas hal, és fal. Mármint Larát. Tehát a kapcsolások után azonnal, a hátunkon levő hallal ússzunk a kikapaszkodó helyre, és fentről kispisztollyal intézzük el a ragadozókat. A kapcsolók használata azt eredményezte, hogy a teremben keresztbe futó fő útvonalon két tömb felemelkedett.

Legyünk újból a bejáratnál. És forduljunk Dél felé (használjuk a menüből az Iránytűt), és szaladjunk végig az úton, és a végén a jobbra levő bemélyedésben vegyük fel a Kismedit és a Puskalőszert. Át kell jutnunk ennek a fal másik oldalán levő mélyedésbe. Ugorjunk vízbe, a növény mellett vegyük szemre a más színű lapot, és a még fel nem emelkedett tömbnél kapaszkodjunk fel a középen levő útra, és jussunk a Délnyugati sarokba, és hózzuk meg a falikart. Hatására az előttünk levő tolható tömb mellet felemelkedett az újabb tömb. A mozgathatót át kell tolni a tűzön keresztül az Arcot ábrázoló lapra. Már a rátolásnál is kissé sérülünk. Ugorjunk át a túloldalra és húzzuk le a tömböt. Nagy a sérülés, nekem menet közben kellet egy kismedi.

Ha rátoltuk az arcra, akkor felemelkedik egy újabb tömb, amin tovább tudjuk tolni, de ne teljesen a még lent lévő mellé, mert nem fogunk tudni visszajutni a tömb mögé. Balra ugorjunk a vízbe és a bejárattal szembeni résznél, az középen levő út beszögelésében vegyük fel a Silver Key-t. Ússzunk át, vagy másszunk át a középső úton, másszunk ki a bejáratnál, haladjunk bal felé a legtávolabbi sarokba, a beugróban megleljük a kulcs foglalatát. Használatával újabb tömb emelkedik fel, és tovább tudjuk tolni a kövünket az újabb arcos lapra. Kinyílik egy ajtó a távolban, ahol az állatokkal szenvedtünk. Most lehet egy jót gyalogolni.

Menjünk be az ajtón, át a függőhídon, és mentsél. Megtámad két krokodil, és van tüskecsapda is. Ha átugrasz a dögökön, akkor a víz melletti tömbről kényelmesen lelőheted azokat. Utána a víz baloldalán haladva elérjük az ajtót, úgy, hogy a fal mellől hátraugrunk a ferde kő sarka felé. Mielőtt bemennénk az automatikusan kinyíló ajtón, mentsünk. Bemenve mutatatja a bejátszás, hogy kinyílik a 4. ajtó, és természetesen ugyanennyi bennszülött is megtámad. Választhatsz, hogy közéjük rontasz és rengeteg szenvedésed lesz, vagy visszahúzódsz a mögötted bezárult ajtóhoz, mert oda nem követnek a szemérmes bennszülöttek, és kényelmesen lekispisztolyozhatod azokat. Szedjük össze a cuccokat. Shotgun, hozzá Lőszer, Nagymedi és Gold Key a fáradozás jutalma.

Használjuk a kulcsot a dombon levő ajtónál. Megtaláljuk a Jungle Start. Irány vissza a vizes főterem, ahol balra (Dél felé) haladva helyezzük be a foglalatba. Újabb tömb emelkedik fel, a mozgathatót toljuk be a tűz előtt, a különlevő arcra. Újabb ajtó nyílik ki kínt a szabadban a sziklák felett. Jussunk ki. A középen levő szikla mellett jobb felé menjünk, középtáján fel tudunk ugrani rá. Egy eléggé nehéz nekifutásos ugrás áll előttünk. Mentsünk. Forduljunk a másik szikla felé, és úgy kell ugranunk, hogy a középső részére érkezzünk, irányítsuk a levegőben Larát jobbra. A második sziklán ugorjunk fel a tetejére, és máris az ajtóban vagyunk. A folyosón végigmenve, egy dzsungeles területre jutunk. Nincs semmi az aljzaton, keressük meg a túloldalon az átjárót.

Az első fának az ága alatt magasabb a talaj, helyből ugorjunk fel és kapaszkodjunk fel. Hívogat a jobbra levő terület, de inkább a fal fentebb levő ágéra ugorjunk fel, majd balra a fát megkerülve menjünk vissza az elűző terület felső szintjére. Ugorjunk át a L alakú ágra, és a fához háttal simulva várjuk meg a Varjút. Ugorjunk a mellettünk jobbra levő ágra és onnan lenézve eggyel alacsonyabban a szemben levő fa ágán megtaláljuk a 4. Titkoshelyet, és Uzit és Két adag Lőszert kapunk ajándékba. Óvatosan essünk le, menjünk át az előző helyre, és újra másszunk fel a fára, onnan a felső ágára. A másik irányba megyünk, körbe ugrálunk a fák ágain, onnan a szürke lapos rész sarkára. Menjünk a vízesés felé Mindkét oldalon van 1 búvónyílás, előtte egy oszlop.

Ugorjunk a bal oldalira, lenézve észrevehetjük, hogy a fal mellett kiemelkedett egy barna oszlop, melynek segítségével bújunk be. A teremben balra van két kúszónyílás, ezeknek később lesz szerepük. Húzzuk ki az arcos ládát. És húzzuk középre. A feltárult járat végén két láda megfogható. A jobb oldalit toljuk be teljesen. Menjünk vissza a bejárathoz, kapaszkodjunk ki, de ne essünk le a barna oszlopra, hanem oldalazzunk a résbe kapaszkodva a vízesés túloldalán levő másik búvónyíláshoz. Bent a balra levő ládát húzzuk ki teljesen, toljuk a bejövetelünkhöz, onnan húzzuk, toljuk be teljese, majd toljuk be balra, a két fali fáklya közé. U alakban mozgattuk. A kihúzott mögött van egy újabb láda, az mozgassuk a másik mellé. Bentebb van a következő láda, amit a túloldalon betoltunk. Húzzuk ki annyira, hogy bemehessünk a járatba.

Megérkeztünk a másik oldalhoz, de ne menjünk ki, hanem a szemben levő ládát húzzuk ki egy osztásnyit. Menjünk ki, oldalazzunk a vízesésen túl, másszunk be, és a korábban megtapogatott ládát húzzuk ki. Oldalazzunk vissza a másik terembe. Keressük meg a láda helyét, egy Kapcsolót kaptunk eredményes működésünkért. A működtetése a fő teremben meggyújtja a szobrok tüzeit, nem ég a tolható tömbünk melletti tűz az úton, és felemelkedik egy újabb tömb. Kijövetelkor vegyük fel a Kismedit a vízesés jobb oldalán. Jussunk vissza a nagy vizes terembe. Toljuk, húzzuk a tömbünket az utolsó arcos lapra. Sajna megint jócskán fogy a medi. Eddig a két tűz miatt 4 db kismedit elhasználtam. Lenyílik a bejárattól balra a második virág mellet a víz alatt a csapóajtó, jussunk oda és mentsünk. Krokodil siet elénk, merüljünk le az ajra, haladjunk Keleti irányba, Ússzunk át a búvónyíláson, a második oszlop hátoldalán a kart húzzuk meg. Hatására az előző oszlopnál a plafonon ki tudunk jutni a vízből. A Kismedit vegyük fel. Mentsünk rögtön.

Figyeljük meg a plafont. Ahol növények lógnak le, ott tüskecsapda van, amit, mint tudjuk, árt az egészségnek. Furcsa, és nehéznek tűnő teremhez érünk. Nehéz is. Ugorjunk a T alakú járórészre, célpont a létra. Többször kell ugrálni a teremben, vannak lávás részek, és tüskét rejtő szürke lapok. Ez utóbbi felett nem lehet átugrani. Tehát igyekezzünk az ugrásokat úgy kivitelezni, hogy a lávás részek felett legyünk, e miatt Larát a levegőben kell ugrás közben irányítani. Ugorjunk a létrára, kapaszkodjunk fel, majd ugorjunk át a következő útra, de ne menjünk el a foglalatig, és vegyük fel a Fáklyát. Jussunk vissza a fának a tetejéhez és nekifutásos ugrással ugorjunk a T alakú út szárára.

Az Északi oldalon a szobor jobb oldalán kell a Fáklyát meggyújtani. A T alakú teteje 3 lapból áll, és a bal oldali lap jobb sarkától kell nekifutásos ugrással a lávás rész felett görbén ráugrani a köztes tömbre. Ha meggyújtottuk a Fáklyát már csak vissza kell jutni, és a kőgolyót tartó kötelet meggyújtani. Ne legyünk az útjába. Tovább tudunk menni a kitört bambusz padlóajtón keresztül. Vegyük fel a Jungle Gem-et. Másszunk vissza a T alakzatra, onnan ugrás a létrára, majd a foglalatába helyezzük be a Drágakövet. A mellettünk kinyílt ajtót, a tömb hozzá legközelebbi sarkából, helyből való ugrással tudjuk elérni. Fantasztikusan szép terembe érünk, és már át is jutottunk az utolsó pályára.

5. Jungle Lake

Mentések--Savegames

Egy Titkoshely van.

Menjünk az automatikus ajtóhoz, ahol rögtön támadás ér minket egy Raptor személyében. Ha elintéztük, akkor vegyük fel a Portal Key-t, amit mindjárt használhatunk is. Újabb szép és veszélyes helyszínre értünk. Mindenképpen mentsünk. A függőhídról balra kicsi vízfelületet látunk, a híd széléről helyből való ugrással lehet elérni. Most még nem célszerű kipróbálni, mert láthatatlan ajtó védi, vagy a lávák között be van fagyva.

Menjünk végig a hídon, a kinyíló ajtóhoz. A teendő a következő. Megnézzük az ajtó mellett baloldalon a sarokban a kapcsolót. Ez fogja újból kinyitni az ajtót, de időre megy a játék. A terem jobb oldalán vegyük fel a Puskalőszert. Aztán irány a terem végiben a kapcsoló. Én a Te helyedben mentenék. Kapcsoljunk, az nyitja a kis medence ajtaját. Rögtön két tüzes szellem szeretne Larával megismerkedni. A sarokban a másik kapcsolót húzzuk meg, és sietve hagyjuk el a termet. Ugorjunk, a megismert módszerrel a vízben, ahol már vár ránk egy Víziboszorkány. A padlón levő növények közül vegyük fel a Forgópisztolyt.

A kijárat zárva van, de a barlangban híd felé eső részén két oldalt be lehet úszni egy járatba, amelynek közepén van az ajtónyitó kar. Oda is követ a dög. A kinyílt ajtón távozzunk, kapaszkodjunk ki a vízből, a sarokban vegyük fel a 2 db Kismedit és a Pisztolylőszert, középen meg a LaserSight-et. Csatlakoztassuk a Pisztollyal. Menjünk a szakadék bal szélére, és a pisztollyal lőjük meg a túloldal jobb részén éppen csak látható gömböt. Felemelkedik a szembeni rács, jussunk át a túloldalra. Egy jó darabig mennünk kell, lessük a plafont, nehogy a tüskékbe rohanjunk. A sarokban van egy zárt ajtó, haladjunk át a két hídon (ha lenézünk lentre, ott később járni fogunk). Egy hatalmas terembe érünk, velünk szemben, Észak felé található 5 kapcsoló, körben meg a zárt ajtók.

Kapcsolgassunk balról jobb felé.

Északi Középső ajtó nyitása: Lent, Fent, Lent, Fent, Lent.

Kinyílik a középső ajtó, menjünk jobbra, a padlón a rács zárva, itt fogunk kijönni, ha sikerül. Mentsünk. A padlón tüskék vannak, a plafonról kardok potyognak. Óvatosan menjünk a szembeni falhoz és feszítsük ki az 1. Jungle Start. Alattunk megnyílik a rács, leesünk, nyílván sérüléssel. Időre fog menni a játék, és ráadásul egy csontváz katona is zavar. Húzzuk meg a jobb oldali kapcsolót, ugorjunk oldalugrással a bal oldalihoz, használjuk, perdüljünk meg, és gyorsfutásból, ugorjunk fel, a már leereszkedő tömbre és kapaszkodjunk fel.

Északi Bal ajtó nyitása: Lent, Fent, Fent, Lent, Lent.

Ferde köveken kell csúszkálni, miközben átugorsz a következőre, Larát a levegőben kell irányítani. Úgy ugorj az elsőre, hogy minél jobban a bal oldali részére érkezzél, mert különben nem tudsz átjutni a következőre. A terem végében kapcsoljál, hatására a kövek megfordulnak, és a bejárat mellett újabb fülke jelenik meg, ahol a következő 2. Jungle Start található. Kijövet onnan úgy történik, hogy ferde állásból hátraugrasz, és Larát a levegőben irányítva máris a kijáratnál vagy.

Déli Jobb ajtó nyitása: Lent, Fent, Fent, Lent, Fent.

Elsőre nem sok minden találunk, de ez fincsi hely lesz. Mielőtt felmásznánk a tömbre, nézzünk fel, nyílást látunk, ott fogunk visszaérkezni. Bemenve balra ismét nézzük meg a nyílást. Két oszlopon leengedett rács van, A harmadik oszlop mögött vegyük fel a Puskalőszert. Másszunk fel a létrán, és mentsünk, mert időre kell ugrálva futni. Felemelkednek a rácsok. A teendő a következő. Nekifutásos ugrással az első rács bal szélén megkapaszkodunk, szaladásból úgy ugrunk át görbén a másik rács közepe felé, hogy rögtön továbbszaladva beugorhassunk a résbe. Jutalmunk a 3. Csillag, és rögtön megtámadnak a Tüzes szellemek. Óvatosan essünk le a jobbra található kijárathoz, és ugorjunk a vízbe.

Déli Bal ajtó nyitása: Fent, Fent, Fent, Lent.

A szélről helyből ugrással ugorjunk a kötélre, majd a másikra, és máris a túloldalon vagyunk. Nézzünk le, az oszlopon a tűz kialudt. A szélről helyből ugorással máris az oszlopon vagyunk, jó nagyot sérültünk. Az oszlopból feszítsük ki a 4. Csillagot. Kinyílt balra egy kapu. Kukkantsunk be, Bent vegyük szemügyre a nyílásfedelet. Menjünk vissza a az előbbi terembe, annak a bal hátsó sarkában van a fedelet nyitó kapcsoló. Használata után Tűzszellem támad meg, tehát igyekezzünk a záró fedélhez. Itt is sérülünk. Haladjunk a víz felé, és ne rohanjunk bele a tüskecsapdába. Balra vegyük fel a Nagymedit. A következő teremben balra másszunk fel, hátraugrással a ferde kőről kapjuk el a létrát, fenn oldalazzunk padlómagasságban. Kiértünk a két hídhoz és a nagyterembe.

Északi Bal ajtó nyitása: Fent, Lent, Lent, Fent, Fent.

Bent helyezzük be a csillagokat, kínt jobbra a kapcsolónál felemelkedik egy tömb, kapaszkodjunk fel, és mentsünk. A nagyteremben a 7 oszlopon tűz ég. A kapcsolóval el tudjuk oltani, de nagyon rövid idő áll rendelkezésünkre. Ráadásul az ötödik oszlopon életre kell egy csontvázharcos is. Egyébként erre az oszlopra nem kapaszkodással jutunk fel, rohanjunk el a csonti mellett és folytassuk utunkat. A túloldalt a kapu kinyílik, ha közel megyünk hozzá. Egy térségre érünk ki, jobbra látható egy farakás azt kell meggyújtani. A Fáklya a túloldalt, a kétszárnyú kapu jobb oldalán van a sarokban. Helyezzük üzembe és gyújtsuk meg a fákat. Mellettünk kinyílik egy ajtó, Vegyük fel a Jungle Gem-t. Folytassuk utunkat a kétszárnyú ajtó felé.

Bent nézzünk szét. Láva mindenhol, középen kötélpálya, viszont bal szemben felé út vezet valahová. A kötélpálya mellől ugorjunk oda, majd onnan jobbra, a túloldalra.  Egy kis terembe érünk, másszunk körbe az oszlopot megkerülve. Szemben a járatba közvetlenül nem tudunk közvetlenül beugrani, viszont mellette van egy kapaszkodó rés. Úgy álljunk, hogy az oszlop széle fedje a rés csúcspontját, és nekifutásos ugrással, irányítva Larát a levegőben megkapaszkodhatunk benne. Oldalazzuk, és másszunk be a járatba. Figyeljük a plafont és kerüljük el a tüskecsapdát. Bejutunk az 5. Titkoshelyre. Vegyük fel a Puskalőszert, az Uzit 2 tár lőszerrel és a Nagymedit. Folytassuk utunkat. Visszajutunk a kétszárnyú ajtóhoz. Szerintem nem ártana menteni. Használjuk a kötélpályát. Beesünk a vízbe, ahol már les ránk a Vízi szörny. Ússzunk jobbra a fűágban, az első sarokba ne menjünk be, hanem az utána következő bemélyedésnél kapaszkodjunk ki, és szabaduljunk meg a sanyargatónktól.

Ugorjunk fel a sziklákra, jussunk át a szigetre, a majom nem kedves. Az építménynél helyezzük a foglalatba a Jungle Gemet. Az egyik sarokban kinyílik egy ajtó. De még nem megyünk oda. Essünk a vízbe, kapaszkodjunk ki, és fel a sziklákra. Balra egy hosszú ferde követ látunk. Arra kell ráugorni, és csúszásból elugorva elkapni a peremet. Haladjunk körbe tó körül. A barna lapos folyosóra a sziklás terület magasabb helyéről lehet felugrani. A másik folyosón tüskecsapda van, oldalazzunk a szélén csimpizve.

Hosszú, rácsos folyosóra érünk, egy helye bekukkanthatunk a következő megpróbáltatás színhelyére. Haladjunk tovább a végéig. A terem lávában úszik, és tele van ferde kövekkel. Ezeken kell végigugrálnunk. Nem túl nehéz, de a kijáratánál nyomjunk Ctrl-t is. A sercegő villámok közül vegyük fel a Sun Goddess tárgyat. A következő terem hasonló az előhőz, csak nehezebb. Egy darabig könnyen megy, de az utolsó előtti kőhöz úgy kell érkeznünk, hogy a közelebbi szélére essünk, mert az utolsó köre a Levegőben irányítani kell Larát.

Szaladjunk ki a tópartra. A víz szemben levő ajtaja nyílt ki, mikor a Jungle Gemet behelyeztük a szigeten. Oda kell eljutni.  Nézzünk balra felfelé, láthatjuk a plafonon a kapaszkodót. A mellettünk levő oszlop mellett el kell ugrani. Tehát az oszloptól egy hátra szökkenést és még két lépés teszünk, és nekifutásos ugrással, Larát irányítva a levegőben átjutunk. Mielőtt éppen elugrana, jobbra és utána balra gombot nyomunk. Vegyük észre, hogy a talajon tüskecsapda van, tehát kapaszkodjunk végig.

Másszunk fel a kőre, és ugorjunk át a bejáratba. Kombináljuk a Nap Istennő és Nap korong tárgyakat, és helyezzük a két szobor között levő talapzatára. Kigyúlnak a villámok, és a szobor a magasba emelkedik. Kinyílik a két kapu és megelevenedik egy Csontvázharcos. A távcsöves pisztolyunkkal lőjük meg a koponyáját, ezután már csak fejetlenül szaladgál, és nem bánt.

Szaladjunk be a baloldali terembe, először a sarokban Kismedit vegyük fel, és a kulcshoz úgy álljunk, hogy a kijárat felé nézzünk, különben kínos meglepetés vár. Vegyük fel a The Key of Release-t. A bejáratnál megelevenedik az újabb csonti. Fejezzük le. A másik nyitott ajtónál menjünk be, és használjuk a kulcsot. Kijutunk a dzsungelba. Balra rögtön vegyük fel a Puskalőszert és a Kismedit. Haladjunk el az égő máglyarakás mellett.

Megjelenik Őfelsége a T.Rex. Érdekes hangja van. Lövöldözhetjük kedvünkre. Csak egy helyen érzékeny. Ez a hasa, mert alászaladva egy puskalövéssel elintézhetjük. Ezt a készítők valószínűleg a TRII sárkányának a hasánál való tőrözésből vették át. Haladjunk tovább, láthatunk zárt bambuszajtót, mellette meggyújtásra váró fahalmot. Jobbra hátul, a gyomok közül vegyük fel a Fáklyát, és használjuk. A kinyílt ajtón menjünk a Minket váró Helikopterhez. Végére értünk csodálatos kalandjainknak. Sajnos hét kismedit el kellett használni a kötelező sérüléseknél.

Jani

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.