.....................................................................

Ice Age (Eiszeit)

Készítő: Clara

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki az clara_ice_age_eiszeit.zip-et, másold az audio-ból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, majd indítsd ott el a start_me.exe-t. Konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold őket az audio könyvtárba. Másold a data könyvtárból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indulhat a kaland.

Story:

Amerikai terroristák elrabolták a DNS-kristályt, amellyel genetikus anyagokból, új életformákat lehet létrehozni. A terroristák ezen kis csapata ennek segítségével akarják kifejleszteni a tökéletes katonát, a világ uralásának céljából. Lara tehát elindul a sarki jégsivatagon át, hogy visszaszerezze a DNS- kristályt és megakadályozza ezt a szörnyű lehetőséget. Kutatása közben Lara, egyre mélyebbre és mélyebbre hatol a földalatti barlangokba, és a high-tech területekre, és megdöbbenti a felismerés, hogy a terroristák már elkezdték a kísérleteket. (Fordította: Thak)

Review:

Jéghelyek között, egy földalatti bázison írtjuk a mutánsokat ezen a pályán. Közben rengeteg feladatot kell teljesíteni. Nem véletlenül mondom, hogy rengeteget, mert a tiszta játékidő majdnem egy óra. Első végigjátszásra viszont jóval több, mert némelyik feladat alaposan megdolgoztatja az agyunkat. Én többször is elakadtam, és már kapásból az elején. A kis barlangban a pajszert nehezen találtam meg a mozgatható tömb alatt, és ahhoz is kellett egy kis idő, hogy rájöjjek, a földön lévő szobor takarta kapcsolónál tudom használni. Kicsivel később meg nem gondoltam volna, hogy a földön lévő kisebb jégcsapokat szét lehet lőni. Ez nagyon fontos, mert az egyik rejti a továbbjutáshoz nélkülözhetetlen kulcsot. A legkeményebb azonban mégis az volt, amikor a föld alatti laborban egy kis számítógépet kell kilőni, hogy egy tömb felemelkedjen, és ki tudjunk mászni. Szóval, összegezve, nem könnyű pálya. A technika részek viszont nem olyan nehezek, van egy kisebb időre futás, egy ugratás a Nitro-val felturbózott szánnal, a végén pedig két szellem elől kell hanyatt-homlok menekülnünk. Ellenség van bőven, a mutánsokon kívül is, fegyveresek, katonák, kutyák, félistenek. Fegyverrel el vagyunk látva rendesen, de ehhez meg kell találnunk a négy secretet, mert az Uzi, és a Shotgun ott lapul bennük. Megkapjuk még a Revolver-t, ez nélkülözhetetlen, hiszen három alkalommal is célzott lövést kell leadni. Mintegy ráadásként, felvehetjük egy vitrinből a Granade Gun-t, de én azt nem használtam, nem volt rá szükség. A hozzáadott hangokban nincs semmi extra, de illenek a pályához.

Secret 1-2-3-4:

Mentések--Savegames:

Leírás:

Secretek száma: 4.

A lecsúszást követően egyből forduljunk jobbra. A jéghely oldalán fel tudunk mászni. Egy hasadékban megtaláljuk a Nitro-t, majd innen kimászva, egy kicsit arrébb még egy nagymedit is begyűjthetünk. Csússzunk vissza a sík részre, és most a szemben lévő hegyoldalt derítsük fel. Egy helyen itt is fel tudunk rá ugrálni. Szintén találni fogunk egy lyukat, amibe essünk bele, kússzunk be a résen, és végül vegyük fel a töltényeket, és a Shotgun-t / 1.secret /. Gyorsan vegyük elő a kispisztolyt, mert egy gnóm jelenik meg, likvidáljuk. Kússzunk vissza, csússzunk le. Most megint másszuk meg erről az oldalról a jeges sziklákat, ugráljunk végig, haladjunk túl a secret bejáratán, és végül vegyük fel a flare-eket az egyik magasabban lévő helyről. Megint csússzunk le, és menjünk a zárt rács felé. Nem messze, tőle jobbra ismét egy hasadékba botlunk, másszunk le, és váltsuk át a kart. Az anim mutatja, hogy kinyílt a rács. Másszuk vissza. Óvatosan lépjünk be a kinyílt rácson, mert jégcsapok fognak aláhullni! Itt meg is találjuk a motoros szánt. A Nitro belerakhatjuk, de még egyelőre innen nem tudunk kimenni vele. Szóval, gyújtsunk meg egy flare-t, és nézzünk körbe. Egyetlen sötétebb tömb lesz, azt húzzuk ki, és mögüle vegyük fel a Crowbar-t. Most menjünk a földön lévő maszkhoz, aminek a szájába belehelyezve új szerzeményünk, kinyílik az egyik rács. Sétáljunk ki rajta. Kint látni fogunk egy hatalmas szakadékot, másszunk le az oldalán. Lent lőjük le a nagy mutánst, és nézzünk körbe. Látunk a földön is jégcsapokat, ezek közül a kisebbeket szét lehet lőni. Az egyikben ott lapul a Tower Key. Mielőtt kimásznánk a lyukból, derítsük fel az oldalsó jégbarlangot. Mindjárt a bejáratánál gyújtsuk meg egy flare-t, és nézzük fel. Egy rejtett kúszórést látunk, amiben egy nagymedit, és az Uzi-t találjuk / 2.secret /. Másszunk ki a lyukból, és haladjunk tovább. Vigyázzunk, mert két alaklommal is hatalmas hógolyók gurulnak fentről, tehát használjuk az oldalról lévő kis mélyedéseket, hogy a hógolyóhalált elkerüljük. :) Ha felérünk, akkor mindenképpen maradjunk a havas részen, mert meggyulladunk! Jobbról látunk egy kis oszlopot, ugorjunk oda, és vegyük le róla a Star Piece-t. Ugorjunk vissza, fussunk ki a barlangból, és másszuk fel a szakadék oldalán. Lőjük le a fegyverest, és a kutyáját, majd menjünk a szánhoz. Immár nyitva van a másik rács is, itt ki tudunk menni a szánnal. Tegyük bele a Nitro-t, üljünk fel rá, és nagy gázzal ugrassunk át a túloldalra, ahol üssünk el mindenkit. Az ajtó itt is nyitva van, menjünk be rajta. Látunk két oldalon két foglalatot, lépjünk a bal oldalihoz, és tegyük bele a kulcsunkat. Bent szemben látunk egy kart, de még nem tudjuk meghúzni. Menjünk hátra, keressük meg a fali kart, és rántsuk le, mire az előbb látott kar alatt felemelkedik egy tömb. Most egy időre futás, ugrálás jön felfelé, ezért javaslom, hogy először járjuk be az utat. Fentebb látni fogunk egy kisebb harangot, ezt ne lőjük szét! Szóval, ha már tudjuk, hogy merre kell ugrálni, és fent felvettük a nagymedit is, akkor jussunk vissza, húzzuk meg a kart, majd spuri felfelé. Fent még egy időzített tűzköpő is nehezíti a dolgunkat. Ha sikerül bejutni, akkor ne rohanjuk ész nélkül az oszlophoz, mert csúfos végünk lesz! Inkább oldalról közelítsük meg a témát, és vegyük le az újabb Star Piece-t. Jussunk ki innen, majd le a terem aljára, és menjük ki. Lőjük le a katonát, és vegyük el tőle a Cave Key-t. Menjük a másik foglalathoz, használjuk a kulcsot, és lépjünk be a kinyílt ajtón. Vigyázzunk a jégcsapokkal! Másszunk feljebb, vegyük fel a flare-eket, majd kapjuk el a plafont, és csimpaszkodjunk át a túloldalra. Kombináljuk a nálunk lévő két tárgyat, és tegyük a foglalatba, mire az ajtó kinyílik. Lépjünk be rajta. Egy hatalmas barlangba érünk, aminek nem kell lemennünk az aljára. Vizsgáljuk meg balról a sziklákat, majd ugráljunk körbe. Egy helyen vált a kamera, és Lara-t madártávlatból látjuk, ez kicsit megnehezíti az ugrálást, de megoldható. Rövidesen egy kis járathoz érünk, amiben csapkodó pengék vannak. Cselezzük ki őket, majd haladjunk tovább, be a kúszójáratba. A végén rántsuk le a csapóajtót, majd másszunk fel. Találunk itt négy mozgatható, mintás tömböt, és látunk négy jelet a földön. A feladat adott, mindegyiket a megfelelő jelre kell tolni, mire az ajtó kinyílik. Lépjünk be rajta, és a végén ereszkedjünk le a rúdon, de vigyázzunk a pengével! Lent először lőjük le az őrt, majd másszunk le az utunkba eső létrán. Ne másszunk teljesen le, mert egy ügyesen kivitelezett hátra szaltóval egy kis járatba jutunk, ahol nyomjuk meg a gombot. Ne ugorjunk vissza a létrára, hanem inkább gyújtsunk meg egy flare-t, és nézzünk fel a létra mellett. Egy titkos járatot találunk ott. Jussunk be, vegyünk fel mindent / 3.secret /. A létrára nem tudunk visszajutni, de leeshetünk nyugodtan, nem sérülünk. Találunk egy nyitott rácsot a földön, óvatosan essünk le a szobába. A géppuska előtt el kell rohanni. Folyamatosan sérülni fogunk ezért jobb, ha 100%-ra töltjük magunkat. Szóval, oda kell rohanni a másik sarokban lévő oszlophoz. Másszunk fel rajta, oldalazzunk egészen addig, amíg át nem jutunk az üvegablak fölött a másik szobába, ahol essünk le. A töltényt egyelőre hagyjuk ott. Nyissuk ki az ajtót, és bent, egyből balra találunk egy nagy kukát, ezt lőjük szét, és vegyük fel a Revolver-t. Álljunk az üvegvitrin elé, lépjük vissza egy lépést, és úgy nyomjuk meg a CTRL-t. Egy medivel leszünk gazdagabbak. Most pedig, menjünk az egyik polc mögé, és másszunk fel a létrán. A fent lévő folyosó végén nyomjuk meg a gombot, mire a szoba ajtaja kinyílik, és egy őr, meg a kutyája ront ránk. Lőjük le őket és vegyük el az őrtől a Laboratory Access-t. Itt is kutassuk át az üvegvitrint, amiben a Lasersight van. Mielőtt kimennénk, nyomjuk meg a falon a gombot, és vegyük fel a medit. Másszunk vissza a létrán, és lent már nyitva találjuk az imént látott rácsot. Bemenve a folyosóra, balról látni fogunk egy jelet a falon az egyik ketrec mellett. Ez egy rejtett ajtó, be tudunk rajta menni. Bent lőjük szét a kukát, és vegyük fel a holmikat / 4.secret /. Menjünk ki, majd folytassuk utunkat a folyosón. A szörnyekkel ne foglalkozzunk, nem tudnak kijönni a ketrecből. A járat végén menjünk be a kúszójáratba, és lőjük ki a rácsot. Most visszajutottunk abba a szobába, ahol a géppuska van. Célzott lövést kell leadnunk a hátulján lévő tartályra. Ez lehet, hogy csak úgy fog menni, hogy nagyon közel sétálunk hozzá! Ha felrobbant, akkor most már nyugodtam odamehetünk a kártyás ajtóhoz, és nyissuk ki a Laboratory Access-sel. Bent vegyük fel hátulról a medit, és kutassuk át az újabb üvegvitrint. Jutalmunk a Deactivator Card. Más dolgunk már nincs itt, menjünk ki. Na most, abban a teremben, ahol a géppuska volt, látunk az egyik asztalon egy picike, fehér számítógépet. Ezt kell szétlőnünk, mire egy tömb felemelkedik a szobába, mi pedig ki tudunk arra menni, ahonnan jöttünk. Másszunk fel a létrán, és haladjunk egyenesen. Rövidesen egy géphez érünk, amibe tegyük bele a kártyát. Most menjük a balra lévő kúszóréshez. Jussunk át rajta, de vigyázzunk a gőzfúvókkal! A túloldalt menjünk a kapcsolóhoz, nyomjuk meg, mire kinyílik mindkét ajtó. Ez egy labirintus. Az a feladatunk, hogy a folyosókon bolyongva megtaláljunk egy kapcsolót, amit nyomjuk meg, majd nem messze tőle azt a rácsot is, amit nyit. Közben több mutáns is az életünkre tör. Szóval, másszunk le a kinyílt rácson, lent, az aknából vegyük fel a medit, majd kapaszkodjunk vissza a létrára, és ugorjunk le róla hátra, a folyosóra. Mindjárt meg is jelenik egy őr, akitől rövid harcban megszerezhetjük az újabb Deactivator Card-ot, majd haladjunk tovább. Egy terembe érünk, aminek azonban még ne essünk le az aljára. Nézzünk a plafon felé. Látunk egy piros fényű lámpát ott, erre kell célzott lövést leadni, mire egy kötél leereszkedik belől. Kapjuk el, lengjünk a túloldalra, és tegyük a gépbe a kártyánkat. Most már essünk le a terem aljára, mert biztonsággal eljuthatunk az ajtóig. Nyomjuk meg a mellette lévő gombot, mire az kinyílik. Lőjük le a fegyverest, és menjünk be. Mindjárt balról van egy vitrin, kutassuk át. A Grenade Gun-nal gazdagodunk. Az iroda sarkában látunk egy oszlopot, vegyük le róla a DNA-Crystal-t, ezért jöttünk. Egy anim következik, ami mutatja menekülésünk útvonalát. Mikor visszakapjuk az irányítást, akkor már nyitva van a rács. Lépjünk be rajta. Készüljük fel egy nagyobb futásra, ugyanis két szellem jelenik meg. Szóval, fussunk végig a folyósón, ugorjuk át a szakadékot, ugrálgassunk körbe az új teremben, majd be az újabb folyosóra. A végén másszunk le a létrán. Ezen járat végén egy zárt ajtót találunk, nem sokkal előtte jobbra kell fordulni, egy kis járatba. Itt váltsuk át a kart, mire a rács kinyílik. Menjünk ki.  Ezt a barlangot már ismerjük, ennek a tetején ugráltunk végig. Forduljunk balra, keressük meg a másik nyitott rácsot, fussunk be, majd ugorjunk a vízbe. A két szellem eltűnik, de viszont két félisten lövöldöz ránk folyamatosan. Javaslom, úszkáljunk a víz alatt körbe-körbe, mert egy idő után a félistenek megállnak egy adott helyen, onnan nem is mozdulnak, így nem zavarnak minket. Ha sikerül ezt elérnünk, akkor keressük meg azt a helyet, ahol fel tudunk mászni a sziklákra. Most technikás ugrások egész sora jön, ugyanis el kell jutnunk a túloldalt lévő kapcsolóig úgy, hogy megkeressük a sziklán azokat a pontokat, ahonnan nem csúszunk vissza a vízbe. Ha sikerül eljutni a kapcsolóig, akkor váltsuk át. A bejátszás mutatja, hogy a víz alatt kinyílt az ajtó. Essünk a vízbe, ússzunk be rajta. Végigúszva a járaton kijutunk a szabadba, és a repülő felé indulva vége a pályának. 

Sonyx

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.