.....................................................................

Lara's London Home

Készítő: John Lincoln

Letölthető: Innen

Csomagold ki a john_lincoln_laras_london_home.zip-et, majd az audio könyvtárbólaz audio, a wads-ból pedig a graphics--wads, a többi fájlt a Trle főkönyvtárába másold. Indítsd el a tom2pc.exe-t, hívd be az Add gombbal a London.TOM-ot, majd Build All. Ha kész, indíthatod a kalandot.

Review:

A pálya textúrája szerintem nagyon szép, és aprólékosan kidolgozott, látszik, hogy sokat foglalkozott vele a készítő. Öröm volt mászkálni ebben a gyönyörű házban.
Van benne minden, ami egy hangulatos TR szinthez kell: időre futás, nagy ugrások, tükrös szoba, kötél, sövénylabirintus, motoros szán, miegymás. Ellenség is akad, de nem vészes, néhány párduc és denevér. A párducokat nem szívesen lőttem le, de sajnos haraptak. :) A feladványok nem túl bonyolultak, könnyű rájönni, hogy mit is kell csinálni, bár néhol azért megtépázták az idegeimet az időre futások és különféle akadályok. A játék célja az, hogy össze kell szednünk a ház különböző pontjain fellelhető ereklyéinket, amik az első három részben és Goldjaikban már megszerzett tárgyaink (pl. Scion, Xian tőre stb.), a végén pedig ki kell mentenünk Larát az összeomló házból. A végét először túl nehéznek találtam, de annál nagyobb volt az öröm, mikor végre sikerült úgy megtervezni az útvonalat, hogy el tudtuk hagyni a házat. Három titok van a pályán, ezek a TR5-ből ismert aranyrózsák. Aki szereti a House pályákat, és kevésbé szeret harcolni, szerintem annak tetszeni fog, érdemes kipróbálni.

Mentések--Savegames:

Leírás:

Kezdjük az emeleten. Nyissuk ki a kék ajtókat. Mindkettő mellett van egy-egy lejárat, az egyikben egy madárszobrocskával, erre később lesz szükség.

Menjünk be a folyosón, és derítsük fel a szobákat. Az egyik lakószobában vegyük fel a fáklyát, gyújtsuk meg, és vigyük a könyvtárszobába. Gyújtsuk meg a négy fali mécsestartót, mire feltárul a bejárattal szemben lévő könyvespolc, ez rejti az első titkos helyet.

Menjünk vissza a földszintre, nyissuk ki a kék dupla ajtót. A folyosón induljunk balra, nyitogassuk ki a nyitható kék ajtókat. Az ebédlőben találunk egy kapcsolót a falon, ezt megnyomva láthatjuk, hogy a kerti medencében kinyílik egy csapóajtó.

Menjünk a folyosó másik végére, itt található a tornaterem. Az egyik sarokban van egy nagy medi, vegyük fel. Menjünk a 7. számú akadályhoz, másszunk fel a létrán, ugorjunk hátra, másszunk fel a következő létrán, majd körbe a karók felett. A végén húzzuk meg a kart, és ereszkedjünk le. A medencés terembe jutunk. Itt a kamera megmutatja, hogy mi minden vár még ránk, valamint láthatjuk, hogy közben kinyílt a ház bejárati ajtaja is.

Menjünk a kertbe, lőjük le a ránk támadó párducot. Induljunk balra, haladjunk a gyakorlópályán.

(A kanyarban, ahol a kis kacsaúsztató van, találunk a mászható akadály oldalán egy kart. Ez nyitja a mellettünk lévő kaput, ahol egy újabb párducot és a motoros szánt találjuk. Kihozhatjuk a szánt is, de majd csak később lesz rá szükség.)

Menjünk tovább a gyakorlópályán, ugráljunk végig a ferde platformokon, majd kapaszkodjunk fel a hídhoz. Ennek a végén felugorva találjuk a második titkos helyet.

A baloldali sövény tetejére ne ugorjunk át, mert éget. Jussunk el a medencéhez, és ússzunk be a korábban látott csapóajtón.

Ugráljunk körbe a ferde platformokon (a padló éget), közben lőjük le a denevért. A plafonon függeszkedve jussunk el a következő szobáig, itt szintén ugráljunk körbe. (savegame.11) A kereket ötször forgassuk meg, erre kinyílik a mögöttünk lévő terem ajtaja, de siessünk, mert időre zárul, és közben sziklák potyognak a magasból. Ha átjutottunk, menjünk a sarokba, ahol egy tűzfújókkal ékesített kis folyosót találunk. Óvatosan menjünk végig rajta, helyenként négykézláb, és felvehetjük a lasersight-ot, a revolvert némi tölténnyel és a Sciont. A kamera mutatja, az ebédlőben kinyílt a faajtó. Menjünk vissza a tüzes folyosón, a középen lévő emelvényen felmászva jussunk ki, és a kerten keresztül menjünk vissza a házba. (savegame.12) Közben lőjük le a párducot.

Az ebédlőn keresztül a bálterembe jutunk. Jobbra, egy kis fali beugróban találunk némi flare-t.

A polcot toljuk félre, lőjük ki a rácsot és kússzunk be rajta. Egy karós plafont, három rácsos ablakot és egy piros ajtót látunk, szemben pedig következő szerzeményünket, az Infada Stone-t. Szaladjunk el érte. Felvételekor a padló elkezd emelkedni. Feladatunk, hogy az időközben kinyílt három ablakban lévő oroszlánfejek szájából a drágaköveket kilőjük (lehetőleg gyorsan), mert ez nyitja a piros ajtót. (savegame.13)

Lejutunk egy szép, lila függönyös szobába, ahol az öt színes bábut a megfelelő színű padlólapokra kell húzni. (A készítő itt felhívja a figyelmet, hogy a színeket nem szabad eltéveszteni, mert utólag már nem lehet korrigálni, és nem tudjuk folytatni a játékot.) Ha minden bábu a helyén van, akkor a zöld bábu mellett feltárul a rácsos ablak, és bekúszhatunk a függöny mögé. (savegame.0) A folyosó végén lévő gombot megnyomva kinyitjuk a tornaterem karzatán a festmény melletti ajtót. Időközben a lila függönyös szoba kijárata is szabaddá vált, ezen keresztül juthatunk a konyhába.

A tornateremben másszunk fel a rúdon, a karzat felé nézzünk. A megfelelő magasságban ugorjunk hátra, és a négykézláb másszunk végig a résen. A két kötél segítségével landoljunk a karzaton, és csimpaszkodjunk át a másik oldalra. A lejtőkön oldalazzunk jobbra, amíg meg nem tudunk állni, majd a következő lejtőkön ugyanez balra, és miénk az Ora Dagger.

A nagy medencében kinyílt az egyik víz alatti ajtó, menjünk oda, és húzzuk meg a kart. (savegame.6) A jobbra kinyílt folyosón ússzunk el az ajtóig, kézzel nyissuk ki, ússzunk tovább és húzzuk meg a kart (közben persze vehetünk levegőt is, ha szükséges).

Kinyílt a medencés szoba tetején lévő rácsos ajtó. Másszunk fel a létrákon, találunk egy kis medit is. Az oroszlánfejek szájában lévő drágaköveket lőjük ki, és a jutalmul kapott kötelek segítségével jussunk el a The eye of Isis-hez.

Gyorsan ugorjunk a medencébe, mert feltámadt egy fehér szellem, és üldözőbe vesz. Szaladjunk ki a lépcsőházba, keressük meg a kis lejáratot, ahol a madárszobrocska hatástalanítja a szellemet (bár én úgy tapasztaltam, hogy útközben felrobban).

A kertben, a kacsaúsztató mellett kinyílt egy újabb rácsos kapu. Ez egy tükörszoba égő padlóval és láthatatlan platformokkal. A tükörben láthatjuk magunkat és azt, hogy mikor, hova, mekkorát kell ugrani (a távcsővel világítva is kaphatunk némi támpontot). Ugráljunk végig, majd függeszkedjünk át a legmagasabb platform tetejére, így miénk a The hand of Rathmore.

Látjuk, hogy kinyílt a kertben a következő rácsos kapu, a sövénylabirintus kapuja (a házból kilépve jobbra található). Bolyongjunk a labirintusban, amíg rá nem lelünk a következő, immáron kőlabirintusra. Itt – valahol a házfal mellett – megtaláljuk az Element 115-t.

(Cornerbuggal felugorhatunk a sövény tetejére, így könnyebb kijutni a labirintusból, bár helyenként éget. Ha elmegyünk a fürdőszobaablakhoz, simán besétálhatunk a kádba. :) )

Kinyílik a szánkópálya kapuja, ami a gyakorlópálya köteles szakasza mellett található. Menjünk el a szánért, ha még nem tettük meg, és robogjunk fel a szánkópálya emelkedőjén a tetőre, majd újabb emelkedők, és eljutunk két, egymással szemben álló kockához, amelyek tüzet okádnak. Óvatosan motorozzuk át közöttük. A következő emelkedő aljához érve sziklák zuhannak a nyakunkba, szerintem célszerűbb előbb gyalogszerrel lecsalni őket. A most következő lejtőkön és emelkedőkön megállás nélkül kell átrobogni, valahonnan a tűzfújó kockák környékéről indulva, különben nem lesz elég a lendület ahhoz, hogy átrepüljünk a szakadékok felett (a készítő szerint ez egy bug a játékban). (savegame.3) Elérünk egy újabb emelkedőhöz, aminek a végén jöttünkre feltárul a dupla ajtó. (savegame.4) Menjünk át rajta, és húzzuk meg a kart, ami a kijáratot nyitja. Az itteni lejtő tetején van egy kúszórés, ez rejti a harmadik titkos helyet, és őrzőjét, egy denevért. Törjük be az ablakot, és ereszkedjünk le a következőhöz. E mögött találjuk a Dagger of Xian-t. Ha felvesszük, a házban, a lépcső tetején feljön egy emelvény, aminek a segítségével feljutunk a padlásra. Menjünk oda, közben lőjük le a még meglévő párducunkat.

Kapaszkodjunk fel a padlásra, itt vár ránk utolsó ereklyénk, a Golden Mask. Felvételekor kinyílik a földszinti folyosón a még egyetlen zárt faajtó, és megindul alattunk a ház. Ugorjunk a szemben lévő emelvényre, csússzunk, majd ugorjunk néhányat előre-hátra, hogy elengedjük a sziklát, ami a földön szétlapítana. (savegame.7) Ereszkedjünk le, és szaladjunk a kinyílt szobába, közben kerüljük el a tüzeket és leomló sziklákat. (savegame.8) Az itt található dobogó nyitja a kertkaput, de nagyon kell sietni, mert hamar bezáródik, és utunkat tüzek és lezuhanó kövek nehezítik. Ha sikerül kiugrani a nagykapun, véget ér a pálya.

savegame.11 – kormánykerék, időre futás előtt

savegame.12 – tűzfújók után, kijutva a kertbe (Scion megszerzése)

savegame.13 – karós, oroszlánfejes szoba után

savegame.0 – bábutologatás után

savegame.6 – nagy medencénél, az elő kar meghúzása előtt

savegame.3 – motoros szánnal, a kritikus lejtők előtt

savegame.4 – motoros szánnal, a kritikus lejtők után

savegame.7 – a padlásról lejőve (Golden Mask megszerzése)

savegame.8 – kapunyitó dobogó előtt

Judit


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.