.....................................................................

Aegean Legends (Égei Legendák)

Készítő: Trix

Letölthető: Innen

Csomagold ki a trix-AegeanLegends.zip-et, majd az audio könyvtárból másold a fájlokat egy ideiglenes könyvtárba. Indítsd el ott a start_me.exe-t és konvertáld át az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold őket az audio könyvtárba. A data könyvtárból másold a Data, a többit pedig a főkönyvtárba másold, és indíthatod is a kalandot.

Story:

Knosszosz, az ókori mínoszi világ egykori csodálatos palotája és ragyogó központja helyén napjainkban csupán néhány régi követ találunk. Ki ne ismerné az itt keletkezett, klasszikus görög mítoszokat? Daidaloszról, akit Minosz király arra kényszerített, hogy egy leküzdhetetlen labirintust építsen; a Minotauruszról - a félig ember, félig bika teremtményről -, akit száműztek ebbe a palota alatt található, komor útvesztőbe, emberi áldozatokat csalogatva; és Ariadnéról, aki piros színű gyapjúfonalat adott szerelmének, Thészeusznak, hogy ne tévedjen el a labirintusban? Jól ismert kalandornőnk újabb Legendára bukkant: a teljes együttállás pillanatában a palota korábbi teljes pompájában jelenik meg, néhány egyedülálló percre. A mítosz szerint közeleg a ritka esemény - és Lara természetesen tesz egy próbát. Talán még néhány nyomot is felfedez az elpusztult mínoszi királyságról, amely egykor a szomszédos Santorini szigetén volt - és 3600 évvel ezelőtt süllyedt el, egy hatalmas vulkánkitörés következtében. Egyes régészek állítása szerint ez az elsüllyedt világ volt a mitikus Atlantisz. Mindenképpen érdekes hely … Ideje magunkhoz venni néhány eü-csomagot és a fegyvereinket - nincs turistaszezon, és nagyon csendes a hely, ám versenytársaink sosem pihennek. Irány az Égei-tenger!

Review:

Nagyon jó ez a 4 pályás szint. Az egyik kedvencem lett, annak ellenére, hogy az utolsó pályán, vagy 100* is megfulladtam, mire megszereztem mind a 4 Urna-t és a helyére raktam. Tele van ötletekkel, feladatokkal, sok időre futás, úszás van a pályákon. Gyönyörűek a helyszínek, a story, és a textúra is változatos. Külön emeli a játékélményt a rengeteg hozzáadott gyönyörű hang. Bizony kezdő játékosoknak nem ajánlom, de nagyon nagy élvezet ez a kaland azoknak, akik szeretik ezt a világot. Bizony ez a szint, sok fő résznek is becsületére válna, olyan jól megszerkesztette a készítő. Nem lineárisak a pályák, de bizonyos értelemszerű sorrendet be kell tartani, hogy minél hamarabb végig lehessen vinni. 7 secretet találtam a pályán, de bizony csak a 3. végigjátszásra lett meg mindegyik. Főleg az utolsó, a sok shotgun lőszer volt egy jó kaland, megszerezni az elsüllyedt városban, az elsüllyedt tengeralattjáróban a rozsdás hordókat szétlőve. Így ez külön játékélmény volt, ugyanúgy, mint a főrészeknél. A hozzáadott rengeteg hang is nagyon emelte a játékélményt. Aki szereti a Tomb Raider világát, és ezeket a kalandokat, ezt a pályát semmiképp ne hagyják ki, mert egy kuriózum a többi között. Rendkívül jól felépített pályák, néhol nagyon precízen kiszámított feladatok, ugrások jellemzik. De kezdők, ne álljanak neki, legalábbis ne végigjátszás nélkül. :)

Leírás:

1. Eclipse over Knossos:

Mentések--Savegames:

Menj a kerítéshez, és jobbról ugorj be, a kis fa melletti hasadékba a sziklán. A túloldalán mássz ki, lődd szét a ládát, és vedd fel a fáklyát. Ez az 1. secret. Lődd le a varjút, és a fáklya mellett, a kerítésnél rántsd fel a csapóajtót a földön. Mássz le, először menj balra, a ládában fáklyát találsz, és egy beugróban megtalálod a Kiosk Owner’s Bunch of Keys-t. Tedd a zárba, és melletted, lenyílik egy csapóajtó. Felmászva megtalálod a Shotgun-t. Most menj lent a másik irányba, lődd szét ott is a ládát, és kapaszkodj fel a kúszórésbe. A túloldalon lemászva két skorpiót ölhetsz meg, majd húzd ki a tömböt a falból. Mielőtt átmennél a falon, menj hátra az épület mögé, mert a sarokban felkapaszkodva egy medipackot vehetsz fel. Egy skorpió őrzi.

Most menj át a kihúzott tömb mögött a falon, és a fal mellett a túlsó sarokban kússz át a növénnyel takart résen, és a következő sarokban mássz be az épületbe. Öld meg a fegyverest, és a ládát szétlőve vedd fel a Key Handle-t. Figyeld meg, amost még zárt ajtót, mert ide vissza kell majd jönnöd, mert egy secretet rejt. Menj vissza, a kúszórésen, és mássz fel a létrán, majd a nagykapu kinyílik előtted, és beérsz az épülethez.

Menj az épület túloldalára, és menj be az első épületbe. Balra a szarkofág előtt felveheted a földről a nehezen észrevehető A Sharp Stone Fragment-et, amivel az épület melletti egyik ajtót nyithatod ki. Közben két varjút is meg kell ölnöd. Menj be a kinyitott ajtón, fel az emeletre, és húzd meg mind a három kart, de a középsőt még egyszer, így a lenti medencék vízzel telnek meg.

Ugorj a vízbe, és azon keresztül kiérsz a szabadba. Menj a másik medencéhez, és ott is találsz egy növénnyel takart járatot. Ússz be, és mássz ki a vízből egy hatalmas vázánál. Lődd szét, és szaladj át a tűzköpőn, amikor szünetel. Juss át a következőn is, majd balra, a kúszójárat után, mássz fel a létrán. A rudak segítségével juss át a tüzes termeken, majd felkapaszkodva az újabb kúszórés után, felérsz, a már ismert épület karzatára. Kint, az udvaron lezuhan egy gömb, kinyitva a szemközti épület ajtóit.

Menj fel a lépcsőn, és jobbra egy vizes terembe érsz. A lépcső mögött gázolj át a másik terembe, majd ott is menj jobbra, de figyeld meg balra, a zárt ajtó melletti foglalatot. Öld meg a fegyverest, és a varjút, balra a kis fali fülkéből vedd fel az Another Stone Fragment-et, és menj a leghátsó szobába. Ment egyet a kar előtt, mert egy időre futás következik. De előtte azért nézz körül. A bejárat melletti teremben egy rudat találsz, amin majd fel kell mászni, és a mellette levő terem ajtajában lődd szét a vázát, mert akadályozni fog. Ott is látsz egy kart, ami előtt majd felemelkedik a padlólap. Tehát húzd meg a kart, rohanj ide, itt is húzd meg, mássz fel a rúdon, és rohanva szaladj át a két kardos szobor között, és ha sikerült, nem emelkedik fel a rács a folyosó túloldalán.

Nyisd ki az ajtót a kulcsoddal. Két fegyveressel is találkozol. Az egyik elrohan egy ajtó mögé, de a másikat megölve felveheted a kulcsod másik felét, a Minotaur’s Hand-ot. Ha gyors vagy, akkor berohanhatsz az első fegyveressel, és shotgun ammo a jutalmad. Kint a folyosón egy másik teremben újabb shotgun lőszert is felvehetsz. Menj vissza a vizes teremhez, és összeillesztve nyisd ki az ajtót. Lődd szét a nagy vázát, és vedd fel az egyik Fáklyát.

A vízen keresztül menj ki az épületből. Látod, hogy egy újabb fegyveres eloltja a tüzeket. Dobd el a fáklyát, és öld meg. Vedd fel a fáklyát, és menj ki a kék nagykapun keresztül a hídra, és dobd le a fáklyát a mélybe. Mássz le a létrán, vedd fel a fáklyát, és menj vissza abba a terembe, ahol az első fegyveressel találkoztál. A kúszóréseken dobd át, majd a túloldalon vedd fel újra. Gyújtsd meg a fáklyát, és vele a másik égőt. Kinyílt a kapu. Menj be, de ne dobd el a fáklyát, hanem azzal együtt menj át a kardos szobroknál, és gyújtsd meg ott is az égőt. Kinyílt az ajtó, és a lépcsőn lemenve lődd szét a nagy vázát, mert egy medipackot rejt a 2. secret-ben.

Szemben az oszlopok mögött két kúszórés is van. Válaszd a jobb oldalit, majd a túloldalon told ki a tömböt. Egy helyen a fal mellett fel tudsz kapaszkodni a felső területre, és a kerítésen átugorva két shotgun lőszert is felvehetsz. Menj vissza a kitolt tömbhöz, és a túloldalán húzd ki, és told félre a másik falból egy tömböt. A mögötte levőt is húzd ki, ameddig lehet, Majd kapaszkodj fel a kúszórésbe, és a túloldalán visszaérsz a már ismert helyszínre. Menj vissza, egészen ahol a fáklyákat találtad, és vedd fel a másikat is. Menj ki ezzel is az épületből, és jobbra menve, egy ajtó mögül előrohan egy újabb fegyveres. Öld meg, és menj be, gyújtsd meg a tűznél, és menj vissza az épületbe. De most balra menj, és dobd rá a fa padlóra. Ez meggyullad, és leszakad.

Lent találsz egy kart, ami egy rácsot emel fel. És találsz egy mozgatható tömböt is. Told a tömböt a rácsra, és emeld fel a karral. Fent told rá az ajtó melletti padlólapra, és állj rá a másikra. Kinyílt a nagykapu. Jobbra egy vázában fáklyát találsz, majd balra, felmenve a lépcsőn egy udvarra érsz.

Mássz fel balra a létrán, és balra a kis talapzat mögött mássz be a járatba. A túloldalon kapaszkodj át balra a falon, és mássz fel a másik járatba. A folyosó végén húzd ki a tömböt a falból, és egy kis térre érsz. Ugorj be az ablakon a terembe, és vedd fel a Key Handle-t, Menj vissza a kis talapzathoz, és szembe vele, hátul a sarkban mássz le a létrán. A plafonon lenyílik egy csapóajtó, és egy fegyveres jelenik meg. Öld meg, és mássz fel. Menj le a lépcsőn, és balra mássz fel a létrán. Lődd szét a nagy vázát, és menj le a földszintre. A létra mellett látsz egy rácsot, ami lemegy előtted. Kússz át a fakerítésen, és állj rá a túlsó szürke padlólapra. Ha a gördülő kő leesett, ugorj vissza az első padlólapra, és gyorsan ugorj ki balra a kerítésen. Ha jól csináltad, akkor a gördülő kő, nem zuhan le a gödörbe, hanem az alsó szinten mozog, és lenyitja a rácsot, ami mögött felveheted a Minotaur’s Hand-ot. Menj vissza ki a teremből, és balra menj a medencéhez. Told a vázákat a vízfolyás alá, és húzd meg a kart. Ereszkedj le a földszintre, az árkádok alatt mássz fel a létrán, és menj be a kinyílt ajtón. Balra, lemenve a lépcsőn, a fal felöli oldalon, illeszd össze, és tedd a helyére a szerzeményedet, és a kinyílt ajtó mögött húzd meg a kart. Menj vissza a felső terembe, és a trónus mögött megnyílt nyílásba ereszkedj le. Lecsúszva, a következő pályára érsz.

2. A Red Thread:

Mentések--Savegames:

Fordulj meg pár lépés után, lődd le a fegyverest, és vedd fel a Shotgun-t. Húzz a kötélen egyet, és mássz le a létrán. Vedd fel a Fákylát, és menj le a lépcsőn, vigyázz, ahol a csontváz fekszik tüzes a padlólap, így ugord át. Látsz két kart a kis teremben. Ezek egy-egy tömböt emelnek fel. A magasabb oszlop helyére kell dobnod a fáklyát, de úgy, hogy a sarkán legyen, a kisebb oszlop felé. Húzd meg a karokat, ugorj fel a kis oszlopra, majd kapaszkodj fel a nagyra. NE mássz fel, mert megégsz, hanem kapaszkodj oldalra, arra, amerre a fáklyát dobtad, és ott kapaszkodj fel. Vedd fel a fáklyát, és a tűz felé fordulva gyújtsd meg. Mindez nem volna nehéz, ha nem időre kell menni. De nem sok időd van, tehát igyekezz.

Ha sikerült, menj vissza az égő fáklyával a lépcsőn fel, majd jobbra, amerre a piros csík vezet a plafonon. A zárt ajtó előtt dobd el a fáklyát, és jobbra mássz át a falon, de tartsd nyomva a guggolós billentyűt, mert máskülönben leesel a falról. A túloldalon menj balra, és állj háttal a tűzfújónak. Ugorj háttal rá, amikor szünetel, majd előrefelé kapd el a létrát a plafonon. Kapaszkodj át a túloldalra, és told meg a kart. Most ugyanezzel a módszerrel vissza kell kapaszkodnod. Kinyílt az ajtó. Vedd fel a fáklyát, és menj tovább. Át a lengő lánc mellett, átugorva a lávás gödröt, végül egy hídra érsz. Dobd el a fáklyát, de vigyázz, le ne essen, mert még kelleni fog.

Lent mozgatható tömböket látsz, és jobbra a falban kis fülkéket. Oda kell betolnod őket, de bizony nem mindegy, melyiket hova. Ha megszámozzuk a baloldali tömböket, T1-T2-T3, és a fülkében levő a T4. és a jobb oldali fülkéket, F1-F2-F3-F4, akkor a következő a helyes sortrend, bár a padlón is láthatod, hogyan kell. T1-F4, T3-F1, T4-F2, T2-F3. Ha megvan, fent a hídon kinyílt a nagykapu. Mássz fel a létrán, és menj be.

Menj balra, kinyílik a vasrács előtted. Majd ugord át a lávás gödröt. A következő rács után balra menj. Két csontváz elevenedik meg, de még ne törődj velük. Menj jobbra, és a terem sarkában ugord át a következő lávás gödröt. Ott is megelevenedik egy csontváz. Menj jobbra, a lávás terembe, ugord át a következő gödröt is, majd a shotgunt a kézbe, és amikor a csontvázak átugrálják a gödröt, lődd bele őket. Ha megvan mind a három, menj vissza a fáklyáért. A fáklyával együtt ugrálj át a ferde, és lesüllyedő padlólapokon a túloldalra, és gyújtsd meg a fali égőt.

Lődd szét a vázákat, vedd fel a shotgun ammo-t és menj be a lement fal mögé a sarokban. A vízbe ugorva ússz át a kis résen, és told meg a kart, ez megkönnyíti majd a továbbjutást, a mozgó falaknál. Menj fel a lépcsőn, majd a felső teremben először menj a jobb oldali lépcsőn fel. Öld meg a fegyverest, és vegyél fel mindent a teremben. Ez a 3. secret. Menj most kint a baloldali lépcsőn, a tüzes padlójú teremben a plafonon kapaszkodva jutsz a karhoz. Told meg, a mélyedésben vedd fel a fáklyákat, majd menj, egészen vissza a lávás teremig. A kötél segítségével átugorhatsz a túloldalra, majd jobbra menve jutsz el a mozgó falakig. Ott is egy csontváz támad rád, lődd a lávás lyukba, majd menj balra a kinyílt rács felé. A túloldalon menj fel a lépcsőn, és szemben a kis teremben vedd fel a fáklyát, és gyújtsd is meg.

Ugorj ki a hídra, és ott dobd el. Menj a híd közepéig, majd jobbra nekifutásból kapd el a rés peremét. Bent a teremben felveheted a Bull’s Left Eye-t. Újra menj fel a hídra, és elérsz egy lávás terembe. A falon kapaszkodva tudsz átjutni a túloldalra. Menj át a lengő láncon, és szemben, ugorj a járatba. A piros csík a plafonon itt is vezet.

Egy vizes terembe érsz. A túloldalon a sarokban egy járatot találsz. A vízben gázolva, menj mindig balra, és egy sarokban felkapaszkodhatsz egy kis terembe. Vedd fel ott a medipackot, és ugorj fel az emeletre a tömbön keresztül. Elérsz egy folyosóra, ahol két zárt ajtót találsz. A jobb oldali előtt játsz egyet a hárfával, erre kiszabadul a bika. Töresd be vele a másik ajtót, majd rohanj az ellenkező irányba, és a híd túloldalán is töresd be vele az ajtót. Ott bent felveheted a Bull’s Right Eye-t. Menj vissza a másik betört ajtó mögé, és a ferde részre ráugorva kapd el a kúszórés peremét. Mássz be, és a túloldalon egy terembe érsz, ahol egy kötél van. Húzd meg, és leeshetsz a már ismerős terembe.

Kövesd a piros csíkot a plafonon, mássz át a résen, és jobbra a sarokban lemászhatsz egy barlangba. Kiérsz egy fahídra. Vedd fel a fáklyákat, és a sarokban ugorj a vízbe. Kimászva a túloldalon ugorj a hídra, majd a túloldalon a kis teremben húzd meg a jobb oldali láncot egyszer. Menj balra, kinyílik az ajtó előtted, és balra az oszlop mögött nyitva van egy másik is a következő magas, teremben. A lecsúszós részeken ugrálva juss el a láva túloldalára, és balra menve felveheted a 1. Goldplated Skull-t. Menj vissza a lávás teremig, és szembe, ugorj be a másik járatba. Mássz fel a létrán. Sok zárt ajtó mellett mész el, majd ismét átmehetsz a hídon. A túloldalon most NE húzd meg egyik kötelet se, hanem bemenve a folyosóra, szemben mássz fel a kúszójáratba. Ismét felmászol egy létrán, és felérsz a tetőre.

Menj át ott is a hídon, húzz egyet a kötélen, és menj jobbra. Elérsz, egy kis terembe, egy hídra. Lődd szét a végén a sziklát, és ugorj át a másikra. Nézz le a mélybe. Nekifutásból, vagy fejessel bele kell ugranod a vízbe, mert átúszva egy nagy vízeséses terembe shotgun lőszert vehetsz fel a 4. secret-ben. A jobb sarokban nyitva van az ajtó, és visszaérsz a kis hídra. Kiérsz újra a legfelső szintre.

Menj át a hídon, és végre a helyére teheted a Bull’s Eye-ket A kinyílt ajtó mögött menj először jobbra ugorj az első kötélre, de ne menj le az aljára, csak egy kicsit lengesd be, hogy az oszlop túloldalán lecsúszva elkaphasd a másik kötelet. A túloldalon menj balra, vedd fel, és gyújtsd meg a Fáklyát, és visszamenve a köteles terembe, gyújtsd meg a farakást vele. Kinyílt az ajtó, és bent felveheted a 2. Goldplated Skull-t. Menj vissza a köteleken, és tedd az arancs csontvázakra a koponyákat, majd a kinyílt ajtó mögött felveheted az Old Papyrus Sheet-et. Menj most a másik irányba, és látni fogsz három, le-fel nyíló platformot, egy lávás teremben. Juss át rajtuk a túloldalra.

Egy terembe érsz, ahol jobbról, és balról 6-6 kapcsolót találsz. Megnézheted a Papyrust, hogy melyikeket kell meghúzni, de azért el is mondom. A J a jobb, a B a baloldalt jelzi. Tehát: B2, B5, J6, J4, J3. Sietned kell, mert felülről egy tüskés fal ereszkedik le. Ha megvagy, kinyílt az ajtó. Menj balra, kapaszkodj át a kúszórésen át a bika termébe, és a kötelet meghúzva engedd ki.

Menj ki a kinyílt ajtón, majd balra menj be a másik terembe. Itt az a feladat, hogy a bikával össze kell töretni mind a négy fakerítést. Közben most már egy kalapácsos félisten is zaklat. Ha sikerült, rohanj vissza a kötélhez, és zárd be mindkettőt. Menj vissza az előző terembe, lépj rá mind a nlgy padlólapra, és a bejárat felöl fel tudsz ugrani az emelvényre. Vedd fel a Discus of Thera-t és mássz fel a felső kis terembe. Nekifutásból kapd el a felső szint peremét, majd mielőtt felmásznál a létrán, rántsd le a fali kart. Kiérve a felszínre, a következő pályára lépsz.

3. Santorini Intermezzo:

Mentések--Savegames:

Amikor visszakapod az irányítást, rohanj a nagy hajó fedélzetére. Oda nem követ a matróz, és a kutyák sem, onnan kényelmesen lelőheted őket. Mássz fel ott az árbocra, és rántasd le a kart. Ugorj a vízbe, és a hajó alatt kinyílt csapóajtón, mássz be a hajóba. Fáklyát vehetsz fel az 5. secret-ben, és feljebb mászva az emeleten, a Miguel’s Workshop Key is a tiéd lehet. Menj ki a vízbe, és ahol a matróz megjelent, mássz ki a partra.

Fedezd fel a városrészt, gyönyörködhetsz a tenger szépségében a teraszokról. Ha balra mész, megtalálod a Workshopot, és kinyitva az ajtót az asztalról felveheted a Crowbaar-t, a ládákban pedig shotgun lőszert találsz.

Menj vissza a mólóhoz, és most menj a másik irányba, ki a tengerhez, és fel a kis teraszra. Állj háttal a korlátnak, szemben a kávézó bejáratával, és sétálva menj 6 lépést a kávézó felé. Ugorj helyből hátra, majd a sziklán lecsúszva ugorj, és kapd el a létrát, amin a kis csónakhoz tudsz csimpizni. Öld meg a patkányt, vedd fel a medipackot, és nyisd ki a nálad levő kulcscsomóval az ajtót. Fent az emeleten shotgun lőszert vehetsz fel a 6. secret-ben. Menj ki a kertbe, lődd le a kutyát, és a kis kerti házban húzd meg a piros gombos kart a falon. Mássz le a létrán a csatornába. Ott is lelőhetsz két patkányt. Keresd meg a szétlőhető rácsot, és mássz fel az épületbe. Húzd meg ott is a piros kart, és mássz fel a létrán. Fent, balra kinyitva az ajtót, megtalálod a Missing Notebook Page-t. Menj ki a házból.

Menj vissza a Workshopig, ott fel a lépcsőn, és a kis medence túloldalán nyisd ki az ajtót. Menj fel a kis erkélyre, kinyitva ott is az ajtót. Ugorj át jobbra elkapva a fali fülke peremét, majd onnan a háztetőre kell ugrani, de úgy, hogy háttal lecsúszva elkapod a háztető peremét. Oldalazz balra, majd egy fordulásos, (+END) hátra szaltóval a másik háztető peremét kapod el. Most egy nagyon precíz ugrást kell végrehajtani. Ugorj a lecsúszós rész túloldalára, és az utolsó, de a legutolsó pillanatban ugorj, kapd el a fa lecsúszós részt, majd onnan balra kell ugranod a másikra, míg a végén, a ház teraszán kötsz ki. Nyisd ki az ajtót, menj le a földszintre, és jobbra hátul, egy újabb ajtó mögött felveheted a Sewer Key-t. Kimenve a szabadba, egy kutya, és két matróz támad rád, de az egyik rád hagyja a Housedoor Key-t.

Menj először balra, a kis közön át egy kis térre érsz. Nyisd ki jobbra a kis épületet a Housedoor Key-el, és bent felveheted az egyik szétlőhető ládából a Jesus Icon-t. Egy matróz őrzi csupán. Menj most az előbbi háznál, ami előtt rád támadtak, jobbra, a kis folyosóra, és nyisd ki az ajtót. Bent használd a kulcsodat, és mássz le a létrán a csatornába. Lent, két létrát is találsz, és közben shotgun lőszert is. Az egyik létrával szemben egy piros kar van. Húzd meg, és azon a létrán mássz fel, és kiérsz a városrész eddig elzárt területére. Öld meg a kutyát, szemben a boltív alatt felveheted a Mary Icon-t, egy fegyveres őrzi. Jegyezd meg itt a fehér házat, mert ott bent van majd a Fáklya, ami később kell. Menj most balra a templom körül, majd jobbra, le a lépcsőn, és menj be, az étterembe. A pult mögött a fali résben felveheted a Wincellar Key-t. Menj vissza a csatornába, és keresd meg a másik létrát, majd felmászva nyisd ki az ajtót. Három hordót tudsz a rácson állva, felugorva szétlőni, így az alsó teremben megtelik a medence borral, és meghúzhatod a kart. Kapaszkodj fel a lenyílt csapóajtónál, majd lődd szét a kúszórés rácsát, és a túloldalon szintén. Három fegyverest kell megölnöd a kis teremben, mire felveheted a Library Key-t, és meghúzhatod a kart is a falon. Kiérsz újra a szabadba.

Menj vissza a móló felé, és a nagy kettős, kék kapu mellett használd a kulcsodat. Menj fel az emeletre, keresd meg hátul az elforgatható könyvet egy könyvespolcon, és a földszinten elmozdítasz egy könyvespolcot, és lemászhatsz a pincébe. Vedd fel a Librarian’s Notebook-ot, és húzd meg a kart. De ments a kar előtt egyet, mert egy elég nehéz, időre futás következik. Látsz egy kulcsot is ott jobbra, de ez a feladat majd később következik. Szóval, húzd meg a kart, még a filmbetét alatt fordulj balra, majd jobbra futás a létrához, felmászás, rohanás a székig, átugrás, fel a lépcsőn, megfordulás, nekifutásból a hídra ugrás, onnan is tovább ugrás a karzatra, és a mozgatható könyv felé menve a bal sarokban nyílt ki egy könyvespolc. Ha siettél, beértél mögé. Kússz végig a háztető alatt, majd ugorj át szembe a kis párkányra, és onnan jobbra a kis teraszra. Nyisd ki az ajtót, és lemenve a földszintre lődd szét a rácsot a kúszórésnél. Mássz le a létrán, lent is lődd szét a rácsot, és bekúszva végre felveheted a Church Key-t.

Menj vissza, ki a térre, és menj a templomhoz, nyisd ki az ajtaját. Húzd az oltárt a piros szőnyegre. Tedd a helyére az iconokat, és az oltár mögött lenyílt a csapóajtó. Most menj vissza a Fáklyáért, kimenve a templomból jobbra mögé kell menned, és egy fehér épület ajtaját kinyitva, bent megtalálod. Vidd vissza, és dobd le a mélybe, majd mássz le a létrán. Látsz egy rács mögött égő tüzet. Úgy dobd el a fáklyát, hogy minél közelebb essen a most még zárt rácshoz. A hátad mögött mássz fel a kis fülkében a tömbre, ez kinyit egy ajtót a tűznél, az előbbi helyen. Mássz át a falon, a tömb mellett, és elérsz, az imént látott zárt rács mögé. Húzd meg a kart, rohanás a fáklyáért, és gyújtsd meg, felugorva a tömbre, a fal felöli oldalon. Dobd el lent, húzd meg ismét a kart, vedd fel a fáklyát, és rohanj ki.

Menj jobbra, majd balra, és beérsz egy fáklyákkal teli terembe. Ha úgy jöttél be, hogy jobbról esnek a falon levő fáklyák, három akkor gyújtsd meg ott a középsőt, majd a szemközti bejárat mellett a baloldalit, és ha visszafordulsz, a másik bejárat mellett is a baloldalit. Ha jókat gyújtottál meg, akkor lement a tömb a falban, és a vízbe ugorva a következő pályára léptél.

4. Thera’s Depths:

Mentések--Savegames:

Bizony ez a pálya egyáltalán nem lineáris. 4 Urna-t kell megtalálni, majd a szobrokra helyezi. Egy secret is van a pályán. Tehát 6 helyszínt találunk a vízben, és tulajdonképpen a 4 Urna, és a secret megszerzése bármilyen sorrendben történhet. Én így mentem:

Vedd fel a Missing Notebook Page-t. A sodrás levisz, majd a faágaknál a bal sarokban, egy fali mélyedésben, egy nagyon keskeny résen átúszva, jobbról egy hegyes szikla mögött egy kart húzhatsz meg a plafonon. Továbbúszva megtalálod a tömböt, ami felett levegőt vehetsz. Merülj le ismét, és húzd meg a kart, ami egy liftet indít el, és felvisz a magasba. Gyorsan lépj le, mert újra lesúllyed. Menj be a terembe, lődd le a kis gyíkot, és a tömböket told be a helyükre. De nem mindegy, melyiket hova tolod, így javaslom, előtte ments egyet. A falon jeleket látsz, és a tömbök is színesek. A helyes sorrend: Madár—Piros, Hullámok—Sárga, Pajzs—Kék, és Fejsze—Zöld. Kifelé menet a kúszójáratokon tudsz visszajutni a terembe. A kis medipackot se felejtsd el felvenni. Ha jól tologattad a tömböket, kinyílt az ajtó.

Balra a fal melletti tömbről feljutsz a következő emeletre, lődd szét a vázákat, majd juss fel a legfelső szintre. Egy csontváz mellett találsz egy medipackot, ez a 7. secret. Ott is lődd szét a nagy vázát, erre lezuhan egy szikla, és beüti alul a medencét. Azért nézz körül a legfelső emeleten a csontváznál, mert a falon fontos információt látsz, a színek sorrendjére. Ússz az elsüllyedt tengeralattjáró előtt jobbra, majd lefelé, ússz át a résen, vedd fel a fáklyákat, és egy újabb résen átúszva beérsz egy kis barlangba. Lődd szét a hordókat, és rengeteg shotgun lőszert vehetsz fel, még a vízben is. Ússz vissza a medencébe, és ússz ki, amerről bejöttél tologatni a tömböket. Kint ússz balra, és egy barna résen átúszva újabb helyszínre érsz, ahol lebegőt is vehetsz. Balra látsz egy növényekkel takart átjárót a vízben, de még nem tudsz oda beúszni. Ússz inkább szembe, majd jobbra, a nagy váza előtt is jobbra, és visszaérsz az előző terembe, ahol levegőt vettél. Most is tedd azt, de most már be tudsz úszni a növényeknél. Hogy miért, azt nem tudom, de így van. Ússz át a következő terembe, majd jobbra le, és felveheted az 1.Urna-t.

Most ússz vissza a fő barlangba, és szemben találsz egy újabb rést, és ott balra felúszva, majd jobbra beúszva egy épületbe a lejtő végén levegőt vehetsz. Látsz ott egy kart, de még felesleges meghúznod. Ússz inkább vissza, majd balra, és a következő teremben kimászhatsz a vízből. Menj fel a kis lépcsőn, és a következő teremben nézz jobbra. Egy résben látsz egy vázát. Lődd szét, ezzel magasabb lesz a vízszint. Ússz tovább, majd jobbra a falon találsz egy kart, az húzd meg. Egy kő gördül az áramlathoz, és elzárja, csökkenti azt. Most ússz vissza az előbb látott karhoz, és ments egyet, mert időre úszás következik. Nagyon gyorsan, és hiba nélkül kell úsznod, hogy a követ elindító kar mögött, balra, az ajtó ne záruljon be, amíg odaérsz. Ha sikerült, felveheted a 2. Urna-t, és akár kiúszhatsz az épületből, majd vissza a másik járaton, újabb levegőért.

Most ússz jobbra, egy másik résen át lent a mélyben látsz egy épületet. Ússz be, jobbra, gyorsan húzd meg a kart, majd amikor elment a tüskés fal, ússz a másik irányba, és végre levegőt vehetsz. Kicsit ússz tovább, de fordul rögtön vissza, és várd meg, amíg elmegy a jobbról jövő fal. Ússz balra, a sarkon túl is vissza kell fordulnod, mert ott is jön egy szemben. Menj vissza levegőért. Ha itt mentesz, vigyázz, a visszatöltéskor is jön jobbról a fal, várd meg, amíg elmegy. A másik fal nem lesz aktív. Ússz fel a létránál, és keresd meg a zöld növény takarásában a kart a túloldali plafonon. Húzd meg, ez kinyitja ott az ajtót. Javaslom, menj vissza levegőért, és utána ússz be. Bent felveheted a 3. Urna-t, majd jobbra a kis résen át, távozhatsz, de vigyázz a mozgó falakra. Az utolsónál felúszhatsz, egy hatalmas barlangba, és végre levegőt vehetsz. Balra a kis épületnél medipackot vehetsz fel, míg jobbra, egy kis résen át, távozhatsz a helyszínről.

Ússz ismét jobbra, az előbbi hely bejárata felett levegőt vehetsz, de óvatosan ússz tovább, ne kapjon el az áramlat. Keresd meg újra jobbra úszva a másik rést, ami mögött a mozgó tüskéknél felúszva, egy, két köteles terembe érsz. Jobbra a kötélnél mássz ki a partra, majd egy fordulásos, (+End) hátra szaltóval kapd el a kötelet. Ugorj jobbra a zöld falra, kapaszkodj jobbra a lecsúszós részre is. Lecsúszva kapd el a kötelet, majd belengetve fent a zöld növénylétrát kell elkapnod. Csimpizz majdnem a falig, a zöld lelógó növényig, és eleresztve a létrát, három lecsúszós részen kell ugranod, az utolsóhoz ugrás közben balra is kell irányítanod, majd ott is elkapni a zöld oszlopot. Kapaszkodj a jobb oldalára, majd egy fordulásos hátra szaltóval kapd el a falon a növényt. Kapaszkodj balra, majd ismét egy hátra ugrással a lecsúszós részre érsz. Ott egy sima hátra, majd előreugrással elkapd a plafonon a növényeket, elkapaszkodsz a zöld oszlopig, és végre felmászhatsz egy terembe. Öld meg a kis gyíkot, majd a mutánsot is, majd a terem túloldalán állj oldalt a lecsúszós rész mellé. Egy oldal, majd egy előreugrással elkapod a bejárat peremét, és bent vagy az épületben. Nyisd ki balra az ajtót, majd bent a kis teremben háttal ugorj a jobboldali, majd onnan a másik lecsúszós részre, így elkapod a fenti kúszórést, és felmászhatsz. Ereszkedj le a túloldalon a víz fölé, de ne mássz oldalra, hanem a víz fölé lemászva egy fordulásos hátraugrással elkapod a lecsúszós rész peremét. Felkapaszkodva kapd el a plafonon a növényt, majd az oszlopra kell lekapaszkodnod, egy pillanatra elengedve a plafon növényt. Kapaszkodj balra, majd mássz fel a túloldalon a növényekre. Kicsit jobbra mássz fent, és egy fordulásos hátra ugrással elkapod a lecsúszós rész peremét. Lecsúszás közben fordulj meg, és háttal csússz le, majd elkapva a peremet, mássz balra, az oldalára, majd megint egy fordulásos ugrással végre egy épületbe érsz. Lődd le a két kis gyíkot, majd balra egy kúszórés után egy új helyszínre érsz. Már látod az urnát. Jobbra lődd szét az ablakban a vázát, és ugorj is oda, a sziklán keresztül be tudsz ugrani az épületbe. Fordulj balra, és a feletted levő kúszórésen át, feljutsz a tetőre. Nekifutásból ugorj a központi épületre, kapd el a peremét, és kapaszkodj jobbra addig, amíg alattad a színes oszlop lesz. Kapaszkodj fel, majd egy fordulásos hátraugrással kapd el a kis zöld platformot, onnan pedig a plafonon kapaszkodva eljutsz az épület tetejére. Menj jobbra, és egy helyből ugrással kapd el a kötelet, és beugorva az épületbe vedd fel a 4. Urna-t.

Ugorj a vízbe, mássz ki a partra a fal mellett, onnan kapd el a kiugrót, és térj vissza az előző vizes teremhez. Ott, ahol nem kapaszkodtál jobbra, most kimászva, majd hátra, és előre ugorva, előrefelé irányítsd balra, elkaphatod azt a zöld falat, és visszamászhatsz az épületbe. Térj vissza a legelső, két köteles terembe, és ússz ki a kijáraton.

Ússz most balra, és egy szürke téglaépítményen is találsz egy rést. Az épületben ússz balra, majd jobbra, és az árkádok alatt a túloldalon megtalálod a kijáratot. Kimászva a vízből lődd le a két mutánst, ha nem mész ki a folyosóra, akkor nem érnek el. Nyisd ki balra az ajtót, és meglátod a négy szobrot. De mielőtt odatennéd mindegyiknek az Urnákat, jobbról, és balról is nyisd ki az ajtókat, meghúzva előttük a köteleket. Tedd a szobrokra az Urnákat. Mindegyik után szellemek jönnek elő. A tüzes szellemekkel a vízben, a másikakkal a kis szobor elé kuporodva végezhetsz. Az utolsó után, kinyílik az ajtó.

Jobbra is, balra is találsz egy vizes medencét. Ugorj bele valamelyikbe, és a kalapácsok előtt ússz oldalra, lefelé, és egy hatalmas barlangba érsz. Látsz ott két rózsaszínű kaput, a szobrok körül, vagy előtte. Nyisd ki őket, majd a kötél felé úszva, ússz fel az aknában. Húzd meg a baloldali kötelet fent a kis teremben, és ezzel leengedted a falat. Mássz le a falon az előbbi barlangba, és húzz egyet a lenti kötélen, ezzel leengedted az oszlopokat. Told, húzd rá a két mozgatható szobrot, majd húzz még egyet a kötélen, és felemelted őket a kalapácsos termekbe. Mássz fel az aknában a falon, és két oldalt, két létrát találsz. Mássz le rajtuk, szaladj át a kalapácsoknál a túloldalra, akkor megállnak, és középre húzhatod a szobrokat. A másik padlólapra érve elindítod a kalapácsokat, összetörve vele a szobrokat. Szaladj át ismét a túloldalra, és ha megállítottad ismét, vedd fel az Octopus Amulet-et, és a másik oldalon a Starfish Amulet-et. Menj vissza a két kötélhez, és most húzd meg a jobb oldali kötelet, így víz alá kerül újra lent a barlang, és visszaúszhatsz fel, az elágazáshoz. Van ott egy emeletes terem. Mássz fel a létrán, és a szerzeményeiddel nyisd ki az ajtót.

Beértél az utolsó nagy terembe. Ugorj háttal le, elkapva a peremet, és kapaszkodj vissza, így kényelmesen fentről lelőheted a mutánst. A szürke padlólapokon juss a túloldalra a tömbre, és tedd a helyére a Discus of Thera-t. Most már átgázolhatsz a vízen, és felveheted az Unknown Engergy Sourche-t. Nézz fel, és a magas oszlop felé állva ugorj egyet, és fent leszel a víz közepén, az oszlopon. Vigyázz, ha nem így teszel, a víz nem enged felúszni, és megfulladsz. Felérve az oszlopra, vége is a pályának.

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.