.....................................................................

A Witch shall be born (Boszorkány születik)

Készítő: Josep Borrut  Homepage

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a josep_borrut_a_witch_shall_be_born.zip-et, másold az audio-ból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, majd indítsd ott el a start_me.exe-t. Konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold őket az audio könyvtárba. Másold a data könyvtárból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indulhat a kaland.

Story:

Morgana, a boszorkány, megtalálta Artúr király kardját, az Excalibur-t, egy tó mélyén elrejtve. A kard most valahol Grönlandon van, Morgana rejtekén. Lara ezt keresi. (Fordította:Lacek)

Review:

Gyönyörű, de egyben félelmetes, és nehéz pálya ez. Kezdőknek semmiképp nem ajánlom. Sok nehéz ugrás, feladat van benne, főleg, a végén, a sárkány előtti ámokfutás. Bizony sokszor hallottam Lara halálsikolyát, míg megtaláltam a helyes utat. 2 medipackot is elhasználtam, bár a nélkül is meg lehet oldani, de nekem már nem volt türelmem. :) Egy kastélyban, és környékén, egy gyönyörű vízesés körül keressük az elveszett Excalibur-t, és a Skelos' Book-ot, és mit érünk vele? A végén démonná, boszorkánnyá változik szeretett kalandornőnk. Remélem, nagyon remélem, lesz folytatása ennek a remek kalandnak. Az ellenség nem sok, mindössze egy lovag, két szörny, pár boszorkány, és persze amit a legjobban utálok, a sáskákat, és tüzet köpő sárkány. Viszont feladat, és nehéz feladat bőven akad a pályán. A csontvázakat ajánlatos kikutatni, mert haló poraikban is rejthetnek valamit. 3 secretet találtam a pályán, az első kettőt, akár a pálya végén is megszerezhetjük. Gyönyörűek, változatosak a textúrák, és a hozzáadott hangoktól is a torkunkban kalapál a szívünk bizony sokszor. :) Nem is vártam ennél rosszabb pályát a Tarragona alkotójától, ami annak idején a No1 volt nálam. :) Csak ajánlani tudom ezt a remek kalandot, bizony nem véletlenül kapott oly magas pontszámot.

Secret 1-2-3:

Mentések--Savegames:

Leírás:

Szemben, a jobb oldali sziklák mögött, begázolva a vízbe, nézz fel balra. Egy rést találsz a sziklákon. Jobbra kapaszkodj ki a vízből, majd hátraugorva fent is vagy ott. Ugorj át a medipackhoz, és meg is van az 1.secret. Menj vissza a pálya elejére, és jobbra, a szikláknál egy átjáróba úszhatsz be, ami egy barlangba vezet. Jobbra úszva, mielőtt visszadobna az áramlat, egy helyen ki tudsz mászni a vízből. Ugorj a kis platformról, nekifutásból a hosszabb részén futva, de ne a peremet kapd el, hanem kapaszkodás nélkül ugorj a falhoz, lehetőleg minél közelebb a csontvázhoz, és a csontok között felvehetd a Denotator-t. Gyorsan ugorj a vízbe, és mássz ki újra a platformon. Most úgy ugorj, hogy amikor elmegy a jobb oldali penge, rohanj jobbra, a folyosó végén balra be a járatba. Jobbra menve rántsd fel a csapóajtót, majd menj a másik irányba. De óvatosan, mert a terem közepén egy újabb csontváz jelenik meg, tüskékre akasztva. Kutasd át ennek a zsebeit is. :) Meg is találod nála a Plastic Explosive-t. Ugord át a tüskéket, majd a folyosó végén ugorj a túloldalra, majd balra menve ugorj ismét balra, és vedd fel a fáklyákat. Nézz le a vízbe, a szemközti sziklák alatt egy rést látsz. Az rejti a következő titkot.

Ugorj vissza a másik oldalra, majd onnan kicsit jobbra, felfelé a vízfolyással szembe ugorj, a sziklákhoz, így a sodrás, és az úszás, bevisz a résbe, és egy újabb medipackot vehetsz fel a 2.secret-ben. Ússz most ki a barlangból, amerre bejöttél. Kint menj jobbra, és látsz a falon egy töredezett sziklát. Mássz fel oda, illeszd össze a szerzeményeidet, és robbantsd fel a sziklákat. De nyomd folyamatosan a hátra ugrást, mert mielőtt felrobbanna, a vízbe kell esned, így nem robbansz fel. Ha sikerült, menj be a kirobbantott folyosóra, mássz le a sötét aknába, és menj ki egészen a vízeséshez.

Kapaszkodj le a sziklán, és csimpizz jobbra, és a sarkon túl, menj a kúszóréshez. Mássz át rajta, majd a víznél ugorj nekifutásból, balra a kis sziklára. Onnan kapaszkodj fel a plafonlétrához, kapaszkodj át rajta, majd mássz be a következő résen is. Mássz fel a sziklára, és csúszás közben, ugorj a vízben levő lecsúszós sziklára, majd onnan a következő réshez. Ott is csúszás, ugrás, majd újra kiérsz a kis tóhoz. Most ne próbálj a kis szigetre ugrani, hanem ugorj hátrafelé, és kapd el a peremet. Várd meg, amíg Lara lába is kapaszkodik, majd csimpizz jobbra a falon. A sarkon befordulva mássz felfelé egy kicsit, majd hátraugorva a kis szigeten landolsz. Ne a rács felé indulj, hanem a másik irányba, a tó másik oldalához. Ugrálj most a kis szigeteken át a nyomógombig, és nyomd meg. Itt se ugorj tovább a sziklára, hanem jobbra, a zöld növényekre. Balra kapaszkodva a sarkon, lemászhatsz, majd beugorhatsz a lehúzódott fal mögé.

Vedd fel a medipackot, majd menj a csontvázig. Ne vedd fel ott a cuccot, hanem amikor felemelkedett a kalapács, rohanj tovább. Ide majd visszajössz, később. A következő kalapácsnál, a jobb oldalit várd meg amíg felemelkedik, és rohanj jobbra. Végigmenve a sötét folyosón, egy terembe érsz, ahol újabb kalapácsok dolgoznak. :) Figyeld meg balra, a terem végében az ajtót. Oda kell majd eljutnod időre. Most azonban menj tovább, a hátsó terembe. Ne foglalkozz a tűzfújókkal, hanem a mozgó szelepeken, fadarabokon ugrálj át, a fali kapcsolóig. Itt ments egyet. Húzd meg a kapcsolót, és ugrálj vissza, a szelepeken, fadarabokon, majd az előző teremben vagy gyorsfutással, vagy ugrálással siess, a lassan bezáruló ajtón beérni. Nem egyszerű feladat, de kis sérüléssel megoldható hidd el. :) Ha sikerült, húzd meg ott is a kapcsolót, majd a folyosón menj jobbra, a kalapácsoknál is jobbra, kivárva, amíg felemelkedik. Feljutsz a karzatara, ahol megtolhatod a kart. A karzat végén menj le a lépcsőn, és a megállt kalapácsoknál átmenve, keresd meg a Laser Sight-ot, és persze a Revolver-t is. A lőszert is felveheted most már a csontváznál, és menj vissza a tó partjára.

Ugorj jobbra, a kis sziklára, onnan pedig a magasabb oszlopra, ahol előtte a plafonra kapaszkodtál. Most ne tedd azt, hanem vedd elő a revolvert, illeszd össze a lézercélzóval, és a tó közepén levő kis épület tetején, lőj bele egyet, a díszbe. Látod, mindkét irányból, két híd fogja összekötni a tó felett a két oldalt. Ugorj a hídra, lődd ki oldalt a kis épület ablakát, ugorj be, lőff ki a másik ablakot is, és helyből, ugorj a másik hídra. Menj végig rajta, nyomd meg a falon a gombot, és menj be az épületbe.

Menj fel a lépcsőn, lökd be a könyvtár ajtaját, és felugorva az asztalra, vedd fel a piros könyvet, a Toth-Amun's Book-ot. Tedd is a helyére, szembefordulva az ajtónak, jobbra, a második polcra. Elfordult a kandalló, és felmászhatsz a létrán, told be jobbra a könyvespolcot, majd beérsz a hálószobába, ahol az Iron Key-t szerezheted meg. Kapaszkodj fel az ágy tetejére is, és felveheted ott a Cylinder-t. És most jön egy hatalmas ötlet, ilyent még nem láttam. De kerestem is sokat, a kinti rács nyitóját. Hát bizony az nem más, mint maga a csillár. Annak az oldalán van egy lerántható kapcsoló, illetve magát a csillárt rántod le. Menj is ki utána a folyosóra, és szemben, a kúszórésnél, mássz át a kinyílt rácson. Menj fel a lépcsőkön, majd lefelé, és visszaérsz a pálya elejére, a vízesés tetejére. De ne arra menj egyelőre. Menj inkább vissza a könyvtárba, majd a folyosón balra, öld meg a megjelenő boszorkányt, menj le balra, a lépcsőkön, és egy szökőkutas helyre értél. A szökőkút túloldalán egy újabb banya bosszant, majd végigmenve a folyosón, beérsz a trónterembe. Jobbra, a páncél mellett, a falon, forgasd meg a pajzsot, és bemenve a folyosóra, egy ferde oszlopokkal teli terembe érsz. Közben egy mediapackot is találsz az egyik kis szobában.

Nekifutásból ugorj a szemközti lecsúszós részre, kapd el a peremét, kapaszkodj teljesen jobbra, majd felmászva egy hátra, és előre ugrással, előrefelé nyomd a jobbra gombot is, a lapos platformra érsz, ahol megnyomhatod a gombot. Megelevenedik egy megölhetetlen harcos. Nekifutásból ugorj vissza, a folyosóra, de csak legeslegutolsó pillanatban nyomd meg a kapaszkodást, és elkapva a peremet felmászhatsz. Menj egyenesen, majd jobbra, fel a lépcsőkön, nekifutásból kapd el a lecsúszós részek tetejét, és felmászhatsz. Ne sokat időzz, mert jön már felfelé a kardos lovag. Fuss végig a tetőn, majd ugorj át szembe, a másik kinyílt ajtóhoz. Ott menj jobbra, és ugorj át vagy a lecsúszós részre, és onnan a lapos platformra, vagy egyből is megteheted ezt. Ide már nem követnek. :)

Menj ki a másik oldalon, és most ments egyet, mert egy elég nehéz ugrás következik. Nekem így sikerült: Közvetlenül a fal mellett csússz le, majd ugorj, közben irányítsd balra, és a lecsúszós részre érsz. Rögtön ugorj hátra, és bent is vagy a fali fülkében. Tolj a mozgatható tömbön kettőt, majd balra, húzd meg a kapcsolót. A tömb előtt felmászhatsz egy kúszórésbe. Mássz végig rajta, majd felkapaszkodva a tömbökön, kiérsz a lávás terem tetejére. Balra indulj el a laposabb részeken ugrálva, majd a túloldalon kapaszkodj fel a tetőre. Csimpizz teljesen, amíg csak lehet, jobbra, és egy medipackot vehetsz fel a kis beugróban, a 3.secret-ben.

Kapaszkodj vissza, teljesen a háztetőn. Mássz fel a tetőre, és engedd, had essen le Lara a lecsúszós részre, onnan is lejjebb esik a másikra. No most ugorj egyet hátra, és bent vagy abban a fali beugróban, ahol a tömböt tologattad. (persze lehet másképp is, számomra ez volt a legegyszerűbb megoldás. Mindenesetre nem könnyű a helyzet. :) ) Most nézz a vízesés mögé. Megnyílt ott egy járat. Nekifutásból ugorj fel oda, és fent vagy a trónterem karzatán.

Ne menj jobbra, hanem menj le egyenesen a folyosón, le a lépcsőkön. Öld meg a közben megjelent újabb fekete démont, majd a lenti karzaton körbemenve, még egyet megölhetsz, majd a kulcsoddal kinyithatod az ajtót. Az ajtó, a hálószobába vezetett. Ha lehet, ne használd most sem a revolvert, tartogasd a későbbi harcra. Menj vissza a karzatra, és figyeld meg szemben, a sötét sziklákon a rést. Figyeld meg balra is, a lecsúszós sziklákat. Egy elég nehéz ugrás következik. Menj vissza arra a folyosóra, ahol feljöttél a karzatra. Az egy kicsit magasabb, mint a karzat. A folyosó végétől, hátrálj három lépést, és a folyosó közepén legyél. Most ugorj nekifutásból, pont a karzaton levő oszlop mellett a sziklákra, és lecsúszás után kapd el a peremet. Csimpizz jobbra, és mássz be végre a résbe, majd a túloldalán lemászhatsz egy szintet.

Vigyázz, a jég csúszik. :) Itt is ügyesen, épp időben kell ugranod csúszás közben, elkapva a létrát. Mássz fel, és a háztetőn körbekapaszkodva, bekúszva a résbe, felveheted a Metallic Dragon-t. Továbbmenve lemászhatsz újra a jégre, de most már csússz le végig a kis szökőkúthoz. Menj át egyenesen a téren, fel a lépcsőkön, be a könyvtárba, ott fel a létrán, és a hálószobában, visszaérsz a karzatra, a kinyitott ajtón. Látod? Hát ezért kellett kinyitni. :) Most menj vissza, a trónteremben levő karzatra. Látsz ott balra egy kötelet. Nos, azon kell átugranod, a szemközti erkélyre. Ez sem lesz könnyű. Azért nem olyan nehéz ám, csak annak látszik. Csússz le a kötél legaljára, és várd meg, amíg megáll a kötél. Fordulj pont egyenesen szembe az erkéllyel, és az első lendületből, amikor a legmagasabban leng Lara, ugorj, és bent is vagy.

Nyisd ki balra az ajtót, és tekerd meg a kereket, de legalább ötször. Jobbra, ugorj le a trón feletti, piros tetőre, onnan a szobába, és rohanj be, a trón mögött megnyílt, de lassan bezáruló ajtón. Menj a szemközti kapcsolóhoz, tedd a foglalatba a Sárkányt, és meg is húzod a kart, ami egy lépcsőt aktivál. De még ne menj le. Húzd meg a másik kart is, és rohanj ki a kis teremből, ki a szökőkúthoz, fel a könyvtárba, fel a létrán. De most ne a hálószobába menj, hanem balra, át a kúszórésen, fel a lépcsőkön, majd lefelé, és kiérsz a pálya elejére, a vízesés tetejére.

 Szemközt, az épület előtt balra, ússz be a résen, és kimászhatsz a pálya elején felnyitott csapóajtónál. Menj végig a folyosón, ugord át ismét a tüskéket a csontváznál, és menj be jobbra, a másik járatba. A csapóajtónál ess le, de csúszás közben kapd el, felugorva a peremet, és mássz fel, máskülönben a mély aknában elégsz. Mássz fel a létrán, vedd fel a medipackot, majd a túloldalon, újra visszaérsz a lenyíló csapóajtóhoz. Ismét csúszás, ugrás, kapaszkodás, és most a másik irányba menj, és a nagy kerek kaput kinyitva a Cylinderrel, egy lávás terembe értél.

Itt se lesz egyszerű a feladat. Ugorj a kis sziklára a lávában, majd onnan balra, a fali beugróba. Most úgy kell ugranod a balra levő sziklára, hogy a baloldali, lecsúszós részre érkezz, de a levegőben meg is kell fordulnod, ugrás közben. (+END) Ha sikerült, kapd el a falon a rést, és mássz fel. Mássz jobbra, és felállva már ráugorhatsz a tömbre, majd onnan a szemközti fali rést elkapva, jobbra kapaszkodva, felmászhatsz, felveheted a medipackot, és kiugorhatsz az új teremben a hídra. Jól nézz körül, mert ha felvetted a kardot, egy ámokfutás lesz a pálya ezen része. Készíts be magadnak pár nyugtatót, vagy idd le magadat. :) Ha végigmész a hídon, jobbra látsz egy fali beugrót, amit most még vasrudak zárnak el. A kard felvétele után, oda kell eljutnod. Na kezdjük. :)

Vedd fel az Rexcalibur-t. Egy piszok sárkány emelkedik fel, tüzet, és sáskákat lövellve rád. Ha visszakaptad az irányítást, rohanj, a hídon végig, az említett fali beugróba kell beugranod, az ugrás közben is irányítva Larát. Ha sikerült, menj le a lépcsőn, vedd fel a medipackot, és ments egyet a kapcsoló előtt. Bizony ezen a helyszínen többször kell menteni, mert időre megy a feladat, és nem könnyűek. Két medipackom is ráment erre a helyszínre. :) Húzd meg a kapcsolót, és rohnaj, ugorj az első kiemelkedett platformra, onnan megállás nélkül balra, a következőre, míg kiérsz oldalt, az árkádok alá. Vedd fel ott a medipackot, öld meg a megjelenő szörnyet, és húzd meg a következő kapcsolót, a folyosó végén. Ugrálj át ismét a következő platformokon át a túloldalra. Öld meg a következő szörnyet, és húzd meg ott is a kapcsolót. Gyorsan fordulj meg, rohanj, ugorj, és a középső kis szigeten, felmenve a lépcsőn, egy medipack a jutalmad. Húzd meg a láncot is, de csak egyszer, és kiugorva oldaléra, a kapcsolóval szemben felmenve a lépcsőkön, visszaérsz a sárkány mögé. Ugorj az első, majd a második platformra, onnan a hídra.

Most el kell rohannod, a sárkány előtt jobbra, a híd végén, is jobbra, beugrani a megnyílt lépcsőházba. Fent az emeleten jobbra menj, ugorj le a kis épület tetejére, és ott felveheted a Maze-t. A tető jobb szélén, hátrálj négy lépést, és nekifutásból ugorj le a hídra, onnan pedig a kis szentélybe. A gong jobb oldalán kongasd meg a Maze-vel, és végre eltűnik a dög sárkány. Ugorj ki a hídra, és ahol a sárkány volt, az első szürke platformon, most felveheted a Dragon's Teeth-et. Menj fel ismét az emeletre, jobbra medipackot vehetsz fel, balra pedig a foglalatába teheted a szerzeményedet. Kapaszkodj fel a lenyílt platformra, és balra csimpizve átjutsz a túloldalra. Ott tedd a kardot a kovács üllőbe, és a kinyílt ajtó után, beléphetsz a teleporterbe, ami visszavisz a könyvtár mögé. Ámde NE felejtsd el, az Excalibur-t kihúzni, és magaddal vinni, mert akkor jöhetsz vissza érte, mint én. :)

Menj le ismét a trónterembe, és a baloldali pajzsba illeszd bele a kardot, és kinyitod ezzel az ajtót is. Bent felveheted végre a Skelos' Book-ot. Menj ki a trónterembe, rohanj be a trón mögötti szobába, le a lépcsőn, és átugorva a lávát, a kehely asztalára tedd le a könyvet.

Lara olvasni kezdi, felemeli a kelyhet, és, ...... megjelenik egy lovag, megfagy a rémülettől, Lara arcától. Borzalmas. Lara démonná változott.

Folytatása következik.

Remélem ......

OBig

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.