....................................................................

Back to Basics1 Another Catacomb (Egy újabb katakomba)

Készítő: Back to Basics projekt Kevin Learwood (staticon) Homepage

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Another Catacomb de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Néhány barlang felderítése közben, egy nap Lara egy szűk folyosót követve eljut egy eléggé mély aknához. Hirtelen becsukódik mögötte a kapu. "Hmmm. Úgy tűnik, amerről jöttem, arra nincs visszaút." - gondolja Lara. "Feltételezem, lefelé kell továbbmennem." Így egy újabb kaland kezdődik. (fordította: Lacek)

Review:

Ez egy 18 pályás kollekció ugyan, de a pályákat tetszőleges sorrendben játszhatjuk végig, mert nem kapcsolódnak egymáshoz. A New Game-nél, ahol alfabetikus sorrendben vannak a pályák, kiválaszthatjuk a nekünk tetszőt, és mindegyiknél az alapfelszereléssel kezdünk. Én az ottani sorrendnek megfelelőn írom a végigjátszást. Az „első pálya” tehát az Another Catacomb. A játékmenetet tekintve eléggé lineáris, elakadni sem nagyon lehet benne, bár a vége felé nekem okozott némi fejtörést, hogy csontokat kell szétlőni a továbbjutáshoz. Technikailag is talán csak egy nehezebb feladat van, mikor a két szellemet kell hatástalanítanunk egy kis szobor segítségével, ami mellé ki kell ugranunk. A végigjátszás során megszerezhetjük a Shotgunt-t, a Revolver-t, és a Grenada Gun-t, bár nem is kell ezeket használni, mert csak néhány csonti és múmia az ellenfelünk, amiket könnyen ki tudunk cselezni. Összesen 9 secretet találunk a pályán, de nem értettem, hogy a Revolvert, ami a sikeres befejezéshez nélkülözhetetlen, miért számolja titoknak. Összességében egy könnyű, laza kis kaland, ajánlom mindenkinek.  (Sonyx)

Nekem ugyan nem a kedvencem a Catacomb jellegű pálya, de ez a projekt, tényleg remek. Ez az első pálya kicsit könnyebb, mint a többi, bár feladat van itt is bőven. Fontos a pályán a Revolver, és a LaserSight, még a kis csontok szétlövéséhez is kellenek. Elakadni ugyan nem lehet a pályán, nem lehet eltévedni, de ahhoz, hogy minden titkot megszerezzünk, bizony jól körül kell nézni. Nekem elsőre 7 secretet sikerült begyűjtenem. Az ellenségek sem veszélyesek, csupán pár csontváz, és múmia. Még harcolni sem muszájvelük leállni. Bemelegítőnek ajánlom ezt a pályát. :) (OBig)

Secret1-2-3-4-5-6-7-8-9:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 9

Érkezésünk után másszunk le a létrán, és haladjunk tovább, a terem belsejébe. Jobb oldalról majd látunk egy üvegfalat, ami mögött egy tárgy van, de ez majd csak az egyik secret lesz, amit később tudunk felvenni. Most azonban haladjunk tovább, egészen a gödörig. Ügyesen kapjuk el a létrát, és másszunk le. Nem fontos s létrát használni, de így nem sérülünk. Ha nem a létrát használtuk, akkor a csúszdán leérve forduljunk meg, és álljunk úgy, hogy a csúszda mögöttünk legyen, majd oldalazzunk teljesen balra. Ugorjunk egy hátra szaltót, majd mielőtt visszacsúsznánk, ismét ugorjunk, és kapjuk el a magasabban lévő terem peremét. Húzódzkodjunk fel, vegyük fel az oszlopról a Crowbar-t, majd váltsuk át a kart, mire kinyílik lent az ajtó. Óvatosan essünk le, és haladjunk be rajta. Három foglalathoz érünk, de most még egyikbe sem tudunk beletenni semmit, ezért inkább forduljunk jobbra, és nyomjuk meg a falban a kapcsolót, majd menjünk be a frissiben kinyitott ajtón. Egy kis terembe érünk, ahol először másszunk be a kúszórésen, majd a túloldalt vegyük fel a flare-eket, és váltsuk át a kart. Látni fogjuk, hogy felemelkedik két tömb a kis teremben. Másszunk vissza, gyújtsunk meg egy flare-t, és húzzuk ki a mozgatható oszlopot a sarokból. Menjünk az oszlop eredeti helyére, és vegyük fel a medit /1.secret/. Az előbb felemelt tömbökön keresztül toljuk az oszlopot az ajtó melletti szürke lapra, és az ajtó kitárul. Fussunk be rajta, cselezzük ki a csontit, és keressük meg a szoba két sarkában lévő tömböket, mert az egyiken lőszer van, a másikon pedig a Shotgun. Ezen két tárgy lelőhelye között van egy ajtó, ami még zárva van, így csak egyfelé mehetünk, be egy újabb kis terembe, aminek a közepén víz van. Essünk bele, ússzunk végig a járaton, a másik oldalon másszunk ki, és az oszlopról vegyük le a Pharos Knot-ot. Nem csak egy ereklyével gazdagodunk, hanem az imént látott ajtó is kinyílt, tehát, jussunk vissza, és menjünk be rajta. Az új teremben még egyelőre nem tudunk szembe átugrani, ezért pördüljünk meg, kapjuk el a peremet, és így már látni fogjuk a létrát, aminek segítségével sérülés nélkül lejuthatunk. A létra egyébként pontosan a bejárattal egyvonalban van. Lent látunk egy égő oszlopot, és rajta egy Gem-et, de még nem tudjuk felvenni. A terem két sarkában van egy-egy időzítette tűzköpő. A feladat adott, a megfelelő ütemben fel kell ugranunk a tömbre, felvenni az 1.Horseman’s Gem-et, ha megvan, akkor a másiknál ugyanígy kell eljárnunk, és a miénk lehet a 2.Horseman’s Gem is. Most rakjuk mindkettőt a falon lévő foglalatokba, mert így tudjuk átirányítani a tüzet az égő tömbön, és felvehetjük a 3.Horeman’s Gem-et. Ha megvan, nézzünk fel, és látni, hogy ’kinőtt’ egy kiszögelés a túloldalon, tehát, a létrán visszamászva egy nekifutásos ugrással most már át tudunk ugrani a túloldalra. A csontikat akár a Shotgun segítségével le is lőhetjük a mélybe, de nem fontos, inkább ügyesen szlalomozva közöttük cselezzük ki őket. Tehát, ugorjunk át, keressük meg a járatot, és haladjunk végig rajta. Rövidesen az iménti terem fölé, ahol a gerendákon ugrálva eljutunk a beugróig. Fussunk az tovább a járaton, és ajánlatos meggyújtani egy flare-t, mert így észrevesszük a kúszórést a járat egy sötét pontján. Bekúszva vegyük fel a Hathor Effigy-t /2.secret/. Kússzunk vissza, majd folytassuk utunkat. A soron következő teremben úgy kell a csúszós részeket ugrálni, hogy közben irányítjuk Lara-t a levegőben. Addig kell ugrálni, és közben balra tartani, amíg sima talajt nem érzünk a lábunk alatt. Ha sikerült, akkor, még mielőtt továbbhaladnánk, vizsgáljuk meg a mellettünk a falat, az ugyanis mászható. Tehát, ezen haladjunk felfelé, de NE másszunk teljesen fel. Egy hátra szaltót kell úgy ugranunk, hogy közben 180 fokot fordulunk, és el kell kapnunk a gerenda peremét. Felhúzódzkodva felvehetjük az Ornate Handle-t /3.secret/. Óvatosan essünk le a csúszós részre, jussunk vissza oda, ahonnan elindultunk felfedezni a secretet, és haladjunk tovább, be a járatba. Egy nagy mélységhez érünk, ahol essünk le nyugodtam, mert a vízben landolunk. Keressük meg a víz alatti járatot, ússzunk végig rajta, majd másszunk ki. Vegyük fel az oszlopokról a lőszert, és a Lasersight-ot, majd váltsuk át a kart. Essünk a vízbe, jussunk vissza, majd másszunk ki a vízből a létránál. Másszunk fel rajta, majd a csúszós oszlopokon ugrálva jussunk el a beugróig. Haladjunk végig rajta, majd a csúszás előtt mentsünk egyet. Ugyanazon a csúszdán kötünk ki, mint a pálya legelején, és csúszás közben ugorjunk, és kapjuk el a létrát, amin másszunk fel. A pálya legelején vagyunk, és most már nem állja utunkat az üvegfal, amit az elején láttunk. Bemenve vegyük fel a Trident-et /4.secret/. Most másszunk vissza a létrán. És csússzunk le teljesen a csúszdán, majd menjünk a foglalatokhoz. Használjuk a Gem-et a foglalatában, és menjünk be a kinyitott ajtón. Óvatosan haladjunk befelé, mert az új teremben tüskés golyók fogják az utunkat keresztezni. Várjuk, míg minden elcsendesedik, és kinyílik szemben az ajtó. Még ne haladjunk át rajta, hanem vizsgáljuk meg baloldalon a második rést, ahonnan a tüskés golyó jött, mert egy kúszójáratot fedezhetünk fel. Végighaladva rajt egy zárt ajtóhoz érünk, amit úgy tudunk kinyitni, hogy a sarokban lévő, kicsit magasabb lapra rálépünk. Menjünk be a kinyílt ajtón, és lépjünk a tartóhoz. Illesszük össze a Hathor Effigy-t, és az Ornate Handel-t, és az így kapott Portal Guardian-t tegyük a tartóba, és így szabaddá válik a Grenada Gun /5.secret/. Jussunk vissza a tüskés golyók termébe, és haladjunk tovább.  A következő teremben látunk négy szürke lapot, és mellettük négy csapóajtót, amik majd lenyílnak. A bejárattól nézve jobb oldalon, a hozzánk közelebb eső szürke lapra lépjünk rá, és essünk le oda, ahol a csapóajtó lenyílt, és itt váltsuk át a kart. Most másszunk ki, és a bejárattól nézve most azon jobb oldali szürke lapra lépjünk, ami távolabb esik a bejárattól. Essünk le az újabb lyukba, a falból vegyük ki a Golden Star-t, majd váltsuk át a kart. Másszunk ki, és most a bejárattól nézve azon szürke lapra lépjünk rá balról, ami közelebb esik a bejárathoz. Essünk le a következő résbe, is váltsuk át az újabb kart. Másszunk, és lépjük az utolsó szürke lapra, és essünk le az utolsó résbe, ahol nyomjuk meg a kapcsolót, és végre, kinyílt a továbbjutáshoz szükséges ajtó. Haladjunk végig a járaton, egy tükrös terembe érünk. A padlóra SOHA ne lépjünk! Ugorjunk balra, a kicsit magasabban lévő lapra. Innentől kezdve a tükörben láthatjuk, hogy, hogy melyik lap ég, melyikre nem szabad ugranunk. Tehát, óvatosan ugrálva jussunk el a beugróig. A beugró mellett balról látni fogunk egy szobrot, ezt nagyon jegyezzük meg! Most azonban, haladjunk végig a járaton, és a végén használjuk a foglalatban a Golden Star-t. Ajánlatos utána mindjárt egy flare-t gyújtani, és úgy berohanni a kinyílt ajtón. Nagyjából ott, ahol a múmia van, egy kúszórést fedezhetünk fel, és benne pedig a Revolver-t találjuk /6.secret/. Másszunk ki, és kombináljuk a Lasersight-al. Fent, a magasban látni fogunk jobb oldalon kettő, és baloldalon is kettő vázát, amikre adjunk le célzott lövéseket. Ha mind a négy széttört, akkor két szellem jelenik meg. Gyorsan fussunk vissza a tükrös terembe, ahol a járatból egyből ki tudunk ugrani a kis szobor mellé, ahol térdeljünk le. Várjuk meg, míg a két szellem megsemmisül, és utána menjünk vissza az iménti terembe. Most már nincs üvegfal, és fel tudjuk venni a Pharos Pillar-t, mire kinyílik egy ajtó, és ki tudjuk venni a falból a Golden Star-t. Keressük meg az előbb kinyitott ajtót, menjünk be rajta, csúszdázzunk egyet, és megint a foglalatoknál vagyunk, amikbe illesszük bele a tárgyakat, és lépjünk be a kinyílt ajtón. Egy kisebb labirintushoz érünk. Elsőre talán bonyolultnak tűnik, de lényegében csak egyfelé haladhatunk mindig. Út közben találunk lőszert is /7.secret/. Egy helyen majd a kamera állása váltani fog, így láthatjuk, hogy még mielőtt továbbhaladnánk, mit kell felvennünk. Nem kell másik útvonalat keresni, hiszem, mikor áthaladunk a labirintuson, látni fogjuk, hogy egy helyen fel lehet mászni a tetejére, és felvehetjük a Music Scroll-t. Ezután essünk lejjebb, és haladjunk kifelé, az új terem irányában. Beérve először menjünk a terem bal túlsó sarkába, mert a cserepek között egy Token-t vehetünk fel /8.secret/. Most pedig, adjunk le célzott lövést a kicsit magasabban fekvő szürke lapokon lévő csontokra, mire azok szétrobbannak. Fussunk a rúdhoz, másszunk fel rajta, és ugorjunk az oszlopra. A többi oszlopon végigugrálva eljutunk a beugróig. Ugorjunk át, menjünk végig, és használjuk a csillagot a foglalatban, mire kinyílik az ajtó. Bent egy érdekes dolgot figyelhetünk meg. A megfelelő ütemben kell a gerendára ugranunk, és futni a középső, fix lap felé. Ha sikerül eljutni a középső lapra, akkor először ugorjunk egyet felfelé, mert így megláthatjuk a titkos járatot, ahol egy kis futás, és csimpaszkodás után a felvehetünk egy újabb Token-t /9.secret/. Jussunk vissza a mozgó gerendás terembe, és nézzünk körbe. A feladat egyértelmű, a két karhoz kell eljutni két oldalon, és azokat átváltani, így kinyílik az utolsó ajtó. Ha sikerült kinyitni, akkor jussunk el oda, és haladjunk be rajta. Helyezzük a szemben lévő helyre a Music Scroll-t, mire alattunk megnyílik a padló, mi leesünk, és vége a pályának.

 

Sonyx

A következő pálya: Catacombs of Tisaria

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.