.....................................................................

Dark Skies

Készitő: Justin

Letölthetõ: Tutorial City Dark Skies 1:City Streets Dark Skies 2:City Ruins Dark Skies 3-4:Incantations / Subversion Dark Skies 5-7 Dark Skies 8/9

Install: másold az english.dat, script.dat, strings,h és load.bmp-t a TRLE főkönyvtárba; a valami.tr4-ek és uklogo.pak a data könyvtárba; a darkcity2-10.akármi a graphics/wads-ba; a samples a sounds/samples-be; az audio file-ok a kissebb letöltés miatt mp3 formátumban vannak, a mellékelt start_me.exe-t elinditva tudsz wav-okat convertálni belőlük, majd másold az audio könyvtárba. Inditsd a tom2pc.exe-t, add minden ami darkcity és build all. Inditsd a játékot, majd a new game alatt válaszd a Tutorial City-t.

Story:

Londont egy sötét és gonosz erő ostromolja. Az utcák sötétek és kihaltak, az egykor gyönyörű ősi városkép és épületek romokban hevernek. Larát semmi nem tántoríthatja el hogy kiderítse, miért! Két hónapja valaki, vagy valami megtalált és elmozdított két ősi ereklyét szent nyugvóhelyükről. Az elsőről, Apollo Szeméről úgy tartják hatalmában áll hogy létrehozza a nappalt. Mélyen a Pindus Hegység alatt volt elrejtve, a barlangban, amit Alabronicus Csarnokának hívtak, a pap után aki felszentelte földjét. Ez volt a hely ahol Apollo Szemének az örökkévalóságig rejtve kellett volna maradni. A második ereklye, Deimos Keze mélyen egy ősi gleccser alá volt temetve, a Jeges Tenger egy felderítetlen területén. Úgy vélték, hogy egy ennyire távoli helyen elzárva ezt a sötét és gonosz szerkezetet, soha senki nem ereszti szabadjára gonosz hatalmát, az ember világán! Valaki mégis megtette! Amikor Apollo Szemét Deimos Kezébe helyezi, megadja hordozójának az erőt hogy rettegést és pánikot keltsen pusztító hatalmával, még magát a napot is meg tudja állítani, hogy ne keljen fel. Mivel eddig London az egyetlen hely amit érint ez az új fenyegetés, Larának kell visszaszerezni a két ereklyét a gonosztevőtől, és visszahelyezni eredeti nyugvóhelyükre, mielőtt a gonosz továbbterjed és körülveszi az egész világot. (Akci)

secretek száma összesen: 22

1. Tutorial City:

Mentések-Savegames:

secretek száma: 2

Lődd szét a sarokban a ládát, és némi lőszerhez jutsz. Menj ki a folyosóra, a következő ajtó mögött lődd le a katonát és tiéd a desert eagle. Az egyik könyv kapcsolóként működik, a tüzeket oltod ki vele a két szomszédos szobában, így a kezdőhelyen már felveheted a nagy medit. A következő teremben a lasersight-ot szerezheted meg szintén egy katonátol. Az ablakokat majd a ládát kilőve újjabb tárhoz jutsz. A már kialudt kandallóban felmászva, majd a raptorral megküzdve az egyik láda alól felveheted a secret card-ot, ami az 1. secret.

Menj vissza a folyosóra, és célzott lövéssel szüntesd meg a lakatot, majd a támadót is az udvarban, a lépcső mögött használd a kapcsolót, ami az időzített ajtó mögötti ajtót nyitotta. Most menj vissza az előző szobába és használd a kapcsolót a kandalló oldalán. Egy igen kemény időre futás következik a könyvtárszoba sarkába, sok sikert. Odalent lődd le az őrt és az íróasztalról vedd magadhoz a security card-ot, amivel az udvaron nyitod a továbbvezető ajtót. A kereszteződésnél jobbra a mellékhelyiség van, itt egy tárat találsz; balra raktár, ahol a három szétlőhető láda alatt az uzi és két tár lapul. Továbbmenve nyírd ki a raptort, majd az őrt, használd a kapcsolót és menj le a csatornába. A következő teremben vigyázz a csapdákra, a hídról ugorj a létrára és mássz le a kapcsolóhoz; haladj tovább a kinyitott ajtón. Az elágazásnál a jobb oldali ajtó mögött komoly lőszermennyiség kerül birtokodba, továbbá az MP-5. Az ajtót a céltáblák kilövésével nyitod, de csak a világosakat lődd, a többi tüzessé teszi a padlót. A bal ajtó mögött már használhatod is az új fegyvert, és vedd magadhoz az M-16 gépkarabélyt és további tárakat, meg a nagy medit is ha kilövöd a kék gömböt. Egyenesen haladva a folyosón a tüzek után fuss el az automata fegyver mellett, és hátulról lődd ki. A padló rengését a t-rex okozza odafenn a tetőn, megölni nem tudod, ha kitartóan lövöd, abbahagyja a mászkálást, és a rezgés legalább megszűnik. Lődd ki az akadályokat és használd a secret card-ot, hogy felemeld a rakétát, így feljutsz a nyílásba, ez a 2. secret.

Két módon is befejezheted a pályát, szemben a két ajtó mögött, de így csak a pályának van vége. A nehezebb módon, az omladozós platformokon átugrálva viszont a második, illetve ha ezt a pályát nulladiknak tekintjük, akkor az érdembeni első pályára jutsz, és így megtartod mindama felszerelést, amit itt szereztél. Nekifutásból ugrálj keresztül - az automata fegyvereket nem tudod kilőni - és csússz le a túloldalon.

2. City Streets:

Mentések-Savegames:

secretek száma: 3

Jobbra vedd fel a flare-t, és haladj tovább a sarok fele, a kapualjban kis medi van. A limó mögött benyithatsz az ajtón, az emeleten az íróasztalról vedd fel a silver key-t, és lődd szét a TV-t, ez nyitotta a kúszójáratot a földszinten; az itt található kapcsolóval  nyitod az ajtót a felső erkélyen. Menj fel, rúgd be az ajtót, vedd fel a security pass-t a zuhanyzóból.

Menj ki az utcára, a másik limónál is bemehetsz egy ajtón, az asztalon van egy tár, a katona is elejt egyet. Menj fel az emeletre, az itteni katonánál is van egy tár. Vedd fel a building key-t, erre kinyílik az ajtó. Az ezüst kulccsal nyitod a következő ajtót, a katona elejt egy lasersight-ot. Itt az egyik ablak mögött tárat találsz; és egy csapóajtót a szobában, lent, a tüzet, a kék gömböt kilőve oltod el, az erkélyen. Lent felveheted a porsche key-t, és fegyvert a gödörből. Juss vissza az első limóhoz, onnan nem messze van egy másik ajtó, mellette kulcsluk, most már ki tudod nyitni. A szobában lődd szét a képet a falon, ez nyitja a csapóajtót, lenn használd a kártyát, hogy kinyisd az ajtót. Derítsd fel a pincét, a nyíláson leesve találod az 1. secret-et, a kapcsoló szobájában vedd fel a fegyvert a pultról. Jobbra a nyílásban lődd ki a himbálózót, ez nyitja a titkos helyet, a kapcsoló pedig a garázst.

A kezdőhelynél menj le a csatornába, ez a 2. secret, és gyűjtsd be a fegyvert és muníciót. Ülj be a kocsiba, és egyenesen menj, fel a csúszóson és be az ablakon, ide bejönni gyalog is lehet, csak kijutni nem. Balra a kulccsal nyitod az ajtót, szembe pedig felmászhatsz a 3. secret-be.

Menj be a folyosóra és lődd le a katonát, kis medi volt nála. A négy ajtóból hármat nyithatsz, a negyedik mögé a szellőzőn keresztül jutsz, amint felveszed a yellow key-t kinyílik ez is. Vissza a kocsiba, menj a kereszteződéshez és használd a kulcsot, mire a másik garázsajtó is kinyílik. Haladj arra tovább, nyiss be az ajtón, az asztalokról tárat és az újabb silver key-t veheted fel. A TV szétlövésével nyitod a továbbvezető utat. A gödörnél csimpizz át szembe, és használd a kulcsot, hogy kinyisd a kijárathoz vezető ajtót. Autózz körbe fel, intézd el a katonákat és irány a következő pálya.

3. City Ruins:

Mentések-Savegames:

secretek száma: 3

A kocsival még nem jutsz messzire, úgyhogy gyalog nyomulj tovább. Lődd le a két őrt, vedd el a táraikat, ahonnan kijöttek, egy elágazás van. Jobbra gránátokat találsz középen az oszlopon; balra újabb őr támad, a lasersight volt nála, továbbmenve egy terembe jutsz, ahol a nyilvános telefon mellett felmászhatsz a rácson. Fenn ugorj át a platformokon a szemközti ajtóhoz, nyisd ki, benn lődd le a katonát és vedd el a fegyverét. A flare-t is az asztalról, és lődd szét a ládát, mögötte a gomb nyitja az ajtót a kezdőhelynél. Juss vissza, odabenn egy gombot találsz, és az egyik szekrényt szétlőve kismedit. Lenn a tolikockával megakadályozhatod a fa padlórész süllyedését, így már továbbmehetsz a kicsi-kocsival. Juss el egészen a másik ugyanilyen süllyedősig és parkolj le rajta, erre kinyílik az ajtó. Bent a harc után mássz fel a lakókocsi tetejéről a nyílásba, vedd fel a flare-t és a kapcsolóval nyisd az ajtót. A lávás teremben ne zavarjon a földrengés, juss fel a kapcsolóig, majd vissza a lakókocsihoz, ahol mindkét ajtó kinyílt.

A fenti járatban inkább ne kúszva menj a raptor miatt, haladj tovább a lávás terembe a függőhidakkal, az alsókon előremenve kilőheted a himbi-limbit a terem túlfelén, ezzel kisütve a csapdákat, most már átugorhatsz, és a létrán lemászva felveheted a left eye-t. A következő teremben igen komoly ugrálós feladat vár, a trükk az, hogy a sorozat utolsó előtti ugrásánál, amikor a legalacsonyabb csúszra ugrasz, nem kell megfordulni a levegőben, csak majd mikor onnan ugrasz tovább, hogy a fali résbe megkapaszkodhass. A kötél segítségével ugorj fel mindhárom platformra a tűzköpők előtt, ezzel nyitod a továbbvezető ajtót; haladj tovább a kapcsolóig, ami visszajuttat a lakókocsi feletti szobába.

Menj egészen le, és a lenti ajtó mögött lecsúszva gyorsan lődd ki a két gömböt fenn, hogy kinyisd a járatot. A laza ugri-bugri után következő teremben a bejárattól jobbra levő oszlop tetején a csúszósra ugorj a bejárat sarkáról és továbbugorva kapd el létrát. A kapcsoló felemeli lenn a padlót, húzd ki a tolikockát és told át a másik sarokba, mire kinyílnak az ajtók, menj újra fel és az itteni kockát is told át a másik sarokba, használd a kapcsoló platformját hogy a másik oldalára kerülj. Felemelkedik a plafon, mássz fel a létrán és vedd magadhoz a right eye-t. Mássz fel a rácson; a lávás teremben akár ugrással, amikor nem ég lenn a tűz, akár csimpaszkodással juss a jobb sarokba, innen ugorj a következő oszlopra, ereszkedj le és ugorj a sarokba, vedd fel az uzit, ami az 1. secret, ahonnan balra nézve a beugrónál levő fal mászható, így kikerülhető a másik csimpaszkodás is, juss fel és ugrálj a terem kijáratához. Ugord át a tüzet, az elágazásnál fuss balra mielőtt a csapda kilapít, és ugord át a gödröt. A következő gödörnél háttal csússz le és kapaszkodj meg, várd meg, amíg a guriga megállapodik lenn, majd ess le; ahonnan legurult felmászhatsz a 2. secret-be, ahol két adag uzi tár és egy nagy medi lapul. Lefelé a folyosón csak sprintelve tudsz elmenekülni az újabb guriga elől, és ugorj át a gödrön. Vedd fel a tárat a földről, és haladj tovább a folyosón, a kötél segítségével juss át a szemközti nyílásba, majd a kapcsolóval nyisd az ajtót, ami visszavezet a már ismerős szobába.

Most menj be az első ajtón, amit itt nyitottál, és juss fel a lávás terem tetejére, ahol beteheted a köveket a foglalatukba. Keresd meg a kapcsolót, és juss vissza a lakókocsihoz, az ajtó amit a cut-scene mutatott közeledtedre kinyílik. Benn lődd szét a ládát, és a kapcsolóval nyisd ki az ajtót, lődd le a katonát és vedd el a gránátjait. A vezetőfülkében levő kapcsoló leereszti a gödör alját kint ahol a kocsit hagytad, menj is le, ugrass át a túloldalra, az oszlop tetejéről egy tárat vehetsz fel. Egy hatalmas terembe jutsz; derítsd fel. A felső szinten a mélységbe nyíló ajtót kinyitva átugorhatsz az uziért; a túloldalon menj körbe a peremen, és ahol van egy magasabb kiemelkedő része, onnan át tudsz ugrani a vízesés mellé, a fal melletti blokkra. Csússz le a vízesésen és a végén ugorj át a 3. secret-hez, nagy medi és gránátok. Sok mást nem tudsz itt csinálni, lenn lelőheted a dinókat és crocodilokat. A kocsival menj át a hídon majd jobbra fel a lépcsőn és ugrass át a túloldalra, fel a rámpán, és eljutsz a kapcsolóhoz. A terem első részében nyitottad az ajtót, a kocsit hátrahagyva juss oda és mássz fel. Húzd ki a tolikockát és told el a túlsó sarokba, mássz fel rá és juss be a járatba, ami a pálya végéhez vezet.

Story line:

Lara hamarosan eléri utazása következő helyszínét, mert London csak az első állomás volt! Az ereklyékhez a kulcs megszerzése, egy felderítetlen vidéken vezet át, elvitték és elrejtették őket létesítményekben ... melyeket nem ember készített ... hanem valami más. Innentől Lara olyasmibe csöppen amit csak úgy lehet leírni, mint igézések...

4. Incantations:

Mentések-Savegames:

secretek száma: 2

A szekrényből vedd ki a flare-eket, állj elé és egy séta hátra, csak így tudod kinyitni. Egy nehéz időre futás jön, a kapcsolás után ugorj egy hátra szaltót megfordulással, és utána sprint, csak igy érsz oda. Az aknánál balra menve lődd le a katonát és vedd a fegyverét. A fenti szoba túlfelén a barna falrészt kilőheted, a csőről vedd fel a weapons card-ot, majd futás vissza, a folyosó jobb oldalán időre zárul egy nyílás, ami gránátokat rejt, ez az 1. secret.

Menj vissza fel és gyújts egy falre-t hogy kiszúrd a tolikockát, menj le és kapcsolóval nyisd ki fenn a rácsot, a létráról ugorj be, keresd meg a kapcsolót ami a kúszórést nyitja. Vedd fel a tárat a futószalagról, és a kártyát használd a panelen, bent a harc után lődd ki a gömböt fenn a sarokban és vedd fel a subversion card-ot, a szekrényekben fegyvert és lőszert találsz. A nagy aknánál a másik irányba némi harc és zárt ajtók várnak, most még; de a folyosó bal oldalán szintén van egy kilőhető barna rész. Lent a kapcsolásra megjelenik egy bejátszás, ami megmutatja a következő lépést; mást nem kell tenned, mint odamenni, erre leáll a propeller. Ugorj át szembe a szürke falra és mássz fel a nyílásba, lődd ki az akadályt, majd az őrt, és vedd fel a tárakat. A három kapcsoló színkombinációjával emeled fel a tömböket a szobában; elsőként a sárga - zöld és piros - így kihúzhatod a tolikockát a sarokból. Zöld és kék - a sarokban levő tömbhöz, bár ezt ki lehet hagyni ha leereszted és a padlón húzod át; végül kék és piros hogy a másik sarokba tolhasd. A megnyílt járatban balra az álfalon átmenve tiéd a 2. secret, jobbra tovább a harc után nagy, majd kis medit vehetsz fel, fenn újabb scorpió és uzi tárak, valamint egy kapcsoló ami az idevezető úton egy beugrót tárt fel, amint ide állsz kinyílik az ajtó. A lift a következő pályára visz.

5. Subversion:

Mentések-Savegames:

secretek száma: 1

A kártyával nyisd ki az ajtót, ne ijedj meg nagyon! További komoly harcok várnak amint bejutsz egy nagy terembe, útközben a szekrényekből nagy mennyiségű lőszerutánpótlást vételezhetsz. A terem túloldalán, a folyosón menj tovább, derítsd fel az elágazás után levő szobákat, használj flare-t hogy észre vedd néhány gyanús elemét a falnak, ezek közül az egyik tolható, a zöld beugróba kell eljuttatni. Ehhez az egyik folyosóról felmászva elérhető kapcsoló által leeresztett tömbnél levő útvonalat kell használni. Amint a helyére kerül, két nyílás tárul fel, a feladat ugyanaz; a kapcsolóval leengedheted a tolható tömböt az alsóbb szobába. A következő teremben jobbra vedd fel a nagy medit, középen a lila kockára állva rövid időre kinyílik az ajtó, ez vezet a pálya egyetlen secret-ébe. A kapcsolóval a kinti teremben a feljáratot teszed szabaddá. Fenn mögötted egy fegyver hever, jobbra haladva csapdák és komoly harcok után nagy medit és újjabb subversion card-ot vehetsz fel, amivel egy időben, egy nyílás is feltárul. A másik irányba, szintén komoly ellenfelek és sok kapcsoló. A nyilak segítenek, először lenn kapcsolj, ahol az útjelző tábla az átjárható falra mutat, majd fenn kövesd az útirányt. Lenn a pengéken és ellenfeleken túljutva vedd magadhoz a blue key-t, majd a központi teremben, a létra aljában kinyílt járatban menj tovább.

Derítsd fel a terepet, kemény harcok árán, amíg el nem jutsz a nagy udvar túloldalán a csapóajtóhoz, amit kinyitva kövesd a folyosót, vedd fel a tárat a földről, majd kapaszkodj ki a belső udvarba. Hat ilyen belső szekció van, ötben kapcsoló egyben katona; a feladat adott. Juss vissza a kinyílt ajtóhoz, emeld fel a csapóajtót, lenn az ábrás kockára lépve nyitsz egy beugrót kicsit előrébb, de időre záródik úgyhogy siess, amint oda lépsz kinyílik a felvezető csapóajtó, ahol felveheted a red key-t, amivel a központi teremben az egyenesen vezető híd végén levő ajtót tudod kinyitni. Juss fel a hídra és balra ugorj át a sarokba, az oszlop túloldalán van a foglalata. Egy nagy medit is felvehetsz itt, és átellenben egy kicsit. Menj be az ajtón, lődd le a támadókat és nézz be a szekrényekbe. Továbbmenve a folyosón siess fel a lépcsőn, mert a túloldalán a blokk időzítetten felemelkedik, juss be a kapcsolóhoz, a kinti részen a sarokban leeresztett tömbről feljuthatsz. Használd a kártyát az oszlopnál, a középen megjelenő katonától rád marad az air duct card. Lent a teleport a központi terembe visz. Vissza az előző pályára.

Incantations folytatás:

Juss fel a szobába, ahol a zárt ajtók voltak, a balra levőt tudod nyitni. A barna falak kilövésével juss le a szellőzőrendszerbe, a rácsok maguktól nyílnak amint közel érsz. A nagy propellernél balra menj be egy kisebb labirintusba, némelyik barna falat itt is ki lehet lőni, így feltárul egy kapcsoló és egy járat lefele; a kettő között időzített összefüggés áll fenn. Benn az újabb barna fal kilövésével újabb aknába jutsz, mássz fel, a kapcsolóval iktasd ki a propellert, és a kártyával nyisd a második ajtót a már ismerős szobában. Juss vissza az aknában kinyílt járaton át.

A folyosóról menj fel a járatba és a nagy potty után vedd fel a kis medit a medence mellől. Haladj tovább, vedd fel a katona fegyverét, a szekrények idelent üresek. Szemben lődd ki a gömböt, hogy az automata fegyverek ne zavarjanak miközben átcsimpizel. A kapcsoló a zuhanás előtti zöld folyosón a fentebbi járatban nyitja a rácsot, a teleport visszavisz a környékre, juss fel a járatba, majd a szobából fel amig kiérsz a nagy akna feletti hídra. Ismét egy kiélezett időre menő feladat; kapcs, hátra szaltó, megfordulással, sprint, ugrás a csúszra megfordulással, ugrás a kötélre, azonnal ugrás tovább, egy séta hátra ha szükséges, helyből ugrás a fentebbi kockára, futás és ugrás.

Fent a hídon túl újabb kapcsoló, egy duplán időzített feladat, ez a kapcsoló két blokkot ereszt le, a mögötted levőt és egy másikat bentebb, de amíg oda jutsz még egyet kell kapcsolnod - szintén időzített - ami a tüzek utáni platformot emeli fel, hogy bejuthass a másik nyíláshoz amit az első kapcsoló nyitott, remélem világos, megcsinálni nem olyan bonyolult mint leírni, csak jókor kapcsolj a tüzek periódusához képest. Bent vedd fel a yellow key-t, majd a harc után a kinti kapcsolóval nyitod a kijáratot, ezt valami okból kétszer kell megnyomni. Kint ess le néhányszor safety drop-al, így visszaérsz a kezdő szoba elé, menj az utolsó zárt ajtóhoz és nyisd ki. Juss át a bárdokon, a szekrényből tárazz be, és az egyik fordulóban a lépcsőről is. Az udvarban, ahova kijutsz ismét harcok várnak, vedd fel a nagy medit. A bejárattól jobbra és balra fel tudsz menni a bástyák első szintjére, tárakat vehetsz fel, a jobb oldalira rejtélyes módon nehéz felugrani, oldalra lépj némi szögben hogy kellő távolságra legyél a felugráshoz. Ezután menj körbe a nagy épületbe, a fáklyáknál fel tudsz kapaszkodni és lelőheted a fenti rossz fiút. Ugorj a platformra, és lépj a teleportba.

Egy keresztúthoz érkeztél négy teleporttal, ezek a következő szintek bejáratai.

Story line:

A Föld alatti világból Lara megtalálja az utat olyan helyekre, amik kívül esnek ismereteinken, keresztút három nem evilági tartomány között. Itt a mienkéhez hasonló teremtményeket talál, még katonákat is... legalábbis, annak tűnnek. De, amint az előző földalatti erődítményben is, egyéb lények is találhatók, de ami még fontosabb, a lények amelyek még ismeretlenek. Valami vagy valaki hiányzik a képből... de mi? Hát reméljük hogy a szem és kéz megszerzésének kulcsa, ezen világokban található... az idő vészesen fogy...

6. The Abyss:

Mentések-Savegames:

secretek száma: 2

A keresztút utáni három világot tetszőleges sorrendben elkezdheted, de mikor belépsz felirat, jelzi a számozásukat, hát kezdjük az elsővel, amelyhez a jobb oldali teleport vezet.

Az egyik ajtó feltárul amint elé lépsz, az elágazásnál a három tekerős ajtó közül kettőt ki tudsz nyitni. A bal oldali mögött mássz le, a szobában a polcról vedd magadhoz a ship underlay-t. Tekerd meg a kereket és mássz vissza fel. Az itteni ajtót is ki tudod nyitni, és benn van a csapóajtó, amit lenn nyitottál. Mássz fel, vedd fel a crystal key-t és menj a négyes elágazástól egyenesen vezető ajtón át, és helyezd a foglalatába. A benti teremben a gombbal nyitod a csapóajtót az ablak túloldalán a létránál. Menj oda, most már az előző terem alsó és felső szintjére is eljuthatsz. A felső szinten ugorj középre a színes tetejére, innen felugorhatsz a kúszórésbe, ami az 1. secret.

A túloldalon a kerékkel, ha jól sejtem az üzemanyag vezetéket nyitod a lenti kockához, amint a bejátszás mutatja. Lent vedd magadhoz a crowbar-t a polcokról, az egyik ajtó közeledtedre kinyílik, az alsó szint már ismerős részére vezet. A kereket megforgatva megteremted a lehetőségét, hogy meggyújtsd a fáklyát. Vedd is fel az asztalról, a meggyújtása némileg trükkös, a kerék felöli részen állj a kocka mellé. Juss fel a középső szintre, és állj a magasabb blokkra, ahol Lara nagyon néz valamit, amikor belép ebbe a terembe. Csak ugorj egyet és meggyullad a kötél, mire bekapcsol az oltó system. A terem aljában kinyílt a csapóajtó, ami kivezet a léghajó alá, a géppuskákat nem tudod kilőni, csak rohanj ki a lőtávolukból. A lengő bárdoknál az egyik oldalon tárat vehetsz fel. Kicsit tovább balra az állványzatot ki tudod lőni, mássz fel a létrán. A beugróban, ahol a kampó jobbra-balrázik fegyvert vehetsz fel a padlóról. Lődd ki az állványokat középen, mire lenyílik a rámpa, ugorj át és lődd ki az egyik kristályt, majd vedd fel a silver rose-t, ez a 2. secret.

Menj vissza a létrához és mássz le, majd tovább az ajtóig, amit a spajszerral kifeszíthetsz; bent a kilőhető fal után, egy roppant zavaró és dezorientáló kamerakezelésű függőfolyosó rendszerre érsz ki. Ezért kaptál hozzá térképet, ismerkedj meg a helyszínnel, és a térkép jelöléseivel. A kapcsolók a szürke pöttyök, a hozzájuktartozó kék ajtókat nyitják, a pirosakat nem tudod kinyitni, de nem is kell. Csak a lényeges dolgokat említve; folyamatosan balra tartva a helyszín másik bejáratához jutsz, ebből az irányból bemehetsz és az ajtó is nyitva lesz. A térkép tetején a két piros ajtó közt fegyvert találsz, innen balra a platform közepén az akadályt szétlőve gránátokat, jobbra a katona ejt el egy nagy medit. Alapba két kapcsoló hozzáférhető, az egyik rögtön a kiindulási hely után, a közeli ajtót nyitja, ami mögött újabb kapcsoló. Ezt használva bejátszás mutatja, hogy hova menj; a terület bal felső sarkába, de előbb még használd a közelben levő másik kapcsolót, majd az evvel nyitott ajtó mögöttit is. Várd meg az alienbe oltott raptoroid támadását, és használd a kart, ahonnan kijött. Menj vissza az elsőnek kinyitott ajtóhoz, és innen felfele haladva eljutsz az újonnan kinyitott ajtóig. Újabb kapcs, újabb kinyílt ajtó innen nem messze, az ottanival pedig az utolsó ajtót nyitod fenn középen. Mássz fel a létrán, kutasd ki a polcot, és lődd ki a kék kristályt. Menj fel az emeletre, majd a létrán. Eljutsz a hídra, az itteni egyik polcról gránátokat szólíthatsz magadhoz. Az állványzatot kilőve ártalmatlanná teheted az automata fegyvert. Szemben a gomb megnyomásával nyitod a létránál levő ajtót, bemenve fordulj jobbra, nézz körül a polcon, majd először az alsó folyosón menj körbe, és a tekerővel nyisd ki a csapóajtót a létra tetején. Menj fel és mássz fel a létrán, a gombbal az elágazás másik irányában nyitod a második ajtót, menj arra, le a létrán, az első ajtót manuálisan nyisd ki. Vedd fel az abyssal keystone-t, és újra a pálya elejére jutsz. Vissza a keresztúthoz.

7. Death Pits of Wrath:

Mentések-Savegames:

secretek száma: 3

A második pálya a középső teleportbol nyílik.

A kijárattal átellenben ess le a kapcsolóhoz és nyisd a kaput. A csapda után vedd fel a tárat, lenn az egyik sarokban nincs láva, használd a kapcsolót, majd menj fel a lépcsőn és vedd fel a copper key-t, mire kinyílik szemben az ajtó. A lépcsősor tetején mássz fel a járatba, menj fel és told odébb a kockát, hogy bejuss az 1. secret-be. Juss vissza a kinyílt ajtóhoz és menj be rajta, vedd fel a fegyvert a lépcsőkanyarban. Haladj tovább a következő termen, balra a beugróban flare-t találsz. Ugorj a vízbe, a vizeséses teremben ugorj a középső szintre a csontváz mellé, amint a mintás padlóra lépsz, szemben kinyílik az ajtó és mögötted felébred a csonti. Ugorj le balra a vízbe a lenti járat mellé és mássz ki, a vázát kilőve tárat vehetsz fel, kúszva haladj át a csapdák alatt. Fenn az ajtó kinyílik, mikor elé lépsz. A kapcsoló azt az ajtót nyitja, ahol a csonti pihent, ugorj át szemből. A folyosó egy lejtőre vezet, balra fenn egy omladozós padló alatt tárat találsz. A járat egy terembe vezet, ahol két ajtó és két kapcsoló van, a fentivel a hátsó ajtót nyitod, bent tolikockák közt kell utat csinálnod magadnak az első golden star-hoz, továbbá egy kapcsoló is van itt, és a fáklya. Az előbbi egy ajtót nyit a vízeséses terem alsó szintjén, utóbbival gyújtsd meg a koponyákat az idevezető úton, összesen ötöt, mire feltárul a másik ajtó. A másik kapcsolóhoz le kell esned az egyik meggyújtott koponya mellett, úgy mint a kezdőhelynél, az újonnan nyitott ajtóval szemközt. Ez a következő szobában nyitja a másik ajtót. Bent egy váza alól vedd fel a pajszert, az ajtó mögötti váza alól a nagy medit, ez a 2. secret. Menj a vízeséshez, ugorj a lenti járat mellé és menj be a kinyitott ajtón. A tüzes terem ajtaja bezárul, ahogy belépsz, a négy kapcsoló közül hármat használj, a bejárattol nézve a tulsó baloldali kivételével. Vedd fel a bronze key-t, a kialudt tűzköpő elől, és menj vissza a vízeséses terem felső szintjére, ugorj át a kinyílt ajtóhoz. Bent a kapcsolóval leállítod a vízesést, így vissza tudsz jutni, ahonnan jöttél.

Itt az ajtó nyitva van, benn feszítsd ki a falból a második golden star-t, majd tedd őket a foglalatukba a kétszárnyú ajtónál. Mássz le az omladozós alatti létrán, és tovább a lávás termeken át. Az egyik vázából tárat, a másikból flare-t vehetsz fel. Lara megnézi az ajtó feletti jeleket, lent az ilyen kapcsolókat kell megtalálni. Mássz le a létrán, és gyorsan húzódj biztonságba, mielőtt legázol a csapda. Bent két kapcsoló van, a jobb oldalit kapcsold, amint a csapda elhalad szaladj utána, és fel a beugróba, itt is van egy kapcsoló, de ezt nem kell használni. Legfelül két kar található, mindkettőt billentsd át, majd csússz le a túloldalon, és ugorj be a járatba, majd fel a létrán. A váza nagymedit rejt, az ajtó jöttödre kinyílik, juss keresztül a csapdákon, és ugorj a jelölt padlólapokra, a két oldalon és az ajtó előtt, így az kinyílik. Bejutsz a 3. secret-be, ami hatalmas területű; haladj tovább a barlangban majd az öbölben és juss ki a tengerpartra. Előrefelé egy sziget van, balra a túloldali öböl, ennek bejáratától jobbra egy háromszög alakú nyíláson be tudsz úszni, az áramlat miatt talán kicsit nehézkesen. Egy medencébe vezet, kimászva egy kapcsolót találsz, amivel kisütöd a csapdát a gold rose alatt, nincs más dolgod mint visszamenni és felvenni. Juss fel a helyszín bejáratához és vissza az ajtóhoz, amit az azonos jelű kapcsolókkal nyitottál.

A csapdán túljutva egy terembe érsz, balra lenn a váza alól vedd fel a fáklyát, és gyújtsd meg vele az állatbőröket a kijárat két oldalán. A következő teremben hat ajtó és hat koponya található, fáklya nálad, nyisd ki őket. Balra az első ajtó mögött csak egy katona van, nála a lasersight. Jobbra az első ajtó, itt ugrások és mászás a feladat, juss fel majd a plafonon kapaszkodj balra, és leesve vedd fel a gold key-t. Juss le, és jöhet a következő ajtó, balra a sarokban, told a kockát a jelre, erre kinyílik a másik sarokban levő ajtó, ezt nem a koponyával nyitod. Itt egy kapcsolót találsz, ezzel egy másik ajtót nyitsz, a következő szobában, hogy oda juss, nyisd ki a tüzes sarok melletti ajtót a fáklyával, majd vedd fel a silver key-t. Menj ki és be a kinyílt ajtón, az utolsó koponyás ajtó mögött csak egy crocodil van. Lődd ki a kék bogyót, és fel a kötélen, majd csimpizz át a kapcsolóhoz. A kötélhez közeli ajtó nyílt ki, benn ugorj át a platformokra, és a kulcsokkal nyisd a kinti ajtót, bent, ahogy felveszed a magma keystone-t, véget ér a pálya és visszakerülsz a keresztúthoz.

8. Dark Hearts of the Wood:

Mentések-Savegames:

secretek száma: 3

Menj a még hátralevő utolsó teleporthoz és irány a harmadik világ.

A kezdőhelynél a hátad mögött, tárat találsz a mintás fal mellett. Haladj előre az épületig, benn ess a vízbe, van itt egy kapcsoló a falon, az ajtó, amit kinyitsz vele a kezdőhely irányába, balra az egyik fa aljában van. Menj be rajta, használd a kapcsolót, mire elalszik a tűz, de csak rövid időre, siess és kapcsolj ezen is. Egy blokk leeresztődik, így hozzáférsz a tolikockához, húzd a mintás padlóra középen, majd menj fel az újabb kapcsolóhoz, ezzel teszed hozzáférhetővé a fentebbi kapcsolót, amivel két nyílást társz fel. Ugorj és kapaszkodj meg a plafonon, csimpizz át szembe a mintás részen keresztül a kis nyílásba, ami az 1. secret, majd menj a másikba és vedd fel a skull key-t.

Juss vissza a vízbe és haladj jobbra, a következő terem bejáratától balra a növényzettel álcázott járaton ússz be a kisebb labirintusba és derítsd fel. Két levegőző luk van itt, mindkettőnél kapcsoló, ezekkel nyitod az ajtót az egyik járatban, ahol a kulcsoddal nyitsz egy ajtót. Ez a másik irányban van, balra onnan, ahol bejöttél a vízbe, a többszintes terem aljában. Ússz ide, fenn mássz ki és vedd fel a kis medit, majd ússz le a kinyílt terembe. Vedd fel a lasersight-ot az emelvényről és a kereket megtekerve leengeded a vizet kint. A három kilőhető ékkő az oroszlánok szájában három ajtót nyit, egy a hozzátartozót, a másik kettő egy szinttel feljebb van. A kapcsoló a szökőkút mögött a visszautat teszi lehetővé a kezdőhely felé, egy ajtót nyit ahol először beestél a vízbe, mögötte létra. Gyere ki a szobábol, az ajtó előtti oszlopra felmászva, majd innen a plafonon körbecsimpizve eljutsz a platformra ahonnan a fentebbi szintre jutsz.

A bal oldali ajtó mögött a lengő bárdnál ugorj át balra a nyílásba és tiéd a grenade gun, a 2. secret-ben. Csússz le, ugorj át a csapdáknál, majd szembe kapaszkodj meg a kúszórésben. Az ékkőt kilőve leengeded a blokkot, a következő szobában használd a kapcsolót, majd menj ki a nagy terem alsó szintjére. Juss fel egy emeletet és menj a másik járatba. A vízesésnél ugorj tovább az ágakon amíg csak mehetsz, balra a sziklafalon lődd ki az ékkövet az oroszlán szájából, használj robbanólövedéket, majd menj be a járatba a szökőkúthoz és használd a kapcsolót. Menj ki amerről jöttél, és a nagy terem alsó szintjén menj be a kinyílt ajtón. Ugyanazon a falon, ahol az előző volt van még egy oroszlánfej, ebből is lődd ki a követ és menj be a kinyíló ajtón. Középen a lépcsősor tövében kapcsolj, majd húzd ki a tolikockát és told a hiányos oszlop alá, így elalszik fent a tűz és felveheted a heartwood keystone-t.

Juss vissza, és fel a vízmentesített terem bejáratához, fuss el a túloldali kis labirintusig, és egy flare segítségével vedd észre a tolikockát, amit a beugróba tolva feltárul az ajtó a kinti épület felső szintjén. Menj fel, vedd magadhoz a fegyvert az emelvényről és menj be az ajtón, ami mögött a 3. secret-be jutsz. A katonát nem kell lelőni, segít. Vedd fel az emerald rose-t, majd juss vissza a létrához, az idevezető ajtót már rég kinyitottad. Mássz fel és juss vissza a pálya elejére a teleportba.

Story line:

És most, az ajtókon túl, Lara egy elfeledett civilizáció elhagyatott romjai közé érkezik, amiket felébresztett Apollo és Deimos istenek újra felgyülemlő ereje. Itt van a mítikus hegység, aminek belsejében Alabronicus Csarnoka található, ahol a Szemet őrizték. Larának a sötétebb felet is meg kell találnia, valahol a hegység más részén elrejtve, elvitték eredeti helyéről, délről. Mielött valaki kombinálja ezt a két erőt, Larának biztonságba kell helyeznie, és használnia az erőt hogy végleg lezárja a mi világunkba vezető kapukat.

9. Ruins of Pindus Mountain:

Mentések-Savegames:

secretek száma: 2

Helyezd a három keystone-t a három talapzatra, és lépj a megnyíló teleportba.

Lődd szét a ládát és vedd fel a fegyvert, ugorj át a szakadék felett és menj be a járatba, sprintelj le ugorj át a csapdán és juss be balra mielőtt kilapít a golyó. Két járathoz ugorhatsz át a következő teremből, egyenesen és jobbra.

Jobbra egy hármas elágazáshoz érsz; balra egy gránátvetőhöz jutsz, jobbra egy szobába, lődd le a katonát és vedd magadhoz a fegyverét, majd a sarokban húzd ki a kockát, gyújts flare-t hogy észrevedd, mögötte a kapcsolóval nyitod az ajtót a harmadik, egyenesen vezető járat végén. Néhány szakadék átugrása után egy karhoz érsz, ami egy járatot nyit, majd később mész csak arra. Vedd fel a flare-eket a váza alól és juss vissza az első kereszteződéshez, és menj be a másik járatba. Lődd le a katonát és vedd fel a kismedit amit hátrahagy. Kijutsz a szabad ég alá és meglátod az autót szemben. Ugorj át előre majd jobbra a tüzek felett és juss el a 2x2-es plarformra, a túloldalán mássz le a létrán és kapcsolj. Ez nyitja az 1. secret-et a kezdőhelynél, juss vissza a pálya elejére és mássz le, a gránátvető és lőszer a jutalmad.

Menj vissza, ahol meglátod az autót szemben, és menj a jobbra levő létrához, mássz fel, fuss körbe az égő kötél mellett, be a barlangba, és balra találd meg a kapcsolót, ami egy lejtőt nyit meg. Juss vissza a létrához és a másik irányban menj tovább a platformokon, amíg bejutsz egy szobába, menj le a lépcsőn és a másik szobából nyílik a lejtő teteje amit az előbb nyitottál. Kövesd a járatot lefelé a szeletelőkön keresztül, majd fel, amíg újra kijutsz a sziklaperemre. Innen egy vizes terembe jutsz. Ugorj a vízbe és a két oszlop között, a plafonon használd a kapcsolót. Mássz ki a vízből és menj fel a bejárattal szemben levő vízesés feletti kúszórésbe, ahol kinyíltak az ajtók. Juss le és lődd szét a gömböt, majd menj a másik vízeséshez és be a kúszójáratba és be a kinyílt ajtón. Itt ugorj át a kapcsolóhoz, amivel eltünteted a vizet, majd vissza és le a kiszáradt terembe. Balra a kapcsolóval nyitod a továbbvezető járatot. Annak a termenek, az alsó szintjére jutsz ahol korábban kapcsoltál.

Menj fel a lépcsőn, ugorj fel, és a felsőbb szintre jutsz. Szemben a csúszra ugorj fel, és onnan ugorj tovább, vedd fel a fegyvert, majd menj vissza le. Ugorj a kötélre, és tovább a járatba, itt kapaszkodj fel a bal oldali csúszósra, innen ugorj a másikra, majd tovább fel, úgy időzítve, hogy elkerüld a lengő bárdot. Vedd fel az uzit a földről és kapcsolj. Menj le és bent a szobában, vedd magadhoz a fáklyát az emelvényről. Ess le a nagy terembe, és az égő csontoknál gyújtsd meg a fáklyát, majd szép sorban gyújtsd meg a koponyákat. Egy van ebben a teremben, és három a kintiben, ahonnan leengedted a vizet.

Ahonnan a kötélre ugrottál két nyílás vezet a másik irányba, menj be és tovább egyenesen a folyosón. A végén jobbra menj és eljutsz egy kapcsolóig, ami a tüzet gyújtja meg a terem másik végében. Menj le a létrán, juss oda a lépcsőhöz, útközben jobbra a sötétebb padlójú részen a vázából flare-t vehetsz fel. A lépcső tetejénél ugord át a korlátot, vedd fel a fáklyát, gyújtsd is meg, és így lenn meg tudod gyújtani az öt fali mécsest, ami egy ajtót nyit a lépcső mögött. Menj be járatba és kövesd a folyosót felfelé, amíg egy nyíláshoz érsz, ahol a kandelábert meggyújtva egy ajtó tárul fel, ami a 2. secret-be vezet. Ehhez vissza kell menned oda, ahol a kötél után bejöttél, a kijárat bezárult, de a lépcsőn lemenve megtalálod a kinyílt ajtót, vedd fel a nagy medit.

Juss vissza a kandeláberhez, és tovább a folyosón. Egy létrához érsz, mássz fel, fordulj meg és ugorj át szembe, itt egy kapcsolót találsz, ami a létra tetején a másik irányba vezető folyosó végén nyit egy ajtót. Időre zárul, úgyhogy siess, amint beérsz kapcsolj, majd menj vissza és a terem közepén a talapzatról, vedd fel a hand of Deimos-t, majd használd a kapcsolót a terem másik végében is. Középen menj fel a lépcsőn, és ess le a lentebbi platformra, majd le a létrán. Juss vissza egészen az autóig, de ne menj le a létrán, fuss el az égő kötél mellett, és be ahol korábban kapcsoltál. Ugorj a lentebbi terembe, menj be a nyíláson, juss el a csúszig, és be kinyílt nagykapun, ami a következő pályára vezet.

10. Alabronicus Hall:

Mentések-Savegames:

secretek száma: 1

Fuss előre és kapaszkodj fel az oszlopra a teherautó elött, innen ugorj át a tetőre és ess le a lukba. Kapcsolj majd gyere ki és menj balra, a kinyílt ajtóhoz, benn lődd szét a gömböt, mire kialszik a tűz kinn a kapcsolónál. Használd, majd ugorj a vízbe, itt két ajtó van, meg bentebb több is, amint a megfelelő irányból közel úszol, kinyílnak. Ússz be a bal oldalin és fordulj jobbra, hogy kinyíljon az ajtó, majd ismét jobbra nyisd a következőt, de ne ússz be rajta, hanem fordulj meg és menj vissza az előbb nyitott ajtón és fordulj jobbra. Ússz be ezen az ajtón és fordulj jobbra, kövesd a járatot, amíg elérsz a kapcsolóhoz a plafonon, majd balra fordulva visszajutsz, ahonnan indultál. Kint egy block leeresztődött, így már használhatod a kart. A raktérben a láda alól vedd fel a subaru keys-t. A teherautó mellett balra menj fel a rámpán és jobbra be a nyíláson, a járat valami zöld trutyi felett visz. Keresd meg a kockát, amit a kapcsolóval felemeltél és mássz fel. Az itteni kapcsolóval egy rámpát nyitsz le, majd a kocsival jössz arra. Menj a kezdőhelyhez és vissza az előző pályára.

Ruins of Pindus Mountain folytatás:

Csak annyi a dolgod hogy elmész a kocsiért, és immár négy keréken folytatod a következő pályát.

Alabronicus Hall folytatás:

Juss el a rámpáig, amit korábban lenyitottál, itt egy bug fordulhat elő; amikor a második zöld trutyi felett ugratsz át Lara meggyulladhat. A megoldás, ne ments, miután bejössz a járatba az udvarról.

Menj fel a rámpán, hagyd ott a kocsit, és kapcsold vissza a rámpát eredeti állásába, majd fentről közelítsd meg az így feljuttatott autót. Ugrass át a szakadékon, szállj ki és lődd szét a ládát, majd ugorj a vízbe. Vedd fel a kis medit és ússz a járatba, használd a kapcsolót a plafonon, gyere ki a vízből és mássz fel a létrán. Lődd szét a ládát és kijutsz a kocsival szembeni oldalára a szakadéknak. Kapcsolj, mire megjelenik egy híd, amin át tudsz autózni, és a végén betörheted a kék akadályt. Gyalog nyomulj tovább, balra fenn kapcsolj, mire kinyílik lenn az egyik ajtó, menj be rajta, át a szeletelőn az újjabb kapcsolóig, amivel a másik ajtót nyitod. Juss fel a terem közepére és vedd fel az eye of Apollo-t. Most vissza kell jutnod a pálya elejére, de a kocsival nem tudsz visszamenni a hídon. A másik szakadék felett csimpaszkodással jutsz át, a lépcsőről éred el a plafont.

Kint az udvaron a teherautó előtt a rámpa végén most már át tudsz ugrani szembe. Miután lelőtted a félisteneket, a bal oldali helyére átugorhatsz egy áttetsző platformon keresztül, a túloldalán lenn egy kapcsolót találsz, ami a pálya egyetlen secret-ét nyitja a teherautó mellett; a láda alatt találod a nagy medit.

Ezután haladj tovább a szeletelőn keresztül, egy nagy terembe érsz. Combináld a hand of Deimos-t és az eye of Apollo-t, így létrehozod az Armageddon Relic-et, majd tedd a terem közepén levő kocka üres oldalához. Erre kinyílik szemben az ajtó és kijön egy ellenfél. Ne törődj vele, megölni nem tudod. Mögötted a két tömb eltűnt, két kapcsoló van a helyükön, használd őket, majd menj fel, itt is van kettő. Amint mind a négyet átkapcsoltad a felső szinten kinyílik az ajtó, ami a kijárathoz vezet.

Akci

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.