.....................................................................

Recon Labs 3

 Készítő: Szymon Cupryn (Emoo)

 Letölthető: Innen

Tömörítsük ki a Reconlabs3.zip-et valahova, majd indítsuk el a TRL_Installer.exe-t, jelöljük ki benne a könyvtárat ahol a pályaszerkesztő progink van. Indítsuk el a tom2pc.exe-t majd ADD-al hívjuk be a CeremonY.TOM, EndStrings.TOM,InHome.TOM,LaB3.TOM,LaB4.TOM, LaB5.TOM,és a Recon_Title.TOM fájlokat, majd Build ALL. Ha complete, akkor zárjuk be, és indítsuk a játékot.

Review:

Kezdjük a végén, a Ceremony pálya, kiélezett idõrefutások vannak benne, tüskék és más akadályok közt kell átrohannunk, nincs megállás, eléggé nehéz, abszulút élveztem. Mikor egy csapat szellem üldöz végig a kötelezéseknél és szeletelõkön át, micsoda élmény volt. Mint önálló pályát, szinte tökéletesnek tartom, csak a rögzített kamerák zavarták a játékot pár helyen. Fantasztikus a hozzá választott zene. A létezõ egyik legjobb pálya, egyértelmûen az egyik legnehezebb. A többi négy pálya egész más, vagyis inkább három, hiszen az elsõ, Lara's Home pálya csak bemelegítés. Sokkal kevésbé tetszett a komplexum mint a Recon Labs korábbi részeiben, ott melegebb szinek voltak. Ezúttal nem volt olyan hangulatos, túl sokat ismétlõdõ textúrák, Lara öltözete borzasztó, víz alatti kapcsolók amiket nem használhatunk, ha a készítõ menet közben meggondolta magát a játékmenetet illetõen, azokat a karokat el kellett volna távolítani, így csak felfokozzák a várakozást, hogy: milyen jó móka is lesz elárasztani az egész helyet, és mikor a játékos látja hogy ez nem történik meg, csalódott lesz. Néhányszor fárasztó volt a játékmenet, vég nélküli kapcsolónyomogatás, nem volt értelme, a sötét labirintus is túlzásba lett víve. A Blaser fegyver remek volt, csakúgy mint az újratextúrázott, késõbb láthatatlan skorpiók. Csak néhány, de ügyesen megcsinált secret, összesen ötöt találtam. De sehol a bonus pálya. Nagyszerû mozgó falas helyszínek. Összességében a jó dolgok messze felülmúlják a rosszakat, így azért mégis jók a pályák, fõleg a Ceremony.

1. Home Attack:

Secret 1:

Mentések--Savegames:

Nézzünk be minden szobába, vegyünk fel mindent, az ajtók maguktól nyílnak. A kandalló mögötti szobából egy medencés termen át egy fürdőszobába jutunk, a mosdón kismedi. Menjünk a földszintre, a konyhában és a hűtőben is van egy-egy.

Irány ki a szabadba a labirintusban is szedjük össze a 7 darab kismedit, húzzuk meg a kart és igyekezzünk vissza a kinyílt ajtóhoz, mert időre megy. Mögötte a másik ajtó jöttünkre kinyílik, az itteni kertbe kívülről is bejuthatunk, a teraszon újabb kismedit találunk. A hordóknál a létrán felmászva miénk az 1.secret, egy nagymedi.

Menjünk a tornaterembe és haladjunk a számok szerint. Amikor átértünk a köteleken is, akkor mentsünk egyet, mert a következő teremben nem tudunk, mert a visszatöltéskor eltűnik a kötél. Ott is másszunk fel és ugorjunk át a kötélen, majd egy kis harc következik. Minden katona hagy ránk valamit. Ha végeztünk az összessel - az emeleten is vannak - akkor irány a szabadba a nagykapu felé, és vége is a pályának.

2. Entering Recon Labs 1:

Mentések--Savegames:

Lőjük le az őröket, a felső szinten is van egy, és vegyük fel a nagymedit és flare-t amit elhagynak. Irány a barlang, ugráljunk át a lávákon. Lesz ugribugri, flare egy kúszórésben, és a kapcsolóval megnyitott járatban köteles is, majd ugrálás a csúszósokon, a végén lőjük le az őrt és miénk a Silver Key. Vegyük fel a flare-t is, majd jussunk vissza egészen a kiindulási helyig és használjuk a kulcsunkat. Lőjük le az őröket, egyiküknél kismedi volt, menjünk le a lifttel.

3. Entering Recon Labs 2

Sercret 2:

Mentések--Savegames:

Nyírjuk ki a skorpiót és menjünk be balra a második ajtón. Találunk itt flare-t és két energia pakkot, az egyiket a sarokban a rácsos tömb alatt. A középső rácsot húzzuk, toljuk az áram alá, menjünk be a kinyílt ajtón. Mászóka, fordulásos ugrások(+End) és ugri-bugri oldalra. (a cursorokkal, ugrás közben oldalra is haladunk). Vegyük fel az energia pakkot, jussunk át a mozgó falak között. A következő teremben intézzük el az őrt, vegyük fel az energia pakkot amit eldob, meg a másikat is a rács alatt, és a kismedit. Nyomjuk meg a gombot, lőjük le a skorpiót és menjünk egészen vissza az ugribugri elejére, és az áramnál az újabb ajtó mögött vegyük fel a Yellow Fuse-t.

Vissza a folyosóra, intézzük el a skorpiót, jobbra az utolsó ajtó mögött vegyük fel a Recon's Pump Action Blaser-t és municiót. A skorpiókat kispisztollyal is ki lehet nyírni. Szemben a Danger feliratú ajtónál használjuk a szerzeményünket. Bemenve találunk egy kart ami két ajtót is nyit időre, húzzuk meg és rohanás vissza a lifthez, itt az első ajtón befutva találjuk a 2.secret-et. Vegyük fel a két adag lőszert és az 1.Password kártyát, másszunk fel a létrán, a kapcsolóval újabb ajtót nyitunk kint a folyosón. Menjünk ott be, és le, ha a kart meghúzzuk egy skorpió jelenik meg, és a bejárat lezárul, újra meg kell húzni hogy kinyíljon. A két ajó kinyílik mikor eléjük lépünk, mindkettő mögött lőszert és kismedit találunk, a bal oldalon egy kapcsolót is. A következő időrefutást könnyíti meg egy picit, leállítva az egyik mozgó falat, csak ne úgy állítsuk le hogy az ajtó előtt legyen. Menjünk vissza az időkapcsolóhoz, húzzuk meg ismét, és ezúttal a mozgó akadályokon át, a mögöttünk levő ajtón siessünk be.

Amint benn vagyunk, a folyosó kanyarulatában nyomjuk meg a gombot és menjünk be az ajtón, ugorjunk fel a sarokba egy kismediért, és le a rámpán, intézzük el a skorpiót. Vegyük fel az energia pakkot és menjünk be a második ajtón, a kanyarban újabb energia pakk, és egy skorpió támad. Legkönnyebben úgy lehet kinyírni ha magunk után csaljuk, és felugrunk oda ahol a kismedit találtunk, de vigyázat, kint is megjelent egy. A folyosóról balra nyíló vezérlő teremben két adag energia lőszert és egy fali gombot találunk, ez a rámpáról nyíló első leágazásnál nyit egy ajtót balra. Menjünk oda, vegyük fel a lőszert és húzzuk/toljuk meg a kockát, menjünk vissza az előző folyosóra, és be a szemben kinyílt ajtón. Nyomjuk meg a gombot, és gyorsan vegyük vissza a képet, mert nemcsak a mutatott ajtó mögül jött elő egy skorpió hanem mögülünk is. Miután megszabadultunk tőlük menjünk ott be, vegyük fel a kismedit, toljuk az egyik kockát a jelölt padlóra hogy újra kinyíljon a bejárat, és nyomjuk meg a gombot, ez a padló lézereket kapcsolja ki az előzőleg meglátogatott teremben. Menjünk vissza oda le és toljuk félre a kockákat mert mindegyik alatt találunk valamit, majd másszunk fel a létrán/láncon, vegyük fel a flare-t, kismedit és ugorjunk az alacsonyabb oszlopra. Innen elugorhatunk a sarokba munícióért, és a magasabb tömbre, ahol ugorjunk fel a plafonlétrára és irány a gomb a másik sarokban.

Menjünk vissza, fel a rámpán, addig a teremig ahol a mutáns forog az áramban, intézzük el a skorpiót és vegyük fel a kismedit, majd a Caution feliratú ajtó mögött mienk a Blue Fuse és lőszer, plusz egy skorpió, a Danger feliratú ajtónál is menjünk be, kússzunk át a csövek alatt, le a vízbe és vegyük fel a lőszert, kismedit, húzzuk meg a kart, az újabb ajtón is ússzunk át, ahol kiérünk újabb kart találunk ami a lézerpadlót semlegesíti. Vegyük fel a lőszert a tömb alól és menjünk vissza a pálya elejére, a rámpáról nyíló első járatban jobbra, fenn a gombbal nyitjuk a kinti folyosóra nyíló ajtót.

Használjuk a Blue Fuse-t. Menjünk először jobbra és lőjük le a skorpiót, nyomjuk meg a gombot, a kinyílt ajtó mögött megtaláljuk a Restricted Area Access Disk-et és két adag lőszert. Csimpizzünk el a gombhoz ami a visszavezető ajtókat nyitja. Menjünk vissza ahol jobbra fordultunk, a járat a kezdő folyosóra nyíló ajtóban végződik, nyomjuk meg a gombot hogy kinyíljon. Ott ismét liftezzünk egyet, és vége is a pályának.

 4. Deep Darkness:

Secret 3:

Mentések--Savegames:

Vegyük fel a két adag energia pakkot, húzzuk ki a kockát, mögötte flare-eket, nagymedit és a pálya Térképét találjuk. Használjuk a Disket, majd bent fedezzük fel a sötétséget. Több helyen rácsok választják el egymástól a járatokat, ezért néhány kitérőtől eltekintve - amelyek általában zsákutcák és felvehető tárgyakat rejtenek - naggyából behatárolt az utunk. Ismét az ismerős ellenfelek lesznek, csakhogy most már láthatatlanok is, de az árnyékuk azért látszik. Az ellenfeleket és felvehető tárgyakat nem sorolom fel mind, mert csak belezavarodnánk, a térkép alapján el tudunk igazodni, nézzünk körül mindenhol.

Jobbra tartva, az egyik zsákutca végén megtaláljuk a térképen szürkével jelölt kúszórést, itt felkapaszkodva, mögötte egy szobában megtaláljuk a 2.Password kártyát a 3.secret-ben. Keressük meg a lilával jelölt nyomógombot a bal felső sarokban, majd menjünk át az általa nyitott lila ajtón. A kéken villogó átjárón a labirintus alsó részére érkezünk, itt is lesz egy lila kapcsoló a jobb felső quadránsban, nyomjuk meg, majd vissza körbe a narancs szobába vezető ajtóhoz, a labirintus korábbi részébe. Itt toljuk a kockát a jelölt padlólapra - ha rossz helyen állna meg a mozgó tömb a bejárat előtti jelen átfutva újraindíthatjuk - és az Elevator Access Card is a mienk lesz. Térjünk vissza a lifthez és használjuk a szerzeményünket, ezzel vége is ennek az undok pályának.

 5. Hard Core

Mentések--Savegames:

Vegyük fel a kismedit és irány fel a létrán, a teremben lőjük le a röpködőt, vegyük fel a lőszert az egyik ládáról. Lépjünk vissza az idevezető folyosóra hogy újra triggereljük a secret ajtaját, és futás újra be és jobbra, ugorjunk át a ládákon és be az ajtón, a kapcsolót kétszer kell használni hogy újra kinyíljon. A járat végén mediket, rengeteg lőszert, a 3.Password kártyát és a Shotgun-t vehetjük fel a 4.secret-ben. Menjünk ki, és a túlsó sarokban be a kinyíló ajtón, fel az emeletre. Az ajtó mögött találunk egy újabb Recon's Pump Action Blaser-t és kismedit. A folyosó végén húzzuk meg a kart, a felvezető járatban nyílt ki az ajtó, menjünk be, a skorpiók kivégzése után vegyük fel a kismediket mindkét oldalon, és a bal oldalon az tömb túloldalán húzzuk meg a kart, tovább a következő ajtón. A plafonon végigkapaszkodva jussunk át a lézerek felett, az ismerős préseken át is. Balra húzzuk meg a kart, vissza az emeleti vezérlő terembe, most már be tudunk menni az eddig zárt ajtón.

A folyosón húzzuk meg mind a két kart, majd a bentit is, vissza a folyosóra és a baloldalit még egyszer, így bent fel tudjuk már venni a Blue Fuse-t. Használjuk is a zárban, a korábbi kapcsolóhoz vezető folyosóról nyíló járatban. Lőjük le az őröket és menjünk a jobb oldali terembe, használjuk a kártyánkat mindkettő leolvasóban, majd vissza az előző terembe, intézzük el a skorpiót és be a szemben kinyílt ajtón. Ugorjunk át a köteleken, vegyük fel a lőszert és húzzuk meg a kart, egy hárpia támad, ő is elejt egy energia pakkot. Visszafelé is a köteleken szenvedhetünk, kinyílt a harmadik ajtó is, de ide még vissza kell jönnünk.

Irány a legelső terem, fel a lifttel, majd nyomógombozás következik a rengeteg szobában. A cél hogy a 4 LabsCtrl szobában megnyomjuk a 4 gombot a PushMe felirat alatt. Jobbra és balra az első ajtók kinyílnak előttünk, odabent flare-eket találunk és egy-egy gombot, amik a folyosó másik felén nyitnak egy-egy ajtót. Az ezek mögötti gombok szintén a folyosó másik felén nyitnak ajtókat, ezeken bemenve a belső folyosóra jövünk ki, az ottani két gomb nyitja a középen levő ajtót. Ettől jobbra ahol repedés van a plafonon lenyithatjuk a csapóajtót és felmászhatunk az 5.secret-be lőszerért és kismediért. A belső folyosó jobb végén kinyílik előttünk az ajtó, mögötte egy skorpió és két adag lőszer. Menjünk be a középső ajtón, a bal oldali polc előtt lőszert találunk. A kilenc gomb közül először a három jobb és három bal oldalit nyomjuk meg, mire a belső folyosón kinyílik négy ajtó, kettő mögött töltények, kettő mögött két PushMe gomb. A külső folyosón is kinyílt az egyik ajtó, itt a harmadik PushMe gomb. Menjünk vissza a kilenc gombhoz, és nyomjuk meg szemben a középsőt, így kinyílik a negyedik PushMe gombhoz vezető ajtó a külső folyosón, és a két utolsó ajtó a belsőn ahol nagymediket találunk.

Menjünk fel a lépcsőn a belső folyosón, és itt a harmadik ajtó már nyitva van, bent nyomjuk meg a gombot, majd jöjjünk ki és be az első, Danger feliratú ajtón. Jussunk át a 'prések' között, ajánlom a gyorsfutást, lecsúszás, nagymedi felvétele, kar meghúzása, felmászás a létrán és megpihenhetünk. Középen az emelvényen a rács tologatása következik a két mintás padlólapra, az így kinyitott ajtók mögül skorpiók jönnek elő, odabenn a középső ajtót nyitó kapcsolókat húzhatjuk meg. Az újabb 'prés' után végre felvehetjük a Reaction Detonatort. Menjünk fel a lassú lifttel, lőjük le a aktonát, és vissza a harmadik ajtó mögötti terembe hogy a fali konzolon használjuk a Detonátort. Kitiszult a víz a medencékben, így már felvehetjük a két adag lőszert, menjünk át a sarokban kinyílt ajtón.

Irány a víz, a karral állítsuk le a propellert, de úgy, hogy alul ne legyen a lapát, addig húzogassuk a karokat. Ússzunk át alatta és állítsuk le a másikat is, menjünk vissza levegőért amikor szügséges. Ússzunk a járat végéig majd a rácsról vegyük fel a Restricted Area Access Disk-et. Ki a vízből, vissza a folyosóra és le a lifttel.

A rámpa alján vagyunk, az Entering Recon Labs pályán, csak menjünk el a másik lifthez, át a Deep Darkness-en, vissza a Hard-Core pályára.

Jussunk el az ajtóig amit a 6 köteles teremben levő kapcsolóval nyitottunk, most már használhatjuk a diskünket. Kűzdjünk meg a skorpióval és hárpiákkal, ugorjunk be a lézerpadlós szobába egy adag lőszerért, ekkor újabb skorpió jön elő. Lépjünk át a térkapun és vége is a pályának. Irány Egyiptom!

6. Ceremony

Mentések--Savegames:

Mielőtt betöltődik a pálya, máris nyomjuk az előre nyilat. Az egész pálya egy rémálom, tele időre futással. Vegyük fel a Shotgun-t, töltényt, kismedit majd mielőtt meghúznánk a kart ugráljunk át és gyűjtsünk be még két kismedit. Ugráljunk vissza és most már húzzuk meg a kart, siessünk, ugorjunk a lengő láncok között a kinyílt ajtóhoz.

Bent újabb kar, újabb rohanás. Sokszor a gyorsfutás segít minket tovább. Vegyük fel és használjuk The Hand of Orion-t. Nekifutásos ctrl nélküli ugrás, majd újabb rohanás át a tüskén. Az alatta levő nagymedit ha ügyesen felveszed, valamivel több mint egy kismedinyit sérülsz, döntsd el hogy megéri-e, én otthagytam. Álljunk meg a gödör szélén, egy ugrás előre majd még egy a csúszósról és fent vagyunk, egyet hátra és nekifutásos ugrás a létrára. Fent sincs pihenő - itt is döntsd el hogy kellenek-e a kismedik - lecsúszás háttal és kapaszkodás hogy ne a lávába essünk, majd körbe-körbe ugrálás. Az egyik lecsúszó után nincs láva hanem egy újabb lecsúszós rész láncokkal, a végén egy skorpióval, intézzük el, vegyük fel a kismedit és ereszkedjünk le.

Nyírjuk ki a skorpiót, vegyük fel a Grenade Gun-t és húzzuk meg mind a három kart, be a kinyílt ajtón, kússzunk át a tüske alatt, majd a körpengék után fel a létrán. Rohanás át a tüskés folyosón, közben bukfencezzünk át a pengék között, le a lejtőn miközben egy golyó üldöz, a végén ugorjunk a kötélre. Lengjünk át, felmászás, ismét tüskék között kell átfutnunk, majd lecsúsznunk/ugrálnunk, jobbra gyorsan vegyük fel a kismedit mielőtt leér a golyó, majd a gránátokat is, ugorjunk a fali kapcsolóra és be az ajtón. Vigyázzunk a nyílköpőre, másszunk fel a létrán, intézzük el a skorpiót, szedjük össze a két kismedit és húzzuk meg a kart, siessünk be az időzített ajtón.

A sötét járat után csúszások, ugrások és létramászások várnak, míg eljutunk a folyosóra a szeletelővel. Fussunk át a pengés hídon, át az újabb szeletelőn, lógjunk le a lávás terembe hogy triggereljük a skorpiókat, majd még fentről végezzünk velük, ne feledjük hogy a gránátokkal mandínerre is lehet célozni. Aztán essünk le, nyomjuk meg a három gombot a csúszósok túloldalán hogy kinyíljon az ajtó. Megint egy rohanás, tüskéken, szeletelőkön, csúszóson és láncokon át, és nagy nehezen elérünk a végső célig.

Vedd elő a Blaser fegyvert multi-destruction lőszerrel és válts manuális célzásra, így a négy félistent a sarkokon még a folyosó fedezékéből kilőheted. Mivel Seth csak akkor lődöz ha szintben van Larával, ő nem jelent sok problémát. Induljunk el balra, körbe-körbe ugrálgatva, útközben vegyük fel a nagymedit, és fel, a félig átlátszó platformokon át ugorjunk a kapcsolóhoz, húzzuk meg, elugorhatunk a távolabbi platformra egy kismediért, majd be a kinyitott ajtón. kövessük a járatot pár csapdán át a karhoz, toljuk át majd ugorjunk hátra mielőtt kilapít a golyó. Menjünk be az ajtón és ugráljunk át a platformokon, fel a következő szintre, mikor átjutunk a szeletelőn egy szellem jön elő, nem lehet megszabadulni tőle, ezután már végig üldözni fog, egy skorpió is van ezen a folyosón. A végén ugorjunk a kötélre és lengjünk át szembe, jussunk egészen fel a terem legtetejére, ott a két oldalsó mintás padlóra rálépve egyel lejjebb kinyílnak a rácsok, ekkor újabb szellemek csatlakoznak az üldöző bolyhoz. Találunk itt néhány medipakkot is. Ezen a ponton már én is kénytelen voltam egy medit adni Larának, meg később még hármat, így végül négy nagymedi felhasználásával fejeztem be a kalandot. Menjünk vissza le és be az ajtókon, húzzuk meg a karokat, egyet hátralépve majd előreugorva mienk a két The Hands of Orion mind a két helyen. Vissza az emeletre, tegyük a helyére őket. Menjünk be a kinyílt rácson, csússzunk le, még egy utolsó jól kiszámított ugrás, lecsúszás, és vége végre ennek az ámokfutásnak. :-)))

Ha nem tudtad volna megszerezni mindhárom titkos kártyát, íme a kód: TR3421Dby7czHQmL5. A bonus pálya Emoo egyik régi pályája.

 

 

Akci

 

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.