........................................................................

Back to Basics 11 Pseudo Tomb (Az álsír)

Készítő: Back to Basics projekt Elvis Tupcijenko (eTux) Homepage

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Pseudo Tomb de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

FONTOS: Ezt a pályát az eredeti (tehát nem a revised) Catacomb WAD-dal kell konvertálni. Egyszer volt, hol nem volt, nagyon régen élt egy egyiptomi fáraó, aki sok vitát okozott, mert a sírját az élők földjén építtette. Bár ezt a fáraó maga soha nem erősítette meg, a szóbeszéd széltében-hosszában elterjedt, és az emberek úgy érezték, hogy az istenek nem fogadnának el ilyen gyalázatot, még a saját választottjuktól sem. Egy fiatal harcos, a császári udvarból, felfigyelt az emberek közötti aggodalomra, és megragadta a lehetőséget, hogy megdöntse a fáraót. Titokban szövetezett ellene, és amikor a fáraó egy tucatnyi harcosával megszemlélte, hogyan folyt az építkezés, élve eltemette őt. Ezután soha senki nem hallott többé a fáraóról és embereiről, mégis különös dolgok kezdtek történni a sír környékén, így a hely hamarosan elnéptelenedett. Az élve eltemetett fáraó legendája azonban megmaradt, és csak idő kérdése volt, hogy valaki előássa. És így is történt, mert amikor néhány régész egy ősi tekercset tanulmányozott, adatokat találtak a titokzatos sír helyéről, és a fáraó vele való valódi szándékáról. Úgy tűnik, a fáraó talált valamit egy mélyen a sivatagi homok alatt fekvő arany hatalommal kapcsolatban, és leásott egészen az aljára. Egy kívánsággal a fejben, ennek a hatalomnak egyetlen érintése megváltoztathatja a világot, vagy ahogyan az emberiség ismerte, "egy érintés, és minden változik". Ez volt az oka, hogy a fáraó oly' megszállottan kereste a hatalom forrását, hogy észre sem vette ellenségei tervét. Hogy megtalálta-e a hatalmat, az még mindig bizonytalan, és itt lép be Lara. A régészcsoport megkereste a feladatra legalkalmasabb embert (hölgyet), hogy kutassa át ezt az álsírt, ott, ahol az ásatások elkezdődtek. Természetesen Lara, akinek kíváncsiságát felkeltette a történet, nem tudta visszautasítani a nagylelkű ajánlatot, és még a rá váró halálos csapdák és a fáraó meg nem halt csapatai sem tudták céljától elrettenteni... (fordította: Lacek)

Review:

Nem semmi pálya ez sem. Van benne minden, ami egy jó kalandhoz kell: cseles ugrások, kötélen lengés, szkarabeuszok, és nehezen megszerezhető titkok. Ez a pálya is egy központi terem köré épül, aminek lényegében a tetejére kell eljutni. Főszerephez jut a számszeríj, amivel, a Lasersight-al kombinálva, célzott lövéseket kell leadni vázákra, és csontokra. Nagyon érdekes, és eredeti ötletekkel találkozunk a végigjátszás során, például, úgy tudunk felemelni egy lapot, hogy egy csontit kell egy lyukba „belelőni”. A secretekkel kapcsolatban az a legfontosabb, hogy az elsőt mindenképpen felfedezzük, ellenkező esetben lemaradunk a másik kettőről, valamint, ha a másodikat nem találjuk meg, akkor nem jutunk be a harmadikba. Az utolsó, harmadik titokban robbanó lőszert vehetünk fel, ami megkönnyíti a csontok kilövését, mikor a szkarabeuszok a nyomunkban vannak. Helyenként nehéz, de remek pálya.  (Sonyx)

Secret 1-2-3:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 3

Sajnos, a kezdésnél sérülünk egy kicsit. Egy terembe érkezünk, ahonnan három járat nyílik. Vegyük fel először a lőszert, majd a két szélső járatból a medit, és a flare-eket, majd nézzünk be a középső járatba.

Nyomjuk meg a végén a gombot, majd spurizzunk vissza, mert a tüskés golyó elindul. Visszaérve a terembe, térjünk ki az útjából, és nézzük meg a bevezető animot. A leguruló golyó hatására egy lyuk keletkezett a padlón, amibe essünk bele. Innen csak egyfelé mehetünk. Mielőtt lecsúsznánk, vegyük fel a medit, és mentsünk. Csúszás közben többször kell ugranunk, hogy a lyukakat, és a tüskéket elkerüljük. Ha leérünk, akkor sétáljunk a szakadék szélére, és újra mentsünk. Látunk egy csúszós oszlopot, amire rá kell ugranunk. Próbáljuk úgy, hogy lehetőleg teljesen a jobb oldalán csússzunk végig, és mielőtt leesnénk, megint ugorjunk. A nagy oszlop mögötti csúszós részre kell ugranunk úgy, hogy Lara-t irányítjuk a levegőben. Erről a csúszós oszlopról szintén egy irányított ugrást kell úgy végrehajtanunk, hogy ne a lávába landoljunk. Ha sikerül, akkor lőjük szét a vázát a túloldalt, vegyük fel a flare-eket belőle, és haladjunk tovább.

Egy hatalmas csarnokba érünk, ahol forduljunk jobbra. Két létrát is találunk, az egyik egy tetején egy ajtó van, a másik segítségével egy kúszójárathoz tudunk feljutni. Mivel az ajtó még zárva van, ezért a második létrán másszunk fel, a kúszójárathoz. Haladjunk át rajta, és egy kisebb terembe érünk. Az aljára lejutni a középen lévő kis oszlop segítségével tudunk. Ha átugrunk az oszlopra, akkor nézzünk fel, mert fentebb van egy létra, ezt jegyezzük meg! Essünk le a terem aljára, és menjünk tovább, be a járatba, ahol forduljunk balra. Innen már látjuk a nyitott ajtót, és mögötte a létrát. Odafele menet balról, egy üvegfal mögött megcsodálhatjuk az első secretet, de ezt majd csak később tudjuk felvenni.

Most tehát, másszunk le azon a bizonyos létrán, amit szemben látunk. Az újabb teremben három mérgező medence van egymás után, mindegyiken át kell jutni. Az elsőn nem nehéz, csak kapjuk el középen, fent a fekete részt, és csimpaszkodjuk végig rajta. A második már egy kicsit technikásabb. Látunk két fekete sávot a plafonon, mindkettőn lehet csimpaszkodni, de a jobb oldalin két ajtó van. Na most, csimpaszkodjunk a bal oldalin végig, és eljutunk egy barna színű laphoz. Ehhez érjünk hozzá, mire az első ajtó kinyílik. Ez ugyanaz, mint amikor egy ajtót úgy tudunk kinyitni, hogy rálépünk egy lapra, csak ez most a plafonon van, tehát, hozzá kall érni, „rá kell csimpaszkodni”. Most menjünk vissza, és kapjuk el jobb oldalon a fekete sávot fent, majd ezen is haladjunk végig. Egy újabb barna színű laphoz érünk, ami nyitja a második ajtót. Most menjünk vissza, és immár végigcsimpaszkodhatunk a bal oldali fekete sávon, és így leküzdjük a második medencét is. A harmadik felett két kötelet látunk. Először ugorjunk a szemben lévő kis oszlopra, majd kapjuk el az első kötelet. Itt jön a turpisság, ugyanis a második kötelet innen nem tudjuk elérni, részben a tűz miatt, részben azért, mert messze van. Ezért, lengjünk úgy, hogy a bal oldali nagy fej mellé érkezzünk. Vegyük fel a lőszert. Most tehát, innen kell eljutni a kötélre. Mivel, egy sima nekifutásos ugrást nem tudunk végrehajtani, mert útban van a fej, ezért Lara-t FUTÁS KÖZBEN kell irányítani, tehát, amikor lép kettőt, akkor kell fordulni, de NEM szabad megállni közben, mert akkor nem tudjuk elkapni a kötelet. Ha elkaptuk, akkor már könnyedén átjuthatunk a másik oldalra. Vegyük fel a flare-eket, és váltsuk át a kart. Látni fogjuk, hogy a láva vízzé változik. Ennek majd az első secret megszerzésénél lesz szerepe!

Most még, haladjunk tovább, és másszunk fel a plafonban lévő üregbe. Fent menjünk végig a lépcsőkön, amíg vissza nem érünk a központi terembe, egy kar mellé, amit váltsunk is át. Ennek hatására kinyílik egy ajtó. Óvatosan essünk le a terem aljára, majd megint másszunk fel azon a létrán, amin a pálya elején, majd kússzunk végig a résen. Most abban a szobában, ahol a középső oszlopra átugorva fent egy létrát találtunk. Most azonban, ne ugorjunk át, hanem ebben a magasságban haladjunk egyenesen, és a kis lépcsőn felmenve meg is találjuk az előbb kinyitott ajtót. Nyomjuk meg jobbról a kapcsolót, mire a másik ajtó is kinyílik, és mi ismét a központi termet csodálhatjuk meg fentről.

Ugorjunk át balra, a kis kiszögelésre, majd innen a tetőre. Jussunk be a járatba, és a végén váltsuk át a kart, mire kint mindent elönt a víz. Menjünk ki, és ugorjunk egy nagy fejest. Ússzuk át a medencét, majd a fej mellett kimászva vegyük le az oszlopról a Lasersight-ot. Látni fogjuk, hogy kinyílt egy ajtó, de ennek később lesz jelentősége. Essünk a vízbe, egyből forduljunk jobbra, és ússzunk be az itt talált járatba. A túloldalt másszunk ki a vízből, és az oszlopokon ugrálva jussunk egyre feljebb. Rövidesen egy kis szobához érünk. Amikor az előtte lévő oszlopra ráugrunk, akkor szemben tüskék jelennek meg, tehát itt nem tudunk bejutni. Akár innen is átugorhatunk a szoba másik bejáratába, nem kell a többi oszlopot igénybe venni. Bent lőjük szét a vázát, és vegyük fel a Shotgun-t. A csontival ne foglalkozzunk, inkább gyorsan essünk a vízbe, és ússzunk vissza a központi csarnokba. Mikor elhagyjuk ezt a szobát, akkor mögöttünk le is záródik, tehát ide már nem tudunk többet visszamenni, de nem is kell. Most pedig, el kell mennünk a pálya első titkáért. FONTOS!!: Ha az első secretet nem találjuk meg, akkor a másik kettőhöz sem fogunk bejutni!!

Tehát, mikor bezáródott mögöttünk annak a medencés teremnek az ajtaja, ahol a Shotgun volt, akkor egyből forduljunk jobbra, és másszunk ki a vízből a kar mellé. Ez az a kar, amit átváltottunk, miután átkeltünk a három mérgező medencén. Nos, innen haladjunk visszafelé, le a lépcsőn, majd essünk a lyukba, és menjünk a három medencéhez, amiben immár víz van, mert a balra lévő kart átváltottuk régebben. Gyalogoljunk át a medencéken, majd másszunk fel a létrán, amiről fent egy hátra szaltóval tudunk leugrani. Gyújtsunk meg egy flare-t, és nézzünk körbe. Lent van egy kúszójárat, amin haladjunk végig. Rövidesen egy karhoz érünk, amit váltsunk át. Ez nyitja a második secret ajtaját!!!!! Ezután menjünk át a másik szobába, és szedjük fel a lőszereket, és a medit / 1.secret /.

Dolgunk végeztével hagyjuk el a termet, és térjünk vissza a központi szobába. Essünk a vízbe, és ússzunk be a pontosan szemben lévő járatba. Most abban a teremben vagyunk, aminek a közepén egy oszlop volt, és annak a segítségével jutottunk le a terem aljára. Most az a különbség, hogy víz borítja, és majd könnyebben el tudjuk érni az említett oszlopról a fentebb lévő létrát, de most egyelőre ússzunk tovább. Most ne forduljunk el balra, hiszen az az ajtó úgy is zárva van, amin az elején átmentünk, ezért inkább ússzunk egyenesen. Másszunk ki a kötél mellett, majd kapjuk el, és a segítségével jussunk el a járatba. Menjünk fel az emelkedőn, majd a lépcsőn. Rövidesen egy kapcsolóba botlunk, amit nyomjunk meg. A rácson keresztül látjuk azt az ajtót, amit kinyitottunk. Menjünk vissza, essünk a vízbe, és ússzunk abba a terembe, aminek a közepén egy oszlop van, mert most már felmászhatunk a sokat emlegetett létrán. Fent ugorjunk egy hátra szaltót. Vegyük fel a kinyitott ajtó mellett a lőszert, majd nyugodtan essünk le a lyukba, mert vízbe érkezünk. A víz alatt vegyük fel a Hathor Effigy-t.

Abban a pillanatban, mikor felvesszük, akkor a felettünk lévő rács fölé kerülünk. Úszunk ki az oszlop alatt, majd megint menjünk a kötélhez. Újra jussunk el a járatba, majd tovább, a kapcsolóhoz, amivel az előbb az ajtót kinyitottuk. Most azonban, haladjunk tovább. Mikor belépünk a vizes terembe, akkor az ajtó mögöttünk becsukódik. Először vegyük fel a lőszert, majd a csonti elől ugorjunk a beugróba, és fussunk végig a járaton. Egy másik medencés terembe érünk, ahol látunk a padlón egy más színű lapot, ami ferdén áll ki a talajból. Ez egy időkapcsoló. Lépjünk rá, és látjuk, hogy egy lap felemelkedik, a harmadik vizes szoba előtt, az ajtóban. Most egyelőre ezzel ne foglalkozzunk, hanem nézzük meg a harmadik termet. Két vázát is találunk, amiket szétlőve lőszerrel gazdagodhatunk, valamint, láthatjuk a szoba végében a mintás lapot, amire az első vizes szobában lévő mozgatható oszlopot rá kell tolni. Menjünk vissza az ez első terembe, kapjuk elő a Shotgun-t, és addig lőjük a csontit, amíg bele nem esik az ajtó előtti lyukba. Így fog kinyílni az ajtó, valamint így emelkedik fel egy lap.

Most menjünk az oszlophoz, és juttassuk el az átjáróba. Mikor már betolnánk az ajtón, akkor Lara megáll. Ez azért van, mert a másik oldalon a csonti útban van, tehát a járaton keresztül menjünk a második vizes terembe, és lőjük el a csontit az útból. Most lépjünk a második teremben lévő időkapcsolóra, mire egy újabb lap felemelkedik. Fontos, hogy erre a lapra TOLJUK az oszlopot, és NE húzzuk. Előfordulhat továbbá a második teremben, hogy az oszlopot nem tudjuk tolni, mert olyan, mintha eltűnne. Ha ez történik, akkor lépjünk rá az időkapcsolóra, és újra minden jól működik. Tehát, ha átjutunk az oszloppal a harmadik vizes terembe, akkor toljuk a szoba végében lévő mintás lapra, mire kinyílik a második vizes szobában lévő ajtó, amin lépjünk be. Amikor belépünk az új járatba, akkor látjuk, kinyílik az ajtó az első vizes teremben, de ennek nincs sok jelentősége, inkább, haladjunk tovább.

Rövidesen a központi terem tetejére érünk, ahol két csonti ugrik elénk. Ne foglalkozzunk velük, inkább forduljunk jobbra, és egy nekifutásos ugrással kapjuk el a kiszögelést. Most cseles ugrások következnek, hiszen, az oszlopok mellett kell elugrálnunk. Ezek pontosan „belőtt” ugrások, Lara-t mindig irányítani kell a levegőben. Két ugrás után elérünk a Portal Guardian tartójához, ide kell majd rakni, ha mindkét darabját megtaláltuk. Most azonban, még két nehéz ugrás jön. Végre, eljutunk ahhoz az ajtóhoz, amit a Lasersight felvételével nyitottunk ki. Lépjünk is be rajta, majd másszunk fel a létrán. Fent oldalazzunk a másik oldalra, és essünk le, majd derítsük fel a terepet.

Egy elágazáshoz érünk. A balra lévő járat csak zsákutca, azzal ne is foglalkozzunk. Szemben van egy kúszórés, de még nem tudunk rajta bemászni, mert a padló alá van támasztva egy oszloppal. Menjünk a jobb oldali járatba, és lépjünk be az ajtón. Két dolog történik: bezáródik mögöttünk az ajtó, és megjelenik egy szellem. Gyorsan toljuk az oszlopot a jelre, majd menjünk a zárt ajtó fel, mire az kinyílik. Fussunk a kúszóréshez, amibe immár be tudunk jutni. Átérve forduljunk balra, menjünk végig a járaton, és meg is találjuk a szobrocskát, amivel hatástalaníthatjuk a szellemet. A szobrocska mellett van egy kicsit magasabban lévő lap, ez nyitja fent az ajtót, de csak egy rövid időre, úgyhogy sietni kell. Ha sikerült bejutni, akkor fussunk az oszlophoz, és vegyük le a róla a Crossbow-t, majd a csontikat kicselezve ugorjunk fel arra a kis oszlopra, amin a lőszer van, amit vegyünk fel.

Kombináljuk frissen szerzett fegyverünket a távcsővel, és adjunk le célzott lövést a terem közepén, fent lévő vázára, mire kinyílik az ajtó balról. Ezen, gyorsan fussunk be, majd másszunk fel a létrán. Fent ugorjunk át középre, és vegyük fel az Ornate Handle-t, ami ugyan úgy néz ki, mintha a levegőben lógna, de fel tudjuk venni.

Kinyílik szemben az ajtó, ahová ugorjunk át. Haladjunk visszafelé, egészen a központi szobáig, ahol ugráljunk vissza a tartóhoz, majd illesszük össze az imént szerzett tárgyunkat a párjával, és használjuk is. Így leereszkedik két kötél. Jussunk vissza oda, ahol a két csonti támadt ránk, és kapjuk el az első kötelet, majd erről a másikat. A túloldalt találkozunk egy csontival is, akit küldjünk el úszni, majd haladjunk tovább. Bent szemben van egy lift, de ha meg akarjuk szerezni a secretet, akkor forduljunk jobbra, és menjünk körbe. Itt találjuk meg azt az ajtót, amit az első secretben nyitottunk ki. Vegyük elő a számszeríjat, majd mentsünk.

Mikor belépünk, akkor lift elindul felfelé. A gond csak az, hogy tűzköpők akadályoznak minket. Ezeket úgy tudjuk hatástalanítani, hogy célzott lövéseket adunk le a három vázára, még mielőtt meggyulladnánk. A feljutást nehezíti, hogy megjelenik egy szellem. Fentebb lesz egy szobor, ami majd likvidálja /a harmadik váza mellett/. Ha mind a hármat kilőttük, akkor még mindig nincs vége a megpróbáltatások sorának, mert fent tüskék várnak, tehát olyan gyorsan kell a beugróba jutni, ahogy csak tudunk. Mindenképpen sérülünk, ezt nem tudjuk kikerülni. Fent végre egy Horseman's  Gem-el gazdagodunk / 2.secret /.

Kinyílik mellettünk az ajtó, mi pedig menjünk ki. Mindjárt jobbról látjuk a másik "liftaknát". Ha meg akarjuk szerezni az utolsó secretet, akkor lőjük azt a vázát az aknában, amire rálátunk, majd haladjunk tovább. A barlangban forduljunk jobbra, és másszunk le az itt talált rúdon. Egy ajtóhoz érünk, ami kinyílik, ha közel megyünk hozzá.

Ugorjunk át szembe, és azon terem előtt találjuk magunkat, ahonnan az előbb elindult a lift. A hátsó liftakna ajtaja zárva van, ezért menjünk fel szemben lévőn, ahol lőjük az egyetlen megmaradt vázát. Ha felértünk, akkor most haladjunk tovább a barlangba. A földön találunk egy lyukat, de ebbe ne essünk be, inkább forduljunk balra. Menjük felfelé a járaton, és a fordulóban álljunk meg. A kamera állásától, és a sok fénytől nem látszik, de van itt egy kúszórés. Méghozzá pont ott, ahol a kamera "áll". Jussunk fel ide, majd haladjunk végig. Egy foglalathoz érünk, amibe helyezzük bele a Gem-et, mire az ajtó kinyílik. Bemenve lőjük szét az oszlopon a vázát, és vegyük fel belőle a robbanó lőszert / 3.secret /.

Ez a későbbiekben nagyon jól fog jönni! Jussunk vissza, majd a "fényes" járatban folytassuk az utunkat. A kis teremben vegyük fel a nagymedit, majd töltsük fel magunkat úgy, hogy teljesen egészségesek legyünk, majd nyomjuk meg a gombot.

Láthatjuk, amint a nagyterem közepéről leesik a golyó, mi pedig megyünk utána. Ne örüljünk, még nincs vége a pályának! Leérve töltsük fel magunkat, majd szedjük össze a lőszert, és a nagymediket, ha szükségünk van rájuk. Rengeteg szkarabeusz támad ránk. A teremben találunk öt színes csontot. Az elsőt a földön, a többit a levegőben lógva. Most jön jól a robbanófejes lőszer, hiszen könnyebb felrobbantani őket, mint pontosan eltalálni. Ha mind az ötöt kilőttük, akkor középen, lent megnyílik a járat, essünk bele, és vége a pályának.  

Sonyx

A következő pálya: Quest for the Golden Beetle

 

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.