.....................................................................

Art History

Készítő: Leroy Perkins (LePerk)

Letölthető: Innen

Install: a load.bmp, english.dat és script.dat file-okat a TRLE főkönyvtárba, a history.tr4 és uklogo.pak file-okat a data könyvtárba másold; és indíthatod is a játékot.

Review:

Nehéz fejtörők, néha nehéz megtalálni a továbbjutás módját; úgyhogy nekem való pálya. Némi időbe telt mig rájöttem, hogy be kell rúgni a rácsot az erkélyen, és hogy az üvegszilánkokat szét lehet lőni. Nagyon okosan van felépítve az egész, rengeteg teendő egy relatíve kis pályán, sok oda visszamászkálással. A város szépen néz ki, mind az utcákon és a szobákban, a készítőnek van érzéke a részletekhez, amik emelik az atmoszférát: minden szoba szépen bútorozott, vagy más dolgokat tartalmaz, mászható, ugorható akadályokat, csapdákat, párát; szóval egy szobát se éreztem üresnek, még amikor sokadszorra is mentem át rajta, és az ellenfelek - akik előszörre ott voltak - már rég nem voltak sehol. Az utcai lámpák, szökőkutak, festmények a falakon és nemcsak a fő galériában, az ugróiskola az utcán, mind remek hangulati elem. Mint ahogy a patkány is, aki talált egy kulcsot és magával vitte a fészkébe. Hozzáadott hangok nincsenek. Az ellenfelek szépen ujratextúrázott zombie kutyák, zombi hobók és néhány patkány. Tapasztalt raidereknek látni kell.

Difficult puzzles, sometimes hard to find the next move; so my kind of a level, this is. To kick the railing on the balcony, and that the glassware on the floor is shootable, took me some time to figure out. The whole place is cleverly built, so much to do in a relatively small level, with lot of going forth and back. The town looks nice, both in- and outdoors, the author has a sense for details, which raise the atmosphere: all  the rooms well furnished, or has other issues, climbable, jumpable obstacles, traps, mist; so I never felt any room as empty, even when gone through several times, and the enemies - first time there - were long gone. The sreetlamps, fountains, paintings on the walls and not only in tha main gallery, that child jumper thingy on the floor (it's not in the dictionary, but hope you know what I speak of), were nice touch. Just like the rat, who found a key and brought it to his lair. There are no added sounds. The enemies are nicely retextured zombie dogs, zombie thugs, and a few rats. A must see, for seasoned raiders.

Mentések--Savegames:

secretek száma: 2

Leírás:

A kezdőhelyről tovább indulva egy kapuhoz érsz, balra a kapcsolóval nyitod, a túloldalán is van egy felugró kapcsoló a bal oldalon, egy mozi mutatja hogy mit nyit. Egy szép térre jutsz, szökőkúttal a közepén, jobbra menj be a házba és vedd fel az UZI-t meg tárakat a szekrényről; a szoba túlsó részén, a padlón is van egy. Menj ki és a szökőkút jobb oldala irányába levő utcán haladj tovább, az első leágazás egy zárt ajtóhoz vezet, itt egy némileg hiányos kutya ugrik Larának. A következő két leágazás egy helyre vezet, itt lefele haladj, majd néhány kanyar után ismét felfele. Itt egy kardos fickó támad, a mellkasát kell lőni. Menj a jobbra nyíló járatba, a végén kapcsolj, majd vissza ide és tovább a főfolyosón. Ne ijedj meg a legördülő kőtől, vedd fel a nagy medit és nyisd ki a kaput, visszajutottál a szökőkúthoz.

Most a kinyitott csapóajtó felé vedd az irányt, fordulj jobbra és végig a kanyargós kisutcán, amíg ki nem jutsz egy újabb szökőkutas térre; útközben az egyik kapualjban tárakat és flare-t találsz. A tér egyik sarkában kutya őriz egy uzi tárat, az átellenes sarokban menj be a házba, öld meg a zombi-hobót, nála is volt egy tár. Menj tovább a folyosón és nyomd meg a gombot. Juss vissza a kinyitott csapóajtóhoz és most már tudod használni az ottani kapcsolót, ami egy ajtót nyit, a gödörben egy patkány van. Most menj ahhoz a csapóajtóhoz, amit korábban nyitottál, itt is van egy tár a földön, és mássz fel. A harc után vedd fel a tárat és ugorj át a szemközti házba. Kapaszkodj meg a perembe és mássz be a tetőtérbe, ahol további tárakat és shotgun lőszert találsz. Ess le egy szintet kapaszkodásból, és innen ugorj vissza az előző ház balkonjára, itt is van egy tár. Ugrás a következő ház felső szintjére, újabb támadó - újabb uzi tár, és még egy a beugróban. Tovább a folyosón, a kinyitott ajtón át, az erkélyen egy kutya támad, vedd fel a töltényeket ahonnan kijött. Lődd ki szemben az ablakot és rúgd ki az erkély korlátját, hogy átugorhass, állj elé és CTRL. Odaát flare, uzi tár és a basement key a jutalmad. Hát akkor keressünk egy pincét; a temetővel szemben van.

Jobbra menj, lődd le a patkányokat és a hobót, a szokásos tár volt nála. Most irány a másik járat, guggolásból szétlőheted az üvegszilánkokat, a láda tetejéről ugorj fel és csimpizz végig a rácson, a végén leeshetsz, nyúvaszd ki a kutyut és lődd szét itt is a szilánkokat a padlón, így visszamehetsz egy adag töltényért. A következő szobában az oszlop egyik oldalán picit emelkedik a padló, itt felmászhatsz. Vedd magadhoz a flare-t, és ugorj a másik szobába. Balra a sarokban egy csapóajtó lapul, a szekrény irányából emeld fel, lenn egy újabb hobó hoz egy tárat ajándékba, egy kutya is lesz még itt, miután elintézted vedd magadhoz a small waterskin-t és irány vissza fel. Uzi tár a szekrénykén, a sarok után támadó hobó is elejt egyet, menj tovább, csinálj további munkát az üvegesnek és ugorj át jobbra a szemközti házba. Mielőtt továbbmennél innen egy helyből ugrással felkapaszkodhatsz az előző ház teraszára, innen jobbra haladva a cseréptetőn vedd fel revolver töltényt, majd juss vissza járatba. Itt továbbmenve megtalálod a csapóajtót amit még a pálya elején nyitottál ki. Fegyvert elő, ess le; a harc után ugorj fel a kúszórésbe, a túloldalon lődd le a patkányt és vedd fel az alley gate key-t.

Juss vissza az utcára és el egészen a pálya távolabbi sarkába, ahol két nyitható ajtó is van. Ebből a rácsoshoz jó az új kulcs; a kis medencébe töltsd fel a szütyőt vízzel, majd irány a pálya másik vége.

A szobából ahol az uzit felvetted vezet egy járat tovább, ide menj be és ugorj a vízbe; ússz be a járaton, és a másik teremben kapaszkodj ki az egyetlen helyen ahol tudsz; a csúszósra. Innen két ugrással ott vagy a tűz mellett, amire boríts egy adag vizet, és gyorsan ugorj vissza a medencébe. Sajna Lara is lángra kap, ezért nem árt előtte egy medit adni neki, meg esetleg közben is. Miután a leégés veszélyét megszüntetted ugorj vissza a farakás mellé, és guggolásból lődd darabokra; igy már odaférsz a gombhoz. Ússz vissza az előző terembe és juss fel a tetejére, útközben nyugtasd meg a patkányt. A felső szint ajtó felöli végén, ereszkedj le a peremen a másik terem irányába, és ess le egy kapaszkodásnyit, majd még egyet; kapaszkodj végig a falon, ess le még egyet és mássz be a járatba. Menj körbe és használd az immár hozzáférhetővé vált fali kapcsolót, csak nekifutásból tudsz ráugrani. Juss fel a kinyílt ajtóhoz, itt a TR2-böl ismerős csilláron ugrálás következik, majd menj be a járatba, és a gombbal nyisd ki a másik ajtót. Azon bemenve kövesd a folyosót, az elágazásnál egyenesen menj és megtalálod a Shotgun-t, ha a másik irányból nem jöttél még erre; akkor az ajtó még zárva volt. Vissza az elágazáshoz, és most lefelé menj, ahol a művészet történet (Art History) három jeles darabját csodálhatod meg, és veheted is igénybe ajtónyitási célzattal. Ugyebár a három képet hat különböző sorrendben lehet benyomni, minden variáció kinyit egyet a teremben található hat ajtó közül.

Vegyük őket sorra; Manet (ebbe nem vagyok biztos), Mona, Picasso, legyen 1-2-3 - jobb első ajtó. A vízben az egyik oszlop aljánál be tudsz úszni és eljutsz az 1. secret-be; töltények és kismedi, az égő farakást se feledd szétlőni. Mássz ki a vízből, használd a kapcsolót és juss vissza a kijárathoz.

2-1-3 - jobb hátsó ajtó. Itt három adag muiciót találsz a shotgunhoz és a revolverhez. Ez az ajtó nyitva marad.

1-3-2 - jobb középső. Az előző terem felső szintjére vezet, a harc után felveheted a Revolver-t.

2-3-1 - bal középső. Menj fel a lépcsőn, végezz a patkánnyal, majd miután belökted az ajtót a sarokban, a kutyáját sétáltató hobóval is. Kint a gomb nyit egy már ismerős ajtót. A könyvespolcon levő kar segítségével jutsz vissza a galériába.

3-2-1 - bal hátsó. Tedd magadévá a lasersight-ot, a gombbal nyisd ki a mögötted bezárult bejáratot.

3-1-2 - bal első.

Mássz fel a kockákon, fenn a felugrós kapcsoló a visszautat nyitja. Nyisd fel a csatornafedelet, itt most csak ennyi a dolgod; felderítheted a csatornát, de csak egy zárt szobába vezet, az elágazásnál az áramlat miatt csak egy irányba mehetsz.

Juss ki az utcákra, és be az ajtón amit nemrég nyitottál, csak egy gomb van mögötte, ez a közeli ajtót nyitja. Ezen bemenve ketten támadnak, végezz velük és vedd fel a töltényt a sarokból a könyvespolc mögött. A felső szintre csak egy helyen van lehetőség feljutni, a manuálisan nyitandó kék ajtóval szemben állva. Ugorj fel, és balra nézve a sarokban már látod a célt: a red house key-t. De az oda út körbevisz az egész termen; miután megszerezted menj is a piros házhoz. Vedd fel a kis medit a szekrénykéről, majd az emeleten egy látványos kameraállásban a graveyard key-t is. Amint belépsz a temetőb,e hárman támadnak, végezz velük; a bal oldali kriptában nyisd fel a csatornafedelet, lenn a kapcsoló nyitja a hozzátartozó ajtót. A kripta melletti sötét sarokban mássz fel a létrán, fenn a kapcsoló nyitja a kúszórésben levő ajtót, szemben a tetőn nagy medit találsz. Juss le és be a másik kriptába és mássz be a kúszórésbe a sarokban, hogy megszerezd a bell key piece 2-t.

Most menj a pincébe, juss fel az első szökőkutas térre néző tetőre, itt a két ablakot csak a lasersight-al combinált revolverrel vagy shotgun-nal tudod kilőni. Bent, miután lelőtted a kardost, vedd magadhoz a bell key piece 1-t.

Tedd meg a hosszú utat a képgalériába, ússz keresztül a csatornán és menj be a kinyitott ajtón. A feljárat mellett lődd szét az üvegcserepeket hogy töltényekhez juss, a lépcső alatt is van egy csomag. A szellemcsontvázakon keresztülmehetsz, fenn kombináld a két harangkulcs darabot, és az így kapott bell door key-t használd a foglalatban. Igen, jól sejted, vissza a teraszra, a hosszú utat némi harc színesíti; először egy hobó nem szeretné, hogy kimássz a vízből, a térre érve egyszerre öt támadóval kell megküzdened.

Célzott lövéssel szólaltasd meg a harangot, és nyílik a kijárat. Még két ellenfél és vége a pályának. A teljesség kedvéért még visszamehetsz a temetőbe, a legnagyobb sírkő alatt van egy kis medi, ami a 2. secret. Úgy tűnik korábban nem volt ott, csak miután a kijárat közelébe mentél.

Akci

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.