.....................................................................

Castle Doomsday

Készítő: Tina Barrett (Data)

Letölthető: Innen

Csomagoljuk ki a castlel.zip-et, majd a wav-okat az Audio, a Catacomb fájlokat a graphics--wads, a script, és english. dat fájlokat pedig a főkönyvtárba másold. Indítsd a tom2pc.exe-t, hívd be at Add gombbal a Catacomb.TOM-ot, majd Build All. Ha kész indíthatod a pályát, kiválasztva a Castle pályát.

Barlangba eséssel kezded a pályát. Innen vedd észre a kis átjárót a vízi alagútba, és ússz, amíg egy kis barlangot nem látsz. Itt egy drágakövet és némi muníciót találsz. Menj vissza teljesen, találd meg az utat át a barlangon, amíg a kastély első részéhez érsz. Keresd meg a Shotgunt és a lőszert. Ugorj, kapd el a szegélyt, mássz fel, fel a lépcsőn. Keresd meg a foglalatot, rakd bele a követ. Tőled balra egy ajtó nyílik, és egy csonti támad rád. Használd a Shotgunt, hogy belelődd a lávába. Az alacsonyabb hídról nézz szét, és megláthatsz egy csillagot, amit egyelőre nem tudsz elvenni. Menj fel a vízben, kikerülve a démon szájából előtörő gőzöket, amíg el nem érek a magasabbik hidat. Nézz le balra, lásd meg a kis medpakkot, vedd fel. Ugorj a kis szoba végéből, ahol a medpakk volt, le a kőtömbre a csontokkal, amely a szoba alacsonyabb részén fekszik. Ezután ugorj vissza az alacsonyabb hídra. Menj fel mégegyszer, vissza a magasabb hídra, és sétálj kábé egynegyed részt, fordulj meg, hogy szemben légy az ajtóval, amelyen most mentél keresztül. Most juss át a jobb híd oldalán, és nézz le, a fal felett van még egy szoba. Ugorj le ide, itt találsz egy kapcsolót, amelyik, miután megnyomtad, egy kőtömböt aktivál a lávában, így le tudsz jutni egy emelettel lejjebb, a csillaghoz. A kapcsoló jobb oldalán egy nyílást és mászható falat látsz. Mássz az út kétharmadáig, és hátraszaltó a mögötted lévő peremre. Itt feszítővasat találsz, ez ahhoz kell, hogy megszerezd a csillagot. Ess le, menj hátra az átjáróba a csúszdával, csússz le, és vedd fel a csillagot. Menj fel a csúszda tetejére, fel a magasabb hídra, és sétálj a közepe felé, nézz jobbra. Ugorj, kapaszkodj, és húzódzkodj fel egy kis terembe. Vigyázz a lyukra a padlón. Vedd fel a "holy prayer"-t a talapzatról, ess le a lyukon, majd menj vissza a csúszdán a magasabbik hídra még utoljára, menj át a hídon, hogy felmehess a csigalépcsőn. Kövesd a lépcsőt a közepéig. Láthatsz egy zárt ajtót, tehát menj vissza a lépcsőház közepéig, hogy megtaláld a kis nyílást a lépcsők alatt. Mássz az alacsony csatornában, amíg a feljáró közepéhez érsz. Állj fel, arccal a fa falnak, és mássz fel az elveszett lelkek termébe. Nyomd meg a kapcsolót, ez nyitja a lépcsőház közepénél lévő ajtót. Nem muszáj folytatnod az utad a csatornában, mert nem oda vezet, ahova kéne, bár bemehetsz, és egy másik szobába pillanthatsz be. Mássz vissza a lépcsőház közepéig, és menj át a kinyílt ajtón. Most egy hosszú katakombában vagy, itt-ott lyukakkal, némelyikükben láva is van. Két csonti fut feléd. A legjobb dolog, hogy a Shotgunnal belelököd őket a lávába, különben végig bosszantani fognak. Ha elláttad a bajukat, nézz szét egy veremért, benne karókkal. Keress egy csatornát feljáróval, menj végig, sétálj a végéig, ahol egy sárkánymotívumot látsz a padlón. Állj rá, és a karók alacsonyabban lesznek. Menj vissza a karókhoz, nézz be az egyik ablakon, hogy lásd, hova is mész nemsokára. Mássz át a felszabadult részen, és fel a terembe, ahol használd a kapcsolót. Ez kinyitja a katakombában az ajtót. Hagyd el a szobát a normál ajtón keresztül, fordulj balra, és keresd meg a kinyitott ajtót balra. Menj be, és láthatsz még egy sárkánymotívumot. Állj rá, ez aktivál egy ketrecet egy másik szobában, ami időzített. Úgy a legjobb megnézni, hol van ez a szoba, hogy felmászol, és odaloholsz, hogy egy pillantást vethess rá, mielőtt a ketrec visszamegy. Hogy elérd a szobát, az ajtó jobb oldala mentén nézz végig, amelyiken átjössz, és látni fogsz egy lyukat a plafon egyik sarkában. Mássz át a lyukon, menj a lelkek terme másik végébe, ess le egy másik szobába. Ez az a hely, ahol a ketrec van. Egy fali kart is láthatsz, amely csak a ketrecről érhető el. Menj vissza a sárkányszimbólumos szobába, állj rá. Az időmérő nem lép működésbe, amíg nem mész el innen. Most mássz át a lyukon a plafonban, miután ráléptél a szimbólumra, és fuss olyan gyorsan, ahogy csak tudsz a szoba másik végébe, ugorj le, hogy meglásd a ketrecet. Mássz fel rá gyorsan, mielőtt eltűnne, és ugorj a karra a falon. Ha meghúztad, kinyílik az utolsó ajtó a katakomba-teremben. Menj oda. Menj át az ajtón, és láthatsz egy piros szőnyeget előtted kiterítve. Azonban a szőnyeg nem lát szívesen. Fuss előre, és ugorj el valamely oldalra, olyan gyorsan, ahogyan csak tudsz, vagy egy gördülő kőgolyó lapít ki. Ha ezt a következő szobában akarod megvalósítani, át kell ugornod néhány lávás gödör felett, egy kis, kápolnaszerű szobába. Itt néhány pickup van, de a szobában rövidesen többször is megfordulsz majd. Ha ezen az úton mész, kiderítheted magad is, egy pillanatig ez a végigjátszás feltételezi, hogy elkerülted a kőgolyót azzal, hogy az egyik platformra ugrottál a szőnyeges út egyik oldalán. Amikor a kőgolyó megáll, egy másik ajtó nyílik ki, mögötte egy titkos átjáróval. Sétálj végig az úton, és be egy nagy "L" alakú terembe, ahol a padló darabokban hiányzik. Itt egy csonti kóvályog, tartózkodj tőle. Ugorj tovább a platformról, balra, és mássz fel a dobozra. A másik oldalán, tőled balra láthatsz egy mászórést, benn sok értékes Shotgun tölténnyel. Vedd fel, menj vissza a platformra, és nekifutásos ugrással ugorj előre, kissé fordulj jobbra, a vázás platformra érkezz. Mássz fel a tőled jobbra lévő kiálló részre, vedd fel a kis medpakkot, ezután ess vissza arra a platformra, ahonnan jöttél. Épp ideje, hogy vizes légy. Ugorj a vízbe, ússz a terem másik felébe. A végén egy foglalatot találsz, rakd bele a csillagot, majd fordulj, és készülődj, egy arany hárpia támad rád. Ugorj vissza a vízbe, ússz vissza az első felébe, a rúdig. Mássz fel, majd hátraszaltó a szegélyhez. Ez az a párkány, ahol a váza van (vagy csak volt, ha már szétlőtted). Továbbmenve van még egy párkány, azon egy nagy doboz van, ugyanazon fal sarkában, ahol a rúd van. Nekifutásos ugrás, és kapd el a szegélyt. Húzd fel magad, fordulj balra. Egy másik nekifutásos ugrás, és az átjáróban levő platformon vagy, amely a terem két felét kapcsolja össze. Innen egy rövid ugrás, és benn is vagy a Sakkszobához vezető átjáróban. Nézz szét, ha akarsz, mielőtt bemennél, de vigyázz a csapdákra. A Sakkszoba bejáratánál gránátvetőt találsz, és hozzá töltényt. Vedd fel, és ess le a terembe. Fuss egyenesen, amíg egy ajtóhoz nem érsz, amely kinyílik, ha a közelébe mész. Ez egy kis kápolnába vezet. Itt van néhány hasznos pickup, de vigyázz a megjelenő csontira. Ha felderíted a szobát, láthatod, az ajtón keresztül a szoba szembeni oldalán, a lávás teremben van egy ajtó, eltorlaszolva egy arany golyó által. Az egyik ablak átvezet egy rövid úton keresztül az "L" alakú vizes terembe. Menj vissza a sakkszobába. Az átlósan szembeni sarokban láthatsz egy zárt ajtót, hogy kinyisd, be kell lökni. Az itteni szobában a padló sakktáblához hasonlóan van megtervezve, és van egy mozgatható tárgy rajta. A kulcs, hogy mozgasd ezt, rajta van a padlón. Mindegyik meg van jelölve egy sakk huszárral. A legtöbb jobbra néz, de néhány ellenkező irányba néz, ez kiadja a szabályos huszárlépést. Told végig a tárgyat ezeken a balra nézőkön, és az ajtók egymás után kinyílnak. Ne felejts el 3 mozgatás után megállni, mert különben nem nyílik ki az első ajtó. Ha a harmadik ajtó is kinyílt, fuss át a folyosón, fel a rámpára. Ez egy templomba visz, amely telis-tele van karókkal, ez a nagykapun átlátszik, tőled balra. Kövesd az utat balra, és fuss a végéig. Egy csonti támad, robbantsd fel egy gránáttal. Menj át a nyíláson, balra, és rakd a Holy Prayer-t az oltárra. A gonosz, ami irányítja ezt a helyet, nem lesz túlságosan megelégedve.
Menj vissza, amerre jöttél, mássz fel. A tetejéről láthatsz egy sorozat kötelet, amelyeken át kell lengeni, hogy elérd a templom végét. Nekifutásos ugrás, és kapd el az első kötelet. A kötelek nagyon közel vannak egymáshoz, tehát ne lengj túl magasra, mielőtt ugrasz. Mikor az utolsó kötélen vagy, lengj olyan magasra, amilyenre csak tudsz, ugorj, és kapd el a peremet. Van itt egy ajtó, amely a Holy Prayer által lett kinyitva. Menj be, végig a folyosón, át a Pártázatba. Fuss le a lépcsőkön. Egy lovag és néhány csonti megelevenedik. Robbantsd szét a csontikat, és ugorj a pártázatra. Menj végig a fal mentén balra. A végénél ess le, de a kart esés közben kapd el, húzd meg. Ha leestél a földre, fordulj jobbra. Kissé jobbra van egy nyílás, mely barlangba vezet. Menj be, indulj a kőoszlopok felé, melyeken kérdőjelek vannak. Vigyázz a karóval teli gödrökre. Nekifutásos ugrással ugorj a bejárathoz képest balra levő oszlophoz, húzd meg a fali kart. Fordulj balra, és még egy nekifutásos ugrással érd el a harmadik kart. Szintén nekifutásos ugrással menj a barlangban levő hálófülkébe, az oszlop mögött állsz most. Ha benn vagy, a barlang végében vedd fel a kis medpakkot. Innen csússz le a karig, az utolsó oszlopra. Ne ugorj még. Először menj át a barlang végén, és ugorj át a sarokban levő párkányra. Ess le innen, és oldalazz végig a sarok körül. Mássz fel, és egy kis üregben Shotgun lőszert találsz, sárkánymintás padlón. Az itt való mászás kikapcsolja a lángokat a karnál. Nekifutásos ugrással érkezz a karhoz, húzd meg. A középső oszlopon eltűnik a rács. Ugorj, és kapd el a szegélyt, majd mássz fel, és vedd fel a drágakövet. A gonoszt felbosszantottad, mivel elvetted a követ, ezért földrengés veszi kezdetét. Még egy arany hárpiát is rád szabadít. Menekülj ki a barlangból, és menj vissza a kastély pártázatába. Mássz vissza a falra, és láthatod, hogy még két csonti csatlakozott a lovaghoz. Robbantsd szét őket. Nézz szét, keresd meg a bedeszkázott bejáratot a lépcsősor tetején. Oda kell csalnod a lovagot. Csak ő tudja összezúzni a deszkát. Menj be a szobába, le a lépcsőn. Itt használd a drágakövet. Fuss vissza, le a külső lépcsőkön, vissza a főterembe. A sarokban van néhány doboz, és egy előtűnt ketrec. Mássz fel, de vigyázz, egy hárpia jelenik meg. A ketrec tetejéről ugorj, kapd el a peremet, és mássz fel. Innen láthatsz egy kötelet, mely egy titkos pickup-hoz vezet. Egyébként van egy ablak a toronyban, ami innen (a ketrecről) hozzáférhető. Ez az út visz tovább. Nekifutásos ugrás, kapd el a peremet, hogy felkerülj az ablakba. Bent ugorj a sárkányos platformra, innen a kinyílódó ajtóhoz a falban. Most egy meredek rámpa tetején vagy. Csússz le a Labirintusba. Kutasd át a labirintust egy fali karért. Észreveszel egy mászórést, benne lávával. Nem tudsz átmenni rajta, míg a kar nincs meghúzva. Amikor megtalálod a kart egy boltív alatt, húzd meg, és menj vissza a mászóréshez. Most már van egy rács a láva fölött, így biztonságosan át tudsz mászni. Ha a másik oldalon vagy, folytasd a keresést egy fali karért, mely meghúzásával kijuthatsz a labirintusból. Ha a kart meghúztad, keress egy szobát lejtős padlóval, ráccsal a közepén. Menj a szoba másik végében levő kijárathoz, menj az úton egy rúdig, ezen mássz fel. A tetején van még egy út, de ennek gőz-és tűzsugarait kell kikerülni. Juss át ezeken, be egy szobába, amelyekben krokodilok vannak. Intézz el minél többet, mielőtt lemerülnél a vízbe. A vízben ússz végig a járaton. Itt három szoba van, vízalatti járatokkal összekötve. Ahogy bemész az elsőbe, egy ketrec kiemelkedik és megakadályoz, hogy a tetőn lévő lyukon átjuthass. Menj tovább. A másik szobában egy nagy medpakk van, a harmadikban egy szkarabeusz, ezt kerested. Vedd fel a szkarabeuszt, erre a ketrec eltűnik az első szobában, tehát vissza kell úsznod ide, és be a tetőn lévő nyíláson. Ez egy járatba vezet, mely egy kőfallal és egy aknával végződik. Ússz fel ezen, és egy kis barlangba jutsz, egy kijárattal. Ess a járatba, és óvatosan lépj be a szobába, vagy az előtűnő karók felnyársalnak. Előtted egy hosszú mászóka van. Jobbra egy párkány. Mássz fel ide. Nekifutásos ugrással érkezz az átlósan szemben levő platformra. Kissé fordulj balra, és ugorj fel az előtted lévő peremre. Még egy nekifutásos ugrás a szembeni sarokba. Ne akard elkapni, így nem fog sikerülni. Fordulj balra, ugorj, kapd el és mássz fel a következő párkányra. Fordulj balra, és csináld ezt meg mégegyszer. Balra, ugrás, kapd el, és mássz fel mégegyszer. Még egy nekifutásos ugrás átlósan szembe. Fordulj balra, sétálj a platform szélére. Ugorj fel, kapd el a peremet, mássz fel. Sétálj előre, és ismételd meg ezt. Sétálj a szélére, és láthatsz egy ajtót a falban. Ugorj ehhez az ajtóhoz, kapd el, és húzd fel magad a peremen. Most a terem tetejében vagy. Menj be az átjárón, menj fel a rámpa tetejéig. Csússz le, a végén ugorj. Most egy négyoszlopos szobában vagy, ezeknek a lejtős tetején kell lecsúsznod. Hogy megmenekülj ebből a szobából, bele kell esned ezekről az alattad levő vízbe. Itt krokodilok vannak, és egy platform egy rúddal, ússz ide, próbáld meg elpusztítani a krokodilokat. A vízben van egy rejtett ajtó. Ússz át az elveszett lelkeken, és egy csatornában találod magad, amely le, majd felvezet egy aknába, végül egy kis szobába, benne egy karral. A kar egyenesbe állítja a csúszós kőtömböket, így elérheted az ajtót. Használd a kart. Ezzel egyúttal lángokat is aktiválsz. Át kell rohannod a lángokon, közben figyeld az energiacsíkot, el ne fogyjon, míg elérsz a vízig. Ússz vissza az oszlophoz, mássz fel a platformon lévő rúdra, ugorj innen az oszlopra. Úgy vettem észre, kicsit jobbra kell állnod, mielőtt ugrasz, különben elvéted az oszlopot, és beleesel a vízbe. Csússz és ugorj az oszlopokon. Az utolsóról ugorj a kinyitott ajtóhoz. Menj le itt, vedd fel a gránátokat. Kövesd a sötét utat, amíg egy kriptaszerű szobába nyílik. Légy résen. Csontik és hárpiák támadnak rád. Az ellenségeket elintézve, a szobát felfedezve találsz néhány koporsószerű dobozt, egy zárt ajtót, foglalatot, és, egy látatlan ellenség képmása alatt lángokkal körülvett drágakövet találsz. Hogy megszerezd a követ, össze kell törnöd a gonosz csontjait. Ezek egy kőtömb tetején, démoni faragáson és fölötte találhatók. A csontok pirosak, és addig kell lőnöd őket, amíg összetörnek (azért érdemes először megcélozni is őket - a ford.). A tűz kialszik, mikor az összes csont széttörött, és most már elveheted a drágakövet, ezt használd a zárt ajtó melletti foglalatban. Ha az ajtó kinyílik, kimehetsz a Világvégi Kastélyból.

Fordította:Clau
Végigvitte: OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.