.....................................................................

Elmosta a víz


Lara sosem pihen 5 -
Elmosta a víz
(catacomb)

Elmosta a víz

Letöltés: elmosta_a_viz.zip

Rávezető leírás (Ha az aprólékosabb részletek is érdekelnek, használd a kapcsolót az egyes helyeken)

Érdemes keresned a titkos helyeket, mert főleg ott jutsz új fegyverhez. A rosszfiúk ugyanis nem adják a sajátjukat, hisz nekik semmilyen lőfegyverük nincs. Ráadásul az ellenségeid még csak nem is emberek. Ugye ismerős a szöveg? Na igen, az előző pályákon is ez volt. Persze aki azokat sikerrel végigjátszotta, az már nem tartja fontosnak a fegyverek keresését, hisz mind megvan neki. De érdemes keresgélni, hisz akkor is gyarapodik a tölténytár és lesz még olyan pálya, ahol igencsak használni kell a fegyvereket. Aztán gondban lesz az, aki nem volt résen.
A vázák némelyike szétlőhető, de vigyázz, nem mindig sül ki jó belőle.
Mint a címből is kiderült, itt sokat kell majd úszni, úgyhogy nagy levegő, és nosza!

Vízesések

Remélem, megfogadtad a tanácsomat, miszerint nagy levegő...., mert víz alatt indítasz. Légy résen, hisz valamit visz a víz...és az Lara. Viszont rögtön a sodrásban fel kéne kapnod a feszítővasat. Semmi gond, ha nem sikerült, mert ez csak egy lift miatt kell az elején, de megkönnyítené az előrejutásodat.. Ha kiérsz a csarnokba, keresgélj, és ne törődj a régészeti értékekkel, mert úgy jutsz fegyverhez, ha rombolsz. Ha szemfüles vagy, meglátod az utat az első titkos helyre. Itt is jól keresgélj, mert nem a lábaid előtt hever. Ha a működő vízesés mellett jobbra bemész a kis járaton, megtalálod a sörétes puskát. Viszont a titkos helyet úgy éred el, ha a fegyver mellett felmászol a szűk nyílásba. Itt a számszeríj, amit érdemes megszerezned.
Fedezd fel a csarnokot, mert ha sikerült felvenned a feszítővasat, még idejében használnod kell, különben nem jutsz hozzá a segítséghez. Keresd a csillagot, hisz az juttat el a magasba, amikor szükséged lehet rá.
Ezután ússz a vízesés alatt a következő terembe.

 
 

Itt egy kis ugrabugra vár Rád, ha nem szerezted meg a csillagot. Ha igen, használd a liftet. Fent érdemes felvenni a robbanó nyilakat, mert ha megvan a számszeríj, akkor könnyedén ki tudod nyúvasztani az izéket. A számszeríjat az első secretben találod meg. Eredj a magasba, majd a kar meghúzásával láthatod, merre mehetsz tovább.

Ne aggódj ha ugrálnod kell és néha leesel, kitartóan próbálkozz. Van ahol a fal mellett jobb ugrani, van ahol a külső szélén. Ha néhol a kezedbe akad valami töltény ne habozz felvenni, mert szükség lehet rá.
A következő terembe érve nézz körül. Két terem van összekötve. Az egyikben látsz a magasban egy kapcsolót, de nem tudsz eljutni oda. Na sebaj, majd legközelebb. Nézz körül az oszloposban, de ne csak a lábad elé nézz! Ha akarsz, lövöldözz, de ne feledd, nem mindig sül ki belőle jó dolog. A belső teremben találsz egy elsősegélycsomagot az egyik váza alatt, de csak amíg nem változik meg a terem. Ha az egyik korsót szétlövöd az első teremben, egy démon jön elő. Szaladj a szemben levő, ledőlt oszlop mögé, ahol a lépcsőn feljutsz a felső szobába Itt vannak a démonűző szobrok.

Ugrabugra-terem

 

Oszlopos terem

Ha feljutsz oda ahova kell, szembetalálod magad egy rácsos résszel, ahol látsz egy tekercset. No, az a végcél, de addig még kacskaringós út vezet. Vedd el amit el tudsz venni. Látod, hogy egy kis rengést idéztél elő, hát menj vissza a kapcsolós terembe, hátha most már fel tudsz oda jutni. Ha bekapcsoltad a kapcsolót, fuss hogy mentsd az életed. A jobb oldali kép segít abban, hogy mit kell tenned. Itt is látod a démonűző szobrot. Csak az első terem feletti szobába kell menni, ahonnan a Kentaur gyémántot hoztad el.

 

Démon-űző szobor

 
 

Nézz a magasba

Mint az a kapcsolónál látható volt, elindult a vízesés a másik helyen is és az akadály is elhárult az utadból. Az ugrálós teremben megtámad két izé. Hamar legyűröd őket, ha a terem tetejéről elvetted a számszeríj robbanó nyílvesszőit, meg persze az íjad is megvan. Íj az első titkos helynél. Ha nincs, fuss. Vissza lehet menni a csobogós terembe és a másik átjárón feljutni a következő szintre. Itt egy irányba mehetsz egyelőre, az ajtót a Pharos oszlop nyitja csak. Egy szobába érve vázákat látsz. Jobbra van a 2. titkos hely Ha a bal oldali kapcsolót megnyomod, a bal oldali szobában, akkor a jobb oldali szoba bal oszlopa mellett feljön a talaj, így el tudod húzni az oszlopot. , ahol megkaphatod a számszeríjat, ha eddig nem lenne meg. Ehhez kicsit dolgozni kell, de szerintem, megéri a munkát.

 

Számszeríj-lelőhely

 
 
 

kapcsolók tömkelege

A bal oldali szoba tele van kapcsolókkal. Itt variálnod kell, mert nem biztos, hogy érsz azzal valamit, ha elsőnek a karhoz rohansz rángatni. Ebben a szobában van a Pharos oszlop, ami kell ahhoz, hogy a nemrég látott ajtót ki tudd nyitni. Ne nagyon keresgéld, mert el van zárva. Most jobb, ha az a vázateremben levő zárt ajtó irritálja a kíváncsiságodat és megnézed, mi van mögötte. Ha megnyomod a kapcsolókat, akkor működik, az ajtónyitó kar. Ezután juthatsz be a Pharos hurok-ért. Ha azt elveszed, akkor jöhetsz ide vissza a Pharos oszlopért. Hoppá, hát mi más, mint a Pharos hurok. Na ez is megvan, már mehetsz is. De azért emlékezz, hogy a vázateremben van még egy hely, ahova mehetsz. Ha most nem is, de később talán. De ehhez megint csak a magasban kell hordanod az orrodat. Később, ha a víz elárasztja ezt a helyet, gyere vissza, mert akkor úszhatsz be a fenti szobába. Ez lesz a 4. secret.

 

Pharos hurok

 
 
 

Hathor fej

Na, használtad a Pharos oszlopot és eljutottál ebbe a hatalmas csarnokba. Klassz kis medence, csak egyelőre víz nélkül. De mint a cím is mutatja, ebben a részben az a feladatod, hogy amit csak lehet, árassz el vízzel. Ennek megfelelően kösd föl a gatyádat és indulj.
A 3. titkos hely megtalálásának kulcsa érdekében fedezd fel a területet. Lent van egy szoba, ahol találsz egy Hathor fejet. Ezt később összeillesztheted a szintén némi leleményességgel megtalált díszes fogantyúval, és a víz elárasztja azt a részt, ahol be tudsz úszni a 3. secret-be.
Hasznát veszed a szinten a Kentaur gyémántnak is, hiszen egy vízesést az indít el. A bejárat felől jobbra fent kell elhelyezni a Pharos hurkot, majd egy újabb Pharos oszlop keresésére kell indulnod.

 
 

A képen látod a két fáklyát. Mellettük látsz be arra a helyre, ahol megtalálhatod a Hathor fej, díszes fogantyúját és a Pharos oszlopot. Az ajtón bemenve lefelé kell menned, tehát lent, olyan helyeket keress, ahol felfelé tudsz menni. Használd a gyufádat, mert igen sötét van néhol. Elsőnek a Pharos oszlop lesz meg, de tovább nem tudsz menni. Ha visszamész és használod az oszlopot, kapsz egy kis filmbejátszást., ami megmutatja, merre menj tovább.

Vagy tovább mész, vagy megpróbálsz eljutni a 3. titkos helyre. (Lásd lentebb). Ha az utóbbit választod, keresgélj még itt. Ha mész tovább, menj vissza a bejáraton. Már az a terület is víz alatt van, így feljuthatsz a fenti terembe. De mielőtt továbbmennél, gondolkozz el, miket láttál útközben. Ha emlékszel mindenre, meglesz a 4. titkos hely is, ahová most már eljuthatsz a víz miatt. Vissza kell úszni lentre, ahonnan a Pharos hurok előkerült. A középső teremben van felfelé egy nyílás, ott fel tudsz menni a felső szobába. Hidd el, megéri, rengeteg dolgot találsz.

Balra a Pharos oszlop, jobbra a díszes fogantyú

 

3. titkos hely

Amikor az összes rész már víz alatt van, akkor tudsz eljutni a 3. titkos helyre, A bejárattal szemben van a párkány alatt. Akkor telítődik meg az a rész is vízzel, ha megvan a Hathor fej, díszes fogantyúja, összeillesztetted őket, és használod a bal felső szinten. A fogantyúhoz úgy jutsz, ha a filmbejátszás után nem mész ki a vízzel telített bejáraton még, hanem visszamész oda, ahol a Pharos oszlopot találtad. Továbbkúszva lent eljutsz oda, ahol felmehetsz a fogantyúhoz. Vigyázz, szkarabeuszok, és csontvázak támadnak. Fuss, ha kedves az életed. Ezután beúszhatsz a résbe. ahol egy újabb hasznos fegyver a jutalmad, egy gránátvető.

4. titkos hely

   

A felső szobából átmenve a másikba, látsz egy ajtót. Még nem tudsz bemenni, de egy múmia rád támad, úgyhogy gyorsan gondolkodj. A beugróban vannak vázák. Azokat szétlőve találsz egy lézert. Gondolkodj, hogyan tudnád felhasználni. Szaladj vissza az előző szobába, és jól nézz körül. Törjön elő belőled a vadállat és rombolj. Ha van már gránátvetőd, vagy robbanó nyilad, akkor erre nincs szükséged. A fekvő csontokat kell szétlőnöd. A robbanó vackokkal könnyebb, de a lézert a revolverrel kombinálva pontos célzással tudod őket szétlőni. Akkor kinyílik az ajtó. Ha bejutottál az ajtón, nézz körül. Jobbra a kis helyiségben villódzó fényeket látsz, hátha jó lesz még valamire. Látsz egy kapcsolót is, de most nem éred el. Később esetleg használhatod... Balra egy terembe érsz, ahol szintén egy ajtó van. Ha jól körülnézel, szkarabeuszokat látsz a falon. Jelenthet valamit. Ha a pálya legelején felvetted a feszítővasat, használd. Ha nem... na jó, ne ess kétségbe, nem kell újra kezdened. Ezen a szinten jól körbenézve találhatsz egyet. Ahogy bejöttél az ajtón, balra van egy beugró, amit a múmiás szobából is láthattál, hisz rács volt ott.

Robbantsd szét a csontokat

 

A feszítővasat használd, de ne ész nélkül. Ha esetleg mégis a kelleténél többet használtad, gondolj arra, hogy a szkarabeuszok nem csípik a tüzet és az elektrosokkot. A villodzó helyen, ha használod a kapcsolót, megégnek a kis bogaracskák. Ezután viszont nézz körül itt, mert találsz itt egy mechanikus szkarabeuszt, amit a következő pályán használhatsz. Ha kiengedted a szkarabeuszokat, látsz egy bejátszást, tudni fogod, mit kell tenned. Miután kinyílt az ajtó (3 szkarabeusz kell hozzá), szemben látsz 3 mélyedést. A középsőben találod a mechanikus szkarabeusz kulcsát. Lenézve láthatod az első titkos helyen lévő számszeríjat, ha nem vetted fel. Ha nincs még meg, érdemes érte elmenni az első vízeséses terembe, mert a következő pálya elején nagyon hasznos lesz számodra. A jobb oldali gödörből egy sötét alagútba jutsz. Ha nem látsz semmit, használd a fáklyáidat, hogy meglásd merre kell menned. Húzódzkodj fel és mássz be a résen. A szobában látsz egy tekercstartót. Na, az ide illő tekercset kell még megszerezned. Mehetsz is innen vissza :-)) A bal oldali gödörbe leugorva máris hallasz egy múmiát. Ha van robbanó nyilad, vagy gránátvetőd, öld meg és nézz jól körül, mert itt van a pálya utolsó, 5. titkos helye. Ahonnan a múmia jött, oda menj. Ha felnézel, látsz egy nyílást. Persze kérdés, hogyan juthatsz fel oda. Ha nem sikerül felugrani, próbálkozz az egyik falra felmászni, majd egy hátra szaltóval landolni.

A bejárattal szemközti nyíláson át egy kis helyre érsz, ahol két oszlop van. Miután az oszlopok mögött egy-egy kapcsolót látsz, azt hiszem tiszta sor mit kell tenni. A többi adja magát. Arra figyelj, hogy a kijelölt helyre húzzad az oszlopokat, mert különben nem működik a lift. Utána egy tüskés szobába érsz. Ha körülnézel rájössz hogyan jutsz át a tekercshez. Közvetlen a fal mellett tudsz csak megkapaszkodni a falban levő nyílásban, jobb oldalon. Vedd fel és menj a kis nyíláson át vissza a gödrös terembe. Most már mehetsz a tekercstartóhoz. Ha behelyezed, lesz egy kis földrengés és átmehetsz a következő pályára.

Felvehető tárgyak:
2 x SHOTGUN
1 x SHOTGUN töltény
2 x SHOTGUN töltény2
2 x számszeríj + 20 db normál nyíl
3 x robbanó nyíl
1 x gránátlövő
1 x gránát töltény1
1 x gránát töltény2
1 x revolver
1 x revolver töltény
2 x nagy elsősegélycsomag
3 x kis elsősegélycsomag
1 x laserlight

Következő szint előkészületben...

Garfield (Emõke)

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.