.....................................................................

MENKAURE’S PYRAMID AT GIZA (’MENKAURÉ PIRAMISA GIZÁBAN’)

Készítő: Jennifer Belfield

Letölthető: Innen

BEVEZETÉS

Oké, ez az első pályám, tehát csak óvatosan a kritikával… :)

Három titkos hely van a pályán. Nem tudom, mennyire könnyű vagy nehéz megtalálni őket, mivel körülbelül milliószor nézegettem őket és játszottam velük – remélhetőleg a Ti számotokra kissé nagyobb kihívást fognak jelenteni, mint nekem ezen a szinten… :)

Sok a felszedés is ezen a pályán (mivel szeretem a felszedhető tárgyakat!). Készüljetek hát fel erre, mégis – a Giza Trilógia következő két pályáján jóval kevesebb felszedhető tárgy lesz – használjátok őket takarékosan!

Ha tanácsokra van szükséged, vagy konstruktív javaslataid vannak azzal kapcsolatban, hogy csináljam meg a következő két pályát jobbra, ne habozz írni nekem a batjen@hotmail.com e-mail címre, vagy hagyj üzenetet a Tombraiders.com fórumán – gyakran benézek oda tippekért és egyebekért (ha még nem voltál a Tombraiders.com weboldalán, NAGYON ajánlom, hogy látogasd meg. Rengeteg a jó fej, a fórumon pedig sok segítséget találsz).

Kérlek, visszafele ugorj be a weboldalamra: http://www.geocities.com/batjen2001/trlevels.html

A következő két pályáról: ezt a pályát körülbelül egy hónapig tartott megépíteni, de a következő kettő talán kicsit gyorsabban fog menni, most, hogy már ismerem az Editort. :) A következő két pálya természetesen a másik két gizai piramisban fog játszódni:

    „Khafre’s Pyramid” (’Kefrén Piramisa’)

      „Khufu’s Pyramid – the Great Pyramid” (’Khufu Piramisa – a Nagy Piramis’)

TELEPÍTÉS

A fájlok kicsomagolásához használjuk a WinZipet vagy egy hasonló kitömörítő programot. Nézzünk bele abba a mappába, amelyet most csomagoltunk ki, az alábbi fájlokat kell itt látnunk. Lássuk, mit kell tennünk velük!

   tut1.TOM fájl: Másoljuk ezt a c:/program files/core design/trle/graphics/wads mappánkba.

KÉSZÍTSÜNK EGY HÁTTÉRMÁSOLATOT AZ EREDETI tut1.TOM FÁJLUNKRÓL, HA SZERETNÉNK VISSZAÁLLÍTANI AZ EREDETIT, MIUTÁN BEFEJEZTÜK EZT A PÁLYÁT!

      SCRIPT.DAT fájl: Ez a gyökérkönyvtárunkba megy: c:/program files/core design/trle

KÉSZÍTSÜNK EGY HÁTTÉRMÁSOLATOT AZ EREDETI SCRIPT.DAT FÁJLUNKRÓL, HA SZERETNÉNK VISSZAÁLLÍTANI AZ EREDETIT, MIUTÁN BEFEJEZTÜK EZT A PÁLYÁT!

  ENGLISH.DAT fájl: Ez szintén a gyökérkönyvtárunkba megy: c:/program files/core design/trle

KÉSZÍTSÜNK EGY HÁTTÉRMÁSOLATOT AZ EREDETI ENGLISH.DAT FÁJLUNKRÓL, HA SZERETNÉNK VISSZAÁLLÍTANI AZ EREDETIT, MIUTÁN BEFEJEZTÜK EZT A PÁLYÁT!

KONVERTÁLÁS:

A pályával való játékhoz a tut1.TOM fájlt a tut1.tr4 fájlhoz kell konvertálnunk. (KÉSZÍTSÜNK EGY HÁTTÉRMÁSOLATOT AZ EREDETI tut1.tr4 FÁJLUNKRÓL, HA SZERETNÉNK VISSZAÁLLÍTANI AZ EREDETIT, MIUTÁN BEFEJEZTÜK EZT A PÁLYÁT!) Ehhez:

1.      Nyissuk meg a Tomb Raider Level Editor program Level Converter részét (tom2pc.exe).

2.      Az „Edit Script” felirat alatt kattintsunk az „Add” gombra.

3.      Válasszuk a „tut1.TOM”-ot a kétszeres klikkelésre előugró listáról. A tut1.TOM fájl elérési útjának most a „Batch” ablakban kell lennie.

4.      Kattintsunk a jobb alsó sarokban levő „Build All” gombra. Most egy kicsit szusszanhatunk, amíg a Level Converter felépíti a pályát.

5.      Amikor a ***Build All Complete*** felirat megjelenik az Output ablakban, zárjuk be a Level Convertert.

6.      Futtassuk a tomb4.exe-t a játék megkezdéséhez, és válasszuk a „Menkaurée’s Pyramid” nevű pályát a menüből.

Jó szórakozást!

CSELEKMÉNY:

A Gizai Nagy Piramisok évezredek óta foglalkoztatják az emberiség képzeletét; szó szerint milliók elmélkedtek az eredetükről. A piramisok eredetére vonatkozó teóriák szerint egy ősi civilizáció építményei, amely elképzelés több tízezer évvel korábbra dátumozza történelmünket (Atlantisz népe?) azzal az elmélettel, mely szerint egy földönkívüli, idegen kultúra építette őket (ez a témája Lőricz L. László: „A föld alatti piramis” c. könyvének is – a ford. :). Emellett természetesen funkcióikról és technológiájukról is sok feltevés keletkezett. Mi a Szfinx jelentése? Ha van, mi a logika a piramisok egymáshoz viszonyított elrendezésében, valamint az ég és a föld területével való kapcsolatukban? Hogyan lehetséges, hogy egy civilizáció, amely időszámításunk előtt több ezer évvel virágzott, birtokában volt annak a tudásnak és technológiának, amellyel ilyen masszív szerkezeteket tudott megtervezni és felépíteni, melyek ellenálltak az évezredek hosszú során át szakadatlanul ostromló, kegyetlen sivatagi elemeknek? Hősnőnk, Lara természetesen szintén felállított egy elméletet a Nagy Piramisokról. Amikor más tevékenységek nem foglalkoztatták, Lara éveket töltött a piramisok tanulmányozásával, átvizsgálva minden, a témában fellelhető papírt, könyvet és monográfiát, valamint természetesen maga is meglátogatta a piramisokat. Hősnőnk a kimerítő kutatás után sincs közelebb a Nagy Piramisok titkainak megfejtéséhez azoknál a millióknál, akik előtte állították fel elméleteiket… Miután túlélte a majdnem halálos földrengést, amely több tonna kő alá temette, Lara szán egy kis időt a kutatásra, miközben élvezi közeli barátai társaságát, és visszaszerzi régi formáját a wimbledoni kastélyban. Már felépülése kezdetén figyelme azok felé a rejtélyes táblák felé fordul, amelyeket a kövek alól ásott elő Egyiptomban. Mivel sehogy sem sikerült boldogulnia velük, közeli barátjához, Jean Yves-hez fordul, hogy segítsen megérteni a jelentésüket. Mostmár együtt kutatták a szöveget, hetekig elmélkedtek elmélyülten a táblák felett… míg egy este megdöbbentő felfedezésre jutottak: a szöveg sorai között van elrejtve a kód, amely egy ősi, még felfedezetlen föld alatti járat-és teremrendszer bejáratának kulcsa, amelyek a Gizai Nagy Piramisok alatt futnak össze! A táblák az ősi, föld alatti termek és a Nagy Piramisok közötti kapcsolatokat is feltárják, ugyanakkor részletes, szöveges térképpel szolgálnak a Khufu Piramisa tetején levő, mindmáig „elérhetetlen”, zárt „titkos kamrába” való bejutáshoz. Larát természetesen őrülten felizgatta új felfedezése, és sikerült engedélyt szereznie az egyiptomi hatóságoktól a Gizában való részletes kutatásra. Hősnőnk – mostmár teljesen gyógyultan – leszáll Egyiptomban, és megkezdi az ősi táblák kockázatos összevetését Giza területével. Ám érkezésekor felfedezi, hogy nagy bosszúságára Von Croy előtte érkezett, több tucat csatlósát hozva magával; úgy tűnik, Larának a Nagy Piramisok titkainak felderítésére irányuló kutatása nem sokáig lesz olyan zökkenőmentes, mint amilyennek először tűnt…

VÉGIGJÁTSZÁS:

Menkauré Piramisa, Giza…

Miután lecsúsztunk, balra nézve egy kicsi, kékesen fénylő üreget látunk. Menjünk be, csússzunk le a lejtőn, a végén ugorjunk és kapaszkodjunk a szemben levő létrán. Felmászva egy kis résbe és a titkos hely #1-hez jutunk: jutalmunk a sörétes puska. Miután felvettük, forduljunk meg, nekifutás után ugorjunk a szemben levő nyílásba. Kövessük az utat visszafelé, míg ki nem mászunk a résből oda, ahonnan indultunk.

Miután kimásztunk, Von Croy egyik csatlósa, egy tuareg vár ránk. Gondoskodjunk róla, majd haladjunk befelé a nagy oszlopos terembe, melynek külső előcsarnoka közepén egy Anubisz szobor fekszik egy emelvényen. Közvetlenül jobbra, a sötét sarokban fáklyákat találunk, balra, kicsit előrébb pedig piros sörétes puska töltényeket, de legyünk elővigyázatosak, mert közben egy tuareg támad ránk.

Haladjunk tovább a nagy csarnok hátsó részében levő medence felé. A piros oszlop utáni bal sarokban piros sörétes puska töltények várnak ránk, velük szemben pedig normál íjpuska töltények, ám közben ismét újabb tuareggel gyűlik meg a bajunk. A terem jobb sarkában két kosszobrot és egy lejtőt találunk; ám a lejtő helyett válasszuk a medencét, mert különben jópár hasznos tárgyról lemaradunk.

Ugorjunk a medencébe, és ússzunk végig a járatban. Útközben robbanó íjpuska töltényeket szedhetünk fel. A medencéből kimászva készítsük fegyverünket: rögtön két tuareg támad ránk. Most kicsit nézzünk szét a teremben: középen egy rudat látunk, jobbra egy másik járatot. Ezt megközelítve lentről egy múmia öklendezését halljuk. Ám most még nem tanácsos leugranunk, mivel nincs mivel elpusztítanunk. A rúdtól nem messze, a földön hever ORION KEZE; vegyük fel, majd másszunk fel a rúdon. Hátraszaltó után teremjünk a fenti nyílásban.

A kis járatban kúszva-mászva végighaladva először piros sörétes puska töltényeket, majd a vázát szétlőve a múmia-gyilkos íjpuskát találjuk. Továbbhaladva egy lejtőhöz jutunk. Akár már innen fentről is lelőhetjük a lent öklendező múmiát.

Csússzunk le, egy kis kamrába jutunk, amelyben még egy Anubisz fekszik egy szarkofágon; a kiutat jelentő rés előtt pedig egy ülő szobrot látunk. A velünk szemben, fent levő járattal ne törődjünk, ez vezet a fenti, rudas terembe, ahol kimásztunk a medencéből. Húzzuk el a nagy szobrot és másszunk ki a résen.

Kapaszkodjunk és essünk le – a medencés-kosszobros teremből induló lejtő aljába érkeztünk. Legyünk óvatosak, fentről két tüskés labda vár arra, hogy alájuk érjünk. Leesés után forduljunk meg, kis, háromszög alakú rést látunk. Másszunk be.

Menjünk le a lejtőn, de közben készítsük az íjpuskánkat, mivel odalent két múmia érkezik fogadásunkra (várjuk meg, míg elég közel érnek egymáshoz, így egy lövedék is elég). Miután kellőképpen viszonoztuk vendégszeretetüket, húzzuk el a szemben levő, ülő Anubisz szobrot, és másszunk be a résbe: Uzi töltények és nagy eü-csomag a jutalmunk. Menjünk vissza oda, ahonnan indultunk.

Forduljunk jobbra, ugorjunk át a tüskés gödör felett. Lőjük le a két skorpiót, majd egyenesen tovább a lejtőn felfelé. Amint kijutunk a párkányra, egy repülő kameraállás megmutatja az utat a következő teremig, amelyben egy ajtót és egy foglalatot látunk.

Ne próbáljunk a tőlünk balra levő párkányra ugrani, úgysem érjük el. Helyette ugorjunk fel a felettünk induló majomlengő kapaszkodókra, és jussunk el a szemben levő sarokban levő párkányig. Essünk le, ugorjunk a következő párkányra, majd a lenti lejtős oszlopok segítségével jussunk el a SZIRIUSZ KEZÉT tartó oszlop melletti, alacsonyabb oszlopra. Készítsük a sörétes puskát, mert lentről két agresszív tuareg kezd el lövöldözni ránk, majd amikor a magasabb oszlopra ugrunk még egy.

Miután felvettük SZIRIUSZ KEZÉT, essünk le a földre, és szedjük fel a tárgyakat: robbanó íjpuska töltény, lézercélzó, és a revolver töltények.

Másszunk fel a létrán a fenti járatba, tovább haladva abba a kis terembe jutunk, amelyet a kamera mutatott. Lőjük szét a vázát, vegyük fel a piros sörétes puska töltényeket, majd az ajtó mellett tegyük a helyére ORION KEZÉT: az ajtó kitárul. Bemenve a járatba gondoskodjunk a ránk támadó tuaregről.

Haladjunk tovább a lejtőig, de még ne csússzunk le. Nekifutás után ugorjunk a fenti majomlengő kapaszkodókra, és haladjunk előre, míg egy kis nyílásban nem landolunk. Megtaláltuk a titkos hely #2-őt: Uzi töltények + Uzi. Még feljebb mászva egy kart találunk, húzzuk meg, mire egy repülő kameranézet mutatja az utat a harmadik titkos helyig.

Visszatérve a majomlengő kapaszkodók segítségével a lejtőhöz, csússzunk le, lent lőjük le a skorpiót. Másszunk fel a létrán, fent két tuareg vár.

Egy érdekes szobába jutunk: oszlopok és három kis medence, melyek közül a két szélsőbe egyelőre nem tudunk beleugrani: láthatatlan falak veszik körbe őket. Először is vegyük fel a fáklyákat nem messze onnan, ahol bejöttünk. Majd ugorjunk bele a középső medencébe, és kövessük a víz alatti járatot – a titkos hely #3-hoz jutunk: a revolverhez. Ússzunk vissza és másszunk ki a medencéből. Húzzuk meg a kart a terem hátsó felében, mire a jobb oldali kis medence láthatatlan falai eltűnnek. Ugorjunk bele, ússzunk a végéig, majd fel: egy kis fáklyás szobába jutunk. Vegyük fel az Uzi töltényeket az egyik sarokból, majd húzzuk meg a kart, mire eltűnnek a bal oldali kis medence falai. Ezzel egy időben régi kedves ismerőseink, a múmiák öklendezését is meghalljuk. Ússzunk vissza és másszunk ki.

Fent lőjük le a két múmiát, majd ugorjunk bele a bal oldali kis medencébe. A járaton végigúszva egy nagy terembe jutunk. A medencéből kimászva rögtön két tuareg támad ránk. Miután elintéztük őket, a jobbra levő ajtó mellett tegyük a helyére SZIRIUSZ KEZÉT. Erre kinyílik az ajtó, és egy nagy kamrába jutunk, amelyben középen, az oltáron egy SZEMDARAB vár ránk. Mielőtt elvennénk, lőjük le a két skorpiót.

Visszamenve a medencés terembe, jobbra fordulva látjuk, hogy kinyílt a nagy, kétszárnyas kapu. A végén egy létra vezet felfelé. Másszunk fel, és a piramisból kifelé vezető lépcsősoron vagyunk. Haladjunk felfelé, és kibukkanunk Aton  éltető sugarai alá, a szabadba; lent egy terepjáró vár ránk. Irány a következő kaland, Kefrén Piramisa…

VÉGE

Fordította és a végigjátszást írta: Š Petúnia 2002. Minden jog fenntartva!

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.