.....................................................................

Labyrinth of Fire (A Tűz Labirintusa)

Készítő: Mark Lunney (Croft Storm)  

Letölthető: Innen

Csomagold ki a MarkLunney-LabyrinthOfFire.zip-et, majd a Data könyvtárból másold a Data könyvtárba a fájlokat, a többit pedig a főkönyvtárba másold, és indíthatod is a kalandot.

Rewiev:

Tetszett ez a pálya. Sok feladat van benne. Van ami elgondolkodtató, és van amihez ügyesség kell. 2 Key-t, és a végén a Load Stone-t kell megtalálni. 5 secret van a pályán, de nekem az utolsót, a Grenada Gun-t nem számolta. Ellenségek krokodilok, csontvázak vannak a pályán, és nem is sok, a feladatokon van inkább a hangsúly. Hozzáadott hangok sajnos nincsenek a pályán, de a textúra illik a környezethez. Semmi extra, de jó. Vigyázni kell, hogy a pálya elején ne ugorjunk le a medencébe, mert nem tudjuk folytatni a pályát.

Végigjátszás:

Ellenségek: 7 Tárgyak: 13, beleértve 2 kulcsot és 1 Load Stone-t Titkok: 5

Jegyezd meg, hogy itt az egyik szabályos felveendő tárgy a Shotgun lesz, ha azt még eddig nem vetted fel az előző pályán.

Röviden: Juss át a számos csapdán és rejtvényen, hogy megtaláld a kulcsot és beindítsd a földrengést. Harcolj a főnökkel, aztán lépj be a Tűz Labirintusába és keresd meg a load stone-t. Menekülj ki a labirintusból a beomló alagúton keresztül, majd merülj a vízbe a pálya befejezéséhez.

Kezdés: Egy gyors csúszás után látni fogsz három ajtót (egy zárva van), de még mielőtt belépnél rajtuk, van itt egy könnyű secret:

SECRET # 1: Amint elindultál, fordulj balra, és látni fogsz egy kis nyílást a lejtő és a fal közt. Ugord át, és találsz egy kis medipackot.

Most választhatsz egyet a nyitott ajtók közül; azt ajánlom, kezdd a jobb oldalival:

A három próba

Az ügyesség próbája: Elég egyszerű dolog elindulni. A lyukas négyzetek jelzik, hogy azokból egy másodperccel az után, hogy rájuk léptél, tüskék fognak felbukkanni. Sprintelned kell, hogy átjuss rajtuk, de gondosan vigyázz az irányra, mert belekanyarodhatsz az oldalról kiálló tüskékbe. Mihelyt átjutottál, le fogsz csúszni egy lejtőn, hasonlóan a TR3 elejéhez. Ugord át a lyukakat, vagy beleesel a tüskés halálba, az utolsó valószínűleg egy pár próbálkozásodba kerül.

A Szellem Próbája: a rejtvény alapja ugrások sora, a legtöbb klasszikus oszlopugrás. De most tüskés gödrök helyett az elhibázott ugrások eredménye tűzben égés lesz. Ne gyújts fáklyát, mert mindenhol, ahova menned kell, kis fényfoltok vannak, s ezek biztonságos területek. A helyes útvonal:


SECRET # 2: Az S a diagramon a secret. A legkönnyebb út ehhez az, hogy gyújts egy fáklyát, mielőtt elhagynád a termet, és fordulj jobbra. Mássz le az árokba, és szedd fel a puskába való lőszert.

A bátorság próbája: Az elnevezés jócskán magába foglalja, hogy mire lesz itt szükséged a cselekvéshez. Itt nincs külön út a lángokon és krokodilokon át, (egyszerűen) sprintelned kell és olyan gyorsan úsznod, ahogy tudsz. (A vizet) Elhagyhatod közvetlenül, de azért mássz ki és keresd meg a nagy medpakkot, amelyre valószínűleg szükséged lesz. Elintézheted a krokikat, de inkább csak kerülgesd őket, nem fognak sokáig követni.

Kulcsos terem: Mielőtt felvennéd a Kulcsot, menj le az alagúton és szemléld meg a hideg fény-effektusokat J. Nem sétálhatsz a fénybe a sziklák miatt, de amikor felveszed a kulcsot, elkezdődik a földrengés, s néhány sziklát arrébb taszít, szabad utat téve neked.

SECRET # 3: Mielőtt kimásznál az alagútból, gördülj egyet (roll), kússz át és ereszkedj le a hasadékon. Egy kis rejtett medpakk van itt.

Vissza a starthoz: Mássz ki, és csússz le újra a lejtőn, ahonnan kezdtél. Tarts a másik ajtóhoz.

A Fény barlangja: Ha egy szép egyenes szintben reménykedtél, kezdheted újra. A Fény barlangja igencsak összetett rejtvény, itt van a java: 4 színes csempe/padlólap, 3 színes ajtó. Ezek mind a színek (fények) keveredésén alapulnak:

Piros lap + Kék lap = Bíbor ajtó

Piros lap + Zöld lap = Sárga ajtó

Kék lap + Zöld lap = Cián (türkiz) ajtó

Vigyázz: Eltalálva mindhármat a csempék átváltoznak halálos csapdává, tehát szükséged lesz a fehér kapcsolóra. Ez visszaállít mindent, és használnod kell, mielőtt bemész valamelyik ajtón.

SECRET # 4: Mielőtt akármi mást tennél, keresd meg a víz alatti terem délnyugati sarkát és szedd fel a puskatöltényeket.

Az első ajtó, amit ki akarj nyitni, a sárga ajtó legyen (a csempés párkány alatt). Ez a zöld és piros padlólapokra való lépést igényel. A lapok benyomódása után legyél óvatos, egy krokodil úszik be a vízbe, nyírd ki mielőtt továbbhaladsz. Most ússz keresztül a sárga ajtón, keresd meg a lángfényű szobában a a gombot, nyomd meg. Ez el fogja torlaszolni az utat, amely összekapcsolja a központi terem két felét, így egyik rész kiürül.

Amikor elhagyod a sárga termet, szükséged lesz a cián ajtónyitóra. Ehhez lépj rá a fehér padlólapra, majd a kék és zöld lapra. Ússz a terem másik felébe, és biztonságosan ereszkedj le az ürülő tartályba.  A cián ajtón túl van egy fáklya, amelyet meggyújthatsz használva a lángot (ctrl). Utána vidd ezt a fáklyát, a központi terembe. Át kell vinned a bíborszínű ajtón, de az zárva van, szóval vissza kell állítanod a kapcsolókat. Ahhoz, hogy kimássz az üres medencéből, menj az északnyugati tömbökhöz. Először is dobd el a fáklyát (nem fog kialudni). Miután a padlólapoknál rálépsz a fehér lapra, lépj rá a  a kék és a pirosra is. Most menj vissza a fáklyához, amit eldobtál. Vedd fel, és irány a bíbor ajtó. Menj ki az alagútból. Most pedig ne lépj az oroszlános padlóra.  Ha megteszed, egy szikla fog szétlapítani. Ha játszottál a TRLR-vel, talán felismered ezt a rejtvényt: égesd el a kötelet (ugorj el alatta), hogy a szikla lezuhanjon. Azután biztonságosan ráléphetsz az oroszlános padlóra, amely egy újabb fölrengést indít el. A Tűz labirintusa immár elérhető.

A visszajutás: Először állítsd át a kapcsolókat, ahogy korábban tetted. Most kerüld meg balra a központi pillért, ahonnan rájöhetsz, hogyan érd el a bejáratot; az utolsó ugrás egy kicsit trükkös, látszólag csak helyből ugrást igényel, pedig futnod kell és elkapni a peremet, ha nem akarod, hogy visszatérj a lenti üres medencébe. Majd helyezd a kulcsot a kapuba és állj készen a csontvázakra.

Csontváz: Valójában nem kell megölnöd ezt az ellenséget, de ajánlom, elsőre próbáld ki és akkor is, ha nem látod a kézenfekvő (alternatív) módszert. Fuss a szoba bal tetejére és vedd fel a puskát. Töltsd meg és próbáld ki, és manőverezz úgy, hogy a csontváz közvetlenül közötted és a gödör közt legyen. Ha megvan, lőj mint egy őrült, remélhetőleg beleesik a gödörbe. Ha kifutsz töltényért, valamivel több van a jobb felső sarokban. Majd biztonságosan ugorj le a gödörbe, és szedd fel a kapu kulcsát. Nyisd ki a kaput és óriási sétában lesz részed végig a szirtfalon, tehát azt ajánlom, sprintelj, de légy óvatos, ha leugrasz vagy akár lefutsz a peremről, csapdába esel egy vízzel teli medencében. Le kell jutnod a lenti párkányra.

Alternatív módszer: A csontváz megölése helyett csak vedd fel a Kulcsot és nyisd ki az ajtót, de ő valószínűleg boncolgatni fog miközben beteszed a kulcsot. Egyébként, valószínűleg szükséged lesz a puskára, tehát ha felveszed, így is megölheted a csontvázat.

A Tűz Labirintusa: Az egész lángokból és színes padlómozaikokból áll. Egy színes padlólap fogja be- és kikapcsolni a lángot (a láng maga nem színes, csak a csempe amin áll, színezi el). Az első rejtvény egy kis bemutatkozás, nyomd be a piros padlólapot, hogy lekapcsold a piros lángot, és átmászhass a sziklatömbön. Most használd a lejtőt, hogy átjuss a lángokon, és ha balra nézel, látni fogsz egy hosszú tűzvonalat, az utolsó lángot kék fénnyel. Menj tovább az elülsőkhöz és keresd meg azt a lapot, amelyik lekapcsolja a tüzet, és így futással átugorhatsz a lángokon. Veszély: amint landolsz, egy krokodil fog megtámadni, azonnal üsd ki a shotgunnal, különben kissé nehéz megölni anélkül, hogy beleess a lángokba.

Központi fény rejtvény: Ez egy ütődött rejtvény, de valójában meglehetősen egyszerű, ha tudod, mit kell tenni. Menj körül a folyosón az óramutató járásával megegyező irányban, használva a közeli kapcsolókat a lángok eloltásához. Végül a starthelyen fogsz kikötni, de ez az, ahol lenned kell, lépj az első lapra (újra) de ne menj tovább, fordulj vissza és indulj lefelé a már járható folyosón (mivel a sárga láng kiiktatva). Egy másik alligátor fog megtámadni, s ez a legutolsó ellenség, tehát öld meg, ha még van töltényed. Menj előre (figyelemmel kísérve a fehér fényű lángot tőled jobbra) és vedd fel a Load Stone-t.

SECRET # 5: A kulcs fehér fénnyel csillog, tehát ha figyelmes vagy észre fogod venni, hogy ez lekapcsolja a fehér lángot. Miután felvetted a Load Stone-t menj vissza és keresd meg a gránátvetőt, de ne izgulj, nem lesz több ellenség, akik ellen használhatnád, tartsd trófeának. (Nálam ezt a secretet nem számolta sajnos, OBig)

Szikla Futás: A szintnek még nincs vége, most jön a legnehezebb rész. Ugorj le a Load Stone terembe és vedd fel a nagy medpakkot (gyenge leszel az eséstől, szükséged lesz rá). Most fuss (de ne sprintelj) mint egy őrült, mivel sziklák zuhannak/gurulnak mindkét oldalról.

A végén egy hatalmas tüzes gödör van, fuss, ugorj és kapd el a peremet. Ott pedig a másiknál még nehezebb szikla van. Sprintelj le az alagúton pár másodpercig, aztán válts rendes futásba. Tartsd nyitva a szemed, mivel van két kapcsoló az út mentén, nyomd be őket. Tüskék fognak felpattanni 4 másodperc múlva, tehát amint a szikla elhaladt, ugorj ki. Nem kell többet aggódni, folytasd az utadat a folyosón, kússz át a résen és merülj a vízbe. Ez az a medence, ahol korábban már voltál, de most van egy kis nyílás, amin kiúszhatsz, befejezve a pályát.

Gratulálok, megcsináltad a pályát! De megszerezted mind az 5 secretet? És meddig tartott? 45 percen belül jó, de én 30 perc alatt végeztem vele. :)

Köszi a játékot :9

Mark Lunney

A leírást fordította: Thak

Végigvitte, és itt-ott belejavított: OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.