.....................................................................

Kolobaine Elveszett Temploma

Készítő: Dan Nuttall

Letölthető: Innen

Másoljuk a catacomb.tr4 fájlt a Data könyvtárba, indítsuk a játékot, kiválasztva a Catacombs pályát.


Történet:

A történet kezdete egészen az ókorba nyúlik vissza, Egyiptomban a 13. dinasztia (Kr.e. 1783-1640) királyai uralkodtak. Kamosszal kezdődik, egy nagyhatalmú és befolyásos bölccsel, kinek hatalmában állt létrehozni soha nem látott erőket - hatalmas elektromos folyamokat energia segítségével, amelyek elbírták egy ember súlyát, vagy megállítani a víz erejét. Azt beszélik, hogy egyik prédikációja alkalmával Kamos megkérte az összegyűlt népet, hogy dobálják meg kövekkel és sziklákkal őt. A nép engedelmeskedett, csak hogy lássa a köveket rövid pálya megtétele után leesni Kamos varázslata által. Kamos felajánlotta ezt az erőt az embereknek, mint védelmet, és ezentúl sok éven keresztül béke honolt az országban. Mikor elérkezett az ideje, Kamos halálos ágyán örökségül hagyta az eredetét ennek a kivételes erőnek, és rábízta két fiára, Tuthmosra, és Kolobaine-re. Tuthmosra egy ősi tekercset, Kolobaine-re egy kék kristályt. Ezek együtt felszabadították az erőt, és Kamos bízott a fiaiban, hogy halála után együtt irányítják az országot. De nem számolt Kolobaine-nel, akinek esze ágában se volt, hogy megossza az erőt testvérével. Ő és követői Beosontak Tuthmos házába, megölték őt, és magukkal vitték a tekercset. Ezután Kolobaine követőivel együtt eltűnt, és egy titkos templomban vert tanyát, távol a nép haragjától. Azonban Kolobaine hiú volt, és azt akarta, hogy a nép leboruljon előtte, mint isten előtt. Eldöntötte, hogy ezt az elképzelését meg is valósítja.

Háború volt, melyben sokan életüket vesztették, többek között Kolobaine is. A nép reménykedett, hogy a zsarnok halálával az erő, mely oly sok évig védte őket, újra visszatér. De Kolobaine követőinek más elképzeléseik voltak. Megtalálták testének darabjait, és visszavitték a rejtett templomba. Mikor minden tagja a templomban volt, követői teremtettek egy varázslatot, amivel elérték, hogy amíg Kolobaine teste a Földön van, hatalma nem juthat ellenségei kezébe. A testrészeket külön-külön elhelyezték a templomban, és elszigetelték magukat a világtól, hogy ily módon is védelmezzék Kolobaine-t és titkát az örökkévalóságig. A templomot nem találták meg, és Kolobaine neve feledésbe merült az idők folyamán.

A templom helye rejtély volt évezredeken keresztül... mostanáig.


Végigjátszás:

OK emberek, ez a második kísérletem a Tomb Raiderrel, és mint most is, úgy gondoltam, hozzáadok egy végigjátszást azok számára, akiknek egy kicsit nehéznek bizonyulna. A végigjátszás nem csak azt árulja el, hogyan teljesítsük a szintet (jóllehet nem tüntettem fel rajta az összes pickup-ot), hol találod meg a fegyvereket, lőszereket, az is kiderül belőle, hol vagy éppen, miközben körbeutazod Kolobaine Templomát, melyik szobában vagy, és mi vár Rád ott.

Akkor kezdjük is el.


KÜLSŐ TERMEK

A szint azzal kezdődik, hogy Lara az előcsarnok mennyezetén lévő lyukon keresztül esik be a terembe. Eltekintve egy szétlőhető vázától, itt sok mindent nem tudunk csinálni, azon kívül, hogy szétnézünk, és ámulunk a környezeten. Miután megcsodáltad a dekorációt, ess bele a medencébe, a vízáramlás elvisz a csatorna végéig. Itt mássz ki, és menj a medence közelében lévő létrához. Hagyd el a termet. Mikor rálépsz a homokos talajra, egy figura tántorog ki a homályból, és elkezd összefüggéstelenül mondani valamit, közben fenyegetően lóbálja a kezeit. Ez egy valódi egyiptomi múmia, lógó kötésekkel és előrehaladott ekcémával tökéletesítve. Ez az az ürge, aki bezárta a sírt, mikor már mindenki benn volt (igen, mindenre gondoltam). Ennek ellenére ne ess pánikba, nem túl veszélyes, és egyszerűen ki lehet kerülni, tehát tedd ezt, fel a lépcsőn, a kötél segítségével lendülj át a túlsó oldalra. Hátul menj be az ajtón, és találsz egy mozgatható tárgyat. El kell taszigálnod a központi oszlopot megkerülve egy mélyedésbe. Ha betoltad a helyére, ugorj kettőt hátra, hogy kikerüld a szúrós labdát, amely a koponya tetejéről indul. Most már kinyitottad az ajtót a terem tetején és (miután szétlőtted a nagy vázát, ami a lézeres irányzékot rejti) menj fel a karhoz. Ennek meghúzása egy kísérteties alak feltűnését eredményezi egy nagy faragott arc felől. Gyorsan fordulj meg, és fuss át a szoborhoz, a fénysugár alá, mászkálj fel-alá itt, míg a szellemet elszívja a szobor, és felrobban. Most már szabad az út, bemehetsz a Templom központi termeibe a nemrég kinyitott ajtón át.

KÖZPONTI TERMEK

A kis edény szétlövése nem csak némi munícióval jutalmaz meg, hanem egy újabb múmiával is. A jobboldali szoba töltényeket rejt. Fuss át a szemközti bejáraton, mássz fel a rúdon. Hagyd el egyelőre a termet, meg kell szerezned egy törött tárgy darabjait, amivel bemehetsz az ajtón.

Menj le a folyosón, fordulj jobbra a kis fülkébe. Ez itt nem csak annak való, aki volt olyan peches, és összetörte a szkarabeuszokat tartalmazó vázát, hanem azoknak is, akik meg akarják találni mind a három titkos szobát. Függeszkedj le az árok legközelebbi oldalán, Lara átvált mászó módba, mássz le, ess le, és kapd el a bejárat peremét, és megtaláltad az első titkos helyet.

Ha ezzel készen vagy, menj be a szobába a folyosó végén, és megláthatod az üvegfalon keresztül a két különválasztott elemet a meglelendő tárgyhoz, de még nem tudod őket felvenni, csússz le a rúdon és menj be a következő terembe. Itt találsz egy mozgatható tárgyat és két ajtót. A világos színű padlórészek aktiválják az ajtókat, tehát told rá a tárgyat az egyikre (tartsd észben, ha egyszer elhúztad a tárgyat a világos négyzetről, az ajtó újra becsukódik). Válaszd a jobboldali ajtót (ha háttal állsz a rúdnak), ebben a szobában találod a Shotgunt.

Ha benn vagy, fuss jobbra, és át az ál-falon, hogy megtaláld a második titkos helyet. NE told rá a mozgatható tárgyat a világos négyzetre. Valójában egyáltalán nincs szükség a tárgyra, ez csapda, és két csontit eredményez. Hogy átjuss az akadályon, lődd szét az öt fekete vázát. A két narancssárga kis medipakot és a Shotgunt tartalmazza. Amelyik szobába most mész, két múmiát és egy vázát találsz. Lődd szét a vázát, és egy törött darabhoz jutsz hozzá, majd ess le a perem tetején lévő lyukon keresztül. Az üvegfal másik oldalán találod magad, gyűjtsd be a fogantyút, menj ki az ajtón és le.

Told el az útból az akadályt, és csússz le a lejtőn. Egy gyors anim következtében egy csonti tartózkodási helye lelepleződik, végezz vele, függeszkedj jobbra a kis folyosón. Húzd meg a kart, így hozzáférhetsz a tologatható tárgyhoz. Told be a fali mélyedésbe, ere kinyílik az ajtó, értelemszerűen menj be rajta.

Benn vagy a Kolobaine-hez hű papok temetési szobájában (ennélfogva bőségesen találsz koporsókat). Nem árt tudnod, hogy legtöbbjük járóképes, és ugyanúgy fura hangokat adnak ki, mint a legtöbb múmia. Itt felettébb hasznosnak bizonyul a Shotgun, egy jól időzített lövés felborítja a mogorva hullát, és így értékes másodperceket nyerhetsz, hogy ugorj. Juss a terem tetejére, lődd le az antik vázát, hogy hozzáférhess egy újabb darabhoz, majd keresd meg a lyukat a sarokban, és ess le. Mostmár fel tudod venni az őr koponyáját (ne feledd, az összegyűjtött részek csak akkor aktiválhatók, ha összerakod őket). Menj vissza az első rúdhoz, mássz fel rá. Felérve az összerakott kulcsot helyezd be a helyére, és máris átmehetsz a tüzes termekbe.


TÜZES TERMEK

Menj balra, és egy csupasz teremben találod magad két zárt ajtó és egy rúd társaságában. Lődd szét a vázát (a plafon közelében, egy fülkében van), és az egyik ajtó kinyílik. Told meg a mozgatnivalót, menj be a terembe, és felveheted a gránátvetőt, majd told vissza a tárgyat. Az oka, amiért visszatoltad, az az, hogy így a legördülő tüskés golyó nem zárja el a kiutat (Kolobaine szerette a nagy labdáit). Nézz fel a plafonra a helyes út miatt, told a tárgyat a helyére, és kinyílik a második ajtó.

Mássz fel a kürtő oldalán a szobába. Itt találod meg a főkapcsolót, mely aktiválja az energiát a rejtett termekben. Ha aktiváltad, fordulj meg, és láthatod, amint az ajtó kinyílik. Bemenve láthatsz egy oszlopot, mely az erőt hordozza a szoba padlójától egészen a mennyezetig, és át az előtted lévő szobákon. Láthatod az utat, amit az energianyalábok megtesznek a kék padlórészeken, jegyezd meg a sorrendet. Lépj át az ajtón, és már meg is érkeztél a Kolobaine-templom rejtett helyiségeibe.

REJTETT TERMEK

Előtted a híd elektromos energiából híven utal a történetre. Ha az erő nem aktiválódott, a lejutás a rejtett termekbe lehetetlen az alattunk levő vermek miatt. De szerencsére nincs így, és máris két csontival állsz szemben, akik arra várnak, hogy szétlőjék a fejüket.

Ha kész, menj át a mélység felett és fordulj balra.

Láthatod a szent oltárt, ahol a Tuthmos-tekercsnek lennie kéne. Jó, ha tudod, elektromos energia hömpölyög a plafonról, vízoszlopot képezve. Víz? Hogy kerül ide víz, ha egyszer az erő aktiválva van? Hát, menj az oltárhoz, és nézz le a vizes szoba alá - látod a lyukakat? Ha az erő aktiválódott, ezek a lyukak kinyílnak, és vízzel árasztják el a környéket, hogy megakadályozzanak téged a lejjebb jutásban. Használd a kapcsolót, hogy kinyisd az eggyel feljebb lévő termet.

Menj vissza az előszobába, mássz fel a létrán a legfelső teremig. Itt láthatsz egy kart, vizes medencét, és egyet azokból a nagy tüskés golyókból, ne félj tőle, ez nem egy olyan csapda, mellyel pár perccel ezelőtt volt szerencséd találkozni. Irány a víz, és ússz le-, majd felfelé egy kis terembe. Az oszlop mögött kapcsolót találsz, amely kinyitja neked az ajtót, amely egy kart rejt. Ússz oda, ahol az ajtó kinyílt, használd az aknavetőt a két csonti eltakarításához. Mássz fel a törött téglákon, húzd meg a kart, az elengedi a tüskés golyót. Kis anim következik: a golyó leesik, és rágurul a világos padlóelemre, ezzel kinyitja az ajtót a kis szobában, de vigyázz, most egy újabb szellem következik, ugorj a vízbe, próbáld elkerülni a szellemet, ússz a kis szobába, és hagyd el a megnyitott ajtón keresztül. A folyosó végén megtalálod a szobrot, ami a szellemet ártalmatlanná teszi, menj oda, és volt szellem, nincs szellem.

Ebben a teremben két kar van, amit meg kell húznod, hogy a középső ajtó kinyíljon. A karok a terem két végében vannak. Nyisd ki az ajtót, vadászd le a csontit. Mielőtt átmész az ajtón, ugorj egyet hátra, és kapaszkodjunk végig a peremen. Ha szembeállsz az ajtóval, észrevehetsz egy mászható részt, amely elvezet a harmadik titkos helyre. Ha felszedtél mindent, menj át az ajtón, és le a rúdon.

Megtaláltad templom kriptáit, ahol a Tuthmos-tekercset őrzik (az ajtó mögött). Ugorj a terem közepén lévő platformra, közben kerüld el a tüskés golyót. Lődd ki a két vázát, és menj vissza az árok rudas oldalához. A két lyuk a padlóról eltűnt, ki tudod húzni a szobrokat a helyükről. Mögöttük kulcslyukszerűséget találsz, a maradék törött tárgydarabjaidat helyezd a foglalatba, és menj be a kinyitott ajtón. Lődd szét a vázát, hogy hozzájuss a tekercshez. Menj vissza az oltárhoz.

Ha ráhelyezted a tekercset, szabaddá válik az út az utolsó terembe.


VÉGSŐ TEREM

Kolobaine nyugvóhelyére jutottál. Keresd meg a csontjait, lődd szét őket, hogy átmehess a szobába, amely a Kolobaine-kristályt rejti. Az első két csontot a duplaszárnyú ajtós szobában találod. Menj fel (közben irtsd szorgalmasan a felbukkanó csontikat), az ajtó kinyílik, amint a közelébe érsz. Öld meg a felbukkanó két őrrel, lődd szét a csontokat. Ha kész vagy, használd a kapcsolókat, hogy kinyisd a szemben lévő ajtókat. De jaj! Már megint megtámadott egy szellem, ess le a padlón lévő lyukba, keresd meg a nemrég kinyitott ajtót. Bent találsz egy szelleműző szobrot, mely megoldja a problémádat. Mássz vissza, és menj be az ajtókon, hogy megtaláld a két utolsó csontot. Ha elpusztítottad őket, a legfelső ajtó kinyílik, bemehetsz a kristályszobába.

Bent tied, amiért eljöttél idáig: a Kolobaine-kristály. Mikor felveszed, csekély morajlást észlelsz, ne foglalkozz vele, az áramforrás vált ingataggá azzal, hogy elmozdítottad helyéről a kristályt. Menj vissza, és láthatod, hogy a sarokban az ajtó kinyílt, menj be (kikerülve néhány morcos szkarabeuszt), és rohanj végig a folyosón, ki a szabadba. Szinte hallom, ahogy azt mondod, hogy az imént használtad az ajtót, hogy kihagyd a csapdákat és szörnyeket? Na igen, de a kijárat is arrafelé van, jól elrejtve… félúton egy hegy felé. Senki sem tudta, hogy Kolobaine temploma létezik, így senki nem kereste, és senki nem fedezte fel idáig.

…szóval majdnem senki.

OK srácok, ennyi volt, remélem, élveztétek, és lehet, nekiülök még egy szint megszerzésének.

A leírást írta: Dan Nuttall

Fordította, és végigvitte: Clau

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.