.....................................................................

Walhalla

Készítő: Monika Pawlus  (Miss Kroft) Website

Letölthető: Innen

Install:

- A zip-ben mp3 file-ok találhatóak, nem pedig Wav-ok, ahogy az szokásos lenne, ez azért van, mert a Wav-ok nagyobb helyet foglalnának. Menj az Audio könyvtárba és indítsd el a start_me.exe-t. Ez az mp3 file-okat átalakítja wav-vá. Ezek után ezeket már csak át kell másolni a Te Audio könyvtáradba.

- A MAC felhasználóknál erre nincs szükség, nekik csak át kell nevezni a file-okat. Pl. 004.mp3 -> 004.wav

- a wads könyvtárat a Te graphics/wads könyvtáradba kell másolni

- ki kell cserélni a Script.dat és English.dat file-t

- a samples könyvtárat a Te sound/samples könyvtáradba kell másolni

- a wav file-okat másold a Te Audio könyvtáradba (ahogy fentebb írtam)

- nyisd meg a Level-Converter-t (tom2pc.exe) és konvertáld az összes TOM file-t, kivéve a Coastal.TOM-ot, az külön legyen konvertálva!

- aktiváld a specialfx (Volumetric FX) funkciót a Setup-ban, hogy lásd a ködöt a játékban!

- run Tomb Raider :-)

Vélemény:

Ez volt az első szerkesztett pálya, amivel részleteiben meg kellett ismerkednem, hiszen leírást készítettem hozzá. Meg kell, hogy mondjam, szép feladatot kaptam. Gyönyörű szobák, termek és nagyon jól kidolgozott feladatok várnak ránk, ha belemerülünk a Walhalla történetébe. Látszik, hogy Monika Pawlus nem ma kezdte a pályaszerkesztést, és szívvel-lélekkel csinálja. A feeling TR-es volt, ahogy annak lennie kell, egyedi ötletek voltak a játékban. Pl. a popcorn automata, a festmény (nem tudom, hogy erre a rejtvényre rájött volna-e valaki... sajnos ezen a ponton rá kellett hagyatkoznom egy eredeti végigjátszásra), sőt egyszer még jól rám ijesztett egy hatalmas kőkalapács is, illetve két kalapács, ami miatt Lara meghalt, és majdnem én is... :-) Gyakorlatilag mindenfajta ellenség fel van vonultatva: denevértől és kutyától kezdve, a pókon és vikingen át egészen az ördögnek formált Seth-ig. :-) Eü. csomagból sok van, de én csak 1-2-szer használtam talán egy kis eü. csomagot legfeljebb. Fegyverek: pisztoly, puska, revolver, uzi, gránátvető. LŐszerrel is el vagyunk látva rendesen. Pisztollyal mindenkit meg lehet ölni, legfeljebb hosszabb idő kell hozzá, és a revolver nagy szerephez jut, hiszen sokszor kell célozni a játékban. Van egy pár igencsak jól kiszámított időre futás is. A hozzáadott hangok gyönyörűek, illenek a játékhoz. Valamint Jean Yves hangját is lehet hallani (németül) a bevezető videó közben :)

Sztori:

Kedves Lara!

Van pár érdekes hírem. Svédországban néhány régészeti ásatás során ráakadtam egy furcsa barlang bejáratára. Ami igazán titokzatos, hogy a bejárat egy régi birtok közepén nyílik.

A birtok tulajdonosa egy régész, aki nemrég nyomtalanul eltűnt. Szerintünk történt valami a barlangban. Sajnos a kormány elhallgatta az ügyet, nekünk pedig távoznunk kellett. A birtok egész területét lezárták.

Lara, nem érzem helyesnek, hogy odaküldjelek, de valóban komoly eredményeket várok ettől a titokzatos helytől. Minden további utasítást a mellékelt papírokon találsz.

Ó, és légy óvatos!

Jean Yves

Leírás:

Összesen 3 secret található az 5 pályán.

A játék egy videóval indul, melyben Jean Yves hangját hallhatjuk, ill. láthatjuk, amint írja a levelet.

1. pálya: MIDGARD (1 secret)

Menj előre, majd jobbra, mássz át a dobozokon és lődd szét a fa ajtót. Öld meg a bent kuksoló hobót, majd vedd el a kulcsát (GATE KEY), menj vissza a fekete rácsos kapuig és használd a kulcsot. Kiérve a térre, rögtön balra a sarokban látható egy hely, ahová később be kell lőni, de előbb szerezzük meg a revolvert a célzóval együtt. A távoli bal sarokban is található egy hely, ahol négykézláb be lehet mászni, de majd később. Menjünk egyelőre jobbra, berúgva a kék ajtót.

Menjünk egyenesen a jeges padlójú szobáig. Itt két kúszó alagút látható a falak tetejénél. A kék láda tetejéről lőjük ki a rácsot, majd másszunk be. Balra, majd fel, át a csapóajtón és még egy kék ajtón keresztül a rácsos padlójú térig. Itt van egy kis felszedhető lőszer, majd menjünk tovább a szétlőhető faajtón keresztül. Itt meg kell húzni egy kart, ami kinyitja a rácson keresztül látható ajtót, szemben. Menjünk vissza a jeges padlójú szobáig, a kis lépcső tetejénél jobbra. Itt is találunk egy csapóajtót a plafonon. Itt felmászva eljutunk az ajtóig, amit az előbb nyitottunk ki. Lépjünk be a szobába, lőjük ki az ablakokat, majd az erkélyről ugorjunk át jobbra. Lőjük szét az úttorlaszt. Lesz itt egy-két patkány meg egy madár is, miután végeztünk velük, menjünk be a kék ajtón. Jobbra van egy kar, amit húzzunk meg, balra pedig lőszer. Kimenve az ajtón, van még egy meghúzandó kar jobbra. Vissza a jeges padlójú szobáig. A kék ládától függeszkedve érhetjük egy a tűz feletti lyukat. Eljutunk egy szobáig, ahol a REVOLVER vár ránk. Ezután menjünk vissza egészen a térig, ahol a távoli bal oldali kúszós helyről beszéltem, ide menjünk be, fel, majd az asztalon megtaláljuk a lézeres célzót a revolverhez. Vissza a nagy fekete rácsos kapuig, kombináljuk a revolvert és a célzót, majd lőjük le a lakatot a kapu melletti nyílásban. A szobát védi egy hobó, nála lesz a puska, vegyül el tőle. Ezután húzzuk meg a bejárat melletti függeszkedős kart, ezáltal kinyílik egy kúszó alagút a ezüst színű láda mögött. Ennek a végén lévő kar meghúzásával kicsit átrendeződik a szoba. Ezáltal ki tudjuk lőni a kijárat melletti lakatot. Menjünk ki a térre. A taxi roncshoz még sokszor fogunk visszatérni... Menjünk előre és jobbra, lőjük le a kutyát. Ha felnézünk látunk egy ablakot, mielőtt elkezdünk mászni, lőjük ki. Ezután fel a létrán, megfelelő magasságban ugorjunk hátra 180 fokot fordulva. Tovább függeszkedve a kilőtt ablak mögötti nyílásig, megtaláljuk az ezüst kulcsot (SILVER KEY). Ezt a kulcsot a taxi mögötti ajtónál használjuk. Ám mielőtt lemerészkednénk a lyukon, másszunk fel a téglafalra, a jutalmunk egy kis eü. csomag. Menjünk le a lyukba, balra lesz két kar, amit húzzunk meg. A medence ezen az oldalán még találsz világító rudakat (FLARE) (bár személy szerint nem használtam őket a játékban. :)) amit két patkány véd elszántan. Menjünk tovább a medence túloldalán levő bal oldali ajtón, tovább egészen a karig, kikerülve a fúrófejeket (tanács: a fúró nem bánt, ha kúszunk), ezután vissza a másik ajtóig. A kis halálos pocsolya felett van egy kúszó folyosó, ennek a másik végén kibukkanva menjünk rögtön fel a szemben lévő lépcsőn egy pár lőszerért, felkészülve arra, hogy a nagyobb szobában három fickó fog ránk támadni. Az egyik fegyveres, egy másik pedig el fog ejteni egy ezüst kulcsot (SILVER KEY). A plafonon lóg egy arany labda. Lőjünk bele, és a medence mögötti titkos helyiséghez (SECRET) ki fog nyílni egy ajtó az egyik láda mögött. Még gyűjtsünk be egy kis eü. csomagot az egyik magasabbik láda tetejéről, majd húzzuk ki az elég feltűnő piros ládát a sárga címkével. Mögötte használjuk a kulcsot, mire tőlünk jobbra kinyílik egy ajtó. Követve a járatot, egy ismerős helyre juthatunk ki. Továbbmenve a taxi mellett, a tér sarkában egy másik lyuk található lefelé. Kövessük a járatot egészen a lávás teremig. Húzzuk meg a teremben jobbra található kart. Innen vissza kell mennünk a fúrófejekig, visszahúzva a kart menjünk tovább. Lent, a térdig érő vízben találjuk a sárga biztosítékot (FUSE) a túloldalon pedig a hódomb tetején az UZI-t. A biztosítékot a lávás terem bal oldalán kell használni, de visszafelé ne felejtsük el a fúróknál a kart megint meghúzni, biztosítva az átjárást későbbre. Használjuk a biztosítékot, és a kinyílt ajtón át egy bazársor-félére jutunk. A rágógumis automata tetejéről átugorva a túloldali tetőre és balra függeszkedve egy kis eü. csomagot találunk. Menjünk tovább. A popcorn-os automatát két patkány védi (ki tudja, milyen régi lehet az a popcorn... :)) A következő téren vigyázzunk a lepottyanó kőgolyóra! Továbbmenve pedig vigyázzunk az elektromos pocsolyára. A balra levő ládát húzzuk el, ugorjunk át a túloldalra, majd vissza oda, ahonnan elhúztuk a ládát. Húzzuk meg a kart, vegyük fel a világító rudakat (FLARE). Ugorjunk át, és kússzunk be pocsolya melletti járaton. Szemben van egy kis lőszer a sötétben, viszont sok életerő kell a felszedéséhez a forró gőz miatt. A jobbra lévő szoba egyik sarkában található egy dombféle. Itt másszunk fel. Két fickó támad ránk, az egyiknél lesz egy kis lőszer. Miután végeztünk velük, nézzük át a szobát, ahonnan jöttek. A tűzben egy érmét (COIN) láthatunk. Az egyik sarokban egy rácsot, mögötte egy lógó arany golyóval. Egy másik sarokban lévő karral nyithatjuk ki a rácsot. Ez viszont csak egy ideig van nyitva. Húzzuk meg a kart, fussunk ki, majd lőjünk bele a golyóba, ezzel kioltva a tüzet. Menjünk vissza a popcorn-os automatáig, itt használjuk az érmét. A kiszóródó popcorn tetejéről felugorhatunk az automata tetejére (ezt nagyon ötletesnek találtam. :)) Innen a napernyőkön végigugrálva eljutunk egy szobába, itt gyűjtsük be a lőszert és a nagy eü. csomagot. A túloldalon is lőjük ki az ablakot, majd ugorjunk át a kapu feletti tetőre. Valaki ide rakta fel az alattunk levő kapunak a kulcsát... :) Essünk le, és használjuk a kulcsot.

Megjegyzés: Ha az elektromos pocsolyától jövünk a kapu felé, három kutya támad meg minket, de ha a leírást követjük, a kutyák nem jelennek meg.

2. pálya:  IN THE VILLA (1 secret)

Irány az első szoba jobbra, öld meg az őrt, majd lődd ki a padlón található rácsot. Odalent lesz egy kar, aminek a hatására a túlsó oldalon található fürdőszobában lévő "kádból" leeresztődik a víz. Menjünk ebbe a kádba és a falát toljuk be ütközésig. Itt vegyük fel a feszítővasat (CROWBAR). (megj.: az itteni piros ajtó a pálya kijárata) Menjünk ki, és tovább át a gyönyörűen kidolgozott szobákon át a zongoraszobáig. Itt figyeljük meg a női alakot ábrázoló festményt! Továbbhaladva vegyük fel a lőszert, majd menjünk fel a lépcsőn. (A biztonsági lézereken meg se próbáljunk átmenni, nem lehet :)) Öljük meg a kutyust, törjük szét a vázákat a lépcső tetejénél, jutalmunk egy nagy eü. csomag. Menjünk előre a következő szobáig, a bejárat mellett van egy függeszkedős kar, húzzuk meg, majd menjünk be a kinyílt ajtón. Itt jobbra is lesz egy hasonló ajtó, ámde ehhez kell egy kulcs. Menjünk tovább, le a lépcsőn. Az itteni őrnél lesz a kulcs (GOLD KEY). Vegyük el tőle, majd használjuk fent. Bejutunk egy helyiségbe, itt öljük meg a két patkányt, a szabadon álló ládát eltolhatjuk, alatta egy puska található (amit már egyszer felvettünk...). Lőjük szét a padlón lévő rácsot, és másszunk le. Vegyül fel az ezüst kulcsot (SILVER KEY) és a kék ékkövet (BLUE JEWEL). Fel, ki a szobából, kétszer balra, majd jobbra. A sarokban van egy kúszó alagút, lőjük szét a rácsot, majd kússzunk be. Itt használhatjuk a kulcsot. Másszunk fel a létrán, a tetején egy hátra szaltó. Használjuk a feszítővasat a fa ajtón. Az itt található ládákat húzogassuk az ajtó felé. Mögöttük található egy kis lőszer, és egy alagút. Másszunk be, a létrán le a titkos helyig (SECRET). Itt van a gránátvető is. Menjünk vissza egészen az első lépcsőig, le a biztonsági lézerekig. Azokkal szemben, van a sarokban a növény mellett eldugva egy hely, ahol a kék ékkövet kell használni. És most jön, ami rendesen kifogott rajtam. Ugyanis az ékkő hatására, a nőt ábrázoló festmény megváltozik. Lesz rajta egy lyuk, a női alak pedig a lyuk felé mutat, amin keresztüllőve nyílik ki a kijárat. Álljunk a zongora és a hifi berendezés közé, innen célozzunk és lőjünk a lyuk felé... Ha megvan, akkor irány a kijárat.

3. pálya: HEL THE RISE OF THE BEASTS (nincs secret)

Másszunk ki a vízből, és kússzunk előre, majd balra. Vigyázzunk a lehulló cseppkövekre! Itt találunk egy kis eü. csomagot és lőszert. Menjünk vissza, tovább egyenesen a teremig. Tartsunk balra, itt vár ránk egy nagyobbacska pók. Miután legyőztük, menjünk tovább, át a hídon. Ugorjunk át jobbra, az erkélyre a feszítővasért és lőszerért, majd vissza a híd felé. Másszunk egészen le a létrán, és ugorjunk át a láván az erkély alatti deszkákkal határolt helyiségbe, itt húzzuk meg a kart, ami kinyitja a fenti kaput a híddal szemben. Menjünk fel, és be a kapun. Tartsunk jobbra, és az oszlopokon ugrálva jussunk el a bal felső nyílásig, a törött hídig. Útközben lesz egy szúnyog (engedtessék meg, hogy ezt a nagyobbfajta mérges rovart röviden szúnyognak nevezzem :)) és cseppkőesés... Vigyázz a pengékre, amikor felérsz! Egy út van, kövessük. Át a tüskéken eljutunk egy helyiségbe, ahol a két kutya is fekszik. Miután a kutyák eltűntek, nyúljunk be a barna fali nyílásba, jutalmunk egy nagy eü. csomag. Menjünk le a lyukon. Tovább, majd küzdjünk meg két pókkal és vigyázzunk közben a lehulló cseppkövekre! A távoli sarok közelében van egy kúszó alagút, a végén egy lávás teremmel. Itt használjuk a lejtőket, majd a szemben lévő falon kapaszkodva jussunk el a vízszintes tetejű kőig. Lőjünk bele a lengő piros gömbbe, mire kinyílik az ajtó. Vigyázzunk a pengékre, majd a forró gőzre, miközben felvesszük a bronz kulcsot (BRONZE KEY) (ami inkább egy sárkányfejre hasonlít :)). Találunk itt még világító rudakat is. Menjünk ki, majd csináljunk, egy CTRL nélküli ugrást a középső kőről a kúszó alagút felé, legközelebbi saroktól sarokig. Nagy ugrás, de menni fog. :) Menjünk vissza egészen az oszlopos teremig, ahol a szúnyoggal küzdöttünk, de most menjünk még lejjebb, egészen az aljáig. Itt használjuk a bronz kulcsot. Menjünk be a kinyílt ajtón, itt egy szörny üdvözöl minket, de mi ne kíméljük. Miután végeztünk vele, nyúljunk be a bal oldali falon található lyukon, kinyílik egy ajtó, ott is nyúljunk be, hiába tüzes :) majd a tőle balra levőn is. Így tovább tudunk menni a lépcső tetejénél kinyílt járaton. A két nyílás között és mögött van egy függeszkedős kar, ezt meghúzva, megszűnik a tűz a maradék lyuknál, nyúljunk be a nagy eü. csomagért. Menjünk fel a lejtőkön, visszajutunk a hidas teremig. Itt húzzuk meg a kart, majd lőjünk bele a terem túloldalán lévő lógó ezüstgolyóba. Tőlünk jobbra felnyílik egy ajtó. Itt kapaszkodva essünk le egy egységnyit, rögtön kapaszkodjunk is meg, lengjünk balra, és kövessük a járatot. (Jobbra lesz egy ajtó, ha visszafelé jövünk erre menjünk majd.) Eljutunk egy kisebb terembe. Vegyük fel a lőszereket, majd húzzuk ki a ládát a falból (ismertetőjel: világosabb és rézkarika van rajta). Menjünk be, a következő ládát toljuk ütközésig, a tüskéket kapcsoljuk ki a balra található karral, majd a következő ládát húzzuk rá a kikapcsolt tüskékre. A felszabadult kart húzzuk meg, majd vegyük fel az ezüst kulcsot (SILVER KEY). Használjuk ezt az előző teremben, figyeljük meg a videót, és menjünk be oda. (vissza a hidas teremig, és le)  Ugorjuk át a lávás medencéket, és menjünk egészen addig a teremig, aminek mind a négy falán bejárat van és a közepén egy nagy oszlop egy kis kerttel a tetején :) A továbbiakban: Zöld terem. Itt menjünk tovább balra. A lépcső mellett van egy UZI jobbra, és lőszer balra. Ha továbbmegyünk, jön egy ördög :) Öljük meg, a következő lépcsőnél balra fent találunk még lőszert az uzihoz. Tovább előre, majd balra. Három kutya, nem ellenfél. Jobbra a kő mellett van egy kúszó nyílás a plafon közelében, lőszer van a végén. A lejtő tetején díszelgő kőtől nem kell félni, legalábbis addig, amíg nem használjuk az útjában lévő kart. Nagyon gyorsan hátraarc és futás, majd ugrás, de itt sem szabad megállni, mert leomlik a padló. Fussunk, majd ugorjunk rá az oszlopra. Itt pihenhetünk egy kicsit. Tovább jobbra, itt húzzuk meg a kart, és menjünk át szembe. A sarokban másszunk fel a létrán, át a lyukon, egy gyönyörű kis terembe jutunk. Itt lesz egy ördög és egy pók. A legjobb taktika, ha gyorsan átfutunk a helyiségen, fel a lépcsőn, kikerüljük a pókot és be a szobába. Itt már csak várni kell, és a pók kinyírja az ördögöt :) már csak a pókkal kell elbánnunk, de ő a szobába nem tud bejönni :) Vegyük fel, amit az ördög elejtett (BLUE JEWEL). Ahogy bejöttünk, balra van egy létra, ami tüskékkel van védve. Itt használjuk az ékkövet, majd fel a létrán. A tüzet kikerülve, nyúljunk be a lyukon. Vissza a nagy terembe, a lépcső tetejénél balra kinyílt egy újabb ajtó, ami a lávás terembe vezet. De előbb jön egy újabb pók... Miután megöltük, irány az ajtó, ugráljunk az arany kulcs felé, vegyük fel (GOLDEN KEY), küzdjünk meg a két szúnyoggal. Irány vissza, a lépcső tetejénél lévő szobában kinyílt a rács. Belépve az új járatba, ha akarunk balra is elmehetünk, de ott csak egy kutya kuksol a sarokban. Jobbra kövessük a folyosót, közben lesz még egy kutya. Elérünk egy lejtős-lávás részig. Ugorjunk rá az első lejtőre, csúszás, ugrás, csúszás, ugrás... Vigyázzunk! A plafonból tüskék jönnek elő és nem is akarnak visszamenni... Egyszerűen menjünk át alattuk kúszva. A következő teremnél álljunk meg a láva előtt, és a távcsöves pisztollyal együtt nézzünk balra. Lőjük szét a lengő golyót. Használjuk a lejtőket, és onnan már visszajuthatunk a Zöld teremig. Át a szemközti kapuig, használjuk az arany kulcsot. Tovább jobbra, majd be balra a terembe. Vigyázzunk a cseppkövekre! Három is van. Másszunk fel a karig, húzzuk meg, vegyük fel a lőszert, majd ugorjunk fel arra a kőre, ami kinőtt a falból. Kövessük a folyosót, vigyázzunk a pengére. Eljutunk egy rácsos teremig. A túloldalon van egy függeszkedős kar, húzzunk meg, de még ne menjünk be a kinyílt rácson, hanem azzal szemben van egy kúszós alagút. A végén vár három denevér és két tüzes lyuk :) Először nyúljunk be a bal oldaliba, majd amikor minden tűz kialudt, a jobb oldaliba is. Kinyílik alattunk a kapu, ami a Zöld terem utolsó bejárata. Most menjünk vissza a rácsig, essünk le, és begyük fel a fáklyát. Ugorjunk le, dobjuk el a fáklyát, ahol megtaláljuk. Menjünk be oda, ahol az előbb kinyílt az ajtó, vigyázzunk a tüskékre a bejáratnál, ugorjuk át őket. Vegyük fel a bronz kulcsot (BRONZE KEY), és használjuk a Zöld terem túlsó oldalán lévő teremben. Gyönyörű videót láthatunk... Vegyük fel a fáklyát és gyújtsuk meg. Menjünk vissza, a nagy hidas terem kapujához és a fáklyával gyújtsuk meg a két oldalán lévő nagy gyertyatartókat. Dobjuk el a fáklyát, ugrás a medencébe, ússzunk jobbra, másszunk ki, és itt a pálya vége.

4. pálya: ASGARD (1 secret)

Fordulj meg és lődd szét a két vázát, erre kinyílik az ajtó. Előre, majd a teremben jobbra, az oszlopon lesz egy függeszkedős kar. Ezt meghúzva kinyílik a bal oldali ajtó. Az ottani teremben ugrálva jussunk el a tetejéig, az arany kulcsig. (Vigyázzunk a legördülő tüskére! A vízszintes pókhálót használhatjuk függeszkedésre:) Továbbmenve a kulcstól balra, függeszkedjünk át a szikla alatt, egészen a meghúzható karig. Ezzel kinő egy doboz a kulcslyuk alatt. Menjünk vissza a kulcslyukig, használjuk az előbb megszerzett kulcsot és kinyílik a következő ajtó. Egy medencés területre érünk ki. Vegyük elő a revolverünket és lőjük le a bal oldali falról az oroszlánfejet. Rögtön jobbra a bejárattól lesz egy pár lejtő, amiken ugrálva, feljuthatunk a kinyílt ajtóig. Az ajtó előtt lesz egy nagy eü. csomag. Továbbmenve vigyázzunk a padlóba rejtett tüskékre, majd jön egy kicsi szörnyecske, lőjük le. Elérünk egy terembe, a túlsó felén a mélyedésben húzzuk meg a kart, ami kinyit egy kaput a medence aljánál lévő résnél. Ezen a kapun beúszva húzzuk meg a plafonon lévő kart. Ússzunk ki, és menjünk be a lejtő tetejénél kinyílt kapun. Lőjük le a 4 kis szörnyecskét. Ahogy bejöttünk a bejáraton, közvetlenül jobbra találunk egy kis járatot, a végén használjuk a kart, de még ne menjünk onnan! Ha balra nézünk, a fal világosabb, tehát tolható... E mögött található a SECRET, ne hagyjuk ki, szerintem jó kis szórakozás, ugyanis 7 db ládát kell megmozgatnunk. Az egyik mellékelt képen található a ládák kezdeti helyzete és egy lehetséges - ha nem egyetlen - megoldás (by Mpaul :)). A ládák sorszáma egyben mutatja a tolások sorrendjét is. A kar hatására kinőtt egy doboz a földből, másszunk fel segítségével a két karhoz, húzzuk meg őket, majd menjünk be az alagútba, itt egy újabb kar vár ránk, kinyílik a rács, de vigyázzunk a tüskékre, kerüljük ki őket jobbra, újabb kar és újabb kinyíló rács. A következő terem gyönyörűen kivitelezett feladat szempontjából! Nézzünk jól körül. Szemben két kar található, a jobb oldali nyitja a balra található rácsot, a bal oldali pedig a jobbra lévőt. De ezek épp csak annyi ideig vannak nyitva, amíg gyorsan átfutunk rajtuk. Nézelődjünk tovább... Mindkét oldalon található még egy kisebb rács, mögöttük egy-egy oroszlánfejjel, ezeket kell szétlőni, hogy kinyíljon a kijárat. Az oroszlánfejek előtti rácsot az egyes termekben található karokkal nyitjuk ki, de ezek is csak egy ideig vannak nyitva, és szépen ki van számolva az idő... gyorsnak kell lennünk. Még egy dolog, a termek ajtaja belülről csak úgy nyitható ki, ha rálépünk a piros színű felületre. Ha kész vagy, menjünk ki a kijáraton, egy pók támad ránk. öljük meg, majd ússzunk át a titkos hely alatt a medencében. Számoljunk le a denevérekkel. Majd ismét eljutunk egy gyönyörű terembe. A bal ill. jobb oldalán is találunk egy-egy csillag alakú mélyedést ill. egy-egy kulcslyukat. (Jobbra található egy kis FLARE is) Nosza, szerezzük meg a csillagokat és a kulcsokat. A medencében hozzánk közelebb, a bal oldalon lesz egy kar a plafonon, húzzunk meg, mire kinyílik egy ajtó a túlsó teremben az oszlop közelében. Ússzunk be, kerüljük ki a pengéket, másszunk ki. Öljük meg a denevéreket. A következő szoba nagyon furfangos. Balra lesz egy kar, amit meghúzva, kinő egy doboz a földből, de csak egy kis időre. Erről a dobozról kell továbbugrani a következő karig. Itt ugyanaz az helyzet, mint az előbb. Ha továbbjutottunk, kapaszkodjunk balra a következő karig, ennek hatására is kinő egy doboz egy kis időre a hátunk mögött, ennek a tetejéről ugorjunk fel, és függeszkedjünk körbe a terem tetején, egészen az arany csillagig. Vegyük fel, majd vissza a medencéig. Használjuk az arany kulcslyuk melletti csillag alakú mélyedésnél. Kb. alattunk kinyílik a víz alatt egy újabb ajtó. Nem vészes, a végén vegyük fel az arany kulcsot, és használjuk is. Még van egy ajtó a medencében, ezt úgy tudjuk kinyitni, ha ott mászunk ki, ahol a nagy arany tárgyak vannak a nagy zárt kapunál, innen lőjük ki a lógó arany gömböt. Ússzunk be a kinyílt járatba. Másszunk ki a vízből, ügyeljük a tüzes mélyedésre, és a legördülő tüskére, térjünk ki előle balra. Menjünk tovább egyenesen végig, majd jobbra, itt megváltozik a kameranézet. Ki kell kapcsolnunk a tüskéket a létra tetejénél... Másszunk fel a létra feléig, majd hátra szaltó. Itt használjuk a kart, ami kinyit egy kaput az előző teremben. E mögött lesz egy függeszkedős kar, ami kikapcsolja a tüskéket. Másszunk fel most már teljesen a létrán, húzzuk meg a kart, majd vissza a teremig. Itt kinőtt egy doboz, ennek segítségével most már fel tudunk mászni. Öljük meg a vikinget, és szedjük le a falról a következő csillagot. Jussunk vissza a medencéig, használjuk a csillagot, és menjünk be a kinyílt kapun. Ugorjunk át a pengéken. Egy kis videó megmutatja a következő feladatot. Nos, ez talán a legnehezebb a játékban a tizedmásodpercre kiszámolt idő miatt. Íme a feladat: Készítsük elő a revolvert. Másszunk fel a létrán, a tetején menjünk teljesen balra. Ugorjunk hátra, és kanyarodva tovább balra. Kapjuk el a lejtő peremét. Másszunk balra addig, hogy a lenti platformok bal széléig jussunk. Itt mentsünk is egyet függeszkedve... Csússzunk, és essünk le, így a platform közepére érkezünk, rögtön ugorjunk előre, és közben kapjuk elő a revolvert. Rögtön célzás és lőjünk bele a jobbra fent található arany gömbbe. Így eltűnnek a tüskék. Tovább, majd másszunk fel a rúdon. Fent találhatunk egy kis lőszert, és egy másik kiszögelésen a tüzes csapda mögött egy függeszkedős kart. Menjünk arra, amerre a videó mutatta, le, be a kinyílt kapun (Itt vigyázzunk a kalapácsra! Óvatosan!) Lőjük le a vikinget, vegyük fel a kulcsot (SILVER KEY), és hátrafordulva lőjünk bele a lógó gömbbe is. Az előző szobában kinyílik egy rács. Vegyük fel a nagy eü. csomagot, majd tovább, a medencéhez vezető rács automatikusan nyílik. Használjuk az ezüst kulcsot, ezzel kinyílik a kijárathoz vezető út. Még lesz két viking, akiket le kell győznünk, és az egyikőjük elejti egy kulcsot, használjuk, és itt a pálya vége.

5. pálya: FENRIRS SHELTER (nincs secret)

Balra lesz egy kis jeges fal egy kúszó alagút előtt, lőjük ki. Az alagút végén lesz a kar, ami kinyitja a rácsos kaput. Csodáljuk meg a medencét, és menjünk balra, fel a lépcsőn, itt vár ránk egy jégszörny (Seth-hez hasonló). Öljük meg, majd menjünk tovább, ameddig tudunk. Fel a lépcsőn, forduljunk meg és ugorjunk át. Lőjük le a kutyát, és használjuk a feszítővasat a kar meghúzásához. Kinyílik egy kapu, menjünk vissza odáig. Egy jeges fal kezd el mozogni. Balra a beugrásban található egy függeszkedős kar, ami a szemközti rácsot nyitja. Kerülgessük a mozgó falat. Menjünk be a mögötte lévő szobába. Itt lőjük szét a vázát, lesüllyed a doboz, aminek hatására a következő szobában pedig kiemelkedik egy nagyobb oszlop. Vegyük még fel a nagy eü. csomagot. A szobából jobbra távozzunk. Másszunk fel a létrán az oszlop tetejére, és onnan még feljebb. Használjuk a kart, mire kinyílik a kapu. Essünk le, balra a távoli sarokban lesz egy függeszkedős kar egy kis eü. csomag társaságában. Menjünk be a túloldalt kinyílt kapun, lőjük le a kicsinyített pókot, és tovább a medencéig. Mielőtt beleesünk, ugorjunk balra egy nagy eü. csomagért. Most essünk bele a medencébe. A kar egy időre hatástalanítja a túloldali tüskéket. Igyekezzünk :) A következő szobában másszunk fel a rúdon. Innen pedig egy havas barlangrendszerbe jutunk. Négy kutya támad ránk, ha végeztünk velük, menjünk jobbra. Vigyázzunk az egész barlangrendszerben a cseppkövekre! Továbbhaladva a bal oldalon a cseppköveknél lesz egy lejárat létrával. Másszunk le, lesz itt pár denevér és 3 kutya is. Eljutunk egy hatalmas terembe, egy piramisszerű építménnyel a közepén. Menjünk át a túloldalra, közben jön 3 kutya. A járatnál forduljunk jobbra, ugorjunk át a pengéken. Menjünk fel, húzzuk meg a kart, és most át a kinyílt rácsig. Vissza a pengéknél, tovább egyenesen (1 kutya, de elárulja a lábnyoma :)) Itt is fel, és átugorhatunk a piramisra. Haladjunk felfelé, vigyázzunk a lábnyommal teli szinten szegény itt rekedt kutyára. A tetején használjuk a feszítővasat. A égtájak minden irányban van egy lógó jéggömb, sorban kinyílnak előttük az ajtók, lőjünk beléjük. Másszunk le, vissza fel a létrán a fő barlangrendszerig. És most menjünk tovább balra a kinyílt kapuig. A végén felvehetünk egy kis lőszert valamint az ezüst kulcsot (SILVER KEY). Menjünk vissza egészen a barlang bejáratáig, ahol a négy kutya támadott meg minket, de ezúttal menjünk balra, pár denevér, és másszunk fel a létrán. Álljunk félre a legördülő kő útjából, majd lent használjuk a kulcsot. Kijutottunk a kinti terület balkonjára. Balra fent van egy kúszónyílás, de innen fogunk majd kijönni, menjünk tovább előre. A végén lesz egy másik nyílás, ott másszunk be. Csússzunk le, és cselekedjünk gyorsan. A plafon ugyanis közeledik felénk fogó pengékkel egyetemben. Húzzuk meg mind a négy kart a sarkokban, a denevérekkel egyelőre ne törődjünk, csak ha már kinyílt a kijárat. Menjünk fel a létrán, hátraugrás a tetejénél. Ugorjunk át a karig, nekem még egy nagy eü. csomagot is kellett használnom mielőtt meghúztam a kart... Ha hallgatózunk egy kicsit, egy ajtó nyitódását és csukódását hallhatjuk. Vegyük elő a revolvert, és nézzünk be a nyílásba. Amikor kinyílik a rács, lőjünk bele a golyóba. Kinyílik mögöttünk az ajtó és a balkon túloldalán is egy kapu. Kapaszkodjunk végig a plafonon, és kússzunk ki az alagúton. Ugorjunk át a túloldalra. A nyílásból egy golyó fog kigurulni! Lőjük szét a jégfalat, majd kapaszkodjunk le a létrán. Ússzunk egy kicsit, Az első terem két oldalán húzzuk meg a karokat. A kinyílt ajtó mögött találjuk a kőtábla (STONEBADGE) első felét. Visszafelé még felvehetünk egy kis lőszert. A balkonról jobbra ugorjunk át a hóhalomra, a fő épület felé. Másszunk le, tovább a mozgó jégfal mellett, egyenesen a létráig. Fel, majd menjünk balra, fel a lépcsőn. Egy újabb terembe jutunk. Az üres medence mellett van egy kis domb, ennek tetejéről ugorjunk fel a platformra, innen tovább körbe, majd a híd alatt kapaszkodjunk végig. Felemelkedik egy doboz. Ennek segítségével másszunk fel a létrához, fel, majd át a hídon. Egy minotaurusz vár ránk és még három kisebb pók. Húzzuk meg a kart, aminek hatására felemelkedik egy doboz a következő teremben lévő ajtó mellett. Menjünk le, és másszunk fel erre a dobozra, majd innen a kúszó nyílásba. Innen másszunk fel a létrán, majd hátrafelé. A két urnát húzzuk át a másik sarokba, mire a túlsó szobában lenyílik a padló, húzzuk meg az itteni kart, mire a nagy üres medence megtelik vízzel. Ugorjunk bele a vízbe, be a lenti járatba. A járatnak három vége van, az egyik víz alatti, és egy eü. csomag található itt. A következőnél lőszer van. A harmadik egy nagyobb terembe vezet. A tükörben két titkos nyílás is látható, egy a teteje közepén, itt lehet levegőt venni, egy pedig a hátunk mögött, itt pedig a bronz kulcs található. Ússzunk ki a medencéből, és a használjuk a kulcsot a kék ajtónál. Itt bent találjuk a dobozok tetején a kék csillagot (BLUE STAR). Menjünk vissza a medence mellett balra fel, majd le a lépcsőn, itt tudjuk használni a kék csillagot (a játék arany csillagnak nevezi, de nagyon is kék színű :)) Eljutottunk a pálya eleji medence fölé, és egyben a kijárathoz, de még mindig van tennivaló, hogy kijussunk... Meg kell szereznünk a kőtábla másik felét. A terem túloldalán lévő járaton menjünk tovább. Újabb havas barlangba jutunk. Másszunk fel a hótömbökön, és egy nagyobb terembe jutunk, a falán négy, nagykapu látható. Másszunk fel a jeges hídra, majd ugorjunk át a felső jobb oldali bejárathoz. Húzzuk meg a kart, majd vissza a hídhoz és ugorjunk át a bal oldali kapuhoz. Vigyázzunk a pengére. Itt is húzzuk meg a kart, és most már továbbmehetünk az első szobában kinyílt kapun. Menjünk le a létrán, keressük meg a kart, húzzuk meg. Vegyük elő fegyverünket, egy szörny vár ránk a szobában. Öljük meg, húzzuk meg itt is a kart, mire a szomszédos szobába vezető út is megnyílik. A szoba bejáratánál lévő tüskéket ugorjuk át (taktika: ugrás középről a jobb irányba, úgy, hogy beütközzön a fejünk a plafonba is, ha jól csináljuk, nem jönnek elő a tüskék), majd a kint lévő tüskék jobb oldalán, a mászható falon másszunk fel a tüskék fölé, leesve használjuk a függeszkedős kart, miáltal alólunk eltűnnek a tüskék, és a karnál pedig kialszik a tűz. Használjuk a kart, mire kinyílik a nagykapu. Menjünk ki a szobából (taktika a tüskéknél: álljunk szembe a tüskékkel, és előre ugrás, úgy, hogy pont a tüske túlsó végén érjük le, ha jó távolságot állítunk be, nem nyársal fel) Rántsuk elő fegyverünket, két szörny támad ránk, ha beléptünk a nagy kapun. A terem túlsó végében van két lejtő, mind a kettőben golyó van amit előbb ki kell csalogatni onnan. A két járat ugyanoda vezet. Másszunk le a létrán, essünk le. A karhoz simán nem tudunk odaugrani, ellenben ugorjunk át az átellenes sarokban lévő platformra, innen láthatjuk, hogy a fal mászható (mélyedések látszanak benne). Másszunk a végéig, majd hátraugrás. Használjuk a kart, másszunk vissza, vegyük fel az eltűnő oszlop helyéről a kék ékkövet (BLUE JEWEL). Kinő egy oszlop, a tetejéről ugorjunk fel, másszunk fel a létrán. A teremben az ékkő használatával megszűnik a tüskék működése. Felugrálva az építmény tetejére, ott találjuk a kőtábla (STONEBADGE) másik felét. Menjünk vissza, ahol ezt használni tudjuk, kombináljuk a két részt, rakjuk be a helyére, hátraarc és irány a kijárat.

A végén még láthatunk egy kis videót, ami folytatást sejtet. Várjuk. :)

(C) 2003., Mpaul


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.