.....................................................................

BtB 2006 - Level 19 - Cloud of Sparrows

Készítő: Manuel Fumo (diamond)

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a btb06_19_cloud_of_sparrows_tr4.zip-et. Másold a data könyvtárból a data a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és,indulhat is a kaland.

Story:

Lara Kínába megy, hogy megkeresse a legendás diadémet, amit állítólag 104 veréb őriz :) (Fordította: Wyc)

Review:

Kínában kalandozunk Larával ezen a pályán, hogy megszerezzük a Legendary Diamond-t. Egy barlangok, vízesések közé ékelődött templomot és környékét járjuk be, miközben sok feladatot kell megoldanunk, és még több csapdát elkerülnünk, és bizony helyenként ez nem könnyű. A továbbjutáshoz szükség van a fáklyára és a Yin-Yang szimbólumra, de ez utóbbinak a felét simán el lehet mellőzni, ezért jól nézzünk körül mindenhol. A dolgunkat nehezíti a sok-sok rögzített kameraállás, ezek miatt az egyébként könnyű feladatok is komplikáltabbá válnak. Rögtön az elején el is vesztettem szem elől Larát, és beletelt egy kis időbe, mire felfedeztem, hogy a képernyő közepén ugrál a kis vizes lyukban. A környezet, a barlangok, a templom szépen felépítettek, csak sajnos minden túl sötét. Ellenségünk kevés van, néhány denevér, krokodil és cápa. Talán éppen ezért fegyvert sem sokat kapunk, csak az uzival lehetünk gazdagabbak, ha megtaláljuk a pálya egyetlen titkos helyét. (Judit)

Secret 1:

Mentések-Savegames:

Leírás:

Csússzunk le a lejtõn. Másszunk ki a vízbõl, majd a rögzített kameraállásban keressük meg Larát (ott van a képernyõ közepén a vizes lyukban, kapaszkodjunk ki belõle). Az épület alatt vegyük fel a flare-t, majd ugyanitt ugorjunk a tóba. Ússzunk át az alagúton, és a sziklákról ugorjunk át a túloldalra. Lehetõleg ne csússzunk a vízbe, mert elõbb a cápát kellene eltenni láb alól. Ha megvan, ússzunk el a víz alatt a barlang végébe, balra be a háromszög alakú résen, és húzzuk meg a kart. A barlang elején felhúzódik egy rács a víz alatt, menjünk ide, de vigyázzunk a karókkal. Itt is találunk egy kart, ami egy kötelet enged le a víz felett. Másszunk ki, a dobozokon és a karók felett jussunk el a falig. A kis kiszögellésrõl, ferdén nekifutva el tudjuk kapni a kötelet, lendüljünk át a korlát fölött a másik barlangba. Másszuk fel a középen álló építményre, és a híd alatt csimpaszkodjunk el a sziklafalon lévõ résig. Itt egy kígyót formázó kõ szakad a nyakunkba, hátráljunk elõle, kapjuk el a rés szélét, és hagyjuk legurulni. A folyosó végén nyomjuk meg a gombot, ezzel kinyílik a templom teraszán a fehér ajtó. Ereszkedjünk le a barlangba, végezzünk a két krokodillal. Menjünk vissza a korlátig, és ugorjunk a vízbe. Másszunk ki, és a sziklákról jussunk vissza a víz alatti folyosóhoz, ahonnan jöttünk.

A templom előtt, ez egyik oszlopon találunk egy létrát, másszunk fel a teraszra, és a szintén rögzített kameraállásban navigáljuk el Larát az ajtóig.

Egy tükörpadlós kis szobába érünk, jobbra fent egy kúszórést látunk. Mögötte először húzzuk meg az első két kar közül valamelyiket, és lépjünk a kúszórés felőli lila padlólapra. A középső ajtó mögül felvehetjük a Yin-t. Most használjuk a két kar közül a másikat (ne lépjünk rá az előbbi lila padlólapra), és a feltáruló ajtó mögött a következőt. Másszunk ki innen, és menjünk a szemben lévő helyiségbe. Itt a plafon alatt egy rejtett kúszórés van, a tükörpadlóban látszik, hogy hol. Kapaszkodjunk fel ide. Vegyük fel a kis medit, majd az újabb kúszórés után másszunk fel a létrán. Egy színes padlólapos szobába érünk. Ha felmászunk a láncon, és a plafonon átcsimpaszkodunk a szemben lévő nyíláshoz, a távcsővel leolvashatjuk a falról, hogy a lenti öt sorban melyik padlólapok nem tüzesek. A kar időkapcsoló, tehát az ajtó csak rövid időre nyílik ki. A legcélszerűbb, ha meghúzás után megfordulunk, jobbra futunk a kék padlólapra, innen nekifutásból repüljünk át a következő kettő fölött, a zöldről pedig szintén nagy ugrással landoljunk a következő szobában, de vigyázzunk, hogy a kék padlólapra érkezzünk. Ha érintjük a tükörpadlót, akkor kezdhetjük elölről az időre futást (javaslom, hogy ne is mentsünk, amíg át nem jutunk a következő fehér ajtón). Tehát csak a kék padlólapokon ugráljunk el az ajtóig, majd lépjünk be.

A medencében találunk egy nagy medit. Menjünk be az alá a boltív alá, ahol a létrát látjuk. Fent ugorjuk át a korlátot. A három üvegfalú kapcsoló közül csak a legközelebbit használjuk (a másik kettő csapda), essünk le a csapóajtón, nyomjuk meg a gombot. Ugorjunk át a szemközti párkányra, majd innen egy szinttel lejjebb. Az egyik erkélyen lőszert vehetünk fel.

A nyitott ajtó mögött ugráljunk úgy a tömbökön, hogy a forgó pengét lehetőleg kerüljük el. Jobbra az egyik emelvényen kis medit találunk. Ha átjutottunk, még küzdjük le a karós folyosót, majd a köteg fáklyából vegyünk egyet magunkhoz. Haladjunk felfelé a lépcsőn és a tömbökön. Két denevér támad ránk, a fáklyát dobjuk el, de jegyezzük meg, hogy hova. Menjünk ki a hídra (a rögzített kamera miatt itt nehezen tudnánk felvenni a fáklyát), majd ugorjunk át a korlát felett a vízesés tetejére. Szedjük le a krokodilt, vegyük fel a vízből a kis medit, majd a partról a Yang-ot. A mászható oszlopon jussunk vissza, és menjünk át a híd alatt. A magasabbik vízesés alatt, jobbra a sarokban találjuk a pálya egyetlen titkos helyét, ami az uzi-t rejti. Másszunk fel a sziklákra, ugorjunk vissza a hídra a korlát felett. Keressük meg a fáklyát, és menjünk a híd túloldalára. Essünk le, a korábbi párkányokra érkezünk. Vissza a medencés terembe. Még az innenső oldalon forduljunk be a következő helyiségbe. A feladat nyilvánvaló: a fáklyával a kezünkben ugráljunk el a platformokon a tűzig, és gyújtsuk meg. A kameraállás természetesen nehezíti a kivitelezést. A tüzet vigyük a medencés terem túloldalára, és a két lépcső tetején lobbantsuk lángra a farakásokat. Feltárul a továbbvezető ajtó, essünk le. A fáklyára már nincs szükség, esetleg még világíthat nekünk a sötét folyosón.

A cápás-köteles barlangba jutunk. Essünk a vízbe, másszunk ki gyorsan, és ha akarunk, végezzünk a másik cápával is. Menjünk vissza a templom elé, a folyóhoz.

Keljünk át a folyón, a templommal szemközti barlangba. Egy krokodil siet elénk, őt lőjük le. A vízben flare-t találunk, valamint egy alagutat. Ússzunk be egészen a végéig (ne forduljunk útközben lefelé), és húzzuk meg a kart. A víz felett egy kötél ereszkedik le. Másszunk ki a vízből, és keressük meg a barlang falán a kúszórést, ahol egy láncra kapaszkodhatunk fel. Vigyázzunk, mert felfelé menet egy forgó pengét is kerülgetnünk kell. Jussunk fel egészen, és ugorjunk hátra arra a sziklára, amelyik nem annyira lejtős, mint a többi. Egy karhoz érünk, toljuk meg. Egy vergődő denevérrel is találkozunk. Ez a kar hatástalanít néhány karót az egyik vízesés mögött. Menjünk a vízesés mögé (ami felett egy terasz van), csimpaszkodjunk át a híd alatt, és fel a teraszra. Lőjük le a denevéreket. A kapuval szemben az oszlopon egy kart találunk. Ez az iménti tó felett nyitja ki a rácsot, ahol a kötelet leengedtük. Időre megy a dolog, úgyhogy igyekezzünk. A kar meghúzása után tehetetlenül nézzük végig, amint a kamera megmutatja az utat, majd ugorjunk egy nagyot a korlát fölött, lehetőleg a szárazföldre érkezve. Fussunk a kötélhez, kapjuk el, és lengjünk be vele a sötét lyukba, mielőtt lecsapódik a rács. Óvatosan lépegessünk, mert a padlóra esve a karók között végezzük. Szemben időzített platformok vannak az oszlopok között. Helyből ugorjunk az elsőre, majd szembe a lejtőre, és kapaszkodás jobbra (valószínűleg a platformokra hátraugrálva, majd ismét a lejtő szélén oldalazva kellene haladnunk, de simán el lehet csimpaszkodni a lejtő végébe, ahol kimászhatunk a karhoz, ezért válasszuk a könnyebb utat). Húzzuk meg a kart, ennek hatására a teraszon, az időzített kapcsolóval szemközti rács felhúzódik, majd forduljunk meg, gyújtsuk egy flare-t, és keressük meg szemben a falon a rést, ahová felugorhatunk. Essünk a vízbe, és ússzunk ki. Közben összefutunk egy cápával, őt kerüljük el. A kis tóba érkezünk, ahonnan indultunk.

Menjünk fel a kinyitott rácshoz. Csaljuk ki a kígyókövet, majd fussunk be a helyére. A kúszórés és a karós gödrök után használjuk a kart, és a hídon feltárul az egyik rács.

Menjünk a szemben lévő vízesés mögé. Beljebb a vízben felvehetünk egy kis medit. Másszunk fel a létrán, lőjük le a denevéreket, és a falban helyezzük el a Yin-Yang kombinációt. Fussunk végig a hídon.

A folyosó végén újabb rejtvény vár. Vizsgáljuk meg a falon az alsó sort. Ahogy ott követik egymást a színek, úgy ugráljunk a színes padlólapokon, és most már bemehetünk az utolsó ajtón is. Másszunk fel a létrán. Egy tükörszobába érünk, de középen bátran szaladjunk csak be a tükör mögé, mert itt vehetjük magunkhoz a Legendary Diamond-t. Ezzel ér véget a pálya.

Judit

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.