.....................................................................

Back to Basics 5 High and Low (Fent és lent)

Készítő: Back to Basics projekt Michael Prager Homepage

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: High and Low de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Lara ismét egyik kutatóútján van, és váratlanul egy lyukon át, leesik egy földalatti helyre. Szerencsére sértetlenül, nekilát, hogy Fent és Lent megtalálja az onnan kivezető utat, és miközben átkutatja a helyet, megpróbál annyit visszavinni a titkos háromágú szigonyokból, amennyit csak talál. (fordította: Lacek)

Review:

Ha ezt a pályát egy mondattal kellene jellemezni, akkor azt mondanám, hogy: Sok türelem kell hozzá. Rengeteg szellem, és szkarabeusz nehezíti a dolgunkat. Annyi lenne a feladatunk, hogy kijussunk a felszínre, de előtte még rengeteg feladatot kell végrehajtanunk, és ezek főleg ügyességi feladatok. A sok szellem miatt fontos megjegyezni azt az egyetlen helyet, ahol a hatástalanításukhoz szükséges szobor van. Van még továbbá egy nagy időre futás is, amit ajánlatos úgy végigcsinálni, hogy közben is mentünk. A hat secret közül néhány megszerzése is eléggé idegőrlő. A csontik ellen is csak két fegyvert kapunk, a Shotgun-t, és a Grenade Gunt, de ez utóbbit csak a pálya vége felé, az ötödik titokban. Nagyon jó pálya, de nem ajánlom kezdőknek! (Sonyx)

Secret 1-2-3-4-5-6:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 6

Kezdéskor a vízben landolunk, és ússzunk be a járatba. Mindjárt jobbra lesz egy elágazás, és látni fogunk egy kis rést. Ezen átúszva flare-eket, és egy Trident-et vehetünk fel / 1.secret /.

Ússzunk vissza, majd folytassuk utunkat. Nem sokkal később észreveszünk jobbról egy medit, amit szintén vegyünk fel, majd ússzunk tovább. Egy sodrás fog elkapni, ami elvisz minket oda, ahol ki tudunk mászni a vízből. Tegyük ezt, de ne a tüskék közé. Mikor kimászunk, a játék mutatja, hogy szkarabeuszok jelennek meg, és elindul egy csonti. Ahol kimásztunk, attól nem messze találunk még két kis mélyedést, amikben víz van. Essünk a kisebbe. Találunk itt egy pici rést, amin átúszva, lent, lőszereket, és egy Trident-et vehetünk fel / 2.secret /.

Másszunk vissza, és most már vegyük szemügyre a középső építményt. Az egyik oldalán van egy létra, amin másszunk fel.  Fent forduljunk meg, és nézzünk szét. Látunk szemben platformot, amin egy csonti mászkál, oda kell eljutni. Nem bírunk egyből átugrani, ezért, ugorjunk a jobbra lévő csúszós részre, és még mielőtt leesnénk, ugorjunk, majd kapaszkodjunk meg a platform szélén. Húzódzkodjunk fel, induljunk el balra, és cselezzük ki a csontit. Egy nekifutásos ugrással jussunk el a szemben lévő, újabb platformra, majd mentsünk egyet. Az, hogy merre kell menni, adott, de nem olyan egyszerű a kivitelezése.

Tehát, a csúszós részre kell ugranunk, onnan az újabb csúszós részre, majd a harmadik csúszós részre, és innen tovább, az ajtó elé. Na most, az első csúszós részre úgy ugorjunk, hogy kapjuk el a peremét, majd oldalazzunk teljesen jobbra. Ezután húzódzkodjunk fel, csúszás közben ugorjunk, és forduljunk 180 fokot, így háttal fogunk csúszni. Mielőtt leesnénk, kapjuk el a peremet, és oldalazzunk teljesen jobbra. Ez nagyon fontos, mert különben nem tudunk átjutni a következő csúszós részre! Tehát, ha teljesen a szélén vagyunk, akkor kapaszkodjunk fel, majd ugorjunk hátra. Mikor a következő csúszós részt elérjük, akkor EGYBŐL ugranunk kell megint, és így pont a zárt ajtó elé érkezünk. Nézzünk szét, és meglátjuk szemben a kapcsolót. Ugorjunk át, és nyomjuk meg.

A játék mutatja, hogy leereszkedik egy kötél, valamint, megjelenik két szellem. A kapcsolótól minél hamarabb jussunk le a terem aljára, mert itt, a közelben kinyílt két ajtó egymás mellett, és bent találhatjuk meg azt a szobrot, amivel hatástalaníthatjuk a két szelemet. Ha sikerül, akkor vissza kell jutnunk ahhoz a zárt ajtóhoz, oda, ahonnan átugrottunk a kapcsolóhoz. Most azonban, tovább kell mennünk, tehát, ugorjunk a másik zárt ajtó elé, majd innen tovább. Sétáljunk el a platform széléhez, és kapjuk el a kötelet, majd lengjünk a kapcsolóhoz, amit nyomjunk meg. Ezután forduljunk meg, és nézzünk le. Láthatjuk, hogy melyik ajtót nyitottuk ki, de még NE menjünk be rajta, inkább a kapcsolótól ugorjunk tovább, a következő platformra, majd álljunk a végéhez. Úgy kell a balra, a sarok mellett elugranunk, hogy a kis peremre érkezzünk. Ha sikerül, menjünk a kapcsolóhoz, és nyomjuk meg.

Forduljunk meg, és szintén láthatjuk, hogy melyik két ajtót nyitottuk ki. Szemben, a kinyitott ajtó mögött egy kar van, de azt még nem tudjuk meghúzni. A másik ajtó, amit kinyitottunk, alatta van, és piros színű fényt áraszt magából. Most óvatosan jussunk le a terem aljára, és menjünk be abba a terembe, amit a második kapcsolóval nyitottunk ki. Bent ugorjunk egy fejest a medencébe, és az egyik oszlop mellől vegyük fel a Shotgun-t, ezután keressük meg a járatot, és ússzunk be rajta. A túloldalt kimászva vegyük le az oszlopról a Pharos Pillar-t. A játék mutatni fogja, hogy a mozgatható oszlop mellett felemelkedett egy lap.

Ússzunk vissza, menjünk a központi terembe, és menjünk be azon az ajtón, ahonnan piros fény áramlik ki. Bent a foglalatban használjuk a most megszerzett tárgyunkat, mire egy újabb lap emelkedik fel a medencés teremben. Menjünk oda vissza, és kezdjük el vonszolni az oszlopot. A középső lapot még nem emeltük fel. Nézzük meg, hogy hova kell tolni az oszlopot. A másik jel a padlón egy időkapcsoló, aminek segítségével felemelhetjük a harmadik lapot. Tegyük ezt, majd juttassuk át rajta az oszlopot. Közben az oszlop le fog esni, mikor a lap lecsukódik, de semmi, gond, lépjünk megint az időkapcsolóra, és húzzuk le erről a lapról. Toljuk a jelre az oszlopot, és látni fogjuk, hogy két tömb kijön a falból ebben a teremben. Most menjünk vissza a terem bejáratához, sétáljunk a víz mellett egészen a perem széléig, és nézzünk fel. El tudjuk kapni a plafont, és azon végigcsimpaszkodva eljutunk az egyik oszlop tetejére, igaz, hogy ezen, tüskék vannak, de ha csak a tetején vagyunk, és nem érintjük az oldalát, akkor nem sérülünk. Tehát, essünk az oszlopra, és egy nekifutásos ugrással jussunk el a másikra, de NE kapaszkodjunk a végén, mert meghalunk! Ha sikeresen átérünk, akkor kapjuk el innen a létrát, és másszunk fel a kék szobába.

Először vegyük fel a Pharos Knot-ot, majd mentsünk egyet. Itt fent még találunk egy mintás lapot is, amire rálépve kinyílik egy ajtó, de csak rövid időre, úgyhogy sietni kell. El kell jutnunk a pálya elején használt kötélre, és innen a most kinyitott ajtóhoz. Igényel némi gyakorlást a feladat. Javaslom, hogy közben is mentsünk! Ha sikerült, akkor fussunk be, és vegyük le az oszlopról a Pharos Pillar-t, majd fussunk ki, és óvatosan essünk a terem aljára. Keressük meg a foglalatot, és használjuk az egyik tárgyat, mire kinyílik mellettünk az ajtó.

Menjünk be rajta. Szemben látunk egy másik foglalatot is, de most inkább a létrák segítségével jussunk le. Találunk itt egy kart, amihez úgy kell odaugranunk, hogy egyből át tudjuk váltani. Ha mellé ugrunk, akkor nem tudjuk átváltani, pont elé kell ugrani! Ez nyitja a harmadik titok ajtaját, de ezt majd később vesszük fel. Most másszunk fel a létrákon a foglalatig, és használjuk a másik tárgyunkat is. Most essünk le oda, ahol az előbb meghúztuk a kart, mert immár itt víz van, és be tudunk úszni egy kis résen. Ússzunk végig a járaton, és másszunk ki a másik oldalon. Vizsgáljuk meg a teremben az oszlopokat, közben szedjük fel a medit a sarokból, mert szükségünk lesz rá! Észre fogjuk venni, hogy az egyik oszlopon lévő csúszós rész oldalán létra van, amit el tudunk kapni, és fel tudunk mászni rajta. Csúszás közben ugorjunk, a következő csúszós részre, és innen tovább, a következőre, de úgy, hogy amikor csúszunk rajta lefelé, el tudjuk kapni a szélét. Oldalazzunk balra, az újabb 'csúszdára', és a többin végig, egészen a kapcsolóig. Nyomjuk meg, és a játék mutatja, hogy melyik ajtót nyitottuk ki vele. Megjelenik egy szellem is, tehát sietni kell.

Pördüljünk meg, kapjuk el a fent a létrát, másszunk fel, kússzunk végig a járaton. Mikor a végéhez érünk, akkor NEM szabad leesni a gödörbe, hanem körbe kell csimpaszkodni! Az új járatban vegyük fel a medit, majd mikor a végére érünk, akkor háttal ereszkedjünk le, és engedjük el egy pillanatra, majd kapjuk el a csúszós rész peremét, mielőtt leesnénk. Most ott vagyunk, ahol a Pharos Pillar-t használtuk, és jussunk el megint a foglalathoz. Forduljunk meg, és nézzük meg a plafont, majd egy ugrással kapjuk el. Balra látni fogjuk, hogy egy kis létra van a falon, tehát, a plafonon kapaszkodva jussunk el oda, egy pillanatra engedjük el, és kapjuk el a létrát. Oldalazzunk tejesen jobbra, így tudunk kijutni a teremből, mivel a fal másik oldala is mászható, tehát át tudunk kapaszkodni arra az oldalra. Ha kint vagyunk, essünk le, és fussunk abba a terembe, ahol a szobor van, mert hatástalanítani kell a szellemet. Ha vége, akkor nézzük meg az itt található két nyitott ajtót / ezt nyitottuk ki a karral /. Az egyikbe bemenve nagymedit, és egy Trident-et vehetünk fel / 3.secret /.

Most pedig, azon az útvonalon kell haladnunk, amin az időre futás volt, mert így belebotlunk abba az ajtóba, amit nemrég nyitottunk ki. Egyébként, az az ajtó az, ami elől az első kapcsolóhoz átugrottunk a pálya elején. Szóval, menjünk be ezen az ajtón, és nyomjuk meg az itt található kapcsolót. A játék mutatja, hogy egy tömb kijön a falból. Megjelenik újabb két szellem, tehát, fussunk ki a teremből, essünk le, és likvidáljuk őket. Ha megvan, akkor jussunk el arra a tömbre, amit az előbb a kapcsolóval mozgattunk. Erről a tömbről most már át tudunk ugrani arra a kiszögelésre, amire eddig képtelenek voltunk. Innen, a csúszós részek segítségével el tudunk jutni ahhoz a kapcsolóhoz, aminek az ajtaját a pálya elején nyitottuk ki az egyik kapcsolóval. Ha odaérünk, váltsuk át, aminek következtében két dolog történik: először is a középső teremben leesik egy tüskés golyó, másodszor, kinyílik egy kétszárnyú ajtó.

Tehát jussunk el a most kinyitott ajtóhoz, de még NE menjünk be! Másszunk fel az imént használt tömbre / ami a kapcsolót megnyomva jött ki a falból /, és kapjuk el a plafont. Jussunk el oda, ahol az imént leesett tüskés golyó volt, mert nyitva van egy ajtó, ami mögött lőszert, és egy Trident-et vehetünk fel / 4.secret /.

Most már bemehetünk a most kinyitott kétszárnyú ajtón. Bent, a járat végén cselezzük ki a csontit, és kapjuk el a szakadék peremét, majd óvatosan essünk le. A csúszás után fussunk végig a járaton, és másszunk fel a végén található létrán. Fent körbenézve látunk egy zárt ajtót, de ez csak a soron következő titkot rejti. Most azonban, keressük meg azt az oszlopot, aminek a szélét el tudjuk kapni. NE húzódzkodjunk fel, mert megégünk! Inkább, oldalazzunk teljesen balra, át a másik oszlopra. Itt kapaszkodjunk fel, és mielőtt lecsúsznánk, ugorjunk egy hátra szaltót úgy, hogy közben 180 fokot fordulunk. A következő csúszós oszlop végén ugorjunk egyet, és a kapjuk el a magasabban lévő platform peremét. Kapaszkodjunk fel, forduljunk meg, és fussunk végig, majd ugorjunk át s a szemben lévő platformra. Itt álljunk meg, és nézzünk balra. Ugorjunk át a kis kiszögelésre, majd a szintén balra lévő magasabb lévő tömbre / itt fogunk majd később vizet fakasztani! /.

Most egy nagyon technikás rész jön, de végig kell csinálni, ha meg akarjuk szerezni a pálya összes secretét. Tehát, álljunk a tömb szélére, és nézzünk pontosan észak felé. Lépjünk hátra kettőt, majd szökkenjünk hátra egyet, és egy nekifutásos ugrással jussunk el a kicsit balra lévő csúszós oszlopra úgy, hogy közben a levegőben fordulunk 180 fokot. Mielőtt leesnénk, ugorjunk az ezzel az oszloppal szemben lévőre úgy, hogy egy kicsit balra irányítjuk Lara-t a levegőben. Innen úgy ugorjunk, hogy kapjuk el a platform alját. Ha sikerül, akkor csimpaszkodjunk a zárt ajtó irányába, mire az kinyílik, és bent felvehetjük a Granade Gun-t, és egy újabb Trident-et / 5.secret /.

Ezután jussunk oda vissza, ahonnan elindultunk felfedezni a titkot, és onnan ugorjunk be ahhoz a fejhez, amiből még egyelőre nem jön víz. Találunk itt egy mozgatható oszlopot, amit toljunk a jel alá. Most menjünk a másik nagy fejhez, amiből víz jön, szedjük fel mellőle a vázákban lévő lőszereket, majd kiugorva innen, másszunk le a létrán a karhoz, és váltsuk át. Ennek az lesz a következménye, hogy a központi teremben az összes tüskés golyó leesik, és közepén egy rúd válik láthatóvá, valamint, hogy a másik fejből is immár folyik a víz.

Jussunk el megint ehhez a fejhez, mert innen leesve tudunk eljutni abba a járatba, ahonnan felmásztunk ide, de ott már víz van, ezért ússzunk végig a járaton.  Másszunk ki a túloldalt, és irtsuk ki a csontikat, majd menjünk ki a főterembe. Most azt az utat kell követnünk, mint amit a harmadik titok megszerzésénél, azzal a különbséggel, hogy most már menjünk is be a központi terem ezen részébe. Bent sétáljunk a perem szélére, és ugorjunk át a rúdhoz, de még NE másszunk fel rajta, inkább ugorjunk át a szemben lévő zöld részre. Robbantsuk fel a csontikat, és nézzük meg, hogy hol van a kis oszlop, rajta a Trident-el / 6.secret /.

Ugráljunk oda, és vegyük fel. Ugráljunk vissza a rúdhoz. Ha esetleg leesnénk, akkor találunk a földön egy lyukat, amiben víz van. Egyébként, itt kezdtük a pályát. Szóval, ha leesünk, akkor a vízben végigúszva kijutunk. Ha viszont eljutunk a rúdig, akkor másszunk fel rajta, majd fent ugorjunk le róla, és s járaton bemenve vége a pályának.

Sonyx

A következő pálya: Laguna

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.