.....................................................................

The Last Fortress

Készítő: Yoshi

Letölthető: Innen

Install: miután kibontottad a zip-et, másold a wav-okat a szerkesztö audio könyvtárába, a script.dat és english.dat file-okat a szerkesztö főkönyvtárába, a fort1., fort2., és title. kezdetü file-okat a graphics\wads könyvtárba, összesen 29 van ezekböl. Intitsd a tom2pc.exe-t jelöld ki: fort1.tom, fort2.tom és title.tom, majd build all.

Meglehetősen nehéz, profik előnyben.

első szint
Rögtön egy rendhagyó feladattal kezdődik, ugorj be a jobbra levő terembe, állj meg a kövekkel szemben, de még az alacsonyabb padlószinten és lődd az áramot. Igy számüzöd a tűz szellemet a következö terem aljára,keresd meg a felugró kapcsolót ami a csapóajtót nyitja a kezdőhelynél.
Háttal csússz le és kapaszkodj meg, oldalazz ki balra, felhúzódzkodásbol megfordulásos ugrás közben irányozd Larát jobbra. Lödd le a denevért; majd odalent is lesz egy. A lejutáshoz át kell keveredni a terem túlfelére. Triggereld a golyót, fuss vissza előle, most már felmehetsz a lépcsőn. Késöbb visszajöhetsz a kismediért.
Egy érdekes dilemma előtt állsz: a tűz szellem miatt a vizbe kéne ugrani, de ott egy krokodil vár szeretettel. Nos amig az egyiket elintézed addig a másikra kell ügyelni. Ebben a teremben más dolgod nincs is. Be a folyosóra, a túloldalon nyisd ki az ajtót, vedd fel a shotgun löszert, a kúszórésben használd a kapcsolót. A kinyilt ajtón be, fel a létrán, vedd fel a fáklyát, a csúszról ugrás közben lődd szét a fehér vázát odafent. Meg lent is, erre kinyilik a dupla kapu.
Az erkélyek közti felugró kapcsolót már most érdemes használni, bár jelentősége csak késöbb lesz. Irány a bejárattól jobbra levő kúszórés. A tetön levő géppuskák miatt a fal mellett haladj, és a nagyobb kört megtéve juss el a kúszóréshez, igy kevesebb sérüléssel megúszod.
A folyosó jobb oldalán van az ajtó amit kinyitottál, de most még nem jutsz tovább arra. A medence melletti ajtón be, ami a betöltő képernyőn is látszik.
Csimpizz be a nagy terembe, ahol egy szintet még lelétrázhatsz, de az az alattira már csak a CTRL-os leeséssel tudsz lejutni, legalábbis komoly sérülés nélül. (állj háttal a peremnek, nyomd le a CTRL-t majd hátra, engedd el a CTRL-t amikor Lara megfogná a peremet, majd nyomd le ismét) Csimpizz középre, onnan ugrás a kapcsolóhoz. Ez a terem alján az ajtót nyitja, ami mögött egy másik kapcsoló felemel egy platformot a medencés teremben. Felmászi, a terem harmadik kapcsolójához, ami két ajtót nyit, amiken át vissza lehet jutni, de ne arra menj. Lefele menet az ajtó felett oldalazz ki a létrán. Amint erre a kockára lépsz, a már nyitott ajtó elött, kinyilik a terem alján levő kapcsoló mögötti fal. Szép hosszú mászás lesz. A létra tetejénél a fal is mászható. Vedd fel a kék kristályt, amit majd csak a második pályán fogsz használni.
Vissza a medencéhez ahol már feljebb tudsz menni. Idefenn alaposan nézz körül a felugró kapcsolóért, vigyázz a tüzekre. Irány a kinyilt ajtó, a benti kapcsolót már láthattad a vizből ha szétnéztél erre. Ez nyitja a kúszórés utáni beugróban a létra tetejénél levő ajtót. Itt a medence túloldalára vezető ajtót nem sikerült kinyitnom, szerintem nem is lehet; a kapcsoló mellöl tigrisbukfenc ugrással /+shift/ át tudsz ugrani a korlát felett, vedd fel a shotgun wideshot löszert, majd ugyanigy ugorj ki onnan.
Miután felmásztál a létrán egy felugrós kapcsolóval nyitod a nagy udvar túloldalán a csapóajtót.
Egy szép terembe jutsz az oroszlánfej vizköpőkkel, itt két ajtó nyitható, de csak az egyikkel jutsz is valahova egyelőre.
Egy lazább útvesztő, de nem vészes, nemsokára ugyis kivülröl fogod tudni az egészet.
Azért a halott katonát vonszold le a rácsrol.
Deritsd fel amerre tovább tudsz jutni, leesés, kapcsolás, most már a vizben megszünt a sodrás, az uzi tárat ne hagyd itt.
A vizben a vizköpők irányában van egy kapcsoló, a másik irányba jutsz vissza a kúszórésen át.
Most vissza a halott katona termében kinyilt ajóhoz, itt be, kapcsoló. Ez nyitja a fenti terembe vezető ajtót. Ahhoz hogy oda juss a halott katonával szemben levő sarokban nyisd le a plafont. Lődd le a támadót. Vedd fel a lasersight-ot, és használd a kart. Egy magas terembe jutsz, itt most még sokat nem tehetsz, csak elintézheted a lovagokat.
Ugorj a vizbe, és ússz amerre a kapcsoló volt, ott az ajtó már nyitva van. Ugyanannak a termnek a tetejére jutsz; a létra tetején egy pillanatra engedd el a CTRL-t, csak amig Lara leveszi a lábát a létrárol, igy fel tudsz kapaszkodni a kúszórésbe.
Ugorj át szembe a létrára és fel. Vedd fel a shotgun löszert és az uzi tárat. A kapcsoló a vizköpők melletti ajtó mögötti ajtót nyitja. Utközben odafele láthatsz egy ujjab nyitott ajtót, de oda majd késöbb mész. Menj be a vizköpők melletti ajtón ahol egy időre menő feladat vár. Ha nincs meg a kapcsoló odafenn, nem voltál elég gyors.
Ha megvan, vissza a vizköpős terem utolsó ajtajához. A szinpad jobb oldalán tudsz felkapaszkodni, menj körbe és a reflektor felett ugorj el a fal felé, közben a levegőben fordulj be balra, igy bejutsz a csúszós feletti járatba. Fent a fehér korlátok felett simán át lehet ugrani, a rácsosak felett tigrisbukfenccel. Középen a bejárat felett leesős kapcsoló. Most már eggyel több kötél lóg a plafonról, menj fel ujra és használd hogy eljuss a karhoz a szinpad felett. Az összes kötélen végig kell menj, mert az elsö picit hosszabb igy csak azt tudod elérni az erkélyröl.
A kapcsoláskor cut-scene mutatja a kinyiló ajtót, a leghosszabb létra feletti járatbol nyilik, a létrához a viz alól jutsz el.
Legujjabb szerzeményedet egyböl használd is a lasersight-al, lődd ki a himbálózó kék dolgokat, a jobbra fent levőt kilőve kinyilik a terem földszintjén levő ajtó.
Ejtsd le magad a lentebbi platformra, majd a földszintre, közben ne hagyd ki a kapcsolót. Mikor leérsz a földszintre kilőheted harmadik kék himbálózót odafenn - biztos ami biztos; bár én nem találtam jelentőségét, majd irány a kinyilt ajtó. Kapcsolás, vissza a halott katonához, útközben a colt birtokában már kilőheted azokat a fránya géppuskákat az udvar tetején.
Egy kellemetlen tüzes terembe jutsz két katonával fűszerezve. Az egyikük oldalán felugró kapcsoló nyitja a továbbvezető utat, ami már a következő pálya.
De elöbb bekanyrodós ugrással nézz szét mindkét oldal bejárat felöli részén. Az egyik oldalon löszer, a másikon egy kapcsoló van, ami az udvarról a vizköpős terembe vezető folyosó tetején a csapóajtót nyitja ki, ahol a Shotgun lapul. /secret/

második szint


Használd a kék kristályt az ajtó kinyitására, majd nyeregbe. Mássz fel a létrán és vedd fel a nitrot. A kis medit se hagyd ott a terem közepén.
Ahol átugratsz a viz felett, még az innensö oldalon ereszkedj le, kapd el a lentebbi peremet és mássz be. Odabenn a kapcsoló nyit egy kék ajtót, nem sokára odaérsz. Ess bele a vizbe, ússz el a krokodil mellett, mássz ki a partra, innen már biztonsággal le tudod lőni. Odafenn látsz két fehéres szinü falrészt, azon át lehet törni a mocival, vagy meg is lehet kerülni. Feljutni kicsit körülményes, körbe kell menni a termen. Ha tovább mész a mocival, akkor lesz még egy ugyanilyen, majd mikor a szoba közepére hajtasz az is áttörik, ne ijedj meg, nem esel nagyot.
De elöbb mássz fel a járatba az elsö áttört fehér fal felett. Vedd fel a nagy medit. Három ajtó lesz a folyosón. Két kék egymás mellett, meg egy harmadik szemben, ami becsukódik amint közelebb mész. Ne törődj vele, csak átverés. Az első kéket nemsokára kinyitod, a másik már nyitva van, ezt nyitottad ki a karral a viz feletti résben, tehát nincs mögötte más csak a puszta fal. A becsukodó ajtónál fordulj jobbra, majd megint jobbra, egy robbanásveszélyes terembe jutsz. A fal melletti kockák fal felöli része világosabb, ezekre ráléphetsz. Ha balra nézel látsz egy nyilást szemben, ugorj át oda, vedd fel az uzi tárat. Ha bemész egy kart találsz. Sajnos nem tudtam rájönni mi célt szolgál, ugyanúgy be lehet fejezni a pályát akkor is ha nem használod. Ha sikerül rájönnöd mire jó, légyszives tudasd, és OBig felteszi a neveddel.
A terem bejáratánál mássz fel a magasabb platformra amiröl fel tudsz jutni a fenti peremre. Nem tudom hogy a pálya készitőjétöl ez szándékos volt-e, de nem ilyen egyszerü a dolog.
Ha a szokott módon próbálod, - tehát megállsz a kocka jobb hátsó sarkában arccal a bejárat fele, picit kifordulsz jobbra és helyböl ugrás majd CTRL - Lara nem kapja el a peremet. Ehelyett fordulj még jobbra, a célperem kockájának távolabbi vége felé, majd helyböl ugrás közben nyomd a balra nyilat és CTRL. Igy már fenn is vagy. Mássz be a résbe és eljutsz a karhoz ami a becsukódó ajtó mögött volt. Ezzel nyitod az első kék ajtót a folyosón. Menj vissza a peremre, de még ne gyere le. A terem bejáratával szemben, de már a keritésen belül van egy kismedi. Menj fölé és ott ereszkedj le, ez egy secret, vedd fel majd tigrisbukfenccel ugord át a keritést. Most már irány a kinyitott ajtó, ami mögött az uzi vár, szintén secret.
Miután áttörted a padlót a motorral szállj le és vedd fel az uzi tárat.
Itt van egy bug a pályában.
Ha most itt hagyod a mocit (már nem lesz rá szügséged) és gyalog mész tovább akkor a következő teremben nem gyulladnak meg a tüzek, és az összesen öt géppuska közül (három a következő teremben, kettő az az utániban) csak egy jelenik meg. Ha kicsit tovább mész és a járat közepén a plafonon levő világitó négyzet után hagyod el a mocit, akkor az összes géppuska a helyén lesz, csak a tüzek nem gyulladnak meg. Mindez persze megkönnyitené a dolgod, és rajtad áll hogy kihasználod-e, de személy szerint nem tartom fair-nek, plusz lemaradsz egy szép cut-scene-ről is, ugyhogy szállj csak vissza a motorra és menj el egész a járat végéig.
Csald ki a katonákat, ugy hogy rájuk lősz a lasersight-ot használva. Ha már lőtávolba értek, átválthatsz bármilyen fegyverre. Innen lentről túl sokba kerülne a géppuskákkal foglalkozni. Rohanj előre a baloldalon, ugord át a tüzet, és be balra a kis medence mellé a bejárat felöli részére. Itt kivül vagy a géppuskák hatókörén, ugyhogy ments, nagy levegő, majd ugorj rá a viz felett a csúszra, ez nyitja szemben az időzitős ajtót. Ugorj tovább a csúszról, majd megint hogy a középső kockára érkezz, amin nincs tűz, innen is ugorj tovább lendületből, és igy időben odaérsz az ajtóhoz. Nem olyan nehéz mint amilyennek látszik.
Tovább a járatban, majd fel a létrán, lődd le a katonát, majd menj a peremhez. A géppuskák lőni fognak, de koncentrálj a piros benzin tartályra a helikopter mellett. Ha azt kilövöd a lasersight-al, az egész felrobban. (ne feledd hogy amig lenyomva tartod a look gombot bármely fegyverre átválthatsz)
Használj medit, mert elég nagy zuhanás következik. Ugorj be a heli hűlt helyére, és az egyik oszlop mászható. Mássz fel, majd ugrálj át a kismediért.
Két úton is mehetsz, az egyik visszavisz amerröl jöttél, a másik felvezet az előző terem géppuskáihoz, most már kilőheted mind.
A motor melletti kék ajtó már nyitva áll. Egy medencés terembe jutsz.
Ugrass át a bike-al, ha eddig nem adtad be neki a nitrót, most itt az ideje.
Tovább előre a járatba. Amint a járat balra fordul, lesz egy magasabb járat balra. De felemelkedik egy kocka elé, amit a medence sarkában levő karral eresztesz le. Ha gyalog érkezel ide, ez a kocka nem emelkedik fel. De ha gyalog már jártál a kapcsolónál, és használtad is, és persze nem csinált semmit, majd utána jössz ide a mocival, a kocka akkor is felemelkedik. Ilyenkor csak menj a kapcsolóhoz és gyere vissza.
Amint felmész egy ajtó nyilik ki, a jobbra levő nyiláson át láthatod. Az ajtó mögött egy kék himbálózó, lődd ki, de igyekezz mert az ajtó bezáródik. Ha kilőtted, akkor az előtted levő ajtó kinyilik. Menj vissza az előző folyosóra, majd vissza ide, hogy az időzitős ajtó újra kinyiljon, de most már szabad az út, ugyhogy fuss be rajta. Odabenn megtalálod a páncélt, majd a másik ajtón ki tudsz jönni. A kék szobában vedd fel a kismedit, majd vissza a medencéhez, amiböl eltünt a viz. Balra már be tudsz menni az ajtón, használd a kart, amit már az első pályán is láthattál, majd gyere vissza. A medence tulsó sarkában már fel tudsz mászni a colt lőszerért, majd a nyiláson át le a vizbe, ahol uzi lőszert tudsz felvenni.
A hátsó géppuska feletti ajtót nyitottad ki, tehát oda kell feljutni a tüzeken, időzitős ajtón, létrán át.
Amint kiértél a tetőre ugorj át a túloldalra, majd be az ajtón, használd a kart ami a medencén túli sötét folyosó végén levő ajtót nyitja. A kis medit ne hagyd itt.
Menj be a kinyilt ajtón, lődd le a krokodilt, menj fel a bal oldalin kövekre, majd mássz körbe és vedd fel az uzi tárat.
Menj be a kapun és öld meg a támadót. Egy kristály volt nála, amivel kinyithatod az utolsó kaput.

Akci

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.