.....................................................................

Tarragona

Készítő: Josep Borrut

Letölthető: Innen: 1-2pálya 3.pálya. 4.pálya. 5. pálya. 6. pálya. 7. pálya. 8-9. pálya.

Tarragona: Világörökség

1-2:Escipion's Tower & Escipion's Caves

Ez a leírás kicsit megnyírbált az eredetihez képest a méret miatt, de:

A teljes lefordított leírást, amit Petunia fordított le, letöltheted innen. Vagy az eredetit angolul innen.

Lehetetlen ezt a két pályát egymás után játszani, mivel gyakran az egyikről a másikra fogunk ugrálni. Ezen okból igen fontos a zip fájlban található "Script.dat" és az "English.dat".

Mentsük el valahova a graphics--wads könyvtárból az összes catacomb. fájlt.
Másold be az Escipion.TOM-ot, a graphics-wads könyvtárba, és nevezd ott át,az összes catacomb. fájlt, escipion. fájllá, majd az escoves.TOM fájlt is másold be, és az elmentett catacomb.fájlokat újra másold be. A catacomb fájlokat most escipion.-ra nevezd át. Indítsd el a tom2pc.exe-t, hívd be az ADD gombbal a escipion.TOM, és escoves.TOM-ot, és Build all. Ha kész, és a Script, és English.dat fájlokat bemásoltad a főkönyvtárba, akkor indulhat az első pálya.

1:Escipion Caves---Escipion Towers

Végigjátszás

A kezdő pozícióról elindulva a hegynél látunk egy hasadékot, mely a torony alapjához közel levő északnyugati falban van. Körbe is járhatunk, mielőtt ehhez a hasadékhoz megyünk, találunk pár dolgot, de ezen a pályán az első lépés a hasadék.A hasadékban találni fogunk egy nyomógombos kapcsolót, amely a torony nyugati falában levő ajtót nyitja. Mielőtt elhagynánk a hasadékot, nézzünk a mennyezetre, gyújtsunk fáklyát, találni fogunk egy második hasadékot. Ugorjunk fel, ragadjuk meg a gödör szélét, mozogjunk balra a második hasadékig. Követve a barlangot átugrunk a második pályára, és megtaláljuk a nagy barlangot.Visszaugorva és a "nagy barlang" határán található ajtónál maradva két, a bal oldalról nyíló hasadékot találunk. Miután elhagytuk a második hasadékot, álljunk meg, ugorjunk vissza és a nagy platformra kerülünk.Ennek a platformnak a délnyugati oldalán van egy újabb hasadék. Ugorjunk vissza, kapaszkodjunk meg a peremben, mozogjunk balra és ugorjunk egy hátraszaltót. Most egy kőhíd felé kerülünk. Innen egy nekifutásos ugrással be tudunk ugrani a keleti falon található résbe.

Az torony alagsorában :

Menjünk egyenesen jobbra a folyosó végéig. Találni fogunk egy eltérő mintázatú barlangot. A padlón kövessük a kelet felé tartó ösvényt, majd rálelünk az 1. titkos helyre. Menjünk vissza és kövessük a déli nyomot. A torony alagsorában találjuk magunkat.
Lépjünk be a toronyba, most visszatérünk az első pályára. Másszunk fel a tetőre. Itt találjuk meg a 2. titkos helyet.
A tető alsó részéről némi energiaráfordítással ugorjunk vissza és ragadjuk meg a tető szélét, majd engedjük Larát leesni a torony alapjához. Innen menjünk ahhoz az ajtóhoz, amely kezdéskor kinyílt. Az ajtó mögött találunk egy négyzet alakú szobát 3 zárt ajtóval és egy nyitott folyosóval, menjünk ide be. Megint átugrunk a második pályára. Használjunk fáklyát utunk megvilágítására. A folyosó végében találunk néhány lépcsőt. Figyeljünk a lépcsőfokok közti lyukakra, az első halálos, a második a következő titkos helyhez vezet, a harmadik leejti Larát a lépcső elejére. A lépcső végében újabb barlangot találunk, de válasszuk a második emelkedőt.Miután elindulunk a második emelkedőn, Lara elkezd csúszni. Készüljünk fel az ugrásra és a mennyezet nyílásában való megkapaszkodásra (ezen a időponton, a földrengés előtt a csúszda vége Lara halálát jelenti, míg a földrengés után az ideáramló víz megmenti az életét). Most induljunk el és 4 ugrás után ragadjuk meg a peremet. Húzódzkodjunk fel, és amikor Lara elkezd csúszni, ugorjunk egyet, és forduljunk meg a levegőben, hogy végül elkapjuk a következő peremet, amikor Lara újra csúszni kezd. Ha nem sikerül, Lara meghal, ha igen, megtaláljuk az utat a 3. titkos helyhez. Kövessük az ösvényt, ismét az első pályára jutunk és megtaláljuk a titkos helyet.A titkos hely megtalálása után másszunk fel, majd könnyen bejuthatunk a következő barlangba ott, ahol a lépcső végződik. Innen egy nekifutásos ugrás után a kőpárkányon landolunk, ahonnan az eggyel feljebb levőre tudunk mászni. Innen majommászással induljunk el a mennyezeten (mentsük a játékot). Engedjük el Larát, és amikor csúszni kezd, ugorjunk fel és ragadjuk meg a falban levő repedést, majd függeszkedjünk jobbra egészen addig, amíg el nem érjük a mászható falat. (Megjegyzés: néha feltűnik egy kisebb bug, amely nem engedi, hogy elérjük a mászható falat, ilyenkor térjünk vissza előző mentésünkhöz és próbáljuk újra.) Egy hátra szaltó után ragadjuk meg a falat Lara mögött, és mozogjunk jobbra, amíg el nem érjük a kőfalat. Egy kameraállás fog segíteni nekünk, nézzünk hátra és fel, látni fogunk egy folyosót, kövessük, amíg meg nem találjuk az "Ornate Handle"-t ('Díszes Fogantyú'). Eztán menjünk visszafele a folyosón, érjük el a kőhidat, egy újabb kép mutatni fogja a következő felszedhető tárgyat, az "Escipion's Tear"-t ('Escipion Könnye'). A hídon haladva meg fogjuk ezt találni. A "Tear" mellett van a barlang kijárata. Innen csupán néhányat kell ugranunk a 4. titkos hely megtalálásához.Most ugorjunk a tóba, vegyünk nagy levegőt és ússzunk el a víz alatti barlanghoz. Ha Larának nem lesz elég a levegője, akkor sem vesztünk időt. Az alagútban először egyenesen, majd jobbra, balra, balra, végül felfele ússzunk. Most szembe kell lennünk az "Escipion's Effigy"-vel ('Escipion Képmása'). Mielőtt visszafordulnánk az alagútban, merüljünk le néhány felszedhető tárgyért, látni fogunk négy oszlopot, amelyek a Tornyot tartják. Vegyünk levegőt, merüljünk le és ússzunk visszafelé: le, jobbra, fel, fel és balra. Az utolsó alagútból a tó északnyugati szélén levő sziklához érkezünk, itt tudjuk használni az "Escipion's Tear"-t. A "Tear" egy ajtót fog megnyitni abban a szobában, ahol korábban három zárt ajtót láttunk. Menjünk oda, és az "Escipion's Effigy" valamint az "Ornate Handle" kombinálásával nyissuk ki a maradék két ajtót is.Most menjünk az északnyugati folyosóhoz, és ismét átjutunk a második pályára. Vegyük észre a lyukat a padlón, használjuk a kapaszkodókat, és egy hátraszaltó után megtaláljuk a "Crowbar"-t ('Feszítővas'). Ugorjunk a szakadék másik oldalára (a földrengés után leeshetünk, nem fogunk meghalni…). Mielőtt kimennénk, használjunk fáklyát az 5. titkos hely megtalálásához.A kijáraton kimenve a "Nagy Barlangban" találjuk magunkat, ahol meglátjuk a "Golden Star"-t ('Arany Csillag'), használjuk a "Crowbar"-t ennek megszerzéséhez. Menjünk vissza a három nyitott ajtós szobába, és tegyük a "Star"-t a helyére. Ekkor földrengés kezdődik.A földrengés után néhány dolog megváltozik, a Torony a tartóoszlopok felé emelkedik, és víz önti el a barlangokat. Az első két titkos hely már nem sokáig elérhető.Mostmár a második pályán is folytathatjuk utunkat, minden biztonságos, a víz meg fogja menteni Larát. Az én kedvencem a víz alatti alagút. Ezúttal könnyű eljutni a végére, a víz most segít Larának.Erre menjünk.

A földrengés után
Escipion's Legate ('Escipion Követe')

Mielőtt elhagyjuk a szobát, vegyük észre a repedést a mennyezeten, a Torony aljában, a négy oszlop jobb oldalán, egy csík jelzi. Majomlengéssel jussunk el a lyukig, itt találjuk meg az "Escipion's Legate"-t ('Escipion Követe'). Nem muszáj úsznunk, miután elhagytuk a szobát, ha nem… A "Nagy Barlanghoz" vezető utunk során megtaláljuk a pálya hat "Escipion's Tears"-jei közül az elsőt.A nagy barlangban ugorjunk a vízbe (próbáljuk ki a CTRL + SHIFT + előrenyíl kombinációt, és nyomjuk meg az END billentyűt, mielőtt Lara a vízbe merülne - szép mozdulat!). Ússzunk a barlang délnyugati végéhez, és mielőtt a víz alatti alagútba bemennénk, nézzük meg a vízszint feletti kis barlangot. Innen néhány ugrás megtétele után megtaláljuk a második "Tear"-t. Most használjuk a föld alatti alagutat.Miután leestünk a vízesésről, látogassuk meg a kicsi nyugati barlangot, itt találjuk a harmadik "Tear"-t.Induljunk vissza a "Nagy Barlangba", és rögtön azelőtt, hogy a vízbe ugranánk, találjuk a negyedik "Tear"-t.Ússzunk kelet felé, a vízesések között van egy mászható fal, amely az emelvényhez vezet. Innen ismételjük meg ugyanazt, amit a kőhíd elérésekor csináltunk. Most ugorjunk a nyugat felé levő kis platformra, és kövessük az utat a barlang tetejére. Innen néhány ugrással és egy csúszós rámpa használatával el kell, hogy érjük a "Központi oszlopot". Mielőtt bemásznánk az oszlop belsejébe, találjuk meg a 6. titkos helyet és az ötödik "Tear"-t. Az oszlop belsejébe mászva a barlang tetején egy nagy kőhídhoz érünk, és kelet felé a barlanghoz is el tudunk jutni. Mostmár az összes "Tears" nálunk van.Ugorjunk a vízbe és menjünk a Nagy Barlang északkeleti felében található Templomhoz. Két "Escipion's Tears"-t kell használnunk a Templomban két ajtó kinyitásához. Menjünk be és használjuk az "Escipion's Legate"-ot a barlang kijáratának megnyitásához. Ismét utat kell találnunk a kijárathoz, de már tudjuk, hogyan, mivel most csináljuk másodjára.Majd másszuk meg a központi oszlopot és menjünk ki.Mielőtt a pálya végére érnénk, maradjunk még egy kis ideig és csodáljuk meg ezt az utolsó termet. Egy hetembe került a sövény megcsinálása. Néha a "Toggle Opacity" ('Homálykapcsoló') nem működik.

Vége

Pálya #3: A Gonosz Hídja

Áttekintés

A pályát két valós, római kori emlékmű inspirálta, a "A Gonosz hídja" és a "Medol Obeliszk", mindkettő Tarragonában található, az UNESCO 2000. november 30-án világörökséggé nyilvánította őket.

A Gonosz hídja: A legenda szerint egy pásztor megkérte a Gonoszt, hogy építsen hidat két hegy között, amely megkönnyítené az életét, mivel gyorsabban tudná terelni a nyáját. A Gonosz egy éjszaka alatt felépítette a hidat! Ám következő reggelen kérte a fizetséget: a lelkét annak, aki először halad át a hídon. De figyelmeztette a pásztort, hogy a megfelelő lélek legyen az! Ám végül nem a pásztor volt az első, aki áthaladt, hanem a nyáj.
Egy római kori kőfejtő közepén áll egy obeliszk, amely a Medol Obeliszk födémjének eredeti szintjét mutatja.

Figyelem!

A ZIP-ben két szöveg található:
ˇ Script0106.dat: az összes kiadott TWH pályára (1,2,3,4,5,6) érvényes. Másoljuk be ide: C:\Program Files\Core Design\Trle és nevezzük át Script.dat-nak. Ám a szöveg megsemmisül, ha a TRWH1 (Escipion.tr4) nincs telepítve.
ˇ Script.dat: ha csak az 5. pályát telepítettük, akkor ezt használjuk. Másoljuk be ide: : C:\Program Files\Core Design\Trle.

Végigjátszás

A kezdő repülés után Lara lecsúszik a lejtőn és egy vízalatti barlangba érkezik. Az északnyugati sarokban van egy kapcsoló amely kinyitja az északkeleti sarokban található csapóajtót. Így be tudunk jutni a 4 gyűjtőbarlangba, ahol felvesszük a crowbart és az első Golden Start, amely az északi falon található mélyedésbe illik. Most tudunk lemerülni a híd szekcióba.A kúszónövény segítségével másszunk fel a hídra, ott van 2 Golden Star, az egyik a szomszédos bal árkád alatt, a másik pedig a jobb oldali alatt.Most kell felérnünk a híd tetejére. Ehhez először a híd északkeleti oldalára kell eljutnunk, keressük meg a vörös fegyveres dobozt, ehhez nagyon közel a kamera mutatni fogja azt a pontot, ahonnan fel tudunk ugrani. Most fussunk el nyugati irányba, egy másik kamera mutatni fogja a területről kivezető alagutat. Ennek az alagútnak a segítségével jut Lara egy völgybe ; toljuk el a tömböket, hogy felvehessük a negyedik Golden Start és az Uzikat.Mostmár mienk a négy Golden Star és az út a gyűjtőszobákba, a Starok nyitni fogják a Tömbök Völgyének kijáratát. De ne feledkezzünk meg az 1. titkos helyről sem, ehhez a híd területének északnyugati sarkánál tudunk bejutni. Miután felvettük a Silver Skullt, ugorjunk be a gödörbe és a TWH4-re jutunk (Devil's Lair - 'A Gonosz Barlangja').Ha végeztünk vele, visszaérünk ugyanerre a pályára, és befejezhetjük, de később akkor már nem tudunk odamenni, ha most nem tesszük. Ha nem telepítettük a TWH4-et, nézzük meg a Script.dat-ot. De hogyha egyszerűen nem szeretnénk játszani most ezzel a pályával, menjünk vissza a híd területére és fejezzük be a pályát.Használjuk a 4 Golden Start az ajtó kinyitásához, így a Canyonhoz fogunk eljutni. Kövessük a sziklát a délnyugati falnál az első párkány eléréséhez, innen több úton is eljuthatunk a Nyugati Barlanghoz: a rövidebb néhány ugrásból áll, a hosszabb nehezebb, ugrásokból, hátraszaltókból, fogódzkodásokból áll, a jobb oldali fal mentén. A kis barlangba bejutva kövessük az első Régi Bánya Alagutat. Most néhány ugrás, majomlengés, három nagyobb ugrás és Lara eléri a Canyon délnyugati sarkában levő párkányt. Itt választhatunk, hogy a szemben levő fal bal vagy jobb párkányára ugrunk-e inkább, de az egyetlen lehetőség a bal oldali lesz. Ám nincs túl nagy különbség a jobb vagy a bal oldali út választása között. Bármelyiket követve nemsokára a Duzzasztógáthoz érkezünk. Itt találni fogunk néhány kéksisakos katonát, természetesen ők a 3 ENSZ-katona. Javaslom, hogy ne bántsuk őket, mert a végén az ENSZ védelme alatt fogunk állni. Szálljunk fel a motorra, kövessük a Duzzasztógát folyosóit, ugorjunk rá az épület mennyezetére. Most kell megkeresnünk a 2. titkos helyet. Ugorjunk a motorral az üres tóba és keressük a Green Skullt ('Zöld Koponya'). Majd ugorjunk vissza ismét a mennyezetre és onnan az épület mögé. Lőjük ki a rácsot és menjünk be az épületbe. Egy nyomógomb ki fogja nyitni a gát ajtóit, a kis tó pedig megtelik vízzel.Figyelem! Mentsünk, mielőtt leszállnánk a motorról. Ha a két hosszú lejtő, vagy a ház mögött szállunk le róla, az ajtaja kinyitása nélkül, nem tudunk újra felszállni járművünkre, és be kell fejeznünk a játékot.A nyugati alagút a kijárat, de szükségünk lesz a motorra és a ACME Turbo Compressorra, ehhez bele kell ugranunk a gát vizébe. A kompresszor az utolsó vízesés mögött van elrejtve, de előbb be kell úsznunk az alagútba. Most vissza kell jönnünk oda, ahol a motort hagytuk; felszállni a kis víz alatti barlang tetején tudunk a Canyon keleti végében. Jöjjünk vissza a motorhoz és használjuk a kompresszort. Most szálljunk fel rá és az extra kompresszor energia ("\" gomb) használatával ugorjunk át a Canyonon a déli fal alagútjához. Az alagút végében van a pálya utolsó szekciója.Ez a Medol Obeliszk, ahol egy csapat ellenséges katonát találunk, maximum 13-at, akik a Földalatti Birodalom Szervezetéhez tartoznak. Ha jó viszonyban vagyunk az ENSZ-szel, ebben a harcban egy kék sapka véd minket. Vegyük észre az Obeliszk tetején levő 3. titkos helyet, ennek megszerzéséhez először a feljebb levő északi fal alagútjából kell ugranunk, amelynek a bejárata az alacsonyabb északi fal alagútjából nyílik, ám szükségünk van egy kulcsra. A Kulcs a sátorban van, megközelíteni pedig a nyugati fal elrejtett csapóajtóján keresztül tudjuk, nagyon közel a sátorhoz.Mostmár csak a pálya kijáratát kell megtalálnunk. Ez pedig a dzsip alatti csapóajtó. Toljuk el a dzsippet addig, amíg fel nem szabadul a kijárat, és elérjük a Földalatti Birodalom pályáját.

 

Pálya #4: A Gonosz Barlangja



Bevezető

Ez a szint a "Tarragona: World Heritage Saga" negyedik pályája, ám elkészülése időben megelőzi a harmadik pályát. Ezt az epizódot is a Tarragonában található római kori vízvezeték inspirálta. Ez az a bónusz pálya, amelyet a harmadik pályán találunk, és a végén arra a szintre fogunk visszatérni, ahonnan elindultunk.

Áttekintés

A legenda szerint egy pásztor megkérte a Gonoszt, hogy építsen hidat két hegy között, amely megkönnyítené az életét, mivel gyorsabban tudná terelni a nyáját. A Gonosz egy éjszaka alatt felépítette a hidat! Ám következő reggelen kérte a fizetséget: a lelkét annak, aki először halad át a hídon. De figyelmeztette a pásztort, hogy a megfelelő lélek legyen az! Ám végül nem a pásztor volt az első, aki áthaladt, hanem a nyáj. Vajon a Gonosz még mindig a híd mellett él? Most Miss Croftnak meg kell találnia a bejáratot a Gonosz Barlangjába. Lehet, hogy Lara otthon is találja őt! Jó szórakozást ehhez a 167 teremből álló pályához, és látogassuk meg a poklot!

Végigjátszás:

Utazásunk során néhány új dologgal találkozunk, pl. kameraállások fognak vezetni minket. A hangok szintén fontosak. A kapott segítség attól függ, amit már megcsináltunk. Pl. ha a Házba a "Faust's Contract" ('Faust Szerződése') nélkül megyünk be, egy kamera meg fogja mutatni, hol van ez.Nem csupán egyetlen úton mehetünk végig a pályán. Íme javaslatunk.A pálya egy "követő" kameranézettel gyors áttekintést ad nekünk a Pokol első szintjéről. Először fel kell ugranunk a velünk szemben levő lépcsőkre. A lépcső tetején látni fogunk egy Rácsot: ugorjunk egy hátraszaltót a kis lejtőre, ugorjunk fel és ragadjuk meg a rácsot. majomlengéssel érünk a Templomhoz.

Észre fogunk venni a Templom mennyezetén egy rácsot, amit Lara meg tud ragadni.Ehhez el kell engednünk Larát, és ugorjunk, majd ragadjuk meg a rácsot akkor, amikor elkezd csúszni a lejtőn. Kövessük a mennyezet sötétzöld útvonalát a végéig, és essünk le a párkányra. Csússzunk a következő lejtőig, de ha meg akarjuk találni az 1. titkos helyet, ugorjunk hátra és ragadjuk meg a párkány szélét, haladjunk a bal vége felé, de ne teljesen a végéig. Húzódzkodjunk fel és használjuk a szemben levő lejtőt, és miután elértük a lejtő következő szekcióját, ugorjunk és mozogjunk jobbra, és a falat érintő másik lejtő mögött van elrejtve a titkos hely.Csússzunk tovább a lejtőn, és mielőtt beleesnénk a lávába, ugorjunk fel és ragadjuk meg a mennyezetet a lejtő fölött (van ott egy rács). Majomlengéssel jussunk el a falig, a falban levő ajtó ki fog nyílni, eresszük el a rácsot és menjünk be az ajtón. Az ajtó bezárul mögöttünk, és 2 Kísértettel találjuk szemben magunkat. Bánjunk el velük, és megtaláljuk a 2 Lelket, melyekkel a kijárati ajtót tudjuk kinyitni. Az ajtó kinyílása után ugorjunk rá a Ház mennyezetére, és keressük meg a Ház déli falának mászható felületét. Jussunk el az ablakig és találjuk meg az 1. Halálos Bűnt, majd vissza a mennyezethez. Nézzük meg a Pokol délkeleti végét, látni fogjuk a Nagy Zöld Tömböt. Menjünk oda hozzá. A tömbön van néhány hasadék és mászható felület. Másszunk a tetejére. Itt látni fogunk egy újabb lejtőt, a mennyezetén pedig rácsot. Csússzunk és felugorva ragadjuk meg a rácsot. Majomlengéssel jussunk el a Csillagpontig.

Menjünk vissza a már ismert úton: lépcső, rács, templommennyezet, míg elérjük az 1. titkos hely feletti kis párkányt. Most fel kell húzódzkodnunk a nyugati lejtő felé, és amikor csúszni kezdünk, 4 ugrássorozat és egy hátraszaltó után ragadjuk meg az utolsó lejtő szélét. Eresszük el, ragadjuk meg, mozogjunk balra, engedjük el, ragadjuk meg és már látjuk az Emelkedőn átvezető utat. Kövessük az emelkedőt a Rövid Lépcsőkig. Most északnyugaton, a lejtők között elrejtve meg kell találnunk Faust Szerződését. Álljunk Larával a rövid lépcsők tetejére, szemben a templommal, Faust Szerződése a bal oldalon van. Szemben velünk van egy lejtő, forduljunk meg és egy hátraszaltó után próbáljuk megragadni a lejtő külső szélét. Csússzunk jobb felé. A szerződés most jobb oldalról van, nagyon közel Larához. Húzzuk fel magunkat, ugorjunk hátra majd előre, mozogjunk jobbra és már meg is van. Menjünk le az emelkedőn és vissza a rövid lépcsőkhöz. Innen 8 ugrás után érjük el a Biztonságos Párkányt. Mostmár könnyen eljutunk a Templomba. Elrejtve az Alapozásban az északnyugati területen találunk egy Fogantyús kapcsolót, amely eloltja a Templom ajtajának tüzét. Mielőtt belépnénk a Templomba, nézzünk a padlóra (mennyezetre), ez a kulcs a másik oldal eléréséhez. Használjuk az 1. Capital Sint a Kis Torony tüzének kioltásához. A Kis Toronyba vezető leggyorsabb út az egyik, a Templom keleti felébe vezető lejtő. A Kis Toronyban megtaláljuk a Ház Kulcsát. A Ház belsejében fogjuk használni a Faust's Contractet a Templom kijáratának kinyitásához. A Ház elhagyásához még 2 Soulra lesz szükségünk. Menjünk a Templomhoz és a vízbe ugorva hagyjuk el a Pokol első szintjét. A sodrás elviszi Larát. A következő teremben viszont tudnunk levegőt venni a Levegőszobában, közel a Fémajtóhoz. A távoli északnyugati oldalon találjuk a 2. Capitalt, amely a Fémajtót fogja nyitni, ha a megfelelő helyen használjuk. Menjünk át az ajtón, forduljunk jobbra és ott van a 3. Capital Sin, mely a következő ajtót nyitja. Délre a Levegőszobába vezető utat találjuk. Menjünk a második fémajtóhoz és a sodrás ismét elviszi Larát. Most jutunk be a Labirintusba, és nincs sok levegőnk. Szemben látunk egy sötétebb padlót, kövessük, ez a kijárat. Nemsokára kijutunk a vízből.
Egy "követő" kameraállás megmutatja nekünk a Pokol második szintjét. Ám az Ajtó és a Templom közötti hasadékot használva be kell jutnunk a Toronyba. Nyomjuk meg a gombot a Torony belsejében, mostmár meg tudunk szerezni egy újabb Soult, amellyel a Toronyajtókat tudjuk majd kinyitni. Az egyik ajtón át tudjuk elérni a Torony párkányzatát, nekifutásos ugrás az ajtótól jobbra, és Lara eljut a jobb oldali második Párkányzathoz, majd még egy ugrás és eljutunk a középső tetejére. Most találjuk meg a 2. titkos helyet. A leereszkedéshez fussunk átlósan a központi párkányzat tetejéről a jobb oldali második párkányzathoz. A Torony belsejében találunk egy Lyukat a padlón, alatta víz van, használjuk. Ússzunk keresztül a víz alatti vörös alagutakon (jobb, jobb, jobb, bal, bal) a déli Bástya eléréséhez. Az első felhúzódzkodás után észre fogunk venni egy hasadékot a Délnyugati bástya ajtajának jobb oldalán, ám mielőtt elérnénk, fel kell mennünk néhány padlónyit és megtalálni a délnyugati szekciót. A hasadék használata után néhány ugrás, és megtaláljuk a Lépcsőket. Innen nem túl nehéz eljutni a Bástya tetejére. Innen a Magma tó feletti hidat kell elérnünk, ahol találunk néhány szellemet. Menjünk át a hídon, ez nem túl nehéz, itt Lara bejut egy néhány lépcsővel kiegészülő Folyosóba, melynek a végében van az a Hullamedence, amelyet kerestünk. Ebben van a 4. Capital Sin, a mennyezeten egy Pokoli Kereszt mutatja a pontos elhelyezkedést. Most kell áthaladnunk a Sárga tengeralattjáró alagutakon. Menjünk be a keleti felső alagútba, ereszkedjünk le az aljára, menjünk kelet felé, fel a tetejére és megtaláljuk az 5. Capital Sint. Gyorsan menjünk vissza a kezdőponthoz, nincs vesztegetnivaló időnk. Most ereszkedjünk le az aljára, érjük el a keleti peremet és megtaláljuk a kijáratot. Most ereszkedjünk le a láva szintjéig.

Most megvan minden szükséges dolog a Kis Ház kinyitásához. Belül találunk egy emelőkaros kapcsolót, amely kioltja az Örökké égő tüzet. Ez egy időzített kapcsoló, sietnünk kell a kijáratig. A legkönnyebb út a Sárga párkányok útja, próbáljunk rássorozatokkal futni. A Várbörtönökön belül menjünk a jobb oldali folyosóba, ahol megtaláljuk a 6. Capital Sint. Nyissuk ki vele a kijárati ajtót. Ugorjunk át a Kis magma tavon és merüljünk le a Magma folyóban, ahol a Pokol 3. szintje vár ránk. A harmadik szint a Sötét Piramis. A lépcsők jobb oldalán van egy üreg, amelyen át a kijáratot nyitó kapcsolóhoz jutunk el, de most még nem. Ereszkedjünk le a barlang alsóbb szintjére. Az északnyugati sarokhoz közel találjuk az 1. Big Brother Piece-t ('Nagytestvér Darab'). A délnyugati területen van egy létra, amely a 2. Big Brother Piece-hez vezet. Innen feljutunk a tetőre, ahonnan megtaláljuk az északi lépcsőket. Az Északi Kápolnában menjünk fel a bal oldali lépcsőkön, és megtaláljuk a 7. Capital Sint. Majd jöjjünk vissza az északi lépcsőkhöz. Az Északkeleti Mellvédtől ugorjunk egy hátraszaltót a piramis lejtőjéhez, ugorjunk és ragadjuk meg a felső cornise-t. Mozogjunk jobbra a folyosóig, az északi felső szobában egy kedves kísértet kiszabadít egy újabb Soult. Menjünk a következő folyosóba, hogy feljussunk az Északi Kápolna felsőbb szintjére. Mielőtt lemennék az alsóbb padlóra, nézzünk körül. Az alacsonyabb padló északi falában találunk egy helyet, ahova a Lelket csalhatjuk, és ez fogja a lávát vízzé változtatni. Ússzunk be a vízi járatba az Északi Kápolna Aljának eléréséhez, ahol az utolsó Capital Sint használva kinyílik a 3. titkos helyhez vezető ajtó. Induljunk a déli lépcsőkhöz. A hasadékon keresztül egy terembe jutunk, ahol a kijárat kapcsolóját találjuk. Kombináljuk a Big Brother Eye részeit és használjuk a kapcsolónál. A kinyílt ajtón át a Piramis belsejébe jutunk. A Nyugati teremben találunk egy kapcsolót, amely kinyit egy ajtót. Menjünk át rajta és használjuk a következő kapcsolót a pálya elhagyásához.

Vége

Pálya #5: A Földalatti Birodalom

Áttekintés

Lara felfedezett valamit a Gonosz Hídja közelében. Ez valamilyen titkos bázis. Mielőtt megtalálná a kijáratot, alagutakon, raktárépületeken, mólókon, használaton kívüli folyosókon és egy kerten kell keresztülmennie.

Végigjátszás

Lara belépett a Szennyvízcsatorna alapjához, egy "követő" kameraállás megmutatja nekünk a környező területet. Menjünk az északi párkányhoz, van ott néhány zárt ajtó, ezeket valahogyan ki kell nyitnunk. Az északi párkánytól a második teremig is eljuthatunk, ahol egy ajtót találunk, a nyugati felében pedig egy kis kamrát, de ehhez le kell merülnünk. Ugorjunk a vízbe és ússzunk be a kis nyugati járatba, forduljunk balra a kereszteződésnél és már ott is vagyunk. Másszunk ki a vízből, lőjük ki a rácsot a szemben levő falon, és menjünk be a folyosóba. Most visszatérünk a második terembe, majomlengés az ajtóig, most kell elérnünk a harmadik teremig. Ebben a teremben is van egy majomlengő felület: használjuk ! A folyosón továbbhaladva eljutunk a negyedik teremig. A távoli vége eléréséhez találnunk kell egy mászófelületet , ugorjunk egy hátraszaltót. A mászófelület forduljunk meg, ugorjunk hátra, kapaszkodjunk meg a szélében és mozogjunk jobbra. Néha ez nem működik tökéletesen 8ez nem az én hibám), ebben az esetben húzódzkodjunk fel és próbáljuk újra, működnie kell. Mostmár könnyen elérjük a nyugati folyosót, amelyet a kezdő kamera mutatott, ahol megtaláljuk az 1. Iron keyt ('Vaskulcs'). Ezzel nyissuk ki a három ajtót, egyszerre. Most a 2. Iron Key-jel nyissuk ki a a végső szennyvízcsatorna folyosó ajtaját. Itt van három kút, használjuk a harmadikat, és némi életerő vesztése után találjuk meg a Crowbart, amely a folyosó alsóbb szintjein van elhelyezve. Most tudunk felmászni, lőjük ki a rácsot a folyosó végében, majd eljutunk a Titkos bázishoz. Most a Bázisban vagyunk. Az első folyosó a Biztonsági ellenőrzőhöz vezet, majd könnyen bejutunk a második folyosóba, amely egy üres szobába vezet, a harmadik pedig az első raktárépületbe. A dobozok között találunk egyet, amelyet ki tudunk nyitni a Crowbarral. Itt találjuk a 3. Iron Key-t. Ha megint használjuk a feszítővasat, és néhányszor toljuk meg az egyik dobozt, így megtaláljuk az 1. titkos helyet. Ebben a teremben egy darut is látunk, amelyről újabb doboz lóg le. Lőjünk rá, nem üres!

Majd lőjük ki a rácsot a falon, ehhez szükségünk lesz a hatlövetűre és a LaserSightra, amelyet a korábbi katonáktól szereztünk. Használjuk a daru csigáját a fal üregébe való eljutáshoz, itt az irányítószoba ajtaját tudjuk kinyitni. Majd húzzuk fel a csigát és ugorjunk egy hátraszaltót az üreghez, ám ehhez meg kell találnunk az alkalmas pontot. Az irányítószobában megtaláljuk a daru feletti ajtót nyitó kapcsolót. Másszunk és ugorjunk keresztül a dobozokon az ajtó eléréséhez. Innen használjuk a folyosókat, majd másszunk, majomlengés, megtaláljuk a kapcsolót egy csapóajtó felett, húzzuk meg! Larának nem sikerült eljutnia a 2. raktáron keresztül a 2. mólóhoz. Innen ugorjunk a vízbe, míg el nem érjük az 1. mólót. Ússzunk a tengeralattjárók végéig, húzzuk fel magunkat és ugorjunk egy hátraszaltót a móló eléréséig. Most találjuk meg a 2. titkos helyet az egyik tengeralattjáróban, majd menjünk vissza a 2. mólóhoz. Találjuk meg az ajtót, amelyen keresztül a 3. mólóig juthatunk. Innen menjünk fel a 3. raktárhoz, és nyissuk ki a nyugati ajtót, amelyen át eljutunk a 2. raktárig. Lőjük ki a két raktár közötti rácsot és másszunk fel a lépcsők tetejéhez. A daru mögött van egy rács, ahonnan eljutunk a 3. raktár vezérlőszobájába. Itt megtaláljuk az északi oldalon levő kijáratot nyitó kapcsolót. Jöjjünk vissza a 3. és 4. raktár között elhelyezkedő folyosón. Menjünk fel néhány lépcsőt és ugorjunk egy hátraszaltót arra a párkányra, amely egy szinten van a 3. raktár dobozaival. Ugorjunk, másszunk, majomlengés, és a kijáratnál vagyunk. Találjuk meg a 3. titkos helyet a dobozok húzása-tolása után. Végül kijutunk a dokkokhoz, ahol megtaláljuk a dzsippet. Ám előbb a kulcsra van szükségünk, menjünk be a következő terembe és vegyük fel. Jöjjünk vissza és vezessük keresztül a dzsippet a folyosókon, ám a dobozok között még meg kell találnunk a 4. Iron Keyt. Menjünk keresztül az alagutakon és a végén egy karbantartó folyosón való végighaladás után rálelünk a Titkos kertre. A kert második szintjén, a híd mellett, van két vezérlőszoba. Az északkeleti kinyit egy ajtót a déli falban, ennek segítségével juthatunk el a hídhoz, majomlengés és mászás után. Az északnyugati a pálya kijárata.

Pálya #6: Algernon Labirintusa

Áttekintés

Lara még mindig a titkos bázison van, melyet a TWH3 (A Gonosz Hídja) végén fedezett fel. A kijárat megtalálása előtt laboratóriumokon, karbantartó járatokon és hivatali szekciókon kell keresztülmennie.

Végigjátszás

Az ajtó kinyitása és a kezdő "követő" kameraállás után elérjük a Bázis irányítószobáját. Pillanatnyilag az alsóbb szinten vagyunk, másszunk fel a számítógépeken, majomlengés a passzázsig. Vegyük észre a zárt ajtót az üvegpadló alatt. Használjuk a kapcsolót a bal oldali ajtó kinyitásához és kövessük a folyosót. A lejtőn való lecsúszás után a kamera megmutatja nekünk a Kristály labirintust. Menjünk át az infravörös csíkokon és egy őr leereszti a labirintust.

A kamerák segíteni fognak nekünk megtalálni az utat a labirintus belsejébe, csupán a kamera irányát kell követnünk. Ha nem kedveljük a kamerát, használjuk a "LOOK" gombot (0). A középpontban megtaláljuk a Crowbart, kinyílik a kijárati ajtó és egy bika vágtat elő onnan. Most viszont muszáj használnunk a kamerát a kiút megtalálásához. A bika termében egy kapcsoló nyitja a kijáratot. Innen eljutunk a labirintus tetejére , ahol felvesszük a hatlövetűt. Menjünk vissza a bika termébe, majd a kijárati folyosóba és a puskával lőjük ki a rácsot a karbantartó járatok eléréséhez. Menjünk a folyosó végéig és ugorjunk a vízbe, ahol keressük meg a kijárati barlangot. A falban van egy szikla, amelyről el tudjuk élni a kijárati passzázst Kövessük a folyosót, másszunk fel a lépcsőkön, vegyük fel az Uzit és lőjük ki a rácsot a Bázis hivatalos helyiségeinek eléréséhez. Most találunk egy nyitott ajtót, amely egy kis raktár bejárata.Mozgassunk pár polcot, és törjünk össze néhány dobozt, melyek az utunkban állnak. Találunk egy rácsot az egyik doboz mögött, de egy kapu elállja az utat. Küzdjünk meg egy katonával a második nyitott ajtó megtalálásához.
Belépünk egy szobába, melyben egy tükör van. Mielőtt felvesszük a Security Key-t ('biztonsági kulcs'), mentsük a játékot (eddig egyvalakitől hallottam, hogy lefagyott a játéka a harc alatt, pillanatnyilag nem tudom, mi lehet ennek az oka). A tükör mögött van egy második irányító szoba, lőjük ki a tükröt és küzdjünk meg az őrökkel. Kövessük a folyosókat, menjünk át az irányítószobán és a jobb oldali ajtón. A végében találunk egy Hallt, bal oldalán egy kapcsolós ajtóval, ez egy "bowlingszoba". A lejtőről néhány guruló golyó fog elindulni. Az első csoport a szoba alatt fog kinyitni egy ajtót, ahonnan a 2. titkos helyhez jutunk. Ha beleesünk a vizes gödörbe, az a halálunkat jelenti, mivel nincs kiút belőle. A folyosón végigmenve menjünk be ismét a bowlingterembe. A következő szoba egy vizes labirintus.
A kamerák segíteni fognak a kijárat megtalálásában. Miután ismét a hallba jutottunk, két nyitott ajtót találunk, menjünk be a bal oldalin. A következő terem egy labirintus mozgó oszlopokkal. Ez egy trükkös szoba. Nem vagyok biztos benne, de talán nem lehetséges ugrálva végighaladni rajta, de majomlengéssel haladhatunk a plafonon.

Érjük el a központi párkányt és lőjük ki a rácsot, ez megállítja az oszlopot. menjünk végig a folyosón és lőjük ki a második rácsot, ez megállítja a maradék oszlopokat. Most lehet, hogy meg kell küzdenünk néhány Nindzsával, mielőtt megtalálnánk a 3. titkos helyet. Jöjjünk vissza a hallba és menjünk be az utolsó ajtón. Nyomjuk meg a kapcsolót, lőjük ki a rácsot és a karbantartó folyosón át eljutunk egy feszítővas kapcsolóhoz. Ez a kapcsoló kinyit egy csapóajtót az irányítószoba mennyezetének közepén. Másszunk fel a folyosóhoz az utolsó labor eléréséhez. Van ott egy medence egy óriási gyémánttal, az oldalsó teremben pedig egy ugrálós kapcsoló, amelyhez majomlengéssel jutunk el a passzázsban. A kapcsoló kinyitja az ajtót és aktiválja azt a gépet, amely a kijárati alagutat nyitja ki.

7.Civilizations Crossroad

Menjünk balra, a terem jobb sarkában a távcső, a bal sarokban egy kúszórés vár ránk. Feljutva, balra a revolver, jobbra a továbbjutás. Ott ugorjunk a jobb oldali kissé magasabb platformra, de úgy, hogy közben End-del forduljunk is meg ugrás közben, és nyomjuk a Ctrl-t, és elkapjuk az üvegfolyosó tetejét. Oldalazzunk jobbra, majd ahol feljutunk, ugorjunk visszafelé, a résben megkapaszkodva. Oldalazzunk balra, és utána ugorjunk át szembe, majd ott is balra oldalazva mienk az első Pyramid Key. Most menjünk le, irány a nagyterem, ahol a bázis teteje látszik, de NE felejtsük el előtte az előző teremben az üvegfolyosó alatt kilőni a rácsot. A nagy teremben is balra van egy másik üreg, aminek a bal oldalán egy zárt ajtó, a jobb oldali sarokban pedig a továbbjutás vár minket, mégpedig a sarokba beugorva, nekiállva a szembeni sziklának, egy hátra ugrással fel tudunk jutni a sziklára, onnan pedig az üvegfolyosó tetejére. Középen, ahol a kijárata van, hátra le tudunk ereszkedni, majd onnan fel, és végül a másik üvegfolyosó alján végigkapaszkodva bejutunk a bázisra. Ott egypár kapcsoló megnyomása után mienk az Escipion's Tear, menjünk egészen vissza oda, ahol bejöttünk a bázisra, közben mienk a 2. Key is, és a második ajtónál lent kinyithatjuk az ajtót, ami lent a nagyterembe vezet. Oldalt a sziklákról felugorva a bázis tetejére, onnan le a lépcsőn, és használjuk a Teart. Jussunk fel a lépcsőn, majd középen felmászva, (a piros mintázatok létrák az egész pályán) mienk az első Rubi. Lent húzzuk ki, és toljuk oldalt a helyére a kék tömböt, mögötte egy gomb, majd kifelé menet balra is egy. Fent újabb gomb, majd lecsúszunk egy lávás terembe. Nyomjuk meg lent mindkét gombot, majd jussunk fel a legmagasabb oszlopra, onnan ugorjunk fel, ahogy felmásztunk, szembe kissé jobbra, a piros mintázatra, araszoljunk jobbra, egészen addig, amíg a túloldalra nem érünk. Ott lefelé másszunk, majd az oszlop körül ismét jobbra, majd le, és a végén leérünk a kis lapos platformra a lávánál. Onnan már elég egyértelmű, fel a magasabb oszlopra, onnan ismét fel a piros mintázatra, és fordulásos hátra szaltókkal lassan eljutunk egy mélyedésbe a falon. Ott egy gomb, és a második Rubin vár ránk. Most vissza a mászókára, és másszunk még feljebb ott a kapcsolónál. Fent végre kiérünk ebből a szobából. Menjünk felfelé és balra, majd fel a lépcsőn a foglalatokig, és helyezzük bele a rubinokat. Be a mellettünk kinyílt ajtón, majd balra az oszlopon nyomjuk meg a gombot. Látjuk az animban, merre kell mennünk. Az elágazásnál balra menjünk először, majd ismét balra, az őr kinyiffanása után le a lépcsőn. Ott húzzuk meg a szobron a kart. Bent még egy kar lesz, majd vissza az előbbihez ismét, és kint újabb kart találunk újabb szobron. Megint vissza az előbbihez, és végre mienk a skorpiók által kinyiffantott katona öröksége, egy kulcs fele. Visszamenve, ki az ajtón, le a lejtőn, átkapaszkodva a túloldalra, majd felmenve az üvegfolyosó tetejére és ott vissza az innenső oldalra megtaláljuk a Rubi fragment másik felét. Menjünk vissza, fel a lépcsőn, majd balra, és az üvegfolyosón jobbra. Lesz két rács, amit kilőve egy-egy kék kristályt találunk. Lőjük szét az elsőt, másszunk le, majd ügyesen essünk le megkapaszkodva, jobbra oldalazva. A szoborra tegyük fel a lándzsahegyet, majd jussunk a Rubi foglalatához, illesszük össze és használjuk. Tovább a platformokon a "létra" felé. Ott háttal a lejtőnek, kissé ferdén egy hátra majd előre ugrással, el is kapjuk. Oldalazzunk balra, majd hátra ugrás, és egy újabb lándzsahegy a miénk. Vissza a létrára, és fel, majd átugorva felmászva a rúdon mienk az első kék kristály. A kötélen átjutva, a kart meghúzva, majd felmászva visszaérünk az előző folyosóra. Most a másik rácsnál menjünk le, jussunk fel a lánctalpas tetejére, és ott az üvegfolyosó tetején újabb kristály a mienk. Vissza a folyosóra, használjuk mindkettőt, és vége is a pályának.

PÁLYA #8: A VÉGSŐ LESZÁMOLÁS

PÁLYA #9: AZ ACÉL BARLANGJAI

Bevezetés

Ez a két utolsó fejezete a „Tarragona: Világörökség Saga”-nak.

Mind a két pálya működőképes, és a TWH9-es pályán előre és hátra fogunk ugrálni, mielőtt befejeznénk a játékot a TWH8-as pályán. A TWH9 a címért Isaac Asimov egyik könyvéről kapta (The Caves of Steel).

Figyelem!

A ZIP-ben két szöveg található:

Script0106.dat: az összes kiadott TWH pályára (1,2,3,4,5,6) érvényes. Másoljuk be ide: C:\Program Files\Core Design\Trle és nevezzük át Script.dat-nak. Ám a szöveg megsemmisül, ha a TRWH1 (Escipion.tr4) nincs telepítve.

Script.dat: ha csak az 5. pályát telepítettük, akkor ezt használjuk. Másoljuk be ide:  C:\Program Files\Core Design\Trle, majd válasszuk a „The Final Countdown”-t.

Van néhány, hangerőre vonatkozó hatás a TWH9-es pályán. Ajánlott aktiválni a Volumetric FX-et a Tomb Raider Setupnál.

Van egy pálya/leírás összeegyeztetés problémám. Felfedeztem, hogy néhány animáció módosítása (mint pl. a fegyverek animációja) inkompatibilitást eredményezhet, amikor olyan pályára ugrunk, amely egy módosítatlan waddal készült. A TWH esetében ez azt jelenti, hogy a TWH7-ről a TWH8-ra való ugrás nem működik. Nem jöttem rá arra, hogy a Core Design hogyan oldotta meg ezt a problémát, és muszáj volt megtartanom a módosított wadokat, gondolva azokra az órákra, amelyeket a fegyver-és kapcsoló animációk megváltoztatásával töltöttem (1 kemény hét).

Ha néhány hangot nem hallunk, az valószínűleg azért van, mert nem telepítettük a „patched wads”-t és hangjait. Itt találhatjuk meg:

<>http://www.eidosinteractive.com/downloads/search.html?gmid=103 or <>ftp://ftp.eidos.com/pub/othermedia/tomb_raider_5/revised_wads0110.zip)

Ha saját „gyári” szövegünket használjuk, lehetséges, hogy elveszítjük a tárgyak nevét, a zenét és a load-képernyőt. Ha visszafordítjuk a szöveget és használjuk a FlyCheat kódot, készüljünk fel az olyan lehetetlen/váratlan szituációkra, mint idő előtt érkezés valahova, tárgyak, amelyek nem működnek úgy, ahogy kellene… néhányat sikerült beillesztenem, de… Sok szerencsét!

A pálya kidolgozása közben az alapértelmezett színbeállításokat használtam (Desktop, Direct3D and Glide/OpenGL settings R:1.30 G:1.30 B:1.30), és néhány terem szándékosan sötét, de én jól látom őket. Ha mégis túl sötéteknek találjuk őket, állítsunk a fényerőn, a kontraszton vagy a grafikus kártya alapértelmezésein.

Köszönetnyilvánítás

A legtöbb tárgyat és felületet, amit a pályán találunk, magam készítettem rögtönözve vagy eredeti TR tárgyak újraépítésével. Íme néhány magyarázat:

   Van néhány gyári textúrám Fiptől és Tijaytől.

Tárgyak:

Köszönet Tomonak a lézerért, a Velociraptorért és a Pterodactylért. A lézert ugyan megváltoztattam, de az eredeti mozgó pengém Tomotól van.

  Köszönet Justinnak is. Az ő gránátpuskája alapján készült az én gránátpuskám és sörétes puskám. Az ő fegyvereinek animációja lett megváltoztatva.

További köszönet a két pálya fejlesztése során használt gyári eszközök készítőinek:

  Michael L. Jelarcic (TRWest v2.0)

Turbo Pascal" (StrPix)

   John Dodis (TBuilder v1.3.2)

   "TRWad" (WadMerger v1.8 and AI Editor)

Áttekintés

A TWH7 azzal végződik, hogy Larát kilövik az űrbe egy földönkívüliek által vezetett űrhajón. Lara kicserélte eredeti öltözékét egy űrruhára. Nagy szerencsétlenségünkre ez a néhány pillanat cenzúrázva van. Most pedig, új szerelésében meg kell találnia a hazafelé vezető utat.

Végigjátszás

A Végső Leszámolás

Amint észre fogjuk venni, sok ajtó van az űrhajóban. Ezen ajtók automatikus kinyitásához a központi számítógép ellenőrzi a pályára való belépés kártyáit. A kék pálya szabad.

Az öltözőszobában megtaláljuk a zöld belépőkártyát.

A Zöld Kártya segítségével Lara át tudja kutatni a kabinokat a hajófar fedélzetének folyosólabirintusában. A zöld kabinok bármelyikéből Lara tudja használni a szellőztető rendszert, mely segítségével bejut a sárga kabinokba. Az egyik kabinban a párna alatt Lara megtalálja a sárga kártyát . A sárga kabinban találunk egy készüléket a hajófar fedélzetének térképével: csillaghajó pályatérkép. Válasszuk ki a tárgyat a menüből a kinagyításhoz. A kezdő pozíció a hajófari rész bejárata, ahol egy kamera mutatja, hogy kinyílik az ajtó a terület távoli végében. A négyzetek a folyosó kereszteződései, és nyilak mutatják az utat a túloldalra, és hogy az ajtó nyitva maradjon. Az ajtón átmenve a navigációs szoba CD-hez  jutunk. Most teljesítettük ezt a szekciót.A kék folyosón  Lara megtalálja a revolvert és a lézercélzót. Lőjünk a revolverrel a  mennyezet egyik üvegdarabjára. Ez a darab különbözik a többitől. Most fel tudunk mászni a folyosó tetejére, lőjük ki a rácsot a folyosó aljára való eljutáshoz. Az egyik világítótest mögött elrejtve találjuk az titkos hely #1-et, lőjük ki a világítótestet és vegyük fel az ezüstkoponyát. Tovább haladva a folyosó aljában egy újabb rácsot találunk, amelyen át a központi folyosóhoz jutunk el. Itt kinyitjuk az ajtót és a folyosó tetején elérjük az utolsó rácsot. Itt több ajtó is van, az egyik a kék folyosóhoz vezet, ám ne nyissuk ki most a második ajtót, ha meg akarjuk találni a titkos hely #2-őt. Menjünk tovább a folyosón, míg meg nem találjuk a csapóajtót a padlón. Használjuk a revolvert a tűzkioltóval, a robbanás kinyitja az ajtót. Ezen a csapóajtón keresztül jutunk el az első hangárba, de előbb menjünk tovább a folyosón a titkos hely #2 megtalálásához, amely a zöld koponya . A földönkívüli hajón megtaláljuk a piros kártyát. Most el tudunk jutni abba a navigációs szobába, amely a piros szinten található, közel az öltözőhöz. Használjuk a navigációs szoba CD-t a számítógép elindításához, az irányítószobába vezető ajtó kinyílik. Válasszunk egy galaxist, egy csillagot és egy bolygót. Ha a „Via Lacteal”-t választjuk, az „Earth” (’Föld’) jelenik meg az egyik monitoron. A helyes választás az Earth (bal oldalon a negyedik kapcsoló), a Via Lacteal (harmadik kapcsoló a középső részen) és a Sun (’Nap’) (második kapcsoló a jobb oldalon). Így jutunk el abba a szobába, ahol a feszítővasat találjuk. A sárga kártya segítségével eljutunk a csillaghajó fedélzetére. Itt két karosszéket találunk, először a jobb oldalit mozgassuk két pozícióval, és a titkos hely #3-hoz vezető ajtó kinyílik – aranykoponya. A bal oldali karosszék egy feszítővas kapcsolót mutat, használjuk a feszítővasat és kinyílik egy csapóajtó. Így jutunk el a szervízalagútakhoz. Az alagútban egy kameraállás mutatja, hogy egy ellenfél ránk támad. Néhány tűzcsóva elindul az űrhajón. Mentsünk az elsőre kilőtt tűzcsóvákat, lőjünk ki néhány rácsot, és egy újabb robbanás elindít egy második tűzcsóvát a hajón. A tűzkioltó vezérlőrendszer a folyosó végén van, a földönkívüli hullája alatt megtaláljuk a Lab CD-t, melynek segítségével elhagyjuk a pályát.

Az Acél Barlangjai

Lara most az ellenséges űrhajó egyik külső platformjára teleportálódott. Az egyik kapcsoló 6 ajtót nyit ki ezen a részen. A sárga négyzetek 4 ketrecet nyitnak, amelyek furcsa készülékeket tartalmaznak. Azok a készülékek biztonsági robotok, és nem pusztíthatók el Lara fegyvereivel. Mielőtt aktiválnánk a robotok bármelyikét, vegyük fel az összes eü-csomagot, szükségünk lesz rájuk. Most Larának meg kell találnia a két földönkívüli ereklyét: az Anyát és az Apát, majd elhelyezni őket a helyükön, így kinyílik az ötödik ketrec. Most rohanjunk és gyakran változtassunk pozíciót, hogy kitérjünk a gyilkos robotok elől. Az ötödik ketrec segítségével egyfajta földönkívüli kápolnába jutunk. A kápolnában van egy medence, a közepén pedig egy szobor . Rohanjunk és ugorjunk a medence közepére, a zöld színű víz nem biztonságos Lara számára. Nyomjuk a szobrot a vízbe, így már bele mehetünk. Ugorjunk a vízbe, és 3 robot elpusztul a víztől, az utolsó pedig felrobban a szobor felett. Van egy víz alatti kapcsoló, amely a kijárati ajtót nyitja. A kígyókapcsoló a hatodik ketrecet nyitja. A kápolnában találjuk a titkos hely #3-at, az ezüstkoponyát. Larának ugrania kell és megfordulni a levegőben, hogy elkerülje a zöld vizek feletti nyitott ajtókat. A koponyakapcsoló használatával Lara eljut az ellenséges hajó igazi belsejébe: az acél barlangjaiba. Ez egy nagy barlang, melyben lézercsíkok futnak körbe. A barlang padlóján 5 gúla alakú kulcsot találunk, meg kell találnunk az utat a hozzájuk való eljutáshoz, és hogy el tudjuk őket helyezni a helyükön. Kezdjünk a déli lépcsőlétra használatával. A délkeleti sarokban találjuk az első üreget, a második üreg a déli falon van, ám előtte vegyük fel a délkeleti kulcsot. Menjünk át a középső labirintuson a nyugati fal eléréséhez. Innen könnyen elérjük a két keleti kulcsot. A délnyugati sarokban van a titkos hely #2, a zöld koponya. A harmadik üreget az északkeleti sarokban találjuk. Másszunk fel ide, ugorjunk hátra, mielőtt eljutnánk a létra tetejére, és találjunk utat a középső labirintus tetejére való ugráshoz. Most elérjük a középső labirintus középső szekcióját. Így a negyedik üreg a délnyugati sarokban elérhető. Miután elhelyeztük a negyedik kulcsot, jöjjünk vissza a középső labirintus középső részébe, és a keleti falon találjuk meg az utat az északkeleti kulcshoz. Az ötödik üreg az északkeleti sarokban van, ennek eléréséhez folyamatosan kell ugrálnunk a szomszédos lejtőkön.

Az ötödik kulcs elhelyezése után az energiavonal működőképes lesz, ám a kijárat még nem nyílt ki. Ehhez először meg kell találnunk a földönkívüli ereklye két darabját. Az első darab az energiavonal mellett van, majomlengéssel kell eljutnunk a középső labirintushoz. A második darab a középső labirintusról lógó üveges résznél van. Ennek a bejárata a majomlengő rész mellett van. Tegyük a földönkívüli ereklyét a helyére, és a barlang padlója kinyílik. A barlang alatt egy koponyakapcsoló fogja aktiválni a nyugati labirintus padlóját. Enélkül nem lehet megtalálni a kijáratot, melyhez a világító padló mutatja a helyes irányt. Miután mentettük a három padlót, egy kapcsoló nyitja a barlang kijáratát.

Az új terület, a lézerrácsok az emelőszekció alsóbb szintje. Ne feledjük: a lézerek nem valódi TR4 tárgyak. Megpróbáltam a lehető legjobban beállítani ezt a rejtvényt, de a játékállás visszatöltése után a lézer előre ki nem számítható pozícióba kerül. Ez azért van, mert a valódi TR4 nem tudja, hogy birkózzon meg ezzel a tárgytípussal. Ebben a részben meg kell találnunk a kapcsolót, amelynek segítségével eljutunk a következő területre.

Emelők. Egy kameraállás mutatja az utat, amin haladnunk kell. Vegyük észre, hogy a mennyezeten található kijárat zárva van. A rúdkapcsoló fogja nyitni a mennyezeten található egyik kijáratot. Vegyük az első emelőt, és várjuk meg, amíg a folyosó csatlakozik a másodikhoz. Ugorjunk a második emelőhöz, ám előtte vegyünk magunkhoz egy eü-csomagot. Ugorjunk, hogy a folyosót az első és második emelő között tartsuk, ha nem, akkor a harmadik emelő magasabban lesz, mint a kapcsoló folyosó. Ugorjunk a harmadik emelőhöz és használjuk a rúdkapcsolót. Kinyílik a kijárat, mely az első emelő felett van, menjünk vissza oda és érjük el a kijáratot. A következő gödör a lézeres gödör. A távoli végében van egy kapcsoló, melynek segítségével elérjük a csillaghajó reaktort. Vegyünk magunkhoz egy eü-csomagot, majomlengéssel jussunk el a szoba közepéhez, gyorsan vegyük fel a kék gránátokat, és használjuk ezt a lőszert az ellenséges idegenek ártalmatlanná tételéhez. Majd a kapcsoló megnyomásával bejutunk a reaktor területére.

A reaktor területen van a titkos hely #3 . A bejárat az egyik üvegfolyosó felett van, Lara majomlengéssel tud haladni a rózsaszínű mennyezeten. A csillaghajó fedélzeten egy készülék állítja le a reaktort, kinyit egy ajtót a reaktor szobában és hatástalanítja a lézergödröt. Most el tudunk jutni a gödörszoba melletti fegyverraktárba: egy bányát találunk. A reaktor szobában egy kapcsoló nyitja a reaktort. Zárjuk be a reaktort és indítsuk el újra (fedélzet). A bánya felrobban és csupán néhány másodpercünk marad a teleportáló készülékmegtalálására, hogy megmentsük Larát.

A Végső Leszámolás (2)

Lara visszatér a barátságos űrhajóra. Vegyük fel a földönkívüli kezét, több ajtót is nyitni fog. A labirintus folyosóin van elrejtve a titkos hely #4. Az élő, barátságos földönkívüli mellett van a titkos hely #5. Menjünk a hangárba és használjuk a kezet a hajó belsejében. Másszunk a hajó tetejére, lőjük ki az ablakokat és nyissuk ki a kijáratot. Menjünk be a következő vezérlőszobába, vegyük fel a CD-t, lőjük ki az ablakokat, menjünk át a következő hajóra és használjuk a CD-t: a cél a Föld.

Lara most útban van hazafelé és…

 

A leírást írta: Josep Borrut
Fordította: Petunia

Végigvitte és itt-ott belekontárkodottt a leírásba, és a 7. pályát leírta: OBig

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.