.....................................................................

The Experiment - Forgotten Cave (Demo)

Készítő: Bojrkraider

Letölthető: Innen

Csomagold ki a Bojrkraider-ForgottenCaveDemo.zip-et, majd a jama.tr4, és tempelj.tr4 fájlokat a Data, a többit a főkönyvtárba másold, és indulhat is a kaland.

Story:

Lara "vakációzik". Éppen új, kis úszómedencéjét élvezi. Majd jön a komornyik, és közli vele, hogy csöng a telefon, de nem tudja felvenni, mivel Lara bekapcsolta azt a gombot, amellyel az egész birtok gyakorlópályává változik át. Ám Hősnőnket ez nem érdekli. A telefon továbbra is csöng, így Lara úgy dönt, másképp fogja felvenni. Miután elvégezte edzését, visszakapcsolja a kastélyt normál "lakóházzá". A telefonon egy régész szeretne beszélni vele, elmondva, hogy problémái támadtak az ásatáson, amely az itáliai Alpok hegyláncai mögött folyik. A régészek egy rejtett bányára bukkantak, és sikerült valahogy rendbe hozniuk az elektromos hálózatot, így a világítás működik. De ezután nem akarták folytatni a munkát. Nem érezték túl jól magukat közel a bánya nyílásához. Azt mondták, hirtelen rémület és rossz előérzet tört rájuk ott. És a régész is ugyanezt érezte. Ismeri Lara, és furcsa kalandjai történetét. Ezért arra kéri a lányt, hogy vizsgálja át a bányát, és találja meg a kellemetlen érzés forrását, mivel folytatni szeretné az ásatást. Azt is elmondja, hogy tudja, milyen hülyén hangzik mindez, de Lara, többi felfedezése is hihetetlen volt. Nos, Lara természetesen nyaral, de kalandor lelke nem pihen. Elmegy a férfihoz, kap pár információt, és egy kulcsot a bányához. A régészek lezárták annak érdekében, nehogy valaki bemenjen oda. Amikor Lara odaér, nincs szerencséje. Egy baleset következtében a kulcs beleesett a vízbe, és Lara nem találja. Egyébként nem is akar visszamenni egy kis kulcsért. Némi nehézség után talál egy alternatív útvonalat, majd szerencsésen ráakad a kulcsra. Így nem kell visszamennie érte!
Kinyitja a bánya bejáratát. Sötétség és sötétség. De a fényeknek biztosan működniük kell! Nos, semmilyen utat nem lát, de denevérekkel találkozik. Némi kutatás után talál egy kapcsolót, amely leereszt egy kerítést, amely a bánya alsóbb szintjeit választja el. Megtalálja a bánya tulajdonosának rejtett üzenetét is, amely óva inti az embereket ettől a helytől. Nos, kezd érdekes lenni! Lara most már nem áll meg. Biztos van valami a lift alatt! A dinamittal való játék, rejtett ösvények keresése és a lift működőképessé tétele után Larának két lehetősége marad: elmenni, vagy leszállni a bánya alsó részeibe. Hopp, hirtelen megszűnik a visszaút lehetősége! De mik azok a furcsa barlangok a sugárzó kövekkel?

Review:

Hatalmas, és gyönyörű ez a pálya. Olyan ötleteket valósított meg benne a készítő, hogy csak ámultam, leesett az állam. Az első nagy ötlet, az átlátszó kapu, ahol az összeillesztett Broken Handle-t, és To Sharp to Handle-t. használtam. A következő pályán meg lerohant egy seregnyi mutáns pók, és maradt utánuk 5db Remains of a Spider, amit viszont sehova nem használtam. Úgy szintén hazavitte Lara a két Golden Proteus-t, amit két secret-ben találtam, és a 4 Mushroom, a Spider Guardian Key, és a Little Wheel is a gyűjteménybe került, vagy estleg a következő pályán fog kelleni? A Flippers-t is elhagyta, amikor más dimenzióba került. :) Ilyent sem láttam még, hogy az áramlatot uszonnyal,(flippers) győzzön le. És olyant sem láttam még, hogy a fejszével (Axe) vágja el a tartógerendákat. Nem is tudom, hogy Bojrkraider hogy tudta ezeket a mozgásokat belevinni. Fantasztikus. És hogy tudott az uszonnyal trappolni a szárazföldön. Majd leestem a székről. Az ellenség is változatos fénylő, csillogó scarabeusok, mutáns cápák, pókok, és a végén két hatalmas pók mama is volt a pályán. Egy pillanatra egy wiking harcost, is láthatunk, vagy talán maga Odin istent láttam egy pillanatra? :) Ha ez a pálya Demo, akkor milyen a teljes verzió? Hozzáadott hangok nincsenek benne, de a textúra fantasztikus. Gyönyörűek a gombák is a réten. Ki ne hagyja senki ezt a pályát. Kis segítséggel ugyan, de megtaláltam mind a 4 secretet. Különösen nehéz volt a vízben lévőt megszerezni, rá is ment egy medipackom az elfogyott levegő miatt.

Leírás:

1. Forgotten Cave:

Secret1:

Mentések:

Menj előre, és kússz át a járaton. Az oszlop mögött vedd fel a crossbow ammo-t az 1. secret-ben. Juss fel az oszlopokon, és egy hatalmas vízesése terembe érsz. Vigyázz a mindkét oldalról legördülő kövekre, és a vízbe se ess bele, mert elragad az áramlat, és nem tudsz kimászni. A túloldalon csússz le a lejtőn. Lent a kis teremben lődd szét a falakon a gömböket, mássz fel az emeletre, és ott is. Így kinyílik a csapóajtó, és lemászhatsz a lávás terembe. Ugorj a falon levő járatba, de kapaszkodás nélkül. Bent leguggolva felveheted a gömbnél a Broken Handle-t, és a csontváznál a To Sharp to Handle-t. A gömböt ne lődd szét, mert bogarakat rejt. Ugorj vissza a központi platformra, az oldalán létra van. Fordulj jobbra, és kapd el a plafonon a kapaszkodót, és kapaszkodj körbe, az oszlop mögé. Itt illeszd össze a szerzeményeidet, és tedd a helyére, mert ez egy átlátszó ajtó. Ugorj az oszlopra, majd ott ismét a plafonon kapaszkodj el a kis kúszórésig. Kapd el a peremet, és kapaszkodj fel. Balra kúszva, és leereszkedve a vízbe, az áramlás átvisz a következő pályára.

2. The Temple (demo version) :

Mentések:

Öld meg a pókokat, és marad utánuk 5db Remains of a Spider. Rakd a falon levő foglalatba őket, az egyik foglalat az egyik mozgatható kő mögött van. Egy másik elmozdított kő alatt egy csapóajtó van. Ereszkedj le, de vigyázz a tűzköpőkre. Én az egyik sarkot javaslom, ahol Lara lába csak a levegőben lóg, majd lejjebb ereszkedve balra másztam, és ott estem le, vissza az első pályára.

3.Forgotten Cave part 2:

Secret 2-3

Mentések:

Fordulj meg, és lődd le a pókot. Szemben látsz egy kis zöld platformot a plafonról lógó hegyes szikladarabok mögött. Úgy ugorj oda, hogy a hegyes szikladarabok jobb oldaláról ugorj, és mindjárt szaladj is tovább, mert lepotyog alattad. Menj be a kék sziklabarlangba. Menj balra, húzz egyet a tömbön, és rögtön ugorj hátra, mert fentről leesik egy tömb. Most kerülj a túloldalra, és megnyílt a továbbvezető út. Kapaszkodj fel, majd a túloldalon le. A csontváznál vedd fel az 1.AXE-t, és öld meg a pókokat. Ess le a lyukba, és a túloldalon kapaszkodj fel az új terembe. Menj ki balra a nagyterembe, és jobbra kapaszkodj a falra, és oldalazz el a kúszórésig. Bent egy kart húzhatsz meg, ami az előbbi teremben nyitja ki a nagykaput. Menj balra, és hátul az oszlop mögött siess a lejtőn lefelé, és a középső padlólapon állj meg, akkor a legördülő gömbök nem lapítanak ki. Menj egyenesen, és a lejtő végénél kapaszkodj fel jobbra a résbe. A túloldalon menj balra, és egy kis teremben leszel. Látsz 4 mintás padlólapot, arra kell kihúznod, és rátolnod a tömböket, amiket a falból húzol ki. Az 5.-et, a másik kis terembe told a fáklya mellé. Kinyílt a tömböknél az ajtó, és egy kart húzhatsz meg. Vedd fel a fáklyát, és menj vele vissza a lejtős elágazáshoz, a réseken dobd át, és a túloldalon felveheted. Most is jobbra menj az elágazásnál, és kiérsz a nagyterembe. Dobd el a fáklyát, de jegyezd meg hova dobod. Mielőtt kiértél volna a főterembe, jobbra is kinyílt egy ajtó. Ott továbbmenve elérsz egy tüskésplafonú terembe. A közepénél mássz le, öld meg a pókot, és vedd fel a Key to Broken Path 2.-őt. Mássz fel, és az oszlopos teremben juss le a földszintre. De közben ne felejtsd el, az egyik sarokban felmászni a magas oszlopon, a létrán, mert a csontváz mellett felveheted a 2.AXE-t. Kint a földszinten húzd a vízben levő tömböt el középere, és az oszlopokon keresztül ugorj a ferde részre, és oldalazz balra. Beérsz egy tüzes kis terembe, ahol a pókokat ölhetsz meg, és leránthatod a fali kart, ami kioltja a tüzeket. Ott most fel is mászhatsz, és a lyukba leereszkedve felveheted a Ruby Gem-et. Kapaszkodj át a plafonon, és a Key to Broken Path 1. is a tiéd lesz. A vízben az előbb mozgatott tömböt húzd be a lyukba, és ezzel elzárod a víz útját,. A terem feltelik vízzel, és fent kiúszva, kimászhatsz. Hatalmas ötlet. :) És ez még semmi. :) Menj ki a nagy terembe, és balra fordulva állj a fa tartógerenda elé, és vágd szét az AXE-val. Ugorj át a kis platformra, majd menj vissza egészen, odáig, ahol kinyitottad a kétszárnyú nagy vaskaput. Jobbra tedd a helyére a Ruby Gem-et. Menj most el a fáklyáért, és a Ruby Gem mellett gyújtsd meg. Menj mindjárt ott ki a nagyterembe, és gyújtsd meg vele a láthatatlan kötelet, ami szintén a középső nagy sziklát tartja. Most menj oda, ahol a két kulcslyuk van, és ott az oszlop mögé ugorva a kis platformra, ott is gyújtsd meg a kötelet. Most menj arra, amerre a Key to Broken Path 2.-őt találtad, és ott is gyújtsd meg a kötelet. Eldobhatod a fáklyát, és menj vissza a két kulcslyukhoz. Húzd meg a kart, és felemelkedik egy platform, és helyére teheted az egyik Key-t. Tedd a helyére a másikat is, és kinyílik a kapu. Fent vágd szét a másik AXE-val az utolsó tartógerendát is, és lezuhan a szikla. 

Ugorj át a kötélen a másodiknál, viszont mássz le az aljára, és ess le. A folyosó végén mássz fel a létrán, de a túloldalon ne mássz le a másikon, hanem ugorj a szemközti sziklára, mert kapaszkodó van rajta. Oldalazz jobbra, és egy fordulásos hátraugrással, (+END) kapd el a kúszórést. Mássz be és balra menj. Kapaszkodj fel a másik kúszórésbe, és a túloldalon kapaszkodj le, de NE ess le, hanem oldalazz először balra. Találni fogsz egy kart, amit húzz meg. Most menj vissza, és a másik irányba kapaszkodj. Ott a kar előtt ments egyet, mert melletted a kis platform időre fog csak felemelkedni, amin keresztül átugorhatsz a túloldalra. Ott ugorj, szembe a fal felé. És kapd el a rést a falon. Oldalazz balra, és egy kúszórésben felveheted az 1.Golden Proteus-t, a 2. secret-ben. Mássz vissza, és ess le, de kapd el a lecsúszós rész peremét. Felmászva ott is egy fordulásos hátra szaltóval elkaphatod a járat peremét, és felmászhatsz a járatba. Egy terembe érsz. Mássz le, és szemben balra egy résbe felkapaszkodva egy kart húzhatsz meg. Mássz vissza, és most ugorj át szembe, és ott is húzd meg a kart. Továbbmenve egy terembe érsz, ahol három pókot, és két lerántható fali kart találsz, amik egy-egy tömböt emelnek ki. Mássz fel rájuk, és…és ne másszatok be egyik járatba se, mert nincs ott semmi, csak az egyikben egy csapda. Viszont lent, felugorva lőjétek szét a két gömböt, két résben, és felemelkedik a harmadik tömb is, és arról már továbbjuttok. Ne a létrán mássz fel a járatban, hanem jobbra menve leereszkedhetsz a csontvázakhoz, és felveheted a Flippers-t. De gyorsan ugorj is el, mert rád zuhan egy kő. Most mássz fel az előbbi létrán, és hátraugorva már egy ismerős helyre érsz. Mássz fel a létrán, és a túloldalon most már mássz le a másikon. A víz előtti kis sima rész baloldalán nyomd meg a feladat gombot, és Lara felhúzza a lábára, a békatalpakat, amit szereztél az előbb. Ugorj a vízbe, és ússz először jobbra, mert medipackot kapsz a 3. secret-ben, majd ússz balra, a járatba. Balra és felfelé ússz, amíg egy terembe érsz, ahol már vár egy mutáns cápa. Mássz ki, és öld meg a cápát. A kis résen bekúszva felveheted az Emerald Gem-et. Kinyílt lent a rács. Három kis termet találsz a vízben, ahol kimászva három-három kart látsz, de csak egyet-egyet húzz meg, akkor kinyílik hátul is a rács a vízben. Az első teremben, mindjárt a bejáratnál felúszva (ami a középső terem tk.) a tűz melletti jobb oldali kart húzd meg. A baloldali teremben, ahol a tüzes padlólap van a baloldali karnál, ott a középső kart húzd meg. A jobb oldali teremben a tűzzel szemben a baloldali kart húzd meg. Még fentről öld meg az újabb cápát, és ússz a kijáraton át. A kék falnál ússz balra, és egy helyen kimászva a helyére teheted a Gem-et. Meghalsz, és a túlvilágon ébredsz fel, egy másik dimenzióban. :)

Secret 4:

Mentések:

Ugorj a vízbe, és ússz tovább, de válaszd a jobb oldali járatot, a jobb oldali vízesést. Háttal ess le, elkapva a vízesés peremét, és egy kicsit leesve elkapsz egy rést. Oldalazz balra, majd még egy kicsit ess le, és bekúszhatsz egy járatba. Fentről láthatsz egy érdekes jelenséget. Vajon ki lehet az? Wiking harcos? :)

A sárga tömbön felveheted az újabb, a 2.Golden Proteus-t, a 4. secret-ben. Most már leeshetsz a vízesésen, egy kis tóba érsz. Vedd fel a Dwart’s Manual-t. Ebben látod, hogy melyik gombákat nem szabad bántanod. Nos a nagy zöld kalaposakat semmiképpen se, a piros, és fehér pöttyöseket, csak, ha muszáj. A feladat, hogy találsz 4 olyan padlólapot, amin 3-3 fehér virág van. És van négy mozgatható gomba is, azokat told rájuk. Közben egy piros gomba útban van, de vigyázz, mert bogarak raja támad meg, amikor a vízbe lépsz, így kerüld el. Ha megvan, mindegyik után kiemelkedik egy gomba, de a végén egy hatalmas, nagy is, ha a négy kék tömböt is a helyükre toltad, a fehér jelekre. Kettő kint van a szabadban, de kettő egy-egy kis barlangban. Hátul, mássz fel a kicsin keresztül a nagyra, és onnan fel a járatba. Vedd fel az 1.kicsi gombát (1. Mushroom), majd a túloldalon told meg a tömböt, lemászva a járatba. Ugyanott a sarokban, bekúszva a kicsi résen felvehetd a 2.kicsi gombát (2. Mushroom), Menj vissza fel, ahol az első kis gombát találtad, és ereszkedj le a földszintre. Hátul is van egy hatalmas gomba. Mássz fel a kis átjáróban a kisebbre, majd onnan a falra, és a nagy gombától ugorj a kicsihez, és vedd fel azt is, 3.kicsi gombát (3. Mushroom). Onnan ugorj a fali réshez, oldalazz jobbra, és mássz be a kúszórésbe. A túloldalon lemászva told a tömböt a jelre, és az egyik sarokban a kis dombról visszakapaszkodhatsz a résbe, majd vissza a főterembe. A nagy gomba eltűnt, de a helyén felveheted a 4.kicsi gombát (4. Mushroom). Így az átjáróban kiemelkedett hatalmas gomba előtt, egy kicsi is kiemelkedik, amin keresztül felmászhatsz a nagyra, és onnan a másik terembe.

Most egy hatalmas harc lesz. Nem olyan nehéz, mint elsőre látszik. Mikor párszor visszatöltöttem, már medipack nélkül is ment. :) A lényeg, hogy állandóan mozgásban legyél, és lőj egyfolytában. Közben azért arra vigyázz, hogy le ne ess. Mindig ugord át a hatalmas pókokat fordulásos, (+END) ugrásokkal, és előbb-utóbb meghalnak, a kicsikkel együtt. Az egyik rád hagyja a Spider Guardian Key-t. Ugorj a sarokba, majd onnan menj le a lépcsőn, és mássz le a létrán. Egy hatalmas gombalifttel a magasba emelkedsz, majd felkapaszkodhatsz a párkányra. A kapu előtt még vedd fel a Little Wheel-t, és a kapu felé indulva vége is ennek a fantasztikus pályának.

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.