.....................................................................

BtB 2006 - Level 21- Temple of the Five Elements

Készítő: Paul Allan (userpaul)

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a btb06_21_temple_of_the_five_elements_tr4.zip-et. Másold a data könyvtárból a data a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és,indulhat is a kaland.

Story:

Lara egy keleti császár titkos sírhelyét keresi. Úgy hiszi, a sír egy templomban van, amelyet az öt elem ereje őriz. Ezek a tűz, a víz, a föld, a fém és a fa. Az öt elemet Lara az előnyére fordíthatja, és bejuthat a sírba, hogy felkutassa annak titkait. (Fordította: Wyc)

Review:

Ezen a pályán Larának az elemekkel kell megküzdenie azért, hogy öt ereklyét megszerezzen. Ehhez először másik ötöt kell megkeresnie a fa, a tűz, a föld, a víz és a fém termeiben, mert ezek szolgálnak kulcsként ahhoz az ajtóhoz, ahol az ereklyéket őrzik. Jó néhány verőlegény és pár kígyó igyekszik megakadályozni ebben, de rengeteg fegyvert, lőszert és medit kapunk ellenük. Szükséges a továbbjutáshoz a crowbar, de a lasersight megszerzése feleslegesnek bizonyult, azt az egyetlen szétlőhető gömböt kicsit magasabbra is helyezhette volna a készítő, mert így Lara egy felugrással, kispisztollyal leszedte. Csapda van bőven, alattomosan legördülő kövek, körpengék (még víz alatti is), karók, láncok, miegymás. Néhány időre futást is teljesítenünk kell, bár ezek közül a tűz termében lévő nem volt teljesen világos, mert annak ellenére, hogy a kapcsolók pár másodperc után visszakerültek alapállapotba, ha Lara a tűzfújók közelébe ment, akkor azok kialudtak, messzebbről nézve azonban már újra működtek. A textúra helyenként hiányos, de ez csak a kinti területeken, a sziklás vidéken jellemző, az épület és a különböző termek már szépen felépítettek voltak. Öt titok van a pályán, ezek főleg fegyvereket és mediket rejtenek, némelyikért külön meg is kell dolgoznunk.

Secret 1-2-3-4-5:

Mentések-Savegames:

Leírás:

Egy kis hegyi tóban kezdünk. Lőjük le a kígyókat, aztán szedjük össze a tóból a lőszert. Jegyezzük meg a sziklafal alatti kis lyukat, ez egy titok lesz, de még nem férünk hozzá. Másszunk fel a parton álló magasabb sziklára, és ugorjunk át szembe a sziklafalra. Balra fel tudunk mászni, és ugorjunk át a mászható fa törzsére. Kapaszkodjunk át a túloldalára, engedjük el, és csúszás után hátraugorva landoljunk a következő kiszögellésen. A faágon csimpaszkodva jussunk el a sziklára, majd innen ugorjunk be a barlangba. Balra kúszórés, majd utána jobbra fent is egy. A végében ugorjunk fel jobbra, szedjük össze a lőszereket. Innen kapaszkodjunk át a szomszédos kúszórésbe. Egy benyúlós kapcsolót találunk, ennek hatására a partot elönti a víz. Jussunk vissza, lőjük le a kígyót, és ússzunk be a résen az első titkos helyhez, ahol a revolvert és egy medit találunk.

Az ismert útvonalon menjünk vissza a barlangba, de most a kapcsoló után kússzunk ki a szabadba. A ferde szikláról ugorjunk át a másik oldalra. Lőjük le a kígyót, aztán essünk le a lyukba. Ússzunk be az alagútba, jussunk át a körpengén, és másszunk ki az újabb barlangban. Szedjük össze a flare-t és a lőszereket. Középen ugorjunk fel a nagy sziklára, az oszlopon egy alig látható kar van. Rántsuk le, és a felemelkedett fehér tömbről másszunk be a résbe. Itt találjuk a második titkos helyet, lőszert és medit vehetünk fel.

A vízesés mellett ugorjunk a medencébe, és sodródjunk ki. A kis tóból gyorsan másszunk ki, végezzünk a kígyókkal, és a partról vegyük fel a tárgyakat. A vízben is van egy odú, itt a harmadik titkos helyen miénk lehet az uzi és némi muníció. Menjünk fel a lépcsőn az épülethez, nyissuk ki a kaput a karral.

Szaladjunk be, egészen a központi teremig. Itt az állványról vegyük el a crossbow-t, a crowbar-t és a medit. Öt ajtót látunk körben, haladjunk sorban.

A zöld ajtó a fa termébe vezet. A szakadék mellett jobbra fordulva találunk egy mászható fatörzset. Fent toljuk meg kart, majd az ágakon ugráljuk el egészen a bejárat fölé, itt találjuk a negyedik titkos helyet a shotgun-nal és egy kis medivel. Ha nem a fán megyünk le, ahol feljöttünk, hanem valahol máshol leereszkedünk, akkor megspórolhatunk egy harcot négy verőlegénnyel, viszont akkor elmulasztjuk a hagyatékukat. A földön fekvő grenada lőszereket inkább hagyjuk, mert ha felvesszük, akkor feléled egy tűzszellem, és a szakadékon túl lévő bokáig érő vízben nemigen tudunk megszabadulni tőle. A kötélen lendüljünk át a szakadék felett. A szobrokat húzgáljuk a színükre, majd másszunk fel a kinyílt ketrecbe. Némi sérülés árán megszerezhetjük a Wooden Fan-t.

A központi teremből most válasszuk a lila ajtót, ez a tűz terme. Az elágazásnál egyenesen haladjunk, és toljuk meg a fekvő kart. A folyosón kinyílt az ajtó, itt is használjuk a kart. Vissza a három kapcsolóhoz. Az üvegfaltól számítva húzzuk meg az első kettőt. Szaladjunk körbe a tűzfújókhoz. Az első időlegesen kialszik, a másik kettő pedig a kapcsolók hatására nem működik. (Időre futásnak tűnik, mert a karok pár másodperc után visszakerülnek alapállapotba, de a hátsó két tűzfújó már nem lép működésbe újra, legalábbis addig nem, amíg a közelükben vagyunk. Egyébként a karok használata nélkül is átjuthatunk rajtuk, ha türelmesen kivárjuk, amíg egymás után szépen mindhárom kialszik néhány pillanatra.) Ha átértünk, nyúljunk be a lyukba, majd a lejtőnek háttal állva vegyük fel a Yin-t, de rögtön sprinteljünk is ki a folyosóról, mielőtt a kő kilapítana. A lejtőn találunk még egy shotgun-t. A tűzfújókon túl forduljunk be a nyitott rácson, és a felemelkedett tömbről rántsuk meg a kart. A kinyílt ajtó mögött még egy kő zuhan le. Végezzünk a két verőlegénnyel, és szedegessük össze, amit szétdobálnak. Menjünk be a kis folyosón. Vigyázzunk a pengés labdával, és jussunk át a körpengén. Rögtön ugorjunk félre a méregköpő elől. Nyúljunk be a fali lyukba, és másik oldalon, az ajtó mögött felvehetjük a Yang-ot is. Visszafelé még egy sor karó is utunkat állja, ezeket ugorjuk át, és vissza a ketreces szobába. Tegyük a helyére a Yin-Yang szimbólumot, és miénk a Ruby of Fire.

A középső ajtó a föld termébe vezet. A folyosó végén időkapcsoló. Ha meghúztuk, hátraarc, fussunk be balra, ugorjuk át a karókat balra fordulva, a következő karós lyukon is jussunk át, és be a fehér ajtón. Itt is időkapcsoló fogad, de ez már bonyolultabb a labirintus miatt. Ha meghúztuk, ugorjunk balra, fussunk tovább, forduljunk jobbra, majd balra, ugorjunk egy nagyot a karók fölött, innen jobbra, a folyosón balra, majd megint balra, és elérjük az újabb ajtót. A lánc mellett ugorjuk át a lyukat, és vigyázzunk a karókkal. Egy tükörterembe érünk. A tükörben látjuk, hogy kell feszegetni a falat, vegyük magunkhoz az Earth Dragon-t. Fussunk tovább a folyosón, és visszajutunk az öt ajtós terembe.

A kék szimbólumos ajtó a víz termének bejárata. Másszunk le a sötét terembe. Két, egyelőre üres medencét látunk. Az egyikben csapóajtó, a másikban egy szétlőhető gömb. A lőszereket szedegessük össze. Menjünk a szomszéd terembe, és jobbra nyissuk ki a kis ajtót. Mögötte, két körpengével védve a lasersight. Szerezzük meg, majd kombináljuk valamelyik fegyverrel, és a kinti medencében lőjük szét a gömböt. A másikban kinyílik a csapóajtó, lent pedig egy kart találunk. Ennek hatására beindul a vízesés a belső teremben. A vízesés kés oldalán két újabb kar, ezeket meghúzva feltárul a lasersight szobájával szembeni nagy ajtó. Menjünk ide, és ússzunk be a folyosón a Sapphire of Water-ért. Visszafelé a gömbös medencéből még lőszereket vehetünk fel, de előtte végeznünk kell néhány kígyóval.

A fekete ajtón keresztül a fém termébe jutunk. Menjünk be a folyosón, majd egyenesen a belső szobába. Látunk egy fehér tömböt, egyelőre elsüllyedve. Fölötte a résben egy kart találunk, ez nyitja a szobában lévő ajtót, ami mögött az ötödik titkos hely rejtőzik, shotgun-t és medit kapunk. Vissza a külső szobába. Balra menjük le a lenti terembe, és használjuk a kart. Most a fehér tömb felemelkedik, és a szoba másik oldalán nyílik meg az út. Ugorjunk át a lejtőre, majd onnan a karhoz, elkerülve a mozgó falat. A kart toljuk meg, majd rögtön álljunk félre, mert működésbe lép a lánc. Mivel a padló éget, nagy ugrással kell átjutnunk a feltáruló ajtóhoz. Itt ugorjunk fel a létrára, oldalazzunk jobbra, és az oszlop alján hátraugrás és fordulás kombinációval kapjuk el a másik falat. Oldalazzunk ezen is jobbra, másszunk fel, és hátraugorva landoljunk a párkányon. Ugorjunk át a karhoz, ez kinyitja a mennyezeten a csapóajtót. Másszunk fel ide. A továbbjutás talán legegyszerűbb módja az, ha a bal oldali lejtőre felugrunk, majd hátra és jobbra, ezzel lecsalogatva a követ. Rejtőzik itt azonban még egy kő, tehát most háttal ugráljunk fel, és ha elindul, fussunk le, és kanyarodjunk el előle. A folyosón óvatosan közlekedjünk, mert karók szurkálnak a plafonból, és egy-két méregköpő is beindul. Intézzük el a két botos fickót, és feszítsük ki a falból a Metal Dragon-t. A méregköpő felé kell visszafelé mennünk. Essünk le a lejtőre, fussunk át a karókon, és innentől kezdve sprinteljünk, majd csúszás után gyorsan forduljunk be jobbra, mert egy kő ered a nyomunkba.

Megszereztünk minden tárgyat, így a központi teremből induljunk visszafelé a folyosón. Kétoldalt felmehetünk a lépcsőn, és a kar segítségével bejutunk abba a szobába, ahol elhelyezhetjük szerzeményeinket. Tegyük ezt, majd nézzünk körül a kamera segítségével a szobában. Még öt verőlegény támad ránk, őket intézzük el, de a majomra vigyázzunk. Szedegessük össze az ereklyéket, hogy ne távozzunk üres kézzel (bár a lejtőn lecsúszva a pályának így is, úgy is vége van), majd le a lejtőn, még egy utolsó ugrás a karók felett, és véget ér a pálya.

Judit

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.