Antarctica Base B9
Készítő: Szymon Cupryn (Emoo)
Letölthető: Innen
Review:
Egy antarktiszi bázison kalandozunk Larával ezen a pályán. Célunk, hogy bejussunk a kutató laboratóriumba, ahol megszerezhetjük a kék követ. A pályának két része van, az elsőben a bázis három helyszínén keresgéljük a laboratórium kinyitásához szükséges két biztosítékot, a másodikban pedig a laboratóriumban kutakodunk. A bázis helyszínei között kocsival közlekedhetünk. Elsőre én ugyan elmentem a slusszkulcs mellett, de gyalogosan is végigvihető, csak kicsit sokat kell futkározni. Ellenségeink a bázist őrző katonák és kutyák. A textúra jó, nincs benne semmi különös, de egy antarktiszi kutatóbázisnak éppen megfelel. A feladatok nem túl bonyolultak, időre futás nincs. A laboratóriumban a mozgó kőtömbös terem először kissé nehéznek tűnt, de második végigjátszásra ment, mint a karikacsapás. Négy titkot találtam, muníció és medi formájában.
Leírás:
Lecsúszás után végezzünk a katonával. A dobozon mindjárt felvehetjük a Desert Eagle-t, és a sarokban egy másikon némi flare-t.
Nyissuk ki az ajtót, és intézzük el a ránk támadó kutyát.
Induljunk jobbra, felfelé. (A bal olali ajtó a kutató laboratórium ajtajához vezet, ezt két biztosíték, a Yellow Fuse és a Blue Fuse nyitja. Ezeket kell most megtalálnunk.)
A bal oldali ajtó a konyhába vezet. A serpenyő fölött van egy lenyitható ajtó, ha itt bemászunk, miénk lehet a Shotgun.
Menjünk be a másik ajtón, és fel az irodába. Közben intézzük el a katonát. Kutassuk át az asztalokat, az egyiken találjuk a ház előtt veszteglő dzsip slusszkulcsát, szemben a falon pedig látunk egy kulcslyukat.
Kifelé menet verjük vissza az újabb katona támadását. Menjünk a mosdóba egy kis lőszerért.
Az előtérben lévő kar beindít egy újabb radart.
Szálljunk be a kocsiba, és induljunk el az alagútba. Az első elágazásnál szálljunk ki, és balra a vízben egy járatot találunk. Ússzunk be, majd a leszakadó jégtáblákon keresztül eljutunk az első titokhoz, az Uzihoz.
Menjünk tovább a kocsival. Az újabb elágazásnál balra forduljunk, a következőnél pedig jobbra (közben vigyázzunk a leszakadó jégtömbökre).
Egy másik táborba (a továbbiakban: második helyszín) érkezünk, balra az épület, jobbra egy kis barlang pocsolyával. A pocsolyából vegyük fel a lőszereket, de vigyázzunk a jégtömbökre, és lőjük le a két kutyát is. Az ajtótól balra egy sziklán újabb Shotgun-t találunk, az udvar végében, az oszlop mögött pedig egy kúszórést a második titokkal.
Ha mindent kifosztottunk, menjünk be az ajtón, és végezzünk a katonával. Balra, a mosdóban újabb katonát és egy kis medit találunk. Nyissuk ki a másik ajtót, és menjünk ki a hátsó udvarba. A szemben lévő ajtót ki tudjuk nyitni, menjünk fel az irodába. Az egyik asztalon egy kulcsot (Silver Key), a másikon a Lasersight-ot találjuk.
A hídra vezető ajtót is ki tudjuk nyitni, de a másik végén lévőt még nem.
Menjünk vissza a galériás szobába, és a galérián használjuk a kulcsunkat. Most kinyílt a hídon lévő ajtó is, menjünk vissza, az egyik asztalon van a Yellow Fuse. A szobában lévő másik ajtó egy folyosót nyit meg, amin keresztül visszajutunk a hátsó udvarba. Látunk itt még egy vasajtót, ezt csak később tudjuk használni.
Üljünk vissza a dzsipbe. Forduljunk meg, és menjünk balra, majd egyenesen. Eljutunk a harmadik helyszínre. Itt első dolgunk az, hogy az oszlop tetején lévő kapcsolószekrényt szétlőjük, ezáltal szabaddá válik az út a rácson keresztül. Menjünk be, és nyissuk ki az ajtót, lőjük le a katonát. Ha jobbra indulunk, az ajtót kinyithatjuk, de a belső udvaron lévőt már nem.
Menjünk inkább balra, fel az irodába. Végezzünk az újabb fegyveressel és a kutyával, majd kutassuk át az asztalokat. Az egyiken találunk egy újabb kulcsot (Key). A WC-ben magunkhoz vehetünk egy kis lőszert. A WC-ajtó melletti kar kinyitja az előző helyszín hátsó udvarán lévő vasajtót.
Menjünk tehát vissza. Az ajtó mögött egy szerkezetet találunk, amit a falon lévő karral leállíthatunk. Vissza a harmadik helyszínre, itt most a tűzhelyen kialudt a tűz, bemászhatunk a mögötte lévő kúszórésbe, és miénk a harmadik titok.
Autózzunk vissza a kiinduló (első) helyszínre, és a használjuk kulcsunkat az emeleti kulcslyuknál. Ez nyitja a harmadik helyszínen a továbbjutást biztosító ajtót, bumlizzunk tehát vissza oda :). Verjük vissza a támadásokat, és menjünk be az ajtón. Nézzünk körül az asztalokon némi munícióért, majd menjünk balra. Itt újra használhatjuk univerzális kulcsunkat, kinyílik a rács. Lőjük le a kutyát, balra pedig lőszert találunk.
Menjünk az udvarba. Balra a dobozok mögött rejtőzik a negyedik titok.
Vegyük fel az ajtó előtt heverő Shotgun-t, erre négy katona masírozik ki az ajtón. Végezzünk velük, majd menjünk be, és keressük meg a Blue Fuse-t. A rúdon felmászva pedig egy kis ellátmányt kapunk.
Most már csak vissza kell térnünk a laboratórium bejáratához, ahol a két biztosíték segítségével bejutunk a laborba. A zöld dobozt még húzzuk el, és jutalmunk egy kis desert lőszer. A laboratóriumban máris lézersugarak állják utunkat. Gyorsan fussunk be a jobb oldali ajtón, és nyomjuk meg a gombot. Siessünk, mert közben mérges gáz dől a falból. Vegyük fel a nagy medit is. A gomb megnyomása kiiktatja a lézert, így tovább tudunk menni. A feltáruló ajtókon át eljutunk egy újabb lézeres terembe, ahol mozgó kőtömbök nehezítik utunkat. Jól kiszámított ugrásokkal jussunk el a fali létráig, és másszunk fel.
A kúszórésen keresztül egy terembe jutunk, ahol a ketrecekben láthatjuk a kísérleti alanyokat. Lőjük le a katonát, és menjünk tovább a központi terem feletti folyosóra. Lent láthatjuk a kék követ, ezt kell megszereznünk. Intézzük el a két katonát, és menjünk be balra a kinyíló ajtón. Itt újabb katona fogad. A gomb megnyomása előtt még menjünk be a jobb oldali ajtón, és az eltolható zöld doboz alatt nagy medit találunk.
Térjünk vissza folyosóra, a gombbal kinyitott ajtóhoz. Végezzünk a következő fegyveressel, majd ugorjunk a lyukba. Csússzunk le. A gödörben újabb nagy medire lelünk. Húzódzkodjunk vissza és ugorjunk hátra, így a vízben kötünk ki. A víz sajnos sodor, így levegőt nem tudunk venni, úgyhogy gyorsnak kell lennünk. Húzzuk meg a szemben lévő kart, majd ússzunk tovább és lefelé. A második gödörben újabb kart találunk, ez nyitja a következő rácsos ajtót. Akinek van ideje, az felvehet egy kis medit is. Másszunk ki a vízből. Egy rácsos tetejű kis terembe érünk. A plafon egy ponton nyitható, keressük meg, és másszunk fel. Nyomjuk meg a kapcsolót, és kinyílik az ajtó. Újabb lézeres padlójú folyosóra érünk. Függeszkedjünk el a jobb oldali folyosó végén lévő gombhoz, ez nyitja a következő ajtót. Szintén függeszkedve haladjunk tovább.
Egy számítógépekkel teli szobába jutunk. A földön megtaláljuk a Mutant DNA Sample-t, vegyük magunkhoz, majd menjünk ki. Itt a fali számítógépnél használjuk új szerzeményünket, és szabaddá válik a mellettünk lévő út.
Kis ügyességi feladat következik. Létráról-létrára jussunk el a terem végében lévő kapcsolóig, nyomjuk meg, majd ugyanezen az útvonalon menjünk vissza a legelső terembe. Menjünk be a kinyílt ajtón, másszunk fel a létrán, és a központi teremben kaparintsuk meg a Kék Követ. Ezzel véget is ér a pálya.
savegame.0 - Első helyszín után az alagútban
savegame.1 - A labor bejárata előtt, a két Fuse megvan
savegame.2 - Második helyszín (Yellow Fuse felvétele előtt)
savegame.3 - Harmadik helyszín (Blue Fuse felvétele előtt)
savegame.10 - Labor, mozgó kőtömbök után
savegame.12 - Labor, vizes folyosó után
savegame.13 - Labor, létramászás után
Judit
Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.