.....................................................................

The Great Adventure (A nagy kaland)

Telepítés:

Töltsük le innen a thegreatadventure.exe nevű fájlt. Indítsuk el, adjuk meg a könyvtárat, ahova telepíteni szeretnénk. Utána az asztalon megtaláljuk az ikonját, ahonnan elindíthatjuk.

TÖRTÉNET

I.e. 312.
Ötven itáliai család szökik meg a Római Birodalomból hajón. Messzire elhajóznak Európától, és rátalálnak Dél-Afrikára (amely ekkor még ismeretlen), elnevezték Atlantisznak.Itt új életet kezdtek! Egy kis falut építettek a dzsungel közepén. Egy nap a vadászok csapata egy titokzatos ereklyével tért vissza a vadászatból - egy csillaggal! Elnevezték Mexatronusnak… Úgy hitték, a csillag az istenek ajándéka, és a faluban tartották! De abban az időben valami rossz is a faluba költözött! Az emberek betegek lettek és furcsa dolgok jelentek meg a testükön (elváltoztak), és elkezdtek agresszívek lenni! A falu főnöke megállapította, hogy ez a "kincsből" származó pestis. Hogy a Mexatronus erejét elzárják, a falusiak építettek egy Földalatti Templomot, ahová a csillagot elrejtették.

Napjainkban
A RAT Corp. (Revolutional Arm Technologies = Forradalmi Katonai Technológiák), amely fegyvereket gyárt a világ összes ellenséges országa számára, az utóbbi néhány év során egy földalatti bázist épített Dél-Afrikában, nem messze a múltban történtek helyszínétől. Az utóbbi pár hónap folyamán új fegyvereken dolgoznak a bázison. A bázis területének növelésekor a munkások megtalálták az ősi Földalatti Templomot és a Mexatronust (melyre rá volt írva a neve)! A természettudósok megállapították, hogy a csillag egy különös szubsztanciát termel. Elkezdték vizsgálni ezt a folyadékot, és Mexatronusnak nevezték el. A RAT ennek segítségével két új fegyvert talált fel: a Mexatronic Gun GM1-et és a Machine Gun MGMX 305-öt, amelyek a megnövelt pusztító erővel működnek, a Mexatronic kanna hozzájuk adásával. Most tesztelik ezeket a fegyvereket.Ám a Mexatronusnak van egy nagy hibája. A folyadék, amit termel, sugárzik. A sugárzás 1 hónap alatt minden, 5 kilométeres körzeten belül élő állati szervezet DNA-ját megváltoztatja, és mutánssá teszi őket. Most, hogy az ereklye hatalmát öt hónapja szabadjára engedték, a következmények tragikusak! Az emberek sorra halnak meg a bázison, és mutánsok bujkálnak mindenhol! A RAT Corp. szeretné eltitkolni az ügyet, ám sikertelenül. Lara Croftot értesítették! Ő elvállalta a küldetést! El kell pusztítania a csillagot a bázissal együtt! El kell jutnia a bázishoz a Földalatti Templomon át (a bejárat a dzsungel közepén van), a menekülést pedig a templom második része szolgálja.

Sikerül-e Larának teljesíteni a küldetést? Csak rajtad múlik - játékos!

Történetet fordította: Petúnia

The Forest - Forest.tr4 (Az erdő)

level_1_1.jpgInduljunk el. Ahol a csontváz van, és egy nagy medi, oda ne menjünk, mert az csak csapda. (Ilyen level_1_2.jpgfélrevezetések végigkísérnek minket a kiegészítő folyamán.) A következő helyiségben lőjük le a katonát. Vegyük fel a lőszert, és a sörétes puskát. Menjünk tovább, nemsokára két bogár jön felénk. Végezzünk velük. Lent váltsuk át a kapcsolót. Induljunk el a folyosón. Itt két kapcsolót találunk. Egyet jobbra, és egyet balra. (Tipp: Az egyik csapda.) Váltsuk tehát át a jó kapcsolót. Egy új ajtó kinyílt. Lőjük le a krokodilt. Másszunk le a liánon. Emeljük fel a "Danger - Veszély" feliratú csapóajtót. Másszunk le. Lőjük le a denevért. Vegyük fel a fáklyát. Kússzunk át az alacsony járaton. Másszunk ki, és lőjük le a katonákat. Menjünk be a barlangba. Hamarosan egy nagy level_1_3.jpgárnyékos térségbe lyukadunk ki. A tér végében másszunk fel a liánon. A jobb oldalról ugorjunk a lenti térségbe. Itt találjuk az első titkos helyet. Vegyünk fel mindent. Fent kapaszkodjunk, hátul fel, és kússzunk végig. A vizes térnél, lőjük le a gyíkot, és középen váltsuk át a kapcsolót. A víz alatt húzzuk meg a kart. Másszunk ki. Lőjük le a gyíkot. Menjünk be a bejáraton. Itt találjuk a második titkos helyet. Vegyünk fel mindent. A kinyílt bejáraton, kapaszkodva jussunk át. (Tipp: Ha már a végébenlevel_1_4.jpg vagyunk, csak rövid időre engedjük el a kapaszkodást. Így kapaszkodva esünk le, és nem gyulladunk fel. Másszunk fel.) Ugorjunk egyet jobbra, oldalazva, a golyó elől. Keressük meg a hátsó bejáratot. Kússzunk be rajta. A következő résznél kapaszkodunk fel az oszlopra, és onnan fel a faágra. Ugráljunk végig a faágakon. Váltsuk át a kapcsolót. Essünk le. Lőjük le a bogarat. Menjünk be a bejáraton. Kapaszkodjunk le. Csússzunk le középre. Keressük meg az autót. Az itteni ajtó most már kinyílt. Fussunk a végéhez, és essünk le.

Underground Temple - techbase.tr4 (A templom alatt)

level_2_1.jpgLőjük le a sárkányt. Húzzuk arrébb a testet. Vegyük fel az UZI-t. Kerüljük el a fáklyát, mert csak csapda. Ne lépjünk a homokba, mert tüskék csapódnak fel. Hátul váltsuk át a kapcsolót. Cselezzük ki a lehulló kőgolyót. (Tipp: Amint átváltottuk a kapcsolót, fussunk előre a kapcsoló, és a fal közé, a sarokba. Így elkerüljük a lehulló golyót.) Mentsünk egy kövéret. Amint elindulunk visszafelé, egy újabb kőgolyó esik le, és gurul utánunk. Fussunk el előle. Egy új bejáratot látunk. Természetesen a homok tüskéket rejt. Jussunk át. (Tipp: Most kivételesen sétáljunk át a homokon, de még ne lépjünk a folyosóra. Forduljunk óvatosan meg, úgy hogy szemben legyen velünk a bejárat. Most hátrafelé ugorjunk, így épp bőrrel megússzuk a tüskéket.) Amikor a virág mellett elmegyünk, felemelkedik az utat elzáró level_2_2.jpgkőoszlop. Lőjük le a skorpiót. Jobbra sötét falat látunk. Itt két oldalt egy-egy mintás padlót találunk. Álljunk rá mindkettőre. Ekkor felnyílik a sötét ajtó. Menjünk be a bejáraton. Gyújtsunk meg egy fáklyát. Itt találjuk a harmadik titkos szobát. Vegyünk fel mindent, majd menjünk vissza a folyosóra. Négykézláb jussunk át. A teremnél induljunk el a baloldali bejáraton. Az oszlop felemelkedik. Amint kilépünk a folyosóra, látjuk egy sereg skarabeusz bogár, indul el felénk. Hagyjuk őket, és fussunk be a bal oldali bejáraton. A létrán kapaszkodjunk fel. Fent ugorjunk hátra. Itt két ereklyét találunk. Természetesen az egyik csapda. Vegyük fel a jó ereklyét. Most az ajtó kinyílt. Amint level_2_3.jpgbelépünk a következő szobába, látjuk a fal, felemelkedik. Menjünk a bal oldalához. Ekkor az egyik faldarab lekúszik. Menjünk tovább, ekkor a következő faldarab is lekúszik. Lépjünk végig a leomló falakhoz, amíg a továbbjutás szabaddá nem válik. Kapaszkodjunk le. Induljunk el a másik bejáraton. Ugorjunk egyet előre, úgy, hogy a szoba jobb oldalánál legyünk. Hamarosan egy kőgolyó hullik le, és tüzek gyulladnak meg. A szoba végében látunk egy bejáratot. Jussunk oda. (Tipp: A szoba jobb oldalában fussunk végig, és lépjünk be a bejáraton.) Mentsünk egy kövéret! Vegyük fel a fáklyát, de a kis medit ne, mert az csapda. A kapcsolóknál toljuk el az oszlopokat. (Tipp: Férkőzzünk a kapcsoló, és az oszlop közé. Nem nehéz, csak elsőre tökölős.) Váltsuk át a szabaddá vált kapcsolókat. Kinyílik level_2_4.jpgszemben az ajtó, és egy sárkány jön ki rajta. Végezzünk vele. Menjünk be az ajtón, és vegyük fel a feszítővasat. Ezzel váltsuk át a középső kapcsolót. Erre kinyílik a következő ajtó. Lépjünk be. Vegyük fel az ereklyét. Haladjunk tovább, és másszunk ki. Ahol a katona van, ott van egy kis oszlop. Előtte kombináljuk a két ereklyét, és tegyük fel az oszlopra. Erre kinyílik az eddigi zárt ajtó. Lőjük le a két bogarat. Itt látunk egy gránátvetőt. Kis ügyeskedéssel vegyük fel. (Tipp: Ugorjunk el a fegyver felett, ekkor felcsapódnak a tüskék, de mi kis szerencsével nem sérülünk meg.) menjünk tovább. Amint belépünk a következő szobába, kinyílik szemben az ajtó, és bent látunk egy kék kristályt. Józan kalandozó eszünk azt mondatja velünk, hogy menjünk oda. Természetesen mi ne menjünk oda. Hagyjuk ezt meg Indy-nek. Itt baloldalon van egy leejtő. Menjünk oda, és kapaszkodjunk fel. A fenti szobában látunk hátul egy foglalatot, és lent egy másik kék kristályt. Jussunk el az ereklyéhez, és vegyük fel. Tegyük bele a fenti foglalatba. Amint belépünk level_2_5.jpga következő terembe, egy kőgolyó szabadul el. Ugorjunk egyet hátra. Várjuk meg, míg a kőgolyó megáll. Szemben van egy bejárat, oda kell eljutnunk, és elkerülnünk a kőgolyókat. (Tipp: Amint elindult egy kőgolyó ugorjunk hátra a biztonságos részekre. (Itt lehetséges, hogy a kamera nem vált át ránk. Ekkor vegyük elő a fegyvert, és látjuk magunkat.) Lőjük le a katonákat. Szálljunk fel a motorra, és hajtsunk fel a leejtőn. Fent szálljunk le a motorról. Lőjük le a katonát. Ne a tüzek felé menjünk, hanem a másik irányba. Jussunk le. Lőjük le a katonákat. Induljunk el a bejáraton. Itt a központi csonka részről, nekifutással ugorjunk át a bejárathoz. Keressük meg a kapcsolót, és váltsuk át. Lőjük le a skorpiókat. Menjünk be az ajtó. Egy rövid videóban látjuk, hogy a következő folyosónál tüskék jönnek elő bizonyos időnként a földből. Jussunk át rajtuk. (Tipp: Onnan ahol állunk sprintelve fussunk át.) Amint átjutunk, kövessük a folyosót. Hamarosan kiérünk egy zöld, köteles teremhez. Ugorjunk rá az első kötélre. Lendüljünk be, és ugorjuk át a szobát. A folyosó végében lőjük le a katonákat. Kapaszkodjunk le. Emeljük fel a "Danger - Veszély" feliratú csapóajtót, és essünk le.

RAT Base - under.tr4 (RAT - Forradalmi Katonai Technológiák - Bázis)

level_3_2.jpgKeressük meg a kapcsolót, és váltsuk át. Gyorsan forduljunk meg, és sprinteljünk az átjáró felé. (Tipp: Ha becsukódik az ajtó, akkor sincs semmi gond, csak meg kell ismételni újra a műveletet.) Itt van egy létra. Másszunk fel. Hátul jobbra van egy feljáró. Jussunk általa fel. Fent négy kapcsolót látunk. Az a cél, hogy úgy állítsuk a kapcsolókat, hogy lent kinyíljon a piros ajtó. (Tipp: Csak az első kettőt állítsuk át.) Másszunk le, és menjünk át az ajtón. Tovább a kapcsoló felé, és itt is át az ajtón. Lőjük ki a rácsokat. Másszunk le, és végezzünk a katonákkal. Itt van egy level_3_4.jpgsötét doboz. Ha szétlőjük, egy kis medit tudunk felvenni. Menjünk tovább. A következő teremben vegyük fel a lőszereket, és váltsuk át a kapcsolót. Irány át a kinyílt ajtón. Lőjük le az őrt. Vegyük fel tőle a fáklyát, és váltsuk át itt is a kapcsolót. A következő bejáratnál jussunk át a lángokon. (Tipp: A fal mellett óvatosan menjünk, amikor kihunynak a lángok.) A következő teremnél lőjük le a gyíkot, és a katonákat. Húzzuk el a testet, és vegyük fel az UZI-t. Menjünk tovább. Ugráljunk végig az oszlopokon. Fent, pedig kapaszkodjunk végig. Váltsuk át a kapcsolót. Jussunk le, és menjünk be az ajtón. Menjünk arra amerre a nyilak mutatnak. A szobában váltsuk át a kapcsolót. A következő teremnél, húzzuk el a testet, és vegyük fel a lőszert. A következő szobában, ne kapaszkodva jussunk le, hanem ugorjunk a vízbe. (Tipp: A sarkoknál ügyeskedjünk.) A vízben keressük meg a kapcsolót, és húzzuk meg. A fehér ajtó kinyílt. Ússzunk be, és level_3_6.jpgmásszunk ki. Ugorjunk vissza a vízbe, és balra a sötét folyosón találjuk a negyedik titkos helyet. Ússzunk vissza. Váltsuk át a kapcsolót. A körülmények most megváltoztak, és földrengés rázza a helységeket. Fussunk át a folyosón, és vigyázzunk ne gyulladjunk meg. Ugorjuk át a szakadékot, és fussunk be az ajtón. Amikor kiérünk egy barna kupachoz. (Nem, nem az!) Keressük meg a kapcsolót. Váltsuk át. A szobában másszunk fel a létrán. Fent ugorjunk hátra, és közben forduljunk meg. (Tipp: Akkor amikor elértünk a harmadik fehér csíkhoz.) Kövessük a folyosót. Lőjük szét a rácsot. Kússzunk be. Lőjük ki a folyosó végében lévő rácsot is. A nagy teremben, lőjük le a bogarakat, és ha tudjuk a fegyvereseket is lentről. Másszunk fel a létrán. Fent lőjük le a katonákat. Váltsuk át a kapcsolót. Bent ne lépjünk rá a rácsra! Ugráljunk végig, és kússzunk be a résbe. Jussunk le.

Escape from The Dead - esc3.tr4 (Menekülés a halottak elől)

level_4_1.jpgLőjük le a bogarat. Kússzunk be a résbe. Vegyük fel a fegyvert, és a lőszert. Közben pókember jelmezes hullák jelentek meg. Cselezzük ki őket, és másszunk fel. Lőjük le a katonát. Vegyük fel a kulcsot, és a tárgyakat. Üljünk be a dzsipbe. Autózzunk addig, amíg egy fehéres útakadályba nem ütközünk. Szálljunk ki az autóból. Menjünk be a bejáraton. Lőjük le a malacokat. Cselezzük ki a pókembert. Vegyük fel a fáklyát, és húzzuk le a kapcsolót. Menjünk itt ki. Szálljunk be az autóba, és autózzunk el a következő fehér útakadályig. Másszunk fel, és keressük meg a level_4_2.jpgkapcsolót. Váltsuk, át és jussunk le az autónkig. Autókázzunk tovább, közben üssük el a katonákat, és kerüljük el a lángokat. A következő fehér útakadály magától felemelkedik, de vigyázzunk! Tolassunk hátra. Nagy lendülettel, ugrassunk át. Az útakadálynál szálljunk ki. Lent mindkét oldalon váltsuk át a kapcsolókat. Autókázzun tovább. Keressük meg a kapcsolót, és váltsuk át. Gyorsan forduljunk meg, és fussunk be a bejáraton. Rohanjunk végig a folyosón. level_4_4.jpgKerüljük el a zombikat, és balra fussunk ki. Fussunk vissza az autónkhoz, és tovább egyenesen. Itt hátul, menjünk be a bejáraton. Lőjük le a katonát. Keressük meg a rácsnál a pöttyös követ, és húzzuk el. A terem másik fele, az előbbi zombis szoba. Jussunk ide vissza, és jobbra hátul fussunk be a folyosón. Ahol elhúztuk a dobozt, találunk egy kapcsolót. Innen másszunk fel. Ahol a rakétás doboz van, másszunk fel rá, és vegyünk fel mindent. Menjünk tovább. Váltsuk át a kapcsolót. Innen egyszerűen vissza tudunk jutni a dzsiphez. Menjünk le a bejáraton.

Hard to Survive - thsfullwad.tr4 (Kemény túlélés)

level_5_1.jpgTényleg kemény lesz, de nem lehetetlen. Kicsit bosszantóak lesznek a tüskék, ezen a kísérteties szinten. A testeknél fussunk el a golyók elől. A folyosón vigyázzunk, a tüskékre. (Tipp: Ahol kör alakú minta van a padlón, ott vannak a tüskék.) Lőjük le a malacot. Kússzunk be. Vigyázzunk a kőgolyókra, és a tüskékre. Amint közel megyünk a lávaszökőkúthoz, egy animációt látunk. Vegyük fel a fáklyát, és középről a feszítővasat. Menjünk a kinyílt ajtón be. Gyújtsunk meg egy fáklyát. A folyosó végében van egy kapcsoló. Miután átváltottuk nemsokára tüskék, jönnek elő a padlóból, tehát siessünk ki. A következő ajtón bent jussunk át a gépen, és fussunk a bejárat végénél lévő kapcsolóhoz. Ez a kapcsoló a lávánál nyit ki egy ajtót, de ez is időzáras. Váltsuk át, és jussunk be az ajtón. Amint beértünk az ajtó becsukódik mögöttünk. Visszaút lezárva. A folyosón, tüskék jönnek elő a padlóból. Jussunk át. (Tipp: level_5_2.jpgAmint csúszunk ugorjunk előre, és utána egyből hátra. Ha minden igaz, most már az összes penge aktivizálódott. A folyosó végében gyújtsunk meg egy fáklyát, és a jobb sarok felé ugorjunk ki.) Vegyük fel a lőszert. Szemben látunk egy kapcsolót. Jussunk oda. Amint átváltottuk egy golyó hullik le, így ne késlekedjünk. Forduljunk meg, ég nekifutással ugorjunk át. Az ajtón fussunk be. Nemsokára három gyík jön ki a hátsó ketrecből. Ne lőjünk rájuk, hanem fussunk a ketrecükhöz, és bent váltsuk át a kapcsolót. Fussunk ki, és be a jobb oldali ajtón. Amint átértünk a következő terembe, mentsünk egy kövéret. Nézzünk körül, de ne mozogjunk, mert itt nagyon sok tüske van. Balra van egy kijárat. Oda kell átjutnunk. (Tipp: Ahol bejöttünk onnan induljunk el.) A következő teremnél egy rövid animáció fogad minket. level_5_3.jpgHátul kússzunk be. A zombikat elkerülve húzzuk meg a kart, és vegyük fel a lézercélzót. Jussunk vissza az előző szobába. Másszunk fel. Tegyük rá a lézercélzót a Colt-ra. Lőjük szét az ingát. Menjünk be az új bejáraton. Vigyázzunk itt is tüskék vannak a lenti padlóban. (Tipp: Futással ugorjunk át a tüskék felett.) Menjünk tovább. Induljunk el jobbra. Kint nézzünk körül. Itt több helyen is meggyulladhatunk. Jussunk fel a lépcsőhöz. (Tipp: Gyújtsunk fáklyát. Ahol kis barna foltok vannak a padlón, ott gyulladunk meg. Menjünk két egységet előre, utána ugorjunk balra. Itt ugorjunk előre, és már át is értünk.) A következő folyosóban tüskék jönnek ki a padlóból, és a kanyarban még egy golyó is utánunk iramodik. (Tipp: Akkor induljunk el amikor az első penge visszamegy a helyére. Ne sprinteljünk, csak fussunk.) A kanyar után ugorjunk át a középső platformra. Mentsünk egy kövéret. Nézzünk körül. Egy tüskés platformot látunk, és egy bejáratot. Kapaszkodva ugorjunk a tüskékhez. Sajnos itt folyamatosan veszítünk az energiánkból, így gyorsan cselekedjünk, és ugorjunk át a bejárathoz. Lőjük le a malacokat. Váltsuk át a kapcsolót. Másszunk fel. Vegyük fel a nagy medit. Jussunk át a pengéken. Váltsuk át a kapcsolót. Menjünk be az új bejáraton. Lőjük le a bogarakat, és a malacokat. Kapaszkodjunk le. Lőjük le a bogarakat. Jussunk le a földszintre. Ugorjuk át a mélységet, és fussunk le. Húzzuk meg a kart. Fussunk be a bejáraton, és kapaszkodjunk fel. Vegyük fel a lőszert, és a kis medit. Haladjunk level_5_4.jpgtovább. Induljunk el balra. Ugorjunk a fejalak szájához. Itt hátul váltsuk át a kapcsolót. Jussunk vissza az előző helyszínre. Most már szabad az út tovább. Arra menjünk amerre a zöld jelzést, látjuk. Hamarosan kiérünk a szabadba. Lőjünk le mindenkit. Ekkor hátul kinyílik az ajtó. Kövessük a folyosót, és közben kerüljük el a lángokat. Amint kiérünk a nagy térre, egy animáció körbevezet minket a termen, és a végén előbukkan egy hidra. Itt találunk három kapcsolót, amit váltsunk is át. Hátul egy kőkocka emelkedik fel. Jussunk oda. Innen ugorjunk a rácsra, és másszunk fel. Fent nézzünk körbe. Látunk egy fáklyát, de ne vegyük fel. Jussunk oda, és onnan ugorjunk át a szemben lévő platformra. (Tipp: Ne égő fáklyával ugorjunk!) Innen jussunk át a következő platformra. Innen ugorjunk a kötélre, és a kötél segítségével, ugorjunk át. Kerüljük el a tüzes részeket. Jussunk fel. Fent kiérünk a szabad ég alá. Fussunk az autónkhoz.

Vége.

Hamster ©
2002-11-29 - 2002-12-03
TombRaider.hu™


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.