.....................................................................

The Very End of Set

Készítő: Gerbil

Letölthető: Innen

Story:

Szet végső pusztulása: (Ez a történet a szerző trilógiájának befejező része. Az előző kettő volt a A királyok Völgye - Achnaton sírja, illetve a Visszatérés a királyok völgyébe.) Miután Lara elhagyja a Nile folyó alá rejtett kriptát, visszaszerzi magának azt a dzsipet, amit a katonák hagytak itt, miután ellopták hősnőnk felszerelését, és az Amulettet. Ez nem egy nagyon nehéz művelet, hiszen az említett jármű épp a közelben parkol…(mindig parkol a közelben egy dzsip :-)  ) Lara elindul Kairóba, ahol eredetileg "találta" az Amulettet. Az idő közben rohan, az időzítő (ami Szet eljövetelét jelzi) lassan lejár, és abban a pillanatban, mikor Lara Kairó határához ér, az egész várost porig rombolja Szet irtózatos ereje. Mindenki meghal, aki a városban volt, senki sem éli túl, csak néhány katona marad életben, hogy megvédjék az Amulettet, ami még mindig a városban van (az Amulett segítségével tud Szet belépni a világunkba). Tehát, a küldetés: Meg kell találnod az amulettet amilyen gyorsan csak tudod, és meg kell semmisítened azt. Lara az emberiség egyetlen és utolsó esélye és reménysége, és nem hibázhat, mert ha mégis, a jövendölésnek megfelelően Szet be fog törni a Földre, és az emberi faj el fog tűnni a Föld színéről… Lara, kösd fel a bundabugyit! :)

Review:

Ez a szint a TR 4 City of the Dead pályához hasonlít a legjobban. Célunk, hogy a motor megszerzése, és tuningolása után felrobbantsunk egy helikoptert. Közben jó néhány fegyveres katona vadászik ránk. Ezért érdemes megkeresni a három secretet, mert az egyikben ott lapul az Uzi. Igaz, hogy kevés lőszer van hozzá, de még mindig jobb, mint a számszeríj, amihez csak normál lőszer kapunk. Az egyik kar meghúzása után még egy szellem is ránk támad, őt a vízbe kell becsalni. Sőőőt, mindezek mellett még pár géppuska is időről-időre belénk ereszt néhány ólomgaluskát. Viszont, ha az egyik halott katona mellől felvesszük a Weapon Code Key, többé bántanak minket. Ez nagyon jól jön, mert a pályán amúgy is kevés a medi. Az nagyon bosszantott, hogy sötét a pálya, flare-t nem tudunk felvenni, így általában a kispisztollyal kell világítani. Ebből kifolyólag, nem nehéz elmenni a Lasersight mellett, amit egy sötét sarokban találunk. Ezt, és a számszeríjat feltétlen meg kell szerezni, mert egy helyen célzott lövést kell leadni egy plafonról lógó tárgyra. A hozzáadott hangok hátborzongatóak, ezt nagyon eltalálta a készítő.

Secret:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 3

Mikor megkapjuk az irányítás, akkor menjünk egyenesen, és meglátunk a földön egy halott katonát. Tőle jobbra vegyük fel a Nitrous Oxide Feeder-t, majd forduljunk meg. Fussunk visszafelé, mígnem jobbról észreveszünk egy kék ajtó. Rúgjuk be, induljunk el felfelé a lépcsőn.

Egy animot látunk. Mutatja, hogy a lépcső tetején áll egy katona, de még nem kell megküzdenünk vele. Tehát, menjünk fel a lépcsőn, majd be a jobboldali szobába. Lőjük le a denevért, és forduljunk balra. A sarokból vegyük fel a lőszert, majd továbbmenve az iménti utca fölé érünk. Ugorjunk át szembe, majd forduljunk a járatban balra, lőjük szét az útlezárást, és ugorjunk át. Haladjunk végig, és egy tér fölé érünk. Ugorjunk jobbról a tetőre, oldalazzunk balra, majd a végén kapaszkodjunk át. Haladjunk egészen addig, amíg fel nem tudunk húzódzkodni. Kússzunk végig, és mikor fel tudunk állni, akkor világítsunk a kispisztollyal, mert közvetlenül jobbról, a sarokban felvehetjük a Lasersight-ot.

Fussunk tovább, majd a járat végén essünk le az utcára. Forduljunk jobbra, és a sarokhoz érve egy bejátszást látunk, ami mutatja, hogy az épület tetején két géppuska van. Gyorsan fussunk ki a térre, majd forduljunk balra, be a kis utcába. Ugorjuk át a gödröt, majd haladjunk tovább, mígnem a végén elérünk egy kis lyukhoz. Álljunk neki háttal, majd óvatosan essünk bele, és mielőtt a vízbe érkeznénk, kapjuk el a peremet. Oldalazzunk teljesen balra, majd itt kapaszkodjunk át a kúszórés bejáratához, bent pedig vegyük fel a lőszert / 1.secret /.

Most kússzunk vissza, oldalazzunk egészen a víz fölé, majd essünk bele. A vízben egy kis járatot találunk, amiben egy nagymedi lapul / 2.secret /.

Ússzunk vissza, és a sarokban másszunk ki a vízből. Találunk egy lépcsőt, amin rohanjunk fel, de vigyázzunk, mert a fordulóban egy lyuk van, ezt ugorjuk át. Cselezzük a gőzfúvót, majd a túloldalt essünk a vízbe. Másszunk fel balról a létrán, majd jobbra oldalazva rajta ugorjunk hátra, az erkélyre. Először ugorjunk át a balra lévő oszlopok közé, mert itt találjuk a Crossbow-t.

Ugorjunk vissza, majd az erkélyen végighaladva észreveszünk egy kart a falon. Rántsuk le, mire az előző medencében felemelkedik egy tömb. A vízből oldalt tudunk kimászni, egy lépcsőre, amin felmenve jussunk vissza a medencébe. Közben lőjük le a denevéreket. Ugorjunk a medencébe, majd a most felemelt tömb segítségével másszunk ki a túloldalt. Forduljunk jobbra, és menjünk a másik medencéhez. Essünk bele, majd ússzunk végig a balra található járaton (közben találunk lőszert!). Egy újabb medencébe érkezünk, ahol csak jobbról tudunk kimászni.

Menjünk fel a lépcsőn, majd óvatosan essünk le a lyukba. Lőjük le a denevért. Álljunk háttal a mélységnek, majd kapjuk el az oszlop peremét, amin állunk. Oldalazzunk teljesen balra, majd másszunk lejjebb. A létra alatt lévő csúszós rész oldala mászható, tehát, engedjük el a létrát, és kapjuk el a csúszós oszlop oldalát, majd innen jussunk le a földre. Forduljunk meg, és látni fogunk egy beugrót. Először azonban kapaszkodjunk meg a beugrótól balra lévő csúszós oszlop peremén. Húzódzkodjunk fel, majd mielőtt leesnénk, ugorjunk hátra, és az újabb csúszós oszlopról előre. Kapjuk el a peremet, majd oldalazzunk teljesen jobbra, amíg fel nem tudunk kapaszkodni. Vegyük fel a medit. Forduljunk meg. Látunk szemben egy csúszós részt, ez lesz majd a menekülési útvonal, de most essünk le a földre, és menjünk a beugróba. Másszunk fel a kar mellé, és váltsuk át. Kinyílik egy ajtó, és megjelenik egy szellem is.

Gyorsan fussunk ki a teremből, majd a már ismert útvonalon jussunk el oda, ahol a medit találtuk. Láttuk azt a csúszós oszlopot is, amire most már ugorjunk rá. A végén ugorjunk a szemben lévőre, majd egyből hátra, így egy magasabban csúszós részre jutunk, amiről már el tudjuk kapni a létrát. Oldalazzunk jobbra, másszunk fel, és gyorsan fussunk a medencébe, mert itt a szellem kimúlik. Most már nem kell sietni, nem zaklat minket többet. Ússzunk be a jobboldali kis járatba, másszunk ki, majd mielőtt visszaesnénk, ugorjunk hátra. Másszunk feljebb, majd óvatosan essünk le a kis kiszögelésre. Innen már át tudunk jutni az imént kinyitott ajtóhoz. Lépjünk be rajta, és világítsunk a kispisztollyal. Szemben van egy gőzfúvó, és amikor kihagy, fussunk a létrához, majd másszunk fel. Fent egy bejátszást látunk, ami mutatja, hogy szembe, a szobába kell bemennünk. Igaz, másfelé nem is tudnánk. Szóval, bent a szobában két fegyveres támad ránk, öljük meg őket, majd haladjunk tovább. Egy álcázott padlóhoz érünk, amin úgy tudunk átjutni, hogy elkapjuk a plafont, és végigcsimpaszkodunk. Essünk le a túloldalon, majd másszunk fel a balra található létrán. Fent látunk kicsit balra egy rést. Fontos, hogy helyből ugrással ugorjunk, különben nem tudjuk elkapni!

Tehát, kapjuk el, oldalazzunk a másik oldalára, és haladjunk végig, majd kapaszkodjunk át a jobbra lévő másik résbe. Itt csimpaszkodjunk végig. Húzódzkodjunk fel, és másszunk feljebb a balra található kis tömb segítségével. Ugorjunk át szembe, a fura oszlopok közé, és a sarokból vegyük fel a Crowbar-t.

Óvatosan essünk le az utcára. Ezután jussunk vissza arra a térre, ahol a géppuskák lövöldöztek ránk, és menjünk be alájuk. Találunk két útlezárást, amik közül lőjük ki a jobboldalit, majd menjünk fel a lépcsőn, közben vegyük fel jobbról a lőszert. A lépcső tetején feszítsük ki a pajszerrel az ajtót, majd lépjünk be. Menjünk a szemben lévő hatalmas területre, de ebben a pillanatban géppuskák lőnek ránk, valamint egy bejátszást is láthatunk. Nem kell megijedni, nem lesz veszélyes feljutni a tetőre! A géppuskák kereszttüzében fussunk egyenesen, majd a halott katona mellől vegyük fel a Weapon Code Key-t. Ez hatástalanítja a géppuskákat, így azok többet nem fognak lőni ránk. Sajnos, megjelenik egy csomó sáska, tehát addig futkározzunk, amíg el nem tűnnek. Na most, keressük meg lent, a medencét, mert tőle jobbra fel tudunk kapaszkodni egy oszlopra, majd innen egy jobbra lévő kiszögelésre. Már látjuk is a két kötelet. Kapjuk el az elsőt, majd lengjünk át a másodikra. Mielőtt a balra lévő létrára lengenénk, nézzük meg szemben a három csúszós rész. Lengjünk a középsőre, majd mielőtt leesnénk, ugorjunk át a másikra, innen tovább, a sötét sarokba. Jutalmunk egy medi, és az Uzi / 3.secret /.

Óvatosan essünk le a talajra, majd megint jussunk el a kötelekre, de most már a létra irányába lengjünk, amit kapjunk is el. Oldalazzunk jobbra, kapaszkodjunk át a másik oldalára, majd megint oldalazzunk a végéig. Egy hátra szaltót kell úgy ugranunk, hogy közben fordulunk a levegőben 180 fokot, és el kell kapnunk a másik létrát. Ez úgy a legegyszerűbb, ha felmegyünk a létra tetejére, majd onnan lépünk lefelé hat lépcsőfokot. Ha sikerül elkapni a másik létrát, akkor oldalazzunk jobbra, a többi létrán, és a legutolsón fel tudunk mászni. Fent, a balra lévő, kicsit magasabb lapról kapjuk el a plafont, majd csimpaszkodjunk végig. A túloldalt engedjük el egy pillanatra, és kapjuk el a lentebb lévő rést. Oldalazzunk jobbra, a végén kapaszkodjunk át, majd húzódzkodjunk fel. Forduljunk balra, és álljunk háttal a mélységnek, majd kapjuk el a peremet. Most balra kall oldalaznunk egészen addig, amíg fel nem tudunk mászni.

Lőjük le a denevért, és másszunk feljebb. Kombináljuk a számszeríjat a lézerrel, és adjunk le célzott lövést a plafonon látható tárgyra, mire az megsemmisül. Menjünk végig fent, és mielőtt a jobbról lévő lépcsőre ugranánk, vegyük fel balról a medit. Most ugorjunk át, és másszunk feljebb. Fussunk fel a lépcsőn, a fordulónál ugorjuk át a hasadékot, majd haladjunk tovább. Felértünk a tetőre. Kicsit jobbra, a két csúszós oszlop között feljebb tudunk mászni, innen pedig át tudunk ugrani szembe. A túloldalt essünk le a kis vájatba, majd forduljunk jobbra. Az Invertory-ból válasszuk ki az Uzi, majd rakjuk el. Fontos, hogy a kezünk ügyében legyen! Most tehát, essünk le a lyukba. Mindenképpen sérülünk! Amikor leérünk, akkor egyből ugorjunk fel, és kapjuk el a plafont. Csimpaszkodjunk a csúszós oszlop fölé, majd essünk rá. Na most, itt vaksötétben kell lecsúsznunk, és lent egyből négy fegyveres támad ránk. Lőjük le mindet. Ha elhaláloztak, akkor keressük meg szemben az ajtót, amit rúgjunk ki. Kint látunk egy kúszójáratot, és egy magasabban lévő járatot, mindkettőben gőzfúvók vannak. Először a kúszójáratot látogassuk meg.

Itt mindenképpen sérülünk a gőztől! Váltsuk át a kart, mire a játék mutatja, hogy melyik ajtót nyitottuk ki. Jussunk vissza a gőzfúvókon keresztül, majd most menjünk a kicsit magasabban lévő járatba. Cselezzük ki a gőzt, majd haladjunk tovább. Balról látunk egy kis tüzet az egyik lapon, vegyük fel mellőle a medit, majd csússzunk le szembe. Visszaértünk a központi térre, de a puskák már nem lőnek ránk, mivel a kártyát felvettük. Fussunk egyenesen, de NE menjünk most be a jobboldali utcába, hanem menjünk tovább.

Így elérünk egy inaktív géppuskához, ami eredetileg is rossz volt. Tőle balra látunk egy járatot, menjünk be. Bent szintén találunk egy nyílást balról, ezen áthaladva megtaláljuk az imént kinyitott csapóajtót. Másszunk le a létrán, majd forduljunk meg. Szemben, fent a falon látunk egy kart, rántsuk le. Ez nyitja jobbról a kaput. Fussunk a motorhoz. Katonák jelennek meg, de ne foglalkozzunk velük, inkább szálljunk fel a járgányra, és hagyjuk el a termet. Kint forduljunk jobbra, és menjünk a központi térre. Forduljunk jobbra, és menjünk abba a kis utcába, amibe eddig még nem jártunk. Az utca elején álljunk meg, szálljunk le, tegyük bele a motorba a Nitro-t, majd szálljunk vissza.

Motorozzunk be az utcába, és először törjük szét az útlezárást, majd menjünk vissza, és vegyünk lendületet, közben nyomjuk a „sprint” gombot is, hogy motor gyorsabb legyen. Az emelkedőn pontosan középen kell mennünk, különben nem fog sikerülni az ugrás! Ha sikerül átjutni, akkor törjük szét az újabb útlezárást, majd üssük el a katonákat. Forduljunk balra, menjünk neki a falnak, mire az széttörik. Forduljunk megint balra, üssük el az újabb katonát, majd menjünk fel a jobbra lévő keskeny szirten. Menjünk neki a katonának, majd az útlezárásnak is, és ugrassunk át szembe. Itt először üssük el az utolsó katonát balról, majd a motorral menjünk jobbra.

Találunk itt egy szürke lapot, amire hajtsunk rá, és erre beszakadunk egy terembe. Lent szálljunk le a motorról. Látunk a teremben hat kart. Az érkezési pozíciónkhoz viszonyítva, a jobboldali karok közül rántsuk le a középsőt. Most menjünk a lyukhoz, amin keresztül leestünk ide, mert a szélén vissza tudunk kapaszkodni a felszínre. Fent forduljunk jobbra, majd a saroknál megint jobbra. A nagy szakadékot nem tudjuk átugrani, de a kapu nyitva van a túlsó oldalán.

Álljunk a kicsit magasabban lévő lapra, majd vegyük elő a pisztolyt. Lőjük ki a helikopter melletti kannát, mire az felrobban, és vele együtt a gép is. Vége a pályának. 

Sonyx

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.