....................................................................

Back to Basics3 Desert Ruins and the Serpent Tower (A sivatagi romok és a Kígyó-torony)

Készítő: Back to Basics projekt Jackie Wu (GeckoKid)

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Desert Ruins and the Serpent Tower de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Egy különös homokvihar formálta át nemrégiben az egyiptomi sivatagot, néhány ősrégi oszlopot felszínre tárva. A régészek nem találtak feljegyzést a könyvtárban semmilyen templomról abban a feltérképezetlen térségben, a sivatag közepén. Miután a homokvihar elvonult, ásni kezdtek, ám nem volt túl nehéz dolog a homokot eltakarítani. Mindössze három napba telt, hogy kiássanak egy bejáratot a romok körül. Ahogy tovább haladtak, hidegséget éreztek, a nap hevítette sivatagi homokban. Magukkal vittek valamennyit az altalajból, de ez nem jelentett sok jót. A régészek kisétáltak a Kígyó-toronyból - holtan. Úgy tűnik, valami ősi dolog ölte meg őket, és egy titokzatos ereklye valamiféle különleges energiát hozott létre, ettől sétáltak a holtak. Most, hogy a tornyot kiásták, az energiahullám tovább terjedhet. Mint mindig, Lara volt az egyetlen, aki meg tudta állítani a kristály hatalmát. Saját könyvtárában fedezte fel, hogy az arany csillagok voltak a kulcsai a kristály szivárgó energiája elleni védelemnek. (fordította Lacek)

Review:

Ez a pálya már nehezebb, mint az előző kettő volt, itt már ügyesebbnek kell lennünk. Egy központi toronyból juthatunk el a feladatok helyszínére, ahol csillagokat kell megszereznünk, hogy a végén a miénk legyen a Horseman's Gem, és a Pharos Knot, bár az előbbit nem kell sehol sem használnunk. Fontos, hogy először a feszítővasat vegyük fel a központi torony legtetejéről, mert ezzel tudjuk kiszedni a csillagokat a falból. Mindösszesen egy secret van a pályán, de ennek megszerzése külön feladat. Érdekes, hogy ez a secret, nem néhány felvehető tárgyból áll, hanem egy több folyosós, nagy teremből, ahol két ajtó még zárva is marad előttünk. Erre a problémára majd jó néhány pályával később találunk magyarázatot. Az ellenségekkel itt sem kell sokat törődnünk, mert ki is cselezhetjük a múmiákat, és a csontikat, de akár vadászhatunk is rájuk, mert a Shutgun mellett megkapjuk a Grenade Gun-t is. (Sonyx)

Secret 1:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 1

Miután leérünk, csak egyfelé mehetünk. Csússzunk le, és menjünk közel a szemben lévő ajtóhoz, mire az kinyílik. Bent váltsuk át a kart, és várjuk meg, míg a „lift” levisz minket. Leérve cselezzük ki a múmiákat, és induljunk el felderíteni a környéket. Mindegy, hogy a két út közül melyiket választjuk, ugyanott kötünk ki, egy nagy teremben, aminek a közepén egy torony áll. Pontosan szembe fel tudunk kapaszkodni egy lépcsőhöz, ami szaladjunk fel. Út közben találunk két zárt ajtót is, ezeket jegyezzük meg. Mikor felérünk, a játék megmutatja a tornyot, és annak a tetején a gyémántot, de ezt még nem tudjuk felvenni.

Tehát, egy szépen kivitelezett nekifutásos ugrással jussunk le a tornyot szegélyező lépcsőre, sétáljunk fel egészen a tetejére, a kék gyémántig. Itt egy alkalommal váltani fog a kamera, és láthatjuk, hogy hol tudunk felkapaszkodni a csúcsra. Fent először lőjük szét a vázákat, vegyük fel belőlük a lőszert, majd csak ezután vegyük fel a Crowbar-t. Hagyjuk faképnél a csontit, essünk, egyel lejjebb. A torony lépcsőjéről hat beugróba tudunk eljutni, ebből négyben egy-egy csillagot vehetünk fel, és az ötödik az összesítő szoba, ahol használnunk kell a csillagokat, a hatodik pedig az, ahol a két zárt ajtót láttuk. Tehát, fentről indulva ugorjunk át az első beugró párkányára. Bent már láthatjuk is szemben a csillagot, és a tűzköpőket is, amik nehezítik a dolgunkat. A plafonon csimpaszkodva kell eljutnunk a csillagig úgy, hogy közben ne égjünk meg / Tipp: Gyorsan fussunk be a medencébe, és vegyük fel a medit. Utána sétáljunk kicsit vissza, és a víz széléről kapjuk a plafont, így két tűzköpővel nem kell foglalkoznunk /. Ha sikerült átérnünk, akkor feszítsük ki a falból az 1. Golden Star-t, és aztán fussunk a vízbe, mert a csillag foglalatából is tűz fog kicsapni.

Menjünk vissza a párkányra, és kint essünk egy szinttel lejjebb, mert csak innen tudunk visszajutni a torony lépcsőjére. Ha sikerül, akkor sétáljunk feljebb, és ugorjunk a következő beugró párkányára. Egy álomszép terembe érünk, aminek az alján egy medence van. Most azonban, egy precíz nekifutásos ugrással jussunk át a túloldalra, és haladjunk tovább. A következő teremben egy kötelet látunk, és szemben egy kapcsolót. A kötél segítségével eljutni kapcsolóhoz nem könnyű, de kivitelezhető / Tipp: Kapjuk el a kötelet, és ereszkedjünk le az aljára. Gyomjuk meg egyszer a "lengés" gombot, és amikor Lara a lendülettől megint a kapcsoló irányába mozdul, akkor ismét lengjünk. Mikor elég magasra ér, akkor nyomjuk meg az Alt billentyűt, és vele együtt a Ctrl-t /. Ha sikerül bejutni, akkor váltsuk át a kapcsolót, mire kint felemelkedik egy tömb. DE MÉG NE menjünk oda, ha be akarjuk gyűjteni a pálya egyetlen titkát. Megint kapjuk el a kötelet, lengjünk egy nagyot a már ismert technikával, és kapaszkodjunk meg a kapcsoló beugrója FELETTI résben. Oldalazzunk jobbra, körbe a szoba falán egészen addig, amíg egy létrához nem érünk, amin fel tudunk mászni.

Fent menjünk közel az ajtóhoz, mire az kinyílik, és mi haladjunk tovább. Egy nagy terembe érünk, ahol a lépcsőn felmenve szedjük össze a lőszereket, valamint a Shotgun-t, és a Grenade Gun-t / 1.secret /. Menjünk le, és nézzünk szét az ebből a teremből nyíló folyosókon. Az egyik az a pálya központi termébe vezet, ahol a két üvegfal közül lőszert tudunk felvenni. A másik kettő zárt ajtókhoz vezet. Ezeket nem tudjuk kinyitni, de egy későbbi pályán még visszatérünk ide, és akkor már nyitva lesznek. Tehát, ne is foglalkozzunk velük, és térjünk vissza a köteles terembe.

Ugye, még emlékszünk rá, hogy egy tömb emelkedett ki, mikor a kapcsolót átváltottuk! Nos, essünk a vízbe, és másszunk ki a túloldalon. Hátul keressük meg a kiemelkedett tömböt, másszunk fel rá, és nyomjuk meg a kapcsolót, mire a vízbe lenyílik egy ajtó. Essünk vízbe, keressük meg, és ússzunk végig a járaton. Most egy ügyességi feladat jön. Mikor vízből megpróbálunk kimászni, akkor mindig visszacsúszunk, tehát, amikor felkapaszkodtunk, egyből ugorjunk egyet hátra, és közben forduljunk 180 fokot, és ugráljunk a csúszós részeken egyre feljebb egészen addig, amíg el nem érünk egy sima lapra, amire fel tudunk kapaszkodni. Most már semmi nem akadályoz meg minket abban, hogy felvegyük a 2. Golden Star-t.

A játék bead egy képet, de ez majd csak az a beugró lesz, ahol a négy csillagot kell használnunk, ha megszereztük őket. Ha megvan, akkor essünk a vízbe, és ússzunk vissza. Másszunk ki a vízből. Jobbra látni fogunk egy kicsit magasabban lévő tömböt, aminek az egyik fele ferde. Ennek a tömbnek a sima felére ugorjunk rá, és innen, egy precíz helyből ugrással el tudjuk kapni szemben a magasabban lévő peremet. Fent másszunk az egyik oszlop mellé, és egy nekifutásos ugrással jussunk át a túl oldalra, és távozzunk a teremből. A párkányról ugorjunk vissza a torony lépcsőjére. Ott sétáljunk egy kicsit lejjebb, majd ugorjunk a következő beugró párkányára. Ebben a szobában a kiszögeléseken kell körbeugrálnunk. Elég sok csonti van, ezért itt érdemes lelövöldözni őket. Közben vegyük fel a lőszereket. Ha esetleg leesnénk, akkor keressük meg a létrát, és másszunk vissza. Ha körbeugráltunk, akkor először vegyük fel a Shotgun-t, majd nyomjuk meg mellette a kapcsolót, mire egy tömb kijön a falból, és mi feljebb tudunk mászni. Fent először vizsgáljuk meg a plafont. Látni fogjuk azt az emblémát a túl oldalon, aminek alá kell tolnunk a mozgatható oszlopot. Ha sikerül, akkor egy újabb tömb jön ki a falból, és erre felmászva vegyük ki a falból a 3. Golden Star-t. Itt most már nincs más dolgunk, hagyjuk el a termet.

A párkányon állva észrevesszük, hogy jobb oldalon, a központi terem mellettünk lévő oszlopán van egy rés, aminek segítségével el tudunk jutni az oszlop másik oldalára / ennek a technikának még később jelentősége lesz! /, és innen vissza tudunk ugrani a torony lépcsőjére. Sétáljunk lejjebb, és ugorjunk a negyedik beugró párkányára. Bemenve egy medencét látunk, és rengeteg oszlopot. Ezeken ugrálva kell eljutnunk a túl oldalra, de nem mindegy, hogy melyikekre ugrunk rá, mert kigyulladunk. Kezdjünk jobbról az elsővel, és keressük meg a többi biztonságos oszlopot. Ha átértünk, akkor vegyük ki a falból a 4. Golden Star-t.

Ezután essünk a vízbe, ússzunk vissza, és hagyjuk el a termet, ugorjunk vissza a torony lépcsőjére. Most sétáljunk lefelé, egészen a lépcső végére, és ugorjunk át a szemben/lejjebb lévő párkányra. Egy kicsit sérülni fogunk! Innen megfigyelhetjük, hogy végig az oszlopokon rések vannak, amik segítségével körbemehetünk a termen. Tegyük azt addig, amíg a nagymedihez nem érünk. Azt vegyük fel, majd haladjunk beljebb. Lőjük szét a vázákat, és vegyük fel belőlük az újabb medit. Cselezzük ki a múmiákat, és bent tegyük a foglalatokba a csillagokat, közben vegyünk fel minden hasznos cuccot, amit a teremben találunk.

A csillagok behelyezésének hatására két dolog történik: az egyik, hogy a központi terembe víz kerül, a másik, hogy most már fel tudjuk venni a központi torony tetejéről a gyémántot. A túlsó két csillag foglalata között az ajtó nyitva van, ezért menjünk ki, és újra jussunk el a torony lépcsőjére, innen pedig a tetejére, és vegyük fel a Horseman's Gem-et.

Ennek hatására kinyílik egy újabb ajtó, ami azzal az ajtóval van szembe, amit a csillagok behelyezése után használtunk. Tehát essünk le nyugodtan a toronyból, mert immár víz van lent, és ússzunk be azon a járaton, ahol az a lépcső van, amin a pálya elején felmentünk. Utunkba esik az imént kinyitott ajtó, és mi felvehetjük a Pharos Knot-ot. Ezután menjünk vissza, és ismét ússzunk egyet a központi teremben. Keressük meg azt a helyiséget, ami eddig nem volt elérhető, mert nem volt víz, és ott másszunk ki. Bent megtaláljuk a Pharos Knot foglalatát. Miután használtuk, a lift felvisz minket. Ha megáll, akkor másszunk feljebb. Menjünk közel a kétszárnyú ajtóhoz, mire az kinyílik. Váltsuk át a bent található kar, és ismét feljebb megyünk a lifttel. Fent már csak az a dolgunk, hogy lecsússzunk a lejtőn, mert vége ennek a remek pályának.  

Sonyx

A következő pálya: Dwellers of the Abyss

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.