.....................................................................

Back to Basics 8 Mourning Palace (A Gyászpalota)

Készítő: Back to Basics projekt Nadine L. (Horus) Homepage

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Mourning Palace de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Egy ködös szeptember végi reggelen Lara újra a könyvritkaságait tartalmazó könyvtárában volt, hogy felkutasson egyet azok közül a félig elrothadt könyvek közül, melyek az ősi kincsekről és romokról szólnak. Ekkor egy rongyos naplót talált közöttük, amit úgy tűnt, évtizedek óta nem érintett senki. Felfedezésétől izgatottan rögtön kihúzta, és felütötte. Miután átnézte, és semmi érdekeset nem talált benne, egyszerűen csak átdobta a válla fölött. Miközben régi könyvre próbált összpontosítani, valami félbeszakította. Egy alig hallható suttogás a háta mögött. Amint megfordult, látta, hogy a napló a földön hever, és egy vörös tintával írt oldalon nyílt ki az eséstől. Csodálkozva, hogy hogyan tudott elsiklani afölött az oldal fölött, letérdelt mellé, és olvasni kezdte a tartalmát:

"Égre tört az alkony, a napfénynek vége
Gonosz lelkek hangja hallik csillogó holdfényben
Halld a sírást, mely a Gyászpalotában éled
Érezd lelkek gyászát, kiknek nem adatott béke"

"Félelmetes" - gondolta Lara, boldogan, hogy végre talált valami érdekeset, és tovább olvasott, hogy többet is megtudjon erről a Gyászpalotáról. Néhány nappal később már az egyiptomi sivatagon utazott keresztül, és megállt ott, ahol a palotának lennie kellene. Türelmesen várta az alkonyt. Amikor a Nap elérte a horizontot, vörösre és narancssárgára festve a tájat, a homok megmozdult a szemei előtt, és egy kőtábla jelent meg, amibe egy nagy kristályt foglaltak. Félretolta. Lentről szél susogását hallotta, ami úgy hangzott, mint valami halk suttogás, de nem habozott belépni a Gyászpalotába...(fordította: Lacek)

Review:

Ezen a pályán lényegében egy központi terem van, sőt, inkább már csarnoknak nevezném. Nem nehéz elakadni, mert sokszor kell cseles ugrásokat végrehajtani. Kötelező sérülések is vannak, főleg az elején. A pálya utolsó része, már igazi kemény dió, nagyon technikás. Amikor egy kötélen kellett lengeni egy medence felett úgy, hogy nem eshetünk a vízbe, és mikor átérünk, akkor szkarabeuszok jönnek, és mindezek mellet még egy kapcsolót is meg kellett nyomni, valamint egy kart átváltani, plusz egy tárgyat felvenni, akkor izzadtam egy kicsit :) Vannak még időre futások, amik közül az egyik meglehetősen nehéz. Az első végigjátszás alkalmával legalább fél órát szenvedtem vele, mire sikerült. Ezután eléggé borúsan láttam a jövőmet, mert tudtam, hogy ezt még egyszer meg kell csinálnom a leírás miatt. :) Csonti, és múmia is akad a pályán, akik ellen egyetlen fegyverünk a Shotgun, ami bizonyos esetekben nem sokat ér, valamint, secret sincs a szinten, tehát nem árt spórolni a medikkel. Amúgy elképesztően jó pálya, simán felveszi a versenyt a főrészekkel. Igaz, azt el lehet mondani szinte minden pályáról, ami ebben a project-ben szerepel. (Sonyx)

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 0

Ha földet értünk, menjünk egyenesen, ki a szobából. Ahogy kiérünk, jobbra, egy vázában lőszert találunk. Továbbmenve, egy kis medencéhez érünk, és szemben találjuk magunkat egy csontival. Cselezzük ki, ugorjuk át a medencét, és fussunk végig a párkányon. Egy karhoz érünk, amit váltsunk át. Az itt található vázákat ne bántsuk, mert jönnek a szkarabeuszok! Most fussunk visszafelé, és körülbelül ott, ahol a csonti kijött a földből, lejjebb tudunk esni. Ha a peremet elkapjuk, és úgy esünk le, akkor nem sérülünk nagyon. Itt nem messze, találunk egy medit, ami két oszlop tetején van, ezt még nem tudjuk felszedni, inkább jussunk le a terem aljára. Itt alaposan nézzünk körbe, mert egyrészt felderíthetjük a terepet, így később könnyebb tájékozódni, másrész itt-ott egy-egy medit, vagy vehetünk fel.

Ha mindent begyűjtöttünk, akkor menjünk vissza ahhoz a medihez, ami a két oszlopon van. Innen ugorjunk át szembe, forduljunk jobbra, és menjünk fel a lépcső-szerű építményen. A bent található rúdra úgy kell felugranunk, mert alul tüskék vannak. Tehát, másszunk fel a rúdon, fent ugorjunk le róla, cselezzük ki a csontit, és menjünk be abba a járatba, amit itt találunk. Itt lesz az ajtó, amit az előbb nyitottunk ki fent, a kapcsolóval. Menjünk fel az emelkedőn, és másszunk be a kúszórésbe. A túloldalt kimászva, egy újabb kapcsolót találunk, amit váltsunk át. Kinyílt a továbbvezető ajtó. Egy medencés terembe érünk, ahol nem szabad a vízbe esni! Ahogy belépünk, már meg is látjuk a Shotgun-t.

Ugorjunk oda, és vegyük fel, majd a segítségével juttassuk a vízbe a csontikat. Találunk egy nyitott ajtó, de pont ez miatt nem tudunk átugrani, ezért ezt be kell csukni a terem másik végén lévő kapcsolóval. Ha megvan, ugorjunk oda, ahol becsukódott az ajtó, menjünk tovább, vegyük fel a lőszert, és haladjunk felfelé, az emeletre. Fent találunk egy csontit, egy zárt ajtót, és egy mintás lapot. Először likvidáljuk a csontit, majd lépjünk a mintás lapra, mire az ajtó kinyílik. Sietni kell, mert időre megy a dolog! Ha bejutottunk, az ajtón, akkor vegyük fel a Crowbar-t.

Megszerzése után menjünk vissza az alsó szintre, majd innen haladjunk vissza a rúdig. Kapjuk el, csússzunk le rajta, majd lent ugorjunk le róla, de ne a tüskékbe! Menjünk ki innen, de a lépcső-szerű építményen ne menjünk le, hanem, mikor kiérünk, egyből forduljunk jobbra, és ugorjunk át a barna területre. Itt mindjárt jobbra találunk egy kúszórést, ahová kapaszkodjunk fel. Lőjük szét a vázákat, hogy fel tudjunk állni, majd keressük meg a mászható falat, és jussunk fel rajta. Így egy újabb barna részre jutunk, de egy szinttel magasabbra. Kint jobbra, a fal mellett találunk egy kis kiszögelést, ahová jussunk fel. Nézzünk fel, mert egy újabb kiszögelést találunk, aminek az oldala mászható. Ha feljutottunk, akkor kapjuk el a plafont. Csimpaszkodjunk keresztül a terem tetején, és essünk le a Golden Star lelőhelye előtt.

A kamera egyből váltani fog, és megmutatja, hogy hova kell vinni a csillagot. Miután kivettük a falból, forduljunk meg, és nézzünk körbe. Na most, látunk szembe, vagy inkább kicsit balra két nagy oszlopot. Ide nem tudunk átugrani, de ez mellett, hozzánk közelebb, meglátunk egy csúszós részt, ide kell átugrani. Sajnos, mindenképpen sérülni fogunk. Ha átugrottunk, kapjuk el a peremét, mielőtt leesnénk. Engedjük el egy pillanatra, és kapjuk el a kicsit lentebb lévő rést. Oldalazzunk balra, az épület másik oldalára. Mielőtt elérnénk a kúszórést, álljunk meg egy pillanatra. A kamera állása olyan, hogy látunk magunk alatt egy kis, barna kiszögelést. Oda kell majd eljutnunk. Ne essünk le, mert nem bírjuk ki, inkább oldalazzunk tovább, a kúszórésig. Másszunk be, a másik oldalon ereszkedjünk le, engedjük el egy pillanatra a peremet, és kapjuk a lentebb lévő rést a falban, majd innen essünk le. Megint sérülni fogunk. Menjünk ki, de NE essünk le a terem aljára, inkább forduljunk jobbra. Látunk egy barna, csúszós lapot. Ezt ugorjuk át, mert az utána lévő lap biztonságos, meg tudunk állni rajta. Ha sikerül, nézzük meg jobbról, az épület sarka mellett lévő csúszós részt.

Most egy technikás ugrás jön, mert ezt a lapot át kell ugrani. Az utána következő lap már biztonságos. Egyébként itt egy ügyes nekifutásos ugrást javaslok! Ha sikerül, akkor ugorjunk át a másik barna részre, majd másszuk meg a falat. Fent először forduljunk balra, majd megint balra, és álljunk a mélység szélére. Nézzünk el jobbra. Kis gerendákat fogunk látni. Ide nem tudunk átugrani, de viszont nagyon fontos megjegyezni, hogy hol vannak!!! Ezután menjünk vissza, és másszunk fel a rúdon. A fenti teremben ránk támad egy csonti, és találunk egy újabb rudat, aminek az alja lángol. Ezt nekifutásból kell úgy elkapnunk, hogy ne égjünk meg. Másszunk fel, és fent ugorjunk le róla. Végre eljutottunk a csillag foglalatáig, amibe tegyük bele a tárgyat. Látni fogjuk, hogy melyik ajtót nyitottuk ki. Menjünk vissza a rúdhoz, csússzunk le rajta, lent ugorjunk hátra, mielőtt megégnénk. Fussunk a másik rúdhoz, azon is jussunk le, és lent vizsgáljuk meg a két oszlopot, amiknek oldalából tűz csap ki, ugyanis, az egyiket meg tudjuk mászni. Fent kapjuk el a plafont, majd csimpaszkodjunk át a másik oszlop tetejére. Itt már észre is vesszük a jobb oldalon lévő mászható falat. Itt felmászva megtaláljuk az imént kinyitott ajtót, és felvehetjük a Pharos Pilar-t.

Most ügyesen jussunk le a terem aljára, majd onnan oda, ahol a két kis oszlopon trónol a medi. Innen ugorjunk át szembe, de most ne jobbra menjünk, a lépcső-szerű építményhez, hanem egyenesen, a zárt ajtó felé, és közvetlen előtte forduljunk balra. Itt megtaláljuk a Pillar foglalatát. Miután bele tettük, az egész kinti termet elönti a víz. Ússzunk egyet. Most már végre fel tudjuk fenni a két kis oszlop tetejéről a medit, valamint, fel tudunk mászni egy oszlopra, innen nem messze, ahol egy nagymedi van. A tűzköpő soha nem hagy ki, ezért lépjünk oda, vegyük fel, és gyorsan essünk a vízbe. Itt is sérülni fogunk! Na most, emlékszünk még, hogy hol láttuk azt a három gerendát, mielőtt beleraktuk a csillagot a foglalatába? Mert most arra kell úszni. Tehát, haladjunk át a gerendák fölött, forduljunk jobbra.

Nem sokára találunk egy helyet, ahol ki tudunk mászni, de most még haladjunk tovább, ússzunk végig a járaton. Egy kis szobába érünk, ahol egy kapcsolón kívül nincs más. Nyomjuk meg, mire kinyílik egy ajtó. Pottyanjunk a vízbe, és ússzunk visszafelé. Másszunk ki abba a terembe, amin az előbb túlúsztunk. Itt találjuk meg azt az ajtót, amit az előbb nyitottunk ki. Bemenve mindössze csak egy mintás lapot találunk, amire rálépve kinyílik egy újabb ajtó. Most egy elég nehéz időre futás jön! Nos, Fussunk ki a szobából, fel a szembe lévő emelkedőn, majd ugorjunk a tömbre, innen tovább, egészen addig, amíg el nem tudjuk kapni a plafont. Ezen csimpaszkodjunk végig, majd a végén engedjük el egy pillanatra, és kapjuk el a peremet. Húzódzkodjunk fel, majd a három oszlopon ugrálva az ajtóig (azt javaslom, hogy mielőtt élesben csinálnánk, párszor próbáljuk végig, meglehetősen „macerás”). Ha sikerül, akkor az ajtó mögött felvehetjük a Pharos Knot-ot.

Menjünk ki, és jussunk vissza oda, ahol a Pillar-t használtuk, mert itt van a Knot foglalata is. Könnyítsünk a hátizsákunkon, és látni fogjuk, hogy a vízben lenyílt egy lap. Menjünk ki, és ugorjunk a vízbe. A lépcső-szerű építmény jobb oldalán találjuk meg az új járatot. Ússzunk be, és a következő terem tetején keressük meg a háromszög alakú nyílást, és ússzunk be rajta. Majd a végén másszunk ki. Találunk egy mozgatható oszlopot, amit a terem másik végébe, a két csík alá kell eljuttatni (ez a két csík az egész termen keresztül megy, így nem nehéz meglátni). Kicsit idegesítő a múmia! Ha alátoltuk, akkor menjünk vissza az oszlop eredeti helyére, mert látunk egy kicsit magasabban lévő lapot, amire rálépve kinyílik az ajtó. Időre megy, de nem túl nehéz. A rudat nekifutásból kell elkapni, mert lángol az alja. Ha sikerül, másszunk fel rajta, majd ugorjunk le. Másszunk a beugróba és kapjuk el a plafont. Csimpaszkodjunk át a terem tetején. Essünk le a peremen, és ugráljunk el a kapcsolóig, amit váltsunk át. Ennek következtében felemelkedik a terem alján lévő mozgatható oszlop a két csík alatt. Essünk le terem aljára, és toljuk az oszlopot a másik két oszlop közé, mire az ajtó kinyílik. Menjünk be rajta, és mentsünk!

Az új, medencés teremben nem szabad beleesni a vízbe, mert mérgező! A terem közepén lévő kötél segítségével kell a túloldalra átjutni, egy szellemmel a sarkunkban. A szemben lévő ajtók kinyitásával nem kell törődni, mert kinyílnak maguktól. Szóval, ha átjutottunk, akkor fussunk be az ajtón, vegyük fel szemből, a nőalak lábánál lévő Hathor Effigy-t, majd nyomjuk meg a bejárati ajtók között található kapcsolót, mire egy ajtó kinyílik, amin rohanjunk be. A következő teremben találjuk meg azt a szobrocskát, amivel hatástalanítani tudjuk a szellemet, de hogy a dolog ne legyen olyan egyszerű, megjelenik néhány szkarabeusz. Ha a szellem kimúlt, akkor keressük meg a kart, váltsuk át, mire elalszik egy tűz egy helyen. Lőjük szét a vázát a rúd alján, így fel tudunk rajta mászni. Fent ugorjunk le, menjünk át a másik szobába, és vegyük fel a földről az Ornate Handle-t.

Sétáljunk vissza a rúdhoz, jussunk le, cselezzük ki a bogarakat, és ugorjunk a nagy ajtó melletti magasabb részre. Ez egy időkapcsoló. Ügyesen jussunk be azon az ajtón, ami kinyílt, és váltsuk át a bent található kart, mire kint kinyílik a másik nagy ajtó. Menjünk be ezen is, és essünk a vízbe. Jobbra, a hátsó sarokban medit találunk! Ússzunk be a terem közepén található járatba, ami lényegében egy mini labirintus. Egy-egy mellékjáratban lőszert és medit vehetünk fel, de az a cél, hogy visszajussunk a központi csarnokba. A víz alatt nem kell ajtónyitó kart keresni, mert ha közel úszunk a kijárathoz, akkor az magától kinyílik. Kint ússzunk arra, ahol a Knot-ot, és a Pillar-t használtuk, mert azzal a teremben szembe van egy másik terem, ahol találunk egy tartót. Illesszük össze a Hathor Effigy-t, és az Ornate Handle-t, ezután az így kapott tárgyat tegyük a tartóba.

Menjünk ki, forduljunk jobbra, és váltsuk át a kart, amit a most kinyitott ajtó mögött találunk. A játék mutatni fogja, hogy hol nyílt ki az újabb ajtó. Ússzunk oda, lépjünk be, mire elindul egy lift. Ha megáll, akkor nézzünk szét, mert tudnunk kell, hogy hol van a kúszórés, ahová majd menekülni kell. Induljunk el az emelkedőn felfelé, majd mielőtt az ajtóhoz érnénk, forduljunk meg, és hátrálva haladjunk, mert mikor elindulnak a tüskés golyók, akkor nem lesz időnk forgolódni. Tehát, lépjünk az ajtó elé, majd sprinteljünk vissza, és másszunk be a résbe. Ha a golyók megálltak, másszunk ki, és menjünk be a közben kinyílt ajtón. Rövidesen egy csúszdához érünk, és mikor csúszunk lefelé, akkor elindul néhány golyó, amiknek térjünk ki az útjából.

Lent három csonti éled fel, akik folyamatosan zaklatnak minket. Cselezzük ki őket, és nyomjuk meg a két kapcsolót, amit ebbe a teremben találunk. Középen van egy kismedi is, de azt javaslom, ezt hagyjuk ott, nem gazdaságos megszerezni. Most menjünk be a kinyílt ajtó, ugorjunk a csúszós részre, majd innen a következőre, majd a harmadikra. Erről úgy kell elugrani, hogy elbírjuk kapni a plafont. Ha megvan, akkor forduljunk meg, és haladjunk a tűzköpő irányába. Amikor kihagy, essünk le, csúszás közben ugorjunk, és irányítsuk Lara-t úgy, hogy NE a vízbe érkezzünk, mert az mérgező. Ha sikerül, akkor már nincs más dolgunk, mint az égő oszlophoz ugrani, amin egy kristály van. Ezzel vége a pályának.  

Sonyx

A következő pálya: Operation Golden Star

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.