.....................................................................

Baketamon's Jewel

Készítő: Josefina Tamareu (Cuqui)

Letölthető: Innen

Csomagold ki a Cuqui-BaketamonsJewel.zip-et, majd a jewel, moway, pyramid,, és scroll fájlokat a graphics--wads, a többit a főkönyvtárba másold. Indítsd el a tom2pc.exe-t, hívd be az Add gombbal a jewel.TOM, noway.TOM, pyramid.TOM, és scroll.TOM fájlokat, majd Build All. Ha kész, indíthatod a kalandot.

Story:

In the desert, Lara discovers a hidden oasis and the access to an unknown pyramid. While the exploring she finds a Scroll. What is it about? This Scroll disclose a secret Tomb: "Baketamon's Tomb". Baketamon was an Amon's Priestess who keeped a strange jewel that gave her a supernatural power. Looking for this jewel, Lara notices some vestiges of roman's presence in the pyramid long time ago. When she finally enters the Tomb, Lara realizes that nothing is what it seemed to be...

Rewiev:

Jó kaland volt ez a 4 pályás szint. Bizony az első két pályán fontos megkeresnünk a 6 secretet, mert ott lapulnak a fegyverek. ( revolver, shotgun, UZI, crowbaar, grenada gun, és a crossbow) Ha megszereztük, akkor már könyebb a 3. pályán végigmenni, mert ott már komolyabb ellenségek is vannak. Csontvázak, hárpiák, és félistenek. Ha viszont megvannak a fegyverek, akár medipack használata nélkül is végigvihetjük a szintet. Nagyon vigyázni kell a 2. pályán, hogy a vízben megkeressük mind a két Horseman’s Gem-et, mert a 3. pályát nem tudjuk befejezni. És a harmadik pályán se felejtsük el felvenni a Hathor Effigy-t, és az Ornate Handle-t, mert azokért sem tudunk visszamenni később. Az utolsó pályán is, a barlangban mind a kettő Guardian key-t keressük meg, mert ahol a másodikat használnánk, bezárul az ajtó mögöttünk, és nem tudunk visszamenni érte. Ezek kicsit szerkesztési hibák szerintem, mert bosszantó, ha nincs onnan mentésünk esetleg. A végén 3 db Horseman’s Gem-el, és az Amulett of Horus-sal távozunk a pályáról. Szépek, és változatosak a textúrák, de hozzáadott hangok sajnos nincsenek a pályán. Ajánlom mindenkinek ezt a pályát.

Leírás:

1. The Pyramid:

Mentések--Savegames:

Fordulj meg, öld meg a ninja-t, és a skorpiókat, vedd fel a medipackot, és ugorj be a piramisba. Öld meg az újabb ninját, és menj be balra a kis terembe. Lődd szét a vázákat, vedd fel ami bennük volt, és balra kapaszkodj fel a sötét részen a fali mélyedésbe. Told meg a kart, és a kar mellett jobbra, kapaszkodj fel a falra, mert fent felveheted a Revolver-t az 1. secret-ben. Menj ki a folyosóra, kinyílt a rács. Újabb ninja-t ölhetsz meg, újabb vázát lőhetsz szét amiben revolver ammo-t találsz. Kinyílik az ajtó előtted.

Szedd össze amit találsz a teremben, csak pár múmia sétafikál ott. Majd kinyílik a másik ajtó is, de az emelkedőről időben rohanj vissza a legördülő kövek miatt. Felmenve egy kis zöld terembe érsz. Jobbra egy zárt rácsot, viszont balra a sarokban egy folyosóra kapaszkodhatsz fel. Told meg a kart, de menj tovább a mögötte elrejtett járatba. Az elágazásnál balra shotgun ammo-t, jobbra revolver ammo-t találsz. Itt amikor felvetted, menj jobbra, szintén a növényekkel takart kúszórésbe, és vedd fel a medipackot, ezzel egy rácsot is kinyitottál. Középen kússz át a mérgezett tüskéknél, vedd fel a Laser Sight-ot, és kússz tovább, mert ott is egy növényekkel takart járat van. Jobbra felkapaszkodva a növényeken felveheted a Shotgun-t a 2. secret-ben. Menj egészen vissza a kis zöld szobáig, kinyílt ott a rács.

Öld meg a ninja-t, mássz le a létrán, és a skorpióval is végezz. A plafonba kapaszkodva feljuthatsz a kinyíló ajtóhoz. Egy nagy, vizes terembe érsz. Jobbra a létrákon juss fel az emeletre, és vedd fel a Ba Cartouche-t. Lent is vegyél fel mindent, de vigyázz, néhol tüskés csapdák vannak. A vízben kinyílt a rács.

Ússz át a járaton, mássz ki a vízből, öld meg a ninja-t és a skorpiókat. Menj a rácshoz, az kinyíli, és a folyosón szemben, kapaszkodj fel a falon. Vedd fel az UZI-t, ez a 3. secret. Tovább kapaszkodva felfelé, ugráld át a túzes gödröket, és told meg a kart. Lent, a folyosó végén kinyílt a rács. A következő teremben balra a sarokban UZI ammo-t találsz, és tedd a helyére a Ba Cartouche-t is. Közben csak két múmia akadályoz.

Menj be a folyosóra, és az ajtó előtt menj át egyenesen a növényeken, és told meg a kart. Ugorj át a három kötélen, mássz le a rúdon, öld meg a pálya utolsó ninja-ját, és a lépcsőn felmenve a következő pályára érsz.

2. The Scroll:

Mentések--Savegames:

Vedd fel a Music Scroll-t, és balra a bejárat mellett kapaszkodj fel a kis terembe. Lődd szét a vázát, mert shotgun ammo-t rejt. Ugorj fel a flares-ekhez, vedd fel. Látod, a folyosó végén kinyílt az ajtó. Rohanj, mert egy idő után bezárul. A következő teremben vedd fel a Crowbaar-t, mert ez a 4. secret. Állj a gomb elé, és nyomd meg.

Rohanj a kinyílt ajtó mögé. Vigyázz, a mélyedések halálos csapdát jelentenek, kivéve balról az utolsó, mert ott revolver ammo-t vehetsz fel, és a vázát szétlőve Grenada Gun ammo-t is kapsz. Nyomd meg a gombot ott is, és visszatérve a folyosóra, most balra menj. Mássz le a létrán, menj balra, akár bele is lőhetsz a megelevenedő csontvázba egyet, vagy kerüld ki. Mássz fel a létrán. Ott is egy csontvázzal találkozol, akit akár a mélybe is lőhetsz. Lényeg, hogy a folyosó végén rálépj a mintás padlólapra, ami lent nyitja az ajtót, de sietned kell, mert időre zárul. Nekifutásból kapd el a lávás teremben az első emeleti platformot.

Lődd le a csontvázakat a shotgunnal a lávába, és a vázákat szétlőve vegyél fel mindent a teremben. Ha egy szellem üldöz, fent az emeleten egy kis oldalszobában találsz egy kis szobrot, ami elé lehasalva megszabadulhatsz tőle. A középső platformon van egy magasabb padlólap. Arra ráállva, kinyílik fent egy ajtó. Igyekezz mögé bejutni, mert ez is időre zárul. Ha sikerült, feszítsd ki a falból az 1.Golden Star-t, és medipackot is vehetsz fel, majd a vízbe beugorva, ott is kapsz egyet.

Kimászva a vízből vedd fel az uzi ammo-t, majd egy emeletes terembe érsz. Itt három feladat is van. Told a szobrot a víz melletti jelre, és látod a cut scene-ben hogy kinyílt egy ajtó. A középső emeleten lőszert, és egy kapcsolót találsz, amit a crowbaarral tudsz meghúzni, és a felső emeleten egy gombot is meg kell nyomni. Lent kinyílt az ajtó. Persze a vázákból itt is vedd fel, amit találsz. Visszaérsz a főterembe.

Most a bejárat mellett, jobbra kapaszkodj fel, majd a folyosón menj jobbra. Ugord át a gödröt, de rögtön ugorj vissza is, mert egy gördülő kő jön veled szemben. Ha elment, menj fel a lejtőn, lődd a csontvázat a mélybe, és told meg a kart is jobbra, a bejárat mellett. Mássz le a rúdon is, de vigyázz az alattad égő tűzre, és még felette ugorj hátra a rúdról. Lent megtalálod a Grenada Gun-t az 5. secret-ben. Menj vissza a folyosóra, kinyílt a másik ajtó is.

Egy mérgezett vizű terembe érsz. Ugorj a lecsúszós részen keresztül az oszlopra, majd balra fordulva, a másik lecsúszós részen át a fali platformra jutsz. Kapaszkodj egy emelettel feljebb, lődd le a mélybe a fogadásodra érkező csontvázat, és szemben a túloldalon lődd szét a vázát. Egy kötelet kapsz cserébe, amin keresztül eljutsz a karhoz, és megtolhatod. Bár én nem használtam, úgyis oda lehet jutni. A gombot is nyomd meg a teremben, azt is egy csontváz őrzi, de én még fentről szétlőttem a fejét célzottan. A kinyílt oldalajtó mögött, felveheted a 2. Golden Star-t. A bejárattal szemközti ajtó is kinyílt, és egy, két, kis medencés terembe érsz. Javaslom a baloldalit, bár lent a vízben össze vannak kötve.

Itt nagyon figyelj oda, mert ha nem eszed fel a vízben a két Gem-et, akkor később nem tudod folytatni a pályát, és vissza sem tudsz jönni érte.

Tehát keresd meg a 2db Horseman’s Gem-et, közben crossbnow lőszert, flares-t, és medipackot is találsz. Mássz ki a vízből a mintás résznél, ott is van a vázában valami, de csontvázat is lődd a tüskés gödörbe.

Ugráld át a gödröket, robbantsd szét a múmiát, és menj először balra. Mássz fel a létrán, és told meg a kart. Folytasd lent a folyosón az utadat, és menj megint balra. Ott is egy kart tolhatsz meg. Lődd szét a vázákat, és azokra a padlólapokra lépve kialszik a tűz, de az előtte való padlólapra ne lépj, ugord át, mert újra kigyullad. Bár akkor is át lehet ugorni a fal mellett. Visszaérsz a főterembe, ahol kinyílt végre a kijárati ajtó. Bemenve nézz fel. Egy létrát látsz. Mássz fel, mert ott van a Crossbow, a 6. secret-ben.

Jobbra a kis szobor előtt lépj a mintás padlólapra, és rohanj a kinyílt ajtóhoz, mert időre zárul. Ha a baloldali vázát is szétlövöd, egy szellem szabadul ki, de a kis szobor elé leguggolva megszabadulhatsz tőle. A vízben revolver ammo-t találsz, majd tedd a helyére az egyik Star-t. Kinyílik az ajtó, majd a másikkal a következőt is kinyithatod. Egy szép, üveglapos terembe érsz. Balra mássz fel az üveg oszlopon, told meg a kart, és a mintás padlólapra is lépj rá. Kinyílt az ajtó lent a teremben, és a tűz is kialudt a raktárnál, így lemászhatsz, és felvehetsz mindent. Robbantsd szét a múmiákat, és lecsúszva a következő pályára érsz.

3. No Way Out:

Mentések--Savegames:

Csússz le, öld meg a hárpiát és a félistent, és a grenada ammo felett rántsd le a fali kart. Kinyílt a vízben az egyik ajtó, és beúszva két ajtót is kifeszíthetsz a vízben. Jobbra úszva egy hárpiával kell megküzdened, majd balra felkapaszkodni a járatba. Kifeszítheted ott is az ajtót, de nincs mögötte semmi, viszont a padlólapokra rálépve kialszik kint az emelvénynél a tűz. Menj jobbra a felső folyosóra, és a sárga padlólapnál, ami csak álca, mássz le a létrán. Öld meg a csontvázakat, és rántsd le a baloldali oszlopon a kart. Kint a teremben vedd fel a Hathor Effigy-t. Menj vissza a vízi elágazáshoz, és ússz most a másik irányba.

Ott egy félistennel kell megküzdeni, és a sarokban egy fali kart ránthatsz le. Kinyílt jobbra az egyik ajtó. Ugorj az első kiemelkedésre a mérgezett vízben. Érdekes, hogy ott nem halsz meg. Ugorj a köteleken át a túloldalra, vedd fel az utánpótlásokat, és ott is lépj rá a mintás padlólapokra. Visszaérsz a terembe, és felveheted az Ornate Handle-t. Most ússz vissza az első nagy medencébe, és szemben is kinyílt az ajtó.

Egy nagy terembe érsz, ahol mindjárt egy félisten, és egy hárpia fogad. Öld meg őket, és vegyél fel mindent a teremben, Ha a shotgun lőszert is felveszed, egy újabb félistent is kapsz mellé. :) A sarokban rántsd le a fali kart, és mássz fel a létrán, a kinyílt ajtóhoz. Lépj rá a padlólapokra, és a trón előtt, a nagyteremben lemászhatsz, kialudt a tűz.

Öld meg a csontvázat, vedd fel a sarkokban az utánpótlást, és ugorj fel jobbra a sötét járatba, rohanj át a pengék között, mert az ajtó időre zárul. Jobbra vedd fel a Pharos Knot-ot, majd a másik sarokban is lépj a padlólapra, és rohanj ki a pengék között, mert az ajtó most is időre zárul. 

Menj fel kint a teremben a lépcsőn, és az előző pályán megszerzett Gem-el nyisd ki az ajtót. Látod, ezért volt fontos azokat megkeresni a vízben, mert innen nem tudnál visszamenni értük. Jobbra a bejárat mellett a fali kart ir rántsd le, majd a következő ajtót is nyisd ki a másik Gem-el. Közben két csontváz próbál megakadályozni. A következő teremben is lesz egy hárpia, és egy csontváz, de ott a szarkofágot is kutasd ki. A következő kis teremben két csontváz támad, ha megölted őket, lőj 2 grenada gun lőszert a mélybe, és az ott várakozó félistennel is végeztél. Vedd fel lent az újabb Horseman’s Gem-et, és felmenve a fenti terembe nyisd ki vele az ajtót.

A lépcsőn lemenve illeszd össze, és használd a foglalatnál a szerzeményedet. Bent a kis teremben egy félisten vár rád, és pár csontváz. Legjobb, ha belősz két grenada lőszert, az kitisztítja a termet. Vedd fel amit találsz, a medipack előtt padlóra ne lépj rá, hanem ugorj át érte, mert ott kell utána leesni a vízbe. A vízben is szedj össze mindent, és mássz ki a partra, egy hatalmas teremben. Körbe járva a termet, és felvéve a tárgyakat, rengeteg csontváz, hárpia, és egy félisten is megjelenik. Van fegyvered bőven, öld meg mindet, tedd a helyére a Pharos Knot-ot az ajtó mellett, a folyosón még egy medipackot kapsz, és a következő pályára lépsz.

4. The Jewel:

Mentések--Savegames:

Öld meg a csontvázat, és kapaszkodj le a lenti barlangba. Közben persze mindenhol vegyél fel mindent, jól nézz körül, mert sok felvehető tárgy van. Öld meg a denevéreket, skorpiókat, és a vízben a krokodilokat is. A víz mellett felkapaszkodva egy sziklára egy Guardian Key-t vehetsz fel. Ússz át a vízben egy kis terembe, ahol egy csontváz, skorpiók fogadnak, és told meg a kart. Ússz vissza a barlangba, és kapaszkodj fel a kisebb oszlopra, onnan pedig ugorj a járatba. Öld meg a ninja-t és a denevéreket, majd jobbra egy kisebb barlangban is megtolhatsz egy kart. Ott is skorpiók fogadnak. Menj vissza ki a járatba, és a végén a sarokban vedd fel a Guardian Key-t egy mélyedésben. El ne felejtsd felvenni mind a kettőt, mert később nem tudsz visszamenni érte. Menj vissza a járat elejére, és ahol a kart megtoltad, azzal szemben kinyílt egy ajtó. Öld meg a ninját, és a sakált is, és a folyosó közepén felkapaszkodva told meg a kart. Kinyílt a következő ajtó is, majd a Guardian Key-el nyisd ki a másikat is. Közben egy csontvázat is szétrobbanthatsz.

Öld meg a két ninját, vedd fel jobbra mind a három Horseman’s Gem-et, és nyisd ki ott is a nagykaput. Menj balra, kinyílik az ajtó, majd a folyosó végén menj le a lejtőn. Öld meg a csontvázat, és told meg a kart. A mélyedésbe is mássz le a létrán, és vedd fel a Golden Vraeus-t. Menj vissza, a sötét terembe, és a ferde kő előtt egy láthatatlan üreg van. Mássz le, és a teremben, miután megölted a 2 sakált, felveheted az Amulett of Horus-t. A Vraeus-sal nyisd ki az ajtót, és menj fel, a lépcsőkön, még két csontvázat ölhetsz meg, majd lecsúszva a lejtőn, vége is a pályának.

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.