.....................................................................

BtB 2006 - Level 18 - The Killing Fields

Készítő: Loch

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a btb06_18_the_killing_fields_tr4.zip-et. Másold a data könyvtárból a data a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és,indulhat is a kaland.

Story:

Közép-koreában az a hír járja, hogy ismeretlenek brutálisan lemészárolnak egy békés és különleges majom-fajt a Woraksani Nemzeti Park közelében. Egy szívtelen kereskedő-csoport vastagra keresi magát a majom-bundán, amiket borsos áron tud eladni. Azonban pengeélen táncolnak, ugyanis hírek jönnek egy brit felfedezőről, aki eltökélten meg akarja őket állítani. A kereskedők aggódni kezdenek, és egy orvgyilkost küldenek utána. (Fordította: Wyc)

Review:

Azok közül, amelyekkel én játszottam a Back to Basics 2006 sorozatból, ez a pálya mindenképpen viszi a pálmát. Nem is akartam már lejátszani, mert majdnem készen vannak a leírások (és OBig úgyis sokkal gyorsabban halad :) ), de nagyon örülök, hogy mégis nekifogtam, kár lett volna kihagyni.

Koreában, a Nemzeti Park dzsungelében kalandozunk Larával, célunk a fogságba ejtett majmok kiszabadítása. Több, bizony nem könnyű feladat vár ránk utunk során, és ezek közül a rejtvények megoldása nem kis fejtörést igényel. Különösen tetszett a villogó lámpa rejtvénye, és ha jól dolgoztunk, akkor világítani kezd a sziklafal tetején, valamint biztosítja a továbbjutást is. Csapda is akad néhány, jó buli volt a karókkal, legördülő kővel nehezített lecsúszás a hatalmas vízesésen. Ezt még a Larát szemből mutató kamera is bonyolítja, bár egy mentés-visszatöltés kombinációval a dolog kicselezhető. Ellenségünk néhány verőlegény és egy kígyó. A csúcs a láthatatlan mesterlövész, aki egész végig Lara nyomában van, időnként célba véve őt, és ha nem vagyunk elég fürgék, bizony le is vadássza a távolból. Persze a végén ő is megkapja, ami jár neki. :) Nem könnyítik meg a helyzetünket a mindenféle alakú platformok sem, ezek hol sziklákat, hol faágakat képviselnek. Sok olyan van, amelyiknek az egyik fele csúszós, a másikon viszont meg tudunk állni, tehát – ahogy az egy dzsungelben elvárható – jól meg kell néznünk, hogy hova lépünk vagy ugrunk, esetleg hova próbálunk felkapaszkodni. Meg kell szereznünk a revolvert és a hozzá való irányzékot, mert célba is lövünk, nem is gondolnánk, hogy az egy látható gömbön kívül még másik négyet is találunk ugyanazon a húsz-harminc négyzetméteren. Három titkot kereshetünk meg a pályán, ez három iránytű, ami ugye egy ilyen helyen kincset érhet. A textúra remek, az erdő, a vizek, az épületek, minden csodaszép, és közben végig szól a zene. Egyszóval nagyszerű játékot kaptunk a készítőtől, köszönöm neki, és szívből ajánlom mindenkinek.

Secret 1-2-3:

Mentések-Savegames:

Leírás:

Fussunk ki a barlangból, egy gyönyörű folyópartra érünk. Induljunk el a lépcsőn lefelé, de szedjük a lábunkat, mert itt találkozunk először láthatatlan kísérőnkkel, aki fegyvert fog ránk, és ha megállunk a célkeresztben, akkor lelő. Menjünk jobbra felfelé, a sziklákra. Jussunk fel a barlang bejárata fölé, a csúszós sziklák peremén csimpaszkodjunk jobbra. Ugorjunk át a faágakra, és innen egy nagy ugrással el tudjuk kapni a létrát.

A zöld szobrot most még hagyjuk, ez a lámpás rejtvény egyik eleme, de utoljára kell a helyére tenni, különben nem működik. A nagy fa mögött menjünk be az ösvényen. A lila szobrot nem tudjuk mozdítani, de nem is kell. A flare-t vegyük fel a kis gödörből, és nézzünk bele a többi mély lyukba. Jegyezzük meg a szoborhoz és a flare-es lyukhoz viszonyított helyzetüket azoknak, amelyeknek az alján vérfoltot látunk. A flare-essel együtt négy ilyen van.

A vízesés felé induljunk vissza, essünk le az alsó lépcsőjére. Itt a sziklafalon lévő nyílásban találjuk az első titkos helyet egy iránytűvel.

Menjünk a folyó túloldalára, a fák közé. A víz sodor, de ha beleesünk, a barlang előtt ki tudunk mászni. A parton találkozunk egy kígyóval, lőjük le. A fák mögött forduljunk jobbra. Ugorjunk fel az emelvényre, ahol az újabb lila szobrot látjuk. Itt lesz szükség a foltos gödrök helyzetére. A kiálló tömb a flare-es lyukat szimbolizálja. Ha áttoljuk a szobrot egy másik kockára és megállunk, akkor újabb folt keletkezik alatta. Ha elrontjuk a tologatást, akkor vigyük a szobrot a flare-es tömbre, ez kinyitja a rácsot, és mögötte a kar meghúzásával tiszta lappal kezdhetjük a feladat megoldását. A kar melletti résen ki is tudunk mászni. Helyezzük el tehát a szobrot szép sorban a padlólapokon úgy, ahogy fent láttuk a gödröket. Ha jól csináltuk, akkor a piros épület kapuja feltárul. Menjünk be a kapun. Egy sötét odúba jutunk, benne egy majom és egy nagy fa törzse. Másszunk fel a fa mellett a párkányra, majd a fatörzs mögé. Nézzünk fel, a fejünk felett ritkábbak a levelek, itt fel tudunk kapaszkodni, ha a megfelelő szögben ugrunk fel (nekifutásból talán könnyebb). Fent egy újabb majom és a shotgun. Álljunk fel a falon lévő nyílásba, ami mögött a ferde rés húzódik. Forduljunk meg, és nekifutásból ugorjunk a falon szemben lévő kapaszkodóréshez. Csimpaszkodjunk balra, és az ablakon át kijutunk a második emeleti erkélyre. Nézzünk körül, az egyik szikla tetején látunk egy lámpát, ami nem világít. Húzzuk el a szobrot, és közben figyelgessük a lámpát. Ha elkezd villogni, akkor a szobor a helyén van. Jegyezzük meg, aztán toljuk odébb, mert még két ilyen feladat vár ránk, és ha villogni hagyjuk a lámpát, akkor azoknál nem tudjuk majd megállapítani, hogy mikor dolgoztunk jól. Ezért ide még vissza kell jönnünk. (A megoldást direkt nem írom le, mert úgy már nem lenne érdekes J). Mielőtt lemennénk, ugorjunk át a sziklákra, és onnan a lombok között jussunk el a lámpáig. Mellette shotgun lőszer van, de nagyon siessünk felvenni, mert a lopakodó ellenség ismét célba vesz. Menjünk vissza, és essünk le az első emeleti erkélyre, itt is keressük meg a szobor helyét, majd húzzuk félre.

Menjünk vissza a folyópartra. A bal oldalon fel tudunk mászni a sziklákra, onnan pedig a fák tetejére. Kerüljünk a vízesés felőli oldalra, itt találunk egy kis medit is. Nekifutásból ugorjunk át a sziklára, ami mögött a kis vízesés folyik, majd innen a vízesésre, és a szobrot állítsuk a megfelelő pozícióba. Ha lámpa villog, akkor ezt a szobrot most már hagyjuk ott. Menjünk vissza a piros épülethez, és a másik kettőt is tegyük a helyére. Láthatjuk, hogy a lámpa folyamatosan világítani kezd, és a folyót lezáró rács feltárul.

Jussunk le ide, aztán mentsünk egyet, mert nehéz futás következik. A karókat kerülgetve, a kő elől félreugorva csússzunk le a lejtő aljára. (Ha a barlangból kijutva, csúszás közben mentünk egyet, és ezt betöltjük, akkor visszakapjuk a megszokott kameranézetet, így sokkal könnyebb a vesszőfutás.)

Másszunk ki a vízből. A tábortűz mellől vegyük fel a lasersight-ot és a lőszert. A barlang végében másszunk fel a rúdon, és ugorjunk hátra a faágra. Ugráljunk át az ágakon a víz felé, de vigyázzunk, mert az orvlövész ismét akciózik. Egy kis tóhoz érünk, ahol egy hús-vér verőlegény fogad, végezzünk vele.

Fussunk be a folyosón. Egy újabb vízhez érünk, ahol két faépítmény található. Az egyikben egy őr, a másikban sok-sok megmentendő majom van. Az őr ketrece alatt egy nagy medit vehetünk fel. Másszunk fel a bejárattal szemközti kőre, és kapaszkodjunk fel a sziklafalra. Először forduljunk balra, ugorjunk át a tetőre, majd annak a túloldaláról jobbra, ahol a két vastag fatörzset látjuk. Az egyik ágon meg tudunk állni. A két fa között találjuk a második titkos helyet. Jussunk vissza a sziklafalra, ahol az imént a titok miatt balra indultunk, és most forduljunk jobbra. A kapu felett egy lerántható kar van, az ág alatt csüngve kapaszkodjunk el odáig, és rántsuk meg. Menjünk abba a ketrecbe, ahol a botos fickó köröz. Nyissuk ki az ajtót, gyorsan szabaduljunk meg tőle, és másszunk fel a létrán. Nézzük végig a kisfilmet, aztán vegyük magunkhoz a revolvert. Szereljük rá a lasersight-ot. A nyíláson keresztül egy kisebb erdőrészre látunk, benne egy öngyilkos hajlamú majom kering a szétlőhető gömb körül. A majmot megkímélve célozzuk be a gömböt, aztán jól nézzünk körül (a távcsővel jobb, mert az fényt is ad), mert még négy ilyen gömböt találunk ezen a kis területen (egy van a bal oldali fa mögött, egy egész a túloldalon, a kis barlangban, egy a jobb oldali fa mögött, egész jobbra, a növények között, egy pedig a fejünk felett jobbra, a fahídon). Ha megvan mind az öt, bemehetünk. Lent toljuk meg a kart, a majmok kiszabadulnak, és eltűnnek az erdőben. Az egyik fa törzse hátul mászható, erről hátraugorva a majom mellé érkezünk. A sziklafalról úgy ugorjunk el helyből, hogy az alsó hídra érkezzünk. Menjünk a majmok ketrecéhez, és hátul másszunk be. Húzzuk meg a kart, és menjünk át a kinyílt rácson. A kis víz végén kapaszkodjunk fel a ferde platformra, és felhúzódzkodva, ugrás közben megfordulva kapjuk el a kapaszkodórést.

Fussunk ki a barlangból. A nagy vízesés előtt egy híd vezet át, csak kicsit hiányos, ezért ugrálnunk kell. Siessünk, mert a mesterlövész már megelőzött minket. Ha átértünk, ereszkedjünk le a létrán, és a vízben lévő kis háromszög alakú követ használva ugorjunk át balra, a túlpartra. Ha beleesünk a vízbe, akkor az elsodor. Toljuk meg a kart, és másszunk vissza a létrán, be a kapun.

A verőlegényt intézzük el, aztán menjünk fel a lépcsőn. A résen másszunk ki az erkélyre. A vízesés felé induljunk, ugorjunk ki a lombok közé. A fatörzsön másszunk fel, oldalazzunk balra, majd mielőtt átugranánk a második emeleti erkélyre, a fa mögül vegyük fel a shotgun lőszert. Az erkély másik végén, a sarokból vegyük fel a kis medit, majd vissza, és némi sérülés árán ugorjunk át a korlát felett a lombokra, mert itt rejtőzik a harmadik titkos hely. Innen a csúszós szikla segítségével jussunk vissza az első emeleti erkélyre, aztán az előbbi módon menjünk vissza a másodikra, és a résen másszunk be az épületbe. Újabb botos fickó támad, verjük vissza. Szaladjunk fel a lépcsőn. A karral ne próbálkozzunk, nem működik. Menjünk be a majomketrecek közé, az utolsóban revolver lőszert látunk. Menjünk be, és mögöttünk bezáródik a rács. Láthatjuk, hogy előkerült lesipuskás barátunk, és most szemben figyel. Ha visszakaptuk az irányítást, gyorsan szedjük le a lőrésen keresztül, mielőtt ő fog ránk fegyvert. Ha végeztünk vele, ki tudunk menni a cellából. Forduljunk jobbra, húzzuk meg a kart, és ezzel véget ér a pálya. A majmok kiszabadulnak, visszatérnek a dzsungelbe, és boldogan legelésznek a fák tetején.

Judit


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.