The Legacy of the Martaecians
Készítő: Dan Nuttal
Letölthető: Innen
Csomagoljuk ki a zipet egy ideiglenes könyvtárba, és indítsuk a setup.exe-t. A Mart1.tr4, és Mart2.tr4 fájlt a Data könyvtárba, az English.dat, és Script.dat fájlokat a főkönyvtárba másoljuk, és indítsuk a játékot.
THE LEGACY OF THE MARTAECIANS - Part 1
Menjünk be szemben a kapun. Jobbra találjuk a revolvert. Balra másszunk fel
a legmagasabb
láda tetejére, onnan pedig a teraszra. A falon másszunk feljebb és egy hátra
szaltó után, a
szobrok tetején találjuk magunkat. Onnan pedig lendüljünk át a kötél segítségével
a szemben
lévő szobrok fölé, majd másszunk le. Egy csarnokba érünk. Forduljunk balra,
ugorjuk át az
"árkot", de még ne menjünk le az előttünk lévő lyukon. Menjünk tovább
és a következő "árkot" is átugorva egy nyílást találunk a falban
a levelek közt elrejtve. Másszunk be, és a járatot követve megleljük Rá tábláját,
és ezáltal kinyitunk egy ajtót. (De vigyázzunk, mert a
plafonról tüskés vasgolyók potyognak. Nagy sprint és nem lehet probléma.)
Menjünk vissza a két árokugrásunk közötti platformra, és most menjünk le a
lyukon. Itt találhatjuk a lézerirányzékot, de siessünk felvenni mert hamar
megtámadnak minket. Nem kevesebb, mint öt nindzsát kell hidegre tennünk. Ha
ezzel megvagyunk, menjünk ki a csarnok földszintjének" közepére. Forduljunk
balra, és irány a járat. Balra az első szobában a ládák között találunk egy
lejáratot, másszunk bele és megtaláljuk az egyik titkos helyet. Menjünk vissza
és most a jobboldali szobába térjünk be. Itt egy nagy elsősegélycsomag található.
Most keressük meg azt az ajtót amit az előbb sikerült kinyitnunk. A mögötte
levő járat végén van egy kar, amit ha átállítunk, akkor kinyílik a másik oldalon
lévő ugyanilyen ajtó is. Ott is találunk egy kart, ez pedig a nagy piros "gombos"
kaput nyitja ki. Követve a folyosót egy terembe jutunk. menjünk fel a lépcsőn
és a két tűz között lévő világos padlórészre álljunk rá. Ezzel a hátunk mögött
kinyitunk egy ajtót. Utunk arra vezet tovább. Mentsünk egyet és ugorjunk bele
a lyukba. Ha nem nyársaltuk fel magunkat, akkor állítsuk át a kart, másszunk
fel a létra közepéig, egy hátra szaltó, és már vissza is mehetünk a lépcsősorhoz.
Most már elvehetjük Orion csillagát. A kinyílt ajtón folytassuk utunkat. Ha
megvan a rúd, kússzunk fel rajta és egy érdekes teremhez jutunk. A padló közepe
sötét és karókat rejt. De a falon ott találjuk a térképet, aminek segítségével
átjuthatunk. Csak éppen fordítva van. Ami a falon a bal fölső sarok az a padlón
az alsó sarok. Ha átértünk, akkor jobb oldalon fel tudunk mászni egy karhoz,
ami eláraszt vízzel egy termet. Menjünk vissza és most bal oldalon másszunk
fel a létrán. A lőszer felszedése után függeszkedve menjünk át a terem másik
oldalára és essünk le a díszes
váza mellé. Ha összetörjük megtaláljuk benne az UZI-t. Irány vissza a rúd,
majd jöhet az elárasztott szoba. A vízben van egy járat, amin keresztül átjutunk
egy másik terembe, ahol találunk két nagy fekete zárt ajtót. A kettő között,
az oroszlánoknál használjuk Orion csillagát. A kinyílt ajtón ha bemegyünk
megszerezhetjük Szíriusz csillagát, de ne sokat ácsorogjunk egy helyben, mert
ráfázhatunk. Menjünk vissza és irány a másik kinyílt ajtó. A kúszójárat, a
folyosó és a kripta után egy terembe érkezünk. Ugorjunk át szembe, és vegyük
fel a tábladarabot. (Érdekes ez a terem, a padlója teljesen átlátszó. Menjünk
vissza az alsó terembe, és a nyitott "piros gombos" ajtó után beleszaladunk
két barátságtalan egyénbe. Likvidálásuk után a növényzeten felmászva megtaláljuk
a zárt ajtót nyitó kart. Menjünk be és másszunk fel a rúdon. Essünk a vízbe,
majd másszunk ki. Forduljunk balra. Másszunk feljebb egy szintet. A falat
követve, a baloldalon egy járatot találunk, itt gyilkolhatunk egy keveset.
(Be kell menni és bejárni, különben a következő szinten nem lesz nyitva az
ajtó!) Menjünk tovább és másszunk feljebb még egy szintet. Fussunk körbe,
és a benyílóban állítsuk át a kart. Irány a víz, ugorjunk bele, másszunk ki
és forduljunk balra, és a létra előtt a baloldalon kinyílt ajtó mögötti kart
is állítsuk át. Vissza a vízhez, de most menjünk tovább a megjavult függőhíd
felé. A túloldalon kövessük a járatot, de vigyázzunk, mert könnyen a fejünkre
pottyanhat
egy tüskés vasgolyó. A lejtő végén ugorjunk át a "szakadékon". Innen
kapaszkodjunk egy kicsit visszafelé, és máris a következő terem bejáratához
érünk. Forduljunk jobbra és a falat követve, járjuk körbe a termet. A sötétebb
szakasz kezdeténél bal kézre bújik meg a továbbhaladás útja. (De elzárja egy
ajtó, ezért ha továbbmegyünk a sötétbe törjük össze a vázát, és a terem másik
oldalán a másikat is. Erre kinyílik az ajtó.) Kússzunk be, és másszunk fel
a következő emeletre. Fent találunk egy kart, amit természetesen használjunk
is. Hátra arc, és egyenesen előre el a feljáró mellett. A falnál forduljunk
balra és ereszkedjünk le a létrán. Itt van a második titkos hely. Menjünk
vissza a földszintre. Az eddig zárt ajtó, most már nyitva és egy újabb érdekes
szobára nyílik. A bejárat melletti két oszlop valamelyikén másszunk fel és
a falon megtaláljuk a helyet ahol használhatjuk Ba tábláját. Másszunk vissza
le és a kinyílt ajtó felé vegyük az irányt. Húzzuk ki a szobrot a fülkéből
a terem közepén lévő kialakított helyére. Ekkor kinyílik a szemben lévő ajtó
is. Ott is van egy szobor, de megvan annak is a helye a teremben. Másszunk
vissza a fölső szintre és a másik oldalon, menjünk be a kinyílt ajtón. A következő
teremben használjuk Szíriusz csillagát, és a terem közepéről teleportáljuk
magunkat a második pályára.
THE LEGACY OF THE MARTAECIANS - Part 2
Itt rögtön vegyük fel a második tábla darabot és a kettőt összeillesztve,
használjuk is az oszlop
oldalán lévő foglalatban. A kinyílt ajtón át, folytassuk utunkat. Most tudjuk
meg hogy hová is
teleportáltuk magunkat. Valamilyen idegen bolygóra, a távolban láthatjuk a
Földet. Menjünk tovább. Addig haladjunk előre, amíg egy lávával teli szakadék
nem állja utunkat. A kötél segítségével lendüljünk át rajta, állítsuk át a
kart, majd térjünk vissza az előző terembe. Másszunk fel az újonnan ott termett
oszlop tetejére és ugorjunk át a járatba. Ennek a végén egy olyan terem van,
melynek a fehér padlójára nem léphetünk, mert azonnal elégünk. Ehelyett a
túlsó sarokban van egy rejtett járat (világosabb a fal), ide másszunk be és
a végén nyúljunk be a lyukon. Ha most visszatérünk, akkor a padlón nyílt járatban
juthatunk tovább. Másszunk fel a létrán, hátra szaltó, majd kar átállítás,
és máris járhatóvá válik a padló. Irány a szabaddá vált kijárat. A következő
teremben újra a kötelet kell használni, a túloldalon mindkét lyukba nyúljunk
be, és térjünk vissza kötélen a kinyílt ajtóhoz. A következő termen csak fussunk
keresztül, és a szemben lévő járat végén ugráljunk át a láva felett. Most
egy olyan terem következik melyben látható két kis emelvényszerűség, melyek
fölött szikrázik egy-egy "valami". :-) A távolabbinál találjuk a
Guardian Key-t. Most vissza kell térni az előző terembe, és a középen lévő
fehér kocka hátába helyezzük be imént talált kulcsunkat.
A hátunk mögött eltűnik a fal, és az emelvényen találunk egy kart. Átállítása
után a szemben nyílt járat a helyes irány. A végén ugorjuk át a mélységet
és másszunk még följebb. Ha fölértünk függeszkedjünk a "járda" szélére,
és essünk le. Állítsuk át a kart, majd essünk még egy szinttel lejjebb. Irány
a föltárult járat. A végén lévő teremben szedjük össze a homokórát, és induljunk
vissza. Át a kötélen, jobbra menjünk tovább, a következő szobán fussunk keresztül,
és a folyosóban lévő, ez idáig zárt ajtót most már nyitva találjuk. Nézzünk
is be rajta. A teremben a fej jobb oldalánál a piros falon másszunk fel és
állítsuk át a kart. Ezután a fej bal oldalán az álla mellett találunk egy
kúszójáratot, mely a fej belsejébe vezet. Itt találjuk Rá tábláját. Most menjünk
újra abba a terembe, ahol a Guardian Key-t találtuk. A bejárattal ellenkező
oldalon használhatjuk Rá tábláját. A terem közepén kiemelkedett egy oszlop,
amiről a felsőbb szintre juthatunk. Odafönt ugorjunk át szembe és forduljunk
balra. Vigyázzunk, mert a vörös folyosón tuskés golyók közlekednek! Haladjunk
tovább egészen addig,amíg lefelé nem kell másznunk. Ne a legaljáig másszunk,
hanem csak kb. egy emeletnyit, és egy
Hátra szaltóval landoljunk az alsóbb szinten. Onnan pedig essünk le a szobor
elé és rakjuk a kezébe a homokórát. Vissza kell mennünk a túloldalra az idevezető
úton. Kerüljünk vissza a létrához, és másszunk fel rajta legfelülre és jussunk
vissza a terem túlsó oldalára. A két szobor között kinyílt ajtón menjünk be.
Miután Hórusz amulettjét felvettük, rögtön ugorjunk hátra, mert könnyen vége
a kalandnak. Másszunk újra fel a fölsőbb szintre, de most ne a létra felé,
hanem a másik irányba menjünk. A csúszda végén a játék végére is érünk.
Csak egy kérdés maradt nyitva: Lara hogyan fog visszatérni a Földre? Talán
lesz még folytatás?
Privát Elek
Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.