.....................................................................

The Jurassic Stone (A Jurassic Kő)

Készítő: George Maciver (George M)

Letölthető: Innen

Csomagold ki a GeorgeMaciver-TheJurassicStone.zip-et, majd a wav-okat az audio, a cleopal.tr4, és settomb.tr4 fájlokat a Data, a többit a főkönyvtárba másold, és indulhat is a kaland.

Review:

Hatalmas kaland, ez a két pályás szint. Indiai környezetben kalandozunk, és a TR3-ból ismert Crash Site elemei keverednek a TR4 elemeivel, de nagyon jó összhangban. Bizony pár helyen megfogott a kaland, főleg, hogy én az első játszásra nem vettem fel a Shotgun-t, így nagyon nehéz volt végigvinni. Persze másodszorra, a shotgunnal sokkal könnyebb. Az első pályán 4 Black Beetle-t kell összegyűjteni, és persze a  Vinding Key-t, és a Mechanical Scarab-ot. Helyben toporogtam, a ferde részekkel körülvett tüskéknél, mire rájöttem, hogy hogyan lehet megúszni a feladatot. A 2. pálya elején is bajban voltam, mire rájöttem, hogy nem minden kart kell meghúzni a továbbjutáshoz, és fent a fán is elmellőztem egy kart, így a végén kellett visszamennem meghúzni, hogy végre kinyíljon a nagy ajtó. Nagyon jó feladatok voltak benne, nem is igazán az ügyesség, hanem az agyat dolgozta meg. Ellenség volt benne bőven, főleg a 2. pályán. Voltak dinosaurursok, T-Rex, csontvázak, Shiva-k, denevérek. Mindezekeket könnyen le lehet győzni, csak ne felejtsük el felvenni a shotgun-t az első pályáén, fent a tetőn. A revolvert se a pálya elején akarjuk felvenni, bár egy medipack árán megtehetjük, de felesleges, úgyis kevés a medipack a páylán. A 2. pályán 4 kart kell megtolni, húzni, hogy kinyíljon az ajtó, és a Guardian Key-hez is pontosan kell beállni, hogy megszerezhessük.  Gratulálok George Maciver-nek ehhez a pályájához remekre sikerült, és messze a legjobb pályája. Bár a többit is szeretem, de ezt nagyon. :-) 6 secretet találtam a pályán. A hozzáadott hangok is remekek, a madárcsicsergés főleg. A textúra is változatos. Csak ajánlani tudom mindenkinek, ne hagyjátok ki, jó kaland volt, és gondolkodni is kellett benne, sokat. Igazi Tomb Raider kalandot élhettek át. :-)

Leírás:

1. Jurassic Temple

Menj balra, és ott is balra fel a sarokba, és földrengést idézel elő. Menj vissza, és egy lyuk lett a sarokban. Csússz le, és ússz ki a partra, a nagykapu kinyílik előtted. Óvatosan ess le a platformra, majd egy terembe érsz. A revolvert hagyd egyenlőre, nem éri meg, hogy egy medipackot elvesztegess, úgyis kevés van a pályán, később majd fel tudod venni. Húzd meg a kart a vízben, és kinyílik a jobb oldali ajtó. Bent a bal sarokban rántsd le a fali kart, és kint kinyílik a másik nagyajtó is. Ugorj a baloldali medencébe, feszítsd ki az ajtót, és felúszva shotgun ammo-t vehetsz fel. Menj a terem végében jobbra fel a lépcsőkön, két dinosaurus is fog majd zaklatni, és a kinyílt ajtó után fali lyukakban kell meghúznod a kart, amik tüzet okádnak. De van egy pici szünet, odarohansz, majd utána rögtön egy hátra szaltó. Ha meghúztad mind a négyet, a kinyílt ajtó mögött is lesz egy. Visszafelé kinyílik a nagykapu előtted, de nagyon kell rohanni, hogy átérj, mielőtt becsukódik. Én gyorsfutás+fejesugrással mentem át. De Te, NE arra menj. Hanem ahogy kijöttél az ajtón, jobbra kinyílt egy kisebb ajtó. Bent vigyázz a pengékre, és a tűzköpőre, majd ha leértél öld meg a félistent, és vedd ki a szarkofágból a cowbaar-t. Most a másik medencében is kinyílt az ajtó, és ott is felúszva egy kötelet húzhatsz meg. Most a folyosó végén balra menj, lefelé a lépcsőn. Juss át a tüzes oszlopokon a túloldalra. Ha a szélén kapaszkodsz fel, nem gyulladsz ki. A túloldalon feszítsd ki a falból az 1. Black Beetle-t. Menj vissza a kis piramisos terembe, kinyílt az oldalajtó, és ott is nyúlj bele a lyukba. Kint mássz fel a kiemelkedett tömbön keresztül, majd ugorj át a másik platformra. Menj fel a lejtőn, kinyílik előtted a nagykapu. Rántsd le mindkét oldalon a fali kart, és a jobboldali medencében vedd fel a Vinding Key-t. A lépcsőn felmenve jobbra menj, és egy kis folyosóhoz jutsz, ahol tüskék vannak, és oldalt lecsúszós részek. Hát itt szenvedtem egy darabig. A lényeg, hogy úgy kell ugrani, hogy minél magasabbra a lejtőn, majd tovább ugrani a túloldalra, addig visszahúzódnak a tüskék. És ugyanezt a többi padlólapnál is. Ha az előtte levő padlólap közepéről ugorsz jobbra helyből, akkor menni fog. Ha túljutottál, öld meg a félistent, és rántsd le a fali kart. Menj vissza a főterembe, és a kiemelkedett tömbőr felkapaszkodva, most nyitva van az ajtó. Kiérsz a szabadba, ugorj a vízbe, ússz, és egy újabb terembe érsz. A vízben két járat van. Ússz a szemköztibe, és hátul mássz ki abban a teremben, ahol fel is tudsz kapaszkodni a tömbre. Most jó pát nehéz ugrás következik, ahol a levegőben is kell kormányozni Larát. Tehát ugorj, és kapd el a kúszórés peremét, majd a túloldalon ugorj a másik tömbre, és onnan balra a nyílásba. Onnan is balra ugorj, de most NE nyomd a ctrl-t. Ugorj át szembe, majd fel a platformokra, de mielőtt visszaugranál egy szinttel feljebb, tégy egy kis látogatást a szomszédos terembe, mert van ott Large medipack, és shotgun ammo. Ez az 1. secret. Térj vissza, és ugorj át, majd jobbra kapd el az oszlopon levő kis rést, s oldalazz balra. Lassan eljutsz az oszlopok tetejére. Ahol a darázs támad rád, ott a plafonon kapaszkodj át balra. Majd megint ugrálás következik. Nem lehet mindegyiket leírni, de adja magát, hogy merre mehetsz. Nyúlj be a lyukba, és ugorj le a vízbe. Lent, kifeszítheted a 2. Black Beetle-t, és hátul átmenve a másik terembe, a Mechanical Scarab is a tiéd lesz. A legelső medencénél kiemelkedett egy tömb, azon keresztül visszaérsz a tüskés emeletre. A csontvázzal most ne törődj, csak kapaszkodj feljebb. Most a másik irányba menj, és használd az összeillesztett, felhúzott Mechanical Scarab-ot. Húzd meg a vízben a kart, és menj a másik tüskés terembe, kinyílt ott egy ajtó. Menj fel a lépcsőn, és jobbra menj először. Használd újra a Scarab-ot, és nyúlj bele a tűzkőpőbe. A másik irányban is használd a bogarat, és húzd meg a kart. Közben persze két dinosaurust is meg kell ölnöd. Rohannod kell, hogy beérj a nagykapu mögé, mert időre zárul. Bent is egy dinó jön ellened, majd nézd meg kint a szemközti falat, egy keskeny platform van körben. Ugorj át oda a sarokból, és jobbra menve egy kart húzol meg, ami a másik irányban nyitja az ajtót. Felérsz az épület tetejére. A túloldali égő emelvény mellett vedd fel a Shotgun-t. Lődd a mélybe a csontit, és kifeszítheted a 3. Black Beetle-t. Menj vissza a főterembe, ha sikerült, és a kiemelkedett tömb teljesen baloldaláról ugorj fel, és kapd el a peremet. Kapaszkodj jobbra, és a macskafejes lapnál húzd fel magadat, erre kinyílik a mellette levő ajtó, és visszacsúszva jobbra kapaszkodva, odaérsz. Bent újabb ellenségek fogadnak, de ezeket már nem is mondom, mert nem igazi ellenfelek. A medencében húzd meg a zöld kart, és igyekezz kint bejutni a zöld ajtó mögé. Bent lesz egy lerántható fali kar és egy másik is szemben. Kint most húzd meg a vörös kart a vízben, és juss be a vörös terembe. Ott is lesz egy fali kar, amit leránthatsz. Most a kék terembe juss be, és felveheted a 2. secret-ben a LaserSight-ot, és shotgun ammo-t. Látod, hogy a főteremben kialudt a tűz a Revolver-nél. Most már majd felveheted, mert az a 3. secret. Menj vissza a medencébe, és húzd meg a zöld kart, és a zöld szobában a szemközti kar előtt ments egyet, mert egy elég kemény, és hosszú időre futás következik. Tehát, húzd meg a kart, irány a víz, a piros termet nyisd ki a karral, és rohanj, ahogy csak tudsz, a piros terem végében kinyílt a nagyajtó, és bent is meg kell húznod egy kart. Most a kék ajtót nyisd ki a vízi karral, és rohanj, mert ott is kinyílt az ajtó, és ott is egy kar vár rád. Most a szemközti ajtón rohanj be, és ott is húzd meg a kart, erre kint kiemelkedik egy tömb, fellélegezhetsz, és fent kifeszítheted a 4. Black Beetle-t. Nincs is már más dolgod, mint a helyükre rakni a kis piramisban, és a kinyílt ajtón át, lecsúszva a következő pályára lépni. Közben egy csontváz zavar, főleg, de lődd a vízbe.

2. Jurassic Stone

Lecsúszás után óvatosan ess le az oszlopra, majd a ferde részre ugorva le a földszintre. Húzd meg a kart, de kint, a jobb oldalit. Ez bent, balra emel ki egy tömböt. Bent is van két kar, de csak a jobb oldalit húzd meg. Látod a kameráról, hogy jót húztál meg. Mássz fel rá, majd onnan a párkányra, és menj körbe, és ott a plafonon csimpizz be középre, és ess a vízbe. Húzd meg a kart a vízben, és kint a falon is, és megint látod a kamerát. Menj fel az emelkedőn, öld meg a denevéreket, mássz fel a rúdon, és visszaérsz. Öld meg a dínót, menj be a kinyílt ajtón, és húzd meg a kart. Újra látod a kamerát. Öld meg a dínót, mássz fel a létrára, és egy hátra szaltó, majd előre, de közben vedd is elő a shotgun-t, és lődd le a csontit. A következő nagyteremben menj jobbra, és ess le a vízbe a lyukon. Lent menj először balra, öld meg a dinót, a csontit, és a két Shiva-t, és húzd meg mindkét kart. A csontikat a shotgunnal lődd a vízbe, de a többire inkább kispisztollyal támadj, van elég hely a küzdelemre, és takarékoskodj a shotgun lőszerrel, mert még sok csonti lesz. Menj az ellenkező irányba, ott is lesz egy-egy kar, majd vissza, és told meg a kart a kinyílt rács mögött. A másik irányban, a medencében az egyik kis platform alatt húzd meg a kart, éás visszamehetsz a pálya elejére, majd onnan a nagyterembe, ahonnan leugrottál. Ott is egy dinó fogad, majd menj szembe, kicsit jobbra, a dzsungeles részre. Mássz fel a fán, öld meg a dinót, és a teremben húzd meg a karokat, de nem mindegy sem hogy melyiket, sem a sorrend. Helyesen: 1-3-6-5 balról haladva. Kinyílt a két rács. A következő teremben egy kis ugri-bugri lesz. Látsz, kicsit balról egy macskafejet. Ugorj nekifutásból+ctrl-el arra, és csúszások-ugrások, plafonon csipi után egy kart húzhatsz meg. A plafonon cimpizve majd csúszás-ugrás után visszaérsz. Most mindkét oldalon látsz egy macskafejes csúszós részt. Mindkettő felé menve, egy-egy kart húzhatsz meg, és végre akkor felveheted a rács mögött a The Timeless Sands-ot. Kifelé menet a bejárat melletti, balról a 2. kart is meg kell húznod, de előtte az 1.-est vissza kell húznod, hogy kialudjon a tűz. Menj vissza le, a főterembe, közben majd még egy hűllővel találkozol. Mássz fel a bejárat felett, de középen vigyázz a legördülő kőre. Majd oldalazz el teljesen balra, ott felugorhatsz. Ott is menj balra fel a kis fülkébe, és a plafonon kapaszkodj át teljesen a túloldalra. Vedd fel a fáklyát, és dobd le, de jól jegyezd meg, hova dobtad. Középen ereszkedj le óvatosan, ahol egy kis csúszós rész van, akkor megúszod élve. Lődd le  a csontit a mélybe, és húzd meg a kart. A kinyílt rács mögöttit is. Keresd meg a kis medipackot is, mert elég kevés van a pályán. Menj le, és jobbra a kék szoba túlsó végén kinyílt egy rács. Bent darazsakat, és egy kart  találsz. Menj vissza, vedd fel a fáklyát, gyújtsd meg az ajtó mellett, majd a hüllőfejek mellett a fáklyákat. Menj be a fáklyával a kinyílt rácson, a következő teremben ugrálj a tömbökön a fáklyával és ott is gyújtsd meg a falon levőt. A következő teremben vedd fel a nagy medipackot és a shotgun lőszert, ez a 4. secret, és húzd meg a kart. Lent is lesz egy kar, majd menj vissza a főterembe, és a kis szökőkút mögött felveheted az UZI-t az 5. secret-ben, egy csonti őrzi. Persze útközben dínókkal is találkozol majd. Ugorj a vízbe, és ússz egészen le, majd át a résen. Ússz balra, majd az első beugrónál jobbra. Találsz a vízben egy kart, húzd meg, és ússz vissza a résen, és most a másik irányban nyílt ki a rács. Vedd fel a fáklyát az egyik sarokban, majd a terem közepénél ússz fel. Egy Shiva jön ellened, és denevérek,majd a sarokban húzd meg a tüzes kapcsolót, időben, hogy ki ne gyulladj. Most menj vissza a résen, a második beugróba ússz, és kimászhatsz az egyik oszlopon. Öld meg a dínót, tedd a szobor kezébe a szerzeményedet, és kimehetsz a kinyílt rácson. Ugord át a szakadékot, kerüld el a lezúduló köveket, majd mássz be a kúszórésbe a baloldalon. Balra menj, majd csimpizz át a plafonon, öld meg a dínót, és ugorj át a terem közepére, öld meg a csontit, és told meg a kart. Végre lent kinyílt a nagykapu. Vedd fel a shotgun lőszert, majd lent a sziklabarlang aljában is, és menj be az előtted kinyíló rácson. Fegyvert a kézbe, mert 3 dinó, és egy T-Rex jön ellened. A T-Rex-nek elég egyetlen lövés a revolverrel, csak szaladj a hasa alá. Ha végeztél velük, a baloldali Shiva szoborhoz kapaszkodj fel, de csak akkor megy, ha teljesen balra állsz, ahol fent a rés van, és ctrl+előre. Ugorni nem kell. Fent felveheted a Guardian Key-t, ez a 6. secret, majd lent, a barlang hátuljában a Breast Plate-t. Menj a kijárat felé, a kiemelkedett tömbön keresztül mássz fel, és húzd meg a kart, majd a másik tömbről a másikat. Siess le, és ki a rácson. Nekem nem mindig nyílt ki, úgyhogy a karok húzása előtt ments egyet. Menj vissza a főterembe, és balra, használd a Guardian Key-t. Bent ugorj fel jobbra, a párkányra, vedd fel a nyílpuskát, és a baloldali párkányon medipackot, és lőszert is kapsz. Most már akár szét is robbanthatod a csontikat, dínókat, és a két Shiva-t. A hátsó teremben is találsz utánpótlást, és a Ba Cartouche-t is. Tedd a helyére, és menj be. Vigyázz, nem minden padlólapra léphetsz, de ha kigyulladsz, oltsd el magadat. De figyeld meg a padlón a koponyákat. Amelyik feléd néz, arra léphetsz. Viszont feltétlenül lépj rá a 3 oldalra néző koponyára, mert ez nyitja szemben a rácsot. Bent készülj fel, mert 2 Shiva, dinók, és csontik is jönnek ellened, majd húzd meg a kart. Kint, felnyílik a másik rács is, és visszaérsz a főterembe. Most menj be a kinyílt rácson, mielőtt lecsúsznál, még megölhetsz egy dínót, majd lent húzd meg a kart. Beértél az utolsó terembe. A két Shiva szobor mögött húzd meg a kart, és vége is a pályáknak.

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.